اگر "صفويه" به معني التزام به مباني اهل بيت (عليهم السلام) است، پس من يك صفوي هستم. وي استفاده از شعارهاي قوميتي در چارچوب مباحث تفكر ديني را محكوم كرد و افزود: اسلام مخالف تفرقه بر اساس قوميت و نژاد است و ميزان برتري در اسلام همان تقوي و پرهيزگاري است.
به گزارش «شيعه نيوز»، "شيخ جعفر ابراهيمي"خطيب تواناي شيعه ي عراقي روز گذشته طي سخنراني، استفاده از لفظ "صفويه" براي حمله رسانه اي و سياسي به تشيع را ناپسند شمرد و آن را محكوم كرد.
وي در اظهاراتش گفت: اگر "صفويه" به معني التزام به مباني اهل بيت (عليهم السلام) است، پس من يك صفوي هستم.
شيخ جعفر ابراهيمي؛ استفاده از شعارهاي قوميتي در چارچوب مباحث تفكر ديني را محكوم كرد و افزود: اسلام مخالف تفرقه بر اساس قوميت و نژاد است و ميزان برتري در اسلام همان تقوي و پرهيزگاري است.
وي در خصوص اين اتهام كه اصل شيعه از يك مكتب عجمي است، گفت: اين كلامي باطل و بيهوده است، چراكه اسلام بين عرب و عجم هيچ تفاوتي قائل نيست و معيار تمايز فقط تقواست، و در ضمن اهل بيت (عليم السلام) از اصل عربي هستند.
"جعفر عجيل عبيد موسي الخزاعي" ملقب به ابراهيمي از خطيبان زبر دست شيعه در كشور عراق است. پدر ايشان از محبان سرسخت تشيع و امام حسين (عليه السلام) بودند به نحوي كه نذر مي كنند يكي از فرزندانشان خطيب حسيني شود. از اساتيد برجسته شيخ جعفر ابراهيمي در حوزه نجف مي توان به "سيد محسن حكيم، سيد محمد باقر حكيم، سيد كاظم حكيم،سيد كمال حكيم، سيد محمد صدر و ..." اشاره كرد.
وي در اظهاراتش گفت: اگر "صفويه" به معني التزام به مباني اهل بيت (عليهم السلام) است، پس من يك صفوي هستم.
شيخ جعفر ابراهيمي؛ استفاده از شعارهاي قوميتي در چارچوب مباحث تفكر ديني را محكوم كرد و افزود: اسلام مخالف تفرقه بر اساس قوميت و نژاد است و ميزان برتري در اسلام همان تقوي و پرهيزگاري است.
وي در خصوص اين اتهام كه اصل شيعه از يك مكتب عجمي است، گفت: اين كلامي باطل و بيهوده است، چراكه اسلام بين عرب و عجم هيچ تفاوتي قائل نيست و معيار تمايز فقط تقواست، و در ضمن اهل بيت (عليم السلام) از اصل عربي هستند.
"جعفر عجيل عبيد موسي الخزاعي" ملقب به ابراهيمي از خطيبان زبر دست شيعه در كشور عراق است. پدر ايشان از محبان سرسخت تشيع و امام حسين (عليه السلام) بودند به نحوي كه نذر مي كنند يكي از فرزندانشان خطيب حسيني شود. از اساتيد برجسته شيخ جعفر ابراهيمي در حوزه نجف مي توان به "سيد محسن حكيم، سيد محمد باقر حكيم، سيد كاظم حكيم،سيد كمال حكيم، سيد محمد صدر و ..." اشاره كرد.
اگر مذهب تشيع در زمان صفويه ايجاد شده است پس شيعيان خراسان كه ملقب به سربداران بودند و صدها سال قبل از صفويان ميزيستند از كجا آمده بودند؟
حكومت شيعه مذهب ديلميان كه مركز خلافت عباسيان ( بغداد ) را به تصرف خود درآورده و براي اولين بار در طول تاريخ مراسم عزاداري امام حسين را در بغداد رواج دادند و صدها سال قبل از صفويان بر قسمت اعظمي از جهان اسلام حكومت ميكردند از كجا آمده بودند؟
آيا عقل سليم قبول ميكند كه يك كشور كاملا سني مذهب در عرض چند سال توسط شاه اسماعيل صفوي به يك كشور شيعه مذهب تبديل شود؟
اگر چنين باشد 3 فرضيه ايجاد ميشود:
1- منطق شيعه چنان قوي است كه با برافتادن پرده تزوير مذهب سني توسط شاه اسماعيل صفوي مردم سني مذهب ايران گروه گروه به مذهب حقه تشيع گرويدند.
2- اكثريت مردم ايران در نهان پيرو مكتب تشيع بودند و با روي كار آمدن سلسله صفوي شرايط را براي آشكار ساختن عقايد خود مناسب ديدند.
3- مردم سني مذهب ايران چنان دچار بي غيرتي مذهبي بودند كه با يك چشم زهر شاه اسماعيل صفوي قالب تهي كرده و شيعه شدند.