نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
13781
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: پرسشگر - تاریخ انتشار: ١٩:٢١ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
اقاي ابوبکر ؛ به 70 ميليون انسان تهمت نزنين . تاريخ ثابت مي کند که مردم ايران از سالها قبل ، يکتا پرست بوده اند. در ضمن ، اگه عمر ما را مسلمان کرده پس اکثريت بايد سني باشند ديگر ؟ ولي مي بينيد که اينطور نيست.
13782
کد مطلب: 4170 - عنوان: تبليغ ديني اهل سنت از طريق اتوبوس
نام و نام خانوادگی: پرسشگر - تاریخ انتشار: ١٩:١٦ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
خواهر سني ، يه مدرک معتبر بيار که پيامبر اسلام به اينايي که ميفرماييد بشارت بهشت رو داده ، من خودم شخصا اينجا سني مي شم. اگرم که نداري ؛ که نداري، (چون اينها رو از کساني فقط شنيده اي ، غير اين هستش؟ فقط شنيده اي که آنها آدمهايي خوبي بودن) ، به شما توصيه ميکنم در اعتقاداتون يه تحقيقي چيزي انجام بدين. بدون تعصب. به خدا فرداي قيامت گيري ها . مگر در صحيح بخاري خودتان نخوانده اي که پيامبر فرمودند از 73 فرقه دين من فقط يکيش بهشتي هستش. فقط يکي. اصلا شيعه به کنار ، پس از حنبلي و شافعي و حنفي و غيره يکيش حقه ، درسته ؟ شايد اين فرقه اي که شما توشين راست نباشه و اون يکي فرقه اهل سنت بهشتي بوده باشه . نمي ترسين از اين قيامتي که فقط يکي از فرقه ها قراره برن بهشت و بقيه جهنمين؟؟؟ حالا اگه زحمت تحقيق رو به خودتون ؛ به خاطر خودتون دادين ؛ حتما به کتب شيعي هم يه نگاهي بندازين ، حتما به نتايج خوبي خواهيد رسيد. فرداي قيامت ديگه به خدا نگين کسي به من نگفته بود ها . اينم اتمام حجت شما.
13783
کد مطلب: 5035 - عنوان: روايت «وأنت خلِيفتِي فِی كل مؤمِنٍ مِن بعدِی» با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: هادي - تاریخ انتشار: ١٨:٤٥ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
جناب o-s بيشتر شبيه رمان بود - يعني استدلال اين اهل سنت رو ميخوام
13784
کد مطلب: 5366 - عنوان: از ديدگاه اهل سنت امامت از اصول دين است
نام و نام خانوادگی: ج ح - تاریخ انتشار: ١٨:٣٦ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
درود خداوند متعال بر پيامبران ، پيامبر خاتم و آل پاکش و اصحاب با وفايشان ... خدا دشمنان اهل بيت را هدايت کند
13785
کد مطلب: 5033 - عنوان: چرا صحابه با خلفاي سه گانه مخالفت نكردند + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: هادي - تاریخ انتشار: ١٨:١٦ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
خواهش ميکنم اهل سنت و وهابيون نظر بدن - اگه دليل روايي صحيح براي رد اين روايت ندارند با همين يک روايت کل مذهب و اعتقاداتتون رو هواست اگه معني اين حرفو بفهميد . لطفا سند ارائه بديد نه داستان
13786
کد مطلب: 5041 - عنوان: آيا لعن يزيد بن معاويه ، جايز است ؟
نام و نام خانوادگی: سني بخواند بي درنگ شيعه ميشود - تاریخ انتشار: ١٨:٠٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
با سلام خدمت تمام برادران شيعه..اما در جواب اهل سنت؛شما تا کي ميخواهيد در جهل و ناداني به سر ببريد؟؟؟؟تا آنجايي که من ميدانم همه ي اهل سنت حداقل واقعه ي غدير خم را قبول دارند.مگر نه اينکه رسول الله ؛حضرت علي (ع) را بعد از خود ولي و سرپرست مردم قرار دادند؟؟؟مگر شما قرآن را قبول نداريد؟؟؟ آيه غدير و تطهير در وصف اميرالمومنين و حضرت زهراست.آيا نخوانده ايد؟؟اين که ديکه حديث و روايت نيست که بخواهيد آن را کذب و دروغ بخوانيد!!!!در جاهليت اهل سنت همين بس؛ که هنوز وضو گرفتن را نمي دانند.شمايي که ادعا ميکنيد مسلمانيد و اکثرا حافظ قرآنيد؛آيا سوره ي بقره را نخوانده ايد؟؟در سوره ي بقره آمده است:((لمسحوا)) نه اينکه((غسلوا))- يعني مسح کنيد سر و پا را نه اينکه بشوييد.ميگيد من دروغ ميگم؟؟خودتون بريد سوره بقره را بخونيد.در مورد حمله به خانه ي حضرت زهرا چرا اين موضوع رو انکار ميکنيد؟؟از کتب معتبر خودتون بگم تا باورتون بشه؟؟ کتاب اول:((ابي الفتح محمد بن عبد الکريم بن ابي بکر احمد شهرستاني))در گذشته به سال548 هجري در کتاب ((الملل و النحل)) چاپ بيروت 1402 هجري جلد اول صفحه 57 ميگويد:همانا عمر چنان ضربه اي به شکم فاطمه در روز بيعت زد که فاطمه جنين خود را سقط نمود.کتاب دوم:((يعقوبي از علماي بزرگ اهل سنت ))در تاريخ خود جلد سوم صفحه 137 چاپ بيروت تحت عنوان ((ايام ابي بکر)) (دوران حکومت ابوبکر) ميگويد:زمانيکه ابوبکر مريض شد در همان مرضي که مرد((عبد الرحمن بن عوف))به عيادت او رفته و از او پرسيد:اي خليفه پيامبر حالت چگونه است؟ابوبکر گفت همانا من بر هيچ چيز تاسف نمي خورم مگر بر 3 چيز که انجام دادم و اي کاش انجام نميدادم و اما آن 3 چيز:اي کاش قلاده خلافت بر گردن نينداخته بودم. اي کاش خانه فاطمه را تفتيش نکرده و به آن حمله نميبردم اگر چه با من اعلان جنگ ميکردند. و اما کتاب هاي ديگر که فقط از آنها اسم ميبرم خودتون لطف کنيد و آنها را بخوانيد. کتاب <<اعلام النساء>> از عمر رضا کحاله- کتاب<<السقيفه و الخلافه>> از عبد الفتاح عبد المقصود- کتابي معتبر از ابن قتيبه و .......... تمامي اين کتب معتبر بوده و اهل سنت آنها را قبول دارند. حالا خداوکيلي خودتون قضاوت کنيد آيا چنين کساني ميتوانند جانشين رسول خدا باشند؟؟ همين ابوبکري که شماها اونو حضرت ميخونيد خودش اعتراف کرده که 500 حديث از رسول الله را آتش زده از جمله ارثيه ي حضرت زهرا يعني فدک را. اين عين جمله ي ابوبکر است:(((همانا بر من شيطاني است که مرا فريب ميدهد؛پس هر گاه کار درستي انجام دادم مرا ياري کنيد و هر گاه مرتکب گناه شدم مرا ملامت نماييد)))اين جمله از معتبرترين کتب اهل سنت؛ بخاري و مسلم ميباشد........عين جمله ي عمربن خطاب در خطبه ي نماز جمعه(((همانا انتخاب ابوبکر به عنوان خليفه کاري عجولانه و اشتباه بود و از اين پس هرکس مرتکب چنين گناهي شد او را گردن بزنيد و خداوند ما را از شر اين خطا مصون دارد))).....عين جمله عثمان :(((همانا با وجود علي بن ابي طالب شايسته نيست که من بر مسند خلافت تکيه کنم))) به نقل از کتب معتبر اهل سنت. پس آيا کسانيکه درست و غلط دين را نمي توانستند تشخيص دهند شايسته خلافت بوده اند؟؟ ...و در پايان سلام و صلوات ميفرستيم به ساحت پاک و مقدس حضرت ولي عصر ارواحنا فداه و مادر مطهرشان ام المومنين حضرت ريحانه النبي فاطمه زهرا. و بيزاري ميجوييم از آل ابي سفيان و آل زبير و بني اميه و بني عباس. و همچنين از ابوبکر-عمر و عثمان لعنت الله عليه.که رسول الله و حضرت امام صادق (ع) اين سه تن را رجال اهل دوزخ خواندند. و لعنت خدا بر معاويه که ريا کار بود و غاصب و عايشه که زني پاکدامن بود اما حب رياست برادرانش او را به انحراف کشاند و از راه حق خارج شد و جنگ جمل را عليه رسول الله و حضرت علي به راه انداخت.(آقاي شيرازي)
13787
کد مطلب: 1813 - عنوان: تهديد شوم سلفي ها به تخريب حرم حضرت رقيه(س)
نام و نام خانوادگی: اكبر نعمتي - تاریخ انتشار: ١٧:٠٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
به حق خانم سه ساله هر کسي که نظر بد به اين خاندان و نازدانه آقام داره به حق قمر بني هاشم به درک واصل بشه
13788
کد مطلب: 5030 - عنوان: نبش قبر معاويه و يزيد توسط خلفاي بني العباس + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: سامان نيبخت - تاریخ انتشار: ١٦:٢٤ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
با عرض سلام .ممنون از مقالتون.کجا هستن اونايي که سنگ صحابه رو به سينه ميزدن يا از نظر اونا صحابه کسايي هستند که با اميرالمونين و اولادش دشمنن.تا مث معاويه و پسر ملعونش يزيد جز نخ و چوب چيزي ازتون باقي نمونده به راه حق و راستي بياين يا علي مدد
13789
کد مطلب: 5031 - عنوان: شعاع نور چهره فاطمه (س) به روايت عائشه
نام و نام خانوادگی: احسان - تاریخ انتشار: ١٥:١٩ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
با سلام ممنون از شما مطلب فوق را پيدا کردم مطلب را اما يک سوال برايم پيش آمده است. داشتن سند متصل و سالم در روايت شرط اساسي است. در اينجا نويسنده مستقيم مي گويد از ام المومنين عايشه شنيده ام، نويسنده هم که با ايشان هم عصر نبوده است. سند روائي هم ذکر نشده است. پس چگونه مي توان صحت آن را باور کرد؟؟؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ مضاف بر اينكه محقق كتاب در مورد اين روايت منبع ديگري را در حاشيه ارائه كرده است، تاريخ نويسان در مورد نقل احاديث روشهاي مختلفي دارند برخي روايت را به همراه سند آن نقل مي كنند مانند طبري و برخي بخاطر رعايت اختصار سند را نمي آورند بلكه طبق تعريفي كه نزد خود از روايت صحيح دارند آنها را انتخاب كرده و در كتب خود مي آورند در مورد اين نويسنده هم، روش همين است.
در ثاني
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

13790
کد مطلب: 6354 - عنوان: ابوبكر، همراهي هميشه محزون (نقد ديدگاه هاي اهل سنت در تفسير آيه غار)
نام و نام خانوادگی: ياس كبود - تاریخ انتشار: ١٠:٥٩ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
آفرين بر شيعه ا مير المومنين علي جناب عبدالجبار , با احترام يک سوال داشتم, شما اومدين اينجا فقط نظرتون رو بنويسين , يا مطالب رو هم خوندين؟؟؟؟ اگه نخوندين چطور ميتونين نظر بدين؟ اگر هم خوندين, پس چطور هنوز هم عقيده دارين ابوبکر با پيامبر در غار بوده؟ روايات همه از کتب خود شماست
13791
کد مطلب: 6172 - عنوان: دو فتواي جنسي از مفتي هاي وهابي + تصاوير
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٠:٥٥ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام تازمانيکه شيعه خودش رانشناسدوهابيهاي لعنتي دست ازسرشون برنمي دارند پس بياييدتاخودمان رابهتربشناسيم.
13792
کد مطلب: 4493 - عنوان: آيت الله سيستاني: اميرالمؤمنين نه گلدسته مي خواهد، نه گنبد و نه صحن
نام و نام خانوادگی: ابراهيم - تاریخ انتشار: ١٠:٤٥ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
به نظر من اگه کسي بخواد کاري بکنه ميليونها نفر مراقب باشتن بايد با توکل به خدا کارشو انجام بده اينکه ايشون به زيارت امامشون نميرفتن شايد يک مسائله شخصي باشه وگرنه ما ايرانيها مگه زمان جنگ عراق با آمريکا به کربلا نرفتيم هزاران نفر هم کشته شدن ولي فقط به هدفمون فکر ميکرديم اونم ديدن بين الحرمين بود
13793
کد مطلب: 5031 - عنوان: شعاع نور چهره فاطمه (س) به روايت عائشه
نام و نام خانوادگی: احسان - تاریخ انتشار: ١٠:١٦ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
با سلام. با عرض پوزش اميدوارم كه اين نظر حذف نشود. با احترام مي گويم كه بنده تصوير خطي كتاب فوق را دارم اما چنين چيزي در آن به چشم نمي خورد
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
عبارت فوق در نسخه خطي ذيل فصل چهلم در صفحه 87 موجود است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

13794
کد مطلب: 6253 - عنوان: وهابي متدين به زن خودش : دوست مرا شير بده وإلاّ طلاق !!
نام و نام خانوادگی: فرهاد - تاریخ انتشار: ٠٩:١٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
خوار اين عربا و وهابيت را .... ، حيف وقتي که بايد براي اين حيوان صفت ها بگذاريم
13795
کد مطلب: 5033 - عنوان: چرا صحابه با خلفاي سه گانه مخالفت نكردند + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: علي - تاریخ انتشار: ٠٨:٤٥ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
موندنم چرا اهل سنت راجع به اين مطلب نظر نمي دن
13796
کد مطلب: 5031 - عنوان: شعاع نور چهره فاطمه (س) به روايت عائشه
نام و نام خانوادگی: دوستدار اهل بيت - تاریخ انتشار: ٠٧:٤٨ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
درجواب محمد علي :::: شما فرموديد : ( اگر هم اشتباهي از عايشه سر زده حمل به جهل زنانه ميشود ) خدايش 20/000 نفر کشتن اشتباهي شده ؛ما هم مي گوييم اي بابا ولش کنيد جهل زنانه بود بي خيال دارن اين همه در روز کشته ميشوند اين 20/000 نفر هم روش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13797
کد مطلب: 6313 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينت هاي گروه پاسخ به شبهات در دفاع از اهل بيت عليهم السلام
نام و نام خانوادگی: سيد علي حسيني - تاریخ انتشار: ٠٧:٠٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٢
باسلام ليست عناوين مجموعه اول از پاورپوينت ها را ميتوانيد در لينک زير مشاهده کنيد http://www.rooholamin.ir/?p=18537 http://www.rooholamin.ir/?p=18537 همراه با دانلود با تشکر از گروه پاسخ به شبهات موسسه حضرت ولي عصر
13798
کد مطلب: 5031 - عنوان: شعاع نور چهره فاطمه (س) به روايت عائشه
نام و نام خانوادگی: ستار - تاریخ انتشار: ٢٤:٥٦ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٢
جناب آقاي محمدعلي !
اگر حتي نظر شما را قبول كنيم كه عايشه دچار جهل زنانگي بوده است ، اين موضوع را به اثبات ميرساند كه عايشه همچون زنان معمولي ، هيچگونه كرامت اخلاقي و انساني و اسلامي خاصي نداشته و از محضر پيامبر گرامي اسلام نيز هيچگونه درس اخلاقي و اسلامي اخذ نكرده و حضرت خديجه و حضرت زهرا و حضرت زينب ، بسيار والاتر و خودساخته تر از او بوده اند.
حال خودتان مقايسه كنيد مقام ابوبكر و عمر و عثمان را با مقام حضرت علي (ع) كه به اقرار خودشان از نظر علمي ، عرفاني ، اخلاقي ، انساني و ديني با ساير مسلمانان معمولي هيچگونه فرقي نداشته و حتي منزلت كمتري از آنها داشته اند ، در حاليكه حضرت علي به مردم زمان خود اعلام ميكرد كه از من هرآنچه ميخواهيد بپرسيد تا جوابتان را بدهم و اين ادعا را هيچكس جز انسانهاي متصل به درگاه الهي نميتواند به انجام برساند در حاليكه ابوبكر علت خلافت خود را ريش سفيدي و سن بيشتر خود ميداند نه چيز ديگر و يا خود عمرابن خطاب ، بارها در دوران خلافتش اذعان و اعتراف كرده بود كه اگر راهنمائيها و علم علي (ع) نبود ، همانا هلاك شده بود. وضعيت عثمان هم بماند كه اسفناك است.
حال اگر حديث خودتان را قبول داشته باشيد كه از پيامبر گرامي اسلام نقل كرده ايد كه فرموده است : اصحاب من همچون ستارگاني در آسمان هستند، از هر كدام پيروي كنيد رستگار خواهيد شد . ماهم با اجازه شما ستاره درخشانتر را كه همانا حضرت علي ميباشد به عنوان راهنما انتخاب
نموده ايم تا همچو عمرابن خطاب هلاك نشويم . شما هم از ستارگان كم فروغتري پيروي كنيد تا نتيجه عملتان را هم در اين دنيا و هم در قيامت مشاهده كنيد.
13799
کد مطلب: 6181 - عنوان: فتواي عجيب مفتي وهابي درباره دو تيم فوتبال
نام و نام خانوادگی: فاطمه - تاریخ انتشار: ٢٤:٣١ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٢
واقعا اينا كم دارن بايدببرن تيمارستان
13800
کد مطلب: 4908 - عنوان: آيا حجت بودن امام زمان علیه السلام مخالف آيه «رسلا مبشرين و منذرين لئلا يكون للنّاس علي الله حجّة بعْد الرسلِ» نيست؟
نام و نام خانوادگی: جواد - تاریخ انتشار: ٢٣:٢٥ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام عليكم و رحمة الله با عرض ادب خدمت شما ، بايد بگويم كه جداي از روايات و احاديثي كه شما مرقوم داشتيد و مفيد بودند، بنده با تفسيري كه از آيه نموديد قانع نشدم . آيه مي فرمايد : لئلا يكون للناس علي الله حجة بعد الرسل بنظر مي رسد كه عبارت « بعد الرسل » حجت را حصر در رسولان نموده است . لئلا ... حجة بعد الرسل . يعني حجت با رسولان به اتمام رسيد . اگر دليل و برهان و حجت با پيغمبران تمام شد و قرآن مي فرمايد كه بعد از رسولان حجتي براي مردم بر خدا نيست پس حجت بودن ائمه كرام ما چگونه توجيه خواهد شد؟ جواب نقضي نمي خواهم چون ما ابتدا بايد تكليفمان را با اين آيه روشن كنيم . سپس دنبال ساير موارد برويم . عقل و كتب آسماني و در رأس آنها قرآن كريم در زمان رسولان هم حجت بوده اند . مهم اين است كه خداوند فرموده است : بعد الرسل . خواهشا بيشتر در رابطه با تفسير اين آيه توضيح دهيد .
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
براي رسيدن به پاسخ به اين نكات بايد دقت كرد
1-در ابتداي آيه کلمه رسل به صورت جمع ذكر شده است؛ اگر انذار و بشارت پيامبري الهي، نياز به هر گونه حجت را منتفي کرده است، چرا خدا رسولاني متعدد و پي در پي ارسال کرده است؟ بنابراين ادعاي ارتباط آيه به بيان ميزان حجت هاي الهي ادعايي باطل است (دقت کنيد که آيه در مقام توصيف حضرت محمد (ص) نيست تا بگوييم گفته بعد ايشان حجت تمام است! بلکه اصل وجود رسول را تمام کننده حجت مي داند. و حتي سياق نشان مي دهد که رسولان قبل از پيامبر صلي الله عليه وآله مد نظر هستند.)
2- آيه در اين مقام نيست كه بگويد بعد از رسل حجت نيست بلكه مي خواهد به مردم بگويد ديگر نمي توانند بهانه اي مقبول داشته باشند. نه اينکه بگويد ديگر خدا هيچ حجتي عليه بندگانش نخواهد داشت . لذا همچنانكه در مقاله گفته شده است حجت ناس عليه خدا با حجت خدا عليه ناس فرق مي کند.
3- حجت بودن رسول اکرم (ص) براي ما (و مردم غير هم عصر رسول اکرم ص ) زماني معنا دارد که ايشان تا زمان ما امتداد داشته باشند و کسي که چنين مساله اي را درک مي کند، به لزوم امامت اعتراف کرده است و در اعتقاد شيعه امامت امتداد نبوت است و جدا از نبوت نيست مگر در دريافت وحي كه به امام وحي نمي شود
4- مساله امامت قبل از اينکه مساله حجت الهي بر بشر باشد، مساله رهبري است. و هر عقل سالمي مي فهمد که رهبري پيامبر (ص) براي زمان خودشان بوده و براي ما رهبري هم عصر خودمان لازم است که روايت متواتر لزوم شناخت امام در هر عصري بر اين مطلب دلالت مي کند. (در روايت مقبول شيعه و سني هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهليت مرده است.)
5-حجت الهي منحصر در پيامبر و امام نيست! هر برهان قاطع و روشني حجت الهي است. و هر روز ممکن است برهان هاي جديد بيان شود. هر عالم رباني اي مي تواند حجت الهي براي مردم پيرامون خود باشد. و خلاصه اينکه هر امري که به دين دعوت کند و جهل ها را مرتفع کند، حجت الهي شمرده مي شود و استمرار آن و تکثر آن مطلبي واضح و غير قابل انکار است.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات