نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
چهار گاف بزرگ عبد الله حيدري (شهاب ابراهيمي ) در بررسي سند تنها يك روايت
کد مطلب: 6319 تاریخ انتشار: 16 بهمن 1391 تعداد بازدید: 12531
مقالات » عمومي
چهار گاف بزرگ عبد الله حيدري (شهاب ابراهيمي ) در بررسي سند تنها يك روايت

پس از اين كه اين چهل روايت صحيح السند و صريح در امامت، در پاسخ به عبد الله حيدري در سايت مؤسسه تحقيقاتي ولي عصر[1](عج) و همچنين شبكه جهاني ولايت مطرح شد، اين كارشناس وهابي تلاش كرد كه اين روايات را بررسي سندي نموده و به قول خودش پاسخ دهد.


در ابتدا از چهل روايت تنها دوازده روايت را انتخاب و ادعا كرد كه علامه مجلسي (رحمة الله عليه) و همچنين شخصي به نام بهبودي يازده روايت آن را تضعيف كرده اند كه در برنامه كلمه طيبه دروغ بودن اين ادعا روشن و ثابت شد كه علامه مجلسي(رحمة الله عليه) اين روايات را تصحيح كرده است .

وي ادعا كرد كه از اين دوازده روايت تنها يك روايت ؛ يعني روايت دهم از چهل روايت توسط علامه مجلسي(رحمة الله عليه) و بهبودي تصحيح شده و سپس تصميم گرفت كه به بررسي سندي اين روايت بپردازد.

وي در بررسي سندي اين روايت، چهار اشتباه مرتكب شدند كه آبرويش را برد و ميزان سواد او را به رخ بينندگان شيعه و سني كشيد.

در برنامه كلمه طيبه، اين چهار اشتباه در يك كليپ با عنوان «چهار گاف بزرگ عبد الله حيدري» به نمايش درآمد كه در ذيل متن و اصل اين كليپ به خوانندگان تقديم مي شود:

Get the Flash Player to see this player.

دانلود كليپ

گاف اول: اشتباه گرفتن يحيي بن القاسم ابو بصير با يحيي بن القاسم الحذاء.

يحيي بن القاسم ابو بصير از اصحاب امام صادق عليه السلام است و دو سال بعد از شهادت آن حضرت از دنيا رفته است ؛ اما يحيي بن القاسم الحذاء واقفي است و تا زمان امام رضا عليه السلام زنده است. كسي كه حتي آشنايي اجمالي با تاريخ شيعه داشته باشد مي داند كه واقفيه بعد از شهادت امام كاظم عليه السلام به وجود آمده است. حال أبو بصير أسدي كه دو سال بعد از شهادت امام صادق عليه السلام از دنيا رفته، چگنه مي تواند واقفي باشد؟

گاف دوم : ابو بصير در زباله مرده است !!!

جناب آقاي حيدري ! از شما بعيد است كه حتي نام يك منطقه را ندانيد ! زباله منطقه اي است در كشور عراق كه در مسير مكه و كوفه قرار دارد. و ابو بصير أسدي هنگام بازگشت از مكه مكرمه در اين منطقه از دنيا رفته است ؛ لذا به محضر شما عرض مي كنيم كه اين زباله با آن زباله فرق مي كند و بدانيد كه هر گردي گردو نيست !

گاف سوم: اشتباه در تشخيص علي بن محمد معروف به علان

جناب آقاي حيدري ! علي بن محمد كه شاگرد سهل بن زياد به شمار مي رود، علي بن محمد العلان الكليني الرازي است نه علي بن محمد كه آيت الله العظمي خويي آن را مجهول دانسته اند.

گاف چهارم: اشتباه گرفتن پسر با پدر.

شخصي كه در سند روايت شش سنده و به قول شما مثلث برمودا وجود دارد محمد بن يحيي عطار قمي است نه احمد بن محمد بن يحيي. جالب است كه خود حضرتعالي اعتراف كرده ايد كه در تشخيص اين راوي دچار اشتباه شده ايد اما ادعا مي نماييد كه تقصير شمانبوده ، بلكه مقصير آقاي برقعي است كه شما را به اشتباه انداخته است.

در پايان از شما سؤال مي كنم ! جناب آقاي حيدري كارشناس محترم شبكه كلمه آيا كسي كه در بررسي سند تنها يك روايت 4 اشتباه فاحش از او سر مي زند، بازهم مي تواند ادعا كند در علم رجال استاد است؟!!!

آيا كسي كه در تشخيص راويان يك حديث حداقل سه راوي را با راويان ديگر اشتباه مي گيرد، چگونه خود را در حدي مي بيند كه تحدي كند و ادعا نمايد كه حتي يك روايته صحيح هم در كتاب هاي شيعه و سني در باره امامت ائمه معصومين عليهم السلام وجود ندارد؟

اميدواريم اين تذكر محترمانه شبكه جهاني ولايت باعث شود كه ايشان و ديگر كارشناسان شبكه وهابي كلمه حد اقل قبل از اجراي برنامه تحقيقات انجام شده در آن شبكه را براي يكبار هم كه شده مطالعه فرمايند.

موفق باشيد




Share
1 | محب معصومين | Taiwan - Taipei | 19:03 - 16 بهمن 1391 |
1
 
 
2
پاسخ نظر
الحمدالله الرب العالمين .امابعد سلام عليکم واقعا ممنونم از برادران مدافع ولايت واقاي قزويني.من خودم امروز اين برنامه رو ديدم و واقعا خوشحال شدم واز طرفي دلم به حال سنت سوخت چراکه نميدونم اين ها با اين عالمان رجالي که دارند وحديث شناس هستند(خيرسرشان)بازچگونه ميگويند مذهب حقه ما هستيم اسلام محمدي در اختيار ماست کسي که پدر را از پسر نميشناسد براي اين ها دين را شرح ميدهد بايد فاتحه همچين ديني رو خوند. واقعا برنامه کلمه طيبه خيلي زيباست اللهم عجل لوليک الفرج
2 | سيد علي موسوي نژاد | Iran - Tehran | 19:34 - 16 بهمن 1391 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
خدواند تعالي ايشان يعني نئسل العلما و ديگر مفت خران (به تعبير ملا زاده لاشخوران کلمه ) و آن پارچه فروش را هدايت کند
3 | asd313 | Iran - Tehran | 05:12 - 17 بهمن 1391 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
بسم الله الرحمن الرحيم با سلام و عرض ارادت خواستم فقط بگم که الحمدلله الذي جعل اعدائنا من الحمقاء !!! راستي يه سوال : من ميخوام به جايي برسم که تماميه شبهات وهابيت رو بتونم پاسخ بدم چه منابع يا نرم افزار هايي بهم معرفي ميکنيد؟ هر چندتا که باشه برام فرقي نداره ترجيحا نرم افزار باشن نه سايت اينترنتي و . . . با تشکر يا علي در

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
پاسخ بيشتر شبهات وهابيت در سايت مؤسسه ولي عصر عليه السلام موجود است كه به صورت نرم افزار نيز درآمده است و همچنين نرم افزار شاخ شيطان نيز درباره شبهات وهابيت است كه در مؤسسه تحقيقاتي ولي عصر عجل الله تعالي عليه فرجه وجود دارد جهت تهيه مي توانيد به آنجا رجوع كنيد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
4 | saleh | Iran - Tehran | 13:32 - 17 بهمن 1391 |
1
 
 
0
پاسخ نظر
راستي چرا سايت هاي سني ها در ايران فيلتر شده اند
5 | مصطفي | Iran - Tajrīsh | 16:26 - 20 بهمن 1391 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
آقاي صالح، به همان دليلي که سايت هاي مذهبي شيعيان در عربستان سعودي، اردن، بحرين، کويت، قطر، امارات متحده عربي و... فيلتر شده اند!!!
6 | مهدي | Iran - Qom | 23:37 - 20 بهمن 1391 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
سلام . جناب saleh کامنت 4 1 . بسياري از سايتها و وبلاگهاي اهل سنت در ايران باز است . 2. متأسفاه برخي ازسايتهاي اهل سنت مستقيماً توسط آل سعود و ديگر نوکران صهيونيسم تغيه م شوند و در مقابل موظف به جاسوسي و اقدامات کزدورامنه هستند . به همين علت اکثراً در ايران اجازه فعاليت ندارند و از خارج کشور اداره مي شوند .
7 | ج.ح | Iran - Tehran | 22:31 - 24 بهمن 1391 |
0
 
 
2
پاسخ نظر
آقاي عبدالله حيدري! حيف پول كه خرج تو كردند حيف نوني كه خوردي و يه كم سواد هم ياد نكرفتي
8 | مجيد م علي | Sweden - Stockholm | 11:44 - 25 بهمن 1391 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
الله اکبر با سلام جناب ج.ح اولاٌ حيف اکسيژني که اين هي دري مصرف ميکنه .. اما شاه دزد حجاز مجتله و اربابش ملکه انگليس يک همچه ارازل اوباشي را دوست دارن که با تمام بيسوادي در جبهه بحساب دفاع از اسلام به جنگ با ان مي پردازند .... اگه همين هي دري کمي سواد داشت و حرفهاي صحيح هم ازش بيرون مي امد دوري او را بيرون انداخته بودند . وجود اين احمقهاست که باعث کندي پيشرفت اسلام شده ... اما وعده الهي بدون شک تحقق ميابد . لبيک يا علي
9 | امير عباس | Iran - Tehran | 22:34 - 14 اسفند 1391 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
خدا را شكر كه علامه قزويني با اين "نعثل العلما" مناظره نكرد واقعا حيف از اين ذوالفقار علي(ع) خانم عايشه به عثمان ميگفته نعثل كه نام يكي از علماي يهود ميباشد . حالا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما نميدونيم آقا شهاب پاسخ بده
10 | محب مهدي | Iran - Isfahan | 17:38 - 15 اسفند 1391 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
به نام خدا اي شيعيان به گوش و هوش باشيد و ببينيد وهابي ها و عمري ها اينه عاقبت افرادي پيرو ائمه الکفر باشن التماس مي کنم قدر نعمت بزرگي چون ولايت رو بدونين به اميد ظهور حضرت عشق ( ارواحنا فداه )
11 | فراهZ | Afghanistan - Kabul | 01:54 - 28 اسفند 1391 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
آقا تا 10 ملZارد سال دZگه هم نخواهد آمد اZن امام زمان شما برZد به کاراتون برسZد!
12 | مجيد م علي | Iran - Tehran | 16:04 - 28 اسفند 1391 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
الله اکبر با سلام جناب فراه نگو از فرقه ات خارج ميشي همون فرقه شاخ شيطان نجد ..... مگه تو علم غيب داري جاهل لبيک يا علي
13 | فاطمه املشي | Iran - Shiraz | 24:48 - 08 فروردين 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
بسمه تعالي


در جواب فراه (11)

انهم يرونه بعيدا و نراه قريبا، اي نو ميد از رحمت حق تو برو به کارت برس که وقتي قائم آل محمّد (عج الله تعالي فرجه الشريف) ظهور کنند ديگه مجال براي انجام اون کارات ... نيست
14 | شاهين غريب | Iran - Ahvaz | 19:53 - 20 خرداد 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
خداوکيل واقعا ؟؟ و وهابي ها عالم بهتر از اين ندارن عجيب است..................
15 | حجت اسدي | Iran - Tehran | 24:10 - 03 تير 1392 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
سلام عرض ميکنم امروز 15شعبان ميباشد عيد همه تون مبارک يک مثال ما داريم که ميگيم "خدا خرس رو ديده پشمو بهش داده"شما خداوکيلي اول صورت عبدالله حيدري رو نگاه کن صورت اقاي قزويني رو هم نگاه کن صورت اقايون با اون نوع ريش با اون نوع شکل صورت حالا اقاي قزويني نوراني يا اقايون دست اندر کار ديگه همه زيبا رو خوش کلام خوش صدا شما فقط همين هارو مقايسه کنيد ديگه چيز ديگري لازم نيست.
16 | مجتبي زارعي | Iran - Tehran | 18:01 - 15 تير 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
اي خدا گير عجب آدمهايي افتاديم ريس مذهبي که سر نماز باد از خارج بشه و شپش بکشه شغل شريفش ور دست خر فروشا باشه خوراکشون بول و......وموش و سوسمار و شربت مگس و غايط باشه مشخص عبدالله وعقيل بي عقل وچهارتا احمق بيشعور مثل فراه ميشن پيروانشون
17 | بهروز رحمتي | Iran - Qom | 16:41 - 03 شهريور 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
با سلام من مدتي هست كه بعضي مواقع شيكه وهابي كلمه رو نگاه ميكنم و متاسف ميشم افرادي را كه ميگن من شيعه بودم و با ديدن برنامه شما (شبكه كلمه)سني شدم ميخواستم به اينگونه افراد سست عنصر بگم كه مذهب به حق شيعه افرادي را كه با ديدن يك برنامه و بدون تحقيق علمي صرفا با يكي دو برنامه عقيدشون رو عوض ميكنن نمي خواد همين بهتر كه عقب گرد كنن سني يا مسيحي يا يهودي بشن اينا يقينا با ديدن يك برنامه يهودي قطعا يهودي خواهند شد . از دست اندركاران شبكه ولايت نيز كمال تشكر و قدرداني را دارم. اجركم عنداله
18 | ياعلي | Iran - Tehran | 20:21 - 03 شهريور 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
خطاب به اونايي که با ديدن شبکه کلمه سني يا وهابي ميشن بگم که از قديم گفتند خلايق هر چه لايق!!!
19 | nima nima | Iran - Karaj | 04:22 - 09 شهريور 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
هيچ شيعه اي با ديدن شبکه هاي وهابي سني نميشه آخه خودتون قضاوت کنيد کجاي اين شبکه ها منطق دارن کدوم حرفشون منطق داره که يه شيعه هرچه هم سست عنصرباشه ،سني بشه اونها از طرف خودشون تماس ميگيرن تازه اين شبکه ها با کارشناس هاي بيسو ادشون باعث ميشن خود سني ها شيعه بشن ،خداييش وقتي پاي برنامه استاد قزويني مينشينم به شيعه بودن خودم ميبالم.
20 | TATAR | Iran - Bushehr | 16:03 - 16 شهريور 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
به نظرتون، آدمي که خودش رو زده به خواب، بيدا ميشه؟
به نظر من بايد راه نفس کشيدنشون رو ببندي تا اين همه اکسيژن حروم نکنن.
21 | حيدري | Iran - Shiraz | 17:53 - 30 آبان 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
به نام خدا شيعيان باولايت ره به سعادت ميبرند زمرگان بي ولايت درته حوض گيرند ليکن هنوز چونکه وهابيان بعدازخوردن ان ضربه ها يک به يک مات ومبهوت گشتند گيچ گيچندليکن هنوز دررهجستن علت هم حيران مانده اند بيجهت نيست حيران گشته اند اخرا نهمه علم را يکجا دريک عالم ديده اند 0 علت اينست مات ومبهوت اندليکن هنوز بيگمان ضربه اي که دراخرخورده اند حال هيچ گيچند.. دردانراميکشندتاگورليکن هنوز چونکه شهادت را افسانه ميخوانند پس اين دردهاي بي درمان هستندليکن هنوز گراين رسواييهادردبي درمان نيست پس چيست وهابي علت اين همه عدوبهراهل بيت تو مگر از انان سيلي خرده اي{2} خود فروخته اي و مزدور گشته اي گر نباشد بهر اربابان از سويت رضا ان هم ز جهل توست ليکن نيست با اهل بيت که دشمن گشته اي اي که راه و هم باب را با هم گم کرده اي مورد طعن باري هم گشته اي اين هم نيست با اهل بيت چون که خود با خود کرده اي باز هم دم از توحيد ميزني ليکن هنوز نميدانم رو که نيست پس چيست اين؟ فدک بهانه بود اصل بحث عدالت بود سرور جنت نشين مدافع ولايت بود از بد حادثه ان سد عظيم شد که مانع بود با جهل و خشم و چشيدن قدرت فاروق و صديق بهانه بود يک قدم يکقدم تا اکمال قدرت مانده بود وانهم اخذ بيعت به هر بها و قيمت بود نشستن بر منبر نبي به اشارتي مانده بود زور و زر و سيم مهيا بود ليک رونهادند در ره اخذ بيعت انچه همره خود بردند اتش بود ديدي اخر قصه و افسانه نبود شهادت بود ياوه ها که خود بافتيدو ساختيد افسانه بود؟ حال که نور حجت بر تو روشن گشته است باز هم خصم ال بيتش مانده اي حالا چرا؟ بعد از ان رسوايي ها دم از توحيد مي زني ليکن هنوز ما ندانستيم رو که نيست خود بگو پس چيست اين؟
22 | عليرضا ن | Iran - Tehran | 09:43 - 15 بهمن 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
سلام
گروه پاسخ به شبهات، در رواياتي که سلسله سند آنها از راوياني به عنوان «عدة من اصحابنا – عده از اصحاب ما» نامبرده شده ، اينها چه کساني هستند؟(قبلاً در برنامه ها فرموديد ، ولي يادم رفته).
در کتب رجالي شيعه افرادي مثل ابن محبوب يعني سرّاد ؛ سهل ابن زياد ؛ موسي بنِ بکر ؛ عمّار ساباطي مورد تاييد همه هستند؟
در ضمن آيا (رجال بوعلي ) و (ابن داود ) معتبر هستند؟

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

آنچه در كتب رجال شيعه در مورد عدة من اصحابنا آمده است چنين است : وقال أبو جعفر الكليني : كل ما كان في كتابي عدة من أصحابنا عن أحمد بن محمد بن عيسى ، فهم محمد بن يحيى وعلي بن موسى الكميذاني وداود بن كورة وأحمد بن إدريس وعلي بن إبراهيم بن هاشم . رجال النجاشي - النجاشي - ص 378

الفائدة الثالثة قال الشيخ الصدوق محمد بن يعقوب الكليني في كتابه الكافي في اخبار كثيرة عدة من أصحابنا عن أحمد بن محمد بن عيسى ، قال : والمراد بقولي عدة من أصحابنا : محمد بن يحيى وعلي بن موسى الكمنداني وداود بن كورة وأحمد بن إدريس وعلي بن إبراهيم بن هاشم . وقال : كلما ذكرته في كتابي المشار إليه عدة من أصحابنا عن أحمد بن محمد بن خالد البرقي ، فهم علي بن إبراهيم وعلي بن محمد بن عبد الله ابن أذينة وأحمد بن عبد الله بن أمية وعلي بن الحسن . قال : وكلما ذكرته في كتابي المشار إليه عدة من أصحابنا عن سهل بن زياد ، فهم علي بن محمد بن علان ومحمد بن أبي عبد الله ومحمد بن الحسن ومحمد بن عقيل الكليني . خلاصة الأقوال - العلامة الحلي - ص 430

و نظر علماي علم رجال ، در باره تك تك اين افراد مشخص و در دسترس است .

اما رجال ابن داوود جزو چهار کتاب اصلي رجال متأخر محسوب مي‌شود؛ سه کتاب ديگر عبارتند از: «فهرست» شيخ منتجب‌الدين، «معالم العلماء» و «خلاصه الاقوال في علم الرجال». از اين چهار کتاب، به عنوان «مصادر ثانويه علم رجال» نام برده‌اند که نشانه اهميت و جايگاه اين آثار نزد علماي رجال است.

کتاب منتهي المقال في أحوال الرجال (رجال أبي علي). از کتابهاي رجالي است که در قرن 13 نگاشته شده است . مولف در اين کتاب اسامي رجالي كه با ديگران اشتباه مي شوند را ذکر کرده است. روش تحقيق مؤلّف به اين ترتيب است كه در ابتدا، مضمون شرح حال بيان شده به وسيله ميرزا محمّد استر آبادي در كتاب منهج المقال را ذكر مي نمايد و سپس، مضمون آنچه را كه وحيد بهبهاني در تعليقه خود بر منهج المقال آورده، متذكّر مي شود و در مواردي، نظر خود را بيان مي كند و در نهايت، بحث را با كلام محمّد امين كاظمي در تمييز مشتركات از هدايه المحدثين به پايان مي رساند.مؤلّف در ضمن مباحث، از شرح حال هاي موجود در كتاب هاي ديگر، نقل قول هايي را متذكّر مي شود و در بعضي موارد، اسامي و شرح حال هايي را اضافه كرده است. اسامي راويان، بر اساس حروف الفبا تنظيم شده است.

در خصوص نظر رجاليون درباره راوياني که ذکر کرديد به معجم الرجال آيه الله خوئي رجوع کنيد

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
23 | فرناز | Iran - Tehran | 14:39 - 28 بهمن 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
رسول الله_که جانم به فداشون_ ميفرمايند=مهدي از ما اهل بيت است.(سند عزيزان سني=سنن ابن ماجه/ج2/ص1367)
قال رسول الله=اگر از عمر روز گار فقط يک روز باقي مانده باشد خداوند مردي از اهل بيتم را مبعوث ميکند که زمين را پر از عدل و داد کند همانگونه که پر از ستم شد.(سنن ابن ماجه/کتاب المهدي)
حال چطور بعضي از عزيزان سني امام زمان خودشون رو تکذيب ميکنن.._پناه بر خدا!_..البته بعضي نه همه...
مگه يادمون رفته که<< هرکس بدون امام بميرد به مرگ جاهلي مرده است.>>
منبع از عزيزان اهل سنت=مسند احمد بن حنبل/ج4/ص96/مجمع الزوئد هيثمي/ج5/ص218 و....
/اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجّل فرجهم/
24 | عليرضا ن | Iran - Tehran | 09:12 - 30 بهمن 1392 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
سلام
در عبارت عدة من أصحابنا عن أحمد بن محمد بن عيسى ؛ نام کامل أحمد بن محمد بن عيسى را ذکر مي کنيد؟

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

نام اين شخص أحمد بن محمد بن عيسى بن عبد الله بن سعد بن مالك بن الأحوص بن السائب بن مالك بن عامر الأشعري مي باشد. فهرست‏ الطوسي/باب‏ الهمزة/باب‏ أحمد/60

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
25 | سيد محمد باقر پوسايي | Iran - Tehran | 21:56 - 27 فروردين 1393 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
اگر اين کارها را نکنند که ما بايد به مذهبمان شک کنيم.بايد دشمنان شيعه احمق باشند.
الحمدلله اللذي جعل اعدائنا من الحمقا و المجانين
وجدانا از اينکه وقتتان را براي همچين ادمهاي بيسوادي ميگيريد دلم ميسوزد.حيف که تبليغ نياز است وگرنه ميگفتم نياز نيست دنبال اينها باشيد
با تشکر
يا علي مدد
26 | رشيدرستمي | Iran - Tehran | 22:13 - 20 تير 1393 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
با سلام قابل توجه دوستان کامنتهاي 17 تا 20 همانگونه که مطلع هستيد به اصطلاح کارشناسان شبکه هاي وهابي هيچگونه ارتباطي با عزيزان اهل سنت ندارند بلکه جهت عوامفريبي خود را سخنگو اهل سنت مي نامند و عزيزان اهل سنت نيز آنان را قبول ندارند ليکن همه برادران عزيز شيعه واهل سنت با سواد و درک علمي نيستند و امکان اغفال آنان توسط اين شبکه هاي وهابي وجود دارد واز سوي ديگر چرا اين افرادي که به اصطلاح از شيعه بودن دست کشيده و به اصطلاح هدايت يافته هستند نام و مشخصات خود را بيان نمي کنند (براي مثال مي گويند شهرام از تهران که مي توان آنرا به فردي که مي خواهد اقوام به خانه آنها نرود شباهت دارد که آدرس مي دهد تهران پلاک 1 جنب تير چراغ برق ) چند روز قبل نيز فردي با شبکه ولايت تماس گرفته و خود را حبيب از شهر اهواز معرفي و با آقاي حسيني قزويني صحبت کرده و خود را اهل سنت ناميد ليکن لهجه وي افغاني بود و خوزستانيهايي که شاهد صحبتها بودند فهميدند که وي اهوازي نبوده و افغاني مي باشد لذا بياييم در اين شبهاي ماه مبارک رمضان از خدابخواهيم که آنها را به راه راست هدايت نمايد که در صورت اتمام وقت زندگي ديگر قابل جبران نيست
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :