2017 April 24 - دوشنبه 04 ارديبهشت 1396
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2771  »
1
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام جواد صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: حق علی - تاریخ انتشار: ١٢:٥٣ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٦
سلام علیکم
داذیم یک کار تحقیقاتی میکنیم اینکه حذفیاتی که اهل سنت در چاپ کتابهایشان انجام داده اند ایا در جایی داریم که اسم یک شخص در یک چاپ برده شود ولی در چاپ بعدی به جای ان شخص لفظ فلان را بگذارند ایا در جایی امدهاست؟ اگه جواب بدهید ممنون میشم
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در این خصوص به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

2
کد مطلب: 10939 - عنوان: اقدامات ضدشیعی همزمان با سفر عمار حکیم به مصر
نام و نام خانوادگی: محمد حسین - تاریخ انتشار: ١١:٥٣ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٦
ان شالله در پرتو درایت و شعور مسئولان عراق و شخص جناب عمارحکیم گام موثر و محکمی در مسیر روابط میان دو کشور و به تبع میان شیعیان و اهلسنت برقرار شود
3
کد مطلب: 6211 - عنوان: چه كساني اهل بدعتند؟
نام و نام خانوادگی: ابراهیم - تاریخ انتشار: ٠٨:٠٨ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٦
فقط می شه گفت فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضاولهم عذاب الیم بما کانو یکذبون این ها قلبشان مریضه و روز به روز مریض تر میشه کی علی بن ابی طالب با فرزندانش را با مشتی ..... مقایسه می کند
4
کد مطلب: 5212 - عنوان: چرا خداوند انسان را آفريد؟
نام و نام خانوادگی: محمدجواد - تاریخ انتشار: ٠٣:١٥ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٦
سلام چرا خدا ما رو تنها گذاشته بله خدا دین و راه رسیدن به خودشو به ما نشون داده ولی ایا واقعا با شرایط فعلی واقعا جایی برای دین هست؟ هر نوع دینی در واقع خدا بیشترین قدرتو به شیطان داده این خدایی که انقدر بنده هاشو دوست داره چرا همچین موجودی رو بین خودش و ما قرار داده و قدرت نسلط به قلبهای ما یعنی جای خودشو به شیطان داده و سوال دوم من خدا نتیجه و انتخابات انسانهارو میدونه پس چرا اونارو تو تنگنا قرار میده خدا گفته به بندانش که از دلهای اونا خبر داره ممنون میشم به این دو سوال من جواب بدین فی امان الله یاعلی
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در خصوص سوال اول باید بگوییم:
اولا: شیطان از ابتدای خلقت موجود بدی خلق نشد چه بسا با عبادات خود توانست به مقام قربی برسد اما بعد بخاطر تمرد از دستور خدا سقوط کرد
ثانیا: قرآن می‏ فرمايد شيطان بی‌‏اختيار در شما نفوذ نمی‏كند، دروازه قلب شما به روى او بسته است و شما دروازه را باز می‏كنيد؛ در واقع هيچ موجود خبيثى راهى به كشور تن و روح انسان ندارد «إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُمْ بِهِ مُشْرِكُونَ؛ تسلّط او تنها بر كسانى است كه او را به سرپرستى خود برگزيده‏ اند و آنها كه نسبت به او خدا شرك می‏ورزند (و فرمان شيطان را به جاى فرمان خدا گردن می‏نهند)».  كسانى كه او را شريك خداوند قرار میدهند و از او اطاعت می‏كنند، روز قيامت شيطان به آنها میگويد: «وَ مَا كَانَ لِىَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلَّا انْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِى فَلَا تَلُومُونِى وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ؛ من بر شما تسلّطى نداشتم جز اين كه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد بنابراين مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد»اين نكته قابل ذكر است كه خودِ شيطان براى كسانى كه در راه تكامل هستند اسباب تكامل است، چون با او گلاويزشدن و دست و پنجه نرم كردن باعث تقويت ايمان است. ي
پس در خلقت شيطان حكمتى است، همچنان كه اگر هواى نفس نبود عارفان قوى نمی شدند.
 مشكات هدايت، ص: 30
درخصوص علم خدا به سرنوشت انسان بايد بگوييم علم خدا به معني عدم اختيار داشتن انسان در تغيير سرنوشت خود نيست بلكه علم خدا به سرنوشت انسان به اين معني است كه خدا مي داند اين انسان با اختيار خود به چه سرنوشتي گرفتار مي شود. توضيح بيشتر اينكه: خدا هر شخصي را مختار آفريده و از پيش مي داند که فلان شخص در فلان زمان چه کاري را با اختيار خود انجام خواهد داد. انسان از آن جهت که ذاتاً مختار آفريده شده است نمي تواند کار ارادي را بدون اختيار انجام دهد. لذا نمي توان وصف اختياري بودن را از فعل ارادي او حذف نمود.علم پيشين خدا نيز به کار اختياري او تعلّق گرفته است نه به کار او صرف نظر از اختيارش. بنابراين، در علم پيشين خدا، چيزي به نام «ابولهبِ کافر» وجود نداشت؛ لذا چنين چيزي نيز خلق نشده و آنچه در علم خدا وجود داشته و دارد « ابولهبِ مختاراً کافر» است لذا خدا هم «ابولهبِ به اختيار خود کافر» را آفريده است نه «ابولهبِ کافر» را. بنابراين، از علم پيشين خدا نسبت به کار آينده ي انسان جبري لازم نمي آيد. خدا مي دانست که ابولهب به اختيارش کافر خواهد شد، لذا ابولهب طبق علم تغيير ناپذير خدا، به اختيار خود کافر شد  امّا علم خدا باعث مجبور شدن آن نشد؛ بلکه بر عکس چون در علم خدا ابولهب با اختيار خود کافر بود و پس حتماً بايد ابولهب به اختيار خود کافر مي شده است.
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

5
کد مطلب: 5027 - عنوان: آیا بر اساس منابع شیعه و اهل سنت اميرمؤمنان عليه السلام در كعبه به دنیا آمده اند؟ + تصاوير كتاب ها (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٧:١٣ - ٠٢ ارديبهشت ١٣٩٦
با عرض سلام و خسته نباشید
چرا باید ولایت علی را پذیرفت؟ در حالی که ایشان ۱۴۰۰ سال پیش از دنیا رفته اند.
درست است که ایشان اگر در زمان خود به عنوان خلیفه پذیرفته میشدند حکومت را اصلاح کرده و زمین به مرور زمان اصلاح میشد تا به الان.
ولی اکنون چرا باید ولایت ایشان را که باید ۱۴۰۰ سال پیش پذیرفته میشد ولی نشد را الان پذیرفت؟
وقتی میتوانیم از کلام ایشان به عنوان بهترین کلام استفاده کرد در واقع پذیرفتن ولایت ایشان چه فایده ای دارد؟
با تشکر
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این خصوص به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

6
کد مطلب: 5056 - عنوان: آيا امير مؤمنان عليه السلام از انبياء افضل است ؟
نام و نام خانوادگی: محمد رضا - تاریخ انتشار: ٠٣:٤٦ - ٠٢ ارديبهشت ١٣٩٦
با سلام خدمت همه برادران مسلمان
در مورد آیه مباهله (61 آل عمران ) که قرار شد طرفین فرزندان (ابنا) و زنان (نسا) و کسانی که به منزله جان آنها هستند (انفسنا)‌ را بیاورند طبق نظر اهل سنت و شیعه رسول خدا حضرت علی حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین را با خود به مباهله بردند .
اما نکته جالب اینجاست که در زمان مباهله (9 هجری ) رسول خدا چندین همسر داشتند اما تنها حضرت زهرا را به عنوان (نسا) با خود بردند .
نکته جالب دیگر اینکه جناب ابراهیم فرزند رسول خدا در زمان مباهله زنده بودند اما رسول خدا تنها امام حسن و امام حسین را با خود به عنوان (ابنا) به مباهله بردند .
حال این مطلب را کنار حدیث متواتر "کسا" که اهل سنت و شیعه نقل کرده اند قرار دهید تا متوجه شوید که همسران رسول خدا و حتی جناب ابراهیم جز اهل بیت رسول خدا نبوده اند .
هم چنین به آیه تطهیر و شان نزول آن و حدیث ثقلین مراجعه کنید تا ببینید چگونه خدا و رسولش اهل بیت را با نام و نشان معرفی کرده و در حدیث ثقلین تمسک به آنان را در کنار تمسک به قرآن قرار داده است .
در مورد اسناد احادیث و شان نزول آیات بالا می توانید حتی فقط از منابع مشهور اهل سنت تحقیق کنید تا یقین حاصل کنید .
7
کد مطلب: 5027 - عنوان: آیا بر اساس منابع شیعه و اهل سنت اميرمؤمنان عليه السلام در كعبه به دنیا آمده اند؟ + تصاوير كتاب ها (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: محمد رضا - تاریخ انتشار: ٠٣:٢٣ - ٠٢ ارديبهشت ١٣٩٦
سلام علیکم خسته نباشید
8
کد مطلب: 5004 - عنوان: آيا تا قبل از سال 71 ، تقويم ها در باره حضرت زهرا (سلام الله علیها) از كلمه «وفات» استفاده مي كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: تاجیک بلخی - تاریخ انتشار: ٠٠:٤٢ - ٠٢ ارديبهشت ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 73116
فریباخانم! عمر فاروق (رض) ایرانی ها را مسلمان نموده، این خدمت نیست؟

9
کد مطلب: 4603 - عنوان: شكاف ديوار كعبه و تلاش وهابيها در مخفي نمودن ان !
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٧ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 14387
از درب وارد بشه که دیگه معجزه نمیشه.
همه میتونن از در وارد بشن.
چون تو اعتقاد نداری فکر می کنی که خرافاته.
السلام علیک یا امیرالمؤمنین علی
10
کد مطلب: 5236 - عنوان: آيا آيه اي در خصوص عصمت امامان عليهم السلام در قرآن آمده است ؟
نام و نام خانوادگی: بنده خدا - تاریخ انتشار: ١١:٢٠ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٦
سلام
رجس یعنی شک . امام صادق میفرمایند : الرجس هو الشک . رجس یعنی شک و در ادامه نیز میفرمایند : ما در خدای خود شک نمیکنیم . جواب شما چیست؟
منم در خدا شک نمیکنم پس معصوم هستم . لطفا جواب بدین
با تشکر از سایت خودتون
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
گر چه برخی سعی کرده اند تا دایره مفهوم و مصداق آیه را تنگ کرده و رجس را منحصر در برخی مصادیق رجس مانند شرک و یا شک بدانند و خیلی نیز هدف از آیه را فقط تطهیر اهل بیت از شرک به خداوند تفسیر کنند و بگویند: شامل گناهان نمی گردد تا شاید بتوانند بعضی از وابستگان سببی پیامبر (ص) را نیز در این آیه داخل نمایند، ولی با توجه به اطلاق و استفاده عموم و استغراق از کلمه «الرِجس» به جهت وجود الف و لام « ال » در کنار کلمه «رجس» بی تردید مفاد آن باید نفی و اِذهاب انواع پلیدیهای مادّی و معنوی، نقصها وعیبهای ظاهری و باطنی ویا هر گونه انحراف در همه زمانها باشدکه نتیجه آن اثبات مقام عصمت تامّه از همه گناهان خواهد بود.
حتی لغت شناسنان نیز در خصوص معنی رجس گفته اند
الرجس الشیء القذر».
رِجس هر چیز ناپاک و آلوده است.
المفردات فی غریب القرآن ، ج 1   ص 188
حتی خود بزرگان اهل سنت نیز رجس را به نه تنها به شک به گناه نیز تفسیر کرده اند
أمرهم على إذهاب الرجس الذي هو الإثم أو الشك فيما يجب الإيمان به عنه وتطهيرهم من سائر الأخلاق والأحوال المذمومة
ین آیه منبع همه فضائل و برتریهای خاندان نبوت است و توجهی خاص به اهل بیت دارد زیرا با کلمه «انما» هر گونه پلیدی و گناه و شکی را در باره آنان نفی کرده و پاکی آنان را از اخلاق زشت و ناپسند تثبیت کرده است.
الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة  ج 2   ص 426
اما در خصوص روایت امام صادق علیه السلام باید به این نکته توجه داشت که امام پایین ترین مصداق رجس و یکی از مصادیق را در روایت گفته اند و این به معنی نفی چیزیهای دیگر نیست و روش ائمه در تفسیر این طوری بوده است که مصادیق را می گفتند
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
 

11
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: الامیران المومنون - تاریخ انتشار: ١٧:٥٣ - ٣١ فروردين ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 55931
حالا اگه شما پخته اید بخندید
انشاالله با آتش جهنم بهتر خواهید پخت ولی اون موقع خنده نیست گریه ست.
12
کد مطلب: 10914 - عنوان: اشک های پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در سوگ فرزندش ابراهیم
نام و نام خانوادگی: ناصر پاشایی الوندی - تاریخ انتشار: ١١:٥٩ - ٣١ فروردين ١٣٩٦
سلام علیکم . خسته نباشید مثل همیشه عالی .خداوند به شما عزیزان اجر بدهد
واقعا وهابیت برای این روایات جوابی دارند؟
این یهودیان سنی نما باید جوابگو سخنان و اعمالشان باشند
باز هم بابت مطالب زیبا از شما عزیزان تشکر میکنم( یا علی)
13
کد مطلب: 5192 - عنوان: آيا روايت « أبوبكر وعمر سيدا كهول أهل الجنة» از قول رسول خدا (ص) صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: ابوالفضل - تاریخ انتشار: ١٠:٣٧ - ٣١ فروردين ١٣٩٦
با سلام.
آیا روایت «وابوهما خير منهما» [و پدر آن دو (حسن و حسین) بهتر از آن دو است] در مصادر معتبر شیعی نقل شده است؟

ممنون.
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
روایت در این خصوص در منابع شیعه در حد استفاده است که به چند مورد اشاره می شود:
1. حَدَّثَنَا الْقَاضِي أَبُو الْفَرَجِ الْمُعَافَى بْنُ زَكَرِيَّا الْبَغْدَادِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامِ بْنِ سُهَيْلٍ الْكَاتِبُ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ مُعَافًى السَّلْمَاسِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَامِرٍ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ زَاهِرٍ عَنْ عَبْدِ القُدُّوسِ عَنِ الْأَعْمَشِ عَنْ حَنَشِ بْنِ الْمُعْتَمِرِ قَالَ قَالَ أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِيُّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ‏.... الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ إِنَّهُمْ إِمَامَانِ إِنْ قَامَا أَوْ قَعَدَا وَ أَبُوهُمَا خَيْرٌ مِنْهُمَا وَ سَوْفَ يَخْرُجُ مِنْ صُلْبِ الْحُسَيْنِ تِسْعَةٌ مِنَ الْأَئِمَّةِ مَعْصُومُونَ قَوَّامُونَ بِالْقِسْطِ وَ مِنَّا مَهْدِيُّ هَذِهِ الْأُمَّةِ قَالَ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَكَمِ الْأَئِمَّةُ بَعْدَكَ قَالَ عَدَدَ نُقَبَاءِ بَنِي إِسْرَائِيلَ.
كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر ؛   ؛ ص36
2. أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ وَ الْمُعَافَى بْنُ زَكَرِيَّا وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ الرَّازِيُّ قَالُوا حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عِيسَى بْنِ ورطا الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ عَنْ يَزِيدَ بْنِ هَارُونَ قَالَ حَدَّثَنَا مَشِيخَتُنَا وَ عُلَمَاؤُنَا عَنْ عَبْدِ الْقَيْسِ قَالُوا لَمَّا كَانَ يَوْمُ الْجَمَلِ خَرَجَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع حَ.... إِنْ قَامَا أَوْ قَعَدَا وَ أَبُوهُمَا خَيْرٌ مِنْهُمَا وَ الْأَئِمَّةُ بَعْدَ الْحُسَيْنِ تِسْعَةٌ مِنْ صُلْبِهِ وَ مِنْهُمُ الْقَائِمُ الَّذِي يَقُومُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ كَمَا قُمْتُ فِي أَوَّلِهِ وَ يَفْتَحُ حُصُونَ الضَّلَالَةِ قُلْنَا فَهَذِهِ التِّسْعَةُ مَنْ هُمْ قَالَ هُمُ الْأَئِمَّةُ بَعْدَ الْحُسَيْنِ خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ قُلْنَا فَكَمْ عَهِدَ إِلَيْكَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَنْ يَكُونَ بَعْدَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ قَالَ اثْنَا عَشَرَ قُلْنَا فَهَلْ سَمَّاهُمْ لَك‏
كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر  ص114
3.حَدَّثَنَا أَبُو عَلِيٍّ أَحْمَدُ بْنُ يَحْيَى الْمُكَتِّبُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْوَرَّاقُ قَالَ حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ سَعِيدِ بْنِ قَلْبَوَيْهِ الْمُعَدِّلُ بِالرَّافِقَةِ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ كَثِيرٍ التَّمِيمِيُّ الْيَمَانِيُّ قَالَ سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ حَرْبٍ الْهِلَالِيَّ أَمِيرَ الْمَدِينَةِ يَقُولُ‏ سَأَلْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع فَقُلْتُ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فِي نَفْسِي مَسْأَلَةٌ أُرِيدُ أَنْ أَسْأَلَكَ عَنْهَا فَقَالَ إِنْ شِئْتَ أَخْبَرْتُكَ ..... نَاوِلْنِي أَحَدَهُمَا يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ نِعْمَ الرَّاكِبَانِ وَ أَبُوهُمَا خَيْرٌ مِنْهُمَا وَ أَنَّهُ ص كَانَ يُصَلِّي‏
علل الشرائع ؛ ج‏1 ؛ ص173
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

14
کد مطلب: 10074 - عنوان: داعش در روز عید قربان ۱۹ نفر را در دیرالزور ذبح کرد + تصاویر(۱۸+)
نام و نام خانوادگی: فریباخانم - تاریخ انتشار: ٢٢:٣٣ - ٣٠ فروردين ١٣٩٦
وای خدایا خیلی دردناک بود...واقعا چی میشه که یه آدمی به این مرحله قصاوت قلب می رسه؟ خداوند حافظ مدافعان حرم باشه که با این وحوش می جنگند.
15
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: مرتضی - تاریخ انتشار: ١٩:٢٧ - ٣٠ فروردين ١٣٩٦
فقط حیدر امیرالمؤمنین است
16
کد مطلب: 3418 - عنوان: روش مقابله با افزايش جمعيت وهابيت در ايران
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٠٥:٢٩ - ٣٠ فروردين ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 9344
کسی جز دشمنان ایران به آذری ها توهین نمی کنند، این وهابی های افغانستان همشون هم فارسی بلدن و تو سایت ها پرسه می زنن و توهین میکنند، یک وقت اینها رو با ایرانی ها یکی در نظر نگیرید
دشمن امروز از هر راهی میخواد اختلاف درست کنه حواسمون باشه
من خودم عرب هستم از خوزستان، یاشاسین آذربایجان!
وحدت کلید پیروزی هست، باید وحدت داشته باشیم، کی شده شما با مردم بشینی و کسی به آذری ها توهین کنه، اما در اینترنت پر هست زیاد توجه نکن
17
کد مطلب: 3418 - عنوان: روش مقابله با افزايش جمعيت وهابيت در ايران
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٠٥:٢١ - ٣٠ فروردين ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 9358
فرزند نوح هم پیامبر زاده بود، ملاک هم حال افراد هست نه تاریخچه اونها، چه بسیار افرادی که خوب بودند و بد شدند
؟؟؟؟همه مسلمین رو داشته (در آن زمان چیزی به نام سنی و شیعه نداشتیم)
گسترش وهابیت به دلیل این چیزها نیست، فقط به خاطر دلار های نفتی هست و اینکه سنت تحریف شده توسط حاکمان که اجازه مخالفت رو با حاکم نمیده (چقدر جالبه نه!) به علاوه در سنت تفکر و استفاده از عقل حرام هست (باز چه جالب!) یعنی تمام راه ها رو حاکمان بستند و گفتند این سنت هست
شیعه هم همان اهل سنت واقعی هست، شما هم به نظر نمیاد اهل تفکر باشید، هر مزخرفی رو مفتی هاتون بگن قبول می کنید بدون فکر کردن و دلیل عقلی، صرفا با یک حدیث از 1400 سال پیش!! آیا این عاقلانه هست که فکر کنیم چیزی بعد از 1400 سال منحرف نشده!
اصلا کسی میدونه 200 تا 300 سال پیش دقیقا چی بوده که حالا ما بریم به 1400 سال پیش اعتماد کنیم!
در هر حال هر اهل سنتی که تفکر کرده و تحقیق در نهایت خودش به این نتیجه رسیده که شیعه نزدیک ترین راه به سنت پیامبر هست و شیعه شده (در واقع مسلمان شده)
به امید تحقیق در مورد تشیع بدور از تعصب
18
کد مطلب: 3418 - عنوان: روش مقابله با افزايش جمعيت وهابيت در ايران
نام و نام خانوادگی: آوا - تاریخ انتشار: ٠٤:٤٧ - ٣٠ فروردين ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 9233
جایش جهنم نیست و شما با حب علی به بهشت نمی روید
لطفا از تکفیر مسلمان های غیز شیعه دست بردارید
19
کد مطلب: 5887 - عنوان: زندگينامه امام حسين (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٦:١٩ - ٢٩ فروردين ١٣٩٦
یاحسین
20
کد مطلب: 5027 - عنوان: آیا بر اساس منابع شیعه و اهل سنت اميرمؤمنان عليه السلام در كعبه به دنیا آمده اند؟ + تصاوير كتاب ها (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ١١:٥٩ - ٢٩ فروردين ١٣٩٦
سلام و با احترام
نمیدونم شاید فاطمه بنت اسد به هر دلیلی علی رو در کعبه به دنیا آورده باشه ولی افسانه های دور و برش که مطرح میشود اصلا قابل قبول نیست. مثل اینکه کعبه شکافته شده!! یا فاطمه بنت اسد چند روز اونجا بوده! و تو بهشت بوده!! یا اینکه علی در بدو تولد شروع به سخن گفتن کرده!!! و حرفایی که تو نوزادی زده!!!! و امثال این افسانه ها و خیالات که تعدادشون کم هم نیست. به هر حال اون چیزی که باعث قدر و منزلت علی میشود هیچکدام ازین فضائل ساختگی یا غیر ساختگی نیست. بلکه عملکرد و تاریخ زندگی ایشان است که ایشان را به عنوان یک شخصصیت الگو و اسلام شناس معرفی میکند.
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
خوب است بدانید نه تنها دیوار کعبه شکافته شد و حتی در داخل کعبه حضرت علی علیه السلام با مادرش سخن می گفت، بتهای بی جان نیز به سجده افتادند
شيخ صدوق نقل مي کند: حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُوسَى الدَّقَّاقُ رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْأَسَدِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ يَزِيدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ عَنْ ثَابِتِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ قَالَ قَالَ يَزِيدُ بْنُ قَعْنَبٍ كُنْتُ جَالِساً مَعَ الْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ وَ فَرِيقٍ مِنْ عَبْدِ الْعُزَّى بِإِزَاءِ بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ إِذْ أَقْبَلَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ أَسَدٍ أُمُّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع وَ كَانَتْ حَامِلَةً بِهِ لِتِسْعَةِ أَشْهُرٍ وَ قَدْ أَخَذَهَا الطَّلْقُ فَقَالَتْ رَبِّ إِنِّي مُؤْمِنَةٌ بِكَ وَ بِمَا جَاءَ مِنْ عِنْدِكَ مِنْ رُسُلٍ وَ كُتُبٍ وَ إِنِّي مُصَدِّقَةٌ بِكَلَامِ جَدِّي إِبْرَاهِيمَ الْخَلِيلِ ع وَ أَنَّهُ بَنَى الْبَيْتَ الْعَتِيقَ فَبِحَقِّ الَّذِي بَنَى هَذَا الْبَيْتَ- وَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ الَّذِي فِي بَطْنِي لَمَّا يَسَّرْتَ عَلَيَّ وِلَادَتِي قَالَ يَزِيدُ بْنُ قَعْنَبٍ فَرَأَيْنَا الْبَيْتَ وَ قَدِ انْفَتَحَ عَنْ ظَهْرِهِ وَ دَخَلَتْ فَاطِمَةُ فِيهِ وَ غَابَتْ عَنْ أَبْصَارِنَا وَ الْتَزَقَ الْحَائِطُ فَرُمْنَا أَنْ يَنْفَتِحَ لَنَا قُفْلُ الْبَابِ فَلَمْ يَنْفَتِحْ فَعَلِمْنَا أَنَّ ذَلِكَ أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثُمَّ خَرَجَتْ بَعْدَ الرَّابِعِ وَ بِيَدِهَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع ثُمَ‏ قَالَتْ إِنِّي فُضِّلْتُ عَلَى مَنْ تَقَدَّمَنِي مِنَ النِّسَاءِ لِأَنَّ آسِيَةَ بِنْتَ مُزَاحِمٍ عَبَدَتِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ سِرّاً فِي مَوْضِعٍ لَا يُحِبُّ أَنْ يُعْبَدَ اللَّهُ فِيهِ إِلَّا اضْطِرَاراً وَ أَنَّ مَرْيَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ هَزَّتِ النَّخْلَةَ الْيَابِسَةَ بِيَدِهَا حَتَّى أَكَلَتْ مِنْهَا رُطَباً جَنِيًّا وَ أَنِّي دَخَلْتُ بَيْتَ اللَّهِ الْحَرَامَ فَأَكَلْتُ مِنْ ثِمَارِ الْجَنَّةِ وَ أَوْرَاقِهَا فَلَمَّا أَرَدْتُ أَنْ أَخْرُجَ هَتَفَ بِي هَاتِفٌ يَا فَاطِمَةُ سَمِّيهِ عَلِيّاً فَهُوَ عَلِيٌّ وَ اللَّهُ الْعَلِيُّ الْأَعْلَى يَقُولُ إِنِّي شَقَقْتُ اسْمَهُ مِنِ اسْمِي وَ أَدَّبْتُهُ بِأَدَبِي وَ وَقَفْتُهُ عَلَى غَامِضِ عِلْمِي وَ هُوَ الَّذِي يَكْسِرُ الْأَصْنَامَ فِي بَيْتِي وَ هُوَ الَّذِي يُؤَذِّنُ فَوْقَ ظَهْرِ بَيْتِي وَ يُقَدِّسُنِي وَ يُمَجِّدُنِي فَطُوبَى لِمَنْ أَحَبَّهُ وَ أَطَاعَهُ وَ وَيْلٌ لِمَنْ أَبْغَضَهُ وَ عَصَاهُ.
 يزيد بن قعنب گويد من با عباس بن عبد المطلب و جمعى از عبد العزى برابر خانه كعبه نشسته بوديم كه فاطمه بنت اسد مادر امير المؤمنين (ع) كه نه ماه باو آبستن بود آمد و درد زائيدن داشت گفت خدايا من بتو ايمان دارم و بدان چه از نزد تو آمده است از رسولان و كتابها مؤمنم و بسخن جدم ابراهيم خليل تصديق دارم و او است كه اين بيت عتيق را ساخته بحق آنكه اين خانه را ساخته و بحق مولودى كه در شكم منست ولادت را بر من آسان كن، يزيد بن قعنب گويد ما بچشم خود ديديم كه خانه از پشت شكافت و فاطمه بدرون آن رفت و از ديده ما نهان شد و ديوار بهم آمد و خواستيم قفل در خانه را بگشائيم گشوده نشد و دانستيم كه اين امر از طرف خداى عز و جل است و پس ازهار روز بيرون آمد و امير المؤمنين را در دست داشت و سپس گفت من بر همه زنان گذشته فضيلت دارم زيرا آسيه بنت مزاحم خدا را بنهانى پرستيد در آنجا كه خوب نبود پرستش خدا جز از روى ناچارى و مريم دختر عمران نخل خشك را بدست خود جنبانيد تا از آن خرماى تازه چيد و خورد و من در خانه محترم خدا وارد شدم و از ميوه بهشت و بار و برگش خوردم و چون خواستم بيرون آيم يك هاتفى آواز داد اى فاطمه نامش را على بگذار كه او على است و خداى اعلى ميفرمايد من نام او را از نام خود گرفتم و بادب خود تاديبش نمودم و غامض علم خود را باو آموختم و اوست كه بت‏ها را در خانه من ميشكند و او است كه در بام خانه‏ام اذان ميگويد و مرا تقديس و تمجيد ميكند خوشا بر كسى كه او را دوست دارد و فرمان بردار و بدا بر كسى كه او را دشمن دارد و نافرمانى كند و صلى اللَّه على نبينا محمد و آله الطيبين الطاهرين.ابن بابويه، محمد بن على، الأمالي (للصدوق)، 1جلد، كتابچى - تهران، چاپ: ششم، 1376ش ص 132
همچنین آمده است:
فكان يتكلم في بطنها فكانت في الكعبة فتكلم علي مع جعفر فغشى عليه فألقيت الأصنام خرت على وجوهها فمسحت على بطنها وقالت : يا قرة العين سجدتك الأصنام داخلا فكيف شأنك خارجا،در ايام حمل، على عليه السّلام در كعبه از بطن مادر با فاطمه سخن مى‏ كرد و روزى  جعفر طيار در مكه با مادرش فاطمه حرف مي زد و على عليه السّلام از شكم مادر پاسخ او گفت، و جعفر از اين جريان عجيب مدهوش افتاد و چون به خويش آمد اصنام را نگريست كه از كعبه بصورت به زير افتادند پس فاطمه گفت: اى فروغ ديده، بتان خدمت تو مى‏ كنند و هنوز در شكم جاى دارى، پس آنگاه كه بيرون باشى شآن و منزلتت چگونه باشد.  ابن شهر اشوب ف مناقب آل ابي طالب 2ص21
بنابراین واقعیتی است در تاریخ نقل شده است وبه صرف غیر عادی بودن نمی شود آن را خرافی دانست والا باید سخن گفتن حیوانات با پیامبران که در قرآن نیز آمده است و با جریان شق القمر و غیره را نیز خرافی دانست؟!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات