2024 May 12 - يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
وهابيت با هم جهت شدن با صهيونيسم سعي در ارعاب مردم نسبت به مهدويت دارد
کد مطلب: ٦٩٩ تاریخ انتشار: ٢٤ خرداد ١٣٩٣ تعداد بازدید: 1122
اخبار » عمومي
وهابيت با هم جهت شدن با صهيونيسم سعي در ارعاب مردم نسبت به مهدويت دارد

قدس آنلاين : وجود مهدي (عج) در ميان همه مذاهب اسلامي و بلكه همه اديان الهي مشترك است و همه به آن اعتراف و اقرار دارند و حتي وهابيت با همه مخالفت ها و دشمني ها كه با مذاهب اسلامي دارند در اين باره نتوانسته انكار كند

به گزارش قدس آنلاين، وهابيت اين زائده جهان اسلام بيشترين دشمني هاي خود را عليه مذهب برحق تشيع و اعتقادات آن بكار مي برد و در اين ميان از هيچ كوشش فروگذار نمي كند. آموزه و اعتقاد غني مهدويت و وجود مبارك امام عصر (عج) نيز از جمله مسائلي است كه وهابيت مي كوشد ذهن جهان اسلام را از حقيقت آن منحرف كرده و به مسير دلخواه خود و اربابانش هدايت كند. از اين رو، در آستانه ولادت امام عصر (عج) در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمين حبيب عباسي، مدير گروه پاسخ به شبهات موسسه تحقيقاتي وليعصر (عج) درباره برخي از اين شبهات به بحث و بررسي پرداخته ايم كه مشروح آن در ذيل مي آيد:

وهابيت اين فرقه ضاله چه نگاهي به آموزه و تفكر مهدويت دارد و آيا آنها اين مهم را انكار مي كنند؟
نكته اي كه در ابتداي بحث بايد به آن پرداخت اين است كه وجود مهدي (عج) در ميان همه مذاهب اسلامي و بلكه بين همه اديان الهي مشترك است و همه به آن اعتراف و اقرار دارند و حتي وهابيت با همه مخالفت ها و دشمني ها كه با همه مذاهب اسلامي داشته در اين باره نتوانسته انكار كند و مي بينيم نظريه پردازان وهابي در بسياري از موارد به اصل مهدويت اعتراف كرده اند؛ به عنوان نمونه ابن تيميه حراني، ايدئولوگ وهابيت در كتاب "منهاج السنه" جلد 8 صفحه 254 مي نويسد: احاديثي كه به آنها درباره قيام مهدي (عج) استناد شده است احاديث صحيحي است و ابوداود و ترمذي و احمد و ديگران آنها را نقل كرده اند.
يا ناصرالدين الواني كه از شخصيت هاي علمي معاصر وهابيت است در "مجله التمدن الإسلامي الدمشقية" شماره 27 و 28 صفحه 642 آمده مي گويد بايد دانست كه احاديثي كه درباره خروج مهدي آمده احاديث فراوان و صحيحي است كه بخش زيادي از آنها داراي سندهاي صحيح است.
حتي كار به جايي مي رسد كه بن باز، مفتي اعظم سابق اعظام عربستان سعودي درباره مهدويت مي گويد: مسئله مهدويت امري معلوم و احاديث در آن مستفيظ (داراي تعداد بيش از دو طريق راوي) است بلكه متواتر است و بسياري از اهل علم تواتر آن را نقل كرده اند و در پايان مي گويد اين كثرت روايات و طرق راويان دلالت بر آن دارد كه اين شخصي كه به آن وعده داده شده است، مسئله اي ثابت و قيام وي حق است. "الجامعه الاسلاميه بالمدينه المنوره" شماره سه، سال اول.
و حتي مركز رابطه العالم الاسلامي كه اصلي ترين مركز رسمي تبليغ وهابيت محسوب مي شود در بيانيه مورخ 21 مي 1976 در پاسخ به سوالي درباره ظهور مهدي (عج) پاسخ داده كه اين اعتقاد به خروج مهدي (عج) واجب است و از عقايد اهل سنت و جماعت است و آن را كسي جز جاهل به سنت پيامبر (ص) و بدعت گذار در عقيده انكار نمي كند.

اما علي رغم تاييد و تصريح به اين آموزه، وهابيت شبهاتي در اين باره مطرح مي كنند، به برخي از اين شبهات و پاسخ هاي مستدل آنها اشاره كنيد.
بحث تولد امام زمان (عج) يكي از اصلي ترين شبهات وهابيت در اين عرصه است كه مي گويند آيا ايشان به دنيا آمده اند يا خير؟؛ آنها مي گويند امام عصر (عج) به دنيا نيامده اند و دليلي بر وجود ايشان نيست.
ما در پاسخ مي گوييم بسياري از بزرگان اهل سنت به ولادت ايشان اعتراف كرده و اين را پذيرفته اند كه ايشان در سال 255 هجري به دنيا آمده اند.
شمس الدين ذهبي، يكي از بزرگان تاريخ اهل سنت در علم رجال، درايه، حديث، تاريخ و انساب در چندين كتاب خود از جمله "العبر في خبر من غبر، تاريخ الإسلام، سير أعلام النبلاء" تصريح كرده است كه امام عسكري (ع) فرزندي به نام (محمد) داشته كه در سال 256 هجري به دنيا آمده است.
وي در كتاب العبر، جلد يك، صفحه 381 مي نويسد: "در سال 256 محمد بن الحسن العسكري كه رافضي ها او را با القابي همچون: خلف الحجه، مهدي، منتظر و صحاب الزمان ياد مي كنند، به دنيا آمد . او آخرين امام از ائمه دوازده گانه (ع) است.
ابن حجر مكي، در كتاب "الصواعق المحرقه" صفحه 207 تصريح مي كند كه امام عسكري (ع) فرزندي داشته اند كه در زمان وفات آن حضرت (عج) 5 ساله بوده است: "امام عسكري فرزندي غير از ابوالقاسم محمد الحجه نداشت كه در هنگام وفات پدرش پنج ساله بود؛ اما خداوند به او در آن سن كم حكمت عطا كرد و قائم، منتظر و ... ناميده شده است."
ابن أثير جزري متوفاي 630 در كتاب "معتبر الكامل في التاريخ" جلد شش، صفحات 249 و 250 تصريح مي كند كه امام عسكري (ع) فرزندي به نام محمد داشته است: در سال 260 هجري قمري حسن بن علي ... عليهم السلام از دنيا رفت. او ابومحمد عسكري (ع) يكي از ائمه دوازده گانه مذهب اماميه است. او پدر محمد است كه شيعيان منتظر او از سرداب سامرا هستند.
علي بن الحسين مسعودي، يكي از بزرگان شافعي مذهب در كتاب معتبر "مروج الذهب" جلد 4، صفحه 160 تصريح به ولادت حضرت مهدي (ع) كرده است: در سال 260 هـجري ابومحمد حسن بن علي ... در زمان خلافت معتمد و در سال 29 سالگي از دنيا رفت. او پدر مهدي منتظر (عج) است كه امام دوازدهم از ديدگاه مذهب دوازده امامي به شمار مي رود.

شبهات ديگر چطور؟
شبهه ديگر اين است كه وهابيت مي گويند امام حسن عسكري (ع) فرزندي با اين نام نداشته اند، در حالي كه بزرگان اهل سنت بر اين مهم صحه گذاشته اند.
ذهبي متوفاي 748 هجري در كتاب "تاريخ الاسلام" جلد 19، صفحه 113 در شرح حال امام حسن عسكري (ع) مي گويد: ايشان از ائمه (ع) شيعه است كه شيعه اعتقاد به عصمتشان دارند بعد مي گويد او پدر همان شخصي است كه رافضي ها منتظر او هستند.
در اين ارتباط ابن حجر هيثمي مي گويد امام عسكري (ع) فرزندي غير از ابوالقاسم محمدبن الحجه (عج) نداشت كه در هنگام وفات پدرشان پنج ساله بودند اما خداوند به ايشان در آن سن كم حكمت عطا كردند و قائم (عج)، منتظر و ... ناميده شده است" "السواعق المحرقه علي اهل الرط و ضلال الزندقه"، صفحه 207
شبهه ديگر اين است كه حضرت حجت (عج) از سرداب غائب شده اند و از همان جا ظهور مي كنند و شيعيان منتظر ظهور ايشان از سرداب مي شوند ابن تيميه ايدئولوگ وهابيت در كتاب "منهاج السنه"، جلد يك، صفحات 44 و 45 از مواردي كه شيعه را متهم مي كند كه براي منتظر مكان هايي قرار داده اند و انتظار او را در آنجا مي كشند همانند سردابي كه در سامرا است آنها خيال مي كنند كه ايشان در آنجا غايب شده است
و البته اين حرف را عده اي ديگر از شاگردان وي و وهابيون تكرار كرده اند و مدعي شده اند كه شيعه منتظر ظهور حضرت مهدي (عج) از سرداب سامرا است.
در پاسخ به اين شبهه بايد گفت كه احدي از علماي شيعه دستور به رفتن كنار سرداب سامرا و انتظار غيبت براي ظهور در آنجا را نداده اند و اين از زشت ترين تهمت هاي زده شده به شيعه است و البته روشن است و هر كس با عقايد شيعه آشنا باشد، مي داند كه شيعه منتظر ظهور امام عصر (عج) از كنار خانه خدا است نه از سرداب سامرا يا هر جاي ديگر، چنانچه پاسخ اين مسئله را علامه اميني در جلد سه الغدير صفحه 309 ذكر كرده است.


امروز چطور؟ وهابيت چطور مي كوشد ذهن جهان اسلام را از آموزه مهدويت دور كند و به اين آموزه اصيل خدشه وارد كنند؟
از كارهايي كه در اين دوران در حال انجام است در كنار اين شبهات مطرح از گذشته تا كنون كه امروز توان بيشتري بر آن مصروف مي دارند و دامن مي زنند و مي كوشند براي مردم جا بيفتد اين است كه مي خواهند از امام عصر (عج) چهره اي خشن و افراطي به نمايش بگذارند، يعني مي گويند كه اگر ايشان بيايند عده زيادي از مردم به ويژه اهل سنت را مي كشند و وهابيت با هم جهت شدن با صهيونيسم و جريان هاي رسانه اي آنها سعي در ارعاب مردم نسبت به مهدويت و امام عصر (عج) دارند، در حالي كه رواياتي كه در اين باره به آنها استناد مي كنند ضعيف و نامعتبر است و در مقابل آنچه از پيامبر (ص) درباره مهدي (عج) نقل شده اين است كه ايشان شبيه ترين خلق به رسول خدا (ص) در خلق و خو و ظاهر و اقامه كننده قسط و عدل در عالم هستند كه اين روايت را شيخ صدوق در "كمال الدين و تمام النعمه" صفحه 278 آورده است و اگر ايشان شبيه ترين فرد به پيامبر (ص) است و قرآن در آيه 107 سوره انبياء پيامبر (ص) را ستوده است پس ايشان رحمت براي عالميان هستند نه عذاب و نقمت، چنانكه در روايات ديگري داريم كه با ظهور امام عصر (عج) تما اهل آسمان و زيبا و حتي پرندگان آسمان و ماهيان دريا با ظهور حضرت (عج) شاد مي شوند.
مسئله اي كه طبري شيعي در "دلايل الامامه" صفحه 468 آورده است.
نكته ديگر اينكه حضرت مهدي (عج) قوانيني اسلامي را اجرا مي كنند و قطعا اين قوانين به نفع عموم مسلمين است و اقامه عدل كه از نقاط بارز آن است مظلومين عالم را خوشحال و تنها موجب ناراحتي و نگراني ظالمين عالم مي شود.
نكته ديگر اينكه در روايات داريم حضرت مهدي (عج) بسياري از شهرها را بدون جنگ تصرف مي كنند، چنانكه در كتاب "الفتن" جلد يك، صفحه 149 و در كتاب "الحاوي للفتاوا" جلد 2 صفحه 69 اين مهم آمده است.
بنابراين طرح چنين مسائلي براي مانور بر نفي مسئله مهدويت است، البته به اينجا ختم نمي شود و علت دشمني آنها اين است كه اينها تاب عدالت مهدوي را ندارند و از اقامه عدل نگران هستند.


Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها