نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
12761
کد مطلب: 1360 - عنوان: ذبح كودك شيعه در روستاي
نام و نام خانوادگی: پاينده - تاریخ انتشار: ٢١:٥٠ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
نميدونم چي بايد بگم ، خدا لعنتشون کنه...
کاش يه نفر با خودشون اين کارو ميکرد...
12762
کد مطلب: 1403 - عنوان: حمله پليس ديني سعودي به دارالقرآن زنانه شيعيان
نام و نام خانوادگی: علي - تاریخ انتشار: ٢١:٠٩ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
رکسانا تند نرو باهم بريم چه شيعه باشي چه سني بايد بداني عمر خطاب و ابوبکر کذاب و عثمان طماع درحد خاک پاي حضرت علي هم نيستن اين جنايات که عمر ملعون در کشور گشاهي هايش داشت برو در کتب معتبره خودتون بخون چه جنايات هايي کردند چقدر از مردم بي گناه را کشتند خواستي با منابع برات ميزارم در ضمن عمر (ابنه اي)شروع کننده تجاوزات بود ولي جنگ ها بر حضرت علي تحميل شد لطفا القاب حضرت علي ع را براي بقيه به کار نبر که خودتم به بزرگانتان تو هين ميکني
12763
کد مطلب: 1361 - عنوان: علماي وهابي در تحريم كالاهاي ايراني بيانيه صادر كردند
نام و نام خانوادگی: محمد حسين - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
بابا ارباب هاشون نتونستن هيچ غلطي بکنن قرضاوي که عروسک خيمه شب بازيشونه اما واقعا عجيبه هر کاري در منطقه به سود سهيونيستهاست وهابيها دارن انجام ميدن
12764
کد مطلب: 5007 - عنوان: چرا با وجود حضرت علي(علیه السلام)، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پشت در رفت؟
نام و نام خانوادگی: مهدي عسكري - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٨ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
مثل هميشه کامل و بي نقص پاسخ داديد سپاسگزارم
12765
کد مطلب: 5022 - عنوان: امام شافعي : خوردن گربه كوهي ، موش خرما ، جوجه تيغي ، راسو ، بزمجه و ... جايز است + تصاوير كتاب
نام و نام خانوادگی: نصر اصفهاني - تاریخ انتشار: ١٨:٥٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
باسلام نقدوبررسي مولف مقاله اسلام وشمشير ناصرپورپيرار http://nasr1212.blogfa.com/post/113
12766
کد مطلب: 4967 - عنوان: آيا جبرئيل و ميكائيل، خادمان اميرمؤمنان عليه السلام بوده اند؟ (+ تصوير)
نام و نام خانوادگی: عمر - تاریخ انتشار: ١٧:٥٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
بنده فقط 10 تا سوال ازتون دارم تا مذهب شيطاني شيعه نابود شود. فقط هركس جوابي داره بايد فقط جواب سوال رو بده. يعني سوال رو قشنگ بخونه بعد جواب بده: 1- چرا حضرت علي در هيچ کجاي تاريخ (حتي در کتب شيعه) نفرموده اند که: عموم مردم در غدير خم با من بيعت خلافت کردند. (به خصوص پس از شهادت حضرت عثمان – در نامه ها و خطابه ها - که تمام دعواها بر سر خلافت حضرت علي بود ؟) 2- چرا هيچ يک (حتي يک نفر) از فرمانروايان و حاکمان عرب زبان (نه قبل از پيامبر اسلام و نه بعد از پيامبر اسلام) براي تعيين و معرفي جانشين خودش از کلمه مولي استفاده نکرده است ؟ (اگر اين واژه معناي خليفه و اولي الامر و جانشين مي دهد !) 3- چرا جوانان طرفدار حضرت علي در سقيفه بني ساعده به واقعه بيعت با حضرت علي در غدير خم هيچ اشاره اي نکرده و به جاي آن مي گويند: لا نبايع الا عليا (ما بيعت نمي کنيم مگر با علي) در حاليکه اگر در غدير خم بيعت کرده بودند بايد مي گفتند: ما بيعت خود با علي را نمي شکنيم ! 4- ما مي دانيم که بسياري از مردم مدينه و قبائل اطراف در غدر خم حاضر نبوده اند چرا پيامبر اسلام پس از بازگشت به مدينه از اين تعداد براي حضرت علي بيعت نمي گيرند ؟ 5- چرا در خصوص اين واقعه مهم (يعني شکستن بيعت 120 هزار نفر) هيچ مثل و شعري در همان زمان ساخته نشد ؟ و بر سر زبانها نيفتاد ؟ 6- چرا در قرآن کريم، صراحتا نام حضرت علي به عنوان خليفه و جانشين نيامده ؟ لااقل چرا در قرآن کريم يک آيه وجود ندارد که اي پيامبر، امر تعيين خليفه و جانشين به عهده و وظيفه توست (حالا اگر مي گوييد نبايد نام علي مي آمد ! خود دستور که مي توانست به صورت کلي صادر شود !) 7- چرا در طي 70 روز فاصله غدير خم تا رحلت پيامبر هيچ سوء قصدي به جان حضرت علي صورت نگرفت؟ 8- چرا در خصوص اين موضوع مهم پيامبر اسلام از کلمه مولي استفاده مي کند که حدود 27 معني مختلف مي دهد و جالب اينجاست که حتي يکي از اين 27 مورد معناي خليفه و جانشين و اولي الامر نمي دهد! در حاليکه در لسان عرب براي اين موضوع مهم کلمات فراواني مانند: مالک، اولي الامر، سلطان، والي، حاکم، امام و... وجود داشته است. 9- چرا حتي يک نفر از اين 120 هزار نفري که به قول شما در غدير خم با حضرت علي بيعت کردند پس از شنيدن به قول شما کودتا در سقيفه به جانب مدينه نمي آيد تا علت امر را جويا شود ؟ 10- و در نهايت آيا مي دانيد چرا علماي شيعه حاضر نيستند تسليم اين حقيقت شوند ؟ آري زيرا دکان آنها براي هميشه بسته مي شود. دکان خمس، دکان تقليد، دکان صيغه و دکان ولايت فقيه و ساير خرافات تاريخي.
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ سوالات شما عموما در همين سايت قبلاً جواب داده شده است.
جواب سوال اول: اتفاقاً يكي از جاهايي كه امام علي عليه السلام به اين حديث احتجاج كرده اند و پس از قتل عثمان هم مي باشد قضيه رحبه است كه اين روايت را احمد بن حنبل آن را ذكر كرده و الباني در السلسله الصحيحه و هيثمي در مجمع الزوائد آن را تصحيح كرده اند. اين روايت و موارد ديگر را در مقاله: «آيا امير المؤمنين عليه السلام به حديث غدير احتجاج كرده است؟» ببينيد.
جواب سوال دوم: «مولي» در حديث غدير به دلايل مختلف به معني «جانشيني و اولي به نفس» است بخصوص قرائن موجود در خود اين واقعه و تصريح لغت شناسان و مفسرين چنانكه قرطبي در تفسير خود مي گويد:« (هي مولاكم) أي أولى بكم والمولى من يتولى مصالح الإنسان ثم استعمل فيمن كان ملازما للشيء» ثانياً روايت غدير فقط با لفظ مولي نيامده بلكه با لفظ «ولي» هم آمده مثلاً نسائي در خصائص روايت مي كند كه رسول الله صلي الله عليه و آله در روز غدير فرمود: «من كنت وليه فهذا وليه» و اين لفظ در كلام خلفا به معناي جانشيني به كار رفته است. در صحيح مسلم آمده است: «فَلَمَّا تُوُفِّىَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ أَبُو بَكْرٍ أَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَجِئْتُمَا تَطْلُبُ مِيرَاثَكَ مِنَ ابْنِ أَخِيكَ وَيَطْلُبُ هَذَا مِيرَاثَ امْرَأَتِهِ مِنْ أَبِيهَا فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « مَا نُورَثُ مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ ». فَرَأَيْتُمَاهُ كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّهُ لَصَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ ثُمَّ تُوُفِّىَ أَبُو بَكْرٍ وَأَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَوَلِىُّ أَبِى بَكْرٍ فَرَأَيْتُمَانِى كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا .» كه تمام اين موارد در مقاله «دلالت حديث غدير بر ولايت امير مؤمنان عليه السلام» به همراه اسناد آن موجود است مراجعه نماييد. ثالثاً ما براي جانشيني حضرت علي عليه السلام فقط به اين روايت استشهاد نمي كنيم بلكه دلايل و روايات فراواني با الفاظ مختلف(ولي مولي امير خليفه امام و...) بر آن وجود دارد. برخي از دلايل روايي ما در مقاله «چهل روايت صحيح در اثبات امامت از کتاب‌هاي شيعه و سني» ذكر شده است مراجعه نماييد.
در جواب از سوال سوم: طرفداران و دوستداران حضرت علي عليه السلام در زماني كه خلفا در سقيفه دنبال غصب خلافت بودند و از جيش اسامه تخلف كرده بودند در لشكر اسامه حضور داشتند و در مدينه نبودند تا در سقيفه از ايشان حمايت كنند. ثانياً آنچه به ما رسيده همه آنچه واقع شده نمي باشد بلكه وقتي فردي چيزي را غصب مي كند تمام تلاش خود را براي جلوگيري از برملا شدن آن به كار مي بندد در اينجا هم خلفا پس از غصب خلافت و به عهده گرفتن قدرت، جلوي نشر احاديث نبوي را براي اينكه نكند فضائل اميرالمومنين عليه السلام نشر پيدا كند و بعداً براي آنها مشكلي ايجاد كند گرفتند حال چگونه بگذارند كسي كتابي بنويسد و در آن به اين واقعيات اشاره كند. ثانياً وقتي ماجراي غدير و حديث رسول الله صلي الله و عليه و آله در غدير به تواتر برسد نمي توان آن را با اين احتمالات واهي مردود دانست. بلكه با توجه به قرائن و شواهد مي توان از آن تحليل صحيحي نمود كه در مقاله «اگر مراد رسول خدا (ص) از حديث غدير ، ولايت امير مؤمنان (ع) بود ، چرا در سقيفه به آن احتجاج نشد؟» و «اگر در غدير خم چندين هزار نفر حضور داشتند ، چرا بعد رسول خدا (ص) با ابوبكر بيعت كردند؟» به آن پرداخته ايم مراجعه كنيد.
در جواب از سوال چهارم: تمام مردم مدينه در اين قضيه حضور داستند نسائي در سنن خود مي گويد:
عن جابر بن عبد الله قال: أذن في الناس بالحج فلم يبق أحد يقدر على أن يأتي راكبا أو راجلا إلا قدم فتدارك الناس ليخرجوا معه حتى إذا جاء ذا الحليفة وولدت أسماء بنت عميس محمد بن أبي بكر فأرسلت إلى رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال اغتسلي واستثفري بثوب ثم أهلي ففعلت.
جابر مي‌گويد: رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمان سفر حج صادر نمود، كسي نبود كه قدرت داشته باشد سواره يا پياده در اين حج شركت كند مگر اينكه حاضر بود، و در ميقات (ذو الحليفه) حاضر شدند، اسماء دختر عميس فرزندش محمد بن ابو بكر را به دنيا آورد، كسي را نزد رسول خدا فرستاد تا وظيفه اش را بداند، دستور داد تا غسل كند وخودش را به پوشاند و همراه شود.
النسائي ، أحمد بن شعيب أبو عبد الرحمن ، السنن الكبرى ، ج 2 ، ص 355 ، ح3742 ، تحقيق : د.عبد الغفار سليمان البنداري ، سيد كسروي حسن ، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت ، الطبعة : الأولى ، 1411 - 1991 .
ثانياً در بيعت هاي مشابه، بيعت گيري فقط از حاضرين مي شده است مانند بيعت مردم با رسول الله صلي الله عليه و آله در حديبيه يا بيعت خلفا در ابتداي حكومت خود. ثالثاً امامت يك امر الهي است لذا نيازي نيست كه حتما از همه مردم براي ايشان بيعت گرفته شود بخصوص كه اكثر جمعيت مسلمانان در آن واقعه حضور داشتند و رسول الله صلي الله عليه و آله فرمودند: «فَلْيُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ وَ الْوَالِدُ الْوَلَدَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَة؛ حاضرين به غائبين و پدر به فرزندش برساند تا روز قيامت». بيعت مردم يا عدم آن در مشروعيت آن نقشي ندارد.
جواب از سوال پنجم: در آن اوضاع خفقان چه كسي جرأت چنين كاري را داشت ثانياً نشد كه نشد! شما مي خواهيد با اين دليل مضحك، روايت متواتر را زير سوال ببريد؟ روايتي كه ذهبي دانشمند شهير اهل سنت است مي گويد: «جمع طرق حديث غدير خم في أربعة أجزاء رأيت شطره فبهرني سعة رواياته وجزمت بوقوع ذلك.»
محمد بن جرير طبري اسناد روايت غدير خم را در چهار جلد جمع آوري كرده است كه من قسمتي از آن را ديدم و از گستردگي روايات آن شگفت زده شدم و يقين كردم كه اين اتفاق افتاده است.
الذهبي، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان بن قايماز، سير أعلام النبلاء، ج 14، ص 277، تحقيق: شعيب الأرناؤوط و محمد نعيم العرقسوسي، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة التاسعة، 1413 هـ.
ثالثاً چطور انتظار داريد يك بيعت شكن عليه خود شعر بسازد و خود را در نظر آيندگان رسوا كند؟!.
جواب سوال ششم در مقاله «چرا نام ائمه عليهم السلام مستقيماً در قرآن نيامده است ؟» آمده است مراجعه نماييد.
جواب سوال هفتم: چون نتوانستد و حضور رسول الله صلي الله و عليه و آله را مانع آن مي ديدند. ثانياً در صورت سوء قصد، رسول الله فرد ديگري را بجاي ايشان مي گذاشت لذا صبر كرده و نقشه بهتري به زعم خودشان كشيدند تا حكومت را پس از رسول الله از مسير آن منحرف كنند. ولي بعد از رسيدن به حكومت، قصد جان حضرت علي عليه السلام را كردند كه در روايات آمده است مانند اين جريان كه در بسياري از كتب مانند تفسير برهان نورالثقلين و... آمده است: «قال أبو بكر: إذا حضر المسجد، فقم بجنبه في الصلاة، فإذا أنا سلمت فقم إليه فاضرب عنقه. قال: نعم.
فسمعت أسماء بنت عميس ذلك، و كانت تحت أبي بكر، فقالت لجاريتها: اذهبي إلى منزل علي و فاطمة فأقرئيهما السلام، و قولي لعلي: إِنَّ الْمَلَأَ يَأْتَمِرُونَ بِكَ لِيَقْتُلُوكَ فَاخْرُجْ إِنِّي لَكَ مِنَ النَّاصِحِينَ، فجاءت إليهما، فقالت لعلي (عليه السلام): إن أسماء بنت عميس تقرأ عليكما السلام، و تقول: إِنَّ الْمَلَأَ يَأْتَمِرُونَ بِكَ لِيَقْتُلُوكَ فَاخْرُجْ إِنِّي لَكَ مِنَ النَّاصِحِينَ. فقال علي (عليه السلام): قولي لها: إن الله يحيل بينهم و بين ما يريدون.
ثم قام و تهيأ للصلاة، و حضر المسجد، و صلى خلف أبي بكر، و خالد بن الوليد إلى جنبه معه السيف، فلما جلس أبو بكر للتشهد ندم على ما قال، و خاف الفتنة، و شدة علي (عليه السلام) و بأسه، و لم يزل متفكرا لا يجسر أن يسلم حتى ظن الناس أنه قد سها، ثم التفت إلى خالد، فقال: يا خالد، لا تفعل ما أمرتك به، السلام عليكم و رحمة الله و بركاته.»
جواب سوال هشتم در جواب از دوم روشن شد.
جواب سوال نهم اينكه افراد زيادي با خليفه وقت در مورد خلافت غاصبانه اش مخالفت كرده و از بيعت استنكاف كردند كه در مقاله «صحابه‌اي که مشروعيت خلافت ابوبکر را قبول نداشتند» بررسي شده است مراجعه نماييد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12767
کد مطلب: 6180 - عنوان: نماز خواندن در مسجد النبي (ص) حرام است!
نام و نام خانوادگی: احمد علي جهان بين - تاریخ انتشار: ١٦:١٨ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
با سلام تا مي توانيد آن سگان جهنم را ( وهابيت پليد دست پرورده انگليس پليد) بر ملا کنيد
12768
کد مطلب: 5022 - عنوان: امام شافعي : خوردن گربه كوهي ، موش خرما ، جوجه تيغي ، راسو ، بزمجه و ... جايز است + تصاوير كتاب
نام و نام خانوادگی: سيد علي موسوي نژاد - تاریخ انتشار: ١٦:٠٠ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
سلام ديگه چيزي نموده بگن خوردن گوشت انسان هم جايزه.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
برخي به شافعي نسبت داده اند كه او خوردن گوشت پيامبران را مباح مي دانست . ابن قدامه در المغني در اين باره چنين نقل مي كند: .وقال أبو بكر بن داود أباح الشافعي أكل لحوم الأنبياء. ابوبكر بن داود گويد شافعي خوردن گوشت انبياء را مباح دانسته است .المغني في فقه الإمام أحمد بن حنبل الشيباني ، عبد الله بن أحمد بن قدامة المقدسي أبو محمد الوفاة: 620 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1405 ، الطبعة : الأولى، ج9 ص335
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

12769
کد مطلب: 1403 - عنوان: حمله پليس ديني سعودي به دارالقرآن زنانه شيعيان
نام و نام خانوادگی: ركسانا - تاریخ انتشار: ١٥:٤٠ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
جناب ابو اسحاق-----در اين که حضرت علي(ع) شمشيرزن ماهري بوده است شکي نيست جنگ با بني قريظه که بسيار معروف است در اين جنگ حضرت علي به تنهايي سر 900 تن از مردان بني قريظه را از تن جداکرد.کاري که از کمتر کسي برمي امد.درجنگ صفين حضرت علي ومريدانش بيست هزار کشته از مسلمانان گرفتند اگر شما جنگيدن وشمشيرزدن عمرفاروق را خراب کردن چهره ي اسلام بدانيد که علي(ع) به ادعاي خودتان بي شمار جنگ انجام داده وبي شمار کشته ازطرف مقابل گرفته است چرا کار علي جهاد است اما کار خلفا ظلم وتجاوز؟؟؟مسئله شمارش تعداد مقتولين نيست. مسئله اين است که کسي که خليفه ي اول يا دوم يا سوم يا چهارم شده است در زمان تصدي اين مقام چه خدماتي به جهان اسلام ومسلمانان عرضه داشته است؟ ايا هيچيک از حکام اسلامي توانسته اند به اندازه ي فاروق اعظم سرزمينهاي اسلامي را ازاد کرده ومسجد بنا کنند؟ ويا به اندازه ي عثمان ذي النورين در جهت کتابت قران کريم وترويج وانتشار دين اسلام قدم بردارند؟؟ ويا همچون صديق اکبر ابوبکر ميان مسلمانان اتحاد ايجاد کرده وسنت پيامبررا در همان زمان کوتاه خلافت اجرا نمايند؟؟؟ خير.
12770
کد مطلب: 6156 - عنوان: توهين شيخ وهابي به عايشه+تصوير
نام و نام خانوادگی: احسان - تاریخ انتشار: ١٥:٣٤ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
آقاي عبدالله محمدي به نظر ميرسه تو دست پرورده ي همون وهابي هاي شيعه کش باشي.هيچ کار نميتونيد بکنيد.خون ميديم اما نميذاريم شيعه رو تحقير کنيد.
12771
کد مطلب: 1362 - عنوان: مسلح كردن 12 هزار جنگجو براي قتل شيعيان
نام و نام خانوادگی: ستار - تاریخ انتشار: ١٤:٤٥ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
جناب آقاي محمد! 1- اولا اينكه اسم من ستار است يا عبدالستار ،خوشبختانه به شما ربطي ندارد . كلمه ستار ، اسم نيست بلكه صفت است و خداوند متعال ، صدها صفت دارد كه ميتواند در انسانها هم باشد . همچنانكه اگر شما فرد بخشنده اي باشيد ، در عربي از كلمه كريم براي معرفي و توصيف شما استفاده ميشود كه همزمان با آن ، اين صفت برازنده خداوند متعال نيز ميباشد و ناميدن شما به صفت كريم ، در واقع نوصيف شخصيت شماست نه خدا بودن شما! 2- دوم اينكه ، حكومت بشار اسد يك حكومت لائيك و غير ديني است و هيچ ارتباطي با دين و مذهب ندارد و گواه بر صحبت بنده نيز وجود وزرا و مسئولين مختلف از مذاهب و اديان ديگر در هيئت دولت و ادارات اين كشور است . توجه داشته باشيد كه 75% جمعيت سوريه را اهل تسنن تشكيل ميدهند و بقيه 25% نيز شامل علويان ، شيعيان ، دروزيها ، مسيحيان و... ميباشند . در نتيجه اكثريت ارتش اين كشور نيز از اقوام سني مذهب تشكيل شده است نه علويها و شيعيان و بهترين دليل بر صحبت من ، افسران و سربازان فعلي ارتش آزاد سوريه ميباشند كه تا چند ماه قبل در ارتش سوريه ، مشغول خدمت بودند. لذا دو موضوع در اينخصوص ، مهم است : يا ارتش موجود سوريه ، تماما از اقليت علوي مذهب هستند كه در اينصورت ماشااله به همت اين ارتش اقليت كه در برابر اكثريت اهل تسنن با آنهمه حمايت عربي و غربي و صهيونيستي ، نزديك به سه سال مقاومت كرده است و يا اين ارتش از مذاهب و اديان مختلف تشكيل شده است كه در اينصورت ثابت ميشود كه اكثريت اهل تسنن ، طرفدار بشار اسد هستند. 3- حال بهتر است شما هم عاقل باشيد . آيا كسانيكه دست دريوزگي به اين و آن دراز كرده اند و همه جهان كفر از آنها حمايت ميكند و اينان نيز در سايه حمايت كشورهاي عياش عربي و غربي ، مشغول نبش قبر و سربريدن و مثله كردن و جنازه خوري هستند ، مشغول تيكه تيكه كردن سوريه هستند يا حكومت بشار اسد؟؟؟ 4- همين مجاهدان!!! آدمخوار ، اگر حكومت سوريه را بدست گيرند ، همان بلائي را بر سر آن مي آورند كه همكيشانشان در افغانستان طالباني كردند كه از كثافت كاريهاي آنها ، هنوز هم كه هنوز است كشورهاي همسايه افغانستان ، در عذاب هستند و اين خواسته قلبي استعمار جديد به سركردگي آمريكاست تا با وارد كردن تكفيريها و وهابيهاي بي مغز به كشورهاي مسلمان ، بيماري سرطان را بجان همه مسلمانان ، بويژه شيعيان بياندازد تا حكومت نامشروع اسرائيل ، چند صباحي را آسوده از خطر سوريه و ايران و حزبالله و حماس ، سر كند.
12772
کد مطلب: 5022 - عنوان: امام شافعي : خوردن گربه كوهي ، موش خرما ، جوجه تيغي ، راسو ، بزمجه و ... جايز است + تصاوير كتاب
نام و نام خانوادگی: محمد رضا - تاریخ انتشار: ١٤:٣٩ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
بله چون كتاب هاي خودشان عمر هم سوسمار خورده است. لطفا آدرس آن را ذكر كنيد
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ به مقاله «چه كسي سوسمار مي‌خورد؟» مراجعه كنيد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12773
کد مطلب: 1403 - عنوان: حمله پليس ديني سعودي به دارالقرآن زنانه شيعيان
نام و نام خانوادگی: مرتضي ياري - تاریخ انتشار: ١٣:٢٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
رکسانا مطمئنا کساني مثل شما طالب جواب منطقي نيستند اما ما عادت به ارائه استدلال داريم اراده خدا در مورد حجتهاي خود مثل تصور شما نيست. ان شاء الله بعد از اينکه رجعت اتفاق افتاد حکومت ائمه را مشاهده مي کنيم و زمين از دست اراذل و اوباش پاک مي شود. خدا براي آزمايش مردم و ايجاد امکان براي بروز ظلم ستمگران حکومت ظاهري ائمه را تا ظهور امام زمان عليه السلام به تاخير انداخته است. در واقع دليل اصلي تاخير در ظهور اين است که همه خلائق ببينند بجز حجتهاي خدا هيچ کس نمي تواند عدالت واقعي را اجرا کند و هر کس ادعا کند دروغگويي بيش نيست. لعنت بر کسي که ريشه اش ناپاک بود و باعث شد حکومت خدا از اصلاب پاک به اراذل و اوباش کثيف منتقل شود. عذابش شديد
12774
کد مطلب: 6317 - عنوان: استدلال به خطبه 228 نهج البلاغه (لِلّهِ بلاء فلان)، براي انكار شهادت فاطمه زهرا(س)
نام و نام خانوادگی: علي رضا - تاریخ انتشار: ١٣:٠٤ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
سلام با تشكر از شما بزرگواران به جهت پاسخگويي اما بزرگوار بنده خواهشي از شما داشتم اول اينكه ادرس و سند و متن عربي مطالب ابن حديد و ابن ميثم را در جمله اي كه گذاشتيد براي بنده بگذاريد ممنون مي شوم متون عربي و ادرس هاي ذيل: هر چند ابن ابى الحديد و ابن ميثم در شرح نهج البلاغه خود دو احتمال ديگر نيز ذكر كرده‏ اند: نخست اينكه امام مى ‏گويد: به اندازه‏اى از عثمان دفاع كردم كه بر جان خود بيمناكم، زيرا ايستادن در مقابل اين همه جمعيّت كه بر ضد او قيام كرده ‏اند اين گمان را به وجود مى ‏آورد كه آنان به من حمله كنند و آسيبى به من برسانند و اين خود گناهى است. ديگر اينكه مى ‏ترسم زياده‏ روى در دفاع از وى باعث ايجاد اختلاف و كشمكش شود و من ناچار از شدت عمل گردم و كسانى از دست من آزرده شوند و اين خود نيز گناه است. در كليه مطالب انعكاسي شامل بحث بنده بر همين خط ذيل هست اين تعبير ممكن است اشاره به اين باشد كه دفاع بيش از حد از كسى كه مرتكب آن كارهاى خلاف شده نوعى حمايت از ظلم و خطاست و اين كار جايز نيست. خود دوستان ببينيد ما از جهتي مي دانيم كه مولا علي هيچ تعصب و علاقه اي به خلفا نداشته و اين كه مولا با اين همه شدت بيايد از عثمان دفاع كند خود اين موضوع نقض كننده اين عدم علاقه هست و نشان در مودت دارد و موضوع دوم اين است آيا مولا نمي دانسته كه نبايد از ظلم حمايت كند و حمايت از ظلم خطاست و جايز نيست كه از ظلم حمايت مي كند و اين موضوع با مسئله عصمت ايشان در منافات هست و به عقيده بنده مطالب ابن ابي الحديد و ابن ميثم بسيار جالب تر و صحيح تر مي آيد خواهشا هم متن عربي ابن ابي الحديد و هم ابن ميثم را با ادرس وسند بگذاريد و بيشتر توضيح دهيد
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ چنانكه در جواب قبلي گذشت ايشان قتل خليفه را در آن موقعيت به صلاح جامعه اسلامي نمي دانستند و ترس اين بود كه خليفه كشي باب شود. جامعه بي خليفه از جامعه اي كه خليفه ظالم دارد بدتر است لذا سعي در ايجاد آشتي و وادار كردن خليفه بر حل و فصل مشكلات معترضين داشتند و طرفين را نصيحت مي كردند .
بنابراين اصرار ايشان در دفاع از عثمان، اصرار بر حفظ جان فرد نيست بلكه اصرار بر حفظ جامعه اسلامي و حل و فصل مسائل از راه قانوني آن است. لذا حمايت از ظلم و ظالم نيست بلكه دفع افسد به فاسد است.
بنا بر آنچه گذشت اين خطبه به هيچ عنوان بر علاقه ايشان بر عثمان دلالت ندارد بخصوص كه عثمان ايشان را امر به جلاي وطن مي كند و حضرت امير عليه السلام از آن ناراحت است.
سخن ابن ابي الحديد در شزح اين خطبه: (ج13، ص296)
قوله ( لقد دفعت عنه حتى خشيت أن أكون آثما ) ، يحتمل أن يريد بالغت واجتهدت في الدفاع عنه ، حتى خشيت أن أكون آثما في كثرة مبالغتي واجتهادي في ذلك ، وانه لا يستحق الدفاع عنه لجرائمه واحداثه ، وهذا تأويل من ينحرف عن عثمان ، ويحتمل أن يريد لقد دفعت عنه حتى كدت أن ألقى نفسي في الهلكة ، وان يقتلني الناس الذين ثاروا به ، فخفت الاثم في تغريري بنفسي وتوريطها في تلك الورطة العظيمة ، ويحتمل أن يريد لقد جاهدت الناس دونه ودفعتهم عنه ، حتى خشيت أن أكون آثما بما نلت منهم من الضرب بالسوط ، والدفع باليد ، والإعانة بالقول ، أي فعلت من ذلك أكثر مما يحب .
سخن ابن ميثم ره در شرح خطبه:(ص442)
و الله. الي آخره يحتمل وجوها: احدها: قال بعض الشارحين: اني بالغت في الذب عنه حتي خشيت لكثره احداثه ان اكون آثما في الذب عنه و الاجتهاد في ذلك. و الثاني: يحتمل ان يريد اني خشيت الاثم في تغريري بنفسي لان دفع الجمع العظيم في هذا الامر العظيم مظنه الخوف علي النفس فيكون الاقدام عليه مظنه اثم. الثالث: يحتمل انه يريد انه خشي الاثم من الافراط في حقهم كان يضرب احدهم بسوطه و يغلظ له في القول و الشتم. و بالله التوفيق.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12775
کد مطلب: 5124 - عنوان: چرا پيامبر اسلام (ص) با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟
نام و نام خانوادگی: mo ho - تاریخ انتشار: ٠٩:٣١ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
در ضمن اگه همZن طورZ ادامه بدZن؛راه رو نZافتZن که هZچ در مZ بZنمت که از رو پل صراط مZ افتZ تو قعر جهنم
12776
کد مطلب: 5124 - عنوان: چرا پيامبر اسلام (ص) با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟
نام و نام خانوادگی: مو هو - تاریخ انتشار: ٠٩:٢٧ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
خانم مرجان؛کZ مZ گه اهل سنت سوره کوثر رو درباره حضرت فاطمه(رض)مZ دوند؛شما با اZن گفته خودتون که حضرت عمر فاروق‏(‏رض)دخت پZامبر رو شهZد کرد مقام حضرت حZدر رو پاZZن مZارZZن و اون بهشتZ رو (نعوذ بالله) دZوث و بZ غZرت جلوه مZ دZن
12777
کد مطلب: 5022 - عنوان: امام شافعي : خوردن گربه كوهي ، موش خرما ، جوجه تيغي ، راسو ، بزمجه و ... جايز است + تصاوير كتاب
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ٠٧:٣٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
خوردن گوشت حيوانات نجس و وحشي به کنار. من نميدونم سجده روي ...... نفر جلو و شليک موشک کروز درنماز جماعت چجوري حلاله؟
12778
کد مطلب: 6173 - عنوان: سجده بر نجاست،هيچ اشكالي ندارد +تصاوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: مجيدي - تاریخ انتشار: ٠٦:٣٦ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
هرگه دور افتد از اصل خويش عاقبت جويد روزگار وصل خويش خداوند در اين راه كمكشان نمايد
12779
کد مطلب: 5191 - عنوان: چرا شيعيان با دست باز نماز ميخوانند؟
نام و نام خانوادگی: اكبر - تاریخ انتشار: ٠٣:٢٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
سلام عليكم ببخشيد بنده يكي از برنامه هاي استاد ابوالقاسمي را در ماهواره مشاهده مي نمودم و ايشان از نقل بزرگان اهل سنت گفتند كه يكي از امامان اربعه اهل سنت پرسيد ما در نماز چشممان را باز بگذاريم يا بسته او هم گفت برويد ببينيد محمد بن جعفر چگونه هست اگر باز بود شما بسته و اگر او بسته بود شما باز و الي اخر اما سند اين روايت را نداد اگر مي شود سند روايت را مذكور شويد و ادرس دهيد در كدام كتاب هست ممنون مي شوم فقط خواهشا جواب ما را بدهيد
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ طبق تحقيق ما، اين جريان در كتابهاي ذيل آمده است:
زهر الربيع، محدث جزائري ره، ص522 .
فرائد الأصول، شيخ انصاري ره، ج1، ص615 .ج4، ص125
قاموس الرجال، شيخ محمد تقي التستري، ج10، ص376
الإمام علي بن أبي طالب (ع)، أحمد رحماني همداني، ص756
شرح نهج البلاغه، حائري، ج2، ص29
و شيخ محمد باقر خالصي در شرحش بر مفتاح الكرامة، ج9، ص238
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12780
کد مطلب: 1363 - عنوان: قرضاوي، درخواست از اعراب جهت جنگ با سوريه در كنار تروريستان
نام و نام خانوادگی: شمس الدين جليليان - تاریخ انتشار: ٠١:١٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢
قرضاوي ملعون چرا ديگران را مي فرستد ؟ کاش خودش هم برود سوريه تا حزب الله چون صاعقه بر سرش فرودآيد و زمين را از وجود کثيفش پاک کند .