نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
13901
کد مطلب: 5035 - عنوان: روايت «وأنت خلِيفتِي فِی كل مؤمِنٍ مِن بعدِی» با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: ٍسراج - تاریخ انتشار: ١٢:١٣ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
ياعلي-خداوند قادر مطلق را شاکرم که ولايت اميرالمومنين مولي علي ابن ابي طالب عليه السلام را در زندگي قسمتم کرد-خدا پرده را از چشمان و دل آنها که واضحات را نمي بينندبردارد انشاالله
13902
کد مطلب: 6354 - عنوان: ابوبكر، همراهي هميشه محزون (نقد ديدگاه هاي اهل سنت در تفسير آيه غار)
نام و نام خانوادگی: عبدالجبار - تاریخ انتشار: ١١:٠٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
اگر از يک مسيحي بپرسي بهترين انسان ها را نام ببر ميگويد حضرت عيسي و اصحابش اگر از يهودي بپرسي ميگويد حضرت موسي و اصحابش و همسرش اگر از يک شيعه در مورد اصحاب و همسران پيابرش بپرسي فقط لعن و نفرين ميکنند وا بر شما.از خدا بترسيد.
13903
کد مطلب: 5190 - عنوان: آيا خلفا چهارگانه با يكديگر اختلاف داشته اند ؟
نام و نام خانوادگی: ليكو - تاریخ انتشار: ١١:٠٤ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام دوست عزيز مطلبي در مورد حکمت خداوندي در ترتيب خلفاء اربعه نوشته ام خوشحال مي شم به بنده هم سر بزني SNGAN-ONLINE.MIHANBLIOG .COM
13904
کد مطلب: 6354 - عنوان: ابوبكر، همراهي هميشه محزون (نقد ديدگاه هاي اهل سنت در تفسير آيه غار)
نام و نام خانوادگی: عبدالجبار - تاریخ انتشار: ١١:٠١ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
آيا از خدا نميترسيد؟
همه ميدانند که سيدنا ابابکر صديق رض از تجار ثروت مند قريش بود.به قول شما کينه توزان ايشان در غار ميترسيد و از جنگ ها فرار ميکرد و و....
اگر ايشان چنين انساني بود چرا به اسلامي که در ان زمان هيچ قدرتي نداشت گروييد؟آيا نميتانست که با ثروتش لذت ببرد و آن مشقت ها را تحمل نکند و ثروتش را صرف اسلام ننمايد؟؟؟؟ايشان در غار براي پيامبر محزون بودند چون خودشانبه راحتي ميتوانستند حضرت رسول ص را ترک کنند اما ماندند.خداوند هدايتتان کند
چه گفت آن خداوند تنزيل وحي/خداوند امر و خداوند نهي
که خورشيد بعد از رسولان مه/نتابيد بر کس ز بوبکر به
حکيم ابوالقاسم فردوسي
13905
کد مطلب: 6299 - عنوان: اقرار ابوبكر به هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله عليها
نام و نام خانوادگی: شهاب يگانه - تاریخ انتشار: ٠٩:٥٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
"شيعه ميگويد:" اهل سنت حديث صحيح دارند که اين امر اتفاق افتاده اما عبد الرحمن دمشقيه، نويسنده معاصر وهّابى، مى‌نويسد: در روايت ابوبكر، نام داوود بن عُلْوان بَجَلِى وجود دارد كه بخارى، ابوسعيد بن يونس،‌ ابن حجر و ذهبي و عقيلى وى را منكر الحديث مى‌دانند. و اين گفته دروغ است به دلايل زير: اول: روايت با سند‌هاى ديگر نيز نقل شده است دوم: روايت با سندهاى متعدد تقويت شده است يعني اين روايت با سه سند گوناگون نقل شده است. حتّى اگر فرض كنيم كه همه اين اسناد مشكل داشته باشند، بازهم نمى‌توانيم از حجيّت آن دست برداريم؛ زيرا بر مبناى قواعد علم رجال اهل سنّت، اگر سند روايت از سه عدد گذشت، حتّى اگر همه آن‌ها ضعيف باشد، يك ‌ديگر را تقويت كرده و حجّت مى‌شود؛ سوم: شهادت عالمان اهل سنت بر صحت روايت چهارم: سند روايت درست است تنها اشكالى كه به اين روايت شده، منكر الحديث بودن عُلوان بن داوود بود، اين اشكال مردود است؛ چرا كه ابن حبان شافعى كه به اعتقاد برخى از بزرگان اهل سنت از متشددين در توثيق است، علوان بن داوود را توثيق كرده؛ و منكر الحديث بودن علوان بن داوود قابل اثبات نيست، "پاسخ اهل سنت: " ما يك مقاله 25 صفحه اي شيعه‌ها را خلاصه كرديم، علماي شيعه در اين 25 صفحه، سند فقط يک حديث را در کتب ما بررسي کرده‌اند بنازم همتشان را!! ولي يک سوال! علماي شيعه که اينقدر خبره‌اند و روي حرف علماي متخصص ما در علم حديث حرف مي‌زنند، اين‌ها چرا به خود زحمت نميدهند تا احاديث مهمترين کتاب‌هاي خود را تحقيق کنند و سره را از ناسره و صحيح را از ضعيف جدا کنند؟ ظاهرا که بسيار حوصله دارند و در صفحه صفحه کتاب‌هاي ما ميگردند. ظاهرا راويان احاديث ما را اينطور ميشناسند که ناوارد به امور خيال مي‌کند که اين محققين !!! شيعه، برادران دوقلوي راويان احاديث ما هستند اما آيا اي خواننده شيعه بنظر شما عجيب نيست که يک ايراني نام کوچه پس کوچه‌هاي قاهره را بشناسد اما نام شهرهاي مهم کشور خود مثل تبريز و اصفهان را نشناسد؟! اي خواننده شيعه آيا ميداني مهم ترين کتاب شيعه اصول کافي است. آيا ميداني تا حالا علماي شما در اين کتاب تحقيقي نکرده‌اند و ما نميدانم دقيقا کدام احاديث کافي صحيح است تا در بحث با شيعه از آن‌ها استفاده کنيم؟ تکليف اصول کافي دوجلدي که تا حالا معلوم نشده پس تکليف بحارالانوار 110 جلدي تا روز قيامت معلوم نخواهد شد. با اين کارنامه، باز اين مکاران ميايند درباره يک حديث ما 25 صفحه طولاني مينويسند و روي حرف آلباني و ابن حجر و هيثمي و ذهبي حرف ميزنند درست مثل اينکه يک حجه الاسلام اوگاندايي ايراد بگيرد که هواپيمايي ايرباس آمريکا غير فني ساخته شده در حاليکه خودش يک دوچرجه نميتواند بسازد و بعد خيال کند با پر کردن 25 صفحه حرفش اثبات مي‌شود !! اما آيا علماي شيعه خجالت مي‌کشند کلا و حاشا حالا يک سوال خيلي مهم ديگر (واقعا مهم دقت کنيد ) شما ببينيد شيعه‌ها 25 صفحه عرق ريختند تا ثابت کنند اين حديث بدون شک و ريب صحيح است. بسيار خوب! بسيار خوب!! ما قبول مي‌کنيم که صحيح است تعجب نکنيد بله قبول مي‌کنيم صحيح است!! حالا روايت را اول نقل مي‌کنيم تا شيعه خبط خود را ببيند و بداند با قبول کردن روايت فاتحه مذهب خود را خوانده است و از چاله به چاه افتاده و از نم نم باران به زير ناودان پناه برده! روايت اين است: عبد الرحمن بن عوف مي‌گويد به هنگام بيمارى ابوبكر رضي الله عنه به ديدارش رفتم و پس از سلام، احوال‌پرسى کردم و ابوبكر در جواب گفت: مي‌بيني که رو به مرگم و البته بهترين شما را، بعد از خود برشما امير كردم (يعني عمر رضي الله عنه را ) و در ادامه گفت: من در دوران زندگى بر سه چيزى كه انجام داده‌ام تأسف مى‌خورم، و بر سه کار که انجام ندادم افسوس مي‌خورم سه کار را هم اي کاش از رسول الله مي‌پرسيدم سپس ابوبکر آن نه چيز را برشمرد از جمله گفت اي کاش به خانه فاطمه حمله نمى‌كردم؛ اگر چه آن را براى جنگ بسته بودند و اي کاش خلافت را قبول نمي‌کردم و عمر يا ابوعبيده را براي خلافت پيش ميکردم و به جاي من يکي از ان دو امير مي‌شد. و اي كاش درباره خلافت و جانشيني از رسول الله صلي الله عليه وسلم مي‌پرسيدم که بعد او کي باشد.... الي اخر داستان حالا جواب دندان شکن ما به شيعه! يا عالم شيعي يا حجه الاسلام يا ايت الله !! مگر تو 25 صفحه را سياه نکردي تا صحيح بودن روايت را ثابت کني؟ مگر نمي‌گويي اين روايت درست است خب از اين روايت ثابت مي‌شود که حضرت ابوبکر روحش هم خبر نداشته حضرت محمد حضرت علي را به جانشيني انتخاب کرده است از اين روايت ثابت مي‌شود که واقعه غدير خم يا بقول شما غيد غدير خم از پايه دروغ و بي اساس است و نه ابوبکر مي‌دانسته که پيامبر علي را جانشين خود کرده نه راوي ( عبدالرحمن ابن عوف که فرد مهمي بود) آري اگر عبدالرحمن بن عوف مي‌دانست به ابوبکر مي‌گفت چرا افسوس مي‌خوري (که اي کاش از پيغمبر پرسيده بودم) مگر در عيد غدير خم نگفت علي جانشين است؟ حالا شيعه چه راهي برايش باقي مانده؟ هيچ!! همان کاري را مي‌کندکه در همان 25 صفحه کرده يعني با دقت تمام از اين روايت طولاني فقط يک جمله را انتخاب کرده تا رسوا نشود اي مردم بايد توضيح بدهيد که چرا ابوبکر دم مرگ از حمله به خانه فاطمه نادم است اما در همان حال به آن خيانت عظيم از نظر شما ( غصب خلافت ) اصرار ميورزد و گناه بي لذت مي‌کند ؟ و خلافت را مي‌دهد به عمر و مي‌گويد دادم به بهترين شما! اي مردم ! کسي که سر مظلوم را ميبرد و آن را خوب ميداند آيا معقول است که افسوس بخورد که چرا يک تار موي همان مظلوم را کندم؟( به خانه فاطمه حمله کردم ) اگر داستان شما درباره غصب خلافت درست باشد پس رفتار ابوبکر قابل توجيه نيست پس يا روايت دروغ است يا شما درباره عيد غدير دروغ مي‌گوييد و انتخاب با شماست !! حتي يک شيعه ساده و صد در صد هالو، گمان نميکنم اگر بگوييد: راوي روايت در نقل يک جمله صادق بوده و در نقل جمله بعدي کاذب بوده! اين را از شما بپذيرد. شيعه اگر جواب دارد بگويد. اما نقد سند روايت: نميخواهيم مثل شيعه 25 صفحه پرگويي کنيم چون او اين را دوست دارد. چون آدم بي منطق پرگوست، پس جواب خلاصه اين است: اولا چنانکه در اول گفتم شيعه صلاحيت اين بررسي را ندارد زيرا (کل اگر طبيب بودي،.......صحيح و ضعيف اصول کافي خود را اول جدا نمودي) دوما اين درست نيست که يک روايت دروغ را، اگر سه دروغگو جدا جدا روايت کردند آن روايت صحيح مي‌شود آيا اين را عقل ميپذيرد؟ اين از اصول علم حديث نيست البته دروغ شيعه را انتهايي نيست. آنچه که اهل سنت ( آنهم فقط گروهي از آن‌ها ) مي‌گويند اين است که در عبادات و اذکار و دعا مي‌توان به احاديث ضعيف استناد کرد زيرا اين ضرري ندارد، اما در اعتقادات بايد حتما حديث صحيح باشد و حديث مورد بحث حول اعتقادات است و در اينجا حديث ضعيف اصلا اعتبار ندارد. البته خيلي از علماي اهل سنت، حتي درباره عبادات نيز حديث ضعيف را قبول ندارند و مي‌گويند آنقدر حديث صحيح درباره عبادات داريم که نيازي به احاديث مشکوک نيست. سوما اما از نظر علماي طراز اول اين حديث مردود است مثل نظر هيثمي در مجمع الزوايد اين است: «رواه الطبراني وفيه علوان بن داود البجلي وهو ضعيف وهذا الأثر مما أنكر عليه» اين روايت را طبراني نقل کرده و علوان بن داود در سلسله راويان است که روايتش اعتبار ندارد علاوه بر اين از نظر من که هيثمي باشم مي‌گويم، اين روايت از جمله روايات منکر است ( بخاطر متنش ). و نظر ذهبي در ميزان الاعتدال قال البخاري: «علوان بن داود - ويقال ابن صالح منكر الحديث». وقال العقيلى: «له حديث لا يتابع عليه، ولا يعرف إلا به». وقال أبو سعيد بن يونس: «منكر الحديث». امام بخاري احاديث او را قابل قبول نميدانم و عقيلي مي‌گويد گفته‌هاي علوان قابل پيروي نيست و روايت‌هاي دارد که غير از او کسي نگفته ( در قوطي هيچ عطاري نيست ) و ابو سعيد مي‌گويد که او دروغگو است اما اينکه يک عالم با بقيه اختلاف کرده باشد اين کاري عاديست. اين بسيار اتفاق افتاده، اما نظر علماي اهل سنت عموما همين است و اختلاف چند نفر با اين نظر، از ارزش آن نميکاهد و بي اعتباري علوان بن داود همچنان برقرار است. اما اگر شيعه هنوز اصرار دارد که اين روايت درست و صحيح است پس از چاله به چاه افتاده و خودش خبر ندارد!! يعني بايد تمام متن حديث را قبول کند ( نه فقط نيم جمله را ) يعني بايد عيد غدير خم را باطل بداند "استاد محمدباقر سجودي"
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ اولاً؛ كتب حديثي ما تحقيق و بررسي سندي شده است. شما خبر نداريد مانند آيت الله شبيري زنجاني و مرحوم مجلسي و... ثانياً؛ كتب حديثي رسالتي دارند غير از كتب رجالي و ديدگاههاي علماي رجالي در جرح و تعديل متفاوت است. احترام به ديدگاههاي مختلف، عدم تعمد بر يك نظر خاص و علم كردن آن است. ثالثاً؛ معمولاً اين كتب محل مراجعه علماست و آنها هم از رجال و درايه باخبرند لذا مشكلي عمده اي در صورت ترك اين عمل نمي افتد.
اگر ما دنبال تصحيح سند اين روايت هستيم براي پذيرش شماست نه خودمان، چون براي ما از كتب خودمان قطعي است كه ابوبكر چنين كاري كرده است حال فرقي نمي كند او در آخر عمر به اين حقيقت اقرار بكند يا نكند. ثانياً آنچه در مورد «اقرار» در علم «قضا» ثابت شده «اقرار عليه خود» است نه «اقرار به نفع خود»، چون در آن صورت «ادعا» نام دارد و اقرار نخواهد بود و ادعا هم براي اثبات نياز به بينه و دليل دارد. در اين حديث هم آنچه عليه اوست پذيرفته است و آنچه ادعاست مال خودش ما نمي خواهيم،بطور مثال اگر كسي در محكمه بگويد پول فلاني را خورده ام ولي فلاني هم اينقدر از مال مرا برداشته است قاضي اقرار او را مي پذيرد ولي ادعاي او را در مورد ديگري، اگر شاهد و بينه نياورد قبول نمي كند هرچند كه هر دو را با هم و در يك جمله بگويد. اينجا هم همانطور است. مضاف بر اينكه روايت غدير به تواتر ثابت است و با اين روايت رد نمي شود.
اما سند روايت، اولاً؛ اسناد متفاوتي دارد چنانكه در متن به آن اشاره شد گويا شما آن را نشنيده گرفته ايد. ثانياً وثاقت علوان ثابت شده است. انتقادي بر دلايل ما داريد عالمانه و با دليل و مدرك ارائه دهيد. ثالثاً منكر الحديث به معناي «روايات او را قابل قبول نمي دانم» يا «دروغگو» نيست بلكه به اين معناست كه برخي روايات او روايات خاص است كه از ديگري نشنيده ايم. چنانكه عقيلي دقيقا همين عبارت را در مورد او مي گويد و اين شاهد صحت اين معناست. ثالثاً هر منكرالحديثي ضعيف نيست چنانكه بيانش گذشت. بنابراين دروغگويي شما بيشتر از علوان در اين عبارات ظاهر است.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

13906
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: رضا قاسمي نظرلو(نادارلي) - تاریخ انتشار: ٠٧:٤٨ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
گر پرده زرخ باز نمايد مهدي(عج) از خلق جهان دل بربايد مهدي(عج) اي شيعه چنان منتظر مولــا باش گويي که همين جمعه ميايد مهدي(عج)
13907
کد مطلب: 5374 - عنوان: بررسي آيات ولايت امير مؤمنان (ع) در منابع اهل سنت
نام و نام خانوادگی: محب - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٦ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
انشاالله هنگامه ظهور مولا مهدي عليه السلام ف ژوز همه ي دشمنان اهل بيت به خاك ماليده ميشه
13908
کد مطلب: 6313 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينت هاي گروه پاسخ به شبهات در دفاع از اهل بيت عليهم السلام
نام و نام خانوادگی: سراج - تاریخ انتشار: ٢٣:٤٤ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
يا علي- از صميم قلب از شما عزيزان براي زحماتتان تشكر ميكنم-اجرتان با خداو حضرت زهراسلام الله عليها-خدا دلتان راشاد كند كه باعث آگاهي ماشديد.التماس دعا
13909
کد مطلب: 6333 - عنوان: چند سؤال از محضر استادم جلد اول
نام و نام خانوادگی: سعيد - تاریخ انتشار: ٢٣:٣٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
آقا يا خانم پاري اگه مي توني جواب بده.ولي من ميدونم نمي توني جواب بدي چون مثل همون خليفه هات تشريف داري که حتي 2 خط بلد نبودن براي مسلمين بنويسن. اونوقت امام ما فقط يک خطبه اش که نقطه نداره براي زير سوال بردن کل فرقه تون کافيه چه برسه به خلفاتون
13910
کد مطلب: 6156 - عنوان: توهين شيخ وهابي به عايشه+تصوير
نام و نام خانوادگی: رحيم آقايي - تاریخ انتشار: ٢٣:١٤ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
باسلام خداوند درتمام مراحلات دنيوي واوخروي پيروزتان فرمايد که چهره حقيقي پيروان ائمه اطهار سلام الله را به جهانيان شناسانديد
13911
کد مطلب: 6313 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينت هاي گروه پاسخ به شبهات در دفاع از اهل بيت عليهم السلام
نام و نام خانوادگی: سعيد - تاریخ انتشار: ٢٣:٠٨ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام. از تمامي عوامل اين سايت و زحماتي که متقبل مي شن کمال تشکر رو دارم و فقط ميتونم بگم اجرتون با اميرالمومنين(ع) و خانم فاطمه زهرا(س)
13912
کد مطلب: 2592 - عنوان: كار شيعيان رافضي و شرور را يكسره كنيد !
نام و نام خانوادگی: عمري - تاریخ انتشار: ١٩:٣٨ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
خاک تو سرتون با مذهب کاملا دروغينتون چرا در مقابل شبکه کلمه کم اوردين مشرکها
13913
کد مطلب: 5035 - عنوان: روايت «وأنت خلِيفتِي فِی كل مؤمِنٍ مِن بعدِی» با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: ميثم خليلي - تاریخ انتشار: ١٨:٢٢ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
با نگاه به آياتي از قرآن كه در مورد موسي و وزيرش هارون بوده ميتونيم شباهت هاي بسيار زيادي رو بين هارون و امام علي (ع) ببينيم كافيه يه مقدار دقيق شيم. استاد رائفي پور هم چند تا سخنراني خيلي قشنگ در مورد شباهت هاي هارون و امام علي كردند.
13914
کد مطلب: 4965 - عنوان: آيا روايت علي «امام المتقين وسيد المسلمين» با سند معتبر وارد شده؟ (+ تصوير)
نام و نام خانوادگی: ميثم خليلي - تاریخ انتشار: ١٨:٠٤ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
منظورم اين بود كه هميشه اينجوري آدرس بديد خيلي خوب ميشه با تشكر
13915
کد مطلب: 1436 - عنوان: توصيه خصمانه مفتي سلفي به زنان مصري و گاف رسانه اي وي
نام و نام خانوادگی: محمد حسين - تاریخ انتشار: ١٧:٥٣ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
فکر ميکنم اين وهابيها يک بار در جنگ عراق عليه ايران روحيه جانبازي و شهادت طلبي را در شيعه ديده اند و از اينروست که رو به انتحاري اورده اند و ناجوانمردانه ادم کشي ميکنند
13916
کد مطلب: 5035 - عنوان: روايت «وأنت خلِيفتِي فِی كل مؤمِنٍ مِن بعدِی» با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: روح الله نوري - تاریخ انتشار: ١٦:٠٤ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
سقط من الاصل، و استدرکتها من" المسند" و هي زياده هامه اذ بدونها يفسد المعني کما هو ظاهر
13917
کد مطلب: 4730 - عنوان: فتواي جنجالي "قرضاوي" درباره نوشيدن مشروبات الكلي
نام و نام خانوادگی: عبدالحارث مطعوف - تاریخ انتشار: ١٥:٠٧ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
قرضاوي خيلي بدجنس و کثيف است. خدا ريشه‌ي اين عالم بزرگوار را بخشکاند.
اللهم عجل لوليک الفرج
13918
کد مطلب: 5043 - عنوان: چهل روايت صحيح در اثبات امامت از كتاب هاي شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: دوستدار اهل بيت - تاریخ انتشار: ١٣:٤٦ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
ابهام کلمه مولي فقط در غدير؟ سرکار خانم رکسانا مي گويند که مولي يعني دوست خوب به آنها مي گوييم که چطور در غدير به معناي دوست است ولي در قضيه تعيين خليفه ثاني آنها توسط خليفه اولشان که با همين کلمه بود نگفتند مراد سرپرست نيست و دوست است؟ چرا که خليفه اول در مورد خليفه ثاني نوشت: " وليتکم بعدي عمر بن خطاب" بيعت سه روزه مردم با حضرت علي عليه السلام بعد از انتصاب خود دليلي کافي مبني بر ولي بودن به معاي سرپرست است نه دوست چرا که معنا ندارد مردم سه روز براي دوست بودن با اميرالمؤمنين بيعت کنند و اصلا بيعت براي دوستي معنا ندارد و مسلما بيعت براي امر امامت و خلافت بوده نه دوستي...
13919
کد مطلب: 6342 - عنوان: بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)
نام و نام خانوادگی: سگ حضرت زهرا - تاریخ انتشار: ١٢:٤١ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
لعن علي عدوک يا علي(ع) ؟؟؟ با سلام عمر ؟؟؟ هرگز داماد حضرت علي(ع) نبوده علماي اهل سنت مي خوان با چنگ و دندون و به هر نحوي که يک سري شم در همين سايت گفته شده اين مسئله را اثبات کنند ولي هر گز نخواهند تونست. و فقط به جاهلايي مثل خودشون اثباط شده اين را هم بگم که لا اله الا الله هر گز بدون ولايت مطلقه يعني امير المومنين علي(ع) فايده اي ندارد کسي که علي (ع) را کشت به لا اله الا الله اعتقاد داشت به ولايت اعتقاد نداشت که رسوا شد و تا کنون مورد لعن همه قرار گرفته. به اين آدرس هم بريد راجع به خلفاي سه گانه مطلب خوبي هست که ارزش خوندن داره yazhrayi.blogfa.com/post/3 راجع به جانشين واقعي پيامبر به آيه 55سوره مائده بريد ((همانا سرپرست شما خدا و پيامبر و بعد از او کساني هستنت که در حال رکوع زکات مي دهند)) همه مي دانيم که علي (ع) بود که در حال نماز انگشتر خود را زکات داد در ضمن کتاب شب هاي پيشاور که دوست عزيزمون معرفي کرد کتاب کامليه ماجراي ده شب بحث شيعه با حافظ سنيه يکم طولانيه ولي ارزش مطالعه رو داره راجع به مطلب خوبي که گذاشتين ممنون اجرکم عند الله ياعلي مدد
13920
کد مطلب: 5813 - عنوان: تشرف ملا محمد شريف زاهدي به مذهب تشيع 01
نام و نام خانوادگی: صادق - تاریخ انتشار: ١٢:٠١ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٢
عزيزان و برادران اهل سنت آيا مي دانيد، علماي اهل تسنن بر اين اعتقاد هستند که فقهاي سني، خطا ناپذير هستند و هر فتوايي دهند عين حقيقت است؟ برخي از علماي اهل سنت اعتقاد دارند که اگر فتواي فقيه سنتي نادرست باشد، خدا حقايق را با فتواي وي هماهنگ مي نمايد. بايد از پيروان اين عزيزان پرسيد که اگر در يک مسأله دو فقيه سني دو فتواي متناقض دادند، تکليف چيست؟ کما اينکه در تاريخ بسيار اتفاق افتاده است. لاجرم يا يکي از اين فتواها نادرست است يا اينکه حقيقت ها چندگانه و نسبي هستند. حقيقت بودن همزمان دو امر متناقض يا متضاد، هم به مثابه عدم وجود حقيقت و در نهايت به انکار خداوند مي انجامد. از طرفي شق اول نيز غيرممکن است. بفرماييد تکليف چيست و با چه ساز شما بايد رقصيد؟ پيشنهاد من اين است براي اندک زماني خود را در موضع انتقاد از خود و آيين خود قرار دهيد در موضع کسي که مي خواهد با بي طرفي تمام راه درست را انتخاب کند. براي هر ادعايي دليلي بياوريد و عقل خود را قاضي محکمه دل نماييد. هر چه يافتيد، همان مسير درست است.