نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

شماره صفحه از 2817  »
1
کد مطلب: 6312 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينتهاي گروه پاسخ به شبهات با موضوع غدير وفضائل اميرمؤمنان عليه السلام
نام و نام خانوادگی: فاطمه - تاریخ انتشار: ١٦:١٧ - ٢٩ تير ١٣٩٧
سلام عبارت من کنت مولاه فعلی مولاه آیا غیر از حادثه غدیر در جایی دیگری هم آمده؟ چه جاهایی؟ من اون موارد غیر رو میخواستم با سند
پاسخ:
سلام عليكم
از باب مثال این موارد ذکر میشود:
(8466) أخبرنا محمد بن المثنى قال حدثنا أبو أحمد قال حدثنا عبد الملك بن أبي غنية عن الحكم عن سعيد بن جبير عن بن عباس قال حدثني بريدة قال بعثني النبي صلى الله عليه وسلم مع علي إلى اليمن فرأيت منه جفوة فلما رجعت شكوته إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فرفع رأسه إلي وقال يا بريدة من كنت مولاه
فعلي مولاه
السنن الکبری للنسائی ج5 ص 130
1515
- وَحَدَّثَنَا أَبُو بَكْرِ بْنُ أَبِي دَاوُدَ قَالَ: حَدَّثَنَا الْمُسَيَّبُ بْنُ وَاضِحٍ [ص:2045] قَالَ: حَدَّثَنَا مَرْوَانُ بْنُ مُعَاوِيَةَ الْفَزَارِيُّ , عَنْ مَرْزُوقٍ , عَنْ أَبِي بِسْطَامٍ مَوْلَى أُسَامَةَ قَالَ: كَانَ بَيْنَ أُسَامَةَ وَبَيْنَ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ مُنَازَعَةٌ , فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «يَا عَلِيٌّ , وَاللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّهُ» يَعْنِي أُسَامَةَ فَكَأَنَّ عَلِيًّا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَجَدَ فِي نَفْسِهِ , فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «يَا أُسَامَةُ , مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلَيُّ مَوْلَاهُ
الشریعة للآجری ج4 ص 2045

2
کد مطلب: 7645 - عنوان: آيا روايات معتبر درباره امامت امام صادق (عليه السلام) در منابع شيعه وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١١:٤١ - ٢٨ تير ١٣٩٧
سلام. درباره مفهوم عصمت سوال داشتم.
بر فرض قبول عصمت، دو گزینه بیشتر وجود ندارد. عصمت یا خدادادیست یا اکتسابی.
اگر عصمت خدادادیست، پس معصومین نه تنها شان و جاگاه والایی ندارند بلکه حتی جایگاهشان از انسان های عادی نیز پایین تر است، چون "نمیتوانند" گناه کنند.
اگر عصمت اکتسابی است پس مختص پیامبران و 14 معصوم نیست و هر کسی میتواند به این مقام برسد.
این ایرادات چه پاسخی دارد؟
با تشکر
پاسخ:
سام علیکم
به این لینک مراجعه بفرمایید
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5262

3
کد مطلب: 5195 - عنوان: آن چه كه در كتاب در محضر لاهوتيان از شيخ جعفر مجتهدي نقل شده صحت دارد؟
نام و نام خانوادگی: امیرعلی - تاریخ انتشار: ١٥:٣٧ - ٢٢ تير ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 73415
سلام،ان شاء الله به قال باقر و صادق علیهم السلام که گفتی عمل کنی،نمیخواد کار مضاعف انجام بدی،به قول رفیقم ان شاءالله نماز صبحامون قضا نشه. خخخ
4
کد مطلب: 5180 - عنوان: آيا در جنگ بني قريظه دستور به كشتن يهودي ها صادر شد؟
نام و نام خانوادگی: رازی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٨ - ٢١ تير ١٣٩٧
موضوع برداری دیگه واقعا نوبر اسلام هستش.رسما به زن هاشون تجاوز کردن زسما داعش یعنی خوده خوده خوده داعش. ناموسا تو رو ناموست که این پیام رو میبینی و چاپ نمی کنی چه فرقی با کارهای داعش داره تو رو ناموست خودت فکر کن.
پاسخ:
1⃣اسلام نکاح زن اسیر شده از کفار را برای مسلمانان بعد از طاهر شدن رحمش‌ به گذشت مدت زمانی از شوهر اولش حلال نموده است؛

5
کد مطلب: 5148 - عنوان: اگر ابوبكر و عمر، غاصب خلافت بودند ، چرا امام علي (ع) با خلفا همكاري مي كرد؟
نام و نام خانوادگی: علی اخلاقی - تاریخ انتشار: ٠٩:٢٦ - ٢٠ تير ١٣٩٧
اصرار امام علی ع بر ماندن عمر در مرکز نه بخاطر دوستی و نه بخاطر پشتیبان بودن او برای اسلام بلکه بخاطر سوابق بسیار فرار عمر در جنگ ها بود که اگر به میدان می رفت و با نفوذ دشمن به خیمه اش فرار می کرد و باعث شکست مسلمانان در جنگ می شد
6
کد مطلب: 10791 - عنوان: چرا امیرالمومنین(علیه السلام) بعد از هجوم به خانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) دست به شمشیر نبرد؟
نام و نام خانوادگی: مصطفی - تاریخ انتشار: ٠٨:٤٢ - ٢٠ تير ١٣٩٧
سلام خدمت دست اندر کاران شبکه جهانی ولایت.در مقالات که احادیث و آدرس را میگذارید زحمت بکشید عکس احادیث از کتب را نیز ضمیمه کنید ممنون میشوم
7
کد مطلب: 11261 - عنوان: حمله وحشیانه نیروهای پلیس هند به بیت امام جماعت شیعیان شهر مظفرپور + تصاویر
نام و نام خانوادگی: فریباخانم - تاریخ انتشار: ١٤:٠٨ - ١٦ تير ١٣٩٧
خدا لعنتشون کنه.اونجا همه چی می پرستن هیشکی کارشون نداره اما شیعیان همه جا مظلوم هستن.
اللهم عجل لولیک الفرج
8
کد مطلب: 5196 - عنوان: آيا بعضي از روايات مفاتيح ، مخالف قران نيست ؟
نام و نام خانوادگی: پویا - تاریخ انتشار: ١٨:٥٩ - ١٥ تير ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 36356
آقایی که میگید علی‌ع تو دعا فرموده که گنه کارم و .... . امام علی ع نیازی به اینطور دعا کردن نداشتن چون هم معصوم بود و امیرالمومنی این دعارو برای آدم‌هایی مثل من و شما گفتن .
9
کد مطلب: 5180 - عنوان: آيا در جنگ بني قريظه دستور به كشتن يهودي ها صادر شد؟
نام و نام خانوادگی: بهنام - تاریخ انتشار: ١١:٤٥ - ١٤ تير ١٣٩٧
اینکه یکی رو بخاطر کاری که نکرده مجازات کنی هیچ منطقی توش نیست و بین قریظه بنظرم چاره ای نداشتند فکر کنید اسلام شکست میخورد دشمن بعدی قریش کی بود؟ مگه غیر اینه قریش بعد شکست مدینه به بنی قریظه حمله نمیکردند؟ شما بین دو گروه 10 نفره و 100 نفره اگر انتخاب کنید کدام رو انتخاب میکنید؟ تازه اگه ناموس و ابرو و جان و مالت در خطر باشه

بعد اینکه مردان قریظه رو کشتند چیکار به بچه و زنان داشتند اونا دیگه چه خطری داشتند نکنه میخواید بگید در اینده بچه هاشون بزرگ میشن علیه اسلام جنگ به راه میندازن.چطوری پیامبر اومده ریحانه رو به همسری یا کنیزی گرفته مگر زن عاقل میاد با کسی که شوهر و خانوادتو کشته ازدواج کنه؟
پاسخ:
سلام علیکم
دوست گرامی
هر چند اختلاف است که ریحانه همسر پیامبر صلی الله علیه و آله شد یا اینکه در ملک ایشان باقی ماند، .ولی در مغازی واقدی آمده است که او از حضرت خواست که همچنان کنیز پیامبر باقی بماند و گفت:«ای رسول خدا برای من و شما راحتتر است که در ملک شما باشم.»
ژل أم المنذر، فقال لها رسول الله: إن أحببت أعتقك وأتزوجك فعلت، وإن أحببت أن تكوني في ملكي أطؤك بالملك فعلت. فقالت: يا رسول الله، إنه أخف عليك وعلي أن أكون في ملكك. فكانت في ملك النبي صلى الله عليه وسلم يطؤها حتى ماتت عنده.
المغازي ص: 207
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

10
کد مطلب: 5211 - عنوان: چرا شيعيان ، همانند اهل تسنن نمازهايشان را در پنج وقت نمي خوانند ؟
نام و نام خانوادگی: سنت - تاریخ انتشار: ٠٥:٤٨ - ١٢ تير ١٣٩٧
شناختن اوقات نماز مهمترین کار است برای نماز، چون با فرا رسیدن وقت نماز است که نماز واجب می‌گردد و با گذشتن وقت نماز است که نماز فوت می‌شود، و دلیل تعیین اوقات نمازهای پنجگانه قرآن کریم و سنت شریف نبوی و اجماع امت اسلامی است. خداوند می‌فرماید:

﴿إِنَّ ٱلصَّلَوٰهَ کَانَتۡ عَلَى ٱلۡمُؤۡمِنِینَ کِتَٰبٗا مَّوۡقُوتٗا ١٠٣﴾ [النساء: ۱۰۳].

«به حقیقت نماز بر مؤمنان در اوقات معین فرض شده است».

و پیامبر صلی الله علیه وسلم گفت: «أَمَّنِی جِبْرِیلُ عِنْدَ الْبَیْتِ مَرَّتَیْنِ، فَصَلَّى بِی الظُّهْرَ حِینَ زَالَتِ الشَّمْسُ، وَکَانَتْ بِقَدْرِ الشِّرَاکِ، وَصَلَّى بِی الْعَصْرَ حِینَ کَانَ کُلُّ شَیْءٍ مِثْلَ ظِلِّهِ، وَصَلَّى بِی الْمَغْرِبَ حِینَ أَفْطَرَ الصَّائِمُ، وَصَلَّى بِی الْعِشَاءَ حِینَ غَابَ الشَّفَقُ، وَصَلَّى بِی الْفَجْرَ حِینَ حَرُمَ الطَّعَامُ وَالشَّرَابُ فِی الصَّائِمِ، وَصَلَّى بِی الْغَدَ الظُّهْرَ حِینَ کَانَ کُلُّ شَیْءٍ مِثْلَ ظِلِّهِ، وَصَلَّى بِی الْعَصْرَ حِینَ کَانَ ظِلُّ کُلِّ شَیْءٍ مِثْلَیْهِ، وَصَلَّى بِی الْمَغْرِبَ حِینَ أَفْطَرَ الصِّائِمُ، وَصَلَّى بِی الْعِشَاءَ ثُلُثَ اللَّیْلِ الأَوَّلَ، وَصَلَّى بِی الْفَجْرَ فَأَسْفَرَ، ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَیَّ، فَقَالَ: یَا مُحَمَّدُ، هَذَا الْوَقْتُ وَقْتُ النَّبِیِّینَ قَبْلَکَ، الْوَقْتُ مَا بَیْنَ هَذَیْنِ الْوَقْتَیْنِ». (رواه أبوداود والترمذی وحَسَّنه وصحَّحّه ابن خزیمه والحاکم).

«جبریل امین دوبار نزد خانه خدا (خانه کعبه) به امامت من ایستاد و (پشت سر او نماز را خواندم) نماز ظهر را وقتی برایم خواند که خورشید از خط استوا زوال کرده و سایه به اندازه بند کفش بود، و وقتی نماز عصر را برایم خواند که سایه هر چیزی به اندازه خودش بود، و نماز مغرب را وقتی برایم خواند که روزه دار افطار می‌کند و روزه‌اش را می‌گشاید، وقتی نماز عشاء را برایم خواند که شفق احمر و سرخی کنار آسمان ناپدید شده بود، و نماز بامداد و صبح را وقتی برایم خواند که خوردن و نوشیدن بر روزه دار حرام می‌شود، و چون فردا آمد نماز ظهر را وقتی برایم خواند که سایه هر چیزی به اندازه خودش بود، و نماز عصر را وقتی برایم خواند که سایه هر چیزی به اندازه دو برابر خودش بود، و نماز مغرب را وقتی برایم خواند که روزه دار افطار می‌کند، و نماز عشا را وقتی برایم خواند که یک سوم اول شب گذشته بود، و هنگامی نماز صبح را برایم خواند که هوا به خوبی روشن شده بود. سپس به من نگریست و گفت: ای محمد! این است وقت نیایش و نماز پیامبران پیش از تو، و اوقات نماز تو بین اوقات این دو روز قرار دارد که برایت نماز خواندم».
(و بخاری به روایت ترمذی گفت: این حدیث صحیح‌ترین حدیث است درباره اوقات نمازهای فرض پنجگانه).

کلمه «شراک» که در حدیث آمده است به معنی یکی از بندهای کفش و نعل است. فرق بین «ظِلّ» و «فییء» آن است که ظل سایه اول روز تا آخر روز است، و «فییء» اختصاص به سایه بعد از زوال دارد. پس یعنی اول وقت نماز ظهر وقتی است که سایه هر چیز به اندازه یکی از بندهای نعل و تسمه آن است، و سایه هنگام زوال خورشید در شهرها و مناطق مختلف فرق می‌کند. در جایی که شاخص به هنگام زوال سایه ندارد مانند مکه و صنعاء همان پدید آمدن سایه زوال محسوب می‌شود و افزونی سایه در جایی که شاخص سایه دارد زوال محسوب می‌شود که اول و وقت زوال در حالت استواء به اندازه خودش شد، (سایه وقت زوال سایه هر چیز به اندازه خودش) آخر وقت نماز ظهر است و اول وقت نماز عصر. لیکن باید اندکی سایه بیشتر باشد در آخر وقت نماز ظهر تا وقت عصر فرا رسد که با این مقدار زیادت سایه وقت عصر از وقت ظهر جدا می‌شود و شناخته می‌گردد، و هرگاه سایه هر چیز دو برابر آن شد وقت اختیار نماز عصر سپری میشود چون جبریل در نمازش برای پیامبر r بار دوم آن را اختیار کرد آن را وقت اختیاری نماز عصر می‌نامند[۱]، و بعد از آن وقت، وقت جواز نماز عصر شروع می‌شود و تا زمان غروب خورشید ادامه دارد چون پیامبر r گفت:

«وَقْتُ العَصْرِ ما لَم تَغْرُبِ الشَّمْسُ» (رواه مسلم).

«وقت نماز عصر تا زمانی است که خورشید غروب نکرده باشد».

[۱]– از وقتی که سایه هر چیزی بعد از سایه وقت زوال به اندازه خودش شد تا وقتی که سایه هر چیزی دو برابر خود به اضافه سایه وقت زوال می‌شود وقت اختیار عصر است.

11
کد مطلب: 7111 - عنوان: بدعت از دیدگاه فریقین:نظر فقهای اهل سنت در مورد تقسیم بندی «بدعت» (1)
نام و نام خانوادگی: خادم حسین - تاریخ انتشار: ١٣:٥٣ - ١١ تير ١٣٩٧
خیلی عالی بود
از شما تقاضا می شود که بدعت هایی که در اهل سنت و اهل تشیع وجود دارند چند تا از آنها نام ببرید

پاسخ:
با سلام
یکی از بدعت هایی که توسط خلفاء ایجاد شده است نماز تراویح است:

وَعَنْ بن شِهَابٍ عن عُرْوَةَ بن الزُّبَيْرِ عن عبد الرحمن بن عَبْدٍ القارىء أَنَّهُ قال خَرَجْتُ مع عُمَرَ بن الْخَطَّابِ رضي الله عنه لَيْلَةً في رَمَضَانَ إلى الْمَسْجِدِ فإذا الناس أَوْزَاعٌ مُتَفَرِّقُونَ يُصَلِّي الرَّجُلُ لِنَفْسِهِ وَيُصَلِّي الرَّجُلُ فَيُصَلِّي بِصَلَاتِهِ الرَّهْطُ فقال عُمَرُ إني أَرَى لو جَمَعْتُ هَؤُلَاءِ على قَارِئٍ وَاحِدٍ لَكَانَ أَمْثَلَ ثُمَّ عَزَمَ فَجَمَعَهُمْ على أُبَيِّ بن كَعْبٍ ثُمَّ خَرَجْتُ معه لَيْلَةً أُخْرَى وَالنَّاسُ يُصَلُّونَ بِصَلَاةِ قَارِئِهِمْ قال عُمَرُ نِعْمَ الْبِدْعَةُ هذه
صحيح البخاري ج 2 ص 707
از دیگر بدعت ها می توان به دست بسته نماز خواندن و تحریم متعه و حذف حی علی خیر العمل در اذان اشاره کرد.

12
کد مطلب: 5006 - عنوان: آيا در صحيح بخاري ، حديثي در بارهء حرمت آزار و اذيت فاطمهء زهرا س وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: سید - تاریخ انتشار: ١٣:٣٧ - ١١ تير ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 23230
53.در جواب شما فقط همین کافیست: صمی بکم عمی فهم لا یعقلون
13
کد مطلب: 11999 - عنوان: بررسی نسب احمد بصری و پاسخ به سخنان آقای فتحیه
نام و نام خانوادگی: یا علی مدد - تاریخ انتشار: ١٣:١٦ - ١١ تير ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74684
دقیقه ی چهارم کلیپ رو مجددا نگاه کنید ، فتحیه میگه پدر پنجم و نسل پنجم
14
کد مطلب: 5020 - عنوان: اعتراف علماي اهل سنت به طهارت بول و غائط رسول خدا (ص) و استشفاء صحابه به آن + تصاوير كتب
نام و نام خانوادگی: ahmad - تاریخ انتشار: ٢٢:٥٦ - ١٠ تير ١٣٩٧
بسم الله الرحمن الرحیم آیا فکر میکنید رسول خدا راضی است از این بحثها چطور میخواهید جوابگوی رسول خدا باشید در مورد پیامبر چرا هر چیزی را در سایت میگذارید چرا فکر نمیکنید وقتی بول انسان نجس باشد حتی بول پیامبر خدا هم از این قاعده مستثنی نیست
15
کد مطلب: 5002 - عنوان: آيا حديث «لولا فاطمه لما خلقتكما» دلالت مي كند كه مقام حضرت فاطمه از مقام حضرت رسول و حضرت علي عليهما السلام بالاتر بوده است؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢١:٥١ - ١٠ تير ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 22685
خرافه پرست تو و امثال کافرایی چون تو هستند چرا که وقتی به معرفت این بزرگواران اعتقاد نداری مثل اینه که به خدا اعتقاد نداری . بعدشم وقتی علم چیزی رو نداری پس بهتره دهن گشادتو ببندی و حرف مفت نزنی ادم بی شعور . تو لیاقت نداری دهن نجست رو باز کنی و نام این بزرگوارها رو بیاری چه برسه بخوای اظهار نظر کنی مرتجع .
16
کد مطلب: 5006 - عنوان: آيا در صحيح بخاري ، حديثي در بارهء حرمت آزار و اذيت فاطمهء زهرا س وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: عرفان - تاریخ انتشار: ١٢:٣٤ - ١٠ تير ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 23248
البته خب نسبت دادن حضرت به اونا مشخص می کنه که افکارت چی هستش. اما بترس از همون روز محشر که حاضر نبودی نه حق رو بگی و نه حق رو گوش کنی. و نه از اهل بیت پیامبر ( البته اگه شیعه باشی!!!) دفاع کنی. به خاطر دلایل مضحک خودت...
17
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: عرفان - تاریخ انتشار: ١٢:٢٥ - ١٠ تير ١٣٩٧
سلام. واقعا خسته نباشید.
اونایی که وحدت و اتحاد رو بهونه می کنن و اشکال به این مطلب می گیرن ایا خبر دارن که همین دشمن اسلام از شبهه تاریخی که الان برای من روشن شد دارن بر ضد پیامبر اکرم ص و اسلام استفاده می کنن. چند وقت پیش توی توییتر یه نفر که مخالف اسلام بود و نمی دونم مال کدوم کشور بود باهاش بحث می کردم. یکی از سوال هاش هم همین....ما لکم کیف تحکمون؟!
18
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: عرفان - تاریخ انتشار: ١٢:٢٥ - ١٠ تير ١٣٩٧
سلام. واقعا خسته نباشید.
اونایی که وحدت و اتحاد رو بهونه می کنن و اشکال به این مطلب می گیرن ایا خبر دارن که همین دشمن اسلام از شبهه تاریخی که الان برای من روشن شد دارن بر ضد پیامبر اکرم ص و اسلام استفاده می کنن. چند وقت پیش توی توییتر یه نفر که مخالف اسلام بود و نمی دونم مال کدوم کشور بود باهاش بحث می کردم. یکی از سوال هاش هم همین....ما لکم کیف تحکمون؟!
19
کد مطلب: 9177 - عنوان: معجزات امام سجاد عليه السلام در منابع شيعه و اهل سنت
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢٢:١٩ - ٠٨ تير ١٣٩٧
حقیقت اهلبیت مثل افتاب روشن است و کسی که می خواهد از حقیقت اگاه شود باید به اهلبیت و احادیث عقل سالم متوصل شود

20
کد مطلب: 12009 - عنوان: اهانت احمد بصری به پیامبر(ص) و لعن وی توسط ائمه
نام و نام خانوادگی: ایمان حیدری - تاریخ انتشار: ١٨:٢٦ - ٠٦ تير ١٣٩٧
اللهم العن احمد الحسن الکذاب