نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
13501
کد مطلب: 6342 - عنوان: بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)
نام و نام خانوادگی: هادي احمدي - تاریخ انتشار: ١٥:٢٠ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
بابا من نوکرتون هستم.واقعا زحمت کشيديد.ياعلي
13502
کد مطلب: 6291 - عنوان: چرايي گريه و سوگواري
نام و نام خانوادگی: منصور الماسي123456 - تاریخ انتشار: ١٥:٠١ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
ما بدون گريه بر حضرت سيد الشهدا (ع) نمي توانيم زنده بمانيم. سالها گريه كرديم تا خودمان را از ما گرفتند.
13503
کد مطلب: 5645 - عنوان: تحريف قرآن
نام و نام خانوادگی: AliMir - تاریخ انتشار: ١٤:٤٩ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
http://www.truth-sat.com/wp-content/themes/theme1481/media/islamic%20books/PDF1.pdf
13504
کد مطلب: 1403 - عنوان: حمله پليس ديني سعودي به دارالقرآن زنانه شيعيان
نام و نام خانوادگی: ركسانا - تاریخ انتشار: ١٤:٢٧ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
شنيده هايتان اشتباه است جناب سامان. از کي شنيديد؟
13505
کد مطلب: 5033 - عنوان: چرا صحابه با خلفاي سه گانه مخالفت نكردند + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: عاشق اميرالمومنين علي - تاریخ انتشار: ١٤:١٥ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
جناب تبريز در کامنتهاي 7 ؛ 8 ؛ 9 : سلام عليکم؛ فرموديد : «لازم به ذکر است هر کتاب حديثي حديث ضعيف و قوي دارد.» اين که يک مطلب بديهي و واضح نزد شيعه است.اما متاسفانه اهل سنت صحيح بخاري و مسلم را از اين قاعده مستثني ميدانند.البته باز خوب است 4 کتاب ديگر صحاح سته را متمايز نمودند.اما ذهن هر انسان منطقي قبول نميکند که کتابي غير از قرآن هر چه داشته باشد صحيح است.همانطور که شما بر خلاف اکثر علمايتان نپذيرفتيد که تمام مطالب اين دو کتاب صحيح است. فرموديد : «ما در قران در آيات متعدد داريم که نهي از منکر واجب بوده و کساني که اين کار را ترک کنند مشمول لعنت الهي اند(مائده 78-79) حال اگر منکري بزرگ در زمينه حکومت و جانشيني پيامبر آنهم چند روز بعد از پيامبر-» نهي از منکر که قطعا واجب است. اما اين جا دو نکته پيش مي آيد: 1. آيات 78 و 79 مائده مربوط به کساني است که خود مرتکب منکر ميشدند و از آن هم نهي نميکردند. 2. به قول حافظ : «هر سخن وقتي و هر نکته مکاني دارد» . نهي از منکر فقط به اين نيست که تا يک منکري ديدي شمشير را دربياوري و فاعل آن را نابود کني!! بلکه روش هاي مختلف رفتاري،گفتاري و کرداري دارد و چه بسا در يک شرايطي به هيچ وجه نتوان عملا نهي از منکر کرد.حالا اين از روي ترسو بودن يا ضعيف الايمان بودن يا تدبير و برنامه است بايد دقيق سنجيده و تحليل شود. فرموديد : «پس يا اين حديث درست نيست و يا منظور اين حديث زمان مربوط به بعد از شهادت امام حسن است.اگر بعد از شهادت امام حسن باشد بر اساس اين حديث امام حسين نيز بايد گوش به فرمان يزيد مي بود که نبود.پس اين حديث يا توضيحات دارد يا ضعيف است.» 1. اين حديث از نظر اهل سنت که قطعا صحيح است چون در صحيح مسلم آمده. حالا شما قبول نمي کنيد يک بحث ديگر است. اما شيعه براي احتجاج با اهل سنت از آن استفاده ميکند و به آن نيازي ندارد.ميتوانيد به اين آدرس مراجعه کنيد : http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=176 2. يعني واقعا شما قبول داريد امام حسن را به شهادت رسانده اند؟! احسنتم! 3. اين حديث چگونه با شهادت امام حسن تطبيق دارد؟ شهادت امام حسن خير است يا شر؟!! 4. اگر منظور از امير،شخص حاکم بر مردم است که صددرصد اين حديث جعلي است. چون پيامبر اکرم هيچگاه امر به اطاعت بي چون و چراي يک فرد غيرمعصوم نميکند و اين احاديث از نوع پسند بني اميه است که قائل به جبرگرايي بودند.اما اگر بپذيريم اين سخن از جانب رسول خدا باشد قطعا منظور از امير همان ولي امري است که خداوند اطاعتش را هم رديف اطاعت رسولش ميداند.پس امام حسين عليه السلام خودشان مصداق همين اميري هستند که اگر جان و مال مسلمان را هم بگيرند موظف به اطاعت از ايشان هستيم و ديگر نيازي به اطاعت از اميري مثل يزيد لعنة الله عليه ندارند ! 5. مگر شما امام حسين را معصوم ميدانيد که قائليد بايد حتما از سخن پيامبر اطاعت ميکرد؟! فرموديد : «از طرفي وقتي که چند روز اخر از زندگي پيامبر(ص) ايشان ابوبکر را پيش نماز جماعت کردند پس يا پيامبر ابوبکر را بعد از 30 سال رفاقت نشناخته( که بعدا از سنتش دوري کند و قلبش شيطاني و ظاهرش انساني باشد) يا با وجود پشتيباني الهي و نيروي وحي، ايشان تقيه کرده اند. هم من و هم شما ميدانيد که هردو فرضيه بالا غلط اند. پس حديث يا ضعيف است يا مربوط به دوران ديگر است.» در مورد نماز ابوبکر به اين آدرس رجوع کنيد : http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=3608 خداوند در آيه 101 سوره توبه ميفرمايد : «و از (ميان) اعراب باديه‌نشين که اطراف شما هستند، جمعي منافقند؛ و از اهل مدينه (نيز)، گروهي سخت به نفاق پاي بندند. تو آنها را نمي‌شناسي، ولي ما آنها را مي شناسيم. بزودي آنها را دو بار مجازات مي‌کنيم (: مجازاتي با رسوايي در دنيا، و مجازاتي به هنگام مرگ)؛ سپس بسوي مجازات بزرگي (در قيامت) فرستاده مي‌شوند.» فرموديد : «پس حديث يا ضعيف است يا مربوط به دوران ديگر است.» از نظر اهل سنت که حديث ضعيف نيست. اما در مورد اين که چه دوراني را شامل ميشود ممکن است اين گونه باشد که خير اولي زمان حکومت پيامبر است.شر اولي زمان خانه نشيني اميرمومنان است. خير دومي حکومت سرورمومنان است و شر دومي بعد از شهادت اميرمومنان علي است. دليلي ندارد که پيغمبر امر به رعايت يک مسئله اي کنند ولي مشخص نباشد اين مسئله کي به وقوع مي پيوندد ؟!! البته بر فرض صحت حديث از ديدگاه شيعه. فرموديد : «در ضمن اين حديث از جمله احاديثي است که ريشه جهاد را در درون هر مسلمان مي خشکاند.» اگر حرف شما درست باشد که ديگر علما و راويان اهل سنت بايد پاسخگو باشند و به ما مربوط نيست. اما اگر منظور پيغمبر(بر فرض صحت حديث) از امير همان امام معصوم باشد، شايد امام فرمان جهاد بدهد. فرموديد : «يا حکومت عادل و ديني است که اطاعت مي کنيم. يا ظالم و فاجر است که نهي از منکر مي کنيم.اين حديث در هر حالت ما را به اطاعت از حکومت دعوت مي کند چه ظالم چه عادل.» 1. همانطور که گفتم نهي از منکر روشهاي مختلفي دارد. گاهي مثل بزرگ بانوي بهشت ميتوان با بيعت نکردن و غضب به جا و قهرکردن مدبرانه يک امت را از ضلالت نجات داد و غاصبين و خائنين را رسوا کرد. 2. پيامبر هيچگاه امر به اطاعت از ظالم نميکنند. يا برداشت شما اشتباه است يا حديث جعلي است که حالت دوم براي اهل سنت محال است. فرموديد : «بلکه در کتب تاريخ يا اگه خواستيد منابع اهل سنت جريان جنگ جمل رو بخونيد . اونوقت خودتون قضاوت کنيد که يورش بر خليفه است يا چه؟؟ از کي تا حالا در حکومت خليفه( حضرت علي) زني جرات ميکنه سوار شتري بشه و بر خليفه يورش ببره؟» اين هم دو حديث از صحيح بخاري خدمت شما : 6686 - حدثنا عثمان بن الهيثم: حدثنا عوف، عن الحسن، عن أبي بكرة قال: لقد نفعني الله بكلمة أيام الجمل، لمَّا بلغ النبي صلى الله عليه وسلم أنَّ فارساً ملَّكوا ابنة كسرى قال: (لن يفلح قوم ولَّوا أمرهم امرأة) (صحيح بخاري، کتاب الفتن، باب الفتنة التي تموج كموج البحر ) 4163 - حدثنا عثمان بن الهيثم: حدثنا عوف، عن الحسن، عن أبي بكرة قال: لقد نفعني الله بكلمة سمعتها من رسول الله صلى الله عليه وسلم أيام الجمل، بعد ما كدت أن ألحق بأصحاب الجمل فأقاتل معهم، قال: لما بلغ رسول الله صلى الله عليه وسلم أن أهل فارس قد ملكوا عليهم بنت كسرى، قال: (لن يفلح قوم ولوا أمرهم امرأة) ( صحيح بخاري ، کتاب المغازي ، باب كتاب النبي صلى الله عليه وسلم إلى كسرى وقيصر) ابوبکره ميگويد : خداوند در ايام جنگ جمل با کلامي که آن را از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم شنيدم به من سود رساند پس از آن که نزديک بود به اصحاب جمل(ياران عايشه) بپيوندم و همراه آنان بجنگم. (کلام اين بود :) زماني که به رسول خدا خبر رسيد که اهل ايران دختر پادشاه را به سلطنت رساندند فرمود : «گروهي که امر آنان را زني عهده دار شود هرگز رستگار نخواهد شد» اين احاديث خود نشان دهنده ي اين است که عايشه ولي و سرپرست اصحاب جمل بوده. روايت جالب ديگري هم در صحيح بخاري وجود دارد : 6687 6690 - حدثنا عبد الله بن محمد: حدثنا يحيى بن آدم: حدثنا أبو بكر ابن عياش: حدثنا أبو حصين: حدثنا أبو مريم، عبد الله بن زياد الأسدي، قال: لما سار طلحة والزبير وعائشة إلى البصرة، بعث علي عمار بن ياسر وحسن بن علي، فقدما علينا الكوفة، فصعدا المنبر، فكان الحسن بن علي فوق المنبر في أعلاه، وقام عمار أسفل من الحسن، فاجتمعنا إليه، فسمعت عماراً يقول: إن عائشة قد سارت إلى البصرة، ووالله إنها لزوجة نبيكم صلى الله عليه وسلم في الدنيا والآخرة، ولكنَّ الله تبارك وتعالى ابتلاكم، ليعلم إيَّاه تطيعون أم هي (صحيح بخاري، کتاب الفتن، باب الفتنة التي تموج كموج البحر ) هنگامي که طلحه و زبير و عايشه به سوي بصره حرکت کردند، علي(عليه السلام) عمار ياسر و پسرش حسن را فرستاد تا در کوفه برما وارد شدند و از منبر بالا رفتند.حسن بن علي(عليهماالسلام) در بالاترين جاي منبر قرار گرفت و عمار پايين تر از او ايستاد. پس ما به سوي او جمع شديم و از عمار شنيدم که ميگفت: به راستي که عايشه به سوي بصره حرکت کرده، و به خدا سوگند قطعا او همسر پيامبر شما در دنيا و آخرت است!! ولي خداوند تبارک و تعالي شما را آزموده تا بداند فقط او را اطاعت ميکنيد يا عايشه را ؟!! اين خبر از نظر اهل سنت قابل قبول است و ما به عنوان احتجاج استفاده ميکنيم. نکات جالب اين روايت : 1. راوي در ابتدا از لشکر جمل با نام طلحه و زبير و عايشه نام ميبرد که خود معرف فرماندهان اصلي است و از قول عمار هم تنها نام عايشه را ميبرد. پس اين که عايشه در اين جنگ کاره اي نبوده خيالي بيش نيست! 2. عمار گفته عايشه همسر پيامبر در دنيا و آخرت است! اولا از کجا ميدانسته؟ علم غيب داشته خدايي ناکرده؟! ثانيا همسر پيامبر در آخرت چگونه عليه خليفه وقت و امام زمان شورش ميکند و از مکه تا بصره لشکرکشي ميکند؟!! 3. عمار صراحت دارد که در جنگ جمل عده اي مطيع خدا هستند و عده اي مطيع عايشه! حالا تکليف کشته شدگان لشکر عايشه و احاديث نيمي از دينتان را از عايشه بگيريد چه ميشود خدا ميداند!! 4. زني که بر خلاف آيات قرآن عمل کرده ، عليه امام زمانش و خليفه شورش کرده ، با مطيعان خدا جنگيده و آنان را به کشتن داده چگونه همسر پيامبر در آخرت است؟!! فرموديد : «در ضمن در مورد تعداد کشته شدگان اين جنگ هم اختلاف وجود داره که ظاهرا به چند صد نفر بيشتر نمي رسد.» ظاهرا شما عزيزان اهل سنت خيلي دست و دلباز هستيد!! برفرض صحت سخن شما چند صد نفر مسلمان از امت رسول خدا و بعضا اصحاب ايشان کشته شدند، اين مسئله چندان براي شما مهم نيست؟!! يا درجاي ديگري کس ديگري از شما گفته بود : فقط حضرت زهرا را تهديد به آتش زدن خانه کرده اند و هجومي صورت نگرفته !!!
13506
کد مطلب: 6312 - عنوان: دانلود مجموعه پاورپوينتهاي گروه پاسخ به شبهات با موضوع غدير وفضائل اميرمؤمنان عليه السلام
نام و نام خانوادگی: مهدي حضوري - تاریخ انتشار: ١٣:٥٨ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام خيلي ممنون از اين برنامه ها و ممنون از دكتر قزويني كه كابوسي است براي اهل سنت
13507
کد مطلب: 5015 - عنوان: آيا امام حسين عليه السلام را شيعيان به شهادت رسانده اند؟!!
نام و نام خانوادگی: hedayat - تاریخ انتشار: ١٣:١٤ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
ممنون از دوستان شيعه مذهب
13508
کد مطلب: 4839 - عنوان: فرار مولوي عبدالحميد از مناظره و دعوت مجدد ايشان براي مناظره و مباهله
نام و نام خانوادگی: عبدالله - تاریخ انتشار: ١١:٣٠ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
شما سردمداران شيعه همتون اگر رو اين عقايد شرک اميزتون بميريد بخدا قسم اهل دوزخيد.شما حتي تو توحيدتون مشکل دارين.شما هنوز نتونستين اينو بفهمين ک خدا شافيه نه ديگران.خدا بلا رو رفع ميکنه نه امام زمان.شما به اسم اسلام هر روز دختر و مادراي مردمو بي عفت ميکنين.شمايي ک عدالتو تو اين ملت زير پا گذاشتين و در عين حال به عدالت حضرت عمر رض که به خدا قسم به برکت اسلام اون بزرگوار بود ک امروز من و شما مسلمانيم توهين ميکنيد.واي بحال شما اگر بر اين عقايدتون بميريد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13509
کد مطلب: 5009 - عنوان: آيا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله عليها جسارت كرده است ؟
نام و نام خانوادگی: محمد ونايي - تاریخ انتشار: ٠٩:٤٤ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
با سلام خدمت برادران شيعه و سني.خدمت برادراي اهل سنت عارضم که توضيحات سجاد&منتظر کامل بود فقط تورو به مقدساتتون بدون تعصب بيجا وکينه به مسايل نگاه کنيد ضمنا شبکه هاي ماهواره اي هم چيزي جز تفرقه بين مسلمين نميخوان که متاسفانه تا حدودي موفق بودن.به اميد وحدت و سربلندي مسلمين جهان زير سايه حضرت وليعصر(عج)
13510
کد مطلب: 1414 - عنوان: تشكيل تيپ حضرت ابوالفضل العباس (عليه السلام) به منظور دفاع از حرم حضرت زينب (سلام الله علي
نام و نام خانوادگی: فرشاد كياني - تاریخ انتشار: ٠٤:١٠ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
من در چند سايت جهت اعزام به سوريه براي دفاع از حرمين زينبيه (عليه السلام) ثبت نام كردم ولي خبري از اعزام نشد به نظر من جنگ نرم را بايد به جنگ لجستيك و رودرو با اين سلفيهاي كثيف تبديل كنيم مگر از عراق جوانان شيعه اعزام نشدند چرا ما نتونيم بريم ما از مردن نميترسيم چه زيباست مرگي كه در راه خدا و اهل بيت باشد انشالله خدا نصيب كند كه بريم
13511
کد مطلب: 5029 - عنوان: نبش قبور شهدا و صحابه از سنت هاي معاويه + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: مجتبي - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٩ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٢
اين مقاله را شيخ حسن بن فرحان الماکي نوشته راجع به نبش قبور توسط معاويه خيلي مفيده أول من نبش قبور الصحابة معاوية http://al-maliky.com/articles.php?action=view&id=226
13512
کد مطلب: 6297 - عنوان: ازدواج امام زمان(عليه السلام)
نام و نام خانوادگی: مرضيه جديديان - تاریخ انتشار: ٢٤:١٧ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
خوب بود
13513
کد مطلب: 1403 - عنوان: حمله پليس ديني سعودي به دارالقرآن زنانه شيعيان
نام و نام خانوادگی: saman - تاریخ انتشار: ٢٤:١٤ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
من شنيده بودم که حمله به زن ها اول بار توسط يکه نفر تو صدر اسلام اونم خليفه دوم بوده نميدونستم هنوزم اين کار احمقانه رواج داره
13514
کد مطلب: 1402 - عنوان: تروريست ها منبر مسجد اموي را هم دزديدند!
نام و نام خانوادگی: saman - تاریخ انتشار: ٢٤:١١ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
کلا هر چي بديه تو اين وهابياي بي دين هستش دزد جنايت کار ادمخوار بي فکر کند ذهن مغز گچي بي شعور ضايع و ....کم کم داره از کارشون به جاي تاسف و ناراحتي خندم ميگيره
13515
کد مطلب: 6390 - عنوان: مشروعيت ازدواج موقت در كتاب هاي اهل سنت
نام و نام خانوادگی: فاطمه املشي - تاریخ انتشار: ١٨:٣٩ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
بسمه تعالي مهتاب خانم : در بررسي دسته ي دوم که فقط (اين گروه کارشون شرعيه ه دسته هاي ديگه اي که برشمدي ) گفتي مشابه روابط آزاد در اروپاست ، خانمي که صيغه مي کنه در ان واحد نمي تونه با چند نفر صيغه کنه و بعد از تمام شدن مدّتش بايد عده نگه داره پس اين روابط آزاد نيست و فکر نکن اين فقط يه محدوديتي براي زن هاست بلکه محدوديتي هم براي مردها حساب ميشه چون برخلاف جوامع اروپايي مرد هم نمي تونه با زن متأهل يا زني که به طور موقت صيغه است يازني در دوران عده است هيچ ارتباط خاصي داشته باشه و اين امر باعث ميشه که مرد هم نتونه زنهاي زيادي براي صيغه کردن پيدا کنه در ضمن هر چيزي که حلاله تا حدي حلاله که اسيب به خود و ديگري نزنه مثلا خوردن انار نه تنها حلاله که بسيار هم تأکيد شده ولي معنيش اين نيست که اگه چهار کيلو انار بخوري بگي من از لحاظ شرعي کار خيلي خوبي کردم يا مثلا فشردن دست در هنگام ديد و بازديد مستحبه ولي نه اينکه اگه دست دوستت شکسته بود بري فشارش بدي که ثواب ببري ، و در ضمن در احاديث شيعه تأکيد شده (حتي براي کسي که يکبار ازدواج مي کنه ) که از روي هوس همسر انتخاب نکنند ( به خاطر زيبايي با کسي ازدواج نکنند) از گروه پاسخگويي تقاضا دارم که متن دقيق اين احاديث رو براي شما بازگو کنند
پاسخ:
باسلام
كاربر محترم؛ رسول خدا(صلى الله عليه وآله) مي فرمايند: من تزوج امرأة لا يتزوجها إلا لجمالها لم ير فيها ما يحب، ومن تزوجها لمالها لا يتزوجها إلا وكله الله إليه، فعليكم بذات الدين (بحارالانوار، ج١٠٣)
اگر كسي با زني براي زيباييش ازدواج كند به هدفش نمي رسد و اگر بخاطر مالش ازدواج كند خداوند او را به خودش واگذار مي كند پس بر شما باد بر زنان ديندار.
رسول الله (صلى الله عليه وآله): لا تزوجوا النساء لحسنهن،فعسى حسنهن أن يرديهن، ولا تزوجوهن لأموالهن، فعسى أموالهن أن تطغيهن، ولكن تزوجهن على الدين (كنز العمال، حديث ٤٤٥٣٧ )
با زنان بخاطر زيباييشان ازدواح نكنيد چه بسا همان زيبايي او باعث هلاكتش شود و با زنان بخاطر پولشان ازدواج نكنيد چه بسا باعث طغيان او شود بلكه بخاطر دين آنها با آنها ازدواج كنيد.
لا يختار حسن وجه المرأة على حسن دينها (كنز العمال، حديث ٤٤٥٣٧ )
سزاوار نيست زيبايي زن بر دين او برتري داده شود.
(ر.ك: وسائل الشيعه باب نكاح و ميزان الحكمه ذيل عنوان زواج و...)
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

13516
کد مطلب: 6156 - عنوان: توهين شيخ وهابي به عايشه+تصوير
نام و نام خانوادگی: ياسين - تاریخ انتشار: ١٨:٢٢ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
چگونه ممكن است، عائشه به مردان غريبه؛ آن‌هم در زمانى كه شوهر نداشته، شير داده باشد؛ در حالى كه او هيچگاه صاحب فرزند نشده است؟ جواب : علماى اهل سنت تصريح كرده‌اند كه براى شير دادن لازم نيست كه زن حتما بچه‌دار شده باشد؛ بلكه كافى است كه دختر به سن حيض رسيده باشد و حتى دختران باكره نيز مى‌توانند شير بدهد و اگر چنين اتفاقى بيفتد، محرميت محقق مى‌شود . انصارى شافعى در كتاب أسنى المطالب مى‌نويسد:(وَهِيَ ثَلَاثَةٌ الْأَوَّلُ الْمُرْضِعُ فَيُشْتَرَطُ كَوْنُهَا امْرَأَةً حَيَّةً بَلَغَتْ سِنَّ الْحَيْضِ ، وَإِنْ لَمْ تَلِدْ) وَلَمْ يُحْكَمْ بِبُلُوغِهَا سَوَاءٌ أَكَانَتْ مُزَوَّجَةً أَمْ بِكْرًا أَمْ غَيْرَهُمَا... . اركان رضاع سه چيز است: اول: كسى كه شير مى‌دهد، بايد زنى باشد كه زنده است و به سن حيض رسيده؛ حتى اگر بچه‌دار نشده باشد؛ حتى اگر حكم به بلوغ او نشود؛ تفاوتى نمى‌كند كه اين دختر ازدواج كرده باشد، يا باكره باشد يا غير آن .(الأنصاري الشافعي ، أبويحيى زكريا (متوفاى926هـ) ، أسنى المطالب في شرح روض الطالب ، ج3، ص415، ) بجيرمى نيز در حاشيه خودش بر منهج الطلاب همين قضيه را نقل كرده است:(أَرْكَانُهُ) ثَلَاثَةٌ (رَضِيعٌ ، وَلَبَنٌ ، وَمُرْضِعٌ ، وَشُرِطَ فِيهِ كَوْنُهُ آدَمِيَّةً حَيَّةً) حَيَاةً مُسْتَقِرَّةً (بَلَغَتْ) وَلَوْ بِكْرًا (سِنَّ حَيْضٍ) أَيْ : تِسْعَ سِنِينَ قَمَرِيَّةً تَقْرِيبِيَّةً ... . اركان رضاع سه چيز است: كسى كه شير بخورد، شير باشد، و كسى كه شير مى‌دهد. شرط شير دهنده اين است كه آدمى باشد، زنده باشد، به سن بلوغ رسيده باشد ـ حتى اگر باكره باشد ـ به سن حيض رسيده باشد؛ يعنى تقريبا 9 سال قمرى او كامل شده باشد .(البجيرمي الشافعي، سليمان بن محمد بن عمر (متوفاى1221هـ)، حاشية البجيرمي علي منهج الطلاب، ج4، ص131) و بغوى در شرح السنة مى‌نويسد:وإذا نزل للبكر لبن ، فأرضعت به صبيا ، تثبت الحرمة إذا كانت في سن يحتمل فيها البلوغ ، وهي تسع سنين.. . اگر از دختر باكره‌اى شير سرازير شد و كودكى را شير داد، حرمت ثابت مى‌شود ، به شرطى اين كه در سنى باشد كه احتمال بلوغ مى‌رود . و آن 9 سالگى است .(البغوي، الحسين بن مسعود (متوفاى516هـ)، شرح السنة، ج9، ص79 )
13517
کد مطلب: 6854 - عنوان: بخش فتنه وهابيت سايت ولي عصر - جاوا
نام و نام خانوادگی: حميد شريفي - تاریخ انتشار: ١٧:٣٦ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
باسلام بياييد به شفا يافتگان امام رضا رجوع کنيم که معجزه الان وپرهيزازشبهات درمورد حضرت علي ونسل ان حضرت مي باشدکه درخانواده ما بيمارسرطاني وبيمار صرعي شفايافتند ودرحين شفا پندهايي هم داده اند که ديني کاملتروپاکتراز شيعه نيست بياييد بيشتر ثفکروتحقيق کنيم دشمنان وماديون الان مارا به جان هم انداخته اند بدون انکه حودشان رادرگيرکنندوان موقع که جامعه مسلمانان تضعيف شدبه صحنه ميايند
13518
کد مطلب: 5195 - عنوان: آن چه كه در كتاب در محضر لاهوتيان از شيخ جعفر مجتهدي نقل شده صحت دارد؟
نام و نام خانوادگی: منصور الماسي123456 - تاریخ انتشار: ١٦:٠٧ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
در کوي خرابات، کسي را که نياز است هشياري و مستيش همه عين نماز است آنجا نپذيرند صلاح و ورع امروز آنچ از تو پذيرند در آن کوي نياز است اسرار خرابات بجز مست نداند هشيار چه داند که درين کوي چه راز است؟ تا مستي رندان خرابات بديدم ديدم به حقيقت که جزين کار مجاز است خواهي که درون حرم عشق خرامي؟ در ميکده بنشين که ره کعبه دراز است هان! تا ننهي پاي درين راه ببازي زيرا که درين راه بسي شيب و فراز است از ميکده‌ها نالهٔ دلسوز برآمد در زمزمهٔ عشق ندانم که چه ساز است؟ در زلف بتان تا چه فريب است؟که پيوست محمود پريشان سر زلف اياز است زان شعله که از روي بتان حسن تو افروخت جان همه مشتاقان در سوز و گداز است چون بر در ميخانه مرا بار ندادند رفتم به در صومعه، ديدم که فراز است آواز ز ميخانه برآمد که: عراقي در باز تو خود را که در ميکده باز است
13519
کد مطلب: 5255 - عنوان: آيا اسلام با خريد و فروش انسان ها به صورت كنيز و غلام موافق بوده است ؟
نام و نام خانوادگی: سيد - تاریخ انتشار: ١٦:٠٦ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
سلام عليکم مي‌توانم بپرس برده داري در کدام آيه حرام شده است؟ و آيه‌ي ناسخ آيات اول سوره‌ي مومنون، آيه 24 سوره‌ي نساء و چندين آيه ديگر که در باب حليت کنيز است کدام آيه است؟ و مگر جز اين است که حلال پيامبر حلال تا قيامت است و حرام پيامبر حرام تا قيامت؟ پس اگر تا انتهاي حيات پيامبر برده داري حرام نشده، برده داري تا قيامت حرام نخواهد بود. و مگر نه اين است که تا زمان آخرين امام حاضر شيعه خريد و فروش کنيز وجود داشته است؟ و حتي ائمه نيز کنيز هم مي‌خريدند؟ (يعني حدود دو قرن و نيم بعد از بعثت پيامبر) و اگر ائمه مخالف حکم کنيز بودند نبايد کنيز مي‌خريدند، همانطور که پيامبر هيچ‌گاه شراب نخورد هر چند شراب به تدريج حرام شد. شراب در زمان حيات پيامبر حرام شد و بنابر اين تا قيامت حرام خواهد ماند. لطفا در دين خدا تغيير ايجاد نکنيد و حلال و حرام را آنگونه که هست بيان کنيد. حتي اگر باعث شود همگان از دور شما پراکنده شوند. استحباب آزاد کردن کنيز تضادي با حلال بودن کنيز ندارد و حتي نشان از مخالفت با برده داري نيست. برده داري از زمان‌هاي بسيار قديم (به طور مثال زمان حضرت ابراهيم ع) تا زمان پيامبر وجود داشته و ادامه پيدا کرده تا تقريبا 200 سال پيش که در اروپا و حدود 100 پيش در آمريکا مبارزاتي عليه برده داري انجام گرفت.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
آيين اسلام‌، آيين آزادي و آزادگي است‌. و شيوه‌هاي برخورد اسلام‌، با مسألة برده‌داري نيز يكي از مصاديق همين آزادي و آزادي‌خواهي است‌. چون در عصر ظهور اسلام‌، برده‌داري در سراسر جهان معمول بوده است‌ و با تار و پود جوامع بشري آميخته بود، بخاطر همين اسلام روش تدريجي را براي مبارزه با برده گي برگزيد، كه با موفقيت هم روبرو شد،و اگر طريق مبارزه يکباره را پيش مي گرفت، علاوه بر اينکه زيان بزرگي به جامعه نوپاي اسلامي مي زد، با موفقيت هم قرين نمي شد. همچنين اگر اسلام طبق يک فرمان عمومي دستور مي داد همه بردگان را آزاد کنند، چه بسا بسياري از آنان تلف مي شدند، زيرا نه کسب و کار مستقلي داشتند و نه خانه و وسيله‏اي براي ادامه زندگي.از اين رو بايد تدريجاً آزاد مي شدند و جذب جامعه مي گرديدند تا نه جان خودشان به خطر بيافتد و نه امنيت جامعه را به خطر اندازند، اسلام اين برنامه حساب شده را تعقيب کرد. و اگر نظام غلطى در بافت جامعه‏اى وارد شود، ريشه‏كن كردن آن احتياج به زمان دارد، و هر حركت حساب نشده، نتيجه معكوسى خواهد داشت، درست همانند انسانى كه به يك بيمارى خطرناك، مبتلا شده و بيماريش كاملًا پيشرفت نموده است، و يا شخص معتادى كه دهها سال، به اعتياد زشت خو گرفته، در اين گونه موارد حتماً بايد از «برنامه‏هاى زمان بندى شده»، استفاده كرد.
از اينجا است كه بايد بردگان تدريجا آزاد شوند، و جذب جامعه گردند، نه جان خودشان به خطر بيفتد، و نه امنيت جامعه را به خطر اندازند، و اسلام درست اين برنامه حساب شده را تعقيب كرد. اين برنامه، مواد زيادى دارد كه مهمترن موارد آن در جواب از چند نظر قبل، بيان شد.
بنابراين اسلام 1- با تأمين حقوق افراد با وضع قوانين در مورد كيفيت استرقاق (بنده گرفتن) و تحريم آن جز در موارد خاص. 2- وضع قوانين در جهت حمايت از حقوق بردگان و تنظيم روابط صحيح بين مالك و برده . 3- ترغيب مردم به آزادسازي بردگان و وضع قوانيني براي حصول اين مقصود (مانند كفارات و شرايط عتق )، در مجموع شرايطي را براي بردگان فراهم ساخت كه آنان به مقامات و درجات مهم علمي و سياسي در جامعه اسلامي دست يافتند و حتي مدت ها حكومت ((مماليك )) بر بسياري از نقاط كشورهاي اسلامي پديدار شد. در حقيقت اسلام با فراهم آوردن شرايط انساني و عاطفي براي زندگي بردگان , بردگان را از سراسر دنيا مشتاق به پيوستن به جامعه اسلامي نمود و آنان در بازگشت به موطن خود همراه با آزادي، مبلغ و مروج اسلام مي شدند. اسلام راه برده شدن افراد آزاد را مسدود كرد و از سوي ديگر راه آزادي بردگان را گشود و مسلما" يكي از عوامل دگرگوني نظام بردگي در جهان , نقش اسلام در اين زمينه بوده است . كنيزها نيز در اين بين مشمول همين قاعده و قانون بوده اند. آنان از كشورهاي ديگر كه در جنگ با مسلمانان اسير مي شدند, و يا به صورت تجاري وارد ممالك اسلامي مي گشتند, با فرهنگ اسلامي و مزاياي نجات بخش آن آشنا شده و بسياري از آنان همانند ديگر مردم در جامعه اسلامي زندگي مي كردند و مالكيت كنيز در حكم عقد ازدواج بود و موجب محرميت به مالك آن مي گرديد. سخن در اين مقوله بسيار گسترده مي باشد. اما توجه به اين نكته مهم است كه تنها عاملي كه در اسلام مجوز استرقاق (گرفتن بنده و كنيز) است موردي است كه كساني در جنگ با اسلام به عنوان دين حق اسير شده باشند. (استفاده شده از تفسير نمونه، ج‏21، ص: 431 به بعد)
توجّه به آنچه در بالا گفته شد طرح انسانى اسلام در اين زمينه روشن مى‏گرد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

13520
کد مطلب: 1405 - عنوان: جنايت وحشيانه در سوريه / فيلم (18+)
نام و نام خانوادگی: فرهاد - تاریخ انتشار: ١٣:١٣ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٢
خدا به داد ملت مظلوم برسد. اين جنايت اصلا قابل فهم نيست //////مسلمانان بايد در كنار يكديگر باشند ////////