نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
12561
کد مطلب: 5021 - عنوان: ديدگاه اميرمؤمنان عليه السلام در باره ابوبكر و عمر+ تصوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: بنيامين سلامي - تاریخ انتشار: ٢٢:٣٥ - ٠٥ تير ١٣٩٢
سلام.خسته نباشيد واقعا عالي بود.ممنون از تلاشتون. اجرتون با بي بي دو عالم فاطمه زهرا سلام الله عليها
12562
کد مطلب: 4978 - عنوان: اعتراف علمای اهل سنت به تولد حضرت مهدی (عج) + تصاویر کتاب ها
نام و نام خانوادگی: مهران محبي - تاریخ انتشار: ٢٢:١٧ - ٠٥ تير ١٣٩٢
به اميد روزي که خداوند وهابي هاي کذاب را هدايت فرمايد. اللهم عجل لوليک الفرج
12563
کد مطلب: 4700 - عنوان: توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت
نام و نام خانوادگی: bisetareh - تاریخ انتشار: ٢١:٥٩ - ٠٥ تير ١٣٩٢
درود برآقاي پژمان من بگم مرضش از دوره جهالت بوده به گفته خودش از او از آن زمان اين باقي مانده که فرقي ندارد مفعول واقع شود يا فاعل باشد مرضش ابنه اي بودن بود درمانش دوتا راه حل داشت 1 که در کتب صحيح اهل سنت آمده است که خودش را با آب مردان دوا ميکرد {تا آن جايي که من ميدانم به غلامش ميگفت استمنا کند مني اش رابه قلوه گوسفند بزند ودر پشت عمر وارد کند که ميگويند يکبار غلام قلوه نيافت واز بيم جان خود فاعل گشت وعمر خشنود شد وبراي بارهاي بعدي قلوه فراموش} سند اين را نتوانستم بيابم اگر دوستي دارد بگذارد 2 راه دوم پيامبر فرمودند اين چنين مردان رداي بلند بدون شرت بپوشند بر کوهان شتر سوارشوند بعد از مدتي کرم هاي ابنه خارج ميشود من همان علي هستم آخه يک علي ديگر در سايت هست من شيعه نميخواهم با آن سني اشتباه گرفته شوم از اين به بعد بانام bisetareh کامنت ميزارم
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ ما چنين مطلبي نديديم.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12564
کد مطلب: 6172 - عنوان: دو فتواي جنسي از مفتي هاي وهابي + تصاوير
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢١:٠٥ - ٠٥ تير ١٣٩٢
اون مفتي سياهه احتمالا خودش اي کارست ميخواد ارواح عمه وجدو آبادش وجدان نداشتش ناراحت نباشه حداقل يه فتوايي هم داده باشه... چه حالي ميکنن جووناشون!!!!!!!!!!
12565
کد مطلب: 6220 - عنوان: فتوايي جديد: داشتن 9 همسر جايز است!
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٣ - ٠٥ تير ١٣٩٢
9تاکم نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
12566
کد مطلب: 6222 - عنوان: ممنوعيت فعاليت زنان در فروشگاه هاي مخصوص لباس زنانه!!!!
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٣ - ٠٥ تير ١٣٩٢
بله ديگه راست ميگه نبايد زنان رو غيرکارهاي که مختص ايشان هست به کار گرفت... زنان بايد برن سوريه تا وهابياي اونجا تو مضيقه نباشن!!! مفتي:مگه مامُرديم،خودمون لباسارو تن خريدارا ميکنيم!!!!!
12567
کد مطلب: 6235 - عنوان: استمناء در رمضان به عمد وبا شهوت اشكالي ندارد
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٣ - ٠٥ تير ١٣٩٢
احسانا اين الباني تو ماه رمضون ها بله
خودش اين کاره بوده!!!
12568
کد مطلب: 6253 - عنوان: وهابي متدين به زن خودش : دوست مرا شير بده وإلاّ طلاق !!
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٣ - ٠٥ تير ١٣٩٢
ببين تو عربستان چههههههه خبررررره!!!! همه چي برعکس شده والا نه به اون که نميزارن زن پشت ماشين خاموش !!!بشينه نه به اينکه شوهره ميگه بيا دوستمو مستفيضش کن... فرداهم حتما ميگه .... که بعيد هم نيست
12569
کد مطلب: 6189 - عنوان: حضور هر دختري با پدرش در يك مكان خلوت حرام است
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٢ - ٠٥ تير ١٣٩٢
آقا شيخ دخترته!!!!! رحم کن... احتمالا اين اين آق شيخ هم بله بعدش ديده نه بد شده وارواح عمش عذاب وجدان گرفته فتوا صادر کرده خبر مرگش
12570
کد مطلب: 6199 - عنوان: الازهر: بازديد از فيس بوك حرام است
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٢ - ٠٥ تير ١٣٩٢
به نظرمن يهود دستش درد نکنه (البته دستش بشکنه ها)فيس بوکو درست کرده ما داريم ازش براي ترويج تشيع استفاده ميکنيم واين خيلي هم منطقيه بايد از تهديد فرصت ساخت اين هنره
12571
کد مطلب: 6202 - عنوان: مفتي وهابي: برداشتن ابرو حرام است!
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٢ - ٠٥ تير ١٣٩٢
1/آقا مفتي آيا برداشتن ابرو براي دختران شازده هاي سعودي (که 40000تا تشريف دارن ويه قرون نبايد پول خرج کنن اعم از غذايي که زهرمارميکنن و...مفده)هم حرامه؟؟؟؟ نه دوستان اونا فرق ميکنن هرچي باشه دختراي شازده ها هستن!!!! خونشون رنگين تره ...
12572
کد مطلب: 6214 - عنوان: همسايه ميتواند زن وشوهر همسايه را طلاق دهد!
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٢ - ٠٥ تير ١٣٩٢
1/احتمالا اين زن همسايه ي آقامفتي چشمشو گرفته ميخواد يه جوري شر شوهر رو کم کنه 2/اين همسايه ي ماهم خيلي باهم دعواميکنن يعني من ميتونم طلاقشون بدم؟؟؟؟
12573
کد مطلب: 6216 - عنوان: گفتگويي با آقاي ملازاده!!!!
نام و نام خانوادگی: زهرانوروزي - تاریخ انتشار: ٢٠:٤١ - ٠٥ تير ١٣٩٢
اين نه نه بابا ي يارو ملازاده جز فحش بهش هيچي ياد نداده عجيب نيست... تازه از اين بدترهاشم گفته اين که تازه مودب حرف زدنشه يک فحشايي بلده مردک ...
12574
کد مطلب: 4700 - عنوان: توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت
نام و نام خانوادگی: سلام بر قاتل ... - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٧ - ٠٥ تير ١٣٩٢
الحمدلله مي‌بينم که عشق آقا کوروش به الله متعال و کفر ايشان به اصنام ساخت يهود، تن خيلي ها را به لرزه انداخته است. شکر خداوند بزرگ اين است قدرت ولايت الله متعال!!! بانکداران يهودي و لشکر کفر و جهالت ابوبکريست هم هيچ چيزي در مقابل خداوند نيستند!!! يا علي
12575
کد مطلب: 4700 - عنوان: توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت
نام و نام خانوادگی: سلام بر قاتل ... - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٩ - ٠٥ تير ١٣٩٢
راستي اينهم آدرس وبلاگ ما http://maktabshia.blogfa.com/ که خوشحال مي‌شويم پذيراي دشمنان يهود عربي و يهود عبري باشيم. يا علي
12576
کد مطلب: 1357 - عنوان: نصب پوستر ضد شيعي در روستاي شهيد "شحاته"
نام و نام خانوادگی: سلام بر قاتل ... - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٨ - ٠٥ تير ١٣٩٢
آيا در اين پوسترها ذکري هم از علم و حکمت عمر بن خطاب وجود دارد؟ يا فقط چون گفتار عمر، تهديد و ارعاب و توحش و خشونت در آن موجود است؟
12577
کد مطلب: 4700 - عنوان: توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت
نام و نام خانوادگی: سلام بر قاتل ... - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٤ - ٠٥ تير ١٣٩٢
جناب رحمت انشاء الله بزودي خواهيد ديد که همين شخص چگونه لشکري از لشکرهاي اوهام و توهمات و پوچيات ذهن شما را نابود خواهد کرد. کوروش يک موحد است و نور توحيد قلب او را روشن کرده است. و هزار هزار يهودي و کعب الاحباري و عمري هم نمي‌توانند چشمان خدا دوست او را کور کنند. منتظر باش که همين کوروش چون صاعقه برسر شما فرود آيد. يا علي
12578
کد مطلب: 5021 - عنوان: ديدگاه اميرمؤمنان عليه السلام در باره ابوبكر و عمر+ تصوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: صديق - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٣ - ٠٥ تير ١٣٩٢
مخاطب گرامي،خجسته
لينک فايل pdf همين مقاله را از لينک زير مي توانيد دريافت نماييد.
http://uploadtak.com/images/e7259_nazar.pdf
ياعلي
12579
کد مطلب: 5021 - عنوان: ديدگاه اميرمؤمنان عليه السلام در باره ابوبكر و عمر+ تصوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: افشين - تاریخ انتشار: ١٩:٥٠ - ٠٥ تير ١٣٩٢
اينکه عکس کتاب هست خيلي عاليه و از استاد يزداني و ابولقاسمي هم تشکر
12580
کد مطلب: 6336 - عنوان: ادله نقلي «نصب امام» توسط خداوند (امامت عامه)
نام و نام خانوادگی: صادق - تاریخ انتشار: ١٩:٣١ - ٠٥ تير ١٣٩٢
با عرض سلام و تشکر از زحمات شما، بنده طبق آيه 18 از سوره "زمر" در حال تحقيق در مذهب تشيع و تسنن هستم تا راه درست را انتخاب کنم. طبق آيه 17 از سوره مبارکه "هود" قرآن و عقل تنها منابعي هستند که براي شناخت اصول دين ميتوان به آنها رجوع کرد و طبق همان آيه و همچنين براهين عقلي ابتدا بايد اصول دين را با عقل ثابت کرد و سپس توسط آيات، دليل صريح قرآني براي ان پيدا کنم، لذا بسيار ممنون خواهم شد تا دلائل عقلي مبني بر لازمه اعتقاد به امامت بعد پيامبر اکرم را ارائه فرماييد و باعث هدايت بنده و امثال من شويد
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
شيعه براى اثبات ضرورت امامت بعد از پيامبر صلي الله عليه و آله هم دلايل شرعى و هم براهين عقلى اقامه كرده است و معتقد است همان طور که وجود پيامبران براي رشد و تکامل بشر لازم و ضروري مي باشد، وجود امام نير براي حفظ دين و ادامه ي برنامه ي پيامبر ضرورت دارد. ضرورت وجود انسان معصوم و حجت الاهي در همه ي عصرها با استناد به دلايل متعدد عقلي است . يکي از دلايل، اين است که نبوت و امامت يك فيض معنوي از جانب خداوند است و بر اساس قاعده لطف چنين لطفي بايد هميشگي باشد.
آيت الله سيد محمد حسين حسينى تهرانى‏ در كتاب امام شناسى درباره لزوم نصب امام معصوم به قاعده لطف‏ مي گويد:به همان دليل كه لطف الهى پيغمبران را براى نزديك نمودن بندگان به طاعت خدا و دور نمودن آنان از معصيت خدا و معرفت و وصول به مقام قرب و حرم امن خدا برگزيد تا بندگان را به آداب عبوديّت مؤدّب كنند و نادانستنى‏ ها را بدان ها تعليم فرمايند و آنان را مانند بهائم و چهار پايان نيافريد تا بخورند و بياشامند و غافلانه زيست كنند بلكه براى معرفت، آنها را به وجود آورد تا به راهنمائى پيمبران راه رضاى او را جستجو كنند و بدين وسيله جاده‏هاى سلوك را براى آنان سهل و آسان فرمود، و با ارسال رسل و انزال كتب و پياپى آمدن وحى آسمانى در هر زمان پيوسته حجّت را بر مردم تمام نموده، و آنان را به وسيله پيمبران به راه سعادت هدايت فرمود، به همان دليل، لطف الهى ايجاب مى‏كند كه بعد از پيمبران براى شريعت و آئين آنها امامى باشد افضل خلق و اعرف و اعلم آنها به حقائق دين تا نفوسى را كه تكميل نشده‏اند كامل گرداند و احكامى كه تشريع شده ولى به عللى به مردم تبليغ نشده تبليغ گردد، و نيز افرادى كه در زمان آن پيغمبر تولّد نيافته و بعدا به دنيا مى‏آيند آنها را تربيت بنمايد و به راه هدايت سوق دهد. و معقول نيست كه أمّت را مهمل و بى‏سرپرست بگذارد در حالى كه تمام مردم از نقطه نظر احتياج به مربى، يكسان و از نقطه نظر شمول قاعده لطف الهى درباره آنان برابرند.
پس لازم است بر خداوند تبارك و تعالى آنكه براى تكميل نفوس برانگيزاند كسى را كه با بيان خود شريعت را كامل كند و شبهات ملحدين را دفع نمايد، و عالم جهل را به نور عرفان منوّر كند، و معارف و اسرار دين را براى نفوس قابله واضح گرداند، و با شمشير و سنان نيز دشمنان دين را از حوزه آن دور نمايد، و با دست و زبان خود كژى‏ها را راست و كاستى‏ها را برطرف و پر نمايد. چون بين زمان دو پيغمبر، زمانى فاصله است و بعد از زمان خاتم النبيّين ديگر شريعتى و قانونى نيست، بنابر اين وجود امام در بين شرايع و پس از انقضاى زمان حيات رسول اللّه به عنوان وجود مبقيه آن اساس فرض و لازم خواهد بود. و چون خداى سبحان را بر بندگانش لطفى است خفى و عنايتى دقيق و خود بر خود هدايت و نيكى به آنها را بر عهده گرفته و غير از خير و سعادت بر آنان چيزى مقرّر نفرموده بنابر اين بر عهده اوست كه دين پيغمبر خود را به رحلت او ناقص نگذارد و با تعيين امام كه فقط او قدرت بر حمل اين بار گران و وظيفه سنگين را دارد و در تمام خصوصيّات نمونه و مثال بارز و مثل اعلاى وجود پيغمبر است، مردم را در راه كمال سوق دهد. و بر همين اساس تعيين وصى از طرف پيغمبر لازم است و لذا خداوند به وسيله پيغمبرش، علىّ بن ابيطالب سلام اللّه و صلواته عليهما را بر كافّه امّت به وصايت تعيين نمود و گذشته از وصايائى كه در دوران بيست و سه سال زمان نبوّت چه در مكّه و چه در مدينه راجع به خلافت و وصايت آن حضرت بيان فرمود، نزديك به رحلت در مراجعت از حجّة الوداع در غدير خم آن حضرت را به مشهد و مرآى صد هزار و بيشتر از نفوس مردم به امامت و خلافت تعيين و بر اين اريكه نصب فرمود.
ليكن چون رسول خدا رحلت فرمود، و افرادى در ماسك دلسوزى به اسلام در سقيفه بنى ساعده برخلاف نصّ رسول خدا قيام نموده و وصىّ آن حضرت را ناديده گرفته و مردم را به بيعت خود دعوت كردند و كردند آنچه را كه كردند و سپس كه به منبر آن حضرت برآمدند نيازهاى مردم را نتوانستند برآورند و در جواب مسائل و حلّ مشكلات فرو مى‏ماندند و در اداره امور مسلمين حتّى از نقطه نظر ظاهر عاجز مى‏شدند و به حضرت مولى المولى كرارا و مرارا مراجعه مى‏نمودند، لذا علماى اهل تسنّن و طرفداران آنها بنا را بر اين اصل گذاردند كه اصلا امامت افضل افراد بر امّت لازم نيست، مفضول را با وجود افضل مى‏توان بدين سمت نصب نمود، و تعيين امام نيز از طرف خدا لازم نيست. اختيار به دست امّت است هر كس را كه بخواهند به زعامت خود انتخاب مى‏كنند. و چون با آنها بحث شود و از آيات قرآن و اخبارى كه مورد نظر و صحّت است و در كتب خود ثبت نموده‏اند بر آنها خوانده شود هيچ پاسخى ندارند مگر آنكه مى‏گويند: چون فعل سلف صالح بر اين بوده است و ما را حقّ دخالت و انتقاد در افعال صحابه نيست لذا حتما فعل آنها را هر كه باشند و هر چه بنمايند بدون ملاحظه و دقّت و بدون بحث و انتقاد و بدون جرح و تعديل و بدون تجزيه و تحليل بايد بپذيريم. إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلى‏ أُمَّةٍ وَ إِنَّا عَلى‏ آثارِهِمْ مُقْتَدُونَ «ما پدران و نياكان خود را بر اين راه و روش يافتيم و البتّه ماز آثار آنها تبعيّت خواهيم نمود»امام شناسى، ج‏2، ص: 120، چاپ: مشهد، سال چاپ: 1426 ش‏، نوبت چاپ: سوم‏
دلايل عقلي ديگري كه لزوم امام معصوم در هر زمان را ثابت مي كندعبارتند از:
الف:نياز جامعه به رهبران الهي
جامعه در پرتو اجراى قوانين الهى به صلاح و سعادت مي رسد؛ اجراى اين قوانين، نيازمند به شخصى است كه خودش در مرحله اول، عالم و عامل به آن باشد واز لغزش و خطا محفوظ باشد تا آن را بطور دقيق اجرا كند و حق هر صاحب حقّى را به او برگرداند
ب:لزوم حفظ شريعت
حفظ شريعت از تحريف هاي عمدي و ناصحيح و نيز پياده شدن آن در تمام ابعاد جامعه به نحو معقول و منطقي محتاج به امام معصوم نيز مي باشند. هر جامعه اي نيازمند به يک كسي است که سخن و رفتارش، ميزان حق و باطل باشد تا اگر در مسائل و محتواي آن دين اختلافي پيش آمد با مراجعه به او اختلافات حل شود و دين از انحراف مصون بماند در دين اسلام نيز وجود چنين انسان هايي بعد از پيامبر اکرم (ص) ضروري است
ج:نياز دين به تفسير
از آنجا كه نبى اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم، خاتم پيامبران است و احكام ايشان، براى هميشه باقى خواهد ماند و قرآن كريم، معجزه جاويدان نبى اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است و براى هميشه، پرتو افشان رهپويان طريق سعادت و كمال خواهد بود، نيازمند تبيين و توضيح است و يكى از وظايف رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم نيز همين بود. اما آنچه پيامبر كامل بيان كرد، همه آنهايى نبود كه به عموم مردم گفت (بسيارى از دستورات بود كه موضوع آنها در زمان پيامبر (ص) پيدا نشد و بعد سؤالش را مى‏كردند) اما رسول خدا (ص) همه دستوراتى را كه از جانب خدا بود، به شاگرد خاصّ خودش على عليه السلام گفت و به او گفت: شما براى مردم بيان كن‏
بعد از اينكه درباره ضرورت امامت بعد از رسول خدا صلي الله عليه و اله از نظر عقل بحث شد، نوبت اين مرحله مي رسد كه امام خاص بعد از حضرت كيست؟ با ذكر سه مقدمه و نتيجه خواهيد دانست كه خليفه بعد از پيامبر صلي الله عليه و اله تنها حضرت علي عليه السلام مي باشد:
مقدمه اول: علي عليه السلام خود مدعي امامت و خلافت بلافصل پيامبر اکرم بود
مقدمه دوم: علي عليه السلام داراي جميع کمالات نفساني و فضائل انساني مانند علم، تقوي، شجاعت، عدالت، عصمت و..در تمامي امور و مراتب بود
مقدمه سوم: در دارا بودن اين فضايل هيچ کس به پاي علي عليه السلام نمي رسيد
نتيجه: بر خداوند متعال محال است که باوجود چنين فردي در جامعه، شخص ديگري را که به مراتب از او پايين تر است به عنوان امامت امت تعيين نمايد ؛زيرا غرض از نصب امام، هدايت امت، تکميل ايمان و اخلاق است و در امامت غير کامل بر کامل، اين غرض حاصل نمي شود.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات