نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2806  »
121
کد مطلب: 8362 - عنوان: آيا در كتابهاي شيعه به حضرت زهرا سلام الله عليها توهين شده است؟ (ويرايش جديد)
نام و نام خانوادگی: هورام - تاریخ انتشار: ١٣:٥٩ - ٠٤ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 69971
اولأهیچ منبع تسننی وجوداین دروغ رانگفته.دومأآدم بایدخرافاتی نباشه وخرافات وکذب بعضی علمابخاطرنفع خودشان راکورکورانه قبول نکند.آخرچطورمیشودزنی پستانهایش ازشانه اش بالابرودوازپشت آویزان باشد؟توهین است به شعورمردم
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در قسمت نظرات این مقاله پاسخ داده شده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

122
کد مطلب: 10522 - عنوان: داعش ۵ جوان سوری را در گونی سیب زمینی قرار داد و سر برید + تصاویر(۱۸+)
نام و نام خانوادگی: bb - تاریخ انتشار: ١١:٠٧ - ٠٤ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 72297
امثال شما میرفتن جنگ الان داعش تو مشهد بود.
123
کد مطلب: 5236 - عنوان: آيا آيه اي در خصوص عصمت امامان عليهم السلام در قرآن آمده است ؟
نام و نام خانوادگی: شیعه حیدر کرارم - تاریخ انتشار: ١٥:٤١ - ٠٣ آذر ١٣٩٦
باسلام. بعضیا اشکال میگیرن که در آیه 124 بقره آماده عهد به ضالمان نمیرسد.و میگن نعوذبالله حضرت عباس مگه ظالم بوده که عهد بهش نرسیده؟؟ و شما در این مطالب گفتید اگه کسی یک بار حتی به نفسش ظلم کنه ظالم محسوب میشه در صورتی که ظالم جمع هست یعنی کسی که بار ها ظلم کنه یا در واثع کارش ظلم کردن باشه.لطفا در این خصوص توضیحی بدید ممنون میشم
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در آیه نیامده است که هرکس غیر ظالم باشد، حتما امام است!! بلکه آیه دارد این را می گوید که ظالم لیاقت امام شدن را ندارد
در خصوص جمع بودن الظالمین نیز دقت کنید که جمع بودن به اعتبار افراد ظالم اومده یعنی ظلم کنندگان که جمع فاعل است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

124
کد مطلب: 2428 - عنوان: برخورد آيت الله وحيد خراساني با بي احترامي به خلفاء اهل سنت
نام و نام خانوادگی: عبدالزهرا - تاریخ انتشار: ١٢:٢٩ - ٠٢ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 5190
برادر جو گیر و بی بصیرت من! آقای وحید داشتن عبارت کتاب رو می خوندن! و در بحث علمی رعایت امانت در قرائت و کتابت الزامیه! نمی دونستی؟!
125
کد مطلب: 2428 - عنوان: برخورد آيت الله وحيد خراساني با بي احترامي به خلفاء اهل سنت
نام و نام خانوادگی: عبدالزهرا - تاریخ انتشار: ١٢:٢٥ - ٠٢ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 5193
لا اقل وزن شعرت اگه درست بود قابل جواب دادن بود ولی این شر و وری که گفتی...
126
کد مطلب: 11638 - عنوان: ده‌ها شهید و زخمی در پی انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین طوزخورماتو + فیلم و عکس
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٠٩:٠٥ - ٠٢ آذر ١٣٩٦
بسم الله الرحمن الرحیم
پس از شکستن کمر ناصبیهای داعش با آن همه پشتیبانی آمریکا و عربستان و اسرائیل از آنها ، جمع کردن پس مونده های اونها کار سختی نیست. به امید ظهور مقدس مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه.
127
کد مطلب: 5102 - عنوان: آيا شهادت حضرت محسن (علیه السلام) با اين سخن پيامبر (صلی الله علیه و آله) كه خطاب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود: تو نخستين كس از اهل بيتم هستي كه به من ملحق مي شوي، در تعارض نيست ؟
نام و نام خانوادگی: روح الله رستمیان - تاریخ انتشار: ٢٣:٢٤ - ٠١ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 29068
با سلام
امیرالمومنین علیه السلام اتفاقا مقابله کرد حتی کمربند عمر را گرفت وبه زمین زد ومشتی نثارش کرد ودواغش را خون آورد و روی او نشست و تصمیم گرفت او را بکشد ولی وصیت پیامبر را یاد آور شد
امیرالمومنین علیه السلام هرگز یک گوشه ای ننشست بلکه کاملا درگیر شد
َوَثَبَ عَلِيٌّ ع فَأَخَذَ بِتَلَابِيبِهِ ثُمَّ نَتَرَهُ «59» فَصَرَعَهُ وَ وَجَأَ أَنْفَهُ وَ رَقَبَتَهُ وَ هَمَّ بِقَتْلِهِ فَذَكَرَ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَا أَوْصَاهُ بِه‏
كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 586


128
کد مطلب: 4954 - عنوان: آيا علماي اهل سنّت كلمه «مولي» در حديث غدير را به معناي امام و خليفه معني كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٨:٠١ - ٠١ آذر ١٣٩٦
با سلام خدمت شما
رسول اکرم فرمودند : " من کنت مولاه فعلی مولاه " . می خواستم در مورد استعمال کلمه " مولا " در قرآن توضیح بفرمایید . طبق مطالعه اندکی که بنده داشته ام در قرآن ، خداوند مولای مومنان معرفی شده اما مومنان مولای خدا معرفی نشده اند ( در قرآن ، مومنان ولی خدا آمده است اما مومنان مولای خدا را بنده ندیده ام ) . می خواستم در مورد صحت گفته بنده توضیح بفرمایید . خیلی ممنون .
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
اگر در آیات قرآن دقت کنید خداوند،پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به عنوان ولی مردم ذکر شده است:إِنَّما وَلِيُّكُمُ‏ اللَّهُ‏ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا
کليني روايتي را چنین نقل مي‌کند:
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَاشِمِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- إِنَّما وَلِيُّكُمُ‏ اللَّهُ‏ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا قَالَ إِنَّمَا يَعْنِي أَوْلَى بِكُمْ أَيْ أَحَقُّ بِكُمْ وَ بِأُمُورِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَمْوَالِكُمُ‏ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا يَعْنِي عَلِيّاً وَ أَوْلَادَهُ الْأَئِمَّةَ ع إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ ثُمَّ وَصَفَهُمُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ‏ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُم‏
الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص288
در روايت ديگر نيز آمده است:
بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَبْدِ الْوَهَّابِ بْنِ بِشْرٍ عَنْ مُوسَى بْنِ قَادِمٍ عَنْ سُلَيْمَانَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع‏ قَالَ‏سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ ما ظَلَمُونا وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ‏ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى أَعْظَمُ وَ أَعَزُّ وَ أَجَلُّ وَ أَمْنَعُ مِنْ أَنْ يُظْلَمَ وَ لَكِنَّهُ خَلَطَنَا بِنَفْسِهِ فَجَعَلَ ظُلْمَنَا ظُلْمَهُ وَ وَلَايَتَنَا وَلَايَتَهُ حَيْثُ يَقُولُ- إِنَّما وَلِيُّكُمُ‏ اللَّهُ‏ وَ رَسُولُهُ‏ وَ الَّذِينَ آمَنُوا يَعْنِي الْأَئِمَّةَ مِنَّا الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص145
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

129
کد مطلب: 11638 - عنوان: ده‌ها شهید و زخمی در پی انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین طوزخورماتو + فیلم و عکس
نام و نام خانوادگی: س - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٣ - ٣٠ آبان ١٣٩٦
لعنت الله علی قوم الظالمین
130
کد مطلب: 6286 - عنوان: بررسي اسناد زيارت عاشورا (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ١٤:١٧ - ٣٠ آبان ١٣٩٦
چیزی نبود که
131
کد مطلب: 8347 - عنوان: آيا عمر سند و قباله‌ي فدك را از دست حضرت زهرا (س) گرفت و پاره كرد؟
نام و نام خانوادگی: هادی - تاریخ انتشار: ٢١:٤٧ - ٢٩ آبان ١٣٩٦
باسلام خدمت همه عزیزان زحمت کش سایت حضرت ولے‌عصر عج خدمت همه اهل‌سنت عرض کنم درعوض ایراد گرفتن اگه بادید باز وبه دوراز تعصب کورکورانه کتابهای تاریخی خودتون رو بخونید میفهمید که فدک غصب شده و خداوند به وسیله فدک وخلافت امتحانشون کرد...فقط حیــــــــــدر امیـــــرالمـــــومنین است....
132
کد مطلب: 5166 - عنوان: آيا آيه 54 سوره مائده « يايها الذِين امنوا من يرتد مِنكم ...» در مورد ابوبكر است ؟
نام و نام خانوادگی: عزيز يوسف زاده - تاریخ انتشار: ١١:٥٣ - ٢٩ آبان ١٣٩٦
خيلي عاليبود
فقط سوالي كه دارم علت اينكه پيامبر اكر م ص بعد از كشتار قبيله خالد را محاكمه نكردند چه بوده است.
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در این خصوص به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

133
کد مطلب: 8293 - عنوان: گوشه هائی از شمائل خدای وهابیت!
نام و نام خانوادگی: جعفر - تاریخ انتشار: ١٠:١٦ - ٢٨ آبان ١٣٩٦
باسلام
چه اشکالی داره خداوند جسم بلا کیف باشه همونطور که برخی از اهل سنت ذکر میکنند .
این هم برای خدا محدودیت نمیاره چرا که ما درباره ائمه هم میگم که میتونن در چند جا حاضر باشن درحالی که ایشان جسم هستند .
باتشکر
پاسخ:
با سلام
جسم یک چیز کلی است که از اجزائی تشکیل شده است و وقتی این اجزاء در کنار هم قرار می گیرند آن جسم را تشکیل می دهند و هر چیزی که دارای اجزاء است به آن اجزاء نیازمند است؛ پس اگر قائل شدیم که خدا جسم است آن وقت خدا نیازمند به اجزاء خود می شود؛ در حالی که ما قائل هستیم خداوند از هر چیزی بی نیاز است.
در ثانی جسم داشتن ولو این کیفیت آن را ندانیم باعث محدودیت می شود؛ چون جسم تشکیل شده است طول و عرض و ارتفاع و اگر بگوییم خدا جسم است یعنی در قالب طول و عرض و ارتفاع محدود شده است و هر چیزی که محدود شده است نیازمند به محدود کننده است؛ پس اگر خدا جسم باشد محدود می شود که نیازمند محدود کننده است و آن محدود کننده قدرت بیشتری از خدا دارد که توانسته است خدا را محدود کند؛ پس در این صورت آن محدود کننده لیاقت خدایی دارد نه این خدایی که جسم دارد.
اما در رابطه با ائمه ما قائل به بی نیازی ائمه نیستیم؛ بلکه می گوییم ائمه نیازمند به خدا هستند.
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

134
کد مطلب: 5245 - عنوان: آيا لعن كردن خلفاء و اصحاب جايز است ؟
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ٠٨:٤٦ - ٢٨ آبان ١٣٩٦
سلام علیکم و رحمه الله
۱- محتوای مقاله پاسخی کامل و دقیق برای سوالی که در عنوان مقاله ذکر شد نمی باشد ! و عجیب بود که مقاله رو میخوندم و می گفتم اینا مقدمه است و شاید جلوتر به مبحث اصلی بپردازه ولی جواب قانع کننده و جامعی برای لعن ندیدم ! که البته بعید نیست که درک و فهم ما ناقص باشه .
۲- کلمه " مردان حکم " در مقاله اشتباه نوشته شده و باید به " مروان حکم "ویرایش بشه .
ولی تشکر از سایتتون واقعا عالیه که بدون ترس و واهمه از کسی یا چیزی به این مطالب می پردازید
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
جهت اطلاع بیشتر در خصوص این موضوع به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

135
کد مطلب: 6233 - عنوان: لواط وهابي ها در اماكن تمرين واستراحتشان وحتي مساجدشان !!
نام و نام خانوادگی: منتظرالمهدی - تاریخ انتشار: ٠٧:٣٠ - ٢٨ آبان ١٣٩٦
یدالله فوق ایدیهم.
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیت والنصر...
136
کد مطلب: 1441 - عنوان: ظهور احمد الحسن يماني از اينترنت
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٠٢:٠٤ - ٢٨ آبان ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 2942
تو دیگه راهی نداری جز اینکه تاس بندازی.مرد حسابی این حرفا چیه.هرروز میخواد یکی ادعا کنه.تو هرروز میخوای استخاره بگیری!!

137
کد مطلب: 9788 - عنوان: آيا امامان اهل سنت شاگردان امام صادق سلام الله عليه بوده اند؟
نام و نام خانوادگی: سپهر - تاریخ انتشار: ١٩:٤٨ - ٢٧ آبان ١٣٩٦
سلام علیکم
آیا این نظرکه امام حسین قبل از وقوع کربلا در هشتم ذیحجه قصدراه بسمت کوفه کردن درست است ؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
هر چه مشهور است که امام حسین علیه السلام حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرد. طواف و سعی انجام داد و از احرام بیرون آمد چون نمی توانست حج خود را تکمیل کند، ولی بعید است که حضرت به احرام حج محرم شده باشد، چون کسی که می خواهد اعمال حج را انجام دهد، روز هشتم یا روز نهم ذی الحجه محرم می شود و دلیلی برای محرم شدن زودتر از موعد مقرر وجود ندارد.
همچنانکه در روایات نیز آمده است حضرت عمره را انجام داده بود
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ رَجُلٍ خَرَجَ فِی أَشْهُرِ الْحَجِّ مُعْتَمِراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَی بِلَادِهِ قَالَ لَا بَأْسَ وَ إِنْ حَجَّ فِی عَامِهِ ذَلِکَ وَ أَفْرَدَ الْحَجَّ فَلَیْسَ عَلَیْهِ دَمٌ فَإِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع خَرَجَ قَبْلَ التَّرْوِیَةِ بِیَوْمٍ إِلَی الْعِرَاقِ وَ قَدْ کَانَ دَخَلَ مُعْتَمِراً
«از امام صادق (ع) نقل شده که امام حسین(ع) قبل از روز هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد، در حالی که قبلا در ماه حج با احرام عمره، به قصد انجام عمره وارد مکه شده بود و عمره انجام داده بود. از این روایت بر نمی آید که حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرده باشد».
الکافی ج 4 ص :536.
در روایت دیگر نیز امام صادق فرمود: قَدِ اعْتَمَرَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ ع فِی ذِی الْحِجَّةِ ثُمَّ رَاحَ یَوْمَ التَّرْوِیَةِ إِلَی الْعِرَاقِ وَ النَّاسُ یَرُوحُونَ إِلَی مِنًی وَ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِی ذِی الْحِجَّةِ لِمَنْ لَا یُرِیدُ الْحَجَّ (5)
امام حسین در ماه ذی الحجه عمره انجام داد. سپس در روز ترویه (هشتم) به سوی عراق حرکت کرد . کسی که نمی خواهد حج انجام دهد، می تواند عمره انجام دهد.
الکافی ج 4 ص :536.
بنابراین امام عمره خود را انجام داده بود و برای واجب احرامی نبسته بود که بگوییم حج خود را ناقص گذاشت
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

138
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: سارا - تاریخ انتشار: ٠٩:٥٠ - ٢٧ آبان ١٣٩٦
این چرندیات چیه میخاید بچپونید تو تاریخ؟! :)))) حمله کرده خب چرا نمیخاید قبول کنید :) حمله کرذده قدرت و غصب کرده . حالا هی شیره بمالید سر اهل سنت . الانم قدرت شیرینه برادر به برادر رحم نمیکنه چه برسه به ابوبکر که عرب و جنگطلب بوده.
139
کد مطلب: 5212 - عنوان: چرا خداوند انسان را آفريد؟
نام و نام خانوادگی: زینب - تاریخ انتشار: ٠٣:٢٥ - ٢٧ آبان ١٣٩٦
دلایلتون برای هدف آفرینش انسان قانعم نمیکنه.خدا چه نیازی داره که یه سری موجودات بپرستنش؟ مگه نمیگین خدا از همه چیز بی نیازه؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در قسمت نظرات همین مقاله به صورت مفصل پاسخ داده شده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

140
کد مطلب: 6876 - عنوان: نقد کتاب «اصول المذهب الشيعة» - 3 جلد
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٥:١٤ - ٢٦ آبان ١٣٩٦
سلام لطفا پی دی اف خلاصه این سه جلد رو هم که در 400صفحه چاپ شده رو تویسایت قرار بدین .
خدا حفظتون که ممنون
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
خلاصه این کتاب فعلا موجود نیست
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات