نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
12961
کد مطلب: 5028 - عنوان: روايت «من سب عليا فقد سبني» با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: عليرضا ن - تاریخ انتشار: ١٩:٤٩ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
با سلام سوال اين بود که فرق بين ذي القربي و اولو القربي با (في القربي) چيست؟ ايا مي شود (المودة في القربي ) جماعت ايمان آورده و آزار ديده مکه در نظر گرفته شود، چرا که خطاب و درخواستي در زمان حال است. و اينکه ايت الله جوادي املي در تفسير موضوعي ج8ص343 مي فرمايند که:( اينكه گفته شد: ﴿المودة في القربي﴾، براي آن است كه استقرار محبّت و رسوخ وداد آن در باره اهل‏بيت‏ تفهيم شود، اين نكته فاخر از كلمه «في» فهميده مي‏شود و عدم ذكر لام به جاي «في» براي رفع اين توهم است كه كلمه «قربي» به معناي درجه باشد، بلكه به معناي نزديكان مخصوص رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم است). لطفاً در اين مورد بيشتر توضيح دهيد؟ با تشکر
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ «ذي» و «اولو» به معني صاحب است و معني قربي در صورتي كه به همراه اين دو باشد فرقي نمي كند.
اگر ما منظور از قربي را كساني بدانيم كه در زمان نزول اين آيه ايمان آورده اند آنوقت اين دستور بايد متوجه چه كساني باشد؟ چون نمي شود كه خداوند به آنها بگويد اجز رسالت پيامبر شما، مودت شما با خودتان است! بنابراين بايد طبق روايات، قربي را پنج تن آل عبا بدانيم.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12962
کد مطلب: 6388 - عنوان: خالد بن وليد باعكس هاي بارگاهش (مرقدش) و مقايسه با حرمين عسكريين
نام و نام خانوادگی: عبدالاطهار - تاریخ انتشار: ١٩:١٠ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
جناب آقاي قاسيم (شماره ي 64)واقعا جاي تاسف هست که مرتبت پيامبر اکرم حضرت محمد(ص)را به اولين ظالم حق آل محمد ابوبکر نسبت ميدهيد.آيا ابوبکر العياذ باالله پيامبر معصوم بوده که نوشته ايد:حضرت ابوبکر(ص).نوشتيد حضرت عمرفاروق و حضرت ابوبکر صديق(رض)حرفي نزديم.نوشتيد حضرت عمر فاروق و حضرت ابوبکر صديق(س)حرفي نزديم اماحالا کارتان به جاي رسيده که مي نويسيد:حضرت عمر و حضرت ابوبکر(ص)؟ماشيعيان اين حرف(ص)را پس از نام پيامبر را به صورت خلاصه ي عبارت صلي الله عليه وآله وسلم مي نويسيم و شما آله را که همان اهل بيت است،حذف کرده مي نويسيد:صلي الله عليه و سلم.که به گفته ي رسول خدا اين صلوات ناقص است.حال چرا براي حضرت علي(ع) عليه السلام نمي گوييد و به جاي آن ايشان را رضي الله عنه(گويي نعوذ با الله اميرالمومنين(ع)گناهي داشته که مي نوسيد خدا از او بعدا راضي شده باشد.)معلوم است که خدا از شخص معصوم نه تنها راضي است،بلکه از دوستدارانش هم راضي است و بر او ويارانش سلام مي فرستد.وبه جاي حضرت علي مينويسيد: حضرت ابوبکر(صلي الله عليه و سلم)الحق که ابوبکر و يارش عمر و نوکران ناصبي و وهابي شان شايسته ي مقام لعنت اللهي هستند.
12963
کد مطلب: 5028 - عنوان: روايت «من سب عليا فقد سبني» با سند معتبر + تصوير كتاب
نام و نام خانوادگی: عليرضا ن - تاریخ انتشار: ١٧:٥٦ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
با سلام لطفاً سوالي ارسالي را که ديروز فرستادم و در مورد ايه23سوره شوري بود را جواب دهيد؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ دوباره بفرستيد. چنين نظري در بانك نظرات موجود نيست.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12964
کد مطلب: 4917 - عنوان: آيا يزيد شخصيت قابل دفاعي داشته است؟
نام و نام خانوادگی: ناصرالفت - تاریخ انتشار: ١٧:١٩ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
آرزومندم ملتهاي فارس ازشراين دين اسلام. كه ازبدوتولدش تاامروزعامل اختلاف وجمگ مذهبي،تعصب وجهالت شيعه وسني است نجات پيداكند
12965
کد مطلب: 6320 - عنوان: لاشخوران دعوت ؛ خرمگسان معركه
نام و نام خانوادگی: فاطي.. - تاریخ انتشار: ١٦:٤٦ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
با سلام خدمت همه...
دوستان عزيز و بينندگان...
اگه به فيلم با نگاهي عميقتر نگاه بکنيد متوجه ميشين که اين فيلم تکه تکه به هم وصل شده!
يعني جايي که اسم شبکه کلمه رو مياره کمي مکث و تصويري جديد ميا دنبالش... فقط يکم دقت لازمه...
حق هميشه پيروز است...
12966
کد مطلب: 1367 - عنوان: متن فتواي شرم آور مفتي وهابي در برخورد با شيعيان
نام و نام خانوادگی: Razie - تاریخ انتشار: ١٥:٥٢ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
az nasl kasif moavie bishtar az in nemishe entezar dasht.
12967
کد مطلب: 6156 - عنوان: توهين شيخ وهابي به عايشه+تصوير
نام و نام خانوادگی: عبدالله محمدي - تاریخ انتشار: ١٥:٤٢ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
سوسن جان خودت رو ناراحت نكن فعلا دور دور شيعه هاست بذار توهين كنند فحش بدن بالاخره روزي مياد كه حكومت ايران به دست ما ميوفته اون وقت تلافي ميكنيم . وقتي گلوي ؟؟؟؟؟ ؟؟ رو بريديم يه جشن مفصل براي شروع حكومت اسلام در ايران خواهيم گرفت ...البته اون روز بسيار نزديكه... اگه مسئولين ثبت احوال عرضه دارن بيان آمار واقعي زاد و ولد را بگن تا ببينيد ظرف چند سال آينده اكثريت ايران با ما خواهد بود.
12968
کد مطلب: 6122 - عنوان: مناظره با مولوي ملازاده پيرامون امامت و خلافت (1)
نام و نام خانوادگی: عاشق اميرالمومنين علي - تاریخ انتشار: ١٥:٣٧ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
کامنت 278 : برادر ياسر ف سلام عليکم ؛ فرموديد : « سوره ي فاطر 22 روم52 و بسياري از آيات ديگر را مطالعه كنيد كه خداوند ميفرمايد شما نميتوانيد صداي خود را به مردگان و اهل قبور برسانيد و در جاي ديگر ميگويد كسي كه شهيد شده نزد من زنده است و روزي داده ميشود » 1. در آيه ي 169 آل عمران لفظ عند ربهم مربوط به يرزقون است و نه أحيا.مگر کسي نزد خدا مرده است که حالا نزد خدا زنده باشد؟! ميفرمايد : کسي را که در راه خدا کشته شده مرده مپندار بلکه زنده است و نزد خدا روزي داده ميشود.نه اين که : نزد خدا مرده مپندار،بلکه نزد خدا زنده است و نزد خدا روزي داده ميشود! تازه در ادامه چه ميگويد : آنها بخاطر نعمتهاي فراواني که خداوند از فضل خود به ايشان بخشيده است، خوشحالند؛ و بخاطر کساني که هنوز به آنها ملحق نشده‌اند [= مجاهدان و شهيدان آينده]، خوشوقتند؛ که نه ترسي بر آنهاست، و نه غمي خواهند داشت. جدا از اين که در آيه 154 بقره ميگويد : « و به آنها که در راه خدا کشته مي‌شوند، مرده نگوييد! بلکه آنان زنده‌اند، ولي شما نمي‌فهميد! » و اصلا بحث عند ربهم نيست ! 2. در مورد صحبت با مردگان 3 نکته پيش مي آيد : الف) ما توانايي رساندن صداي خود به مردگان را نداريم. ب) صحبت کردن با مردگان طبق آيه حرام است. ج) صحبت کردن با مردگان بيهوده است. در مورد الف که اصلا جاي بحث نيست؛ چرا که ما نميتوانيم صداي خود را به گوش مردگان برسانيم بلکه اين خداست که اين کار را انجام ميدهد. در مورد ب : قطعا حرام نيست چرا که در ادامه ميفرمايد : « تو فقط ميتواني سخن خود را به گوش کساني برساني که آماده پذيرش ايمان به آيات ما هستند و در برابر حق تسليمند » اگر از آيه ي قبل حرام بودن صحبت با مرده را برداشت کنيم پس با توجه به اين آيه سخن گفتن با کفار هم حرام است در حالي که اينچنين نيست. در مورد ج : آياتي از قرآن؛روايات پيامبر و سيره ي نبوي آن را رد ميکند : ج-1 ) : آيه ي 79 سوره ي اعراف که حضرت صالح خطاب به مردگان صحبت ميکند. ج-2 ) : آيه ي 93 سوره ي اعراف که حضرت شعيب خطاب به مردگان صحبت ميکند. ج-3 ) : آيه ي 45 سوره ي زخرف که خداوند به پيامبر ميفرمايد : از پيامبران پيش از خودت بپرس. ج-4 ) : پيامبر بعد از جنگ بدر با کشته هاي مشرکين صحبت کردند و در پاسخ به تعجب کنندگان فرمودند:شما نسبت به آنچه گفتم از آنها شنواتر نيستيد. ج-5 ) : هر روز در نمازهايمان ميگوييم : السلام عليک ايها النبي و رحمة الله و برکاته ج-6 ) : زيارت نامه هايي که اهل سنت در بقيع و نيز در جوار مرقد مطهر پيامبر ميخوانند مثل زيارت نامه ي حضرت زهرا يا زيارت نامه ي آقاي ابوبکر ج-7 ) : سيره ي امامان و علما و بزرگان اهل سنت در توسل و نيز تکريم قبور ج-8 ) : سيره ي اصحاب پيامبر در توسل به پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم يا صحبت کردن با جسد مطهر ايشان از آنجايي خداوند متعال فرموده : « تو نميتواني صداي خود را به گوش مردگان برساني بلکه فقط ميتواني صداي خود را به گوش افراد آماده ي ايمان و تسليم در برابر حق برساني » پس معلوم ميشود منظور از مردگان ، انسانهاي دل مرده است که بر اثر گناهان دلهايشان از پذيرش سخن حق رويگردان است.يعني روح حق پذيري در آنان مرده است و به جنازه تشبيه شده اند که هيچ واکنشي از خود نشان نميدهد. در واقع نه کور در اين آيات به معني نابيناست و نه کر به معني ناشنوا و نه مرده به معني قبض روح شده. بلکه منظور از کر کسي است که صداي حق در او اثر ندارد و منظور از کور کسي است که ديدن آيات الهي او را از خواب غفلت بيدار نميکند و مرده کسي است که دلش در برابر حق مرده.همانطور که خداوند ميفرمايد : «آنها کر و کور گنگند.» که مسلما معني ظاهري آن مد نظر نيست و در جاي ديگر ميگويد : « ... آنها دلهايي دارند که با آن نمي‌فهمند؛ و چشماني که با آن نمي‌بينند؛ و گوشهايي که با آن نمي‌شنوند؛ آنها همچون چهارپايانند؛ بلکه گمراهتر! » حال ممکن است اين شبهه پيش بيايد پس عبارت من في القبور به چه معناست؟ اولا اين هم با انسانهاي دل مرده قابل تطبيق است زيرا همانطور که جنازه ها در قبرهاي تاريک و در حجابي از خاک خفته اند انسانهاي غافل نيز در قبرهايي ظلماني از گناهان و حجابهايي از فسق و فجور قرار دارند. ثانيا توسل و صحبت کردن ما خطاب به جنازه نيست.خداوند کافران را به جنازه تشبيه کرده و اين جنازه است که توانايي پاسخ دادن ندارد و نه روح مرده. روح هم محدود به مکان نيست که بگوييم فلان جا هست و فلان جا نيست. با برداشت شما از آيات پس آيه ي « إِنَّمَا يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ يَسْمَعُونَ ۘ وَالْمَوْتَىٰ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ ثُمَّ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ » به اين معناست که افراد ناشنوا همه کافرند چرا که خدا فرموده فقط کساني که ميشنوند دعوت تو را پاسخ ميدهند !! در ضمن توسل به صالحين واسطه قرار دادن آن شخص مابين خود و خداست. اگر کسي ذره اي براي اين فرد صالح استقلال از خداوند را قائل باشد مشرک است. اگر شما در قعر چاهي باشي و افرادي از کنار چاه عبور کنند(در موقعيت نجات باشند) آيا آنان را به کمک نميخواني؟ آيا اين درخواست شرک است ؟ اگر کسي در درسش ضعيف باشد هم سوالاتش را از معلم ميپرسد و هم از شاگردان قوي تر و بعد از امتحان هم از معلم تقاضاي ارفاق دارد. ما خداوند را در همه حال مي خوانيم و از او حاجاتمان را طلب ميکنيم اما چون از گناهانمان آگاهيم که چه بسا مانع اجابت دعا باشد از پاکترين بندگان او که نزد خداوند مقرب هستند و آبرويي دارند ميخواهيم تا دستگيري ما کنند تا خداوند دعاي ما را پاسخ دهد.اما اگر خداوند اراده به عدم اجابت دعا داشته باشد هيچکس ديگر توانايي اجابت ندارد. در ضمن ميتوانيد به بخشهايي از سايت که درباره موضوعات مورد نظر بحث شده مراجعه فرماييد مثل ادرس زير : http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?frame=1&bank=maghalat&id=180 موفق باشيد
12969
کد مطلب: 6172 - عنوان: دو فتواي جنسي از مفتي هاي وهابي + تصاوير
نام و نام خانوادگی: كشميري - تاریخ انتشار: ١٤:٥١ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
با سلام ما مسلمان بايد گريه کنيم اين دين اسلام در دست نا اهل بد بخت افتاد من جمله مفتي فاسد في الارض سعودي و و و
12970
کد مطلب: 5232 - عنوان: آيا رسول الله (ص) مثل شيعيان امروزي بر مهر و امثال آن سجده مي كردند ؟
نام و نام خانوادگی: بي طرف - تاریخ انتشار: ١٤:٤٧ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
با سلام مجدد لطفا به اين سوال من جواب دهيد که ايا از نظر شما سجده بر کاغذ هاي دفتر خط دار جايز است؟ يعني ميشود از دفتر يک برگ چند وبر آن سجده کرد؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ سوالات شرعي را از سايت مرجع خود بپرسيد.
آيت الله سيستاني در اين مورد مي فرمايند:
مـسـالـه ۵۴۷ ـ اگـر كـاغذ نوشتن را از چيزى كه سجده بر آن صحيح است ـ مانند چوب و كاه ـ ساخته باشند , مى شود بر آن سجده كرد , و همچنين اگر از پنبه يا كتان ساخته شده باشد , ولى اگر از حرير يا ابريشم و مانند اينها ساخته باشند , سجده بر آن صحيح نيست و اما دستمال كاغذى فقط در صورتى مى توان برآن سجده كرد كه معلوم باشد از چيزى ساخته شده است كه سجده به آن صحيح است .
آيت الله مكارم شيرازي مي فرمايند:
مسأله 969ـ سجده بر کاغذ جايز است مگر آن که يقين داشته باشيم از پنبه يا چيزهايى ساخته شده که سجده بر آنها شرعاً جايز نيست و از آنجا که غالب کاغذها را در حال حاضر از چوب مى سازند و يا حدّاقل شک داريم از چه مى سازند سجده بر آنها جايز است.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12971
کد مطلب: 4700 - عنوان: توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت
نام و نام خانوادگی: سيدعبدالخالق - تاریخ انتشار: ١٤:٢٨ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
الهم صل علي محمدوآل محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم
يا فاطمه الزهراء (س)
منزل جبريل را ويرانه کرد
کعبه را ازدود آتش خانه کرد
کي رود اين داغ تا روز ابد
پهلوي زهرا کجا ضرب لکد
اي پدر داد ازجفاي ظالمان
گردن حيدرکجا و ريسمان
12972
کد مطلب: 6122 - عنوان: مناظره با مولوي ملازاده پيرامون امامت و خلافت (1)
نام و نام خانوادگی: سلام - تاریخ انتشار: ١٤:١٧ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
اگر ملازاده نميتواند با قزويني مناظره کند پس چرا ديگه قزويني ادامه نداد
جناب ملازاده 3سال براشون صندلي گذاشته چرا يک بارم زنگ نزدن در حال که استاد خالد به شبکه ي ضلالت زنگ زد و گفتن ما با شما مناظره نميکنيم اين دليل بر ترس شما نيست
الان کي بايد رو حرفاي که به خوردش ميدن دقت کنه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
12973
کد مطلب: 1367 - عنوان: متن فتواي شرم آور مفتي وهابي در برخورد با شيعيان
نام و نام خانوادگی: وحيد - تاریخ انتشار: ١٤:٠١ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
اگه رهبر فرمان جهاد بده اونوقت ميبينيد ما قشنگتر سرتونو ميبريم يا شما.
12974
کد مطلب: 6304 - عنوان: شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتي انكار ناپذير
نام و نام خانوادگی: نظره شخصي - تاریخ انتشار: ١٣:١٢ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
خداوند ميفرمايد اي همسرانه پيامبر در خانه هايتان بنشينيد.. چرا ام المومنين درخانه ي خود ننشست و به جنگ با حضرته علي رفت و سي هزار نفر کشته شدند؟چرا شروع کننده ي جنگ بود؟
12975
کد مطلب: 1367 - عنوان: متن فتواي شرم آور مفتي وهابي در برخورد با شيعيان
نام و نام خانوادگی: دوستدار اهل بيت - تاریخ انتشار: ١٣:٠٣ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
اي برو بمير ؛ اي کفتار زاده وخوک صفت و شيطان شريک و..............
12976
کد مطلب: 1370 - عنوان: عمليات موفقيت آميز حاميان حرم حضرت زينب (سلام الله عليها)
نام و نام خانوادگی: نرگس منتظري - تاریخ انتشار: ١١:٥٣ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
سلام خداوند سربازان رشيد اسلام را حفط کند سلحشور پهلوان يل فرزندان شيعه درود درود
12977
کد مطلب: 1367 - عنوان: متن فتواي شرم آور مفتي وهابي در برخورد با شيعيان
نام و نام خانوادگی: طهماسب اسدي - تاریخ انتشار: ١١:٣٥ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
اگر از شيطان رجيم هم ميخواستند در خصوص شيعيان مولي علي (ع) نظر و فتوا بدهيد اينگونه فتوا نميداد كه اين مفتي وهابي؟؟؟پيرو؟؟؟؟فتواد داده است . بايد به شيطان دست مريزاد گفت كه چنين شاگردان و پيروان خبيثي را تربيت كرده است
12978
کد مطلب: 1367 - عنوان: متن فتواي شرم آور مفتي وهابي در برخورد با شيعيان
نام و نام خانوادگی: سيد محمد باقر پوسايي - تاریخ انتشار: ١٠:٣٨ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
الله اکبر مگر با کفار حربي ميخواهيد بجنگيد؟ شيعيان از هيچ کسي به جز خدا نميترسند جانم فداي عمه سادات يا مولا علي
12979
کد مطلب: 6173 - عنوان: سجده بر نجاست،هيچ اشكالي ندارد +تصاوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: دوستدار اهل بيت - تاریخ انتشار: ٠٧:٥٧ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
به گفته معصوم (ع) : شيعيان ما از گرد خاک زماني که خدا اهل بيت (ع) را که ازخاک زير عرش سرشتند به وجود آمده است . وفکر کنم دشمنان اهل بيت با اين حديث هايشان از گرد وخاک اصطبل اسبان وخران وگور خران وديگر موجودتان که خدا در آن زمان مي سرشتشان بوجود آمده باشند که اين قدر براي نجاسات وکثافات ارزش واحترام قائل هستند . وسجده بر نجاسات را بي اشکال مي گيرند . با اين حديث و عمل با آن نوع خاک مشخص مي شود لطفا" به اداره خاک شناسي جهت تشخيص مراجعه نکنيد . وپول ووقتتان را بيهود هدر ندهيد .
12980
کد مطلب: 5026 - عنوان: عائشه : خوردن موش حلال است + تصاوير كتاب
نام و نام خانوادگی: دوستدار اهل بيت - تاریخ انتشار: ٠٧:٤٩ - ٢١ خرداد ١٣٩٢
جناب احسان وعمر حميديان ::::
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حيا کنيد واز خدا بترسيد .در ضمن به روايات ديگر مادران توجه داشته باشيد تا بدانيد که اين روايات از دل چه کسي بيرون آمده است وفقط بر دل چه کساني مينشيند و........./ مگر پيامبر فقط همين يک همسر را داشته که شما انقدر؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا به روايات ام المومنين ام اسلمه توجه نمي کنيد چرا ايشان آن کارهايي که مادر اهل سنت انجام دادند ايشان انجام ندادند برخورد عايشه با پيامبر (ص) و علي (ع) را ببيند وبرخورد ديگر ام اامومنين را باايشان ويا با فرزندان رسول خدا (ص) ؛ تعصب تا کي ؛ خودتان مي دانيد چرا از دختر جناب عمرتان حديث و.... روايات نمي شود چون عملکرد ايشان را بعد از کشته شدن جناب عمر با فرزندان قاتل ايشان ديدند و................/ واي بر گمراهان وکساني که شيطان بر عقل ولب ودهان وچشمانشان مهر سکوت وتعصب وکينه زد ه است/