2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
چه كساني اهل بدعتند؟
کد مطلب: ٦٢١١ تاریخ انتشار: ١١ خرداد ١٣٨٨ تعداد بازدید: 66687
فتنه وهابیت » شناخت وهابیت
چه كساني اهل بدعتند؟

چه كساني اهل بدعت هستند ؟

چگونه اين قبر ها پا برجا است ! اما حرم اهل بيت رسول خدا تخريب مي شود ؟

چگونه ؟

چگونه اتباع اهل بيت رسول خدا (ص) را به خاطر ساختن حرم به غلو و شرك متهم مي كنند ؟
ابوهريره :




قبر امام اهل سنت بخاري ، در شهر خرتنك ازبكستان :
















طلا كاري داخل حرم بخاري :



قبر امام اهل سنت ابو حنيفه :








قبر صلاح الدين ايوبي:



قبر معاوية بن ابي سفيان:




قبر عمر مختار:




قبر محمد الخامس در رباط مراكش :






قبر امام اهل سنت محمد شافعي :




قبر شيخ احمد تجاني (رهبر فرقه تجانيه از صوفيه اهل سنت) :




قبر جمال عبد الناصر :




قبر سيده نفيسه در مصر :




قبر محيي الدين ابن عربي :





قبر يحياي نبي در مسجد اموي دمشق :



قبر جلال الدين سيوطي :



قبر خالد بن وليد :








قبور ائمه بقيع در گذشته:








قبور ائمه بقيع در حال حاضر :



مقايسه ضريح ائمه بقيع:




حرم عسكريين در گذشته:






حرم عسكريين بعد از اقدام تروريستي وهابيون :










Share
41 | خطاب بخون | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ٠٨ اسفند ١٣٨٨ |
آخه خطاب تو که دلت پر از محبت عمر چه ميفهمي توسل چيه؟؟؟؟؟؟ يه کم مطالعه کن بعد نظر بده.يه مشت خاک وسنگ؟؟؟!!!!!!!!!!!
42 | كميل | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ٠٨ اسفند ١٣٨٨ |
لطفا خطابا خفه
43 | اكبر خدابخش | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١١ اسفند ١٣٨٨ |
تنها در يک جو آرام و خالي از حب و بغض است که مي توان نشست و به حقيقت دست يافت. اين وظيفه علما است که بنشينند و باهم بر سر مسائل اختلاف بر انگيز مباحثه کنند و به يک نتيجه واحد برسند. يعني به جاي اين که خود را سرگرم مسائل بسيار فلسفي و پيچيده کنند و به مسائل بغرنج علمي و فلسفي بپردازند، اول بنشينند و تکليف خود را بر سر چند آيه مبارکه از آيات مبارکه قرآن مجيد، چند واقعه تاريخي و چند حديث باقي مانده از پشت غبار يک هزاره و نيم قبل روشن کنند و بعد با فراغ بال به مسائل پيچيده تر بپردازند. البته اگر اين کار را فارغ از وابستگي هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي خود انجام دهند موفق تر خواهند بود. صد البته اين يک فرايند طولاني مدت خواهد بود اما مي توان ان را به عنوان يک راهبرد دراز مدت مورد توجه قرار داد و اميد وار بود که در افق هاي ولو دور دست نقطه مشترکي پيدا شود. و ماهم بهتر است با يکديگر مهربان تر باشيم و بدانيم که اعتقادات مذهبي علاوه بر تفکر ريشه در مسائل قومي و خانوادگي دارد و نمي توان مذهب کسي را به راحتي تغيير داد. بهترين کار اين است که بدون توهين به يکديگر و در يک جو برادرانه و دوستانه با يک ديگر صحبت کنيم و از تشديد اختلافاتي که در ايجادشان دخالتي نداشته ايم پرهيز کنيم. بسياري از آنان که جذب اسلام شدند تحت تاثير محبتي که از اولياي خدا ديدند به اسلام گرويدند و مجذوب برخورد سازنده آنان شدند. اميدوارم موفق باشيد، من با مطالعه مطالب روي سايت شما و مطالب ارسالي بازديد کنندگان اين سايت به پاسخ بسياري از شبهات خود بخصوص در رابطه بامشرک شناختن شيعيان و نسبت دادن مرده پرستي و قبر پرستي به آنان دست يافتم. اولياي خدا تجلي صفات پاک اويند و اين تجلي هم در روح آنان و هم در جسم آنان و هم در مرقد آنان مشعشع گرديده و هنگام زيارت کاملا" به حس در مي آيد. به همين خاطر است که در حريم آنان آن رايحه معصوميت و قداست استشمام مي شود. چه کسي مي تواند حزن واندوهي را که از زيارت مرقد حضرت رقيه (ع) در بدو ورود به او دست مي دهد پنهان کند؟ خداوند به شما جزاي خير دهاد.
44 | خطاب | United States - New York | ١٢:٠٠ - ١٣ اسفند ١٣٨٨ |
اولا اوني که ادرس دادي جز حديث هاي صحيح نيست بعدش اگه امامت امر الهي چرا امام علي يا هيچکدوم از اماماتون نگفتن ما از طرف خداوند به عنوان امام انتخاب شديم اصلا خودشون از چنين چيزي خبر نداشتن چرا امام حسين نگفت من از طرف خدا انتخاب شدم اصلا وقتي قران هست ديگه وظيفه امام چيه يا اگه امام وظيفه اي داشته چرا الان مردم از طرف خداوند امام ندارند

پاسخ:

!!!

45 | محمد صفائيان | United Kingdom - London | ١٢:٠٠ - ١٥ اسفند ١٣٨٨ |
سلام بر رهپويان حقيقت وقتي خدا به ما از رگ گردن نزديكتر است چرا از ديگران كمك بخواهيم ؟ البته اينكه خدا را به حق اشخاص نزديكترش قسم دهيم به نظر كار زيبايي است.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

اگر خداوند خود دستور به چنين كاري داده باشد چه ؟

بهتر است نگاهي به آدرس ذيل بكنيد :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=87

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

46 | momen abdullah | Malaysia - Cyberjaya | ١٢:٠٠ - ١٦ اسفند ١٣٨٨ |
جناب محمد صفائيان عليکم السلام اولا مگر ما از «من دون الله» کمک مي‌گيريم؟ واضح است که طلب ياري از «من دون الله» شرک است. دوما خدواند از رگ گردن به ما نزديک تر است. ولي چه کسي گفته است که ما هم به همان درجه به او نزديک هستيم؟ چرا شما فکر مي‌کنيد که اين نزديک دوطرفه است؟ مگر در قرآن نخوانده‌ايد که : «...المسيح عيسي ابن مريم وجيها في الدنيا و الاخرة و من المقربين» اگر همه ما به خدواند تا اين حد نزديک هستيم پس چرا خدواند از فرشتگان مقرب سخن مي‌گويد؟؟ اصلا پس چرا شما نيت ميکنيد« قربة الي الله»؟؟؟ ******* جسم A به جسم B نزديک است ===> پس جسم B به جسم A نيز نزديک است. اين يک جمله کاملا منطقي است. ولي به هيچ عنوان قابل اطلاق به خداوند متعال نيست. مي‌دانيد چرا؟ شما بايد بدانيد که منشاء تصميمات و اراده شما چيست. چرا که شما کسي نيستيد جز يک موجود با اراده. آيا اگر شما قصد شر کنيد بازهم به خداوند نزديک هستيد؟ آيا اگر شما يک فکر غلط در ذهن شما باشد بازهم نزديک به خداوند هستيد؟ پس اين قوه اراده شما مي‌تواند در نهايت دوري از خداوند باشد. حال آيا مانعي دارد کسي در اثر گناه و تنبلي و کاهلي و جهالت و ... حجابهايي بين خود و الله متعال ايجاد کرده است، از ولي خداوند درخواست دعا کند؟ يا علي
47 | محمد صفائيان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١٧ اسفند ١٣٨٨ |
مومن جان خيلي ممنونم از پاسخ شما
من قبول دارم كه در حاجت خواستن از خدا خيلي خوبه كه خدا را به عزيزترين انسانها قسم بديم اما حرف زدن با امامان عزيزي كه الان در قيد حيات نيستند و در نزد خدا روزي مي خورند چه فايده دارد؟
48 | علي صفدر بخشي زاده | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ اسفند ١٣٨٨ |
با سلام بر بندگان صالح خداوند
چون پيامبران و ائمه چراغ هدايت براي انسان هاي با ايمان از طرف خداوند هستند لذا ما وقتي که داخل آرامگاه و بارگاه آنها مي شويم بيشتر به ياد خداوند مي افتيم و بيشتر با خدا راز و نياز مي کنيم اگر باور ندارين صبر کنيد تا روز قيامت همه چي روشن مي شود .خدا حافظ انسان ها ي با فهم و شعور اسلامي . پس نتيجه مي گيريم که قبور ائمه مکان هاي مقدسي هستند براي ارتباط با خداوند منان.
49 | حسيب الله انوري | Afghanistan - Kandahar | ١٢:٠٠ - ١٠ فروردين ١٣٨٩ |
سلام به كساني در جستجوي حقيقت اسلام استند از شما تقاضا دارم كه لطفا نظز من را در سايت به نمايش بگذاريد من نميدانم که چرا شيعيان هنوز هم درخواب غفلت هستند چرا بيدار نميشوند اي شيعيان جهان بيدار شويد و به سوي الله (ج) وقرآن حرکت کنيد و هر چيز را به روشني قرآن بيبينيد آيا در قرآن کدام آيه است كه در آن به مسلمين گفته شده باشد در زمين سير نمايند و قبر انبياء را زيارت نمايند، بلكه مؤمنين امر شده¬اند كه در زمين سير نمايند و عاقبت ستمگران را ببينند و عبرت بگيرند. ولي حتي يک آيه درقرآن يافت نمي¬شود كه در آن مؤمنين تشويق شده باشند به زيارت قبور انبياء بروند، ابراهيم و قاسم از فرزندان رسول الله (ص) بودند كه قبل از رحلت ايشان فوت نموده بودند، ولي پيامبر(ص) براي هيچ يک از آنها ضريحي و گنبد و بارگاهي نساخت و همچنين براي همسرش خديجه كه سال ها قبل از ايشان از دنيا رحلت نموده بود هيچ ضريحي و يا گنبد و بارگاهي نساخت، بلكه به امر خداوند با بت¬پرستي و قبر¬پرستي مبارزه مي¬نمود. در وسائل الشيعه «كتاب الصلوة» ابواب «احكام المساكن» آورده¬اند. (... قال اميرالمؤمنين: بعثني رسول الله في هدم القبور وكسر الصور). يعني: (... علي گفت: رسول خدا، مرا مأمور نمود در خراب كردن قبرها و شكستن بت¬ها). اگر دقت نماييم مشاهده مي نماييم كه در اين روايت قبر در كنار بت ذكر شده است و در آن زمان¬ها قبرها بت شده بودند كه حضرت علي به دستور رسول خدا مأمور مي¬شود آنها را خراب نمايد. همچنين در وسائل الشيعه «ابواب مكان المصلي» آورده¬اند: (... قال النبي: لاتتخذوا قبري قبله و لا مسجدا فان الله عزوجل لعن اليهود حيث اتخذوا قبور انبيائهم مساجد). يعني: «... رسول خدا فرمود: قبر مرا قبله¬اي و مسجدي قرار ندهيد؛ چون خداوند عزوجل يهود را لعنت نمود به دليل اين كه قبر انبيائشان را مساجد قرار دادند». همچنين در وسائل الشيعه «ابواب مكان المصلي» آورده¬اند: (... ان رسول الله نهي ان يصلي علي قبره او يقعد عليه او يبني عليه). يعني: «... رسول خدا نهي نمود كه بر قبرش نماز بخوانند يا بر آن بنشينند يا بر آن بنا کنند». در وسائل الشيعه ابواب «احكام المساكن» از أبي عبدالله نقل نموده كه فرمود: «... عن ابي¬عبدالله قا¬ل: لا تبنوا علي القبور و لا تصوروا سقوف البيوت فان رسول الله كره ذلک». يعني: «... ابي عبدالله (الصادق) فرمود: بر قبرها بنا نكنيد و سقف خانه¬ها را تصوير نكشيد، زيرا اين چيزها را رسول¬خدا خوش نداشت». در مسند زيد بن علي بن الحسين در چگونگي غسل دادن پيامبر آورده¬اند: حدثني زيد بن علي عن ابيه عن جده عن علي رضي الله عنهم قال: «لما قبض رسول الله اختلف اصحابه اين يدفن فقا¬ل علي رضي الله عنه ان شئتم حدثتكم فقالوا حدثنا فقا¬¬¬¬¬ل سمعت رسول الله يقول لعن الله اليهود و النصاري كما اتخذوا قبور انبيائهم مساجد انه لم يقبض نبي الا دفن مكانه الذي قبض فيه...». يعني: «... (از علي نقل شده كه) گفت: «هنگامي كه رسول خدا رحلت نمود اصحاب اختلاف كردند كه در كجا دفن شود؟ آنگاه علي گفت: اگر بخواهيد براي شما نقل مي كنم. گفتند: بگو. گفت: از رسول¬خدا شنيدم كه ميگفت خدا يهود و نصاري را لعنت نمود كه قبور انبياءشان را مساجد قرار دادند هيچ پيغمبري از دنيا نرفت مگر اينكه در همان مكان كه از دنيا رفته بود دفن شد». آيا از اين روايت هاي كتاب هاي خود تان صرف نظر ميكنيد يا مردم را با اين سخن ها فريب ميدهيد در رد قبرپرستي، روايات زيادي وجود دارد كه براي رعايت اختصار از ذكر آنها خودداري مي¬نمايم. و اين را بيگم که اگر خدا من را قدرت بدهد اولين کار که من ميکنم اين است که قبر امام حسين (رض) تخريب ميکنم تا مردم از قبر پرستي خلاص شده و به طرف خداوند يکتا رجوع کنند و کار بعدي من تخريب گنبد هاي قبور اهل سنت است از شما خواهانم تا نظرم را در سايت ثبت کرده و جوابش را بدهيد اي شيعيان جهان بيدار شويد كه مرگ در انتظار همه ما است و شما هم آقاي دكتر حسيني مرگ و سوال و جواب روز قيامت را از ياد نبريد با اين دروغ ها چي جواب ميداده باشيد و شما اي كساني كه كاركنان اين سايت هستيد اين دروغ ها در سايت به نمايش نگذاريد راستي، آن روز خدا(ج) را چه جوابي خواهي داد وقتي از عمر شما سؤال شود؟ به زبانت که بر عليه شما گواهي مي‌دهد. به اعمال سياهي که براي رسوايي شما بلند مي‌شوند. به تمام جوارح تان که براي نابودي تان دست به يکي مي‌کنند. بيدار شويد اين دروغ ها مانع رسيدن مرگ نخواهند شد، شايد فردايي نباشد باز هم خواهش ميكنم كه نظر من را در سايت به نمايش بگذاريد

پاسخ:

با سلام
دوست گرامي
1- فرموده‌ايد «ولي حتي يک آيه درقرآن يافت نمي¬شود كه در آن مؤمنين تشويق شده باشند به زيارت قبور انبياء بروند»!
آيا آيه اي از قرآن بر حرمت اين كار وجود دارد ؟! بسياري از كارها در قرآن واجب نشده است ، اما در روايات دليل براي وجوب يا استحباب آن وجود دارد !
2- فرموده‌ايد «، ابراهيم و قاسم از فرزندان رسول الله (ص) بودند كه قبل از رحلت ايشان فوت نموده بودند، ولي پيامبر(ص) براي هيچ يک از آنها ضريحي و گنبد و بارگاهي نساخت و همچنين براي همسرش خديجه كه سال ها قبل از ايشان از دنيا رحلت نموده بود هيچ ضريحي و يا گنبد و بارگاهي نساخت، بلكه به امر خداوند با بت¬پرستي و قبر¬پرستي مبارزه مي¬نمود»!
فاطمه زهرا سلام الله عليها ، در زمان حيات پيامبر (ص)‌به زيارت قبر حمزه مي‌رفت و آن را آباد كرده بود !
اين مطلب در كتب اهل سنت آمده است !
3- فرموده‌ايد «در وسائل الشيعه «كتاب الصلوة» ابواب «احكام المساكن» آورده¬اند.(... قال اميرالمؤمنين: بعثني رسول الله في هدم القبور وكسر الصور).»!
اين مطلب مربوط به صدر اسلام است كه قبور كفار ، مورد احترام قرار مي‌گرفت و به همين سبب براي شكستن آن قبور مامور شده بودند !
4- فرموده‌ايد «همچنين در وسائل الشيعه «ابواب مكان المصلي» آورده¬اند: (... قال النبي: لاتتخذوا قبري قبله و لا مسجدا فان الله عزوجل لعن اليهود حيث اتخذوا قبور انبيائهم مساجد)»!
آيا ما قبر را قبله قرار مي‌دهيم و به سمت آن نماز مي‌خوانيم يا به قبر حضرت سجده مي‌كنيم ؟! قبله تمام مسلمانان (شيعه و سني)‌مكه است! اين روايت ، چه ربطي به زيارت قبور دارد ؟!
5- فرموده‌ايد «همچنين در وسائل الشيعه «ابواب مكان المصلي» آورده¬اند: (... ان رسول الله نهي ان يصلي علي قبره او يقعد عليه او يبني عليه)»!
اين روايت در وسائل اشتباه نقل شده است ، اصل روايت به اين صورت است :
فأما ما رواه محمد بن أحمد بن يحيى عن يعقوب بن يزيد عن زياد بن مروان عن يونس بن ظبيان عن أبي عبد الله ( ع ) عن أبيه قال : نهى رسول الله صلى الله عليه وآله ان يصلى على قبر أو يقعد عليه أو يتكئ عليه أو يبنى عليه .
و نهي در اين روايت حتي در نزد اهل سنت(جدا از ضعف سندي) حمل بر كراهت شده است ! (به قرينه عدم حرمت نشستن بر قبور) ! و ربطي به قبر خود پيامبر ندارد !
6- فرموده‌ايد « در وسائل الشيعه ابواب «احكام المساكن» از أبي عبدالله نقل نموده كه فرمود:«... عن ابي¬عبدالله قا¬ل: لا تبنوا علي القبور و لا تصوروا سقوف البيوت فان رسول الله كره ذلک».»
اين روايت نيز صريح در كراهت است و نه حرمت !
7- فرموده‌ايد «در مسند زيد بن علي بن الحسين در چگونگي غسل دادن پيامبر آورده¬اند:حدثني زيد بن علي عن ابيه عن جده عن علي رضي الله عنهم قال: «لما قبض رسول الله اختلف اصحابه اين يدفن فقا¬ل علي رضي الله عنه ان شئتم حدثتكم فقالوا حدثنا فقا¬¬¬¬¬ل سمعت رسول الله يقول لعن الله اليهود و النصاري كما اتخذوا قبور انبيائهم مساجد انه لم يقبض نبي الا دفن مكانه الذي قبض فيه...».»
جداي از اينكه اين روايت ، براي شيعه حجت نيست و مربوط به كتب زيديه است ، دلالت بر حرمت سجده بر قبر دارد و نه بيشتر !
8- نكته بسيار مهم اينكه تمام اين روايات ضعيف السند هستند !
9- در تاييد بناي بر قبور ائمه ، و صالحان در روايات شيعه و قرآن ، ادله فراواني وجود دارد :
وَكَذَلِكَ أَعْثَرْنَا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيْبَ فِيهَا إِذْ يَتَنَازَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيْهِمْ بُنْيَانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدًا
سوره كهف آيه 21
طبق تفاسير اهل سنت ، مقصود از «الذين غلبوا على أمرهم» در اين آيه مومنين است و خداوند نيز هيچ گونه نهي و توبيخي براي اين كار انجام نداده است !
جداي از روايات شيعه در تاييد بناي بر قبور ائمه و گرامي داشتن آنها !
10- از روي ندانستن حقيقت و تبليغات سوء وهابيان گفته‌ايد « و اين را بيگم که اگر خدا من را قدرت بدهد اولين کار که من ميکنم اين است که قبر امام حسين (رض) تخريب ميکنم تا مردم از قبر پرستي خلاص شده و به طرف خداوند يکتا رجوع کنند و کار بعدي من تخريب گنبد هاي قبور اهل سنت است»!
البته اگر بخواهيد به سخنان وهابيت عمل كنيد ، ابتدا بايد گنبد پيامبر را خراب كنيد !‌و بعد به سراغ ساير قبور برويد ! چون گنبد پيامبر به نظر شما مورد نهي مستقيم است ! البته اين كار شما صريحا دشمني با رسول خدا و اهل بيت ايشان است !
11- شما بايد رواياتي را كه بزرگان علماي اهل سنت ، با سند صحيح در وجوب و يا استحباب زيارت قبر رسول خدا (ص)‌آورده‌اند را نيز ببينيد ! از جمله روايت «من زار قبري وجبت له شفاعتي» كه علماي اهل سنت ، به خلاف نظر وهابيت حكم به صحت سند آن كرده‌اند :

لكنوي از علماي بنام اهل سنت مي‌گويد :

«وقد زلّ قدمُ من احتج على ضعف حديث من زار قبري وجبت له شفاعتي . . وإن شئت زيادة التفصيل في هذا البحث الجليل فارجع إلى رسائلي في بحث زيارة القبر النبوي ، إحداها: الكلام المبرم في نقض القول المحقق المحكم ، ثانيتها: الكلام المبرور في ردّ القول المنصور ، وثالثتها: السعي المشكور في ردّ المذهب المأثور» ألّفتها ردّاً على رسائل من حجّ ولم يزر قبر النبي(صلى الله عليه وآله)العربي في كل بكرة وعشى»

الرفع والتكميل ج1/ص211 باب الفرق بين قولهم حديث منكر و منكر الحديث ويروي المناكير
اگر واقعا مي خواهيد حقيقت را بدانيد و جزو كساني باشيد كه خداوند در مورد آنان مي‌فرمايد «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» بهتر است ادله شيعه را نيز براي زيارت قبور و بناي بر قبور ببينيد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=123
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=6
بعد تصميم صحيح را بگيريد !
گروه پاسخ به شبهات

50 | خالد افغان | Germany - Munich | ١٢:٠٠ - ١١ فروردين ١٣٨٩ |
زيارت قبور بخش کوچکي از شريعت بزرگ و وسيع اسلام مي باشد که عملي مباح به شمار رفته و انجام دادن و يا ترک آن با هم برابر است. و اگر همراه با نيت صالح و بدور از اعمال شرک آميز انجام گيرد عملي مستحب و نيکو مي باشد. زيارت قبور در روزهاي نخستين قانونگذاري اسلامي ممنوع اعلام شد، تا آنکه رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم وسلم با اين سخن مبارک خود به آن اجازه دادند: ( نهيتکم عن زياره القبور فزوروها) صحيح مسلم 2305 «شما را از زيارت قبرها منع کرده بودم، اکنون آنها را زيارت نمائيد». و جالب است بدانيد که در قرآن کريم ذکري از زيارت قبور نيامده است. و اگر مسلماني از دنيا برود و قبري را زيارت نکرده باشد و يا به زيارتگاهي قدم ننهاده باشد مورد بازخواست باري تعالي قرار نمي گيرد و در هنگام سوال و جواب از او نمي پرسند که چرا به زيارت قبري نرفته است. لکن در نزد شما شيعان زيارت قبر جايگاه مخصوصي دارد طوريکه مي گويند: «اگر انساني همة اعمال أنبياء عليهم السلام را انجام دهد و لکن قبر مخصوصي را زيارت نکرده باشد خداوند از او هيچ عمل نيک و پسنديده اي را نمي پذيرد و بر او خشم گرفته و مورد لعنت قرار مي دهد و برايش عذاب جهنم و سرانجام بدي را مهيا مي سازد. جاي بسي تعجب است که در کتب معتبر شيعه ده ها روايت از رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم وائمۀ اهل بيت وجود دارد که به صراحت مسلمانان را از قبرپرستي و ساختن گنبد وبارگاه و زيارتگاه ها منع فرموده اند، که من بعضي از آنها را براي نمونه ذکر مي نمايم: در كتاب (من لا يحضره الفقيه) و (وسايل الشيعه) از ‌جعفر صادق: چنين‌نقل‌شده ‌است‌: پيامبرص از اينكه‌بر قبري‌نماز بگزارند، يا بر آن‌بنشينند و يا بر آن ‌بنا و ضريح ‌بسازند، نهي‌فرموده ‌است و يهود ونصارا را لعنت نموده اند كه قبور انبياء را مسجد ساختند‌. و در فروع الكافي 3/228، من لا يحضره الفقيه 821، وسائل الشيعة 2/887. از سماعة ابن مهران روايت است كه گفت: دربارۀ زيارت قبور و ساختن مسجد بر آن از جعفر صادق:؛ پرسيدم ايشان فرمود: زيارت قبور اشكالى ندارد، اما در كنار قبر مسجد ساخته نشود. و همچنين در (من لا يحضره الفقيه) از جعفر صادق:: روايت است كه مي فرمايد: «هر چيزى كه غير از خاك خود قبر بر روى قبر گذاشته و يا ريخته شود بر مرده سنگينى مي كند. و در (فروع الكافي 3/202، وسائل الشيعة 2/864) از جعفرصادق:: روايت است كه رسول الله ص فرموده اند: «جز خاكى كه از خود قبر بيرون آورده شده خاك ديگرى بر آن ريخته نشود. در (من لا يحضره الفقيه 1/135، وسائل الشيعة 2/868) از اميرالمؤمنين علي عليه السلام روايت است كه فرموده اند: «كسي كه قبري را باز سازي كند يا تمثالي بسازد يقيناً و بدون شک از اسلام خارج شده است. و در (وسائل الشيعة 2/869، 3/62) از جعفرصادق: روايت است كه اميرالمؤمنين علي عليه السلام فرمود: «رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم مرا به مدينه فرستاد و فرمود: هر عكسى را ديدى نابود كن، و هر قبرى را ديدى هموارش كن. و در (الاستبصار 1/217، وسائل الشيعة 2/869) از علي بن جعفر: روايت است كه از موسى كاظم:: پرسيدم: آيا ساختن قبر و نشستن بر آن جايز است؟ فرمود: «ساختن قبر و نشستن بر آن و گچ كردن و گل کردن آن جايز نيست. امّا كساني كه ادعاي محبت اهل بيت را دارند در قدم اول با کساني مخالفت مي کنند که آنها را امامان خود و ائمۀ اهل بيت مي دانند. پس شما چرا به سخنهاي امامانتان توجه نميکنيد ؟؟؟؟ از شما خواهش ميکنم اين امت را به چيزي تشويق کنيد که در آخرت رستگار شوند چرا مردم را دعوت به توحيد و يکتاپرستي تشويق نميکنيد ؟؟؟ شما به چيزي مردم را تشويق ميکنيد که هرلحظه از آن احتمال شرک ميايد من نميگويم که اهل سنت اينکار را نميکنند بعضي از انها هم به زيارت ها ميرفتند و از زيارت ها مدد ميخواستم ولي با آمدن علما بزرگ مانند ابن تيمه و امام عبدالوهاب رحمه الله عليه مردم را آگاه ساختند از پيامد ها وخيم زيارت رفتن از مرده گان چيز خواستن. باز هم از شما خواهش ميکنم مردم مسلمان را هم از شيعه و سني را تشويق به شرک نکنيد لطفا لطفا

پاسخ:

با سلام
دوست گرامي
1- فرموده‌ايد «و جالب است بدانيد که در قرآن کريم ذکري از زيارت قبور نيامده است. و اگر مسلماني از دنيا برود و قبري را زيارت نکرده باشد و يا به زيارتگاهي قدم ننهاده باشد مورد بازخواست باري تعالي قرار نمي گيرد»!
آيا نمي دانيد كه به گفته علماي اهل سنت ، هر كس مستحبي را تا آخر عمر ترك كند ، مرتكب حرام شده است ؟!
آيا روايت پيامبر (ص)‌ در مورد زيارت قبر ايشان را كه با سند صحيح در كتب اهل سنت آمده است نديديد ؟
2- فرموده ايد «اگر انساني همة اعمال أنبياء عليهم السلام را انجام دهد و لکن قبر مخصوصي را زيارت نکرده باشد خداوند از او هيچ عمل نيک و پسنديده اي را نمي پذيرد و بر او خشم گرفته و مورد لعنت قرار مي دهد و برايش عذاب جهنم و سرانجام بدي را مهيا مي سازد»!
ما چنين نمي‌گوييم ! اما مي‌گوييم اگر كسي از روي تهاون ، قبر پيامبر را زيارت نكند ، مرتكب حرام شده است ، و اگر بدون توبه از دنيا برود ، طبق آيه قرآن سزاي اين گناه را خواهد ديد !
3- اما روايات ذكر شده :
ا. جواب ان در نظر قبلي به شما داده شد !
ب. روايتي با مضمون «در كنار قبر مسجد ساخته نشود» پيدا نشد ! آنچه هست ، حرمت سجده بر قبر است !
ج . مربوط به عدم تغيير در خاك قبر . در اين زمينه دو روايت صحيح است كه مي گويد خاك قبر ميت را با خاك ديگري مخلوط نكنيد ؛ ما نيز اين روايات را قبول داريم و مي گوييم درون قبر ميت جز خاكي كه از قبر او بيرون آمده است نريزند .
اما روايت ديگري به صورت مرسل ذكر شده است كه هر چيزي روي قبر ميت جز خاك قبر او باشد ، بر او سنگيني مي كند ، كه به خاطر مرسل بودن ، قابل قبول نيست ، جداي از اينكه بر فرض صحت مي تواند بر معناي دو روايت ديگر حمل شود
د. روايت نقل شده از امير مومنان در مورد دستور رسول خدا (ص)‌ به تسويه قبور نيز همانطور كه اهل سنت اين روايت را نقل كرده و خود ترجمه كرده اند مي گوييم ، مقصود از آن صاف كردن روي سطح قبر است ؛ يعني هر قبري را كه روي آن به صورت نيمگرد (شبيه قبور كنوني اهل سنت) بود ، سطح آن را به صورت صاف در آورد .
مي توانيد در اين زمينه به آدرس ذيل مراجعه كنيد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1367
ه. روايت اخر نيز قبلا جواب داده شده بود كه شيعه و سني اين مضمون را براي كراهت مي‌دانند !
4- فرموده‌ايد «شما به چيزي مردم را تشويق ميکنيد که هرلحظه از آن احتمال شرک ميايد»!
چرا شما مردم را از كاري كه پيامبر به آن تشويق كرده است ، باز مي‌داريد ؟!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

51 | محمد صفائيان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١٤ فروردين ١٣٨٩ |
سلام بر پيروان راه حق جوابهايي که براي برادر عزيزم خالد نوشته ايد کافي ندانستم با توجه به اينکه امروز هجمه زيادي به مکتب تشيع مي شود بايد قوي تر پاسخ دهيد . آيا اگر امام رضا عليه سلام زنده بود اجازه مي داد بارگاهي به اين عظمت براي او ساخته شود و مردم سر بر آستان آن گذارند و از عمق جان از او چيزي بخواهند که در توانش نيست ؟ مگر اينکه ثابت کنيد امام رضا ع نعوذباالله خداست. من اعتقاد دارم اينکه خدا را به مقدساتش قسم بدهيم و خدا را به حق عزيزانش قسم بدهيم و چيزي از خدا بخواهيم بحق و شايسته است. اما اگر از امامي که در جوار ملکوت اعلي هستند و نزد پروردگار روزي مي خورند چيزي بخواهيم کار درستي نيست. راستش هنوز قانع نشدم. اللهم هدني من عندک

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

رواياتي مانند روايت ذيل ، در فضيلت آباد كردن حرم ائمه عليهم السلام ما را بس است :

عن عمار بن زيد عن أبي عامر السامي واعظ أهل الحجاز قال اتيت أبا عبد الله ( ع ) فقلت له يا بن رسول الله ما لمن زار قبر أمير المؤمنين ( ع ) وعمر تربته قال يا عامر حدثني عن أبي عن أبيه عن جده الحسين عن علي ( ع ) ان النبي صلى الله عليه وآله قال له والله ليقتلن بأرض العراق وتدفنونها قلت يا رسول الله ما لمن زار قبورنا وعمرها وتعاهدها فقال لي يا أبا الحسن ان الله جعل قبرك وقبر ولدك بقاعا من بقاع الجنة وعرصة من عرصاتها وان الله جعل قلوب نجباء من خلقه وصفوة من عباده تحن إليكم وتحمل المذلة والأذى فيكم فيعمرون قبوركم ويكثرون زيارتها تقربا منهم إلى الله ومودة منهم لرسوله يا علي أولئك المخصوصون بشفاعتي الواردون حوضي وهم زوار عندي في الجنة يا علي من عمر قبوركم وتعاهدها فكأنما أعان سليمان بن داود على بناء بيت المقدس

از واعظ اهل حجاز روايت شده است كه به نزد امام صادق عليه السلام رفتم و عرض كردم: اي فرزند رسول خدا ! پاداش كسي كه به زيارت قبر اميرمومنان علي عليه السلام رفته و تربت ايشان را آباد كند چيست ؟

در پاسخ فرمودند : اي عامر ! پدرم از جدم از حسين عليه السلام از حضرت علي عليه السلام روايت كرده‌اند كه پيامبر به ايشان فرمود :

قسم به خدا در سرزمين عراق كشته مي‌شوي و درآنجا به خاك سپرده خواهي شد ! گفتم اي رسول خدا ! پاداش كسي كه به زيارت قبر ما آمده و آن را آباد كند و مراقبت آن باشد چيست ؟ به من فرمودند : اي ابالحسن !‌ خداوند قبر تو و قبر فرزندان تو را بقعه‌اي از بقعه‌هاي بهشت قرار داده‌ است ! و خداوند دلهاي گروهي از پاكان خلق خويش و برگزيده از بندگان خويش را به سوي شما مايل ساخته است كه در راه شما مذلت‌ها و سختي‌ها را تحمل مي‌كنند ! آنان قبور شما را آبادمي‌سازند و به خاطر تقرب به خدا و دوستي پيامبر ، بسيار به زيارت آنها مي‌روند ! اي علي ! انان كساني هستند كه شفاعت مخصوص من براي انهاست ؛ و بر حوض من وارد مي‌شوند ؛ و آنان زائران من در بهشت هستند !اي علي هركس قبر شما را آباد كند ومراقب آن باشد ، مانند آن است كه سليمان بن داود را براي بناي بيت المقدس ياري كرده است !

منتهى المطلب (ط.ق) - العلامة الحلي - ج 2 ص 890

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

52 | محمد صفائيان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١٦ فروردين ١٣٨٩ |
سلام بر پيروان حق وحقيقت
زحمت کشيديد چنين جوابي داديد . اما اگر چنين روايتي را قبول داشته باشيم! متاسفم که اينقدر ضعيف با مسائل برخورد مي کنيد و جوابهاي محکمي نداريد. من به ائمه عليهم السلام احترام خاص مي گذارم و به جهت اعمال و رفتارشان و راهنماييهايشان دوستشان دارم ولي اصلا دليلي بر ساختمانهاي مجلل آينه کاري وطلا کاري نمي بينم و اگر روزي عادلي ظهور کند مطمئنم که اين کاخ هاي عظيم را ويران مي کند.
خداوندا ما را به راه راست که راه انبيا و اولياي خودت است هدايت کن.
53 | كميل | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ١٧ فروردين ١٣٨٩ |
عليک السلام جناب محمد صفايي حرف حساب با منطق و دليل بيشتر در مورد اصول اعتقادي به درد ميخورد حرف حساب اين بود که گفتم در باره شعائر مطالعه کنيد چون مطلبي طولانيست . عواطف را بالکل کنار نگذاريد چون آنها که در طول تاريخ اينکار راکردند بدنام شده اند.
54 | محمد صفائيان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١٧ فروردين ١٣٨٩ |
سلام بر رهپويان حقيقت و سلام بر برادر عزيزم کميل
من آدم عامي نيستم که حرف از احساسات عاميانه با من در ميان گذاري حرف حساب و منطق غير از عواطف است بهتر است يک سري به معابد بودا هم بزنيد اين حرفها قوي نيست انسانهاي جوياي حقيقت را سيراب نمي کند . البته حرف آستان قدس را اصلا نزن که اوضاع خيلي خراب است.
پايدار باشيد
55 | كميل (براي آقاي صفائيان) | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ١٧ فروردين ١٣٨٩ |
آقاي صفائيان توصيه ميکنم در مورد شعائر الله (که حرمهاي ائمه از آن جمله هستند) مطالعه کنيد .
درضمن تحقيق کنيد ببينيد اين طلاو جواهرات از کجاست؟ اگه فکرميکنين حق فقراست اشتباه ميکنين .
اگر مشکلتان حرم مولا علي بن موسي الرضا (عليه آلاف التحية و الثناء)ست بايد بگويم آستان قدس رضوي چندين کارخانه بزرگ دارد که از درآمد آن براي امور حرم استفاده ميشود و حتي مازاد آن در راه خدا صرف امور خيريه ميشود. همان فقيراني که فکر ميکنيد حقشان ضايع شده, ريزه خوار سفره مولايشان هستند . خود آنها از پول اندکي که دارند نذر امام رضا ميکنند و باز هم خود رامديون او ميدانند. ميداني چرا؟ چون شيعه هستند و از او حاجت ميگيرند .
اين را گفتم چون فکر نميکنم غير از مسله فقرا و نياز جامعه بهانه ديگري براي ساده بودن حرمهاي ائمه (ع) داشته باشي .
اگر هم عادلي ظهور کند اول قبور ائمه بقيع را آباد خواهد کرد. اشتباه نکن.
56 | محمد صفائيان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١٨ فروردين ١٣٨٩ |
سلام بر حقيقتجويان
کميل جان منبعي براي مطالعه داريد لطفا معرفي کنيد البته منبع معتبر. سپاسگذارم
57 | كميل | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ١٩ فروردين ١٣٨٩ |
سلام عليکم آقاي محمد صفائيان من در يکي از کلاسهاي آنلاينم با دکتر رضا برنجکار در اين مورد صحبت کرده ام . چون خود من سوال کننده بودم جناب برنجکار با دليل و مدرک مرا قانع کردند.ولي متاسفانه يادداشتهايم را پيدا نکردم تا به شما ارائه کنم .
ولي شما ميتوانيد استاد برنجکار را از طريق دانشکده مجازي علوم حديث پيدا کنيد و باايشان بحث کنيد . يا از علماي حوزه مشهد سوال کنيد.من کتاب خاصي سراغ ندارم که در اين مورد تاليف شده باشد ولي اگر منبع ديگري از کتاب يا سخنراني پيدا کنم شما را در جريان ميگذارم.
58 | كميل | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ٢١ فروردين ١٣٨٩ |
برادر گرامي آقاي صفائيان ما در يکي از کلاسهاي آنلاينم با استاد دکتر رضا برنجکار مفصل در اين مورد صحبت کرديم و چون من سوال کننده بودم ايشان با دليل و مدرک مرا قانع کردند. منبعي که ايشان براي من معرفي کردند مقاله اي بود که در دانشگاه علوم حديث شهر ري نوشته شده بود نام کتاب ديگري را ذکر نکردند البته شما ميتوانيد از طريق سايت hadith.ac.ir ايشان را پيداکنيد و سوالتان را بپرسيد. خلاصه صحبتهاي ايشان اين بود که حفظ شعائر اسلامي يکي از وظايف شيعيان است و نوسازي و بازسازي وطلاکوبي قبور مقدس ائمه اطهار(که از جمله شعائر هستند و ما را به ياد خدا مي اندازند) از وظايف شيعيان ولايت مدار است.اينکه ميبينيد گنبد و بارگاه يا درب و ضريح ائمه (ع ) را با اين چيزها زينت مي کنند براي احترام و مقام و موقعيت آنها و اظهار علاقه است و نوعي تعظيم شعائر اسلامي است . به عبارت ديگر نهي از آراستن خود، يا اموال و اشياء متعلق به انسان به طلا و جواهر در مورد اشخاص از آن جهت است که جنبه تجمل گرائي دارد و باعث فاصله بين افراد جامعه اسلامي مي شود و لذا مذموم شمرده شده است اما در مورد مشاهد مشرفه اين طور نيست .باز اين نکته ناگفته نماند که تعظيم شعائر اسلامي و احترام به ائمه و بزرگان ديني نه از جهت نيازمندي آنان به اين احترام است بلکه خود اين کار جنبه تربيتي دارد زيرا: اولا، خود اين عمل اين سؤال را در اذهان ايجاد مي کند که مگر اين بزرگان چه کرده اند که اين گونه شايسته تکريم و تعظيم اند و مردم به آنها ارادت قلبي مي ورزند. پس ما نيز از آنان ياد بگيريم تا عزيز و مکرم و محبوب باشيم. ثانيا، تعظيم شعائر باعث برجستگي اسوه هاي اخلاقي و تربيتي و هدايتگران مي شود و از اين طريق اين عمل راه تقرب به خدا را بسط مي دهد چون ائمه و بزرگان دين ما راه روشن و نشانه هاي آشکار (شعائر) دين خدا هستند پس در حقيقت درخشان نمودن آنان، اظهار ارادت به آنان و تکريم و تجليل از آنها، باعث مي شود که ما بيشتر به آنها توجه نموده و از گفتار و رفتار و سيره آنها پيروي کنيم اصلا مبناي تعظيم شعائر الگوسازي و توصيه به الگوبرداري است.
59 | محمد صفائيان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ٢٣ فروردين ١٣٨٩ |
سلام بر پيروان حق
کاش سايت هم نظرش را در مورد اين موضوع مي داد. اما ايجاد چنين تجملاتي نه تنها ما را به ياد خدا نمي اندازد بلکه به ياد کاخهاي بزرگ فرعون و فرعونيان مي اندازد و در چنين مکانهايي انسان به جاي توجه به خدا جذب زخارف و زيور آلات مي شود . مگر مسجد را از ما گرفته اند که در چنين جايگاههايي عبادت کنيم ؟
خدايا ما را به لطف خود و به حق علي بن موسي الرضا (ع) به راه راست هدايت فرما.
60 | محمدزمان | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام عليکم: يه سوال از سني هاي گرام....شما کدوم از خلفا يا امامان يا هر چيه ديگه تون به درجه شهادت نايل شدند؟ چرا؟ چون لايقش نبودند.ولي تمامي ائمه(ع) ما به درجه رفيع شهادت نايل شدند،آنهم با مظلوميت و غريبي،حتي پيامبر اکرم حضرت محمد(ص) هم به وسيله مسموميت شهيد شدند،که ميگويند رحلت کرده. اما خلفا وامامان دروغين شما اعم از عمربن خطاب که به يک ضرب چاقو به دست جناب ابو لولو مرد خداوند هرگاه بخواهد عذاب جهنميان را زياد کند،مقداري در تابوت جهنم را باز ميکند. مرد حسابي خودت يه بار برو توي حرم اميرالمومنين امام علي(ع) يا ائمه(ع) ديگر،مخلصانه متوسل شو،قسمش بده به حق همسرش بانوي دوعالم حضرت زهرا(س)،توکلتم به خدا باشه،حاجت خير بخواه،اونوقت ميفهمي ما چرا ميريم اونجاها درد دلامونو ميگيم. شيعيان دلبريده از همه جا ميرن زيارت قبور اهل بيت(ع).چيزي که از خدا ميخوان از دست هيچکس جز خدا بر نمي آييد،پس بايد وسيله اي باشد براي وساطت،وسيله اي که به درگاه خدا آبرو داشته باشد و معصوم باشدازگناهان و....پس چه ضمانت و واسطه اي بهتر از 14 معصوم مان. پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) رحمةللعالمين هستند،ميدونه عمر بن خطاب و دور و برياش چطور آدمايين تا بحال نشده پيامبر کسي و کنار ضريح مبارکشون به اذن خدا شفا بده، چون اگه يه بار اينطوري شه وهابي هاي مشرک ميگن،عمر خطاب شفا داد.چون عمر خطاب درجاي غصبي در کنار پيامبر اسلام(ص) دفنه.پيامبر اسلام به اذن خدا به محباش از دور کمک ميکنه و حاجت و شفا وعنايت ميفرمان......الهم صل علي محمد وآل محمد وعجل فرجهم ولعن اعدائهم اجمعين. لعن علي عدوک يا علي و فاطمه(س).... "ياعلي مدد"
61 | پيرو حق | Iran - Tehran | ٠٢:٥٨ - ٢١ خرداد ١٣٨٩ |
سلام ظاهرا عكسي كه از قبر معاويه زده ايد مربوط به شخص ديگريست (شايد مروان حكم). چون من سر قبر معاويه رفته ام. قبر او در يك كوچه ي بن بست است و در قبرستان نيست. انشالله اگه موفق بشم عكسشو براتون ارسال ميكنم

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

در مورد قبر معاويه و قبر يزيد ، چند قبر مشهور است ، يكي از آنها همين گنبد است كه به اعتبار معاويه ، بر روي آن گنبد نيز زده‌اند ( و شاهد واضح آن ، پنجره‌هاي فلزي است كه بر در و ديوار آن زده‌اند تا كسي به خاطر دشمني معاويه به آنجا رفته و به او اهانت كند !)

مكاني كه شما به آن اشاره مي‌كنيد نيز منسوب به اوست و بر روي آن نيز ساختمان ساخته‌اند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

62 | كميل (براي كلب) | Iran - Tabriz | ١٥:١٦ - ٢٧ خرداد ١٣٨٩ |
هي سني بي دين كافر (كلبي حسين) فكر كنم كلبي لقبت باشه آره!؟‌ از اخلاق گندت فهميدم.
اون بالارو ديدي؟ عكسارو ميگم. درست كردن قبور شركه مگه نه؟ اين گور ابوهريره و عمرياي ديگه و بخاري و... رو ما ساختيم يا سنيهاي بت پرست؟ راستي شماها چرا فرشاتونو ميپرستين؟ مگه خدا نفرموده لا اعبدوا الا اياي؟ مشرك عمري چشماتو باز كن ببين ما مشركيم يا شما.
63 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٦:٤٨ - ٢٧ خرداد ١٣٨٩ |
با سلام جناب كلبي اين اعمالي كه تو گفتي شرك است را ما در صحابه ديده ايم : روزى مروان حَكَم ديد كه شخصى صورت خود را بر قبر پيامبر ( ص ) گذاشته است ، با شتاب سوى او آمد و گردن او را گرفته ، از جاى بلند كرد و گفت: مي دانى چه مى كني ؟! منظور وى اين بود كه چرا به زيارت سنگ و كلوخ آمده اى ! زائر كه ابو ايوب انصارى - از صحابه پيامبر ( ص ) - بود گفت: آرى خوب مىدانم كه چه مى كنم! من هرگزبه زيارت سنگ نيامده ام ، بلكه به زيارت پيامبر ( ص ) آمده ام . از رسول الله ( ص ) شنيدم كه فرمود: «بر دين خدا گريه نكنيد اگر متولّيانش اهل بودند ، و آنگاه كه نااهلان برآن حكم راندند ،برايش بگرييد .» مستدرك حاكم ، جلد4 ، ص 560. =================================================================================== حال انتخاب كن ميخواهي با صحابي رسول خدا ابو ايوب انصاري باشي يا با ملعون رسول الله حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم مروان ابن حكم =================================================================================== 1 ) ابوايوب خالد بن زيد بن کليب بن ثعلبة بن عوف بن غنم بن مالک بن النجار بن ثعلبة بن عمرو انصاري خزرجي معروف به ابوايوب انصاري از اصحاب محمد بن عبدالله و از انصار بود. محمد وقتي از مکه به مدينه هجرت کرد، شب را در خانه او اقامت گزيد. با فتح مصر، ابوايّوب به مصر رفت. او از مهمترين راويان حديث نزد اهل سنت است. =================================================================================== 2 ) مروان ابن حكم عائشة فقالت: كذب والله ... ولكن رسول الله صلى الله عليه وسلم لعن أبا مروان ومروان في صلبه، فمروان فضض من لعنة الله. سنن النسائي الكبرى ج6 ص458 ش 11491 وقتي که معاويه براي يزيد بيعت مي گرفت مروان مي گفت : اين کار همان سنت ابو بکر و عمر است ؛ عبد الرحمن بن ابي بکر گفت : اين کار سنت هرقل و قيصر پادشاهان روم است . مروان گفت : عبدالرحمن کسي است که در مورد او آيه (وَالَّذِي قَالَ لِوَالِدَيْهِ أُفٍّ لَكُمَا﴾ نازل شده است . خبر به عائشه رسيد و گفت : به خدا قسم مروان دروغ گفته است ... ولي رسول خدا (صلى الله عليه وآله) پدر مروان (حكم بن عاص) را لعنت کرد و مروان در صلب او بود ؛ پس قسمتي از لعنت رسول خدا (صلى الله عليه وآله) به مروان نيز رسيده است ================================================================================== مروان ملعون حضرت محمد صلي الله عليه و اله و هم ام المومنين عايشه بنت ابي بكر او را دروغگو مينامد . +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ متاسفانه شما هم بمثل اكثر اهل افراد سنت علميت نداشته و گرنه نه تنها بزيارت قبر بزرگان خود ميرفتيد بلكه هم شما دلشاد ميشديد و هم روح انها را شاد ميكرديد . يا علي
64 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٩:١٦ - ٢٧ خرداد ١٣٨٩ |
جناب شماره 62
آيا تو تاکنون دانه‌شني را خلق کرده‌اي؟
آيا تو تاکنون حشره‌اي را جان داده‌اي؟
آيا تو تاکنون گلي را شکفته‌اي؟
آيا تو تاکنون گياهي را از زير خاک در آورده‌اي؟
خالق ماه و زمين و خورشيد و مکان و زمان تو هستي؟ رب العالمين تو هستي؟
*****
پس چرا خودت را «شريک» خداوند مي‌داني؟ چرا از ما مي‌خواهي که تو را «شريک» خداوند بدانيم؟
آخر فکر کردي ماهم مانند محبين عمر «مشرک» هستيم که براي خداوند متعال شريک قائل شويم؟ آنهم موجود جاهل و بي‌سوادي چون تو را؟؟
*********
آخر آن فرعون لعين حداقل يک تاج و تختي داشت و بعد ادعاي خدايي کرد!! تو چي چي هستي که خود را شريک خداوند مي‌داني؟؟
*******
براستي تو چرا خود را شريک خداوند در جعل احکام دين مي‌داني؟
براستي تو چرا خود را شريک خداوند در نزول آيات قرآن کريم مي‌داني؟
براستي تو چرا خود را شريک خداوند در تکميل دين مي‌داني؟
براستي تو چرا خود را شريک خداوند در نسخ آيات قرآن مي‌داني؟
***
چرا تو حکم خداوند، آيه کتاب خداوند، دين خداوند را به کناري پرت مي‌کني و مهملات خود را جايگزين آن مي‌کني؟؟
«يا ايها الذين آمنوا اتقوا الله وابتغوا اليه الوسيله وجاهدوا في سبيله لعلكم تفلحون»
****
خداوند در قرآن کريم فرموده‌است «ابتغوا اليه الوسيله»، ولي فرعونک زمان، شماره 62 با آن مخالفت مي‌کند!!!
خداوند در قرآن کريم فرموده‌است «ابتغوا اليه الوسيله»، ولي نمرودک زمان، شماره 62 آن را نسخ مي‌کند!!!
خداوند در قرآن کريم فرموده‌است «ابتغوا اليه الوسيله»، ولي عمرک زمان، شماره 62 آن را حذف مي‌کند!!!
خداوند در قرآن کريم فرموده‌است «ابتغوا اليه الوسيله»، ولي ابوبکرچه زمان، شماره 62،‌دستور و حکم و مهمل ذهن خود را جايگزين آن مي‌کند!!!
***********
1400 سال قبل شرک ورزيديد و ابوبکر را شريک خداوند در جعل خليفة الله دانستيد، امروز هم شرک مي‌ورزيد و خود را شريک خداوند در جعل قوانين دين مي‌دانيد!!!!

الهم العن الجبت و الطاغوت
65 | كلبي حسين | Russia - Moscow | ٢٤:٢٥ - ٢٧ خرداد ١٣٨٩ |
اولا قبل از سلام يک لعنت به ??? ، ???لعنته الله عليه و تمام ملا هاي اهل تشيع لعنهم. شما شيعيان مانند قوم بني اسرائيل مشرک هستيد البته فرق همين قدر است که آنها گوساله طلايي را مي پرستيدند و شما گنبد هاي طلايي را مي پرستيد.ما اين را هم رد نمي کنيم که کساني که اهل سنت اند آنها شرک نمي کنند ، اهل سنت هم به قبور و ديگر اماکن مقدسه مي روند و عقيده دارند اما آنچه که من فکر مي کنم الله ج پيغمبران را براي دوري مردم از شرک مي فرستاد و همينطور جناب سرور کائنات حضرت محمد (ص) براي دوري مردم از شرک فرستاده شده بودند پس چرا ما مسلمانان فقط و فقط خدا را نمي پرستيم.و بنام اين پير و آن امام زيارت ها را ساخته و آنجا مي رويم.من به اين ايمان دارم که بزرگان دين ، اصحاب کرام و اهل بيت بالاي ما حق دارند و احترام به آنها فرض ميباشد رفتن به زيارت قبور درست مي باشد ولي آنچه که ما ميبينيم اکثر افراد علميت نداشته و ديوار هاي زيارت ها را مي بوسند ، از آنها طلب استعانت مي نمايند که اين آنها را به شرک نزديک ميسازد پس بهتر همين است که از رفتن بيش از حد به زيارت قبور جلوگيري بعمل آيد.
66 | محمد ناصر | Russia - Moscow | ١١:٥٣ - ٢٩ خرداد ١٣٨٩ |
سلام به همه مسلمانان عزيز
من از همه برادران سني و شيعه خود يک سوال دارم و آن اينست که چرا امروز ما مسلمانان به اين نفاق آغوشته ايم و دشمنان اسلام يهود و نصارا از اين نفاق سود مي برند و تمام جهان اسلام را استعمار نموده اند.همه چيز ما را از ما گرفته از لباس تا خوراک ، طرز زنده گي.اکنون که عقيده اسلامي ما باقي مانده در عقب آن هم افتيده تا از طريق راه اندازي اين چنين نفاق ها آن را هم بگيرند.در زمان جناب حضرت محمد (ص) بنام سني و شيعه چيزي نبود همه مسلمان بودند.
سوال من اينست که بلاخره راه حل چيست؟
67 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٥:١٧ - ٢٩ خرداد ١٣٨٩ |
با سلام
جناب محمد ناصر .
==========
متاسفانه بايد بشما بگويم كه مسلمانان از همان لحظه وفات حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم گرفتار نفاق ( تفرقه ) شدند هر چند كه همه علما اتفاق نظر دارند كه منافقين در عهد رسول الله صلي الله عليه و اله وجود داشته اند .
پس ميتوان گفت كه اين دو گروه از اول بوده اند .
يكي از اين گروهها بر حق است و ديگري هرچند كه قلباً به خداوند و پيغمبرش و قران كريم و سنت ايشان ايمان دارند اما چونكه مصادرشان همان منافقين صدر اسلام ميباشد متاسفانه بر باطل هستند .بمثل اينكه يك طرف با هابيل است و ديگري با قابيل كه هر دو منصوب به حضرت ادم و حوا عليهم السلام ميباشند .
ايا اينكه يهود در اين امر دخيل بوده اند , بتاريخ مراجعه كنيد رد پاي يهود را در ان ميبينيد , همانطور كه امروزه ان رد پا را مي بينيد .
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
فرموديد راه حل ؟؟
اسان است .
مراجعه به علما خواندن كتابهاي انها قبول و يا رد گفتار انها با مراجعه به قران و تطبيق كلام انها با قران كريم . اگر خلافي ديديد و باعقل هم جور در نيامد انرا كنار بزنيد .
اين راه حل ممكن است خيلي طول بكشد ولي راه اسانتر اين است كه وجدان خود را قاضي كنيد .
مثلاً از خودتان بپرسيد : ايا پيغمبر اسلام بهترين بهترينها , براي خودش خليفه تعيين نكنه ؟؟
يا مثلاً دخترش و محبوبش از ارث محروم باشه ولي كسي غير از يكنفر از ان خبر نداشته باشه ؟؟؟
يا اينكه اگر خليفه اي تعيين كرده بود , چرا بعضي ها رفتند سقيفه .
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
بهر حال برادر عزيز مطمئن باش با اين سوالاتي كه خودت از خودت بپرسي و وجدانت را قاضي قرار بدهي ( نه نفس عماره ) جواب خود را پيدا ميكني
==================================================================================
يا علي


68 | معاويه | Iran - Sanandij | ٢٠:١٣ - ٢٩ خرداد ١٣٨٩ |
سلام

پاسخ به محمد ناصر :

نفاق در دين را الله جل و علاء در قرآن خبر داده است بويژه در آيات اول سوره بقره و اين فقط كشكمشي است ميان دينداران واقعي و منافقان در دين كه هميشه با هجوم منافقان در دين شروع ميشود ولي بالاخره به غلبه دينداران واقعي ميانجامد و ابتلائي است كه تنها عالمان در دين را فرا نگرفته بلكه عامه مردم هم بايد هر كدام جايگاه خود را معين كنند چون روز قيامت هيچ عذر و بهانه اي از كسي پذيرفته نيست و اينكه يهود و نصارا ( البته بجز عده اي از آدم هاي موحد و معتدل آنها ) سود ميبرند امري طبيعي است ولي سود آنها هميشگي نيست در پايان تقاص پس ميدهند ولي خوب آنها نمي دانند اگر ميدانستند كه ديگر يهودي و نصاري نبودند .

يا الله
69 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ٢٤:٠١ - ٣٠ خرداد ١٣٨٩ |
معاويه هند مادر
نگفتي کعب الاحبار براي يزيد جونت هديه تولد چه خريده بود؟
سگ خريده بود يا ميمون؟

لعنت خداوند بر شجره خبيثه
70 | شيعه | United States - New York | ١٢:١٦ - ٠٨ شهریور ١٣٨٩ |
واقعا باعث تاسف که ادمهايي هستند از ان موقع تا به حال که ميتوانند اين کارهاي خبيث و شيطاني را با قبور پاک و نازنين امامانمان انجام دهند
71 | يك بنده خدا | Iran - Tehran | ٢٣:٠١ - ٠٨ شهریور ١٣٨٩ |
سلام
بدعت و خرافات در هر مذهب و هر ديني كه باشد محكوم است حالا چه شيعه چه سني مهم اين است كه ما به قران و سنت چنگ بزنيم تا به اتحاد واقعي برسيم.
امروزه كه اين بنا ها را تخريب نمي كنند از بركت حكام دست نشانده ي غرب بر ممالك اسلامي است.
ختم كلام
ساختن بارگاه و گنبد بر روي قبور از نظر اهل سنت راستين قطعآ بدعت است .
72 | momen abdullah | Malaysia - Cyberjaya | ٢٤:٥٥ - ٠٩ شهریور ١٣٨٩ |
جناب بنده و همت! دليل اينکه شما اهل عمر راستين، سگ‌بازي را به نام يزيد ملحد را امير المومنين مي‌دانيد چيست؟؟ «http://islamicweb.com/arabic/shia/yazid.htm»
73 | طاهري | Iran - Tehran | ١٤:٠٨ - ٢٣ شهریور ١٣٨٩ |
مسئله قبر، مسئله اهل سنت نيست. اهل سنت هم قبر را دور مي‌زند. مسئله وهابيت است كه عقايد آنها با اهل سنت هم فرق مي‌كنه.
74 | ahoora | Iran - Gorgan | ١٧:٣٣ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
من مسلمان نيستم، اما در کشور اسلامي زندگي مي‌کنم. نمي‌دانم درک من چه قدر است و يا تعصب دارم؟ مي‌خواهم بدانم که اگر پستچي به واسطه عمل خوب يا بدم، به من پيامي را از طرف حاکم ابلاغ نمايد، مي‌توانم انتظار جزا و يا پاداش را از پستچي داسته باشم و يا اين‌که از پستچي خواهش کنم نزد حاکم وساطت نمايد؟ من در قرآن کمي مطالعه داشتم. خدا در هر جاي قرآن پيامبر خود را بشير و نذير مي‌خواند و يا مي‌گويد بگو (اي پيامبر) مگر (بلاغ من الله و رساله) و يا گفته (ليس لک من الامر شي) و کتاب خود قرآن را گفته (فيه هدي و نورا) حالا نمي‌دانم کدام دعوا درست است؟ البته در بالا با توجه به علم خودم فکر مي‌کنم خط درشت کمي در بيان سندها کوتاهي مي‌کند و دست آخر مي‌خواهم بگم (کلکم راع کلکم مسول) و عمل از ايمان نيست. يعني هر کي هر کار گناهي انجام بده، اين به ايمان اون شخص ربطي نداره. اگه چندين عالم روحاني عمل فاحشه‌اي را انجام بدهند، نمي‌توانيم بگيم کافر شدند. فقط مي‌توانيم بگيم گناه کردند و شرک را خطرناک ديدم. معذرت مي‌خواهم از اين‌که نااهل در بحث‌تان بودم و نوشتم.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

فرق بسياري بين پيامبر و پستچي است ! پيامبر ، در ابتدا كسي است كه خودسازي كرده است ، و به سبب همين خودسازي ، مورد تقدير خداوند قرار گرفته است ؛ در مرحله بعد ، او تلاش براي اصلاح ديگران مي‌كند ؛ برخلاف پستچي كه نه خودسازي كرده و نه به پرورش ديگران توجهي دارد !

به سبب همين خودسازي است كه خداوند به رسول خويش ، مقام شفاعت را داده است و شيعه و سني نيز اين مطلب را قبول دارند ؛ تنها فرق اين است كه شيعيان مي‌گويند مي‌توان از رسول خدا (ص) طلب شفاعت كرد ؛ و گروهي از اهل سنت (و يا به اصطلاح دقيق وهابيون) با اين نظريه مخالفند !

مي‌توانيد در اين زمينه به آدرس ذيل مراجعه كنيد :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=87

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

75 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٨:٥١ - ٢٧ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام و درود جناب اهورا! شخصيت پيامبر گرامي اسلام به لحاظ ابلاغ پيام حق، تنها ابلاغ پيام توحيدي اسلام نبود، بلکه تعليم و تربيت نيز يکي از ارکان اصلي نبوت مي‌باشد که لزومآ در اين راستا نياز به عصمت آن ابلاغ کنند نيز هست. زيرا اگر مبلغ يا معلوم و به طور دقيق در مجموع پيامبر داراي مقام عصمت نباشد، خداوند نيز نمي‌تواند از انسان‌ها انتظار هدايت صد در صد داشته باشد. زيرا اگر احتمال خطا در مبلغ يا معلمي که ار سوي ذات حق تعالي براي هدايت انسان‌ها برگزيده مي‌شود باشد، اميدي به هدايت واقعي در انسان‌ها نخواهد بود و اگر اهل سنت سعي دارند که مقام عصمت را از پيامبر ص و اهل بيت ع دور کنند، تنها به خاطر توجيه خيانت‌ها، جنايت‌ها و ظلم‌هاي خلفاي راشدين است و دليل ديگري ندارد. حال به بحث حضرت‌عالي مي‌رسيم: با توجه به توضيحات گروه محترم پاسخ به شبهات، آيا به نظر شما معصومين ع مي‌توانند راه را به ما نشان بدهند يا خير؟ بديهي است که مي‌توانند، زيرا خداوند طبق آيات قرآن آن بزرگواران را از هر گونه خطا و رجس و پليدي دور کرده و اراده کرده است که آنان معصوم باشند ::: انما يريد الله ليزهب عنکم الرجس اهل بيت و يطهرکم تطهيرا همان‌طور که خداوند تبارک و تعالي عصمت را به آنان طبق اراده‌ي خود مي‌بخشد، مي‌تواند شفاعت را هم به آنان ببخشد. زيرا ملاک دوست داشتن و نزدکي حضرت حق تقواست و بدون شک انسان معصوم با تقواترين فرد است و خداوند از همه بيشتر او را دوست مي‌دارد و آن بزرگواران مي‌توانند شفاعت کنند و خداوند هم استجابت کند آنان را. يا حق
76 | عقيل | Iran - Tehran | ٠٩:٢٥ - ١٥ مهر ١٣٨٩ |
من كنت مولا فهذا علي مولا..... برادران اهل تسنن اين حديث رو از كتابهاي خودتون دراورديم ايا غير از اينه....جرابه رسول خدا ظلم مي كنيد
77 | اهبر | Iran - Tabriz | ١٤:١١ - ١٥ مهر ١٣٨٩ |
سلام
من موندام چرا وقت خودتون را صرف آدم كردن اين وهابيون ميكنيد . اگر قرار بود اينا آدم بشن و به درك حقيقت دست پيدا كنند !
شايد در زمان ما اصلا از وهابيت خبري نبود .... آقايون برند و چگونگي به وجود اومدن اين فرقه تحقيق بكنند و بعد به شيعيان ايراد بگيرند .
اگر انها حق اند چرا دشمنان اسلام از انها حمايت مي كنند ؟
اگر ادعاي اسلام دارند پس چرا عوض مقابله با اسرائيل كه علنا مسلمان كشي مكنه . آقايان هيچ عكس العملي را نشان نميدهند ؟
عزيزان خودتان را خسته نكنيد وهابيون آدم بشو نيستند كه نيستند ...
در آخر : (( لعن علي عدوك يا علي ع ))
78 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١١:٣٥ - ١٦ مهر ١٣٨٩ |
با سلام برادر عزيز چرا نه برايت يك نمونه مياورم فكر كنم كافيه . ببينيد دكتر عصام العماد از كجا به كجا رسيده , البته بيداريش مديون عنايات الله سبحان تعالي و اهل بيت بود . المناظرات بين الدکتور السيد عصام العماد و الشيخ عثمان الخميس http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=101 http://www.valiasr-aj.com/fa/list.php?startrec=-1&bank=sokhan&what=%DA%D5%C7%E3&fieldname=tetr&I1.x=1&I1.y=7 يا علي
79 | عبدالله گنهكار | Iran - Tehran | ١٣:٤٤ - ٢٥ آبان ١٣٨٩ |
آقايون كلاه خودتونو بگيرين بادنبره بالاخره جهنم هم از مخلوقات خداست بايدپربشه ديگه گناه داره اين وهابيا خوراك جهنمند . روزي كه چوب در....شان كردن كه ازدهانشان بيرون آمدباهمديگه به ريششون ميخنديم ان موعدهم الصبح اليس الصبح بقريب
80 | قره باغي | Iran - Tehran | ١٤:١٣ - ٠١ آذر ١٣٨٩ |
سلام ودرود بر تمام برادران اهل تسنن وتشيع
ميخواستم يه بکي به عقب بزنم.يادتان هست اوايل انقلاب حضرت امام خميني (ره) به تمامي گردن کلفتهاي شما سني ها گفت بيائيد وبا هم اين بحث شيعه وسني رو تمام کنيم وحاضر بود با تمام شماها مناظره کند،پس اون موقع کجا بوديد که حالا از اين حرفها مي زنيد. حالاهم ارباباي انگليسيتون نسخه جديدي براتون پيچيدن.وشمارو از واقعيت ها دور کردند.شما ها همان برويد دنبال فتوي دادن راجع به حرام بودن خوابيدن زن کنار ديوار.راستي سراغ داريد يه شيعه به سمت شما گرويده باشد(با اون همه امتيازاتي که حاضرند سران شما بدن) اما من خيلي ها رو سراغ دارم که از فرقه شما به سمت ما امدند.بماند براي بعد
  بعدی [1] [2] [3] [4]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها