نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2829  »
61
کد مطلب: 5227 - عنوان: آيا روايت « العلم نقطة كثرها الجاهلون » از قول امام علي عليه السلام صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ٠٠:٠٦ - ٢٥ دي ١٣٩٧
تشکر از مطلب بسیار خوبتون
62
کد مطلب: 8249 - عنوان: دروغ بستن به نهج البلاغه درباره شستن پا دروضو
نام و نام خانوادگی: محمد مهدی احمدی - تاریخ انتشار: ١١:٠٥ - ٢٤ دي ١٣٩٧
اینا ی روز دروغ نگن میمیرن
63
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: صدیقه - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٢ - ٢٣ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 75046
اصل سوالاتتون اشتباهه.کمی بر روی کتب دینی قوی تمرکز کنید جواب ها و شبهه ها رو پیدا میکنید.پ.ن:منظور از اصل سوال اینه که اینها رو به شما گفتن و شما فکر میکنید صحیحه ولی واقعیت چیز دیگری است.
64
کد مطلب: 6297 - عنوان: ازدواج امام زمان(عليه السلام)
نام و نام خانوادگی: امید - تاریخ انتشار: ١٩:٣١ - ٢٣ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 58073
امام زمان علیه السلام تنها در شب ظهور به اضطرار می رسند بخاطر نهایت رسیدن ظلم و ستم و هرج و مرج و...لذا در غیر آن در کنف حمایت خداوند امام مامون هستند و زندگی عادی و با تفوتهایی بخاطر شرایط زمان غیبت دارند
65
کد مطلب: 6211 - عنوان: چه كساني اهل بدعتند؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٩:٢٨ - ١٨ دي ١٣٩٧
سلام خدمت یکایک دوستان.
دنیای هرکس به اندازهء وسعت فکر اوست...
بانهایت تأسف ازدوستانی که نزدیک شدن به خدا رو بارفتن به این مکانها میبیند گرفته تااااا عزیزی ک به توهین و... متوسل شده هرکدام بنآبه نهایت دانایی و فهمش از دنیآ که درآن زندگی میکنم به زبان میآره... خودش اصلا متوجه نیست دقیقا خودشم نفی کرده توی جماه ای که مثلا بیان نظرشون بوده..
بیام بجای اینکه وقتمونو بیجهت هدر بدیم دنیآمونو بزرگتر کنیم تا حداقل وظیفهء ابتدایی و اصلی انسان بودنمآن رو بجآ آورده باشیم.
تفکر ازهر عبادتی بالاتر است. انشاالله...
66
کد مطلب: 6012 - عنوان: مهدي موعود(عج) و ديدگاه شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: حجت اله عرفانیان - تاریخ انتشار: ١٤:٥٩ - ١٧ دي ١٣٩٧
شیعیان جزو با هوش ترین و دانشمند ترین مردم دنیا میباشند دارای هوش برتر جهان میباشند چون امام آنها قائم آل محمد مغز متفکر جهان است به تمام علوم آگاه میباشد زبان تمام مردم دنیا را می داند زبان تمام حیوانات و پرندگان را میداند شما انگشت کوچک ایشان هم نمی شوید چرا تمام پیامبران در برابر عظمت خداوند به خاک افتادن پیامبر اسلام هم به خاک سجده می نمود وقتی پیامبر رحلت نمود شیعیانش که نامشان 12 بار در قرآن آمده وان من شیعه الابراهیم اذ جاء ربه بقلب سلیم شیعیان از خاک مرقد مطهر خاتم پیغمبران برای نماز استفاده می نمودند موقع نماز 7 جای بدن باید با خاک در تماس باشد ثبع المثانی من القرآن العظیم 7دوره کعبه 7 سنگ به سه شیطان در مکه هر کدام 7 سنگ میزنیم نام ائمه شیعه بدون تکرار در قرآن 7 بار آمده حروف محمد 4 3علی = 7 نام 14 معصوم هم بدون تکرار7 بار چهار{محمد {فاطمه} چهار علی} دو حسن حسین جعفر موسی که در راه است با عصای موسی و انگشتر حضرت سلیمان ما شیعیان همه ادیان الهی را از صمیم قلب دوست میداریم و آن بزرگواران را بزرگان خود میدانیم حضرت موسی و حضرت عیسی حضرت محمد فرقی با هم ندارند همه عزیر دل ما هستند عزیز جان برادر با هرتپشی که در دل آگاه است یک نغمه لا اله الا الله است توحیدنبوت امامت هر سه در گفتن یک علی ولی الله است به علم ابجد لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله 169 لا اله الا الله امیر المومنین علی ولی الله 169 علی 110 59 مهدی = 169 196 دین اسلام = 365 روز سال صاحب خانه کیست علی در کعبه چون آمد به دنیا شکاف کعبه می گوید همین را بی اذن علی قدم مزن بر محراب هم زاده محرابو شهید محراب علیست سایه پیغمبر ندارد هیچ میدانی چرا آفتابی چون علی در سایه پیغمبر است گفتم که روم سایه لطفش بنشینم گفتا که علی نور بوود سایه ندارد اگر کسی صاحب خانه را نشناسد و فقط داد بزند کسی برایش درب خانه را باز نخواهد کرد صاحب خانه کعبه اول متعلق به الله بود رسول الله آمد علی آمد قائم آل محمد هم خواهد آمد در حقیق مالک اصلی خداست این امانت چند روزی دست ماست کعبه سنگیست که ره گم نشود حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست59یارصدیق دین 59 مهدی 59 آخرین امام دین اسلام59= 9 5=14 معصوم گل سر سبد 14 معصوم خانه کعبه چندین بار خراب شده و دوباره باز سازی شده اگر امام مهدی دوباره بخواهد آن را باز سازی کند ما مسلمانان جهان همه کمکش خواهیم کرد در حقیقت کعبه دلها علیست قلب تپنده آسمان زمین مهدیست پسرم این سئوال را از اینجانب کرد من هم جوابش را دادم خوشحال شد
67
کد مطلب: 5043 - عنوان: چهل روايت صحيح در اثبات امامت از كتاب هاي شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: ذوالفقار - تاریخ انتشار: ١٤:١٣ - ١٥ دي ١٣٩٧
آیا اسم ائمه در کتب مقدس هم آمده است؟
پاسخ:
با سلام
در تورات سفر پیدایش آمده است که خداوند به حضرت ابراهيم فرمود: « اما در باره اسماعيل تو را اجابت فرمودم اينك او را بركت داده بارور گردانم و او را بسيار كثير گردانم دوازده رئيس(امیر) از وي پديد آيند و امتي عظيم از وي به وجود آورم.
کتاب مقدس، سفر پیدایش، باب16، جمله22
در كتاب ادريس آمده كه حضرت آدم پرسيد: «پروردگارا اين انوار با عظمت و جلال كيانند. خطاب رسيد اينها اشرف مخلوقات من و واسطه بين من و ساير آفريدگانند. اگر اينها نبودند من ترا نمي آفريدم و نه آسمان و نه زمين و نه بهشت و نه جهنم و نه آفتاب و نه ماه را، عرض كردم پروردگارا نام اينها چيست؟ خطاب رسيد به ساق عرش بنگر چون نگريستم ديدم اين پنج نام مبارك نوشته شده: پارقليطا (محمد) ايليا (علي) طيطه (فاطمه) شِبّر (حسن) شُبّير (حسين)
بشارات عهدين، تهران، ناشر دارالكتب الاسلاميه، ص 230
در انجيل برنابا مي نويسد: «چون آدم و حوا از بهشت بيرون شدند، مشاهده كردند كه بالاي دروازه بهشت نوشته اند: «لا اله الّا الله محمد رسول الله.
انجيل برنابا، 41 / 33
همچنين در انجيل برنابا ذكر شده كه «راست مي گويم كه پسر ابراهيم همان اسماعيل بود كه واجب است كه از نسل او بيايد مسيا (حضرت محمد) كه ابراهيم به او وعده داده شده بود كه همه قبائل زمين او بركت يابند.
برنابا، 208 / 7، بشارات عهدين، ص 214
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیفاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


68
کد مطلب: 8347 - عنوان: آيا عمر سند و قباله‌ي فدك را از دست حضرت زهرا (س) گرفت و پاره كرد؟
نام و نام خانوادگی: محقق - تاریخ انتشار: ١٠:١٢ - ١٥ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 69931
بحث راجع به سبط بن جوزی است، نه ابوالمعالی جوینی !!!!!!!!!!!
69
کد مطلب: 5067 - عنوان: آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
نام و نام خانوادگی: قمصر - تاریخ انتشار: ١٧:٤٣ - ١٣ دي ١٣٩٧
بين فرمايش حضرت موسى‏ بن‏ جعفر عليهماالسّلام كه فرمودند: إنَّهُ سُنَّةٌ لِلْفُرْسِ وَ مَحاها الْإسْلامُ وَ مَعاذَ اللَهِ أَنْ‏نُحْيِىَ ما مَحاهُ الْإسْلامُ، و فعل حضرت أميرالمؤمنين عليه‏أفضل‏ صلوات‏ المصلّين كه هديّه نوروزى را پذيرفته و مطايبه و شوخى ‏نموده و ازباب مدارا با آن بوده که از دین نرنجد و فرمودند: نَيرزونا كُلَّ يَوْمٍ، هيچ تعارض و منافاتى نيست؛ زيرا عمل أميرالمؤمنين عليه‏السّلام در مقابل يك شخص تازه مسلمان يا كافر ذمّى است كه توقّعى از او نيست و به عنوان يك عادت چنين كرده و نمى ‏توان او را يك‏باره تكليف به ترك آداب و رسوم نمود و مدارا با ذمی و یا تازه مسلمان از مسلمات مقبوله اسلامی است.
70
کد مطلب: 5067 - عنوان: آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
نام و نام خانوادگی: قمصری رسول - تاریخ انتشار: ١٧:٢٤ - ١٣ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 75147
در پاسخ به پاسخ گروه تاریخ به عرض می رسانم که: کتب تاریخ یا حتی کتب روایی اهل سنت برای شیعه اگر کاشف از قول و فعل و یا تقریر معصوم باشد به همان مقدار معتبر است.
خود سایت شما پر است از استناد به روایات و تواریخ مقبوله فریقین! رفتار و عملکرد تشیع با تاریخ عملکرد تعبدی نیست بلکه تعقلی است اگر خبری را مورخی نقل کند و قرائن آن را تأیید کند قابل نفی نیست از نظر شیعه قابل قبول است. بسیاری از روایات اهل سنت با تأیید در کتب شیعه آمده و همچنین عکس آن و صرف وجود یک واقعه تاریخی در کتب اهل سنت دلیل بر نفی آن نیست ضمنا بسیاری از وقایع حقه در کتب تاریخ اهل سنت وارد شده گرچه مطالبی مدسوس و یا مغفول یا مجعول نیز هست. لذا به عرض میرسانم: نفی مطلق کتب تاریخی اهل سنت -تاریخ الکبیر- خلاف روش اجتهادی شیعه و مورخین کرام این مذهب حقه می باشد.
71
کد مطلب: 12250 - عنوان: نظر کارشناس وهابی درمورد سَرور جوانان اهل بهشت
نام و نام خانوادگی: سپهریان - تاریخ انتشار: ١٤:٢٣ - ١٣ دي ١٣٩٧
کاش می شد با این به اصطلاح شیخ صحبت کرد ... حسین (ع) خطا کرد ! علی اصغر حسین (ع) هم خطا کرد ؟؟؟ طفل کوچک شیرخوار هم در خطا بود ؟ خطایش اونقدر بزرگ بود که حدّش ذبح وحشیانه و قتل فجیع بود ؟؟ مگر در مذهب لا مذهب شما برای خطا و جرم و گناه حد و حدود شرعی و قانونی و سن و سال تعریف نشده ؟
از این گذشته خودت داری میگی حسین(ع) خطا کرد ، ÷س جرم و گناه نکرد که حدّش قتل باشه!!!!!
خطای حسین(ع) چه بود؟ او که به دعوت کوفیان و به دعوت همان کسانیکه تو امت اسلامشان میخوانی و بیعت کننده با یزید ، به کوفه نیامد؟؟ مگر به آنها نگفت اگر از دعوت خود پشیمان هستید اجازه بدید برگردم اجازه ندادند ؟؟ تمام مورخان جهان ، مسلمان و غیر مسلمان،شیعه و سنی این موضوع را تایید میکنند!!
پس وقتی سواد نداری غلط میکنی که حرف میزنی...
یزید امیر المومنین است؟؟ خطبه زبیر ابن عوام را بخوان که گفت یزید شرب خمر میکند میمون بازی و سگ بازی می کند زن باره و حرام کاره است . چنین شخصی لیاقت دارد که تو و امثال تو امیر المونینش بخوانید ؟؟ مگر اینکه خودتان هم مانند امیرتان باشید که هستید..
72
کد مطلب: 5219 - عنوان: چرا ديه زن نصف ديه مرد است؟
نام و نام خانوادگی: رباب اقاجانزاده - تاریخ انتشار: ١٧:١٥ - ١٢ دي ١٣٩٧
با سلام .درمورد قانون دیه . ارث اگر عدالت اسلام را بپذیریم .این قانون نفی میشود .چرا که انسانها برابرند مگر در عقل وایمان .بنابراین این هم از همان قوانین مرد سالاری در طول تاریخ گرفته شده است .نگهداری فرزند و زایمان از سخترین مشاغل دنیاست .طوریکه میگویند اگر این درد حاملگی را به مردان میدادن دو ماهه سقط میکردند .بنابراین جامعه رشد یافته امروز که زن هم خانه و هم بیرون خانه کار میکند این قوانین را قبول نداریم .باید باتوجه به شرایط زمانی قوانین بروز رسانی شوند .
پاسخ:
با سلام
درست نیست که وقتی در مورد موضوعی می خواهیم صحبت کنیم فقط از یک زاویه به آن نگاه کنیم.
شما می گویید اسلام در مواردی مثل دیه و ارث عدالت را در مورد زن ها رعایت نکرده است؛اما اگر نگاه جامع تری به اسلام داشته باشید و بقیه احکام را هم مد نظر قرار دهید آن وقت می فهمید که چنین نیست.
درست است که در دیه و ارث از نظر مالی مرد 2 برابر زن است؛ ولی از آن طرف اسلام برای زن مباحث مالی دیگری قرار داده است که اصلا برای مرد قرار نداده است نه این که نصف آن را قرار دهد؛ مثلا زن در ازدواج مهریه می گیرد در حالی که مرد هیچی دریافت نمی کند و باید آن مهریه را پرداخت کند، در ازدواج بر مرد واجب است که نفقه زن را بدهد یعنی خرج زندگی زن را مرد باید تأمین کند.
در مهریه و نفقه زن از نظر مادی چیزی بهره می برد و مرد نه تنها چیزی بهره نمی برد بلکه باید آن موارد را هم خودش پرداخت کند؛ اما در ارث و دیه زن آنجا بی بهره نیست و نصف مرد دریافت می کند.
وقتی این ها را کنار هم نگاه می کنیم می بینیم که عدالت رعایت شده است.
اکثر زن ها چون ازدواج می کنند از مهریه و نفقه برخوردار می شوند؛ اما نسبت به دیه و ارث، موارد دیه خیلی زیاد نیست و ارث هم از نظر تعداد خیلی کمتر از مهریه است؛ لذا می توان گفت زن بهره اضافه تری نسبت به مرد در این احکام می برد.
در رابطه با درد زایمان که برای زن قرار داده شده است، در مقابل اجر و ثواب زیادی هم برای زنان قرار داده شده است که مرد از آن محروم است؛ مثلا این که وقتی زن مؤمنه ای زایمان می کند مثل کسی است که تازه از مادر متولد می شود، خداوند به خاطر تحمل این سختی تمامی گناهان او را می بخشد و در مقابل جهاد و کار برای مخارج زندگی را خدا بر عهده مرد گذاشته است که هر دو خطرات بسیاری را دارند.
در رابطه با زنانی که بیرون از خانه کار می کنند، آن هایی که شوهر دارند، خداوند از این زنان چنین کاری را نخواسته است و شوهر آن ها را مکلف کرده است که مخارج زندگی را تأمین کنند.
موارد نادری وجود دارد که زنان سرپرست خانوار هستند که یک قانون را هیچگاه با موارد نادر آن نمی سنجند.
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

73
کد مطلب: 5067 - عنوان: آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
نام و نام خانوادگی: قمصری رسول - تاریخ انتشار: ١١:٤٨ - ١٢ دي ١٣٩٧
در کتاب <التاریخ الکبیر> ج 1 ص 414 نقل شده: إنَّ عَلِيًّا كانَ لايَقْبَلُ هَدِيَّةَ النَّيْروزِ ترجمه: سیره علی چنین بود که هدایای نوروز را نمی پذیرفت. از آنجا که کان فعل مضارع چه منفی چه مثبت مفید ماضی استمراری است فهمیده میشود که روش حضرت اینچنین بوده که هدایای نوروز را قبول نمیکردند و سیره ایشان اینگونه بوده که هدایای نوروز را رد میکردند.
پاسخ:
با سلام
تاریخ الکبیر از کتب اهل سنت است و برای ما ارزش و اعتباری ندارد.
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

74
کد مطلب: 6050 - عنوان: شيعه به روايت فوكوياما
نام و نام خانوادگی: امير - تاریخ انتشار: ٢٢:٣٠ - ٠٩ دي ١٣٩٧
سلام یک وهابی میگفت طبق استدلال شیعه چرا فقط باید روی پا رو مسح کشید در صورتی که اگر شیعه راست می گوید قرآن گفته است که کل پا باید مسح شود یعنی هم روی پا و هم کف پا در صورتی که شیعه فقط روی پا رو مسح می کشد .......لطفا هر چه سریع تر جواب دهید
پاسخ:
سلام علیکم
با دقت در آیه که فرموده الی الکعبین حدود مسح مشخص شده و اینکه مقصود همه ی پا نیست و در روایات اهل سنت هم آمده که:
«احمد بن حنبل» نقل می‌کند که «ابو مالک اشعری» تعدادی از اقوامش را جمع کرد و گفت:
«اجْتَمِعُوا أصلی بِکمْ صَلاَةَ رسول اللَّهِ»
جمع شوید تا برای شما نماز پیغمبر را بخوانم.
«فلما اجْتَمَعُوا قال هل فِیکمْ أَحَدٌ من غَیرِکمْ»
وقتی که جمعیت جمع شدند، گفت: آیا غیر خودی هم در میان شما هست؟
«قالوا لا الا بن أُخْتٍ لنا»
یکی از حاضران گفت: خواهرزاده‌ام اینجاست که از فامیل‌های من است.
«قال بن أُخْتِ الْقَوْمِ منهم»
خواهرزاده‌ها جزء قوم هستند.
او ظرف آبی خواست و شروع به وضو گرفتن کرد.
«فَتَوَضَّأَ وَمَضْمَضَ وَاسْتَنْشَقَ وَغَسَلَ وَجْهَهُ ثَلاَثاً وَذِرَاعَیهِ ثَلاَثاً ثَلاَثاً»
سپس می‌گوید:
«وَمَسَحَ بِرَأْسِهِ وَظَهْرَ قَدَمَیهِ»
سر و روی پایش را مسح کشید.
«ثُمَّ صلی بِهِمْ»
مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 342، ح 22949
این نماز، نماز مفصلی است که آقایان می‌توانند در کتاب «مسند احمد بن حنبل» جلد 5 صفحه 342 آن را مشاهده کنند.
مراد ما از این روایت این است که ایشان وقتی می‌خواهد نماز پیامبر را بخواند، وضوی پیامبر به مردم نشان بدهد، می‌گوید:
«وَمَسَحَ بِرَأْسِهِ وَظَهْرَ قَدَمَیهِ»
آقای «طبرانی» تقریباً با هفت یا هشت سند این قضایا را از آقای «ابومالک اشعری» نقل می‌کند. تقریباً شش یا هفت سند در کتاب «معجم الکبیر» اثر «طبرانی» جلد 3 صفحه 280 و 281 نقل شده است.

75
کد مطلب: 6374 - عنوان: پاسخي بر سخنان و ادعاهاي مولوي خيرشاهي
نام و نام خانوادگی: فریباخانم - تاریخ انتشار: ١٨:٢٨ - ٠٩ دي ١٣٩٧
اونایی که میگن اگر عمر به ایران حمله نمی کرد ما هنوز مجوس بودیم در واقع به اسلام اهانت می کنند.روش پیامبر و دین مبین اسلام بر منطق و بحث و دلیل هست نه شمشیر...همین که معجزه پیامبر هم یک کتاب(قران) هست و اولین آیه نازل شده به ایشون با(اقرا:بخوان) شروع میشه همه موید علمی بودن روش اسلام هست.عمر به چه حقی حمله کرد؟ایا اسلام خودش اینقدر قدرت استدلال نداشت که گسترش پیدا کنه؟حتما باید این اون همه خون می ریخت؟ این ایمان چه ارزشی داره؟چرا پیک تبلیغ نفرستاد؟ چرا مثل مولاجان ما با دلیل نمی تونست مسلمان کنه؟
76
کد مطلب: 5199 - عنوان: آيا آيه « إِذ يبايِعونك تحت الشجرةِ » عدالت تمامي صحابه را ثابت مي كند ؟
نام و نام خانوادگی: احسان - تاریخ انتشار: ١٥:٠٥ - ٠٩ دي ١٣٩٧
lیه سوال آیا خداوند از کسانی که اعلام رضایت کرد محدوده زمانی دارد؟ این غیر ممکن است الله تبارک و تعالی از کسانی که اعلام رضایت کند برای تماعمر است در غیر اینصورت اعلام رضایت نمی کرد او خالق است مخلوق که نیست!
پاسخ:
سلام علیکم
جواب اول : اين آيه شامل تمامي صحابه نمي شود ؛ بلكه حد اكثر شامل كساني مي شود كه در زمان بيعت رضوان حضور داشته اند و تعداد آن ها آن طور كه علماي اهل سنت نقل كرده اند ، 1300 تا 1400 نفر بوده اند ؛ چنانچه محمد بن اسماعيل بخاري مي نويسد :
4463 ، عَنْ جَابِرٍ قَالَ كُنَّا يَوْمَ الْحُدَيْبِيَةِ أَلْفًا وَأَرْبَعَ مِائَةٍ .
صحيح البخاري ، ج6 ، ص45 .
از جابر روايت شده است كه گفت : ما در روز حديبيه ، هزار و چهار صد نفر بوديم .
و اين در مقابل تمامي صحابه رسول خدا كه در زمان رحلت آن حضرت بيش از يك صد و بيست هزار نفر بوده اند ، يك و نيم يا حد اكثر دو درصد خواهند شد . پس نمي توان از اين آيه ، عدالت تمامي صحابه و يا رضايت خداوند را از تمامي آن ها استفاده كرد ؛ چرا كه دليل اخص از مدعا است .
جواب دوم : رضايت خداوند ، شامل تمامي كساني كه در آن روز بيعت كرده اند ، نخواهد شد ؛ بلكه فقط شامل كساني مي شود كه با ايمان قلبي بيعت كرده اند ؛ زيرا خداوند رضايت خود را مشروط به داشتن ايمان كرده است . « رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ » . و با انتفاء شرط ، مشروط نيز به خودي خود منتفي خواهد شد .
اگر قرار بود كه ايمان حقيقي شرط رضايت نباشد ، خداوند مي فرمود : « لقد رضي الله عن الذين يبايعونك ... »
به عبارت ديگر : حد اكثر چيزي كه از اين آيه استفاده مي شود ، اين است كه خداوند از تمامي «مؤمنيني» كه بيعت كردند راضي شده است ؛ اما هرگز ثابت نمي كند كه تمامي كساني كه بيعت كرده اند ، مؤمن حقيقي نيز بوده اند ؛ پس خداوند با قيد « عَنِ الْمُؤْمِنِينَ » منافقيني همچون عبد الله بن أبي و ... و يا كساني در ايمان خود شك داشته و حقيقتا بيعت نكرده اند ، خارج مي كند و رضايت خداوند شامل حال آن ها نخواهد شد ؛ چنانچه شامل مؤمنيني كه در اين بيعت حضور نداشته اند نيز نمي شود .
از اين رو ، اين آيه شامل كساني همچون عمر بن الخطاب كه در همان زمان و يا بعد از آن در نبوت پيامبر اسلام شك داشته و از روي ايمان بيعت نكرده اند ، نخواهد شد . قضيه شك عمر در نبوت رسول خدا ، در بسياري از كتاب هاي اهل سنت به صورت مفصل آمده است كه خلاصه آن اين چنين است :
پيامبر در رؤياي صادقانه ديد كه وارد مكه شده و به همراه صحابه در حال طواف خانه خدا هستند ، صبح فردا آن را با صحابه در ميان گذاشت ، صحابه از تعبير اين رؤيا سؤال كردند ، آن حضرت فرمود : " انشاء الله وارد مكه شده و اعمال عمره را انجام خواهيم داد " ؛ اما تعيين نكردند كه در چه زماني اين امر اتفاق خواهد افتاد .
همه مردم آماده حركت شدند و وقتي به حديبيه رسيدند ، قريش از آمدن پيامبر و اصحابش و نيت آنان با خبر شدند ؛ لذا همگي مسلح شدند و از ورود مسلمان ها به مكه جلوگيري كردند . چون پيامبر اسلام به قصد زيارت خانه خدا آمده بود و نه به قصد جنگ ، با قريشيان صلح نامه امضا كرد كه امسال از ورود به مكه خودداري و سال بعد بدون هيچ مانعي برگردند و اعمال عمره را انجام دهند . اين مطلب بر عمر بن الخطاب و همفكران او ، گران آمد و سبب شد كه به نبوت رسول خدا شك كند و نعوذ بالله خيال كرد كه پيامبر اسلام دروغ گفته است ؛ از اين رو پيش پيامبر آمد و با لحن تند به آن حضرت اعتراض كرد . ذهبي در تاريخ الإسلام ، داستان را اين گونه نقل مي كند :
... فقال عمر : والله ما شككت منذ أسلمت إلا يومئذ ، فأتيت النبي صلي الله عليه وسلم فقلت : يا رسول الله ، ألست نبي الله قال : بلي قلت : ألسنا علي الحق وعدونا علي الباطل قال : بلي قلت : فلم نعطي الدنية في ديننا إذا قال : إني رسول الله ولست أعصيه وهو ناصري . قلت : أولست كنت تحدثنا أنا سنأتي البيت فنطوف حقا قال : بلي ، أفأخبرتك أنك تأتيه العام قلت : لا . قال : فإنك آتيه ومطوف به ... .
تاريخ الإسلام ، الذهبي ، ج 2 ، ص 371 - 372 و صحيح ابن حبان ، ابن حبان ، ج 11 ، ص 224 و المصنف ، عبد الرزاق الصنعاني ، ج 5 ، ص 339 - 340 و المعجم الكبير ، الطبراني ، ج 20 ، ص 14 و تفسير الثعلبي ، الثعلبي ، ج 9 ، ص 60 و الدر المنثور ، جلال الدين السيوطي ، ج 6 ، ص 77 و تاريخ مدينة دمشق ، ابن عساكر ، ج 57 ، ص 229 و ... .
عمر گفت : قسم به خدا ! از زماني كه اسلام آورده ام ، جز امروز ( در نبوت رسول خدا ) شك نكرده ام . سپس پيش پيامبر آمد و گفت : اي رسول خدا ! مگر شما پيامبر خدا نيستي ؟ !!! . پيامبر فرمود : بلي هستم . عمر گفت : مگر ما بر حق و دشمنان ما بر باطل نيستند ؟ پيامبر فرمود : بلي چنين است . عمر گفت : پس چرا ذلت و حقارت در دينمان نشان دهيم ؟ پيامبر فرمود : من پيامبر خدا هستم و هرگز از دستورات او سرپيچي نخواهم كرد و او ياور من است . عمر گفت : مگر شما نگفتي كه وارد خانه كعبه شده و طواف خواهيم كرد ؟ پيامبر فرمود : آيا من گفتم كه همين امسال اين كار را خواهيم كرد ؟ عمر گفت : نه ، پيامبر فرمود : تو وارد مكه مي شوي و طواف خواهي كرد .
جالب اين است كه عمر به گفتار پيامبر اعتماد نمي كند و براي اطمينان خاطر پيش همپيمان هميشگي اش ابوبكر مي رود و عين همين مطالب را براي او بازگو مي كند و جالب تر اين كه ابوبكر نيز عين سخنان پيامبر را براي عمر تكرار مي كند !
اين روايت را بخاري و مسلم نيز نقل كرده اند ؛ اما مثل هميشه دستان امانت دار آن ها به خاطر حفظ آبروي خليفه، جمله « والله ما شككت منذ أسلمت إلا يومئذ » را حذف و روايت را به دلخواه خود نقل مي كنند .
رك : صحيح البخاري ، ج 4 ، ص 70 و ج 6 ، ص 45 و صحيح مسلم ، ج 5 ، ص 175 .
گروه پاسخ به شبهات موسسه ولی عصر (عج)

77
کد مطلب: 6111 - عنوان: محل دفن سر امام حسين(ع)
نام و نام خانوادگی: فرامرز - تاریخ انتشار: ١٤:١٦ - ٠٩ دي ١٣٩٧
با سلام و تشکر درمورد الحاق سر مبارک امام به بدنشان در روز اربعین شبهه ای مطرح کردن که سر در مدت 40 روز فاسد میشودو موضوع دیگرکه نبش قبر حرام است در مورد این مو ضوع توضیحاتی بقرمایید
پاسخ:
با سلام
امیرالمؤمنین در نهج البلاغه می فرماید:
إنه يموت من مات منا وليس بميت ويبلى من بلي منا وليس ببال
نهج البلاغه خطبه 87
هر که از ما می‌میرد، در حقیقت نمرده است، و چیزی از ما کهنه و پوسیده نمی‌شود.
در این روایت حضرت به صراحت می فرماید: بدن اهل بیت پوسیده و فاسد نمی شود.
این موارد نه تنها در مورد ائمه بلکه در مورد بزرگان دیگر هم وجود داشته است؛ مثلا یکی از پادشاهان صفوی قبر حر را می شکافد و جسد او را سالم پیدا می کند یا قبر شیخ صدوق شکافته می شود و بدن او تازه در آن پیدا می شود و یا همین چند سال اخیر در طرح توسعه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها وقتی قبر سید کاظم قزوینی را می شکافند، بعد از 17 سال جسد این مرد خدا صحیح و سالم از قبر خارج می شود و در کربلا دفن می شود.
در برخی روایات از فواید غسل جمعه چنین ذکر شده است که اگر شخصی 40 جمعه پشت سر هم موفق به غسل جمعه شود در این صورت بدن او در قبر نمی پوسد.
همان طور که در مقاله آمده است در رابطه با این که سر امام حسین علیه السلام به بدن ملحق شده است یا در جای دیگر دفن شده است چندین قول وجود دارد؛ لذا جزئیات این که آیا حضرت نبش قبر کردند تا سر امام حسین علیه السلام را به بدن ملحق کنند و یا این که در کنار بدن دفن کردند و یا این که به شکل کرامت آن را دفن کرده باشند، چیزی در منابع نیامده است؛ اما قدر مسلم این است که حضرت از آنجا که معصوم هستند و گناهی مرتکب نمی شوند کار حرامی در این رابطه مرتکب نشده اند.
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

78
کد مطلب: 6276 - عنوان: ابن عباس و فاجعه مخالفت صحابه با پيامبر ( ص )
نام و نام خانوادگی: کامیار - تاریخ انتشار: ١٣:٠٥ - ٠٩ دي ١٣٩٧
توجه کنید دوستان یه مطلبی هست که باید گفته بشه. بعد از واقعه عاشورا وقتی یزید روی منبر داره شعر میخونه چرا از کفاری که در بدر کشته شدن با افتخار یاد میکنه؟ خب میتونست بگه در جکومت اسلامی بین دو نفر سر حکومت جنگ درافتاد و من موفق شدم سلطه پیدا کنم. اما وقتی عمدا میاد و میگه حیف که کشتگان بدر حاضر نیستن تا ببینن من چجوری انتقامشون رو گرفتم این یعنی چی؟؟؟؟ این یعنی اینکه قبل از مرگ پیامبر تمام برنامه ریزی ها توسط یهود انجام شد تا انقلاب پیامبر عقیم و اخته بشه و یا از بین بره یا در صورت از بین نرفتن کاملا منحرف بشه. رزیه ابن عباس و ترور پیامبر در بازگشت از تبوک و زهر خوراندن به پیامبر چند نمونه از این تلاشهاست تا بلکه پیامبر زودتر از دنیا بره و بر جانشینی علی ابن ابی طالب دوباره تاکید نکنه. وقتی هم پیامبر از دنیا رفت نقشه بعدی بستن دستان علی و بیعت گرفتن زوری از اونه. نقشه سوم فتوحات به ضرب شمشیر هست تا همه دنیا در مقابل اسلام جبهه بگیرن و اسلام عالمگیر نشه. چه بسا اگه فقط سه نفر از ائمه میتونستن حاکم بشن 80 درصد جهان رو بدون شمشیر و فقط با منطق مسلمان میکردن. اما نه . باید به اسم اسلام کشتار میشد تا همه جهان از اسلام خونریز و سلطه گر متنفر بشن. ببینید این نقشه چقدر حساب شده هست.
79
کد مطلب: 6050 - عنوان: شيعه به روايت فوكوياما
نام و نام خانوادگی: حسيني - تاریخ انتشار: ١١:٣٥ - ٠٩ دي ١٣٩٧
با سلام مطلب بسيار زيبا بود

اجازه هست رو سايتم بزارم

http://moshaveranzamil.blog.ir/

پاسخ:
سلام علیکم
با ذکر منبع بی اشکال است.
گروه پاسخ به شبهات

80
کد مطلب: 4242 - عنوان: آمار جالب از تعداد مساجد و كليساهاي ايران
نام و نام خانوادگی: بی نام - تاریخ انتشار: ٠٩:٤٠ - ٠٧ دي ١٣٩٧
کاش به جای مسجد به داد مردم برسین ، به جای مسجد کار برای جوان‌ها ، به جای مسجد خانه برای بی خانمان ها ، به جای مسجد بیمارستان مجانی ، به جای مسجد به خدا ایمان داشته باشید خدا نیاز به مسجد ندارد نیاز به عزا داری ندارد محبت برای همسایه ، دوست ، هم نوع بزرگ ترین عبادت هست