نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2836  »
41
کد مطلب: 5171 - عنوان: قرآن كريم در چه زماني و توسط چه كسي جمع آوري شده است ؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٦:٥١ - ٠٥ شهریور ١٣٩٨
ایا قرآن در سوره عنکبوت، ضمیر مونث برای عنکبوت آورده! در حالیکه لفظ عنکبوت مذکر است!
پاسخ:
با سلام
خداوند در قرآن می فرماید:
مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ
سوره عنکبوت آیه 41
لفظ «العنکبوت» مذکّر نیست بلکه غالباً به صورت مؤنث به کار می رود و کاربرد مذکّر آن کمتر است!
ابن منظور لغت شناس مشهور می نویسد: «العَنْکَبُوتُ‏: دُوَیْبَّة تَنْسُجُ ... ، مؤَنثة، و ربما ذُکِّرت فی الشعر؛ ... قال الفراء: العَنْکَبُوت‏ أُنثى، و قد یُذَکِّرها بعض العرب ... قال: و التأْنیث فی العنکبوت‏ أَکثر ... قال المُبَرِّدُ: العَنْکَبُوتُ‏ أُنثى، و یذکَّر ...» (لسان العرب ؛ ج‏1 ؛ ص632)
زبیدی نیز می نویسد: «العَنْکَبُوت‏ مُؤَنَّثة و قد تُذَکَّرُ و عِبارة الأَزْهَرِیّ: و رُبَّمَا ذُکِّر فی الشعر ...» (تاج العروس من جواهر القاموس ؛ ج‏2 ؛ ص268)
بنابراین کاربرد آن در قرآن به صورت مؤنث، کاملاً مطابق با زبان رایج است.
برخی نیز گفته‌اند: تکنولوژی امروزی ثابت كردكه فقط عنكبوت ماده ميتواند تار بتند،در حالي كه عنكبوت مذكر(نر) از تارهاي خود فقط براي جابجايي بين درختان واماكن استفاده ميكندو قادر به تنيدن تار نيست
اگر خداوند متعال در آیه خود میفرمود کمثل العنكبوت اتخذ بيتا، آيه از نظر علمي خطا واشتباه است ولي خداوند متعال تاء مونث را در آيه آورد تا ايمان در دلهايمان تقويت گردد و بدانيم كه كلام حق است
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

42
کد مطلب: 7332 - عنوان: آيا در خصوص امامت امام كاظم (عليه السلام) روايت صحيح وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: ناصر - تاریخ انتشار: ٢٣:٣٦ - ٠٤ شهریور ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 75512
باتشکر وسپاس از پاسختان
اگر از منابع اهل سنت در این زمینه مطلبی وارد شده بیان کنید
پاسخ:
با سلام
در رابطه با امام کاظم علیه السلام در منابع اهل سنت مطالبی آمده است که در لینک زیر موجود است:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5940
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

43
کد مطلب: 12835 - عنوان: آیت الله حسینی قزوینی و مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند دیدار کردند
نام و نام خانوادگی: ابوالفضضل - تاریخ انتشار: ١٨:١٣ - ٠٤ شهریور ١٣٩٨
سلام علیکم.
حضرت آیت الله حسینی قزوینی دامت برکاته به عنوان نگین علماء حوزه علمیه شیعه همانطور که بسیار مسلط به مباحث علمی می باشند و در شبکه ولایت شاهد علم ایشان بودیم، از طرف دیگر پیشرو در زمبنه تقریب مذاهب می باشند و ان شاء الله خداوند توفیقات این عالم شیعه را بیشتر اکند.
44
کد مطلب: 12835 - عنوان: آیت الله حسینی قزوینی و مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند دیدار کردند
نام و نام خانوادگی: ابوالفضضل - تاریخ انتشار: ١٨:١٣ - ٠٤ شهریور ١٣٩٨
سلام علیکم.
حضرت آیت الله حسینی قزوینی دامت برکاته به عنوان نگین علماء حوزه علمیه شیعه همانطور که بسیار مسلط به مباحث علمی می باشند و در شبکه ولایت شاهد علم ایشان بودیم، از طرف دیگر پیشرو در زمبنه تقریب مذاهب می باشند و ان شاء الله خداوند توفیقات این عالم شیعه را بیشتر اکند.
45
کد مطلب: 7332 - عنوان: آيا در خصوص امامت امام كاظم (عليه السلام) روايت صحيح وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: ناصر - تاریخ انتشار: ١٥:٥٣ - ٠٤ شهریور ١٣٩٨
باسلام وخسته نباشید
تو یکی از سایتهای اهل سنت امده که نصی بر انتصاب امام حسن مجتبی ع از سوی حضرت علی ع نداریم بلکه مردم اورا انتخاب کردند ایا این حرف اهل سنت درسته ؟؟؟
پاسخ:
با سلام
فقط در کتاب کافی (به جز دیگر کتب شیعه) باب نص بر امامت امام حسن علیه السلام 7 روایت ذکر کرده است.
برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5043
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

46
کد مطلب: 12835 - عنوان: آیت الله حسینی قزوینی و مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند دیدار کردند
نام و نام خانوادگی: احمد عوده - تاریخ انتشار: ٢١:١١ - ٠٣ شهریور ١٣٩٨
سلام علیکم چرا یک مناظره تشکیل نمیدن که بتونیم از این مناظره استفاده خوبی بکنیم؟؟؟
پاسخ:
با سلام
استاد قزوینی چه در زمانی که در شبکه ولایت بودند و چه بعد از آن بارها برای مناظره اعلام آمادگی کردند؛ ولی از طرف مقابل هیچ کسی قبول نکرده است که با ایشان مناظره کند.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

47
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: سلمان - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٢ - ٠١ شهریور ١٣٩٨
سلام. بی زحمت مقاله ای درباره متواتر بودن حدیث غدیر از نظر شیعه در سایت بزارید.ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=8832
لطفا به این لینک مراجعه فرمایید.

48
کد مطلب: 5176 - عنوان: آيا روايت «فاقتدوا باللذين بعدي أبوبكر وعمر» از قول رسول خدا (ص) صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٨:٠٥ - ٠١ شهریور ١٣٩٨

شما به این دو قول ابن تیمیه که اولی در همین مقاله است نگاهی دقیق بیاندازید تا تماقض را اشکارا ببیند:
(به عنوان مثال ابن تيميه مي گويد : چون به آن اندازه كه براي ابوبكر نص و اجماع ثابت شده در صحيحين آمده براي ( حضرت ) علي نيامده پس خلافت ابوبكر اثبات مي گردد .

لأن النص والإجماع المثبتين لخلافة أبي بكر ليس في خلافة علي مثلها فإنه ليس في الصحيحين ما يدل علي خلافته وإنما روي ذلك أهل السنن

منهاج السنة ، ج4 ، ص388 .)

شما به تناقض این ادم دقت کنید همه چیز بر شما معلوم می شود:
(ابن تیمیه:
ما به ادله ی حجیت اجماع با ادله مبسوط در غیر این مقام اشاره خواهیم کرد.و هر موضوعی جای خود را می خواهد.اما ما در ثبوت امامت ابوبکر و کسی دیگر نیازی به اجماع نداریم و این اجماع را در امامت احدی شرط نمی دانیم.
منهاج السنه النبویه جلد 8 صفحه 344.)

در روایت اول می گوید:نص و اجماع خلافت ابوبکر در صحیحین و سنن به ثبت رسیده است.
و در روایت دوم چون نمی تواند این اجماع را ثابت کند خیلی راحت اعتراف می کند که ما اجماع را در خلافت احدی شرط نمی دانیم.
اگر ایشان اجماع را در کتابی دیده بود باید خبلی راحت آدرس می داد.
این را می گویند مذاهب تناقض!!!!!!!!
49
کد مطلب: 4908 - عنوان: آيا حجت بودن امام زمان علیه السلام مخالف آيه «رسلا مبشرين و منذرين لئلا يكون للنّاس علي الله حجّة بعْد الرسلِ» نيست؟
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٧:١٦ - ٠١ شهریور ١٣٩٨

با سلام: شما با دقت به این اراجیف ابن تیمیه دقت کنید:
ابن تيميه در جاي ديگر مي گويد:

فصل: في الإكتفاء بالرسالة والإستغناء بالنبي عن إتباع ما سواه إتباعا عاما وأقام الله الحجة علي خلقه برسله فقال تعالي (انا أوحينا إليك كما أوحينا إلي نوح والنبيين من بعده) إلي قوله (لئلا يكون للناس علي الله حجة بعد الرسل)

فدلت هذه الآية علي أنه لا حجة لهم بعد الرسل بحال وأنه قد يكون لهم حجة قبل الرسل

ف (الأول) يبطل قول من أحوج الخلق إلي غير الرسل حاجة عامة كالأئمة.

و (الثاني) يبطل قول من أقام الحجة عليهم قبل الرسل من المتفلسفة والمتكلمة.

فصل: در باره اكتفا كردن به رسالت پيامبران و بي نياز بودن از متابعت غير پيامبران با فرستاده شدن پيامبران و اقامه نمودن خداوند حجتش را بر تمام مخلوقات. خداوند مي فرمايد: «انا أوحينا إليك كما أوحينا... لئلا يكون للناس علي الله حجة بعد الرسل» .

اين آيه دلالت مي كند بر اين كه براي مردم بعد از فرستادن رسولان ديگر هيچ حجتي در مقابل خداوند نيست و ديگر اين كه مردم قبل از فرستاده شدن رسولان بر عليه خداوند حجت دارند.

مطلب نخست سخنان كساني را كه مخلوق خداوند را به غير از رسولان الهي همانند ائمه محتاج مي دانند باطل مي شود و مطلب دوم نيز سخنان فلاسفه و متكلمان را كه قبل از ارسال رسولان حجت راي براي بر عليه مردم ثابت مي دانند باطل مي كند.

ابن تيميه الحراني الحنبلي، ابو العباس أحمد عبد الحليم (متوفاي 728 هـ)، كتب ورسائل وفتاوي شيخ الإسلام ابن تيمية، ج19، ص66، تحقيق: عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمي النجدي، ناشر: مكتبة ابن تيمية، الطبعة: الثانية.
ایشان در دو جمله می گوید قبل از رسولان مردم بر خداوند حجت داشته اند.
و باز می گوید سخن فلاسفه و متکلمان را که می گویند مردم قبل از رسولان بر خداوند حجت داشته اند را باطل می کند.
می خواهم به این نادان و پیروان جاهل ایشان بگویم زمین چه زمانی خالی از پیامبر بوده است؟آیا قبل از حضرت آدم علیه السلام مردمی بر روی زمین زندگی می کرده اند؟
که بتوانند بر خداوند اعتراض کنند که ما حجت نداشته ایم پس باید بی دردسر با اعمال شاقه وارد بهشت شویم.
و یا نعوذ بالله خدا به اشتباهش پی برده همه را نابود کرده و گفته است اول پیامبر را خلق می کنم و بعد مردم را تا دیگر حجتی باقی نماند.و حضرت آدم را خلق کرد و باقی ماجرا....

یا نکند ابن تیمیه و اتباعش قبل از آدم روی کره ی دیگری زندگی می کرده اند و با اعمال شاقه بر خدا اعتراض کرده اند که حجت نداشته ایم و خدا هم انان را به زمین فرستاد تا دنبال حجت بگردند.
من نمی دانم این فلاسفه و متکلمان که ایشان نام می برد چه کسانی هستند؟شاید این فلافسه هم همراه ابن تیمیه بوده اند.
50
کد مطلب: 7457 - عنوان: ناصرالعمر؛ از صدور فتواي ذبح شيعيان تا جهاد نكاح با محارم
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ٢١:٣٨ - ٢٩ مرداد ١٣٩٨
با سلام
بهترین لعنی که بهتر هست به نظرم اینه
این لعن همه‌ی ظالمین و متعصبین کور و دشمنان اهلبیت علیهم السلام از اول تا آخر را در بر می‌گیرد
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ ، اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ ، وَشٰايَعَتْ وَبٰايَعَتْ وَتٰابَعَتْ عَلىٰ قَتْلِهِ ، اَللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً
51
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٧ - ٢٩ مرداد ١٣٩٨
با سلام
معنای این جمله را بارها و بارها خوانده‌ام اما معنای آن را دریافت نکردم
""""قائم ما زمانی که قیام می‌کند بیعت هیچ کسی بر گردنش نیست""""
منظور از بیعت چه کسی و یا کسانی را مد نظر هست؟
مگر الان بیعت کسی بر گردن ایشان هست؟
اصلا منظور از بیعت در اینجا به چه معنا می‌باشد؟؟
با تشکر
پاسخ:
با سلام
این عبارت به این معنا است که وقتی حضرت قیام می کند، هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که بیعت فلان حکومت بر گردن حضرت است؛ چون حضرت در طول عمرشان با هیچ جکومتی بیعت نکرده اند.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

52
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٧:٠٢ - ٢٨ مرداد ١٣٩٨
خیلی ممنون
خدا خیرتون بده

53
کد مطلب: 7705 - عنوان: خواستگاری از دختر ابوجهل / ازدواج موقت
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ١٥:٤٠ - ٢٨ مرداد ١٣٩٨
سلام . ببخشید در این مقاله . در نقد روایتی که در کتاب علل الشرائع بحث شده بود . نوشته شده علامه حلی . ابن ابی مقدام را ضعیف معرفی کرده . میشه لطفا ادرس دقیق بدید . مشخصات دقیق کتاب .
پاسخ:
با سلام
عمر بن ثابت - بالثاء أولا - ابن هرم ، أبو المقدام الحداد ، مولى بني عجلان ، كوفي ، روى عن علي بن الحسين وأبي جعفر وأبي عبد الله ( عليهم السلام ) ، ضعيف جدا
خلاصة الأقوال - العلامة الحلي - ص 377
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

54
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ١٧:٥١ - ٢٧ مرداد ١٣٩٨
با تشکر از سایت وزین ولی عصر عج
خیلی مقاله خوبی بود.

55
کد مطلب: 12811 - عنوان: دلیل غیبت امام زمان صلوات الله علیه چیست؟
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ١٧:٥١ - ٢٧ مرداد ١٣٩٨
با تشکر از سایت وزین ولی عصر عج
خیلی مقاله خوبی بود.

56
کد مطلب: 6012 - عنوان: مهدي موعود(عج) و ديدگاه شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: قدرت اله صفایی از قیرو کارزین استان فارس - تاریخ انتشار: ٠٩:٠٠ - ٢٦ مرداد ١٣٩٨
برای فردی بنام سلام در کامنت 20
{علما شيعه با حرفهاي خود مي خواهند القاء كنند كه مهدي ما حجت خدا در روي مين است اما ايا اينان اين ايه فران را نخونده ايد كه بعد از بيامبران حجتي وجود ندارد رسلا مبشرين و منذرين لئلا يكون للناس علي الله حجة بعد الرسل و كان الله عزيزا حكيما النساء/165 بيامبراني مزده دهنده و بيم دهنده تا از ان بس مردم را بر خدا حجتي نباشد و خدا بيروز مند و حكيم است}
ایشان با اشاره به این ایه به اصطلاح خودش می خواهد امامان ما را انکار کند.
من می خواستم به این بیچاره احمق عرض کنم.برداشت شما از قرآن مانند همان خلفای بی علمتان می باشد که به بسیاری از مسائل علم نداشتند.فهم جاهلانه شما از قران می باشد. به قول خودتان در کشور عرب زنگی می کنیدیا عرب تشریف دارید!!!!!و معنی حجت را نمی دانید.بیچاره کلمه حجت که در این ایه امده را امام فرض کرده ای.حجت در این ایه یعنی اتمام حجت" یعنی احتجاج.یعنی گرفتن راه هر گونه ایراد و اعتراض که چرا برای ما راهنما نیامد.
بیچاره در ترجمه ای که خودت نوشته ای و من عینا کپی کرده ام.حجت بر خدا ترجمه شده نه حجت الله.
بیچاره عقلت را به کار بیانداز.هر گردی گردو نیست.هر دوغی دوشاب نیست. این را در مغز پوکت فرو کن.
پاسخ:
با سلام
برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4908
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

57
کد مطلب: 12106 - عنوان: خدای وهابی ها آب پاش است !
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٦:١٥ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
یقینا مشرک تر از وهابیت و ابن تیمیه در دنیا وجود نداره. اون کسی که برای اولین بار زیارت قبور را حرام و شرک می دانست قائل به تجسیم خدا هم بود.
58
کد مطلب: 12392 - عنوان: آل سعود، دشمن اهل سنت و دوست اسرائیل
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٨ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
مرگ بر آل یهود و اسرائیل
59
کد مطلب: 12553 - عنوان: سخنان کارشناس بی سواد شبکه وهابی علیه آیت الله حسینی قزوینی
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٥:٥٢ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
خدمتی دروغگو
60
کد مطلب: 12250 - عنوان: نظر کارشناس وهابی درمورد سَرور جوانان اهل بهشت
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٥:٤٩ - ٢٥ مرداد ١٣٩٨
وهابی ها باید از این مردک ناصبی بودن را بیاموزند.