نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2834  »
61
کد مطلب: 11737 - عنوان: آیا جنگ جمل به طور اتفاقی و ناخواسته صورت گرفت!؟
نام و نام خانوادگی: محمد رضا - تاریخ انتشار: ١٨:٣٠ - ٣١ ارديبهشت ١٣٩٨
در این متن استاد حسینی فرمودند:
«أم مکتوم» نزدیک به سیزده بار در جای پیغمبر اکرم نماز خوانده است، «عبدالرحمن بن عوف» در جای پیغمبر اکرم نماز خوانده و رسول گرامی اسلام پشت سر او نماز خوانده است.
آیا واقعا حضرت پیامبر پشت سر عبد الرحمن بن عوف نماز خونده اند؟؟ چطور میشود وقتی پیامبر در جمعی باشند و کس دیگری امام بایستد؟ آیا این مخالف مقام امامت و پیامبری حضرت پیامبر نیست؟
پاسخ:
با سلام
در کتب اهل سنت آمده است که پیامبر پشت سر عبد الرحمن بن عوف نماز خوانده است.
عباراتی که در این روایات آمده است اشکالات متعدد دیگری هم دارد که شیعه آن را قبول ندارد.
اما اهل ست در کتب خود آن را آورده اند.
ما در جواب آن ها می گوییم اگر امام جماعت شدن ابوبکر دلیل بر خلیفه بودن او می شود؛ پس عبد الرحمن بن عوف اولی است نسبت به ابوبکر چون علاوه بر این که امام جماعت بوده است، پیامبر هم پشت سر او نماز خوانده است در حالی که پیامبر پشت سر ابوبکر نماز نخوانده است؛ پس عبد الرحمن بن عوف باید خلیفه پیامبر می شد، چرا ابوبکر را انتخاب کردند؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

62
کد مطلب: 5124 - عنوان: چرا پيامبر اسلام (ص) با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟
نام و نام خانوادگی: علی آذری - تاریخ انتشار: ١٥:١٧ - ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٨
سلام. برای من جای سوال است چطور دین اسلام کاملترین و قرآن آخرین کتاب آسمانی بر کاملترین انسان روی زمین حضرت محمد نازل بشه ولی برای تبلیغ این دین کامل نیاز به عمرو ابوبکرو ابوسفیان باشه و پیامبر اسلام جهت تبلیغ و نشر دین مجبور باشه با دختران اونا ازدواج کنه و از آنها برای تبلیغ اسلام کمک بگیره؟؟؟
پاسخ:
با سلام
يكي از اهداف ازدواجهاي پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) جهت سياسي - تبليغي بود ؛ يعني با ازدواج موقعيتش در بين قبايل مستحكم گردد و بر نفوذ سياسي و اجتماعيش افزوده شود و از اين راه براي رشد و گسترش اسلام استفاده نمايد.
در این عبارت آمده است که جهت استحکام موقعیت پیامبر در بین قبائل این ازدواج ها صورت گرفته است و نتیجه استحکام موقعیت پیامبر این می شود که می تواند بهتر به تبلیغ دین خود بپردازد.
از کجای این عبارت به دست می آید که پیامبر برای تبلیغ دین به عمر و ابوبکر و ابو سفیان نیاز دارد؟
کجا پیامبر برای تبلیغ دین از ابوبکر و عمر و ابو سفیان کمک گرفته است؟
عمر و ابوبکر که همیشه در جنگ ها فراری بوده اند و هیچگاه از این نظر هم کمک نکرده اند.
در مسئله علمی هم عمر تا سالیان سال حکم تیمم را هم بلد نبوده است.
ابوسفیان هم که در فتح مکه تسلیم شد و اگر شکست نمی خورد هیچگاه تسلیم نمی شد.
کسانی که نه شجاعتی دارند و نه علمی دارند و نه مالی دارند که در راه تبلیغ اسلام خرج کنند؛ چطور می توانند به تبلیغ پیامبر کمک کنند؟
کسانی که قصد ترور پیامبر را داشتند آیا به پیامبر در تبلیغ دین پیامبر کمک می کنند؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

63
کد مطلب: 7020 - عنوان: بدعت از دیدگاه فریقین : ریشه های تکفیر مسلمین (6)
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٥:٠٦ - ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٨




«فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِكينَ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَ خُذُوهُمْ وَ احْصُرُوهُمْ وَ اقْعُدُوا لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ فَخَلُّوا سَبيلَهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحيم»

پس چون ماه های حرام، تمام شد؛ مشرکان را هر کجا یافتید، به قتل برسانید. و آنها را دستگیر و محاصره کنید. و هر سو در کمین آنها باشید. چنانچه از شرک توبه کرده، موحد شدند، و نماز به پا داشتند، و زکات دادند، پس از آنها دست بردارید. که خداوند آمرزنده و مهربان است.

سوره توبة، آیه 5
نکته ای که در ادامه کلام ایت اله قزوینی باید اضافه کنم این است که این آیه برای مشرکین حربی و جنگ با انها نازل شده نه برای فرد مسلمان زیرا مسلمان به فرموده پیامبر (ص) با گفتن لا اله الا الله جان و مال و ناموسش در پناه اسلام است و هیچ کس حق تعرض به انها را ندارد.
بخاری ج 6کتاب ادب باب 43روایت 6043:
پیامبر ص فرمودند:همان خداوند بر شما خون های شما و مال های شما و آبروی شما را حرام کرده است مانند همین روز شما در همین ماه شما و در همین شهر شما.
بخاری کتاب فتنه ها باب 8روایت 7076 و7077:
دشنام دادن مسلمان فسق است و کشتن او کفر است.
پس از من به کفر بازنگردید که بعضی از شما گردن بعضی دیگر را بزنید.
و ایه بعد
«وَ إِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِكينَ اسْتَجارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَه»‏

و اگر کسی از مشرکان از تو پناه بخواهد، به او پناه بده تا سخن خدا را بشنود و درآن بیاندیشد. سپس او را به محل امنش برسان.

سوره توبه آیه 6
نیز موید این قضیه می باشد که حتی اگر مشرک هم به اسلام پناه آورد جان او در امان است.چه برسد به مسلمان.
64
کد مطلب: 5154 - عنوان: روايت « لو لا علي (ع) لهلك عمر » در چه منابعي آمده است؟
نام و نام خانوادگی: محمد صادق - تاریخ انتشار: ١٨:٢٦ - ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 34634
كَم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ
وَاللَّهُ مَعَ الصّابِرينَ﴿۲۴۹﴾

سوره مبارکه البقرة آیه ۲۴۹

65
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: سنی - تاریخ انتشار: ١٤:١٨ - ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 75046
جواب سوال اول : اگر پیامبر جانشین میگذاشت پس بعد از امام دوازدهم چه کسی هست؟بعدش اگر پیامبر(ص) جانشین میگذاشت با کشور های پادشاهی چه فرقی می کرد من هم یه سوال بپرسم : آیا یکی از اصل اسلام باور به قرآن است که شما می گویید امام زمان با خودش قرآن اصلی را برده این قرآن کامل نیست؟؟؟؟؟؟ ما حضرت علی رو هم قبول داریم
پاسخ:
با سلام
در رابطه با جانشین امام دوازدهم صلوات الله علیه، برخی امور است که نیاز به حضور فیزیکی دارد که امام زمان صلوات الله علیه آن امور را به علمای شیعه که صفات آن را هم بیان شده است واگذار کرده است و برخی امور دیگر است که نیاز به حضور امام ندارد؛ مثل وساطت فیض و هدایت و... توسط خود حضرت در حال انجام است.
تمامی انبیاء از حضرت آدم تا پیامبر اسلام صلوات الله علیه به دستور خداوند برای خود جانشین و وصی انتخاب کرده اند، آیا باید گفت انبیاء گذشته هم مثل پادشاهان بوده اند؟
منظور از قرآن اصلی همان قرآنی است که امیرالمؤمنین نوشته است و بر اساس ترتیب نزول است همراه با روایاتی که پیامبر صلی الله علیه و آله در ذیل آیات بیان کرده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

66
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: ناشناس - تاریخ انتشار: ١٤:٠٨ - ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 74032
اتفاقا ما می گوییم که پیامبر بالتر است اما شما می گویید که امام علی از پیامبر هم بزرگتره ولی ما امام علی را هم قبول داریم شما به جای اینکه از خدا طلب یا درخواست کنید از امامان مرده درخواست می کنید درحالی که آنها مرده و ناتوان هستند.
پاسخ:
با سلام
شیعه هیچگاه قائل نبوده است که امیرالمؤمنین علیه السلام از پیامبر بالاتر است، امیرالمؤمنین می فرماید:
أنا عبد من عبيد محمد صلى الله عليه وآله
الكافي - الشيخ الكليني - ج 1 ص 90
من غلام و بنده ای از بندگان پیامبر هستم.
چیزی که شیعه می گوید این است که مقام امامت بالاتر از مقام نبوت است بر اساس داستان حضرت ابراهیم.
پیامبر هم دارای مقام امامت بودند و هم دارای مقام نبوت و هم دارای مقام رسالت بودند؛ لذا پیامبر مقام شان از تمامی امامان بالاتر است.
در رابطه با این که چرا ما از امامان درخواست می کنیم؛ چون خداوند چنین دستور داده است:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ
سوره مائده آیه 35
برای اطلاع بیشتر می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6392
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4971
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4972
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4973
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6310
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

67
کد مطلب: 4242 - عنوان: آمار جالب از تعداد مساجد و كليساهاي ايران
نام و نام خانوادگی: یاسین - تاریخ انتشار: ١٠:٣٢ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 75139
این سخنان یا از حلقوم آدم جاهل در میاد یا مغرض
68
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١١:١٥ - ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٨
ببینید دوستان بحث اختلاف بین بزرگان اهل سنت و حضرت علی یک مسئله عادی در آن زمان بوده/به عنوان مثال طلحه و زبیر(ژسر عمه امام علی)از یاران با وفا و اولین کسانی بودند که به پیامبر و دین اسلام روی آوردند به ط.وری که ژیامبر به طور صریح بهشت را به آن دو وعده داد ولی به طوری که میبینیم طلحه و زبیر به همراه عایشه (ام المومنین)همسر پیمامبردر جنگ جمل در مقابل حضرت علی قرار میگیرند.
بنابراین وجود اختلاف صد در صد بین یاران اولیه پیامبر پس از وفات پیامبر وجود داشته است و نمی توان آن را رد کرد/
اما نکته اصلی در قبول اینکه آیا عمر به خانه حضرت علی جهت گرفتن پیمان به زور وارد شده است و باعث مجروح شدن حضرت فاطمه شده یا نه محل سوال است.
و اینکه مگر می شود حضرت علی در مقابل عمر و یارانش در گوشه ای بایستد تا عمر فاطمه زهرا دختر پیامبر و همسرش را تازیانه بزند و مجروح کند؟!
و بعد از این ماجرا اسم عمر را بر فرزندش بگذارد؟؟؟
نتیجه نهایی:وجود اختلاف صد درصد بوده ولی در قبول حمله عمر خطاب به خانه علی و مجروح کردن وی و سکوت حضرت علی جایه تامل استبه طوری که می توان گفت این واقعه واقعیت ندارد.
حضرت فاطمه بنا به روایات متعدد و معتبر بسیار حساس و از نظر بدنی ضعیف بوده اند و بنا به اصل واقع ایشان در زمان بارداری و یا هنگام وضع حمل وفات می کنند.
بهتر است تعصبات را کنار گذاشت و فارق از شیعه و سنی بودن با نگاه منطق به قضایا نکاه کرد.
پاسخ:
با سلام
هیچ شکی بین اختلاف امیرالمؤمنین و خلفاء و عایشه و طلحه و زبیر و معاویه وجود ندارد، مسئله مهم این است که حق در این اختلافات چه کسی است که پیامبر می فرماید حق با امیرالمؤمنین است و امیرالمؤمنین با حق است:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=7427
در رابطه با این که آیا عمر به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها حمله کرده است یا خیر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6301
در رابطه با این که چرا امیرالمؤمنین علی علیه السلام از همسر خویش دفاع نکرد به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5001
در رابطه با نام گذاری فرزندان امیرالمؤمنین علیه السلام به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5137
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

69
کد مطلب: 4957 - عنوان: اگر در غدير خم چندين هزار نفر حضور داشتند ، چرا بعد رسول خدا (ص) با ابوبكر بيعت كردند ؟
نام و نام خانوادگی: مجید 1367 - تاریخ انتشار: ١١:٠١ - ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٨
فقط حیدر امیر المومنین است .
70
کد مطلب: 4964 - عنوان: آيا قرآن روي سر گرفتن و دعا كردن بدعت است + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: اسماعیلی - تاریخ انتشار: ١٨:١٣ - ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٨
سلام
خدا قوتتان دهد و انشاالله مورد رحمت و غفران الهی و عنایت اهلبت علیهم السلام باشید
از اینکه وقت میگذارید و شبهات این مغرضین و معاندین را از بین میبرید سپاسگزارم
71
کد مطلب: 9199 - عنوان: سیگار حرام است اما روزه را باطل نمی کند!
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٢:٢٧ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٨
متاسفانه متن خبر و پاسخ های کامنتها با تعصب تنظیم شده است. همه مراجع فتوا نداده و احتیاط واجب داده‌اند. احتیاط به این معنا است که دلیل قطعی بر حرمت نداریم ولی ادله اجمالی هست و جای احتیاط دارد. حتی حضرت آیت‌الله بهجت با این بیان فوای خود را بیان کرده اند: عدم افساد روزه به وسیله غبار یا دود غیر غلیظ و غیر جایگزین غذا و غیر مقوى خالى از وجه نیست ولى أحوط اجتناب است.
و برخی مانند حضرت آیت الله شبیری فرموده اند چون از ادله به دست نمی آید که قطعا مبطل روزه است هم روزه آن روز را ادامه دهد و مبطلی را انجام ندهد و هم قضا به جا بیاورد.
72
کد مطلب: 9199 - عنوان: سیگار حرام است اما روزه را باطل نمی کند!
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٠:١٥ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٨
دوستی فرمودند چرا طوری به خصوص با سایر مذاهب اسلام برخورد می‌کنید که گویی یک مطلب عجیب ذکر کردند و پاسخ دادید که بله مطلب غیرعادی است و گویی صاحب چنین فتوایی را مغرض و یا بیسواد و بی توجه به ادله می‌دانید چون فتوای مراجع حرمت سیگار و بطلان روزه است. در حالی که اگر آشنایی با فقه شیعه داشته می‌دانید که احتیاط واجب فتوا نیست بلکه در نبود ادله قطعی که دلالت بر فتوا داشته باشد حکم به احتیاط داده می‌شود که راه عمل نکردن به آن از طریق رجوع به فالاعلم باز باشد و مسئولیتی بر ذمه فتوا دهنده از این جهت نیافتد. خودتان هم کمی پایین تر معرف شدید که بله نه همه مراجع شیعه بلکه "بیشتر" مراجع شیعه چنین نظری دارند. امیدوارم خداوند همه ما را از بلای تعصب و جهل نگه دارد.
73
کد مطلب: 5217 - عنوان: با اين كه تنها خداوند است كه هيچ خطا واشتباهي ندارد ، چه دليلي براي عصمت پيامبران وجود دارد ؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٦:١٨ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٩٨
در رابطه با آیه ووجدک ضالا فهدی توضیح دهید.
پاسخ:

با سلام

مفسران در این مورد دیدگاههای گوناگون دارند و اقوالی را ذکر کرده اند. فخر رازی بیست وجه را ذکر می کند، ما در اینجا وجوهی را که اکثر مفسران ذکر کرده اند، می آوریم:
1. ضل، به معنای، «گم شدن» می آید. وقتی یک چیز با چیز دیگری مخلوط و در آن گم شود، «ضل» به کار می رود، مانند «ضل الماء فی اللبن أذا صار مغمورا»؛ مخلوط شدن آب در ماست که اصلاً آب دیده نمی شود.
بنابراین معنای آیه چنین می شود: تو در کفار مکه مغمور بودی، یعنی نام و نشان و توان قوی نداشتی. پس ما تو را تقویت کردیم و حتی دین تو را ظاهر نمودیم.
2. عرب در مورد درختی که در جایی (بیابان) تنها باشد لفظ «ضالة» را به کار می برند. لذا معنای آیه چنین می شود: تو در شهر و بلد مانند آن درخت تنهای میوه دار بودی که با ثمره ایمان بالله و معرفت به خداوند باردار بوده باشد. پس شما درخت تنهای ثمربخش در باغ بی معرفتی و جهل بودی که خلق را به طرف تو هدایت نمودیم.
3. «الضلال» به معنای محبت است کما فی قوله تعالی: «انک فی ضلالک القدیم» «ای محبتک». پس معنای آیه چنین می شود: تو محب و عاشق بودی؛ تو محبت کننده بودی. لذا تو را هدایت کردیم به راهی که انتهای آن وصال محبوب بود.
4. «و وجدک ضالاً»، یعنی ضائعاً فی قومک. بر این اساس معنای آیه چنین است: مردم معرفت تو را ندارند، اذیتت می کنند و به تو راضی نیستند. ما امر تو را قوت بخشیدیم و تو را به ولایت هدایت نمودیم.

تفسیر کبیر فخر رازی، ج31ـ32، ص217؛ تفسیر ماوردی، ج6، ص294( این مأخذ نه احتمال را ذکر می کند).
صاحب تفسیر نسفی نقل می کند:
و گفته اند: ...جایز نیست که از لفظ ضال، مفهوم عدول و روگردانی از حق گرفته شود و مفهوم وقوع در گمراهی آن حضرت اخذ شود. آن حضرت از اول تا نزول وحی از عبادت اوثان و از قذورات اهل فسق و عصیان معصوم بوده است.
تفسیر النسفی، ج3، ص655
سیوطی فقط یک معنا را ذکر می کند که ابن عباس گفته است: «و وجدک ضالا فهدی»، یعنی و وجدک بین ضالین فاستنقذک من ضلالتهم. یعنی بلاد، بلاد گمراهان و جو حاکم بر منطقه گمراهی بود. ما تو را از آن جو حاکم نجات دادیم و صاحب معرفت کردیم.
تفسیر درالمنثور، ج6، ص611.
صاحب تفسیر مجمع البیان نیز اقوالی را ذکر کرده است که یکی از آنها را ذکر می کنیم.
معنای آیه این است: «وجدک مضلولا عنک فی قوم» یعنی تو را در قوم گمنام یافتیم که معرفت حق تو را نداشتند و از فضل تو ناآگاه بودند. (فهداهم ألی معرفتک) ما عظمت تو رابه آنها شناساندیم تا اینکه تو را شناختند و از عظمت تو آگاهی یافتند.
مجمع البیان، ج 91، ص766
در حدیثی از امام هشتم علیه السلام نقل شده است:
«و وجدک ضالاً فهدی» یعنی در میان مردم ناشناخته بودی و فضل تو را نمی دانستند و حق تعالی مردم را به سوی تو راهنمایی کرد و آنان تو را دریافتند و ادراک کردند.
نورالثقلین، ج5، ص596؛ تفسیر موضوعی آیت الله جوادی آملی، ج3، ص287.
همین احتمال را مفسران اهل سنت نیز نقل کرده اند و مؤید روایی از اهل بیت علیهم السلام نیز دارد.

موفق و مؤید باشید

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


74
کد مطلب: 5197 - عنوان: آيا رجعت را مي شود با آيات و روايات ثابت كرد ؟
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ١٢:٥٥ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٨
سلام ایا رجعت حضرت علی برای تشکیل حکومت در منابع شیعه امده و اکر بله ایا اعتباری دارد .
پاسخ:
با سلام
در رابطه با رجعت روایات و دیدگاه ها متفاوت است.
در برخی روایات آمده است که فقط امام حسین علیه السلام رجعت می کند.
در برخی در مورد رجعت تمامی ائمه صحبت شده است.
چیزی مسلم است و هیچ جای شکی در آن نیست اصل رجعت است؛ اما در کیفیت و افراد آن و تعداد رجعت اختلاف وجود دارد.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

75
کد مطلب: 4910 - عنوان: حديث « هر كه بميرد و امام زمانش را نشناسد ، همانند مردن زمان جاهليت مرده است » از كيست ؟
نام و نام خانوادگی: یا مهدی - تاریخ انتشار: ١١:٥٩ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 18928
در جواب سید جعلی
آدمی که خودش رو به کوری زده نمیشه بینا کرد شما به مرگ جاهلی بمیری برات بهتره
76
کد مطلب: 6335 - عنوان: مرتضي رادمهر، حجت الإسلامي كه وهابي ها ساختند و خود او را كشتند
نام و نام خانوادگی: سینا - تاریخ انتشار: ١٥:٣٢ - ١٤ ارديبهشت ١٣٩٨
عالی بود خدا خیرتون بده
77
کد مطلب: 5148 - عنوان: اگر ابوبكر و عمر، غاصب خلافت بودند ، چرا امام علي (ع) با خلفا همكاري مي كرد؟
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ٢٠:١٢ - ١٢ ارديبهشت ١٣٩٨
سلام علیکم با تبریک روز استاد و ارزوی سلامتی برای شما خدا قوت در انتهای مقاله عبارت إنّك لكثير الخلاف علينا». از قول عثمان به چه معناست ؟
پاسخ:
با سلام
این عبارت به این معنا است که امیرالمؤمنین علیه السلام در بسیاری از موارد با دیدگاه های خلفاء مخالفت می کرده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

78
کد مطلب: 5690 - عنوان: تشرف ملا محمد شريف زاهدي به مذهب تشيع 01
نام و نام خانوادگی: اتاشا - تاریخ انتشار: ١٣:٥٩ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٨
]چ مزخرفاتي
چ داستاني سرهم كرده بخاطر پول و مقام
واقعا خنده داره بعد ميگه علي رو بسته بودن لعنت خدا بر تو نا نجيب .يعني روش تربيتي پيامبر انقد بد بوده كه همه از دين برگشتند فقط علي مونده و عمار و مقداد ..و امرهم شوري بينهم
اساس قران مشورته نه ديكتاتوري اسماني
پاسخ:
با سلام
این که صحابه بعد از پیامبر دچار انحراف و گمراهی و ارتداد شوند، ارتباطی به روش تربیتی پیامبر نداشته است؛ زیرا در قرآن هم بارها به آن اشاره شده است که وظیفه پیامبر انذار و تبشیر است و پیامبر نمی تواند دیگران را مجبور کند که به سمت هدایت بیایند.
اگر بخواهیم با منطق شما صحبت کنیم؛ پس روش خداوند در ارسال پیامبران هم اشتباه بوده است؛ زیرا تعداد کفار همیشه بیشتر از کسانی بوده است که هدایت شده اند.
علاوه بر این ها عایشه یکی از افرادی است که می گوید همه اعراب بعد از پیامبر مرتد شدند:
عن عائشة قالت قبض النبي صلى الله عليه وسلم وارتدت العرب
فضائل الصحابة لابن حنبل ج 1 ص 199
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

79
کد مطلب: 4906 - عنوان: آيا صحت دارد كه با ميلاد پيامبر اكرم صل الله علیه و آله، طاق كسري ريخت، آتشكده زرتشت خاموش شد و ... ؟
نام و نام خانوادگی: محمود آذری - تاریخ انتشار: ١٣:٢٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٨
اگر آنط.ور که میفرمائید موقع تولد پیامبر (ص) طاق کسری شکست، آتشکده آذرگشسب خاموش شد، دریاچه ساوه خشک شد.... و این ها علائم ظهور بوده اگر صحت داشته باشند اثر چندانی نداشته اند چونن مردم آنموقع چطور می توانستند ارتباط این اتفاقها را با تولد نوزادی در یک کشور دیگر بفهمند ؟ هنوز که اسلام نیامده بود و پیغمبر(ص)چهل یسال بعد به رسالت مبعوث شدند؟
پاسخ:
با سلام
همان طوری که در روایات ما برای ظهور حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه علائم و نشانه هایی ذکر شده است، خداوند برای امت های قبل از اسلام هم ظهور پیامبر آخر الزمان را خبر داده است و برای آن علائم و نشانه هایی ذکر کرده است تا مردم به وسیله آن علائم و نشانه ها آن پیامبر را بشناسند و به آن ایمان بیاورند؛ لذا در قرآن آمده است:
الَّذِينَ آَتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ
سوره بقره آیه 146
اهل كتاب هم چنان كه فرزندان خود را میشناسند پیامبر را میشناسند ، ولى گروهى از ايشان در عين آگاهى حقيقت را پنهان میدارند.
این شناخت اهل کتاب که شامل مسیحیت و یهود می شود (برخی زرتشتی ها را هم جزء اهل کتاب می دانند) به وسیله همین نشانه ها و علائمی است که توسط پیامبر آن ها بیان شده است و در کتب شان وجود داشته است.
لذا علائمی که در زمان تولد پیامبر رخ داده است، می تواند مردم را به آمدن پیامبر آخر الزمان آگاه کند.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

80
کد مطلب: 6327 - عنوان: حضرت مهدي عج در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: عبد المهدی - تاریخ انتشار: ٢٠:١٥ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 60572
اخ الكريم لا تعتقد الشیعه بکذب و تشنیع کل الصحابه و تخلیدهم فی النار و من النکات اللتی یضحک بها کل الانسان، بل ای الصحابه اللتی فی طریق النبی و سیره رسول الله مکرمون، ای غبی تصدق بمجرد مصاحبه مع النبی، صار الانسان الهیا و محمدیا؟ بل کلنا من زمن النبی الی القیامه نحتاج الی عمل صالح لکی من اصحاب النبی الصدیق، اما فی مجال التحریف القرآن اللتی تنسبون العامه بالشیعه، اشیر ان کتبکم ملیئه من روایات الصحیحه فی الاعتقاد المذهب العامه بالتحریف بحیث تری العب العجاب علی سبیل مثال روایات التحریف اللتی یذکر احمد بن حنبل فی مسنده مع تصحیح شعیب ارنووط و صحیخ سنن ابن ماجه
خدا را شکر مولایم علی شد, [۲۹.۰۴.۱۹ ۰۸:۳۴]
حدثنا عبد اللَّهِ حدثني محمد بن الْحُسَيْنِ بن أشكاب ثنا محمد بن أبي عُبَيْدَةَ بن مَعْنٍ ثنا أبي عَنِ الأَعْمَشِ عن أبي إِسْحَاقَ عن عبد الرحمن بن يَزِيدَ قال كان عبد اللَّهِ يَحُكُّ الْمُعَوِّذَتَيْنِ من مَصَاحِفِهِ وَيَقُولُ انهما لَيْسَتَا من كِتَابِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى...مسند احمد بن حنبل جز خمس و الثلاثون رقم صفحه117 موسسه الرساله مع التصحیح شعیب الارنووط
عن عَائِشَةَ قالت لقد نَزَلَتْ آيَةُ الرَّجْمِ وَرَضَاعَةُ الْكَبِيرِ عَشْرًا وَلَقَدْ كان في صَحِيفَةٍ تَحْتَ سَرِيرِي فلما مَاتَ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَتَشَاغَلْنَا بِمَوْتِهِ دخل دَاجِنٌ فَأَكَلَهَا
سنن ابن ماجه ج2ص 148، مع تصحیح ناصرالدین البانی مکتبه المعارف للنشر الریاض....
لازم علیکم ان تحری منابعکم قبل البهتان الی الشیعه ، منابعکم ملیئه من الاعتقاد بالتحریف القران و اذکر مثالین نموذجتا، رجاء لاتنسبون عقائدکم الباطله الینا