2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
چه كسي سوسمار مي خورد؟
کد مطلب: ٦١٩٠ تاریخ انتشار: ٢٩ فروردين ١٣٩٠ تعداد بازدید: 61911
فتنه وهابیت » شناخت وهابیت
چه كسي سوسمار مي خورد؟

چه كسي سوسمار مي‌خورد؟

يكي از روش‌هاي ناشايست و رايج براي اهانت به اقوام ، منتسب كردن تمامي افراد يك قوم ، به خصوصيت برخي از آنها است ؛ اصطلاحاتي كه در زندگي خود بارها آنها را شنيده‌ايم ؛ يكي از اين اصطلاحات «عرب سوسمارخور» است كه متاسفانه براي كوبيدن تمامي اعراب به كار مي‌رود ؛ براي اينكه مشخص شود اين كار سيره تمامي اعراب نبوده است ، نيم نگاهي به روايات در مورد اين كار مي‌اندازيم :

1. نظر رسول خدا (ص) و اهل بيت عليهم السلام در مورد خوردن سوسمار :

علي بن جعفر ، برادر حضرت موسي بن جعفر عليه السلام از ايشان روايت مي‌كند كه :

[ 228 ] وسألته عن الضب واليربوع أيحل أكله ؟ قال : " لا "

از امام موسي بن جعفر عليه السلام در مورد حكم سوسمار و موش صحرايي سوال كردم ، كه آيا خوردن آن جايز است ؟ آن حضرت فرمود : خير .

مسائل علي بن جعفر - ابن الإمام جعفر الصادق (ع) - ص 157

همچنين مرحوم كليني در كتاب كافي چنين روايت مي‌كند :

5 - علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، عن ابن أبي عمير ، عن حماد ، عن الحلبي ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : سألته عن أكل الضب فقال : إن الضب والفارة القردة والخنازير مسوخ .

از امام صادق عليه السلام در مورد خوردن سوسمار سوال كردم ، آن حضرت فرمودند : سوسمار و موش و ميمون و خوك ، حيواناتي مسخ شده هستند (و خوردن آنها جايز نيست)

الكليني الرازي، أبو جعفر محمد بن يعقوب بن إسحاق (متوفاي328 هـ)، الأصول من الكافي، ج 6 ص 245 ، ناشر: اسلاميه‏، تهران‏، الطبعة الثانية،1362 هـ.ش.

هيثمي نيز در مجمع الزوائد مجموعه‌اي از اين روايات را نقل مي‌كند :

( باب ما جاء في الضب ) عن عبد الرحمن بن حسنة قال كنا مع النبي صلي الله عليه وسلم في سفر قال فنزلنا أرضا كثيرة الضباب قال فأصبنا منها وذبحنا قال فبينا القدور تغلي بها إذ خرج علينا رسول الله صلي الله عليه وسلم فقال إن أمة من بني إسرائيل فقدت وإني أخاف أن تكون هي فاكفؤها فكفأناها وإنا لجياع .

رواه أحمد والطبراني في الكبير وأبو يعلي والبزار ورجال الجميع رجال الصحيح . وعن عبد الرحمن بن عتم قال قال رسول الله صلي الله عليه وسلم إن سبطا من بني إسرائيل هلك لا يدري أين مهلكه وأنا أخشي أن تكون هذه الضباب .

رواه أحمد وقد ذكر لعبد الرحمن بن عتم ترجمة فهو مرسل حسن الاسناد أو متصل علي رأي الإمام أحمد .

وعن سمرة بن جندب قال أتي نبي الله صلي الله عليه وسلم رجل أعرابي من بني فزارة وهو يخطب فقطع عليه خطبته فقال يا رسول الله كيف تقول في الضب فقال أمه من بني إسرائيل مسخت فلا أدري أي الدواب مسخت .

رواه أحمد من رواية حصنين بن قبيصة عن رجل عن سمرة . ورواه من طرق عن حصين عن سمرة وكذلك رواه البزار والطبراني في الكبير ورجاله ثقات .

وعن عائشة أن رسول الله صلي الله عليه وسلم أهدي إليه ضب فلم يأكله فقالت عائشة فقلت يا رسول الله ألا تطعمه المساكين فقال لا تطعموهم مما لا تأكلون .

رواه أحمد وأبو يعلي ورجالهما رجال الصحيح .

وعن حذيفة قال قال رسول الله صلي الله عليه وسلم إن الضب أمة مسخت دواب في الأرض .

رواه البزار وأحمد بنحوه محال علي حديث ثابت بن وديعة ورجاله رجال الصحيح .

وعن سمرة أن النبي صلي الله عليه وسلم سأله رجل كيف يري في الضب قال أمة مسخت والله أعلم.

عبد الرحمن بن حسنة مي‌گويد : همراه رسول خدا (ص) در سفري بوديم ، و به منطقه‌اي رسيديم ، كه پر از سوسمار بود ، ما تعدادي از آنها را شكار كرده و ذبح كرديم و در حالي كه ديگ‌ها از آنها مي‌جوشيد ، رسول خدا (ص) بيرون آمده و فرمودند : گروهي از بني اسرائيل مفقود شدند و من مي‌ترسم كه همين سوسمار‌ها باشند ، آنها را خالي كنيد ، ما نيز ديگ‌ها را خالي كرديم ، با اينكه گرسنه بوديم . (سند روايت صحيح است)

عبد الرحمن بن عتم نيز از رسول خدا (ص) روايت كرده است كه يك گروه از بني‌اسرائيل هلاك شدند و مشخص نشد چطور هلاك شدند ، و من مي‌ترسم كه همانها تبديل به سوسمار شده باشند . (سند روايت حسن است)

از سمرة‌ نيز روايت شده است كه يك اعرابي از بني فزاره به نزد رسول خدا (ص) آمد و آن حضرت در حال سخنراني بودند ؛ او خطبه حضرت را قطع كرده و گفت : اي رسول خدا ! در مورد سوسمار چه حكمي مي‌دهيد ؟ حضرت فرمودند : امتي از بني اسرائيل مسخ شدند و مشخص نيست به صورت كدام جاندار مسخ شده‌اند .( راويان روايت ثقه‌اند)

از عائشه نيز روايت شده است كه يك سوسمار به رسول خدا (ص) هديه داده شد ، اما آن حضرت نخورند ، عائشه گفت : اي رسول خدا ! آيا اين سوسمار را به نيازمندان نمي دهيد تا بخورند ؟ آن حضرت فرمودند : تنها چيزي را به مساكين بدهيد كه خود مي‌خوريد . (سند صحيح است) از حذيفه نيز روايت شده است كه رسول خدا (ص) فرمود : سوسمار امتي مسخ شده است كه در زمين جاي‌گرفته‌اند . (سند صحيح است) از سمره نيز روايت شده است كه شخصي از آن حضرت در مورد سوسمار سوال كرد ، آن حضرت فرمودند كه امتي مسخ شده هستند .

الهيثمي، ابوالحسن نور الدين علي بن أبي بكر (متوفاي 807 هـ)، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 4 ص 37 ، ناشر: دار الريان للتراث/‏ دار الكتاب العربي - القاهرة، بيروت – 1407هـ.

بنا بر اين طبق روايات اهل سنت نيز ، خوردن سوسمار جايز نيست.

2. چه كسي سوسمار مي خورد؟

اما در كتب اهل سنت ، رواياتي آمده است كه بعضي از صحابه ، علاقه خاصي به خوردن سوسمار داشتند ! و سيره همان‌هاست كه باعث شده است چنين صفتي در مورد عرب به كار برده شود ، از مشهورترين آنها عمر بن خطاب خليفه دوم اهل سنت است !

حدثنا أبو بكر قال حدثنا محمد بن بشر قال حدثنا مسعر عن زياد بن علاقة أن عمر رأي رجلا حسن الجسم فسأله أني خبره فقال من أكل الضباب فقال عمر وددت أن في كل جحر ضب ضبين

حدثنا أبو بكر قال حدثنا وكيع عن سفيان عن زياد بن علاقة عن سعد بن معبد أن عمر رأي رجلا من محارب سمينا في عام سنة فقال ما طعامك قال الضباب قال وددت أن لي في كل جحر ضب ضبين

حدثنا أبو بكر قال حدثنا وكيع عن شعبة عن قتادة عن سعيد بن المسيب قال قال عمر ضب أحب إلي من دجاجة.

عمر شخصي خوش‌هيكل را ديد و از او پرسيد (كه چه مي‌كند) پاسخ داد : به خاطر خوردن گوشت سوسمار است ! عمر گفت : اي كاش در هر لانه سوسمار ، به جاي يك سوسمار ، دو سوسمار بود (تا مي‌شد بيشتر سوسمار خورد)

... عمر شخصي از محارب را كه چاق بود در سال خشكسالي ديد ؛ از او پرسيد : غذاي تو چيست ؟ گفت : سوسمار ! عمر گفت : دوست‌ داشتم كه براي من در هر سوراخ سوسماري ، دو سوسمار بود !

عمر گفت : سوسمار براي من دوست‌داشتني تر از مرغ است !

مصنف ابن أبي شيبة ج 5 ص 125 ش 24352 ، 24355 و 24356






بررسي سندي روايت آخر :

(عبد الله بن محمد بن إبراهيم بن عثمان) ابوبكر (بن ابي شيبة مصنف كتاب)

او يكي از بزرگان علماي اهل سنت است ،

وكيع بن الجراح

ابن حجر در باره او مي‌نويسد:

وكيع بن الجراح بن مليح الرؤاسي بضم الراء وهمزة ثم مهملة أبو سفيان الكوفي ثقة حافظ عابد من كبار التاسعة مات في آخر سنة ست وأول سنة سبع وتسعين وله سبعون سنة ع

وكيع بن جراح، مورد اعتماد، حافظ (كسي كه يك صد هزار حديث حفظ است)، عابد و از بزرگان طبقه نهم بود.

العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاي852هـ)، تقريب التهذيب، ج1 ص581، رقم:7414 ، تحقيق: محمد عوامة، ناشر: دار الرشيد - سوريا، الطبعة: الأولي، 1406 - 1986.

شعبة بن الحجاج

شعبة بن الحجاج بن الورد العتكي مولاهم أبو بسطام الواسطي ثم البصري ثقة حافظ متقن كان الثوري يقول هو أمير المؤمنين في الحديث وهو أول من فتش بالعراق عن الرجال وذب عن السنة وكان عابدا من السابعة مات سنة ستين ع

شعبة بن الحجاج، مورد ، اعتماد، حافظ و ثابت قدم بود. ثوري مي‌گفت: او در علم حديث «امير المؤمنين» بود، نخستين كسي است كه در عراق در باره علم رجال تحقيق و از سنت دفاع كرد و عابد بود.

تقريب التهذيب، ج1 ص266، رقم:2790

قتادة:

قتادة بن دعامة بن قتادة السدوسي أبو الخطاب البصري ثقة ثبت يقال ولد أكمه وهو رأس الطبقة الرابعة مات سنة بضع عشرة ع

قتادة بن دعامة، مورد اعتماد، و ثابت قدم بود. گفته شده كه او لال به دنيا آمد.

تقريب التهذيب ج1 ص453، رقم: 5518 .

سعيد بن المسيب:

سعيد بن المسيب بن حزن بن أبي وهب بن عمرو بن عائذ بن عمران بن مخزوم القرشي المخزومي أحد العلماء الأثبات الفقهاء الكبار من كبار الثانية اتفقوا علي أن مرسلاته أصح المراسيل وقال بن المديني لا أعلم في التابعين أوسع علما منه مات بعد التسعين وقد ناهز الثمانين ع.

سعيد بن مسيب، يكي از علماي ثابت قدم و از فقهاي بزرگ بود. علماي اتفاق دارند كه مرسلات او صحيح‌ترين مرسلات است. ابن مديني گفته: در ميان تابعين داناتر از او نمي‌شناسم.

تقريب التهذيب ج1 ص241، رقم:2396

محمد بن جرير طبري، در كتاب تهذيب الآثار، مسند عمر بن الخطاب، 14 روايت نقل كرده است كه ثابت مي‌كند خليفه دوم علاقه فراواني به خوردن سوسمار داشته است و حتي خوردن سوسمار را بر خوردن گوشت شتر و مرغ ترجيح مي‌داد:

267 - حدثنا هناد بن السري ، حدثنا ابن أبي زائدة ، أنبأنا عبد الرحمن ابن إسحق ، عن القاسم بن عبد الرحمن ، قال : جاء أعراب إلي عمر بن الخطاب أصابتهم مجاعة ، فجعل يرضخ لهم في أيديهم ، فرأي رجلا سمينا فسأل عنه ، فقالوا : سمن من أكل الضباب . فقال عمر : وددت أن في جحر كل ضب ضبين ، اللهم اجعل رزقهم في بطون التلاع ورؤوس الآكام .

گروهي از اعراب به نزد عمر آمدند كه دچار خشكسالي شده بودند ، و به آنها غذا داد . اما شخصي را ديد كه چاق است ، در مورد او سوال كرد ، گفتند : او از خوردن سوسمار چاق شده است ! عمر گفت : آرزو داشتم كه به جاي هر يك سوسمار دو سوسمار در سوراخ بود ! خداوندا به اين مردم از درون سوراخ‌ها (لانه سوسمار) و سر تپه‌ها قرار بده

268 - حدثنا هناد بن السري ، حدثنا ابن أبي زائدة ، أنبأنا إسرائيل ، عن الركين بن الربيع ، عن أبي ربعي الفزاري ، قال : أتينا عمر بن الخطاب فذكر مثل حديث القاسم ثم قال لنا : أما تأكلون الهبيد يعني الحنظل لقد كانت أمنا تصنعه فنأكله .

269 - حدثنا هناد ، حدثنا أبو معاوية ، عن عبد الرحمن بن إسحاق ، عن القاسم بن عبد الرحمن ، عن عبد الله قال : رأي عمر أعرابيا سمينا في [ عام ] مجاعة ، فقال : من أي شيء سمن هذا ؟ فقالوا : من أكل الضباب . فقال : والله لوددت أن في جحر كل ضب ضبين ، اللهم اجعل رزقهم في بطون الآكام ورؤوس التلاع.

270 - حدثني العباس بن محمد ، حدثنا خالد بن مخلد ، حدثنا إبرهيم بن إسماعيل بن أبي حبيبة ، عن داود بن الحصين ، عن يزيد بن رومان ، عن عروة ، عن عائشة قالت ، قال عمر : ما أحب أن لي مئة ناقة ، كلها سود الحدقة ، بحظ العرب من الضباب .

عمر گفت : من دوست ندارم كه در مقابل لذتي كه عرب‌ها از خوردن سوسمار مي‌برند به جاي آن صد شتر سياه چشم داشته باشم

271 - حدثنا محمد بن سنان ، حدثنا محمد بن جعفر ، حدثنا شعبة ، عن قتادة ، عن سعيد بن المسيب ، عن عمر بن الخطاب قال : ما أحب أن لي مكان كل ضب دجاجة .

عمر گفت : من دوست ندارم كه به جاي سوسمار ، مرغ داشته باشم !

272 - حدثنا أبو كريب محمد بن العلاء ، حدثنا وكيع ، عن شعبة ، عن قتادة ، عن سعيد بن المسيب قال ، قال عمر : لضب أحب إلي من دجاجة .

عمر گفت : سوسمار نزد من دوست‌داشتني‌تر از مرغ است .

273 - حدثنا ابن بشار ، حدثني ابن أبي عدي ، / عن سعيد ، عن قتادة ، عن الحسن : أن رجلا شكا إلي عمر الجوع ، فقال : ألست بأرض مضبة ؟ قال : بلي . قال : ما يسرني بحظي من الضباب حمر النعم .

شخصي از گرسنگي به عمر شكايت كرد! عمر گفت : آيا در جايي نيستي كه سوسمار زياد است ؟ لذتي كه من از سوسمار مي‌برم از شتران سرخ‌موي نمي‌برم .

274 - حدثنا هناد ، حدثنا يعلي ، عن المسعودي ، عن زياد بن علاقة ، قال : رأي عمر رجلا سمينا في عام سنة فقال : ما أسمنك ؟ فقال : الضباب . فقال عمر : لوددت أن في جحر كل ضب ضبين .

275 - حدثني عبدة بن عبد الله الصفار ، حدثنا عباد بن ليث ، حدثنا شعبة ، عن قتادة ، عن سعيد بن المسيب قال ، قال عمر : ما يسرني أن لي مكان كل ضب دجاجة .

276 - حدثنا محمد بن عبد الله المخرمي ، حدثنا قراد أبو نوح ، قال المسعودي ، أنبأنا عن زياد بن علاقة ، عن عمه قطبة بن مالك قال : رأي عمر رجلا راعيا سمينا ، في عام سنة ، فقال : ما أسمنك ؟ فقال : الضباب . فقال عمر : وددت أن في جحر كل ضب ضبين .

275 - حدثني عبدة بن عبد الله الصفار ، حدثنا عباد بن ليث ، حدثنا شعبة ، عن قتادة ، عن سعيد بن المسيب قال ، قال عمر : ما يسرني أن لي مكان كل ضب دجاجة .

276 - حدثنا محمد بن عبد الله المخرمي ، حدثنا قراد أبو نوح ، قال المسعودي ، أنبأنا عن زياد بن علاقة ، عن عمه قطبة بن مالك قال : رأي عمر رجلا راعيا سمينا ، في عام سنة ، فقال : ما أسمنك ؟ فقال : الضباب . فقال عمر : وددت أن في جحر كل ضب ضبين .

277 - حدثنا محمد بن عبد الله المخرمي ، حدثنا أبو كامل مظفر بن مدرك ، حدثنا شريك ، عن زياد عن علاقة ، عن رجل من قومه يقال له معبد بن سويد أو غيره : أن عمر رأي رجلا سمينا في عام الرمادة ، فقال : ما أسمنك ؟ قال : الضباب . فقال عمر : وددت أن في جحر كل ضب ضبين .

278 - حدثنا محمد بن العلاء الهمداني ، حدثنا وكيع ، عن سفيان ، عن زيد بن علاقة ، عن سعد بن معبد : أن عمر رأي رجلا من محارب سمينا في عام سنة ، فقال : ما طعامك ؟ قال : الضباب . قال : وددت أن في جحر كل ضب ضبين .

279 - حدثنا محمد بن المثني ، حدثنا عبد الرحمن بن مهدي ، حدثناشعبة ، عن زياد بن علاقة ، عن رجل من قومه : أن عمر رأي رجلا سمينا ، فقال : ما هذا ؟ قال : الضباب . قال : وددت أن مكان كل ضب ضبين .

280 - حدثنا ابن المثني ، حدثني وهب بن جرير ، حدثنا شعبة ، عن زياد بن علاقة ، عن رجل من قومه : أن عمر رأي رجلا دحداحا ، فقال : ما الذي أسمنك ؟ فذكر نحوه .

تهذيب الآثار وتفصيل الثابت عن رسول الله من الأخبار تهذيب الاثار مسند عمر بن الخطاب 1 ص 169 ـ 174، اسم المؤلف: أبي جعفر محمد بن جرير بن يزيد الطبري الوفاة: 310هـ ، دار النشر : مطبعة المدني - القاهرة ، تحقيق : محمود محمد شاكر

همچنين علماي اهل سنت در مورد يكي از بزرگان خويش بدون تصريح به نام او (به هر علتي) گفته‌اند كه :

والمكن بيض الضب، يقال ضبة مكون، وروي عن بعض الصالحين أنه قال: ضبة مكون أحب إليّ من دجاجة سمينة. وقال أبو الهندي:

ومكن الضباب طعام العريب ولا تشتهيه نفوس العجم

مكن، تخم سوسمار است، گفته مي‌شود: سوسماري كه در شكمش تخم است . از بعضي از صالحين نقل شده است كه گفت: سوسماري كه در شكمش تخم باشد، براي من از مرغي چاق دوست داشتني‌تر است .

و ابو الهندي گفته است :

سوسماري كه در شكمش تخم باشد، غذاي عرب‌ها است؛ اما عجم‌ها به آن ميلي ندارند.

الدينوري، ابومحمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، المعاني الكبير ، ج 1 ص 154 ، طبق برنامه الجامع الكبير.






Share
1 | اميني | Iran - Tehran | ١١:٥١ - ٢٩ فروردين ١٣٩٠ |
لابد پيامبر هم عجم بوده که از اين چيزا خوشش نميومده !!!!!!!!!!
واي عکسا رو بر داريد حالم به هم خورد
2 | سلام | Iran - Tehran | ١٨:٣٨ - ٢٩ فروردين ١٣٩٠ |
عجب بابا من فكر ميكردم به خاطر اينكه اونا رو تحقير كنن ميگن نگو سوسمارخوري ريشه تاريخي بين اعراب داره حالا كه خودشون خوششون مياد ايا بازم بهشون بگيم سوسمارخور توهينه يا نه؟منو بگو هر كي به اينها ميگفت سوسمارخور ميگفتم چرا توهين ميكني؟اما الن ميبينم انگار از اونها تعريفم ميكردند!!!
3 | حامد | Iran - Birjand | ١٦:٥٥ - ٣١ فروردين ١٣٩٠ |
فرق بين حق وباطل از كجا معلوم بين امام صادق ما و عمر بن خطاب تفاوت از دنيا تا اخرت است در ضمن دوستان متوجه باشيد پيامبر و ائمه ما عرب بودند اما پاك ومعصوم لذا به كار بردن سوسمار خور فقط زيبنده جناب عمر واتباع ايشان است و لا غير
4 | روح الله حسيني | France - Paris | ٢٣:٣٧ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٠ |
بعضي از اين عربها هم خيلي کثيف خور هستند با اينكه پيامبر منع کرده باز هم اين کار را ميکنند.
5 | جوشكار اسكلت | United States - Fremont | ١٨:٠٨ - ٠٢ ارديبهشت ١٣٩٠ |
براي کسي مثل عمر بد هم نبوده با اين مزاج انها در زمان خشکسالي ميتوانستند از بسماند توالت هايشان نيز استفاده کنند اين عربهاي سعودي را نمي بينيد چه چاق وچله اند بلا نسبت برادران شيعه عرب
6 | سيد محمد حسيني | Iran - Tehran | ١٤:١٩ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٩٠ |
سلام عزيزان
حالم خراب شد.اما به يك واقعيت تاريخي دست يافتم كه:
(فهميدم چرا عثمان عزيز!دي النورين بزرگوار! دائم بين دستشويي و آشپزخانه بوده است.)بلاخره كمال همنشيناني چون عمر رضي الابليس عنه در او اثر كرده بوده است.منتها بنده ي خدا ظاهرا پاستوريزه تر ازين حرفا بوده.
شايد هم بلد نبوده سوسمارو تو آشپزخونه بپزه و خام خام ميخورده بعد مجبور بوده هي وول بخوره.
7 | Momen Abdullah | Iran - Khorramshahr | ٠٣:١٤ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٠ |
چرا عمر بين حکم خدا و گوشت سوسمار، گوشت سوسمار را انتخاب کرد؟
چرا پيروان عمر بين حکم خدا و شوكيات الذيل، شوکيات الذيل را انتخاب مي‌کنند؟
شوکيات الذيل چيست؟
اين است:
http://m1.ikiwq.com/img/xl/txl82J1aqEMcwaqlqDoWPa.jpg
البته فرزندان عمر دليلي هم براي حلال بودن اين کرم دريايي مي‌آورند:
«احل لكم صيد البحر وطعامه متاعا لكم»
آري. اين است عقل فرزندان عمر!!!
اختاپوس و خرچنگ لاشه خوار و کرم دريايي و ... حلال هستند چون قرآن بدون ولايت چنين به آنها مي‌گويد.
يعني تمامي اين کرمهاي در دريا:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/Libr0409.jpg
حلال هستند چون مفسرين عمري چنين فتوي داده اند.

سلام و رحمت بيکران الله متعال بر حضرت سيف الله ابولولو که چنان زيبا با سوسمار و انگل دريايي خوران، جهاد کرد.
انشاء الله که ما به نيز در پي ايشان مانع بازگشايي رستوران تخم سوسمار و انگل دريايي (يا همان معبد ابوبکريسم) در سراسر جهان شويم.

يا علي
الهم العن سوسمار و اختاپوس خواران
8 | هادي | Iran - Khorramshahr | ٢٠:١٦ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٠ |
اوق ... .
حالم بهم خورد .
9 | مير محمد | Iran - Tehran | ٠١:٤٦ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٠ |
خاک تو سرتون کنن با غذا خوردنتون ...

حالم به هم خورد

اللهم العن سوسمار خواران
10 | محمد جواد | Iran - Tehran | ٢٣:٣٤ - ١١ ارديبهشت ١٣٩٠ |
نوش جانشون فقط اظهار نظر نكنن
11 | صمد | Iran - Bonāb | ١٧:١٩ - ١٢ ارديبهشت ١٣٩٠ |
خوب عربند ديگه.
12 | ابراهيم تقوا | Iran - Tehran | ١٩:١٧ - ١٣ ارديبهشت ١٣٩٠ |
واقعا همين چيزا شايسته ي امثال بنيانگذاران بدعت بوده، هست و خواهد بود !
13 | س.م | Iran - Karaj | ٢٢:٣١ - ١٣ ارديبهشت ١٣٩٠ |
آدما, بدون ولايت چه قدر بد بختند!
14 | ابراهيم نصرالهي | Iran - Tehran | ٢١:٠٨ - ١٩ ارديبهشت ١٣٩٠ |
با عرض سلام/
والا چي بگم!!!!؟
اين ديگه حرف و حديثش با همه چي فرق ميكنه بابا" اصلا حال آدم به هم ميخوره"خدا شاهده خودم به شخصه نگران شدم و با خودم ميگم ايكاش اين تصاوير نشون داده نميشدن"حالا بگين چرا!!
آخه متاسفانه توي دنيا نميگن شيعه و سني,بدبختانه ميگن مسلمونا!!فرداس كه آبرومونو ميبرن و ميگن نگاه كنيد مسلمونا چه جور آدمهايي هستن و چه وحشيگري هايي ازشون سر ميزنه!!!!
عجب حكايتي شده خداشاهده"اگه نگيم و آگاه سازي نكنيم و روشنگري نكنيم كه حق اهلبيت(ع)و ما شيعيانشون پايمال ميشه,اگه هم بگيم كه اينجور تو دنيا دامن خودمونو هم ميگيره,خدا شاهده من يكي موندم تكليف چيه"شايد اين هم يه مدل نوين از مظلوميت شيعيان علي (ع) باشه!!!به هر حال خدا به دادمون برسه ايشالا/
يا حيدر مدد"
15 | عليزاده | Iran - Qom | ١٦:٥٧ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٠ |
اينا كه اينقدر دوست دارن حتما به جاي مرغداري سوسمارداري دارن! :D
16 | جعفر الصادق | Iran - Birjand | ١٢:٣٨ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٩٠ |
با سلام خوردن مدفوع وبول وادرار حكمش چيست؟

پاسخ:

با سلام

جناب جعفر صادق

پيش از اين نيز کنايه زدن هاي شما را ديده بوديم و فرار شما از بحث مستقيم را !

اما اگر مقصود شما اين است که آيا در مورد معصومين چنين چيزي تحقق پيدا کرده است ، بهتر است به آدرس ذيل مراجعه کنيد :

باب المعجزة في بوله وغائطه صلى الله عليه وسلم

الخصائص الكبرى ج 1 ص 120 ، اسم المؤلف: أبو الفضل جلال الدين عبد الرحمن أبي بكر السيوطي الوفاة: 911هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1405هـ - 1985م.
در صورتي که در بحث خود با سيوطي به نتيجه اي رسيديد ، و پاسخ سوال خود را از سيوطي گرفتيد ، براي بحث با شيعيان تشريف بياوريد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

17 | ابراهيم نصرالهي | Iran - Tehran | ١٥:١٩ - ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٠ |
با عرض سلام/
××××عمر اهوازي×××
اونوقت بعضي از برادرهاي شيعه مذهبم بهم گفتن چرا برادر خطابشون ميكني و اينقدر خوب و مودبانه باهاشون حرف ميزني ناراحت ميشم و بهم بر ميخوره و بهشون ميگم اشتباه ميكنيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!دارم كم كم از اين كه با افرادي مثل عمر اهوازي مودبانه حرف زدم پشيمون ميشم.

هر چند شك دارم خوزستاني باشي ولي خداشاهده واسه اولين بار تو زندگيم از خوزستاني بودن خودم خجالت كشيدم آقاي عمر اهوازي((البته قربون اهواز و اهوازي هاي عزيز برم,حيف اسم اهواز كه بعد اسمت گذاشتي"عمر سعودي بيشتر بهت مياد))

يا حيدر مدد"
18 | شيعه جنوب | Iran - Tehran | ١٦:٥٠ - ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٠ |
عمر از اهواز

كسي توهيني نكرده خودتون داريد بد نام خودتون ميكنيد ما ميگيم كه هر كي از اهل بيت دور شد زيان ميبينه و گمراه ميشه حرف گزافي نزديم برو ببين فقه شافعي حنبلي چه نظري در مورد خوردن سوسمار گفتن .....حالا هرچند شما نخوريد ولي فقه شافعي و حنبلي ميگن خوردن سوسمار مانعي نداره وحلاله ....اصلا اين ربطي به عرب و غير عرب نداره فكر كرديد ما توهين عرب ميكنم ولي اصل و ريشه بر ميگرده به مذهب شما ....

19 | Momen Abdullah | Iran - Khorramshahr | ٢٢:٢٧ - ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٠ |
عمر!!! عمر!!!
در منطق شما فرزندان عمر، خواندن و باور و ايمان به اين آيه نوراني قرآن كريم:
«الاعراب اشد كفرا ونفاقا واجدر الا يعلموا حدود ما انزل الله علي رسوله والله عليم حكيم »
توهين و حماقت است؟
براستي چرا شما دانستن حقيقت و ايمان به آيات قرآن را «حماقت» مي‌ناميد؟
چرا آيات قرآن را «مسخره» مي‌داني؟
*******
منشي اين مقاله به صراحت نوشته است:
«يكى از اين اصطلاحات «عرب سوسمارخور» است كه متاسفانه براى كوبيدن تمامى اعراب به كار مى‌رود ؛ براى اينكه مشخص شود اين كار سيره تمامى اعراب نبوده است ، نيم نگاهى به روايات در مورد اين كار مى‌اندازيم»
بعد تو چون پدرت عمر فقط به فحاشي روي مي‌آوري؟
اين است عقل تو؟
********
از حفظ اصالت گفتي. ياد يك چيزهايي افتادم.
در تواريخ آمده است كه اين اعرابي كه درباره آنها آمده است «قالت الاعراب آمنا قل لم تومنوا ولكن قولوا اسلمنا ولما يدخل الايمان في قلوبكم»
به اعمال شنيعي مشغول بودند كه در احدي از اقوام زمين نه قبل از آنها نه بعد از آنها ديده نشد و نخواهد شد!!!
«يتواري من القوم من سوء ما بشر به ايمسكه علي هون ام يدسه في التراب الا ساء ما يحكمون»
*******
اين ننگ براي بشريت، اين «يدسه في التراب»، اين عمل سراسر حماقت را، جنابان «الاعراب اشد كفرا ونفاقا» براي چه مرتكب مي‌شدند؟
براي حفظ اصالتشان؟
چگونه؟ مگر از چه مي‌ترسيدند؟
جز از اين مي‌ترسيدند آنچه بر خطاب و مادرش رفت بر سر آنها نيز تكرار شود؟
*************
«ما عر ب خوزستان از اين لحظه بيزاري خود را از مذهب تمتع ولواط وادار خوري اعلام ميداريم »
به به!! به شما تبريك مي‌گوييم كه بالاخره بعد از 1400 سال بيزاري خود را از مذهب عمر و كعب الاحبار اعلام مي‌‌داريد.


يا علي
20 | عمر رض الله عنه اهوازي | United States - Fremont | ٢٤:١٩ - ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٠ |
سلام به عرب وفارسحق جو اولا ما فهميديم که شما احمق ها به عرب توهين ميکنيد )شيعه وسني( ويه حرفهاي مسخره ميگوييد وفرامو ش کرديد که شما براي حفظ اصالت چه کارهاي قبيحي ميکرديد لا اقل سوسمار خوردن بهتر از ازدواج با خواهر است بهتر از پرستيدن آتش وغيره ما عر ب خوزستان از اين لحظه بيزاري خود را از مذهب تمتع ولواط وادار خوري اعلام ميداريم وشعار ما ....آخوندها به قم برگرديد ما مراجع خود را از سعوديه گرفتيم مرجع من شيخ محمد عريفي وال شيخ مفتي اعظم عربستان حفظه الله است .......جمعي از عرب خوزستان
21 | ??? | Iran - Arak | ٠٩:٠١ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٠ |
آقاي شماره ي 17 سلام اولا اينکه تنها نژاد عرب هاي عربستان اصالتا عربي هستند و پدران و اجداد شما هم کساني بودند که با محارمشان ازدواج ميکردند و آتش مي پرستيدند ( ببخشيد خود شما گفتيد ) و عرب هاي مصر و بحرين و ... هيچ کدام اصالت عربي ندارند پس اين از حمله ي شما به اجداد خودتان ثانيا اينکه اگر اين طور است اجداد مصر سابقه ي درخشان تري در ازدواج با محارم دارند و حتي انقدر خدايان متنوعي مي پرستيدند که نميتوان همه ي آنها را نام برد ولي شيعه مثل شما نيست و آنها را به خاطر اجدادشان که در قرآن هم چهره ي خوبي ندارند سرزنش نميکند ثالثا خدا چرا در قرآن همه ي يهود را سرزنش ميکند ؟ اکثر مفسرين ميگويند به دليل اينکه آنها از کار اجداد و بني اسرائيل راضي هستند ( پيامبرکشي و انحراف از دين و تهمت به پيامبران و ... ) پس حق دارند اگر شما را هم سرزنش کنند زيرا از سنتي که مولايتان عمر بوجود آورد يا آن را محکم کرد حمايت ميکنيد و اصلا به فکرتان نميرسد که شايد مولايتان حضرت عمر اشتباهي کرده رابعا بدترين قسمت اين است که اين سنت هنوز هم ادامه دارد ولي ازدواج با محارم منقرض شده است...
22 | زهره سادات باقري | Iran - Tehran | ١٩:٤٨ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٠ |
عبدالله تو عبد خدا نيستي تو فقط يه عبدي و حتما به خاطر كمبود هايي كه داري اين اراجيف رو گفتي اون اما م زماني كه انشاالله بزند به كمر تو و امسال تو به همه برتري و ولايت داره اما خودش فرموده كه د رزمان ظهور مرام نامه حكومتش مرامنا مه فاطمه زهراس پس بترس از حضرت زهرا چون روز قيامت همه بهشتيان فقط با شفاعت ا ون داخل بهشت ميشن درمورد اينكه چرا اسيه و ... شوهرانشان را نكشتند چون خدا پرست و درستكار بودن مثل تو لامذهب و مغز پوسيده نبودن ودر راه خدا صبر كردند مگر حضرت محمد عايشه راكشت يا طلاق داد؟ يا امام محمد تقي مگر همسرش كه دختر مامون بود راكشت؟ حالا چون نكشتند پس اعوذبلله تحت ولايت انها بوده اند؟ اينها حكمت هاي والايي داره كه در مغز فندقي تو نميگنجه اگر كسي به خاطر چرندياتي كه سرهم ميكني از دين به در بشه پيش خدا مسوولي انشااله ظهور اقا امكام زمان نزديك شه هرچه زودتر جهان رو از شياطين فاقد عقل و شهود و شعور و دين پاك كند الهي امين اون روز جواب همه شبهات رو هم ميده و ميدان براي جوسازي امسال تو بسته ميشه مرگ بر مرد سالارهايي مثل تو شما مردا همه وجودتون از بدو تولد تا اخر عمر عين نياز به زنهاست اگه يه زن بخاد ميتونه با يه عشوه تورو از خودت بيخود كنه انقدر كه بدبختيد مرگ بر تو وهمفكراي تو ونفرين خدا تا ابد ده شما باد
23 | فواد | Iran - Tehran | ٢٠:٥٥ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٠ |
سلام قبل از اينکه انگ وهابيت را برپيشانيم بزنيد اين مطلب را بدقت بخواند بعد قضاوت کنيد : بيشتراقوام متمدن و پيشرفته کنوني غذاهايي مي خورند که ما از ذکراسمشان حالمان بهم مي خورد مثلا چينيها و ژانيها سوسک ؛ کرم و... مي خورند فرانسويها قورباغه مي خورند و ... آيا اين دليل عقب ماندگي آنها وتمدن ماست نه پس چرا براي حقيرعربها انها را سوسمار خوار مي خوانيم الله تمامي طعامها وحيوانات راحلال کرده مگر آنهايي که مستقيما در قرآن حرام فرمودد : {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُحَرِّمُواْ طَيِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللّهُ لَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ }المائدة87 " اي ايمان آورندگان آنچه ز طيبات را که الله حلال فرموده حرام نکنيد وزياده روي نکنيد که الله متجاوزين دوست ندارد " واينجا الله آچه را که خوردنش حرام است ذکر مي کند: {إِنَّمَا حَرَّمَ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةَ وَالدَّمَ وَلَحْمَ الْخِنزِيرِ وَمَا أُهِلَّ بِهِ لِغَيْرِ اللّهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَلا إِثْمَ عَلَيْهِ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ }البقرة173 " حرام گشته برشما مردار وخون وگوشت خوک وآنچه باغيرنام الله ذبح شودمگر انکس که مجبور باشد بدون عصيان وتکرارگناهي براو نيست والله بخشاينده ومهربان است" {حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُواْ بِالأَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِيناً فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ }المائدة3 "بر شما حرام شد خوردن مردار و خون، و گوشت ‏خوک و آن چه به نام غير خدا سر بريده شود و خفه شده و به ضرب چوب مرده و از بلندى افتاده و تلف شده به ضرب شاخ و نيم خورده درندگان، مگر آن چه خود سر بريده باشيد و نيز آن چه براى بتان ذبح شده باشد و قسمت شده به وسيله تيرهاى قرعه، که فسق است. امروز کافران از دين شما دچار ياس اند. پس از ايشان مترسيد و از من بترسيد. امروز دين شما را کامل و نعمت را تمام کردم و اسلام را دين شما قرار دادم. پس هر کس در شرايط اضطرار و مخمصه، بدون تظاهر به گناه، که خدا آمرزنده و مهربان است." واينجاست که الله دين ما را کامل نعمتش را برما تمام ميکند واسلام برايمان برميگزيند و اين اهميت غذا و خورد و خوراک رابرما مشخص ميکند {وَمَا لَكُمْ أَلاَّ تَأْكُلُواْ مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللّهِ عَلَيْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَكُم مَّا حَرَّمَ عَلَيْكُمْ إِلاَّ مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ وَإِنَّ كَثِيراً لَّيُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِم بِغَيْرِ عِلْمٍ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِينَ }الأنعام119 "چرا آنچه را که نام الله بران رفته نمي خوريد حال آنکه تمام آنچه برشما حرام شده بتفصيل ذکرشده مگرآنچه مجبور به خوردنش باشيد وبسيارند که بواسطه هوي و هوس خود وبي آنکه بدانند گمراه ميشوند و پروردگارت به متجاوزين به حدودش داناتر است" حضرت مسيح نيز آنچه که يهوديان به ناروا بر خود حرام کرده بودند به فرمان الله دوباره حلال کرد {وَمُصَدِّقاً لِّمَا بَيّْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَلِأُحِلَّ لَكُم بَعْضَ الَّذِي حُرِّمَ عَلَيْكُمْ وَجِئْتُكُم بِآيَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَاتَّقُواْ اللّهَ وَأَطِيعُونِ }آل عمران50 ونيز به پيامبراسلام ياداورمي شود که تمام غذاها بر بني اسرائيل حلال مگرآنچه اسرائيل سرخود و قبل از تورات بر خود حرام کرده بود {كُلُّ الطَّعَامِ كَانَ حِـلاًّ لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ إِلاَّ مَا حَرَّمَ إِسْرَائِيلُ عَلَى نَفْسِهِ مِن قَبْلِ أَن تُنَزَّلَ التَّوْرَاةُ قُلْ فَأْتُواْ بِالتَّوْرَاةِ فَاتْلُوهَا إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ }آل عمران93 پس تمام غذاها مگر انچه الله بصراحت برحرام بودنشان تاکيد نموه حلال مي باشد چه خوشمان بيايد چه نيايد و حتي پيامبرهم توانايي حرام کردنش راندارد و درمورد ضبّ پيامبر راي به حرام بودنش نداد بلکه فرمود "من آن را نمي خورم ونيز حرامش نمي کنم " ودرنتيجه اسلام عمرازهمه ما بهتربود وآن را خوب مي شناخت و بدان عمل مي کرد

پاسخ:

!!!

24 | فواد | Iran - Tehran | ٢٣:٥٨ - ٣١ ارديبهشت ١٣٩٠ |
چرا نظر اينجانب را درج نمي کنيد مثل اينکه ازجواب بنده خوشتان نيامده چون که نه فحاشي توشه نه توهين ونه احاديث غالبا جعلي فقط از ايات محکم قران کريم استفاده شده واين شما را ازار مي دهد {هُوَ الَّذِيَ أَنزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُّحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ }آل عمران7 ومن الله التوفق

پاسخ:

!!!

با سلام

دوست گرامي

نظر شما علني شده بود ! اما نيازي به پاسخ دادن نداشت ، چون شما مي خواهيد با کتب اهل سنت و روايات آنها براي ما ثابت کنيد که اين کار جايز است و قاعده علمي بحث اين است که هر کسي در مقابل ديگران به روايات خود آنها استدلال کند ، جداي اينکه اصل بحث در حليت و حرمت نيست ، در خوردن است !

گروه پاسخ به شبهات

25 | Momen Abdullah | Iran - Khorramshahr | ١٠:١٨ - ٠٢ خرداد ١٣٩٠ |
فواد!! شاگرد عمر!!! پس راست مي‌گويند احتمالا شما گوشت سگ هم مي‌خوريد!!! عمر هم چون شما گوشت سگ مي‌خورد؟ خودت مي‌گويي: «تمام غذاها مگر انچه الله بصراحت برحرام بودنشان تاکيد نموه حلال مي باشد» آيا گوشت سگ در قرآن به صراحت حرام شده است ؟ گوشت سگ را با چه مي‌خوري؟ با سس قورباغه؟ در قرآن آمده است: «قل لا اجد فيما اوحي الي محرما علي طاعم يطعمه الا ان يكون ميته او دما مسفوحا او لحم خنزير» پس بايد گوشت سگ بخوري. ************ جهالت و عداوت شما به قرآن همين بس كه هنوز اين آيه را متوجه نشده‌اي: «وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا» و بعد به جاي حكم رسول خدا از «تمدن» كفار سخن مي‌راني!!! اين است عقل شما پيروان عمر!!! اصلا اين نجاست خواري ژاپن و چين و ... خود بزرگترين دليل بر بي‌تمدن بودن و جاهل بودن آنها است. مگر جاهليت فقط به عرب مشرك و منافق اطلاق مي‌شود؟ يا علي
26 | ابراهيم نصرالهي | United States - Atlanta | ١٧:٠٨ - ٠٢ خرداد ١٣٩٠ |
با عرض سلام/

××××جناب فواد××××
والا خواستم براتون پيام بذارم,ولي ميبينم فقط يه چيز ميتونم بگم"

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

موفق باشي جناب فواد.

يا حيدر مدد"
27 | مخنف بن سليم | Iran - Khorramshahr | ١١:٠٣ - ٠٤ خرداد ١٣٩٠ |
جناب فواد
نكند خوردن اختاپوس و سوسمار و سوسك و ... نشانه تمدن شده و ما بي خبريم؟
آيا دستورات الله جل جلاله جلوي زندگي بهتر (و متمدنانه!!!) را مي گيرد
دنياي متمدن! پزشكي كه مدت هاست به طب النبي و طب الصادق و ... روي آورده علت بيماري هاي نو را همين خوراك ها و بعضي از كارهاي متمدنانه!! ديگر مي داند.
درباره استقبال چشمگير جهان (از جمله و بخصوص همين ملل مثلا متمدن شما) از برند "حلال" چي ميدوني؟
...
ياعلي
28 | امين آغا | The Netherlands - Amsterdam | ١٨:٠٧ - ٠٦ خرداد ١٣٩٠ |
آقا فؤاد
مي خواي به دستور خدا ما شما را بخوريم چون ما گوشت انسان را بر خود حرام كرديم،ولي خدا نگفته حرامه!
مگه توي اون آيه نوشته بود خوردن انسان حرامه؟
شما هم اگه سوسمار كم آوردين بريد اين آفريقايي هاي بيچاره رو بگيريد بخوريد تا نه اونا رنج گرسنگي بكشند نه شما نعمت خدا را بر خود حروم كرده باشيد خدا هم ازتون راضي ميشه ، تازه اونجا ميمون هم زياده بگيريد بخوريد اين گوريلهاي پر گوشتو ،
احل لكم
اگه بازم ميخواي متمدن تر بشي برو مثل چيني و ژاپني ها همون لات و عزي را بپرست
البته ممكنه نسبت به ناموست بي غيرت بشي ولي اشكال نداره چون عثمان هم بي غيرت بود.

ازما گفتن خود داني وچيني ها، خدا كيلويي چند؟


ياحق
29 | فواد | Iran - Tehran | ١٩:٤٢ - ١٠ خرداد ١٣٩٠ |
بازهم سلام
دوستان عزيزي که گرسنه شون شده و مي خواهند يه لقمه چپم کنند کمي دست نگهدارند تا کامنيتمو تموم کنم بعد
قران کريم از قول رسول الله مي گويد
{قُل لاَّ أَجِدُ فِي مَا أُوْحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلَى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلاَّ أَن يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَماً مَّسْفُوحاً أَوْ لَحْمَ خِنزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقاً أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلاَ عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ }الأنعام145
بگو: در احكامى كه به من وحى شده [خوراك [حرامى را بر خورنده‏اى كه ميل دارد آن را بخورد نمى‏يابم ، مگر آنكه مردار يا خون ريخته شده ]از رگ‏هاى حيوان] يا گوشت خوك باشد كه يقيناً همه پليدند ، يا حيوانى كه [هنگام ذبح] بر پايه نافرمانى از دستور خدا نام غير خدا را بر آن برده‏اند ؛ پس كسى كه ]براى نجات جانش از خطر] به خوردن آنها ناچار شود در حالى كه خواهان لذت نباشد و از حدّ لازم تجاوز نكند [گناهى بر او نيست ؛] يقيناً پروردگارت بسيار آمرزنده و مهربان است .
که بازهم تاکيد برحرام بودن مرار وخون وخوک هر آنچه نام غير الله را بران برده اند مي کند ودر صدر آيه بقيه حيوانات را برخورنده آنها حلال اعلام مي کند
حال به اين آيه توجه کنيد :
{وَعَلَى الَّذِينَ هَادُواْ حَرَّمْنَا كُلَّ ذِي ظُفُرٍ وَمِنَ الْبَقَرِ وَالْغَنَمِ حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ شُحُومَهُمَا إِلاَّ مَا حَمَلَتْ ظُهُورُهُمَا أَوِ الْحَوَايَا أَوْ مَا اخْتَلَطَ بِعَظْمٍ ذَلِكَ جَزَيْنَاهُم بِبَغْيِهِمْ وِإِنَّا لَصَادِقُونَ} الأنعام 146
"و هر حيوان ناخن‏دار ، و پيه گاو و گوسفند را بر يهوديان حرام كرديم مگر چربى‏هايى كه بر پشت يا روده‏هاى آنان است يا آنچه آميخته و مخلوط با استخوان است ؛ اين ]تحريم[ را به سبب ستم كردنشان به آنان كيفر داديم ، و يقيناً ما راستگوييم"
حيوانات ناخن دار و پيه گاو وگوسفند را بخاطر مجازات کردن بر يهود حرام کرد پس حيوانات ناخن دار را بر مسلمانان حلال کرده مگر اينکه خودمان بميل خودمان وبدون دليل حرام کنيم و قران جواب ما را خود مي دهد
{قُلْ هَلُمَّ شُهَدَاءكُمُ الَّذِينَ يَشْهَدُونَ أَنَّ اللّهَ حَرَّمَ هَـذَا فَإِن شَهِدُواْ فَلاَ تَشْهَدْ مَعَهُمْ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاء الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا وَالَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ وَهُم بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ }الأنعام 150
]به مدعيان تحريم‏هاى خودسرانه] بگو : گواهان خود را كه گواهى مى‏دهند بر اينكه خدا اين امور را حرام كرده بياوريد . پس اگر گواهان هم گواهى دادند تو با آنان گواهى مده ؛]زيرا گواهى دادنشان ناحق و نارواست [واز هواهاى نفسانى آنان كه آيات ما را تكذيب كردند ، و كسانى كه به آخرت ايمان ندارند ، و براى پروردگارشان شريك قرار مى‏دهند ، پيروى مكن
حتي پيامبراکرم هم قدرت حرام کردن حلال خدا را بهر دليلي که باشد ندارد توج کنيد
{يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ }التحريم1
اى پيامبر ! چرا آنچه را كه خدا بر تو حلال كرده براى به دست آوردن خشنودى همسرانت بر خود حرام مى‏كنى ؟ خدا بسيار آمرزنده و مهربان است .
واما رسيديم به خوردن انسان :
اولا هر آدم عاقلي مي داند که دستورات خوراک براي نياز معنوي و حياتي انسان آمده است پس اگر قرارباشد انسانها همديگر را بخورند ديگر کسي نمي ماند که دين اسلامي و قراني بماند و فلسفه خلقت ودين ورسالت بي معني ميشودواين از حکمت خدابدوراست
دوما آيه شريفه {وَأَنفِقُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوَاْ إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ }البقرة195
ما را هلاک کردن خود نهي کرده
ثالثا غيبت کردن را به خوردن گوشت برادرمرده (انسان) دانسته که هم حرام وهم فطرتا انسان خوردن ازآن اکراه دارد
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيراً مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضاً أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ }الحجرات12
اى اهل ايمان ! از بسيارى از گمان ها [در حقّ مردم] بپرهيزيد ؛ زيرا برخى از گمان ها گناه است ، و [در امورى كه مردم پنهان ماندنش را خواهانند] تفحص و پى‏جويى نكنيد ، و از يكديگر غيبت ننماييد ، آيا احدى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏اش را بخورد ؟ بى‏ترديد [از اين كار] نفرت داريد ، از خدا پروا كنيد كه خدا بسيار توبه‏پذير و مهربان است .
درضمن قران ذکر مومن هيچوقت عمدا مومن ديگررا نمي کشدچه رسد به خوردنش
{وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ أَن يَقْتُلَ مُؤْمِناً إِلاَّ خَطَئاً وَمَن قَتَلَ مُؤْمِناً خَطَئاً فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ وَدِيَةٌ مُّسَلَّمَةٌ إِلَى أَهْلِهِ إِلاَّ أَن يَصَّدَّقُواْ فَإِن كَانَ مِن قَوْمٍ عَدُوٍّ لَّكُمْ وَهُوَ مْؤْمِنٌ فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ وَإِن كَانَ مِن قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ مِّيثَاقٌ فَدِيَةٌ مُّسَلَّمَةٌ إِلَى أَهْلِهِ وَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةً فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْنِ تَوْبَةً مِّنَ اللّهِ وَكَانَ اللّهُ عَلِيماً حَكِيماً }النساء92
مشرک هم که نجس است
{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلاَ يَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَـذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَيْلَةً فَسَوْفَ يُغْنِيكُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاء إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ حَكِيمٌ }التوبة28
خب حالا من از دوحال خارج نيستم يامومنم يا مشرک که درصورت اول مي بايست زنده زنده مرانوش جان کنيدواين هم مستلزم قتل عمد وحرام است و يا کافرومشرکم(چون شاگرد عمرم؟؟؟؟؟؟؟؟ هه هه ) که در اين حالت نيز نجس وخوردنم حرام است
30 | فواد | Iran - Tehran | ١٩:٥٧ - ١٠ خرداد ١٣٩٠ |
سلام خدمت امين آغاي عزيز بنده از ايات محکم الله دليل آوردم نه از لات وعزي واهوراي ديروزين وامروزين و اين شما را بسيار آزار مي دهد حداقل همه ما خوب مي دونيم از لباس وغذا گرفته تا مترو کامپيوتر و... که تو ايران هست همه يا چيني يا روسي يا ..... است در ثاني لطفا توهين کنيد لا اقل به ناموس عثمان که ناموس پيامبر و از ذي القربي است
31 | Momen Abdullah | Iran - Khorramshahr | ٢٤:٣٤ - ١١ خرداد ١٣٩٠ |
جناب فواد
اولا)) شما خود اعتقادي به حرمت گوشت سگ نداريد (چون آيه‌اش در قرآن نيست)
دوما)) طبق نص صريح قرآن كريم مكذبين آيات الهي چون سگ هستند:
«كمثل الكلب ان تحمل عليه يلهث او تتركه يلهث ذلك مثل القوم الذين كذبوا بآياتنا»
سوما)) اول مكذب به آيات الهي شاگردان عمر هستند كه آيات روشن و واضح ولايت را تكذيب مي‌كنند.
****
پس نتيجه آنكه از اينكه از گوشت بدن شما سوسيس و كالباس تهييه كنيم نبايد غمگين شوي!!!

خيالت هم راحت ما اصلا و ابدا خودمان از آن سوسيس و كالباس مصرف نخواهيم كرد و مستقيما به عمركده‌‌هاي رياض و دوبي صادر خواهيم كرد.
روي بسته‌هاي كنسرو هم خواهيم نوشت:
گوشت حلال سگ با طعم اهل العمر
*******
راستي نگفتي كه عثمان چرا ناموس پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) را شهيد كرد؟
گوشت سوسمار او را تا اين حد قسي القلب كرده بود؟

يا علي
32 | امين آغا | The Netherlands - Amsterdam | ٢١:٣٢ - ١٢ خرداد ١٣٩٠ |
آقا فؤاد
گفتي پيامبر قدرت حرام كردن حلال را ندارد بگو ببينيم عمر با قدرت كي ازدواج موقت حلال خدا را منع كرد؟
حالا جنابعالي كه خيلي دم از قرآن ميزني يا بايد قبول كني كه آيه 55مائده را قبول داري يا قدرت عمر را بالاتر از خداي يكتا مي دوني؟؟!!
در مورد خوراك گفتي كه براي نياز مادي و معنوي است
همچنين خدا گفته در مواقع اضطراري همان حرام به مقدار مورد نياز جايز است.
حالا بگو ببينيم اگه يه خانم غير باكره كسي نياد خواستگاريش و نياز جنسي او بي پاسخ بماند بايد چكار كند؟
آيا مثل فرد گرسنه اي نيست كه جز خوراك حرام چيزي در دسترس ندارد؟
آيا ازدواج موقت مثل آن خوراك حرام، جواب اين مسئله نيست؟
چرا شما به قرآن عمل نميكنيد و دم از قرآن ميزنيد؟
اگر مؤمن نبايد مؤمن ديگر را بكشد اين همه وحشي گري كه شما عليه ما به كار مي بريد،مي زنيد،مي كشيد،تجاوز ميكنيد چيست؟
ضمنا ما مثل اوساعمر شما نعمت هاي خوب خدا را بر خود حرام نمي كنيم ميخواد چيني باشه ميخواد روسي ،اين لطف ونعمت خداست . ولي خدائيش بگو بدانيم:
چيستان:
فلسفه منع رانندگي زنان چيست؟؟؟
آيا ماشين نعمت وعلم وخلاقيت خدا نيست و فقط بدعت بشر است؟
33 | فواد | Iran - Tehran | ٢٠:٢٣ - ١٤ خرداد ١٣٩٠ |
سلام آقاي کافر عبدالشيطان بنده هرچه بخواهم اخلاق اسلامي را در موردتون رعايت کنم شما همه اش به طبل بي عاري مي زنيد بنده جوابي به شما نمي دهم خود الله جواب شما را قبلا داده و به ماتوصيه کرده که اگر امثال شماببينيم چه بگوييم {وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَاماً }الفرقان63 و کاش شما هم سگ بوديد بلکه شما مصداق کامل اين آيه شريفه هستيد : {وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِّنَ الْجِنِّ وَالإِنسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لاَّ يُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لاَّ يَسْمَعُونَ بِهَا أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ }الأعراف179 {وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نِبِيٍّ عَدُوّاً شَيَاطِينَ الإِنسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَلَوْ شَاء رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ }الأنعام112
34 | امين آغا | Iran - Ahvaz | ٢١:١٤ - ١٦ خرداد ١٣٩٠ |
سلام آقا فواد
خوشبختانه تعقل شيعه بر تو اثر كرده و آيه 12 حجرات را تفسير كردي, چرا همين كارو براي بقيه آيات قرآن انجام نميدي؟به ضررته آره؟
ما قبول داريم انسان خوري باعث نابودي نسل انسان ميشه ولي شما بگو بدانيم اين كاردهاي تيز كه در دستان شماست وبا نام خدا سر شيعيان را مي بريد چيستند؟
آيا الت قتل نيستند؟
حالا كه با نام خدا و در راه خدا قرباني مي كنيد در مذهبتان خوردن آن بر شما بايد حلال باشد,چرا بر خود حرام ميكنيد؟
اگه شيعه برادر شما بود كه نمي كشتيدش,و حالا كه كشتيدش يعني برادر و - أَخِيهِ مَيْتاً - شما نيست و گوشتش حلال.
.......................................
يه سوال :
ميشه بگين شما چكاره خدائيد كه جاش تصميم ميگيريد؟
كي شما را مكلف به كشتن شيعيان كرده؟
خدا؟ يا عمر؟يا خالد ؟يا يزيد؟
مطمئنا كار خداي مهربان نيست .
............................................................
حرف از حكمت خدا زدي,
اگه در مذهب شما حكمت هست چرا نام نبردن علني از جانشين پيامبر در قرآن را پاي حكمت خدا نميذاريد؟آيا اين حكمت با آن حكمت فرق دارد؟
بگو بدانيم آيا خدايي كه براي قيامت,ظهور منجي آخرالزمان,حكومت صالحان بر زمين ,عمر عالم ماده و... زمان مشخص نكرد ايرادي دارد نام جانشين پيامبر را در قرآن مستقيما ذكر نكند؟
آيا اين حكمتي نيست تا من و تو با عقل خود تصميم بگيريم و از هم شناخته شويم

قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ ﴿9﴾زمر
بگو آيا كسانى كه مى‏دانند و كسانى كه نمى‏دانند يكسانند تنها خردمندانند كه پندپذيرند .

چرا شما حكمت خدا را زير سوال مي بريد ؟ كفر تا چه حد؟
گفتيد "بنا به قرآن مومن مومن ديگر را نميكشد "
از خود ما كه بگذريد ,ائمه ما را كي كشت؟
مگه به عقيده شما ائمه مومن نبودند؟
پس بايد طرف مقابل آنها طاغوت باشد.
در نتيجه شما يا بايد ائمه مومن را قبول كني يا بني اميه و بني عباس غاصب . راه سومي هم ندارد جز بهانه جويي و فرا فكني . كه مطمئنا شما با قبول يكي از اين دو مورد يا مومني يا غير مومن . چون جمع مومن با قاتل مومن در عقل نمي گنجد.
...................................
جناب فواد
قرآن در خانه ما و تفسيرش در دل ماست . و اگر خواست و حفاظت خدا نبود الآن شما قرآن را پر از كلمات عمر,سوسمار ,عايشه,آموزش پرورش سوسمار ,كرده بوديد ,حتي بيوگرافي خر عمر را هم سوره ميكرديد و ميخونديد و كيف ميكرديد.ولي "يَـــــــــدُ اللَّــــــهِ فَوْقَ أَيْدِيهِم"
.........................................
جناب سني
اگه زماني از مرض خدازدگي با داروي عقل شفا يافتيد خواهيد ديد كه ميزان هورمونهاي موجود در بدن دو سگ دوقلو , يكي وحشي شده وديگري اهلي كلي با هم فرق دارند و اختلاف رفتار آنها تا حدي در همين است,وخوردن هر خوراكي مستقيما تاثيرش را بر خورنده خواهد گذاشت.
آيا وحشي تر و درنده تر از كسي كه حيوان درنده ي وحشي را بخورد سراغ داريد؟
_هرچه بگندد نمكش ميزنند واي به روزي كه بگندد نمك_
جناب سني
اينو بدون اگه شما چند سال گوشت گرگ بخوري و روزي گيرت نياد فرداش تيتر روزنامه اين است:

===خورده شدن فـــــــــــــــردي توسط برادر گــــــــــــــــــــرسنه اش==

((فذكر انما انت مذكر))
حالا خود داني و دل و قلوه ببر تاسماني


يا حـــــــــــــــــــــــــق




35 | Momen Abdullah | Iran - Khorramshahr | ٠٢:٢٥ - ١٧ خرداد ١٣٩٠ |
جناب فواد
منظور شما از «اخلاق اسلامي»، دشمني و مخالفت آشكار و صريح شما با آيات نوراني و الهي
«وما آتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا»
«انما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا الذين يقيمون الصلاه ويوتون الزكاه وهم راكعون » و ...
است؟
و يا شايد منظور شما از «اخلاق اسلامي» خوردن گوشت سگ و سوسمار و اختاپوس و مار دريايي است؟
******
البته بنده فكر مي‌كنم منظور شما از «اخلاق اسلامي» پيروي از منحرفه‌اي باشد كه به دليل عدم ايمان به آخرت، گرويده به وحي «شياطين الانس والجن» بود:
«ولتصغي اليه افيده الذين لا يومنون بالآخره»
مي‌داني از كدام منحرفه سخن مي‌رانم؟
منحرفه معروف كه خداوند چنين درباره او گفته است:
«فقد صغت قلوبكما»
***********
راستي مگر عايشه هم چون شما سوسمار و سگ و اختاپوس و مار دريايي و ... مي‌خورد كه دچار «اصاغة قلب» شده بود؟
حيلي بد است انسان دچار اصاغه قلب شود.
هرچه باشد طبق نص صريح قرآن كريم منحرفين قلب «زخرف القول غرورا» شياطين را راه خود قرار مي‌دهند.
*********
خداوندي كه از انحراف قلب عايشه به باطل سخن گفت: «..فقد صغت قلوبكما...»
از باطلي هم كه به سمت آن منحرف شده بود نيز سخن گفت:

«كذلك جعلنا لكل نبي عدوا شياطين الانس والجن يوحي بعضهم الي بعض زخرف القول غرورا ولو شاء ربك ما فعلوه فذرهم وما يفترون »
«ولتصغي اليه افيده الذين لا يومنون بالآخره وليرضوه وليقترفوا ما هم مقترفون»

بي‌دليل نيست كه امروزه پيروان عايشه خوردن سوسمار و سگ و مار دريايي و ... را «اخلاق اسلامي» مي‌نامند!!!

يا علي
36 | فواد | United States - Fremont | ١٨:٣١ - ١٧ خرداد ١٣٩٠ |
سلام
متاسفانه دوستان عزيز خيلي از بحث منحرف شدند
مساله حلال وحرام بودن غذا مطرح شده بود نه ولايت امام علي
ياکشتار سني و شيعي در ايران ,عراق , بحرين يا سوريه و...
که نه بنده مربوط مي شود ونه به اين بحث
خوشبختانه من نه جزو شمايم ونه جزو انها
{اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ }النور35
{قُلْ إِنَّنِي هَدَانِي رَبِّي إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ دِيناً قِيَماً مِّلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفاً وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ }الأنعام161
37 | امين آغا | Iran - Tehran | ٢٠:٤٥ - ١٧ خرداد ١٣٩٠ |
سلام آقا فواد
حالا که بحث حلال و حرامه من يه پيشنهاد دارم
بنده جدا مايلم با شما در احداث مزرعه سوسمارداري همکاري کنم,
هزينه از ما شما هم اون ور آب بازاريابي کن,
بازار خوبي بايد داشته باشه
از دوستان مشتاق در اين کار هم دعوت ميشود.

نظرت چيه فواد جان؟
38 | امين آغا | Iran - Ahvaz | ١٣:٠٤ - ١٨ خرداد ١٣٩٠ |
جناب فواد
اگه خدات تورا به راه راست هدايت كرده و به گفته خودت آن دين ابراهيم حنيف است كه مشرك نبود حالا اگه ميتوني ثابت كن ابراهيم خليل الله سوسمار ميخورد؟
39 | سيد محمد حسيني | Iran - Tehran | ١٤:٣٤ - ١٨ خرداد ١٣٩٠ |
اُيييييي
تصور كنيد بيچاره حق داشته براي حضم غذا شراب بخوره خوب بدبخت.
حالا تصور كنيد از پارگي بدنش عصاره تخم سوسمار و شراب و خون زده بيرون.اوه اوه اوه.
واقعا خدا مرگ باعزت بده
حالم خراب شد...
40 | سيد محمد حسيني | Iran - Tehran | ١٣:٥٩ - ٢١ خرداد ١٣٩٠ |
جواب نظر
جناب--------------------------جعفر الصادق------------------------------
با تمام احترامي که براي شما قائل هستيم متاسفانه چون يا زبان کنايه وارد کار شده ايد و بحث علمي نکرديد پس ماهم مانند شما جواب ميدهيم.
جناب-------------------------جعفر الصادق-------------------------------
اگر شيعيان تنها در بعضي جاها حرف اين کار را زده اند اين شماييد که 1400سال است داريد اين عمل را در خصوص خلفا انجام ميدهيد.
اميدوارم عاقل باشيد و معناي اين حرف را درک کنيد.
از ساير دوستان عذر خواهي ميکنم.
  بعدی [1] [2] [3]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها