2020 October 31 - شنبه 10 آبان 1399
احمدالحسن: من حسین زمان هستم
کد مطلب: ١٣٥١٦ تاریخ انتشار: ٣١ شهریور ١٣٩٩ - ١٨:١٢ تعداد بازدید: 207
فتنه احمد الحسن » مقالات
احمدالحسن: من حسین زمان هستم

برپایی عزاداری و مجلس روضه برای امام حسین(ع) بدون تبلیغ برای من احمد بصری حرام است

یکی از مهم ترین سنت های اعتقادی شیعه که دشمنان مکتب اهلبیت(ع) برای زیر سوال بردن آن سالیان متمادی است که تمام تلاش خود را انجام می دهند برپایی مجالس عزاداری برای سیدالشهداء علیهم السلام می باشد.

هر کدام از دشمنان مذهب اهلبیت(ع) به راه و روشی در حالی خدشه وارد کردن به این عمل و سیره ائمه و شیعیان می باشند و یکی از روش های که مخالفین در این مسئله پیش گرفته اند عوض کردن مسیر عزاداری امام حسین(ع) می باشد.

دشمنان مذهب اهلبیت(ع) با تاسیس فرقه های جعلی و دروغین به مانند جریان احمد بصری  قصد دارند به نام اهلبیت(ع)  مبانی این مکتب را از مسیر اصلی و صحیح خارج کرده و به انحراف بکشانند و در همین راستا احمد بصری در مسئله برپایی شعائر حسینی مدعی شده است که شرکت در مراسم عزای حسینی(ع) به این شرط جائز است که برای وی تبلیغ شود تا مردم به وی ایمان بیاورند و گرنه مجالسی که در آن ذکری از این جریان و تبلیغی برای این فرقه نیست و صرفا عزاداری برای حضرت سیدالشهداء انجام می پذیرد حرام و غیر شرعی می باشد.

احمد بصری در پاسخ به دو سوال از طرف اتباع خودش در مسئله شرکت در مجالس حسینی صراحتا به این مسئله اشاره و چنین می گوید: 

پرسش5:

من از طلبه هاي حوزه هستم؛ سني از من گذشته است و خادم منبر شريف حسيني هستم براي ماه محرم امسال در عراق براي عزاداري مرا دعوت کرده اند به آنجا بروم يا نه؟ با توجه به اينکه کساني که مرا دعوت کرده اند مومن به اين دعوت حق نيستند

پاسخ: مي تواني براي عزاداري و انتشار حق بروي مثلا با مطرح کردن قانون شناخت حجت و علمي که از دعوت حق فرا گرفتي.

پرسش 35:

آيا حضور در مجالسي که در آنها به فقهاي بي عمل فرا مي خوانند، جايز است؟

پاسخ:

اگر اين مجالس جهت دعوت کردن به سوي اين ستمگران باشد، جايز نيست.

پرسش :36

من در شهري سکونت دارم و همان طور که مرسوم و رايج است، اينجا مجالس حسيني که در آن دعا و سخنراني و بيان مسائل فقهي و مجالس روضه خواني اباعبدالله الحسين لب داير است؛ با توجه به اينکه در اين مجالس اصلا سراغ موضوع دعوت نمي روند. آيا حضور من در چنين مجالسي اشکال دارد؟ ياد آور مي شوم که اگر من آنجا نروم، يک سري مشکلات از طرف آنها به دليل حضور نيافتنم برايم ايجاد مي شود.

پاسخ:

اگر مي خواهي در مجالس آنها حاضر شوي، بايد هدفت صرفا اين باشد که از طريق برقراري ارتباط با آنها، شايد برخي از ايشان را هدايت کني...

پاسخ هاي فقهي احمد بصري ج1 ص32

  

    

همانگونه که ملاحظه فرمودید احمد بصری مجالس عزاداری شیعیان اثنی عشری در کل جهان را حرام و غیرشرعی دانسته و در نتیجه این فتوا نه تنها بابت برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء به شیعیان هیچ ثواب و اجری داده نمی شود بلکه شیعیان با این عمل نامشروع مرتکب گناه و معصیت هم می شوند.

لذا شیعیان بدانند که طبق این سخن احمد بصری آنان حق برگزاری مجالس عزاداری بدون تبلیغ برای امامت احمد بصری را نداشته و حق حضور در مجالس امام حسین(ع) را هم ندارند.

البته جالب است بدانید که یکی از علت های این سخن احمد بصری این است که وی خود را امام حسین(ع) دوران می داند چنانچه وی در پاسخ به یکی از اتباعش و تعبیر خواب او چنین مدعی می شود:

ديدن امام حسين (ع) در خواب بيانگر ديدن حسين اين زمان است. و خارج شدن مردم از حرم با وجود آن که داخلش بودند به معناي کفر آنها و خروج شان از دايره ولايت مي باشد. هر چند که آنها قبل از اينکه مورد امتحان و آزمايش قرار بگيرند بر ولايت ظاهري به سر مي بردند و ورود شما به حرم قبل از اينکه درها بر روي تو بسته شود به اميد خدا حکايت از اين دارد که شما به دعوت کننده ي حق و حسين اين زمان ايمان خواهي آورد.

پاسخ هاي روشنگر احمد بصري ج5 ص116

 

  

 

 





Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

بی‌راهه
مستند خواب پریشان
کلیپ
عمومی
برادر ناتنی وهابیت
مستندات تصویری
سخنرانی
مقالات
کتابخانه
سایت های مرتبط
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English | پخش زنده