نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
13881
کد مطلب: 6313 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينت هاي گروه پاسخ به شبهات در دفاع از اهل بيت عليهم السلام
نام و نام خانوادگی: محمد جواد سليماني - تاریخ انتشار: ١٩:٤٨ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام .داداش اين چه وضعه. داخل اسم دادن به پوشه ها. مثلا اسم يکي هست _ولايت علي در قرآن_به خدا فکر نکنم اذيت بشيد اگه بنويسيد ولايت اميرالمومنين حيدر کرار در قرآن لطفا اصلاح کنيد اون عمريون چقدر روي باطلشون پا فشاري ميکنند و ملعون ها رو هم با حضرت خطاب ميکنند ولي ما ....ياعلي از زحمات شما هم ممنون.....
13882
کد مطلب: 6354 - عنوان: ابوبكر، همراهي هميشه محزون (نقد ديدگاه هاي اهل سنت در تفسير آيه غار)
نام و نام خانوادگی: عاشق اميرالمومنين علي - تاریخ انتشار: ١٩:٢٠ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
اگر از يک مومن بپرسي بدترين فرد امت حضرت موسي که قوم و خويش او هم بودند که بود؟ خواهد گفت : «سامري» و «قارون» اگر از يک مومن بپرسي بدترين فرد نزديک يا منسوب به حضرت عيسي که بود؟ خواهد گفت : «يهوداي اسخريوطي» و «شائول يا همان پولوس» اگر از يک مومن بپرسي بدترين فرد نزديک و منسوب به پيامبر اکرم از امت او که باني بدعت و انحراف و تفرقه و ضلالت شد و حق را از موضعش تغيير داد که بود خواهد گفت : «فلاني» و «فلاني» !!
13883
کد مطلب: 6151 - عنوان: خلوت زنان با ميمون حرام است + تصوير فتوا
نام و نام خانوادگی: سعيدشجاع - تاریخ انتشار: ١٩:٠٢ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
فقط بگم که ين يارو واقعا ديوونه وروانيه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13884
کد مطلب: 5034 - عنوان: روايت «علِي مع القرانِ، والقرآن مع علِي» با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: شهاب يگانه - تاریخ انتشار: ١٨:٠١ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام عليکم: "علي واقعي" برعکس شيعيانش، قرآن امام او بود**خوش‌خلق وضد نفرين،وحدت پيام اوبود نامش علي، پيامش، توحيد با عدالت**اخلاق نيک و عالي، تنها مرام او بود کي‌قبر قبله‌اش بود؟کي‌سوي شرک ميرفت؟**مست ازشراب توحيد، لبريز جام اوبود وقتي خراب مي‌کرد، هرجا که قبر وبت بود**چون ذکر قل هوالله، تنها پيام او بود توحيد فکر او بود، الله ذکر او بود**صحاب ياور او، سنت قوام او بود اي پيرو خرافات، با هر حديث جعلي**کي مي رسي به او که : قرآن امام او بود والسلام منبع: مصيبت نامه عليرضا حسيني
13885
کد مطلب: 4918 - عنوان: نظر اهل بيت عليهم السّلام راجع به روزه گرفتن در روز عاشورا چيست؟
نام و نام خانوادگی: شهاب يگانه - تاریخ انتشار: ١٧:٤٨ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام عليکم: الف) : ابي‌عبدالله از پدرش علي روايت كرده كه فرمود: «روز عاشورا را روزه بگيريد، روز نهم و دهم؛ چرا كه اين روزه كفاره‌ي گناهان يك سال است». (تهذيب الاحكام (4/299)، استبصار (2/134)). ب) از ابو حسن روايت شده كه فرمود: «پيامبر  در روز عاشورا روزه مي‌گرفت». (تهذيب الاحكام 4/29 ج) جعفر از پدرش  روايت كرده كه فرمود: «روزه‌ي عاشورا كفاره‌ي يك سال مي‌باشد». (تهذيب الأحكام 4/300) د) از صادق روايت شده كه مي‌فرمايد: «كسي كه بتواند ماه محرم روزه بگيرد، از هر زشتي و بدي دور مي‌شود». (وسائل الشيعة 7/347) ه)از پيامبر r روايت شده كه فرمود: «برترين نماز بعد از نمازهاي واجب، نماز شب مي‌باشد و برترين روزه بعد از روزه‌ي رمضان، روزه‌ي ماه محرم است». (جامع أحاديث شيعه 9/474). و) امام علي مي‌فرمايد: «در عاشورا، روزهاي نهم و دهم براي احتياط روزه بگيريد كه آن كفاره‌ي يك سال مي‌باشد و اگر كسي ندانسته چيزي بخورد و بقيه‌ي رزوه‌اش را تمام بكند قبول است». (مستدرك الوسائل 1/594) ز) از عباس رضي الله عنه روايت شده كه فرمود: «اگر هلال محرم را ديديد روزها را بشماريد تا به روز نهم مي‌رسد، بعد روزه بگيريد. پرسيدند آيا پيامبر چنين روزه مي‌گرفت؟ گفت: بله». (إقبال الأعمال ص: 554، وسائل الشيعة 7/347) ح) از رضي‌الدين ابو قاسم علي بن موسي بن جعفر بن طاووس روايت شده كه گفت: «روايات بسياري در مورد تشويق و دعوت به روزه گرفتن در محرم آمده است». (اقبال الاعمال ص: 558) ط) نوري طبرسي از جعفر بن محمد روايت كرده كه مي‌فرمايد: «كشتي نوح  در روز عاشورا بر خشكي قرار گرفت و نوح به انسان و جن كه همراه او بودند گفت: روزه بگيرند، همچنين عاشورا روزي است كه خداوند توبه‌ي آدم را قبول كرد و او را بخشيد». (مستدرك الوسائل 1/594) خب؟ چي داري بگي ؟؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
روايت اول را مرحوم مجلسى ضعيف دانسته است . ملاذ الاخيار ج 7 ص 115 . مجلسي اول نيز در كتاب روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه‏ در باره اين روايت گويد: آن چرا كه شيخ از مسعدة بن صدقه و ديگران، رواياتى نقل كرده است، حمل بر تقيّه يا روزه‌اى كه به بخاطر ناراحتى از حادثۀ اين روز يا بر امساك‌ از خوردن و آشاميدن تا عصر بدون اينكه نيّت روزه كند، حمل مى‌گردد
روايت دوم را محقق قمي و ديگران حمل بر تقيه كرده اند. غنائم الايام ج7 ص76
روايت سوم نيز مجهول است همچنانكه مجلسي گفته است . ملاذ الاخيار ج7 ص 116 همچنين اين روايت در وسائل الشيعه ذيل باب «بَابُ اسْتِحْبَابِ صَوْمِ يَوْمِ التَّاسِعِ وَ الْعَاشِرِ مِنَ الْمُحَرَّمِ حُزْناً وَ قِرَاءَةِ الْإِخْلَاصِ يَوْمَ الْعَاشِرِ أَلْفَ مَرَّةٍ وَ الْإِفْطَارِ بَعْدَ الْعَصْرِ بِسَاعَة» آمده است كه مقصود امساك كردن از خوردن و آشاميدن بخاطر حزن و اندوه در روز عاشوراء است و افطار بعد از عصر است . وسائل الشيعه ج 10 ص 457
هرچند در روايت چهارم و پنجم و هفتم و هشتم به طور مطلق گفته است كه ماه محرم را روزه بگيريد ولي در مقابل، روايات فراواني وجود دارد كه از روزه روز عاشوراء منع كرده اند كه اين روايات، احاديث مطلق را تخصيص مي زند . از امام رضا ـ عليه السلام ـحديثي در اين مورد نقل شده كه مضمونش چنين است: «اين روز، روزي است كه بني اميه در آن روز، روزه مي گيرند و در اين روز اسلام و مسلمين عزادار شدند، پس در اين روز، روزه نگيريد. هر كس در اين روز، روزه بگيرد، همچون آل اميه، آتش جهنم نصيبش خواهد شد. وسائل الشيعة ج 10 ص 460 همچنين امام صادق عليه السلام فرمودند: حسين عليه السلام در اين روز مصيبت ديده ‏است، اگر تو هم (سوال كنند) مصيبت زده هستي اين روز را روزه نگير و اگر از کساني هستي که قصد شماتت اهل بيت را داشته و سلامت بني اميّه تو را خشنود کرده اين روز را روزه بداره. امالي شيخ طوسي، ص 667، رقم‏1397 / 4
اما روايت ششم كه از حضرت علي عليه السلام نقل كرديد، اين روايت را صاحب مستدرك از كتاب جعفريات نقل كرده است كه در اين كتاب سخنانى وجود دارد كه صاحب جواهر آن را تضعيف نموده و و از اينكه آن سخنان از اصول مشهوره باشد، نفى نموده است . جواهر الكلام 21: 397
اما روايت آخري اولا: هيچ دلالتى مبنى بر مشروعيت روزه عاشورا در شريعت، ندارد ثانيا: اصل اين روايت در دعائم الاسلام است كه مستدرك الوسائل نيز از او نقل كرده است و لازم به يادآوري است كه مؤلف كتاب دعائم الاسلام از علماء اماميّه- نيست بلكه شافعى مذهب هست كه ذهبى او را توثيق نموده، لذا، نزد اهل سنّت داراى اعتبار مى‌باشد
بنابراين رواياتي كه درباره جواز روزه روز عاشوراء از منابع شيعه ذكر كرديد، يا سند آنها مشكل دارد و يا ربطي به روزه عاشوراء ندارد او همچنين اينكه در مقابل، روايات فراواني وجود دارد كه دلالت بر منع روزه گرفتن در عاشوراء مي كنند كه فقهاى شيعه با تمسك به اين روايات فتوا به کراهت روزه در روز عاشورا داده‏اند و عده اي نيز حتي روزه اين روز را حرام دانسته آند
حتي در منابع اهل سنت نيز درباره روزه روز عاشورا تناقض وجود دارد يک روايت مي گويد روزه روز عاشورا بود تا اينکه حکم وجوب روزه ماه مبارک رمضان آمد و روزه روز عاشورا برداشته شد و يک جا نيز مي گويند تا زمان هجرت پيامبر اثري از روزه عاشورا نبود و بعد از هجرت پيامبر از يهوديان ياد گرفت
اين دو روايات در صحيح بخاري چنين آمده است:
روايت اول :
حَدَّثَنَا أَبُو مَعْمَرٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَارِثِ حَدَّثَنَا أَيُّوبُ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ – رضى الله عنهما – قَالَ قَدِمَ النَّبِىُّ – صلى الله عليه وسلم – الْمَدِينَةَ. فَرَأَى الْيَهُودَ تَصُومُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ. فَقَالَ «مَا هَذَا،». قَالُوا هَذَا يَوْمٌ صَالِحٌ. هَذَا يَوْمٌ نَجَّى اللَّهُ بَنِى إِسْرَائِيلَ مِنْ عَدُوِّهِمْ. فَصَامَهُ مُوسَى. قَالَ «فَأَنَا أَحَقُّ بِمُوسَى مِنْکُمْ». فَصَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ .صحيح البخاري ج 2 ص 704 ح 190
نبي اکرم صلى الله عليه وآله وسلم به مدينه آمد و يهود را ديد که روز عاشوراء را روزه گرفته‌اند، فرمود: اين کار براي چيست؟ گفتند: اين روزي فرخنده‌اي‌ است که در آن بني إسرائيل را خداوند از دست دشمنانش نجات بخشيده است؛ لذا موسي و پيروانش اين روز را روزه مي‌دارند. حضرت فرمود: من براي تبعيت از موسي أحق و سزوارتر هستم از اين رو حضرت اين روز را روزه گرفت و نيز امر فرمود تا اين روز را روزه بگيرند.
روايت دوم :
عَنْ عَائِشَةَ رضى الله عنها قَالَتْ: کَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ تَصُومُهُ قُرَيْشٌ فِي الْجَاهِلِيَّةِ، وَکَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَصُومُهُ، فَلَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ صَامَهُ، وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا فُرِضَ رَمَضَانُ تَرَکَ يَوْمَ عَاشُورَاءَ، فَمَنْ شَاءَ صَامَهُ، وَمَنْ شَاءَ تَرَکَهُ. صحيح بخاري، ج 3، ص1393، ح 361
عايشه مي‌گويد: روز عاشوراء را قريش در جاهليت روزه مي‌گرفت، و رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم نيز اين روز را روزه مي‌داشت، و زماني که حضرت به مدينه آمد همچنان اين روز را روزه مي‌داشت و ديگران را نيز امر به روزه مي‌نمود، تا اين‌که روزه ماه رمضان واجب گرديد؛ که از آن به بعد حضرت روزه روز عاشوراء را ترک نمود و دستور داد هر کس مي‌خواهد اين روز را روزه بدارد و هر کس نمي‌خواهد روزه نگيرد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

13886
کد مطلب: 5138 - عنوان: آياروايت «ولدني ابوبكر مرتين» ازقول امام صادق عليه السلام صحت دارد؟
نام و نام خانوادگی: فاطمه املشي - تاریخ انتشار: ١٧:١٧ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
بسمه تعالي مي خوام بدونم که اگر ما از سني ها بخواهيم خلفاشون رو توصيف کنند و دستشون رو باز بذاريم که بدون مدرک ،همگي تخيّلاتشون رو هم بکار بگيرند ،مي تونند ابوبکر و عمر و عثمان رو طوري توصيف کنند که يک درصد از فضايل امير المؤمنين علي عليه السّلام رو داشته باشند؟
13887
کد مطلب: 6312 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينتهاي گروه پاسخ به شبهات با موضوع غدير وفضائل اميرمؤمنان عليه السلام
نام و نام خانوادگی: حسين حسني - تاریخ انتشار: ١٦:٥١ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام و خسته نباشيد ميخواستم بدونم اين مجموعه با مجموعه قبلي پاورپوينت ها چه فرقي ميکنه؟ حجم جفتش 516 مگابايت هست. به اشتباه نوشتيد 214 مگابايت!!! اصلاح بفرماييد لطفا
پاسخ:
باسلام به شما و همه دوستاني كه مشكل را تذكر دادند.
دوستان گرامي؛ اين مشكل در ابتدا بود و پيوند پاورپوينت دوم هم همان پيوند مجموعه اول بود البته اگر روي عكس كليك مي كرديد مشكلي نداشت كه مشكل رفع شد و مي توانيد دانلود كنيد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

13888
کد مطلب: 5032 - عنوان: روايت: فاطمه « اصدق لهجة» از عائشه با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: خاك پاي حضرت زهرا - تاریخ انتشار: ١٦:٤٣ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
به نام خدا با تبريك ولادت حضرت زهرا به ساحت مقدس حضرت ولي عصر ارواحنا له الفدا و تمام شيعيان آن حضرت.در شان حضرت زهرا همين بس كه خداوند خطاب به نبي مكرم (ص) فرموده:اگر تو نبودي جهان رو نميافريدم و اگر علي(ع) نبود تو را نميافريدم و اگر فاطمه (س) نبود هيچكدام را خلق نمي كردم...يا زهرا
13889
کد مطلب: 6299 - عنوان: اقرار ابوبكر به هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله عليها
نام و نام خانوادگی: دوستدار ياران رسول الله - تاریخ انتشار: ١٦:٣٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام (محمدرسول الله والذين معه اشداءعلي الکفار ورحماءبينهم)محمد(ص) فرستاده رسول خداست وکسانيکه با اوينددربرخورد با کفار شدت به خرج مي دهند وبا خودشون مهربانند من عالم نيسم اما شما ها داريد با اين لعنت وناسزاگوي هايتون بر خلاف قرآن عمل مي کنيد کمتر کسي است که ايه اي به اين روشني را نفهمد بر اساس کتب خودتون يا کتب ديگران داستان سرايي ميکنيد اين ايه صراحت ياران پيامبر را معرفي ميکند شايد کتب شعه وسني دچار اشتباه واخبار غلط باشد اما قران دس نخورده است طبق دلايل شما قران (نعوذ بالله)اشتباه ميکند وکتاب ها درست مي گويند کار ندارم چه کتب شيعه يا سني . چرا ياران رسول رابد ميگوييداز طرفي اگر افسانه شهادت درست باشد1- حضرت علي شير خدا بود نه مجسمه چرا دفاع نکردترسيد شما که ميگوييد امام بايد شجاع باشد پس کسي که نتواند خانواده خود آن هم دختر رسول الله را را محافظت کندچطور اين شخص اسلام را حفظ مي کند2-چرا به قاتل همسرش دختر همان زن را مي دهد(مي توانيد به کتب خودتون و کليپ اعتراف قزويني مراجعه کنيد) اگه حضرت عمر به زور با دخترش ازدواج کرده پس ديگه قيد شجاعت وغيرت حضرت علي (رض)طبق دلايل شما بزنيم3-چرا به قاتل زنش به غاصب خلافت ومتعرض به ناموسش به اعتقاد شما مشورت مي داده جاي سوال وتعجب داره؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!4- راسي از ترس اسم فرزندانشو عمر وعثمان وابوبکر ميگذ اشته 5- چرا امام حسن وامام حسين (رض) اسم خلفا را براي فرزندانش انتحاب کرده اند شايد بگوييد اسم عربي بودند پس معاويه ويزيد ابولهب هم اسم عربي هستند چرا اين اسامي راانتحاب نکردند 6- چرا تا سال 1372 توي تقويم وفات نوشته بود اره تازه مورخين کشفش کردند7-اما اگر شهادت را قبول نکنيم عکس مطالب بالا پذيرفته ميشود.بياييم کينه هارو کنار بگذاريم به خدا به نفع اسلام است نگاه کنيد به جايي اينکه بچه مسلمان قران ياد بگيرد اختلاف وکينه ياد ميگيرد خواهش ميکنم نشان داده شود
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ ما با چه زباني بايد با شما بزرگواران كه بدون توجه به مطالب موجود در سايت و حتي جوابهايي كه در نظرات قبلي داده شده نظر مي گذاريد صحبت كنيم؟ آقاي عزيز قبل از ارسال نظرات تكراري كه همانند نوار، ضبط كرده ايد و بدون توجه به جوابهاي داده شده مي فرستيد، نظرات جواب داده شده و مطالب مربوطه را بخوانيد. عاقلانه و منطقي به بحث بنشينيم، تفنگي كه شما براي شليك برداشته ايد ما قبلا خشاب آن را خالي كرده ايم! از فضايي كه براي ابراز عقايد و نظراتتان در اختيار شما قرار داده مي شود منصفانه استفاده كنيد.
چرا به شرايط زمان حضور معصومين عليهم السلام دقت نداريد؟ اگر قرار است به اين كارها شجاعت افراد را زير سوال ببريم بايد در ابتداي امر همين اشكال را به خود رسول الله صلي الله و عليه و آله بكنيم كه چرا ايشان همان مبارزاتي كه در مدينه با كفار داشتند، در مكه نداشتند؟ عمر كه به گفته شما چه شجاعتها و رشادتها داشته چرا نتوانست خالد را بخاطر زنا در زمان ابوبكر مجازات كند؟ جواب معلوم است ولي گويا شما براي دريافت جواب نياوده ايد؟
تمام شبهات شما جواب داده شده به بخشهاي مختلف سايت مراجعه كنيد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

13890
کد مطلب: 5810 - عنوان: عصمت پيامبران (عليهم السلام) 01
نام و نام خانوادگی: عليرضا ن - تاریخ انتشار: ١٦:٣٥ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام عليکم گروه پاسخ به شبهات،در سايت شبکه جهاني ولايت در قسمت ارشيو برنامه ها در قسمت مائده آسماني (وحي) 5 که مربوط به برنامه جناب رباني گلپايگاني مي باشد، در مورد تفسير ايه 213سوره بقره مي فرمايند که :( از اين آيه شريفه از اينکه فرمودند « أَنْزَلَ مَعَهُمُ » ضمير هم به نبيين برميگردد و نبيين اشاره به عموم انبياء دارد و مقصود سلسله انبياء است و ظاهر آيه شريفه است که همه انبياء کتاب داشتند و در ذيل آيه هم ميفرمايد « لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فيمَا اخْتَلَفُوا فيهِ » نشان ميدهد که اين کتاب مشتمل بر قوانيني بوده که مبناي داوري در اختلافات مردم بوده که اصطلاحاً به اين کتاب شريعت ميگويند . عده اي از مفسرين چنين ديدگاهي دارند و ظاهر کلام مرحوم طبرسي در مجمع البيان ميفرمايد عموم انبياء است و فخرالدين رازي در ذيل آيه همين نظريه را مطرح کردند و قاضي ابوبکر باقلاني همين نظر را دارد و صاحب المنار هم همين نظر را دارد و عده اي اين ديدگاه را دارند . و عده اي هم ميگويند که مجموع من حيث مجموع است يعني که تک تک انبياء کتاب نداشتند ولي برخي داشتند و صاحب الميزان چنين نظري دارد و ميفرمايد مقصود اين است که مجموع پيامبران داراي کتاب بودند ولو اينکه در اين مجموعه چند پيامبر هم کتاب نداشته باشند . و بنظر من نظريه اول مرجح است و ما تا دليل محکم نداشته باشيم از ظاهر آيات نميتوانيم عدول کنيم ، ميشود اين احتمال را مطرح کرد که مراد مجموع من حيث المجموع است ولي ظاهر کلام اين است که هم معهم دارد و هم نبيين دارد و اگر دليل داشته باشند ميتوانند بگويند که مجموع من حيث المجموع است ولي تا زمانيکه دليل نداريم نميتوانيم چنين حرفي بزنيم و به ظاهر آيه استدلال ميکنيم . گروه پاسخ به شبهات، ايا ايه 44سوره مائده ديدگاه علامه طباطبائي را تاييد نمي کند :( إِنَّا أَنزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِيهَا هُدًى وَ نُورٌ يحْكُمُ بهَا النَّبِيُّونَ الَّذِينَ أَسلَمُوا لِلَّذِينَ هَادُوا وَ الرَّبَّنِيُّونَ وَ الاَحْبَارُ بِمَا استُحْفِظوا مِن كِتَبِ اللَّهِ وَ كانُوا عَلَيْهِ شهَدَاءَ فَلا تَخْشوُا النَّاس وَ اخْشوْنِ وَ لا تَشترُوا بِئَايَتى ثَمَناً قَلِيلاً وَ مَن لَّمْ يحْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُولَئك هُمُ الْكَفِرُونَ) که در اين ايه حضرت موسي (ع) و همه انبياي پس از او تا بعثت حضرت عيسي(ع) پيرو شريعت ايشان و طبق ان براي يهوديان حکم مي کردند. در صورتي که اگر نظر جناب رباني گلپايگاني مورد قبول باشد،پس بايد بعد از حضرت موسي ، تک تک پيامبران بعد از ايشان تا زمان حضرت عيسي کتاب داشته باشند، در حالي که چنين نيست؟لطفاً توضيحي در اين زمينه بفرماييد؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ با تشكر از دقت و پيگيري شما، حضرت آيت الله رباني در برنامه قبل از اين برنامه يعني «مائده آسماني (وحي) 4» اين نظريه خود را بيان داشته اند و به آيه اي كه شما فرموديد هم اشاره نموده اند كه اگر دقت شود مشكلي كه بيان داشتيد حل خواهد شد ايشان در جمع بندي ميان اقوال مختلف به اين صورت بين همه اقوال آشتي ايجاد مي كنند: «از شواهد و قرائن و حتي اعتبارات عقلاني در باب نبوت روشن ميشود که عموم انبياء الهي داراي کتاب بودند ولي ما بايد کتب مربوط به شريعت را که هدايت مردم را در برداشته است دو دسته کنيم که يکدسته کتب مادر و اساسي و محور بوده که پيامبران اولي العزم داراي چنين کتابهايي بودند مثلاً از حضرت آدم تا حضرت نوح و از حضرت نوح تا حضرت ابراهيم و از حضرت ابراهيم تا حضرت موسي و از حضرت موسي تا حضرت عيسي و از حضرت عيسي تا پيامبر اکرم ، يعني در برهه ها و مقطع هاي مهم تاريخي است و کتبي که در اين مقاطع مدار و محور بوده است و انبيائي که بعد مي آمدند بر اساس اين کتب به امر هدايت و تبليغ ميپرداختند و اينها کتاب شريعتي را که پيامبر اولي العزم آورده است تبليغ ميکردند .
اما در کنار اين کتب مادر، هر يك از پيامبران متناسب با زمان، مکان، موقعيت و شرائط خود کتبي اختصاصي هم داشتند که براي هدايت به آن نيازمند بودند.»
بنابراين در آيه 213 بقره كتب اختصاصي و تك تك انبيا بيان شده است و در آيه 44 مائده منظور كتاب مادر و اساسيي است كه بر امت يهود نازل شده يعني همان تورات.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

13891
کد مطلب: 5810 - عنوان: عصمت پيامبران (عليهم السلام) 01
نام و نام خانوادگی: عليرضا ن - تاریخ انتشار: ١٦:١٢ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام عليکم گروه پاسخ به شبهات، گروهي مانند ايت الله معرفت(ره) قائل به اين هستند که پيامبر اسلام(ص) قبل از بعثت تايع شريعت ابراهيم (ع) بوده است، و دليل ان را ايات زير مي داند: 1)وَ قَالُوا كونُوا هُوداً أَوْ نَصرَى تهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَهِيمَ حَنِيفاً وَ مَا كانَ مِنَ الْمُشرِكِينَ 2)وَ مَنْ أَحْسنُ دِيناً مِّمَّنْ أَسلَمَ وَجْهَهُ للَّهِ وَ هُوَ محْسِنٌ وَ اتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَهِيمَ حَنِيفاً وَ اتخَذَ اللَّهُ إِبْرَهِيمَ خَلِيلاً 3)قُلْ إِنَّنى هَدَانى رَبى إِلى صرَطٍ مُّستَقِيمٍ دِيناً قِيَماً مِّلَّةَ إِبْرَهِيمَ حَنِيفاً وَ مَا كانَ مِنَ الْمُشرِكِينَ 4)ثُمَّ أَوْحَيْنَا إِلَيْك أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَهِيمَ حَنِيفاً وَ مَا كانَ مِنَ الْمُشرِكينَ. و در اخر ايشان نتيجه گرفتند که حضرت رسول اکرم(ص) قبل از بعثت پيرو شريعت ابراهيم بود، در حالي که اين چهار ايه مربوط به دوران بعد از بعثت مي باشد؟ و از طرفي ديگر در خطبه قاصعه امير المومنين(ع) صحبت از چيز ديگري مي باشد؟ و همچنين ايه90سوره انعام که خداوند به پيامبر مي فرمايد که به هدايت انان اقتدا کن نه به شريعت انان. گروه پاسخ به شبهات، لطفاً يک پاسخ قطعي بدهيد؟ و همچنين يک سوال خارج از موضوع داشتم و اينکه در ايات 36و37 سوره مومن امده است که :وَ قَالَ فِرْعَوْنُ يَهَمَنُ ابْنِ لى صرْحاً لَّعَلى أَبْلُغُ الاَسبَب (36) أَسبَب السمَوَتِ فَأَطلِعَ إِلى إِلَهِ مُوسى ..... چرا در ايه36الاسباب امده و در ايه 37بدون الف و لام امده است؟ لطف کنيد جواب دهيد؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ در مورد سوال اول شما آيت الله مكارم مي فرمايند: «بسيارى سؤال مى ‏كنند كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله قبل از بعثت چه آيينى داشته است، در حالى كه هنوز آيين اسلام نازل نشده بود؟
گاه گفته مى ‏شود او بر آيين شيخ الانبياء، ابراهيم خليل عليه السلام بود. اين سخن از يك نظر صحيح است و آن اينكه حضرت، موحد و يگانه‏ پرست بود و يگانه ‏پرستى از بارزترين ويژگيهاى آيين ابراهيم است، هر چند همه انبيا يگانه‏ پرست بودند؛ ولى اين دليل بر آن نمى ‏شود كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در همه فروع دين، متعبّد به شريعت ابراهيم عليه السلام باشد.
از كتاب غنيه مرحوم ابن زهره بر مى ‏آيد كه اين سؤال از آن زمان نيز مطرح بوده است، زيرا ايشان فصلى براى اين مطلب كه آيا پيامبر متعبّد به شريعت انبياى پيشين بوده يا نه منعقد نموده، هر چند سخن بسيار كوتاهى در ذيل آن بيان كرده است. وى تنها به اين مطلب قناعت كرده كه ممكن است رسول خدا قبل از بعثت نيز به آيين خود عمل مى ‏كرده بى ‏آنكه كوچك‏ترين دليلى بر آن ذكر كند.
در پاورقيهاى چاپ اخير اين كتاب آمده است كه اين مسئله از زمان سيّد مرتضى و شيخ طوسى نيز مطرح بوده و بعضى به طور سربسته گفت ه‏اند كه آن حضرت پيرو آيينهاى قبل از خود بوده است و بعضى گفته‏ اند: نبوده، و بعضى توقف كرده ‏اند. از شيخ طوسى نقل شده كه مى‏ گويد: اعتقاد شيعه بر اين است كه او قبل از نبوّت به برنامه ويژه ‏اى عمل مى ‏كرده كه از طريق وحى بر او نازل مى ‏شده است، بى ‏آنكه پيرو آيين انبياى پيشين باشد.
علامه مجلسى معتقد است كه پيامبر اسلام قبل از رسالت داراى مقام نبوّت بوده گاه فرشتگان با او سخن مى‏ گفتند و صداى آنها را مى ‏شنيد و گاه در رؤياى صادقه به او الهام الهى مى ‏شد و بعد از چهل سال به مقام رسالت رسيد و قرآن و اسلام رسماً بر او نازل گرديد. او شش دليل بر اين معنا ذكر مى ‏كند. « بحارالانوار، جلد 18، صفحه 277 به بعد.»
و چه خوب بود دانشمندان ما به خطبه قاصعه و كلام اميرالمؤمنين عليه السلام كه در مورد برنامه ويژه پيامبر توسط بزرگ‏ترين فرشته الهى سخن مى ‏گويد و مى‏ فرمايد: «خداوند از همان زمان كه رسول خدا از شير بازگرفته شد، بزرگترين فرشته از فرشتگان خود را مأمور او ساخت تا در طول شب و روز وى را به راههاى فضيلت و محاسن اخلاق وادار كند.
اين سخن به خوبى نشان مى ‏دهد كه پيامبر اكرم قبل از بعثت پيرو آيين هاى پيشين نبود، بلكه برنامه‏ اى مخصوص خود داشت كه از طريق الهام فرشته بزرگ خدا به او اعلام مى ‏شد و آن حضرت مطابق اين برنامه ويژه عمل مى ‏كرد.
چگونه ممكن است فرشته بزرگ الهى طرق مكارم اخلاق را به او بياموزد؛ اما واجبات را به او نياموزد و به اين ترتيب پاسخ سؤال درباره تعبّد پيامبر به آيينهاى پيشين يا عدم آن در زمان قبل از بعثت روشن مى ‏شود. «مرحوم علامه مجلسى نيز در كتاب بحارالانوار بحثى در اين زمينه دارد و معتقد است كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله قبل از بعثت نبى بود، ولى رسول نبود( جلد 17، صفحه 277- 281) و فخر رازى نيز در كتاب المحصول( جلد 1، صفحه 426، چاپ دارالكتب العلمية) بحثى در اين زمينه آورده است.»
((پيام امام اميرالمؤمنين عليه‏ السلام، ج‏7، ص: 506))
اما در مورد سوال دوم شما؛ علت اينكه اسباب در آيه دوم الف و لام نگرفته بخاطر اين است كه اضافه شده است به سماوات و اسباب دوم توضيح اسباب اول است كه براي تاكيد آمده است.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

13892
کد مطلب: 2592 - عنوان: كار شيعيان رافضي و شرور را يكسره كنيد !
نام و نام خانوادگی: فاطمه املشي - تاریخ انتشار: ١٥:٤٤ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
ظهر الفساد في البر و البحر بما کسبت ايدي النّاس، فاظهر اللّهم لنا وليّک و ابن بنت نبيّک المسمي باسم رسولک ، حتي لا يظفر بشيٍ من الباطل الّا مزّقه
13893
کد مطلب: 2538 - عنوان: فتنه جديد وهابيت: استحاله عقايد اهل سنت در خراسان جنوبي
نام و نام خانوادگی: يادگار - تاریخ انتشار: ١٤:٥٣ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
هرمسلماني به جاي اينکه تقليدکورکورانه انجام بده به قران رجوع کنه حقيقت روپيدا ميکنه الحمدلله که اين شبکه هاي توحيدي اومدن وهه رچه بيشتر مردم روبه سوي توحيد فرامي خونن و وبه اصطلاح ايت الله هايي رو که جيبشون با نذرهاوپول هايي مردمي که با جون کندن بدست ميارن بادکرده زيرفشار قرار دادن ئايا فکرمي کنين پول هاتون کجا ميره به اون دنيا يا به جيب ها...راستي بايد هم بترسيد که مردم دارن دين حق رو پيدا ميکنن چون همان کونه که فراماسونري ها ميترسن دراخر ميگم که از خدابترسيد وتوبه کنين وبترسيت ازروزي که خدا خشمگين بشه مثل بقيه قوم هايي که خدا ازشون خشم گرفت.خواهش ميکنم قران رو بخونين خواهش ميکنم خواهش.اما بدون تعصب وهيچ حرفي رو همين جوري قبول نکنين
13894
کد مطلب: 2592 - عنوان: كار شيعيان رافضي و شرور را يكسره كنيد !
نام و نام خانوادگی: علي - تاریخ انتشار: ١٤:١٧ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
جناب عمري اولا مشرک شما وهمون سه خليفه ...هستيد اسم قشنگي داري عمري نکنه تو هم مثل اوني والا خجالت داره برو ببين بابا ننش کين اقلا ابوبکري بگو که شک کمتري هست وفقط عموش باباشه خلقتش به پستي عمر نيست مشرک ماييم يابدعت گذاران دردين ماييم يا شما قاتلين ماييم ياشما شيطان پرستان که رمي جمرات رو خراب کردين نماد شيطان را نخواستيد مسلمين سنگ بزنند وهابيت=بايهود=کابالا=شيطان پرستي ديگه نبينم توهين کني که چيزي بت ميگم افسرده بشي ميدونستي طبق سنت پيامبر واهلبيت نه عمري حاجياتون چون حج النساءونماز النساء رو انجام نميدن بچه هاشون حروم زادند بيخود نيست ميگن هرکس حب علي نداشته باشه درعوض بغض علي داشته باشه حروم زادست ازبزرگان خودتون نقل شده انگاه که از جنگ برميگشتيم ونمي دانستيم فرزندمان ازخودمان است يانه نام علي راميبرديم اگر خشنود ميگشت پس نطفه اش حلال وگرنه...
13895
کد مطلب: 1428 - عنوان: توزيع رايگان كتاب هاي ضد شيعي در مصر
نام و نام خانوادگی: ايمان - تاریخ انتشار: ١٣:٥٨ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
اگه مردن بيان جلو با اقاي قزويني بحث كنن نه اينكه از راه دور سنگ بزنن همه وهابي ها بي سواد هستن
13896
کد مطلب: 1432 - عنوان: دستور قتل عام زنان و كودكان شيعه توسط مفتي وهابي
نام و نام خانوادگی: ايمان - تاریخ انتشار: ١٣:٥١ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
خدا لعنتش کنه,بي سواد احمق مگه رحم نداره؟من نميدونم چه زني داره با اين زنگي ميکنه
به حق پنج تن تصادف کنه و مغز پوکش متلاشي بشه
انشاالله قربون تموم شيعيان بره
زنده باشم و مرگش ببينم و کل کل کنم
13897
کد مطلب: 5033 - عنوان: چرا صحابه با خلفاي سه گانه مخالفت نكردند + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: علي - تاریخ انتشار: ١٣:٤٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
ماشيعه پي رو صحابه اي چون مغداد وسلمان و مالک اشتر وابوذر واين جور ياران باوفاي پيامبروحضرت علي هستيم نه چون ابوبکروعمروعثمان ومعاويه و... چطور ميشود همه صحابه عادل باشند انوقت معاويه يکي از صحابه محمد ابي بکر از ديگر صحابه رابکشد چطور ميشود همه عادل باشند آنوقت عايشه طلحه وزبير بر خليفه وقت مسلمين وخليفه الله بشورند واقعا در عقل آناني که ميگويند همه صحابه عادلند بايد شک کرد واگر عاقل باشند شک نکنيد از مزدوران شيطانند حالا هر ننه قمري گفته باشد فرق نميکند چطور ميشه ابن ملجم حضرت علي رو شهيد کنه وگناهکارنباشه اين شقي ترين مرد وبگن به درجه اجتهاد رسيده پس اشکال نداره اونوقت حضرت ابولولو که حضرت علي وپيامبر فرمودند هرکس عمر راهلاک کند به بهشت ميرود بره جهنم واقعا خنده داره جمع کنيد اين اراجيف را
13898
کد مطلب: 5949 - عنوان: ولادت امام جواد (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: سيدحسن - تاریخ انتشار: ١٣:٠٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
آقاجان تولدت مبارك
ازاين كه بارديگر اجازه مي دهي جهت عرض ادب و زيارت خدمت برسيم شكرگزارم
13899
کد مطلب: 1431 - عنوان: اذعان وزير دادگستري سعودي بر عدم آزادي ديگر مذاهب و اديان در عربستان
نام و نام خانوادگی: سراج - تاریخ انتشار: ١٢:٤٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
ياعلي-متوجه شدم کسانيکه تفکر وهابي دارند نه اعتمادي به مذهبشان دارن ونه به هيچ چيز ديگه! وهابي که ميگه پدرودختر نبايد در جايي تنها باشند!!نشان ميده که وهابيت چه بلايي سر افکار پاک انساني مياره!!!چون وهابيت وعقايدشان دور از عقل و منطق هست شکي نيست که حتي درمقابل اديان ديگرممکنه کم بيارن -بايد هم مخالف ارايه اديان و عقايد ديگه باشن.
13900
کد مطلب: 1432 - عنوان: دستور قتل عام زنان و كودكان شيعه توسط مفتي وهابي
نام و نام خانوادگی: سراج - تاریخ انتشار: ١٢:٣٢ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٢
ياعلي- وقتي ميگن وهابيت از يهود گرفته شده باور نمي كردم اما اين شكل كشتارها در كتب يهود آمده و يهوديان هستند كه اگر سرزميني را بگيرند همه چيز را نابود ميكنند!چطور اسم خودرامسلمان ميگذارند؟لعنت الله عليه