نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2632  »
12481
کد مطلب: 4700 - عنوان: توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت
نام و نام خانوادگی: سلام بر قاتل ... - تاریخ انتشار: ١٤:٣١ - ٠٨ تير ١٣٩٢
جناب رحمت اين چرت و پرتها که سرهم کردي همان 2 صفحه علم و حکمت عمر بود؟ چي شد 2 صفحه علم عمر؟!!!
12482
کد مطلب: 5887 - عنوان: زندگينامه امام حسين (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: hassan - تاریخ انتشار: ١٤:٢٠ - ٠٨ تير ١٣٩٢
به نام خدا باسلام من چند تا از مطالب شما را استفاده کردم با ذکر نام منبع.انشاالله راضي باشيد.باتشکر اللهم عجل الوليک الفرج و العافية و النصر
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اشكالي ندارد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

12483
کد مطلب: 6085 - عنوان: روز شمار زندگاني معاويه ابن ابوسفيان
نام و نام خانوادگی: مصطفي - تاریخ انتشار: ١٣:٢٦ - ٠٨ تير ١٣٩٢
سلام و اي واي بر ما .از شرم نفسم در نمياد.در هر دو مذهب شيعه و سني توهين و ناسزا به ديگران کراهت دارد.همه ي شما که به همديگر و به افرادي که براي ديگري محترم است توهين ميکنيد از طرف مردم طرد شده هستيد.اينقدر سطحي فکر ميکنيد که خدا رو هم فراموش کرده ايد.توهين کردن به ديگران چه ثواب دنيوي يا اخروي برايتان دارد؟اينقدر بدبختيد که دلم برايتان ميسوزد.در سوريه به جان هم افتاده ايد و همديگر را قتل عام ميکنيد و افتخار ميکنيد و در اسراييل هم نشسته اند و با غرور به شماها نگاه ميکنند.با يهودي و مسيحي و لاييک و ضد اسلام صلح ميکنيد و سر يک سفره مينشينيد ولي با خودتان به خاطر چند اختلاف کوچک ميجنگيد.جنگي که هيچ پاياني ندارد! من از برادران سني از طرف اکثريت شيعه و از برادران شيعه از طرف اکثريت سني بابت توهين و ناسزاها عذرخواهي ميکنم.شما قشر تندرو بي منطق فقط باعث جنگ و خشونت بين مسلمانان هستيد.خداوند از هر دو گروه شما نگذرد که با جهالت خود زمينه حکومت شيطان را فراهم ميکنيد. لا اله الا الله
12484
کد مطلب: 1357 - عنوان: نصب پوستر ضد شيعي در روستاي شهيد "شحاته"
نام و نام خانوادگی: قدرت ا.. - تاریخ انتشار: ١٣:٠٥ - ٠٨ تير ١٣٩٢
درود وسلام ورضوان پروردگار عالم بر مومنين ومومنات . بر انان که به فرمان الهي وبراي دست يابي به بزرگترين ثواب وخير الهي ؛ عشق بر محمد وال محمد ان چهارده معصوم ونور مقدس را در سينه پرورش ميدهند و شهيداني با برکت عزيز چون حسن شحاته مي شوند مطمناً از قطرات خون شهيد حسن شحاته هزاران شيعه با فهم ومصمم در همان منطقه رشد خواهند کرد اين يک حکمت وبرکت الهي است در خون شهيد.××× و سلام بر ان مجاهداني که بغض دشمنان علي وائمه عليه سلام را در دل وجان مي پرورانند ومجاهداني بزرگ ونام اور چون سيدحسن نصر اله ميشوند. که نامشان در وجود کفار وحشت مي افريند. چه لعيناني هستند انسانهاي خوک صفتي که در هنگام جنگ وپيکار يا قران برنيزه ميکنند ويا با کشف عورت جان نجس شان را از شمشير عدالت نجات ميدهند و در طول تاريخ پيروانشان همواره همانگونه بوده وهستند وقتي بر مظلومان کم جمعيت تسلط نظامي ميافتند از روي حقد وکينه روباه صفت هم چون کفتار وشغال بطورگروهي بر جنازه مطهر شهيدي حمله وبا بريدن سر جسد مطهر را از هم ميدرند و ساعتها با ان رقص وپاي کوبي ميکنند عملي که تا کنون از هيچ حيوان درنده اي جز فرزندان هند جگر خوار در سر تاسر تاريخ خلقت مشاهده ويا ثبت نشده. چه نفرين شدگان وگناه کاران وگناه سازان ابدي هستندوهابيوني که براي گناه خودسر پوش شرعي ميسازند و در ممالک غير اسلامي (امريکا) که مردمانش از اسلام ناب محمدي بي اطلاعند در مسجد مکان پاک عبادت خطبه عقد دوهمجنس (لواط کار ) را ميخوانند و چون کودکاني بي سواد فخر دانشمند بودن دارند و نام عالم ومفتي بر خود مي نهند وخداوند هم فهم انان را گرفته نيز با افتخار اعلام ميکنند در عربستان سعودي علوم ديني را فرا گرفته اند وبا بي ايماني کامل وزير پا گذاشتن ايات قران اعلام ميکنند در شريعت واحکام اسلام در اين امر سکوت شده وبدتر از همه مدعي ميشود خوش هم در عقد موقت با همجنس بازي بسر مي برد ---- ( اخبار وتکرار خبر تلويزيون بي بي سي در تاريخ 2و3 تير 92) با مرور شبکه ها بر حسب اتفاق لحظه اي کوتاه برنامه شبکه وهابي بنام وصال حق نظرم را جلب کرد چون لحظات انتهايي برنامه بود دقيق متوجه نظر تماس گيرنده نشدم ولي مجري که جواني احمق وبي سواد بود ادعا داشت مرحوم شهيد حسن شحاته چون ديوانه بوده وحتي قبل از شيعه شدنش هم ديوانه بوده مورد هچوم وکشته شدن وهابيون ناسبي قرار گرفته چون هم کلام شدن با اين احمقها اطلاف وقت وخارج توان وتحمل من است لاجرم به اين طريق پاسخ ميدهم سوال ميکنم با فرض اينکه به گفته تو مجري دروغ گوي ناجوان مرد بيحيا وبي فرهنگ وبي مروت وهابي که جوان، ولي ناجوانمردي احمق هستي چرا عذر بدتر از گناه مي اوري آخر احمقتر از الاغ کدام فرهنگ وشعور وشرف انساني اجازه داده جمعيتي بالع بر سه هزار نفر با چوب وچماق وانواع الات قتل از ديگر مناطق در مصر با برنامه ريزي وبا فتواي مفتي وهابي از در وديوار به منزل بفرض ديوانه اي مهجور که در خانه خود در حال ارامش واستراحت است واذيت وازار او در هيچ کجا هم ثبت نشده ولي بالعکس بحث منتصر بودن وشيعه شدن ان موجب بغض کفار شده حمله کنند وخود او وخانواده اش را انقدر با چوب وچماق و با لگد بزنند تا زير ضربات بميرند وبعد ساعتها با جنازه ان انسان کشته شده بي خطر به بازي وسرگرمي جنون اميز بپردازند . ادم مثلاً با شرف جاي سه هزار ديوانه وهابي را با چهارنفر انسان مظلوم اشتباهي ادرس ميدهي واسم خودت را انسان مي گذاري ؟ اف بر غيرت کساني که جان هر انسان تنها وبي کسي مايع تفريح ومثلاً ثواب جماعت بزرگ انها شود!!!!! ازتربيت شدگان فرهنگ هند جگر خوار اگر جز اين شود جاي تعجب وسوال است.!!!!!؟؟؟؟ خدايا بر فرج امام زمان منتغم خون شهيدان وبي گناهان تعجيل کن
12485
کد مطلب: 6156 - عنوان: توهين شيخ وهابي به عايشه+تصوير
نام و نام خانوادگی: حميدرضا - تاریخ انتشار: ١٢:٥٧ - ٠٨ تير ١٣٩٢
با سلام
اقاي عبدالله محمدي اگر واقعا پيرو و معتقد به مذهبت هستي برو به مادرت وخواهرت بگو از مادرتان عايشه تبعيت کنند!! چرا خشونت؟
تو با اين حرفت نشان دادي که پيرو محمدابن عبدالوهابي و نه پيرو عايشه!
12486
کد مطلب: 1360 - عنوان: ذبح كودك شيعه در روستاي
نام و نام خانوادگی: ضدوهابي - تاریخ انتشار: ١٠:٤٩ - ٠٨ تير ١٣٩٢
چراميگيدتروريست؟!! بگيدوهابي! اسم وهابي براي اينهاقشنگتره،تروريستهاآدم کشند،بي آبرويند،خونخوارند،ولي بيچاره ها وهابي که نيستند، تروريست عقل داره،شعورداره،فرهنگ داره،ازهمه مهمتراينکه به اسم پيامبرواسلام وقرآن، گنده کاريهاشونميذاره! باتشکر
12487
کد مطلب: 2538 - عنوان: فتنه جديد وهابيت: استحاله عقايد اهل سنت در خراسان جنوبي
نام و نام خانوادگی: عاشق خدا - تاریخ انتشار: ١٠:٤٧ - ٠٨ تير ١٣٩٢
از نوشته هاي كامنت 16 معلوم است آدم با سوادي است ما بر سر مسائل جزئي اختلاف ايجاد ميكنيم وبا اختلاف هاي كوجك داريم تيشه به ريشه ي اسلام ميزنيم
12488
کد مطلب: 1360 - عنوان: ذبح كودك شيعه در روستاي
نام و نام خانوادگی: نوكرنوكرا? زهرا - تاریخ انتشار: ١٠:٢٥ - ٠٨ تير ١٣٩٢
زمان ميگذردولي زمانه تکرارميشود،ديروزفاطمه (س)،حسن(ع)،حسين(ع)وفرزندان ويارانش،امروزاين مسلمانان بي گناه،فرداهم لابدمن وشما.فرقي هم ندارد،ياباچاقووشمشير،ياباتفنگ،يابابستن بمب به خود. ميخواهندبااين کاربه بهشت بروندولي به قول معروف:اين ره که توميروي به ترکستان است!کساني که راه رابه تونشان دادندوامروزهم ميدهند خودشان راه راگم کرده اند،فقط اين رابگويم که ازشيعه کشي تشيع نابودنميشود!ازانکارمهدي(عج)مهدي نفي نميشود!ازانکارتوسل،توسل باطل نميشود و...... شماهافقط خودتان وپيروانتان راگول زده ايد، مابه قائم آل محمددست بيعت داده ايم وشمابه اسرائيل وآمريکاوانگليس، قرآن چيزي جزبازيچه ي دست براي حلال نشان دادن کارهاي کثيفتان براي شمانيست،شماهادشمن خداوپيامبرواسلام وقرآن وخاندان پيامبريد،خدالعنتان کند.سخن آخر:بقية الله خيرلکم ان کنتم مومنين.
12489
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: مقصود لفظ فروشان اصل - تاریخ انتشار: ١٠:٢٤ - ٠٨ تير ١٣٩٢
چشم آلوده کجا ديدي دلدار کجا/دل سرگشته کجا وصف رخ يار کجا/قصه ي عشق من و زلف تو ديدن دارد/نرگس مست کجا ،همدمي خار کجا/سر عاشق شدنم لطف طبيبانه توست ورنه عشق تو کجا اين دل بيمار کجا(اللهم عجل لوليک الفرج)
12490
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: سرباز علي ع - تاریخ انتشار: ٠٩:٣١ - ٠٨ تير ١٣٩٢
تمام ايه قران همين است به قران حرف يزدان اين چنين است به کوري دوچشم وهابي ها فقط حيدر اميرالمومنين است عبادت بي ولايت حقه بازيست اساس مسجدش بتخانه بازيست چرا سني نميخاهد بداند وضوي بي ولايت اب بازيست نماز بي ولاي او، عبادتيست بي وضو به منکر علي بگو، نماز خود قضا کند هر انکه نيست مايلش، جفا نموده بادلش بگو دل مريض خود، به عشق او شفا کند اين شعر را تقديم ميکنم به دشمنان علي و ال علي . من فقط ميگويم که همه چيز در قيامت واقعه پيدا ميکند.. في امان الله
12491
کد مطلب: 6342 - عنوان: بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)
نام و نام خانوادگی: فاطمه - تاریخ انتشار: ٠٩:١٣ - ٠٨ تير ١٣٩٢
باسلام خدمت همه دوستان. وقتي اين مطالب را مي خواندم قلبم به دردآمد. يادم آمد كه در عهد قديم برسر دري نوشته بودند: هر كه وارد شود نانش دهيد و از ايمانش مپرسيد. ما كه براي حضرت مريم سلام الله عليها و براي حضرت عيسي ع و حضرت موسي ع مقام بلندي قايل هستيم چرا براي بزرگاني همچون ياران و نزديكان و عزيزان حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله چنين بي پروا سخن مي رانيم. بهتر آن نيست كه هر كس به دنبال تحقيق علمي و منطقي و عيني رود و بر ايمان دروني خويش بيفزايد و براي اثبات اعتقاداتش از راه مهرباني و محبت كه تاكيد اخلاقي كتاب دين ماست استفاده نمايد نه از راه فحش و ناسزا و ... . بقيه راه را به خدا بسپارد . او مي داند و بنده اش و اعتقاداتش. اگر مسلمان هستيم بهتر آن است كه به هم احترام بگذاريم و البته از اعتقاداتمان به درستي دفاع نماييم و آن را وسيله نزديكي و قرب به خدا و همچنين قوت همدلي و اتحاد قرار دهيم نه جدايي و عدوت . موفق باشيم التماس دعا
12492
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ٠٩:٠٤ - ٠٨ تير ١٣٩٢
با سلام. اقاي محترم قاتل فاطمه الزهرا عمر ؟؟؟ هست عزيزم زماني که به خانه فاطمه الزهرا حمله کردن بچه هاي امام علي بالاي 4 ساله بودن دومن هم اصلا بچه ي به اسم هاي عمر و عثمان و ابوبکر ؟؟؟ نداريم . به وبلاگ من بيا جواب بده .. www.hashtparmadah.blogfa.com کمي مطالعه کن ... فقط حيدر اميرشيعيان است
12493
کد مطلب: 2682 - عنوان: هك تعدادي از سايتهاي شيعي توسط وهابيت
نام و نام خانوادگی: samimkosar - تاریخ انتشار: ٠٨:٣١ - ٠٨ تير ١٣٩٢
ارتش سايبريمون بايد اين سايت هاي وهابي را مدام هک کند تا کار دستشون بياد
12494
کد مطلب: 6322 - عنوان: دلالت حديث غدير بر ولايت امير مؤمنان عليه السلام
نام و نام خانوادگی: بنZامZن سلامZ - تاریخ انتشار: ٠٥:٥٦ - ٠٨ تير ١٣٩٢
سلام.خسته نباشZد.ببخشZد مZخواستم بدونم تعداد صحابه چند نفر بودند؟چون از هزار و سZصد نفر نقل شده تا 124 هزار نفر.لطفا باسند صحZح تعدادشون رو مشخص کنZد.دوم اZنکه چرا حضرت رسول توZ کعبه و خانه خدا اZن قضZه رو اعلام نکردند که قطعا تعداد افراد هم بZشتر بود؟و سوم اZنکه Zک نفر مZگفت اZنکه مZگZد غدZر رو انتخاب کرد چون اونجا راه ها از هم جدا مZشه و اونجا افراد بZشترZ بودند،حرف اشتباهZ هست.آZا درست گفته؟لطفا کامل و باسند جواب بدZد.خZلZ ممنون.اجرتون با بZ بZ دو عالم فاطمه زهرا‏(سلام الله علZها‏)‏
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
شمارش دقيق درباره صحابه همچنانكه علماي اهل سنت ادعا كرده اند ممكن نيست؛ زيرا آنها در شهرها و روستاها و بيابان ها پراكنده بودند لذا شمارش آنها امكان ندارد. سيوطي در اين باره مي گويد:وكيف يمكن الاطلاع على تحرير ذلك مع تفرق الصحابة في البلدان والبوادي والقرى . چگونه مي شود در مورد عدد صحابه اطلاع پيدا كرد در حالي كه در شهرها ، صحراها و روستاها متفرق بودند . تدريب الراوي ج 2 ص 221 ، دار النشر : مكتبة الرياض الحديثة - الرياض ، تحقيق : عبد الوهاب عبد اللطيف
همچنين سيوطي از كعب بن مالك نيز در اين باره نقل مي كند كه گفته است: أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم كثير لا يجمعهم كتاب حافظ بمعنى الديوان. صحابه پيامبر صلي الله عليه و آله آنقدر زياد است كه در يك ديوان نمي شود جمع كرد . تدريب الراوي ج 2 ص 221
همچنانكه ذكر شد برخي عدد مشخصي را براي صحابه ذكر نكرده آند ولي اقوال ديگري نيز وجود دارد كه تعداد صحابه را بيشتر از صد هزار نفر شمرده اند. ابن حجر عسقلاني از أبي زرعة الرازي چنين نقل مي كند ؛ قال : توفي النبي صلى الله عليه وسلم ومن رآه وسمع منه زيادة على مائة ألف إنسان من رجل وامرأة ، كلهم قد روى عنه سماعا أو رؤية . وقتي كه پيامبر صلي الله عليه و اله از دنيا رفتند كساني كه ايشان را ديده و يا چيزي از ايشان شنيده اند چه زن و چه مرد بالغ بر صد هزار نفر بودند. الإصابة في تمييز الصحابة ج 1 ص 2
قول ديگري نيز از ابو زرعه نقل شده است كه وي تعداد صحابه را صد و چهارده هزار نفر دانسته است. قال أبو زرعة الرازي... قبض رسول الله صلى الله عليه وسلم عن مائة ألف وأربعة عشر ألفا من الصحابة ممن روى عنه وسمع منه. تدريب الراوي ج 2 ص 220
اما اينكه چرا رسول خدا صلي الله عليه و اله در كعبه از مردم براي جانشين خود بيعت نگرفتند، جوابش واضح است؛ زيرا معرفي رسمي حضرت علي (ع) به عنوان ولايت پس از خود و اخذ بيعت از حاضرين، در اختيار پيامبر اکرم (ص) نبود که بپرسيم چرا قبلاً يا بعداً يا در جايي ديگري اين کار را انجام نداد. بلکه امر خداوند متعال بود. چرا که اولاً هم آيات و هم سنّت را خدا به ايشان وحي مي نمود و او هيچ گفتار يا کرداري به غير از وحي و امر الهي نداشت و ثانياً امام را خدا انتخاب مي‌کند. لذا هر چند که ايشان از روز اول بعثت حضرت علي (ع) را معرفي کرده بودند، اما ماجراي غدير پس از آيه ذيل [که بنا به احاديث نقل شده در منابع اهل تشيع و تسنن مربوط به ابلاغ ولايت و اخذ بيعت است] صورت پذيرفت. آيه‌اي که ضمن دستور ابلاغ فرمود: اگر اين ابلاغ را نکني، گويا اصلاً رسالتت را انجام نداده‌اي: «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» (المائده، 67) ترجمه: اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى رسالت او را انجام نداده‌اي و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى‏دارد آرى خدا گروه كافران را هدايت نمى‏كند
همچنين در خصوص سؤال سوم كه چرا پيامبر صلي الله عليه و آله غدير را انتخاب كرد، بايد بگوييم كه پيامبر (ص) در اين باره نيز از خود اختياري نداشته و به فرمان الهي در همان نقطه‏ اي که مأمور به ابلاغ آن شده بود، انجام وظيفه کرده‏ اند ثانيا غدير نقطه‏اي بوده که غير از اهل مکه همه حجاج از آن عبور مي‏کردند و نقطه‏اي است که در آن، همه حجاج وجود داشته اند. ثالثا: احتمال دارد به اين جهت آن مكان انتخاب شد كه اگر در ضمن اعمال حج، اين عمل بيعت انجام مي‏شد برجستگي لازم را پيدا نمي‏کرد و شکوه تاريخي آن محو مي‏گرديد. بخاطر همين مکان مستقل و زماني جدا از ديگر اعمال انتخاب شد که در عين امکان اجتماع عظيم مسلمانان، اين مطلب به عنوان خبري کاملاً تازه، توسط حجاج بيت الله به بلاد مختلف اسلامي پراکنده شود تا شکوه و طراوت آن بهتر حفظ شود.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

12495
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ٢٣:٤١ - ٠٧ تير ١٣٩٢
شايد اين جمعه بيايد شايد..... .(التماس دعا)
12496
کد مطلب: 6310 - عنوان: مرده ها مي شنوند و قادر به پاسخگويي هستند
نام و نام خانوادگی: احسان حسيني - تاریخ انتشار: ٢٢:٢٧ - ٠٧ تير ١٣٩٢
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت دست اندرکاران سايت در مورد موضوع مذکور ، نظرات و سؤالاتي داشتم اميدوارم با صبر و حوصله جواب هاي قانع کننده و درستي بدهيد . 1- استدلال هاي قرآني براي شنيدن و پاسخ دادن مردگان تمام نيست . آيه 45 زخرف اختصاص به پيامبر دارد نه همه مؤمنان . زيرا اگر همه مؤمنان را شامل شود ، بايد بتوانند پاسخ سؤالات خود را از مردگان بگيرند والا سؤال بي پاسخ چه فايده اي دارد ؟ آيه 23 سجده هم صراحت ندارد که منظور ملاقات در آخرت است يا همين دنيا ؟ مخاطب موسي (ع) است يا پيامبر اسلام ؟ هر چه هست چنين ملاقاتي براي همگان ميسر نيست . همينطور آيه 105 توبه صراحت ندارد ديدن در برزخ است يا آخرت ؟ در دنيا که چنين امکاني براي همه ي مؤمنان نيست . آياتي که دلالت بر وجود حيات پس از مرگ و تنعم و عذاب برزخي دارد براي اثبات آگاهي مردگان از وضعيت ما تمام و کافي نيست . علاوه بر اين در مقابل آياتي وجود دارد که به نوعي وجود آگاهي از دنيا را انکار مي کند مانند آياتي که بيانگر صدها سال برزخ را يک روز پنداشتن . و آيات اظهار بي اطلاعي پيامبران از سرنوشت قوم خود .مانند « -- وکنتُ عليهم شهيداً مادمتُ فيهم فلمّا توفّيتني کنتَ انت الرقيب عليهم وانت علي کل شئٍ شهيد» « قال کم لبثت قال لبثتُ يوماً او بعض يوم .قال بل لبثتَ مائة عام 259 بقره » « يوم يجمع الله الرسل فيقول ماذا اُجبتم قالوا لا علم لنا انک انت علّام الغيوب 109 مائده » 2- البته پاره اي از روايات دلالت صريح بر اثبات موضوع دارند مانند سخن گفتن پيامبر با کشتگان بدر ، در مقابل پاره اي روايات ديگر دلالت بر نفي موضوع دارد مانند عبارات امام علي در نهج البلاغه : -« فهم جيرة لايجيبون داعياً ولايمنعون ضيما و لايبالون مندبة ان جيدوا لم يفرحوا و ان قحطوا لم يقنطوا جميعٌ و هم آحاد و جيرة وهم ابعاد متدانون لايتزاورون . نهج خطبه 11 » و « اصبحت مساکنهم اجداثاً واموالهم ميراثاً لايعرفون من اتاهم ولايحفلون من بکاهم و لايُجيبون من دعاهم . نهج خطبه 221» بنا بر اين تعارض ادله وجود دارد و پذيرفتن و انکار هر طرف قضيه نه جزء اصول عقايد است و نه ضروريات دين . موفق باشيد .
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ درست است كه آيه 45 زخرف خطاب به پيامبر اكرم مي باشد ولي نفيي در مورد ديگران هم ندارد اما يقيناً طبق اين آيه مي توان گفت: پيامبران بعد از مردن صدا را مي شنوند و پاسخ مي دهند چنانكه شما هم قبول كرديد و همين براي استدلال بر امكان شنيدن مردگان و سخن گفتن با آنها كافيست. شايد شنيدن و سخن گفتن با مردگان هم شرايطي را طلب مي كند وديگران ندارند لذا صحبت مي كنند ولي جواب آنها را نمي شنوند كه اين مشكل خود آنهاست . و پيامبران هم اگر مي شنوند و مي توانند پاسخ دهند به اين صورت نيست كه تحت فرمان ما باشند تا هر وقت خواستيم جواب ما را بدهند بلكه آنها قدرت بر پاسخگويي دارند ولي مانعي از شنيدن سخنان آنها براي ماست اگر در غالب مثال بخواهيم آن را بيان كنيم مانند خواب ديدن اموات است كه بسياري از افراد، مردگان خود را در خواب مي بينند و با آنها صحبت مي كنند ولي اينطور نيست كه هر كسي بتواند اين كار را بكند يا همانهايي كه مي شنوند هم اينطور نيست كه هميشه بتوانند ببينند.
در مورد آيه 23 سوره سجده نيز تفاسير و روايات صحيح مسلم و بخاري تصريح دارد كه ملاقات در همين دنيا بوده است و مخاطب پيامبر اسلام است نه حضرت موسي عليهم السلام پس ثابت مي شود كه حضرت موسي بعد از مردن حيات دارد و پيامبر گرامي اسلام با ايشان ملاقات كرده است.
آيه 105 توبه نيز طبق روايات ذيل اين آيه مي فرمايد كه پيامبر و مومنين در عالم برزخ اعمال زندگان را مي بينند.
حضرت عيسي عليه السلام هم هنوز از دنيا نرفته اند لذا همچنان شاهد اعمال قوم خود هستند و حضرت عزير هم طبق آياتي كه روز هاي برزخي و قيامت را به اندازه صد سال دنيا مي داند او خيال مي كند در اين صد سال فقط به اندازه نصف يا يك روز در خواب بوده و اين به لحاظ زمان است كه گذشت آن را متوجه نشده است چون «زمان» بر عالم دنيا حاكم است اما از اين آيه هيچ استفاده اي بر نفي علم او به اعمال امت او نمي توان كرد مضاف بر اين كه اين يك امتحان الهي در مورد او بوده لذا ممكن است محكوم به شرايط و لوازمي بوده كه بر ما مخفي باشد.
اما اشكال شما نسبت به آيه 109 مائده بر خود شما هم وارد است چون شكي نيست كه شما و ما همه مي دانيم كه ايشان بر ايمان آورندگان زمان حياتشان علم دارند پس چرا چنين اينگونه جواب مي دهند؟ بدون شك اين اظهار بي اطلاعي انبيا بخاطر احاطه وسيع علم خداوند است يعني مي خواهند بگويند تو عالم به همه چيز هستي و علم ما در مقابل علم بي پايان تو بسيار اندك است گويا اصلاً علم نداريم.
اما آنچه در خطبه 11 نهج البلاغه آمده اولاً از ارتباط بين خود مردگان سخن مي گويد ثانياً درباره دنياپرستان غافل و بى ‏خبر مى ‏باشد و الا در مورد صالحان در حديثى از امام صادق عليه السّلام آمده است كه: «وادى السلام در پشت كوفه است «كأنّي بهم حلق حلق قعود يتحدّثون، گويا آنها را مى ‏بينم گروه گروه، حلقه زده نشسته‏ اند و با هم سخن مى ‏گويند» (بحار الأنوار، جلد 6، صفحه 268.)
خطبه 221 هم همچنين درباره دنياپرستانى است كه خدا را به دست فراموشى سپردند و جز هواپرستى محصول عمرشان نيست؛ ولى طبق آنچه در روايات وارد شده، مؤمنان صالح، كسانى را كه به زيارت قبرشان مى ‏آيند مى ‏شناسند و با آنها انس مى ‏گيرند و از بازگشتشان نگران مى‏ شوند.
يكى از ياران امام كاظم عليه السّلام به نام اسحاق بن عمّار مى ‏گويد از آن حضرت پرسيدم آيا مؤمن كسى را كه به زيارت قبرش مى ‏آيد مى‏ شناسد؟ فرمود: «نعم و لا يزال مستأنسا به مادام عند قبره فإذا قام و انصرف من قبره دخله من إنصرافه عن قبره وحشة؛ آرى پيوسته با او انس مى‏ گيرد تا زمانى كه نزد قبر او حاضر است هنگامى كه برخاست و از كنار قبرش منصرف شد ميّت به سبب انصراف او ناراحت مى‏ شود و در وحشت فرومى ‏رود». (كافى، ج 3، ص 228 باب زيارة القبور، ح 4.) .
نتيجه اينكه: براي شنيدن سخن مردگان هم در اموات و هم در زندگان كه قرار است سخن آنها را بشنوند شرايطي بايد باشد لذا پيامبر با مردگان صحبت مي كند و آنها مي شنوند ولي آنها نمي توانند جواب بگويند حتي به پيامبر صلي الله عليه و آله ولي شهداي احد به غير پيامبر صلي الله عليه و آله هم جواب مي دهند. چنانكه در مقاله گذشت.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)

12497
کد مطلب: 1421 - عنوان: خبرنگار الجزيره به "جهاد نكاح" تن داد!
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ٢١:٤٧ - ٠٧ تير ١٣٩٢
دروغه تو همه سايتها نوشته جبهه النصره اين خانم رو بزور مجبور به جهاد نکاح کرده والان وضعيت روحيش خرابه البته حقشه.
12498
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: A.b - تاریخ انتشار: ٢١:١٦ - ٠٧ تير ١٣٩٢
التماس دعا.
12499
کد مطلب: 5088 - عنوان: آيا حديث قرطاس، تنها از طريق ابن عباس نقل شده است؟
نام و نام خانوادگی: سعيد - تاریخ انتشار: ١٨:٥٧ - ٠٧ تير ١٣٩٢
با سلام به همه دوستان اهلبيت!من چون معلومات کافي ندارم اين سوال برايم پيش مياد که چرا پيامبر با در نظر داشت اينکه خلافت و اوضاع نابه سامان بعد رحلتش را ميدانست چرا بار ديگر اين را به مردم تاکيد نکرد و ننوشت.موفق باشيد
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اولا: وقتي كه پيامبر صلي الله عليه و آله ديد در حضورش سخنان ناروا و توهين آميز گفته مي شود بديهي است كه پس از رحلت آن حضرت به محتواي وصيت عمل نخواهد شد و اگر اصرار در نوشتن مي كرد, آن ها نيز در اين كه وي هذيان مي گويد, پافشاري مي كردند و اين كار منشأ اختلاف دربين امت اسلامي بود. حتى اگر پيامبر صلي الله عليه و اله وصيت‌نامه را مى‌نوشتند، باز هم گروه مخالف نمى‌پذيرفت و هزاران بهانه هاي بني اسرائيلي مي آوردند (چنانچه درباره داستان غدير وسفارشات ديگري كردند و..) و نوشتن وصيت‌نامه هيچ اثرى نداشت شاهد اين مطلب اين است وقتي صحابه از خانه بيرون رفتند به پيامبر پيشنهاد نوشتن وصيت نامه شد ولي پيامبر در جواب فرمودند که بعد از چه ؟ يعني حتي اگر من اين وصيت را بنويسم مخالفان مي گويند که بيماري بر من غلبه کرده و هذيان نوشته ام.
جهت اطلاع بيشتر در اين مورد به اين آدرس رجوع كنيد
ثانيا: اگر پيامبر صلي الله عليه و اله مي فرمايد : اعطوني بكتف ودواة ، وظيفه پيامبر دستور دادن است ، اگر مردم تخلف كردند و گوش ندادند و دچار گمراهي شدند ، مسؤوليتش به عهده خود مانعين كتابت است نه به عهده رسول خدا . در سوره مائده ، آيه 92 اين قضيه را خيلي روشن بيان كرده است «وأَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَاحْذَرُوا فَإِنْ تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّمَا عَلَى رَسُولِنَا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ .خدا و پيامبر را اطاعت كنيد ، از مخالفت بپرهيزيد . اگر مخالفت كرديد ، وظيفه پيامبر رساندن است .
ثالثا: درباره خلافت حضرت علي عليه السلام چيزي نمانده كه پيامبر صلي الله عليه و اله از نوشتن آن دريغ كند؛ زيرا گفتني ها گفته شده بود فقط حضرت در هنگام مرگش مي خواست دو كلمه درباره حضرت عليه عليه السلام بنويسد كه مخالفت كردند
رابعا: در برخي از روايات شيعه نقل شده است بعد از اينكه صحابه از خانه رسول خدا بيرون رفتند، پيامبر صلي الله عليه و آله از حضرت علي عليه السلام صحيفه اي خواست و نام تمام جانشينان خود از امام علي عليه عليه السلام تا امام مهدي عجل الله فرجه الشريف را املاء كردند و افرادي مثل سلمان، ابوذر و مقداد نيز شاهد بودند.
براي اطلاع بيشتر به اين آدرس مراجعه كنيد
موفق باشيد
پاسخ به شبهات

12500
کد مطلب: 6321 - عنوان: بررسي تطبيقي شبهات آيه ولايت
نام و نام خانوادگی: سني پاسخ ميدهد - تاریخ انتشار: ١٧:٤٥ - ٠٧ تير ١٣٩٢
گروه پاسخ به شبهات ما رو گرفتي ؟ کجاي حديث گفته امام حسن يا ....امام مهدي در نماز صدقه داده؟؟ شايد عربي من ضعيفه؟؟ ميشه معني کنيد چي نوشتيد؟؟ و کجا گفته امامان شما در نماز صدقه داده اند!! تو تاريخ هم چنين نقلي نشده تو هيچ جا من نديدم بگه حتي حسن در نماز صدقه داد؟ آقا اگه صدقه داده ميشه بگيد کي ديده؟؟ چرا کسي نقل نکرده؟ و به کدوم سائل صدقه داده ؟؟ چرا کسي نديد؟؟ مگر خودت تو شبهه هفتم نگفتي"تنها ولايت براي کسي است که در حال رکوع به شرف اعطاي زکات نايل شده و خداوند عمل او را پذيرفته است ." خب بايد همه اين قضيه را ميديدند يا حداقل با خبر ميشدند تا ولايت حسن رو قبول کنند و گرنه ولايتش قبول نيست حداقل تواريخ شيعه نويس نيز اونو نقل ميکرد چرا ميخاي يک دروغ بگي و رد بشي؟؟ قضيه خيلي مهمه!!
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ امام صادق عليه السلام در اين روايت مي فرمايد: «فكل من بلغ من أولاده مبلغ الإمامة ، يكون بهذه النعمة مثله فيتصدقون وهم راكعون والسائل الذي سأل أمير المؤمنين عليه السلام من الملائكة ، والذين يسألون الأئمة من أولاده يكونون من الملائكة .» تمام اولاد ايشان كه به منصب ولايت رسيده اند همانند او در ركوع تصدق كرده اند، سائل هم از ملائكه بوده. سخن اما صادق عليه السلام برتر از هر نقلي براي ما ارزش دارد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)