نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
آشکارترین نتیجه عدم اعتقاد به امامت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه)
کد مطلب: 13354 تاریخ انتشار: 22 خرداد 1399 - 18:20 تعداد بازدید: 3301
سخنراني ها » پاسخگویی به شبهات
آشکارترین نتیجه عدم اعتقاد به امامت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه)

سخنرانی عمومی 99/03/22

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ: 99/03/22


موضوع: آشکارترین نتیجه عدم اعتقاد به امامت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه)

سخنرانی در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها)

فهرست موضوعات این سخنرانی:

اوج گیری عجیب شبهات وهابیت بر ضد شیعه در دوران کرونا

دغدغه مهم امام صادق و امام باقر (علیهما السلام)

اگر علی خلیفه می شد چه می شد؟ حال که نشد چه شد!؟

پیغام عجیب دانشجوی وهابی به مقام معظم رهبری!

نقل قولی نادرست از «آیت الله العظمی بروجردی»!

تقدیم به پیشگاه مقدس و باعظمت حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) صلواتی عنایت فرمایید.

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمدلله و الصلاة علی رسول الله و علی آله آل الله لاسیما علی مولانا بقیة الله و اللعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله إلی یوم لقاء الله الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله

خدا را بر تمام نعمت هایش به ویژه نعمت ولایت سپاس می گوییم و خدا را شاکر هستیم که توفیقمان داد بعد از مدتها، در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهلبیت، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در جمع شما عزیزان و گرامیان، دقایقی را حضور داشته باشیم.

با توجه به اینکه گفته شده، سخنرانی ما بیست و پنج دقیقه بیشتر نشود، زیرا هم هوا گرم است و هم برنامه های دیگری دارند، چند مسئله را به صورت فهرست وار و نکته ای عرض می کنم.

اوج گیری عجیب شبهات وهابیت بر ضد شیعه در دوران کرونا

در دورانی که کرونا آمد و مساجد تعطیل شد و علما و خطبا و بزرگان از مسجد و مردم فاصله گرفتند، شبکه ها و رسانه های وهابی شبهاتشان را به اوج اعلی رساندند.

بنده نود درصد عمرم را در رابطه با ولایت اهلبیت (علیهم السلام) و پاسخگویی به شبهات گذراندم و بارها عرض کردم که این افتخار نصیب من شده که بیش از دویست جلسه مناظره در خاک عربستان سعودی با اساتید دانشگاه ها و مفتیان عربستان داشتم.

اوج شبهاتی که وهابیت در طول این دو سه ماه علیه شیعه داشتند، در طول این بیست سال گذشته بی سابقه بوده است.

متأسفانه باید بگوییم که رسانه های ما هم در این زمینه کوتاه آمدند، نیرو نداشتند، صلاح ندیدند. صلاح مصلحت خویش خسروان دانند!! ما وظیفه نداریم برای آنها تعیین تکلیف کنیم.

ما تنها در رابطه با شبهات کرونایی علیه شیعه، پنجاه شبهه جمع آوری کردیم. آنها ادعا می کنند ائمه اطهار که این همه شفا می دادند، چطور شد حرمشان بسته شد؟ حرم حضرت معصومه چرا بسته شد!؟

این در حالی بود که وقتی بیت الله الحرام را بستند، بچه های ما حمله کردند و وهابیت خفه خون گرفتند. همچنین وقتی مسجد النبی را بستند آنها بیشتر خفه خون گرفتند!!

یکی از کارشناسان وهابی گفت: از این قبرها و صاحب قبرها دردی دوا نمی شود. ما به سراغ خداوند می رویم. خدا باید این کرونا را از ما دور کند.

حال فرضاً ما خدا را صدا نکردیم، اما مردم مکه و مدینه که خدا را صدا می کردند. چرا مکه و مدینه را در طول این مدت بستند؟

قضایا خیلی زیادتر از اینهاست که بشود در این بیست دقیقه همه آنها را مطرح کرد. اگر توفیقی داشتیم، شب شهادت امام صادق (علیه السلام) زنده بودیم و به عنایت حضرت ولی عصر در جمع شما بودیم، این مطالب را بیشتر بیان می کنیم.

دغدغه مهم امام صادق و امام باقر (علیهما السلام)

شاید دغدغه ای که امام صادق و امام باقر (علیهما السلام) در حوزه پاسخگویی به شبهات داشتند، قاطعانه عرض می کنم این دغدغه را در نشر معارف دینی نداشتند.

اگر شما معارف دینی را منتشر کنید و چندین شبهه در ذهن جوان ایجاد کند، این جوان را از خدا و پیغمبر و معاد و قیامت و همه چیز دیگر دور می کند و فایده ای ندارد.

بنده روایاتی که از رسول اکرم و امیرالمؤمنین و حضرت صدیقه طاهره تا حضرت ولی عصر (علیهم السلام) در رابطه با اهمیت پاسخ به شبهات وارد شده است را جمع آوری کردم که اگر توفیقی باشد و آنها را تألیف کنیم به کتاب هفتصد صفحه ای تبدیل خواهد شد و شاید برای بسیاری از عزیزان ما، باور کردن آن سخت باشد.

بنده امشب می خواهم دو نکته را عرض کنم و جواب های بسیار مختصری به آن بدهم. در ماه مبارک رمضان کلاس های درسی ما دایر بود. طبق درخواست و امری که حضرت آیت الله اعرافی به ما داشتند که برای اساتید حوزه های علمیه برنامه هایی داشته باشیم، ما از طریق اینترنت برنامه ها را در ماه رمضان داشتیم و نگذاشتیم تعطیل شود.

در حال حاضر هم بحمد الله بحث فقه مقارن را صبح ها رأس ساعت 9 به صورت مستقیم داریم. ما نگذاشتیم بحث های علمی ما تعطیل شود. امیدواریم ان شاءالله بعد از این هم تعطیل نشود.

بنده دو نکته را باید مطرح کنم که وهابیت بسیار روی آن مانور می دادند و اخیرا زیاد مانور می دهند.

نکته اول این است که می گویند اگر امیرالمؤمنین بعد از پیغمبر اکرم خلیفه می شد، چه اتفاقی می افتاد که با خلیفه نشدن او و آمدن دیگران به جای او آن اتفاق ها نیفتاد؟!

وهابیت امروز این قضیه را در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای زیاد مطرح می کنند. البته این شبهه، شبهه جدیدی نیست. ما بارها به این شبهه در سایت «مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر» پاسخ دادیم.

نکته دوم که وهابیت بازهم در رابطه با حضرت امیرالمؤمنین مطرح می کنند، این است که بحث امامت امیرالمؤمنین بحث تاریخی است و مشمول گذر زمان شده است و در حال حاضر طرح مسئله ولایت اهلبیت و امامت و خلافت امیرالمؤمنین بحث اختلاف انگیز میان مسلمانان است.

اگر علی خلیفه می شد چه می شد؟ حال که نشد چه شد!؟

وهابیت روی این دو نکته بسیار پافشاری می کنند. من به شبهه دوم با دو روایت از شیعه و با دو روایت از اهل سنت پاسخ می دهم و یک مصداق خارجی که امروز با آن مواجه هستیم مثال می زنم.

امروز مطرح کردن خلافت امیرالمؤمنین که علی بن أبی طالب خلیفه بود و الآن اگر ما معتقد به خلافت امیرالمؤمنین بودیم چه اتفاقی می افتاد، را بیان می کنم.

شعار امیرالمؤمنین از روز اول که خلافت را به دست گرفت تا آخرین لحظه ای که از دنیا می رود و وصیت می کند، مبارزه با ظلم و استبداد و حمایت از مظلوم بوده است.

بنده روی مسائل اسلامی هم نمی روم، بلکه مسئله ای را که برای کودک خردسال هم قابل فهم باشد را بیان می کنم.

عبارتی را از کتاب «نهج البلاغه» نامه 47 وصیت حضرت امیرالمؤمنین در اواخر عمر بیان می کنم. حضرت به امام حسن و امام حسین می فرماید:

«وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا»

همواره در برابر ظالم قیام و مبارزه و در کنار مظلوم حمایت گر باشید.

نهج البلاغة، نويسنده: شريف الرضي، محمد بن حسين‏، محقق / مصحح: صالح، صبحي‏، ص 421، خ 47

به عبارت دیگر دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و استبداد، الفبای اعتقاد به خلافت امیرالمؤمنین است. «نهج البلاغه» را شیعه و اهل سنت همگی قبول دارند.

روایت دیگری را هم بارها شنیده اید که در منابع شیعه بسیار زیاد است. «علامه مجلسی»، «ابن شهرآشوب» و دیگران این روایت را نقل کرده اند، اما من می خواهم این روایت را از قول علمای اهل سنت بیاورم.

آقای «هیثمی» یکی از علمای بزرگ اهل سنت متوفای 709 هجری کتابی به نام «مجمع الزوائد» دارند. ایشان در این کتاب روایات را که می آورد، اگر روایت صحیح باشد آن را صحیح و اگر روایت ضعیف باشد آن را ضعیف می خواند.

ایشان در روایتی که به صحت آن اعتراف می کند، می گوید شعار امام حسین در روز عاشورا این بود:

« فإني لا أرى الموت إلا سعادة والحياة مع الظالمين إلا برما »

زندگی با ظالم با حال سکوت از ظلم ظالم مایه ننگ است و شهادت در مبارزه با ظلم و استبداد مایه افتخار است.

مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، اسم المؤلف: علي بن أبي بكر الهيثمي، دار النشر: دار الريان للتراث/‏دار الكتاب العربي - القاهرة , بيروت – 1407، ج 9، ص 192، باب مناقب الحسين بن علي عليهما السلام

این نتیجه اعتقاد به خلافت و امامت امیرالمؤمنین است. حال به طرف دیگر می رویم. بنده بارها گفتم که اهانت به مقدسات اهل سنت از گناهان کبیره و بلکه از گناهان نابخشودنی است، اما بیان حقیقت از اوجب واجبات است.

ما چندی قبل از کرونا در خدمت آیت الله جوادی آملی بودیم. ایشان می گفتند: اگر این مطالب را شماها نگویید و جوانان اهل سنت نشنوند، از علمای خودشان هم نخواهند شنید. آیا اگر این مطالب را نگویید فردای قیامت جوابگوی خداوند هستید؟!

ایشان با حالت تشر به بنده فرمودند که این مطالب را بگویید و بگذارید به گوش جوانان اهل سنت برسد.

کتاب «صحیح مسلم» صحیح ترین کتاب اهل سنت بعد از قرآن کریم است. در این کتاب جلد 3 صفحه 1476 حدیث 1847 روایتی در این زمینه نقل شده است.

شعار امام حسین در ظلم با استبداد را از کتاب «مجمع الزوائد» بیان کردیم. حال آقایان اهل سنت در کتاب «صحیح مسلم» که بعد از قرآن کریم صحیح ترین کتاب است، افترای بزرگی به پیغمبر اکرم بستند.

بنده می توانم هزار قسم به والله تالله بخورم که پیغمبر اکرم چنین حرفی نفرموده و نخواهند فرمود، زیرا این سخن خلاف قرآن کریم است که فرمود:

(وَ لا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِياءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُون‏)

و تكيه بر ظالمان نكنيد كه موجب مى‏شود آتش شما را فرو گيرد و در آن حال جز خدا هيچ ولى و سرپرستى نخواهيد داشت و يارى نمى‏شويد.

سوره هود (11): آیه 113

روایتی از پیغمبر اکرم نقل می کنند که حضرت فرموده است:

«يَكُونُ بَعْدِي أَئِمَّةٌ لَا يَهْتَدُونَ بِهُدَايَ ولا يَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِي »

بعد از منِ پیغمبر ائمه‌ایی می‌آیند که بر اساس هدایت منِ‌ رسول خدا هدایت نمی‌کنند و بر اساس سنت منِ رسول خدا عمل نمی‌کنند.

« وَسَيَقُومُ فِيهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّيَاطِينِ في جُثْمَانِ إِنْسٍ »

در بین این کسانی که بعد از من می‌آیند مردانی امیر می‌شوند و خلافت جامعه را بدست می‌گیرند که قلبشان قلب شیطان است و جسمشان جسم انسان.

« قال قلت كَيْفَ أَصْنَعُ يا رَسُولَ اللَّهِ إن أَدْرَكْتُ ذلك»

راوی می پرسد: یا رسول الله اگر من آن زمان را درک کردم، چه کنم؟

« قال تَسْمَعُ وَتُطِيعُ لِلْأَمِيرِ »

حضرت فرمود: تو باید بی چون و چرا اطاعت کنی.

«وَإِنْ ضُرِبَ ظَهْرُكَ وَأُخِذَ مَالُكَ فَاسْمَعْ وَأَطِعْ »

حتی اگر که به پشت تو تازیانه بزنند و مال تو را بگیرند باید گوش بدهی و اطاعت کنی.

صحيح مسلم ، اسم المؤلف: مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري النيسابوري، دار النشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت، تحقيق : محمد فؤاد عبد الباقي، ج 3، ص 1476، ح 1847

روایت دیگری توسط «ابن ابی شیبه» استاد «بخاری» متوفای 235 هجری در کتاب خود به نام «المصنف» نقل شده است که از قول خلیفه دوم نقل می کند. بنده بازهم عقیده دارم که خلیفه دوم چنین سخنی نگفته و وهابیت افترا بستند.

در دوران بنی امیه و بنی عباس برای اینکه بخواهند مردم را بر اطاعتشان دربیاورند و مردم بدون چون و چرا حرفشان را قبول کنند، این روایات را ساختند. عقیده شخصی بنده همین است، حال بنده به عقیده دیگران کاری ندارم.

«سوید بن غفلة» از خلیفه دوم سؤال می کند و می پرسد: وظیفه ما در برابر حاکم وقت چیست؟ خلیفه دوم می گوید:

« فاسمع وأطع »

حرف او را گوش کن و بدون چون و چرا از او اطاعت کن.

« إن ضربك فاصبر »

اگر به دستور حاکم بی گناه به تو شلاق زدند صبر کن.

«وإن حرمك فاصبر »

اگر به دستور حاکم تو را از اموال و حقت محروم کردند صبر کن.

«وإن أراد أمرا ينتقص دينك فقل سمع وطاعة دمي دون ديني»

اگر حاکم اسلامی به تو دستور ضد دینی داد اطاعت کن و بگو جانم فدای دینم باد!

« فلا تفارق الجماعة »

الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار ، اسم المؤلف: أبو بكر عبد الله بن محمد بن أبي شيبة الكوفي ، دار النشر : مكتبة الرشد - الرياض - 1409 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : كمال يوسف الحوت، ج 6، ص 544، ح 33711

اگر حاکم اسلامی به تو دستور داد امام حسین را بکش، علی بن أبی طالب را بکش، جنازه امام حسین را تیرباران کن، خانه حضرت فاطمه زهرا را آتش بزن اطاعت کن!!

اگر حاکم اسلامی به تو دستور داد در طول چهار سال، ده ها هزار انسان بی گناه یمن و طفل معصوم را به خاک و خون بکش از او اطاعت کن!!

این نتیجه اعتقاد به خلافت امیرالمؤمنین و امامت ائمه اطهار و عدم اعتقاد به آن بزرگواران است. بنده گمان می کنم با این چهار روایتی که خواندم حجت تمام شده باشد. در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!

بنده روایتی بخوانم که گمان می کنم «مرحوم شیخ انصاری» در کتاب «مکاسب محرمه» این روایت را آورده است. دوستانی که با مکاسب انس دارند، این روایت را ملاحظه کردند. روایت خیلی عجیب است.

امام باقر از قول نبی گرامی اسلام نقل می فرماید که وقتی روز قیامت می رسد، منادی ندا می کند:

« أين أعوان الظلمة وَ مَنْ لَاقَ لَهُمْ دَوَاةً أَوْ رَبَطَ كِيساً أَوْ مَدَّ لَهُمْ مَدَّةَ قَلَمٍ فَاحْشُرُوهُمْ مَعَهُمْ »

کجایند یاری گران ستمگران؟ کسی که مرکّبی در دوات ظالم بریزد یا برای او بسته‌بندی کند یا سر یک گونی را ببندد و یا قلمی را از دست ظالم بگیرد به دوات بزند و در دست ظالم قرار بدهد، همه این‌ها را با ظالم محشور کنید.

كتاب المكاسب المحرمة و البيع و الخيارات، نويسنده: دزفولى، مرتضى بن محمد امين انصارى‌، ج 2، ص 53، المسألة الثانية و العشرون معونة الظالمين في ظلمهم‌

ببینید منطق اعتقاد به علی بن أبی طالب و امامت اهلبیت تا کجا رفته است!! حال این روایت را با وضعی که امروز در دنیا داریم مقایسه کنید.

پیغام عجیب دانشجوی وهابی به مقام معظم رهبری!

بنده سال 1384 یا 1385 یک شب با چندین تن از دانشجویان دانشگاه أم القری کنار بیت الله الحرام روی پشت بام مسجدالحرام مناظره داشتم که حدود چهار ساعت به طول انجامید.

بنده تمامی صحبت های این جلسه را ضبط کردم، فردا یا پس فردای آن شب نوشتم و خدمت آیت الله ری شهری که آن زمان نماینده مقام معظم رهبری در بعثه بودند دادم و برای دوستان خود در بعثه هم نقل کردم.

بنده در کتاب سه جلدی «قصة الحوار الهادی» که مناظرات خود را نوشتم، ماجرای این مناظره را آورده ام.

یکی از دانشجویان بعد از سه ساعت بحثی که داشتیم، بلند شد و حرفی زد که قسم به روح پاک بی بی حضرت فاطمه معصومه من آن را عینا برای شما بیان می کنم.

او گفت: دکتر ابو مهدی! شما افتخار کنید رهبری دارید که می گوید "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، اما رهبر ما به آمریکا می رود و با رئیس جمهور آمریکا شراب می خورد و فیلم آن را هم با کمال وقاحت پخش می کنند. این فرق رهبر شما با رهبر ماست!

رهبر شما می گوید "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، اما «ملک فهد» و دیگران به نوکری آمریکا افتخار می کنند. این تفاوت ما با شماست!

ایشان در ادامه جمله ای گفت که من آن را هم خدمت آیت الله ری شهری دادم. او گفت:

"اگر خودتان یا کسی دیگر خدمت آیت الله خامنه ای رسیدید، از قول منِ دانشجوی دانشگاه أم القری و عضو هیئت امر به معروف و نهی از منکر مکه، دست رهبرتان را ببوسید و بگویید که ما به وجود شما افتخار می کنیم!

ما عقیده شما را قبول نداریم، اما از اینکه رهبرانتان رهبران مبارزه هستند و در برابر استکبار این چنین می خروشند، من دانشجوی وهابی به وجود رهبران شما افتخار می کنم!"

بنده صحبت های ایشان را دقیقا از نوار پیاده کردم و فردا یا پس فردای آن شب وقت گرفتم و خدمت آیت الله ری شهری دادم.

اگر دوستان ایشان را دیدند، از ایشان بپرسند زیرا شاید این خاطره به یادشان باشد. جناب آقای «نواب» هم آن زمان مسئول بعثه مکه مکرمه بودند.

ببینید تفاوت اعتقاد با علی و اعتقاد بدون علی چکار می کند! امروزه کشورهای عربی منطقه ما به پایگاه نظامی آمریکا در منطقه تبدیل شده اند و به این هم افتخار می کنند.

علی رغم اینکه حاکمان کشورهای عربی از سوی آمریکا چنین تحقیر می شوند و آنها را گاو شیرده معرفی می کنند!

این فرجام برگرفته از فرهنگ منهای علی بن أبی طالب است. این فرجام برگرفته از فرهنگی است که از پیغمبر اکرم یا خلیفه دوم به دروغ نقل می کنند که وظیفه شما این است که از حاکم وقت اطاعت کنید، ولو اینکه دستور ضد دینی به شما بدهد.

اگر حاکم وقت به شما دستور داد که زنا کنید یا آدم بکشید، به دلیل اینکه تکلیف از حاکم برداشته شده است باید این کار را انجام دهید.

از طرف دیگر هم می بینید مقام معظم رهبری با آن روحیه برگرفته از فرهنگ خلافت علی بن أبی طالب و اهلبیت در برابر آمریکا می خروشد و آمریکا با شنیدن نام او بدنش به لرزه می افتد.

با اتفاقاتی که در این چند ماه اخیر رخ داده است، کمر آمریکا برای همیشه شکست، به طوری که بنده گمان نمی کنم دیگر بتواند از شرمندگی سر بلند کند.

ماجرای زدن پهباد فوق مدرن آمریکا، زدن پایگاه عین الأسد و مهم تر از همه در زمان تحریم چند کشتی نفتی با کمال آزادی با مالیدن پوزه آمریکا به خاک، از ایران به مقصد ونزوئلا رفتند و برگشتند.

این کارها نتیجه «وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا» است. این نتیجه شعار حسینی است که می فرماید: « فإني لا أرى الموت إلا سعادة والحياة مع الظالمين إلا برما »!

در طول تاریخ حتی به قول «دکتر شریعتی» که بنده بسیاری از حرف های او را هم قبول ندارم ولی خدمات او را قبول دارم که بزرگ سدی در برابر جوانان ما به طرف مادیگری شد، گفته است: "در طول تاریخ امضای یک مجتهد و عالم شیعی در زیر قراردادهای استعماری با بیگانه نیست." این افتخار شیعه است!

نقل قولی نادرست از «آیت الله العظمی بروجردی»!

کسانی ادعا می کنند امامت علی بن أبی طالب تمام شد. همچنین عده ای دیگر از آیت الله العظمی بروجردی نقل می کنند که ایشان فرموده است خلافت علی بن أبی طالب را مطرح نکنید که اختلاف انگیز است!

یکی از اعاظم در مصاحبه ای با مجله «نهج البلاغه» شماره 4 و 5 مطالبی بیان کرده بود. حضرات آیت الله سبحانی و آیت الله خزعلی و دیگران از بنده خواستند که به این مصاحبه او پاسخ دهم.

بنده از آیت الله العظمی شبیری زنجانی سؤال کردم که از قول آیةالله العظمی بروجردی چنین می گویند که در آنجا هم نقل شده است.

ایشان در جواب گفتند: بنده خودم از آیت الله العظمی بروجردی شنیدم. ایشان نگفتند که امروز خلافت علی را بحث نکنید که اختلاف انگیز است. هرکسی آن را نقل می کند، به آقای بروجردی دروغ و بهتان و افترا می بندد!

آیت الله بروجردی فرمودند: اگر می خواهید فرهنگ اهلبیت را در کشورهای اسلامی منتشر کنید، به جای اینکه از خلافت علی بن أبی طالب شروع کنید از حدیث ثقلین شروع کنید تا زمینه ای برای نشر فرهنگ شیعه در میان کشورهای اسلامی باشد.

بنده بیش از این مصدع اوقات شما نمی شوم و بابت چند دقیقه ای که از وقتمان گذشت، از عزیزان بعدی عذرخواهی می کنم. ان شاءالله باقی عرایضمان به شرط حیات و توفیق و دعوت حضرت فاطمه معصومه در جلسات بعد خواهد بود.

عزیزانی به من زنگ می زنند و از من می پرسند که سخنرانی دارید یا خیر. بنده چند روزی است در اثر سرماخوردگی حال مساعدی ندارم و کسالت فوق شدید داشتم. با این حال هرگاه سخنرانی در حرم را پیشنهاد کردند، برنامه های دیگر خود را تعطیل کردم و پذیرفتم.

بنده معتقدم این دعوت بی بی هست که باعث می شود که در حرم سخنرانی داشته باشم، نه بزرگواران مسئول فرهنگی. حضرت فاطمه معصومه خواستند که ما به حرم بیاییم و چند کلمه حرف بزنیم.

بنابراین توان جواب رد دادن به دعوت بی بی حضرت فاطمه معصومه را ندارم و از عواقب آن در قیامت می ترسم. بنده تنها چند دعا کنم.

خدایا تو را به آبروی حضرت امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا سوگند می دهم فرج فرزندش حضرت حجة بن الحسن را نزدیک بگردان. خدایا با آمدنش بلاها و مصیبت ها را از بشریت برطرف بگردان. خدایا انقلاب ما را به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر متصل نما.

خدایا خدمتگزاران به قرآن و اهلبیت بالأخص مقام معظم رهبری را موفق و مؤید بدار. خدایا بلای خانمان سوز و بیماری کرونا را از سر بشریت رفع بگردان.

طبق آماری که دو روز پیش جناب آقای «ربانی» برای من فرستاده بود، نزدیک به دویست و چهل تن از روحانیون عزیز ما و اساتیدی که من به آنها ارادت داشتم در اثر بیماری کرونا از دنیا رفتند و واقعا جایشان خالیست.

خدایا به آبروی حضرت فاطمه زهرا این بیماری را از سراسر جهان و کشورهای اسلامی و کشور ما هرچه سریع تر برطرف بگردان. خدایا دعاهای ما را به اجابت برسان. خدایا حوائج ما را برآورده نما.

هدیه به ارواح پاک انبیاء، اولیاء، شهدا، صدیقین، صالحین بالأخص امام راحل و دو یادگارش صلوات غرائی ختم بفرمایید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



مطالب مرتبط:
پیشینه و فرجام ولایت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه)شجاعت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) در منابع شیعه و اهل سنت (2)فضای مجازی، بستری مناسب برای تبلیغ ولایت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه)مباحثی پیرامون صفات متقین از منظر امیرالمؤمنین
Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :