2024 May 19 - يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
حكم شرعي كشتن مگس!
کد مطلب: ٣٦٩٣ تاریخ انتشار: ٢٨ آبان ١٣٨٨ تعداد بازدید: 3012
اخبار » عمومي
حكم شرعي كشتن مگس!

در صحيح بخاري روايتي نقل شده مبني بر اينكه؛ عدّه اي از حجاج عراقي نزد عبدالله بن عمر آمده و از او درباره كشتن مگس قبل از خروج از احرام پرسيدند! عبدالله بن عمر بشدّت خشمگين شده و جواب مي دهد: واي بر شما! پسر دختر رسول خدا را به شهادت مي رسانيد و آنگاه از من در مورد كشتن مگس در حال احرام و حرام يا حلال بودن آن سوال مي كنيد؟!

به گزارش «سلام شيعه» به نقل از روزنامه سعودي المدينه، وهابيت متحجر در بيشتر موارد (اگر نگوييم در تمام موارد) بر ظواهر دين تأكيد دارند و همان تعقل و تفكر حجاج عراقي كه از عبدالله بن عمر درباره كشتن مگس استفتاء كردند را دنبال مي كنند. اين ظاهربينان دنيا را به خاطر احكام و فتاوايي چون رنگ كردن مو با مواد شيميايي ساخت كشورهاي كفار زير و رو مي كنند، در حالي كه هيچ اعتنايي به پديده فقر و گسترش آن در جهان اسلام ندارند.

همين تفكر است كه باعث مي شود به سوي شيوخ منسوخ وهابي روان شوند تا از آنها درباره مبطلات روزه مثل نظافت دندانها با مسواك يا چسب زدن روي پوست و ... استفتاء نمايند!

اين چه انديشه اي است كه از دين براي كشتن مگس استفتاء مي كند، وليكن در قبال كشتار بشريت هيچ اعتنايي از خود نشان نمي دهد؟


Share
1 | غلام مولايم علي(ع)علي محمدي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٣٠ آبان ١٣٨٨ |
سلام خيلي ساده ميشه فهميد چه انديشه اي دارن؟؟؟؟؟؟ گويا اين قوم اصلا"اهل تفكر و انديشه نيستن !!!!!! وگر نه خيلي راحت ميشه بيبن حق و باطل و يا زشت و زيبا فرق گذاشت !!!!!! خيلي راحت ميشد و ميشه بين قال رسول ا... و قال ........ فرق گذاشت !!!!!!! خيلي راحت ميشد و ميشه بين قال ا... تعالي وقال ابن خطاب فرق گذاشت !!!!!!! ( از اينكه اول از رسول خدا گفتم و بعد از خدا بخاطراينكه اونا رسول ا... راديده بودن ولي خدا را هىچ وقت نديدن) و مسئله فقر و فحشائ و ترور و صهيونيست و ادم ربائي و و و و در جهان بخصوص در جهان اسلام از مسائل بزرگ و دغدغه افرين است و اينا با اجازه ازجناب شتر بزرگتر از اين حيوان را نميبينن!!!!!!!!! در كتاب طبقات كبري ابن سعد جلد سوم چاپ بيروت از قول سالم بن عبدا... ميگويد كه عمر بن خطاب دست در مقعد شتر ميكرد و در جواب چشمهاي كنجكاو ميگفت ميتر سم مواخذه شوم كه چرا به مشكلات حيوانات رسيدگي نمي كردي!!!!!!!! بله خيلي راحت ميشه بين" هر" را با "بر " وحتي بين بدعت و حقيقت را تشخيص داد و فرق گذاشت .
2 | أعظمي آل حسنين | India - Chennai | ١٢:٠٠ - ١٧ بهمن ١٣٨٨ |
باسلام واحترام فراوان به استحضار جنابعالى ميرسانم كه لطفامدرك ومنبع روايت مذكوره همراه صفحه وجلد بنويسيد براى شما از خداوندمتعال مسئلت دارم. باتقديم احترام صميمانه

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اصل روايت مورد نظر شما :
حدثني محمد بن بَشَّارٍ حدثنا غُنْدَرٌ حدثنا شُعْبَةُ عن مُحَمَّدِ بن أبي يَعْقُوبَ سمعت بن أبي نُعْمٍ سمعت عَبْدَ اللَّهِ بن عُمَرَ وَسَأَلَهُ عن الْمُحْرِمِ قال شُعْبَةُ أَحْسِبُهُ يَقْتُلُ الذُّبَابَ فقال أَهْلُ الْعِرَاقِ يَسْأَلُونَ عن الذُّبَابِ وقد قَتَلُوا بن ابْنَةِ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وقال النبي صلى الله عليه وسلم هُمَا رَيْحَانَتَايَ من الدُّنْيَا
البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 3 ص 3543، ح3543، كتاب فضائل الصحابة ، بَاب مَنَاقِبِ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ رضي الله عنهما، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987 .

موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها