نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2806  »
101
کد مطلب: 7052 - عنوان: آیا سند روایت نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها بر شیخین صحیح است؟ (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٠١:١٠ - ٠٨ آذر ١٣٩٦
بالاخره از نظر علمای شیعهومورد تایید هست یا نه
ما نظر علمای شیعه رو میخایم
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این خصوص به قسمت نظرات این مقاله رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

102
کد مطلب: 5020 - عنوان: اعتراف علماي اهل سنت به طهارت بول و غائط رسول خدا (ص) و استشفاء صحابه به آن + تصاوير كتب
نام و نام خانوادگی: سید مهدی - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٣ - ٠٧ آذر ١٣٩٦
سلام
وقت بخیر
لطفا مدارک طهارت خون، بول، غائط و منی اهل بیت را از منابع شیعی بفرمایید
متشکرم
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این خصوص به قسمت نظرات این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

103
کد مطلب: 11653 - عنوان: سخنرانی ریاست محترم مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر «عج» در حرم حضرت معصومه (س) +تصویر
نام و نام خانوادگی: روح الله - تاریخ انتشار: ١٠:٢٥ - ٠٧ آذر ١٣٩٦
سلام
سایت شما مشکل فنی داره
آخه صفحات بطور غیر عادی کند و بد باز میشه
104
کد مطلب: 8347 - عنوان: آيا عمر سند و قباله‌ي فدك را از دست حضرت زهرا (س) گرفت و پاره كرد؟
نام و نام خانوادگی: جابر قاسمی - تاریخ انتشار: ٢٣:٣٧ - ٠٦ آذر ١٣٩٦
چندین روایت از رسول خدا در کتاب شیعه و اهل سنت موجود است که ایشان میفرمایند بعد از وفات پیامبر کسی ارث نمیبرند
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در روايتي که در منابع اهل سنت ابو بکر آن را نقل می کند بحث ارث مالی می باشد و این امر به قرینه انتهای روایت «ما ترکناه صدقه » کاملا مشخص است .اما در روايات شيعه منظور از وراثت در جمله ان الانبیاء لم یورثوا بحث وارثت مالی نیست بلکه این سخن از مدلول روایت بیگانه است و منظور ارث بردن علما از پیامبران ، چیزهایی همانند درهم و دینار نیست بلکه ارث پیامبران برای علما همانا احادیث و علم ایشان می باشد .ارث نگذاشتن درهم و دینار از طرف پیامبران برای علما دلیل بر نفی ارث گذاشتن پیامبران برای خویشان خودشان نیست و صدر و ذیل روایت نیز در صدد نفی این امر نیست بلکه تخصیصا در مورد ارث پیامبران برای علما سخن گفته است و کاربر لفظ ارث در اینجا صرفا مشترک لفظی می باشد .
و اصل ان چيزي که در روایات شیعه آمده چنین است که شان انبیاء بالاتر از این است که ارث آنها منحصر در مال دنیوی و میراث مادی باشد بلکه اصل و عمده و اکثر آنچه که از انبیاء به یادگار می ماند علم و حکمت یعنی میراث معنوی می باشد و این همانی است که انبیاء برای علما بجا می گذارند .
محمد صالح مازندرانی در شرح این جمله روايت کافي چنین می گوید :
هذا ينافي ظاهرا ما دل من الآيات والروايات على إيراثهم. والجواب: أن المراد أن الأنبياء لم يكن من شأنهم وعاداتهم جمع الأموال والأسباب كما هو شأن أبناء الدنيا، وهذا لا ينافي إيراثهم ما كان في أيديهم من الضروريات كالمساكن والمركوب والملبوس ونحوها .
این سخن ظاهرا در تنافی با ظاهر آیات و روایاتی که در باب ارث گذاشتن پیامبران می باشد و جواب این است که – مراد روایت این چنین است که - شان و عادت انبیاء بر جمع کردن اموال و اسباب آنچنان که شان و شئونات ابناء دنیا ( دنیا پرستان) می باشد نیست و این امر تنافی ارث گذاشتن آنها از آنچه که از ضروریات در نزدشان بوده همانند خانه و مرکب و لباس و غیره نمی باشد .
اصول الکافی ج 2 ص 26
در شرح تجريد نيز در خصوص چنين رواياتي آمده است
و نظير اين است كه گويند ميراث دهقان گاو خر و گوسفند و شتر است و ميراث بازرگان الماس و لعل و مرواريد و گوهر.
شرح فارسى تجريد الاعتقاد، متن، ص: 523
در حقيقت عمده و اکثر میراث اینان چنین است ، نه آنکه از بازرگان هیچگاه حیوان و مرکبی باز نمی ماند و دهقان هیچگاه گوهر و جواهر به ارث نمی گذارد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

105
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: مسعود - تاریخ انتشار: ٢١:٥١ - ٠٦ آذر ١٣٩٦
ار فضائل مهم علی بن ابی طالب همین بس که ایشان موضوعیت اصلی روز غدیر هم هستند و اینکه اعتقاد اهل سنت بر این است که پیامبر هزاران انسان از پس و پیش از کاروانش را در محل خم فراخواند تا فقط بگوید من علی ع رو دوست دارم ، با عقل جور در نمیاد . قطعا موضوعیت مطالب گفته شده پیامبر بیشتر از گفتن این جمله است که به خاطرش اون همه انسان را فرابخواند
106
کد مطلب: 5849 - عنوان: زندگاني حضرت امام حسن عسكري(ع)
نام و نام خانوادگی: اخوان - تاریخ انتشار: ١٠:٥٦ - ٠٦ آذر ١٣٩٦
اين مصيبت بر اقا امام زمان تسليت
اقاجان چقدر رداي سياه و لباس عزا بپوشيد. ايشالا با مژده فرج شاد بشين
107
کد مطلب: 11590 - عنوان: بيعت يزيد شرعي ميباشد و امام حسين علیه السلام اشتباه كرد.
نام و نام خانوادگی: رحمت الله - تاریخ انتشار: ٠٩:٤٨ - ٠٦ آذر ١٣٩٦
سلام محترم چرااین ویدئونیست اگرممکن است دوباره بگذارید
108
کد مطلب: 11278 - عنوان: خانمی بودایی از ژاپن که با خواندن حدیث ثقلین شیعه شد!
نام و نام خانوادگی: رحمت الله محمودی - تاریخ انتشار: ٠٧:٣٥ - ٠٦ آذر ١٣٩٦
خیلی عالی است
109
کد مطلب: 5175 - عنوان: چرا شيعيان در اذان و اقامه خود جمله «اشهد ان علي ولي الله » را ميگويند؟
نام و نام خانوادگی: رحمت الله محمودی - تاریخ انتشار: ٠٧:٠٧ - ٠٦ آذر ١٣٩٦
سلام محترم الحق که اطلاعات مهم منتشرمی کندازتمام دست اندرکاران این وبسایت نهایت سپاس وقدردانی راداریم
110
کد مطلب: 5849 - عنوان: زندگاني حضرت امام حسن عسكري(ع)
نام و نام خانوادگی: سحر حضوری - تاریخ انتشار: ٠١:٠٩ - ٠٦ آذر ١٣٩٦
اللهم عجل لویک‌الفرج
111
کد مطلب: 5225 - عنوان: مقصود از اهل بيت در آيه تطهير و اهل بيت در آيه حضرت ابراهيم عليه السلام چه كساني هستند ؟
نام و نام خانوادگی: علی اکبر - تاریخ انتشار: ٢٢:٣٣ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
با سلام و احترام خدمت دوستان و اساتید در این حوزه، لطفا در صورت امکان ارتباط آیه تطهیر با اداره عمومی در اسلامی توضیح دهید. باتشکر
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
طبق آیات و روایات، عصمت از شرايط جدانشدنى امامت است.یعنی اگر امر دائر شو.دائر شود بین امامت یکی از خلفا و حضرت علی علیه السلام که معصوم هستند، بی شک حق امامت از آن کسی است که معصوم و مصون از خطا و اشتباه هست
به عبارت دیگر طبق آیات، رهبرى و امامت جامعه اسلامی، می بایست به دست معصوم و به دور از هر گونه آلودگی باشد. از جمله آیاتی که به آن اشاره کردیم، آیه 124 سوره بقره بود که به امامت ابراهیم(ع) اشاره شده است. ابراهیم (ع) در حالیکه مقام نبوت و رسالت را داشت، در اواخر عمر و پس از پشت سر گذاشتن آزمایش های سخت، به مقام امامت نایل شد که در آخر آِیه آمده است که عهد من به ظالمین نمی رسد این نشان از این دارد که باید امام معصوم باشد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

112
کد مطلب: 5849 - عنوان: زندگاني حضرت امام حسن عسكري(ع)
نام و نام خانوادگی: محمدرضا - تاریخ انتشار: ١٨:٢٩ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
سلام ، خدا قوت ، زحما کشیدید ومطالب خوبی رو دراختیار خوانندگان قراردادید اما بنده نقصی رو مشاهده کردم که لازم دیدم متذکرشوم درمبحث کیفیت شهادت حضرت ، اگردر ابتدا بگوئید حضرت یه دست معتمد ملعون مسموم شد و به جای کلمه وفات شهادت ذکر شود ، برای خواننده ضروری تر است تا اینکه بعداز خواندن کامل پاراگراف متوجه شود به حضرت زهر خوارنده شده ، بازم از زحمات شما کمال تشکر را دارم
113
کد مطلب: 11529 - عنوان: پیشگویی امام حسین علیه السلام در خصوص حضرت علی اصغر علیه السلام
نام و نام خانوادگی: عرفان - تاریخ انتشار: ١٥:٤٣ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
سلام سوالی داشتم.
چرا امام حسین به کربلا رفت؟ مگه نمی دونست کشته میشه؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
شکي نيست که پیامبر (ص) ائمه (ع) از علم غيب با خبر هستند اما بايد به اين نکته توجه داشت که هر چند پيامبران و امامان معصوم از علم غيب برخوردارند و به وقايع گذشته و حوادث حال و آينده آگاهي دارند؛ اما تكليف آنان مانند ساير افراد بشر، بر اساس علم عادي است و علم غيب براي آنان، تكليفي ايجاد نميكند. به عنوان مثال، امام بر اساس علم عادي خود، ميوه اي را پيش روي خود ميبيند كه مانعي از خوردن آن نيست و تناول آن جايز است؛ هر چند بر اساس علم غيب، از مسموم بودن آن آگاهي دارد. در خصوص امام حسین علیه السلام نیز چنین است
ثانيا: هرچند امام‌ شهادت‌ خود را بداند، ولي بايد به‌ وظيفه‌عادي‌اش‌ عمل‌ كند و شروط‌ متعارف‌ را در نظر بگيرد و رفتار خود را بر آنها تطبيق‌كند، و اگر امام‌ بخواهد در برخورد با مردم‌ با علم‌ خود عمل‌ كند؛ در اين‌ صورت‌ نظم‌ اجتماعي‌ به‌ هم‌مي‌خورد.
ثالثا: شهادت‌ در راه‌ خدا آرزوي‌ بزرگان خداست‌ و بالاترين‌ عبادت‌ها است و بسياري‌ از شهدا، از جنگ‌ بدر كه‌ نخستين‌ جنگ‌ كفر با اسلام‌است‌ تا امروز، از شهادت‌ خود با قراين‌ و شواهدي‌ كه‌ بوده‌ آگاهي‌ داشتند و با اين‌ علم‌ وآگاهي‌ به‌ استقبال‌ آن‌ رفتند و اين‌ آرزو و پيشوازي‌ شهادت‌، مورد تحسين‌ و تقدير پيامبر وامامان‌ و تمام‌ عقلاي‌ بوده‌ است‌.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

114
کد مطلب: 5847 - عنوان: چهل حديث از امام حسن عسكري (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: خدمتگذار - تاریخ انتشار: ١٤:٥٩ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
باتشکر بنظر می رسد حدیث شماره 38 احتیاط لازم باشد.هنگامي كه قائم(عليه السلام) قيام كند، دستور به خرابي مناره ها و كاخ هاي مساجد دهد.
115
کد مطلب: 11623 - عنوان: شیعیان بحرین از محرومیت و تبعیض آموزشی و ظلم فرقه ای رنج می برند
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ٠٨:٣٤ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
مردم بحرین اون موقع که رای گیری می کردن زیر یوق یه امیر ؟؟ بروندباید فکرشو می کردن.اون وقتی که شاه بحرین را تسلیم عربستان وهابی داد.درس عبرت برای اونها که شیعه فاسق را بر؟؟ ظالم ترجیح می دهند.
116
کد مطلب: 1441 - عنوان: ظهور احمد الحسن يماني از اينترنت
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ٠٨:٢٨ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
حسب و نسب این مردک ادعایی چیه؟اول شما ثابت کنید امام زمان فرزند دارد بعد ادعا کنید وی فرزند امام زمان است.یمانی یمنی است نه اهل بصره با لباس کت و شلواری.اگر ظهور کرده می خواهد چه غلطی بکند می خواهد با کی بجنگه؟چه هدفی داره؟این که یه عده طلبه شاسقول بهش ایمان اوردن دلیل بر حقانیتش میست بدختن این طلبه های ساده لوح که به چنین افرادی ایمان میارن.بگو ننت کیه بابات کیه؟ بعد بهش ایمان بیارید.این مردک احمدالحسن قرآن بلد نیست درست بخونه؟؟؟
117
کد مطلب: 11638 - عنوان: ده‌ها شهید و زخمی در پی انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین طوزخورماتو + فیلم و عکس
نام و نام خانوادگی: روح الله - تاریخ انتشار: ٠٠:٣٤ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
خدایا شکرت که دشمن شیعه را احمق افریدی
آخرینش رو خواستم بگم دیدم بزار فعلا بخندیم
118
کد مطلب: 8819 - عنوان: حضرت زهرا سلام الله عليها «فدك» را چند مرتبه مطالبه كردند؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٠٠:٢٧ - ٠٥ آذر ١٣٩٦
سلام
ایا کسی قبل از علامه مجلسی به وجود کتاب کنز الفوائد برای ابوالفتح کراجکی اشاره کرده؟
باتشکر
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در کتاب النهاية ونكتها علامه حلی و دیگران به وجود این کتاب برای کراجکی اشاره کرده اند:
نقلا عن النجاشي وقال : إن الكراجكي أدرجها باختصار في كتابه كنز الفوائد وهو مشتمل على تمام مباحث الأصول .
النهاية ونكتها
نويسنده : الشيخ الطوسي – المحقق الحلي ص134
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

119
کد مطلب: 11645 - عنوان: فیش حقوقی معاویة بن أبی سفیان که عمر بن خطاب به او می داد !!
نام و نام خانوادگی: اندی - تاریخ انتشار: ٢١:٠٥ - ٠٤ آذر ١٣٩٦
نجومی بگیران امروزی نیز از همان تبارند
120
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: خالد - تاریخ انتشار: ١٩:١٣ - ٠٤ آذر ١٣٩٦
چقدر راحت به مادر مومنان توهین میکنید!
آدمی که به مادر خودش( امهات المومنین) رحم نمیکنه و به همسر گرامی پیامبر "ص" نور و رحمت توهین میکند، را چه به هدایت؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در کجای مقاله ما به عایشه توهین کردیم اتفاقا ما مخالف توهین هستیم و مطالبی نیز اگر در این مقاله نقل شده شما احساس می کنیدتوهین است این را بزرگان شما باید پاسخ بدهند که این روایت چرا در معتبرترین کتب اهل سنت نقل شده است!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات