ابن قیم جوزیه یکی از شاگردان ابن تیمیه با توهین و جسارت به قبور مطهر و مضجع شریف رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) و ائمه اطهار (علیهمالسلام)، عداوتش را نسبت به اهل بیت (علیهمالسلام) نمود داده و در کتابش مینویسد: «أَنَّهُ لَا یَجُوزُ إِبْقَاءُ مَوَاضِعِ الشِّرْکِ وَالطَّوَاغِیتِ بَعْدَ الْقُدْرَةِ عَلَى هَدْمِهَا وَإِبْطَالِهَا یَوْمًا وَاحِدًا، فَإِنَّهَا شَعَائِرُ الْکُفْرِ وَالشِّرْکِ، وَهِیَ أَعْظَمُ الْمُنْکَرَاتِ، فَلَا یَجُوزُ الْإِقْرَارُ عَلَیْهَا مَعَ الْقُدْرَةِ الْبَتَّةَ، وَهَذَا حُکْمُ الْمَشَاهِدِ الَّتِی بُنِیَتْ عَلَى الْقُبُورِ الَّتِی اتُّخِذَتْ أَوْثَانًا وَطَوَاغِیتَ تُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ، وَالْأَحْجَارُ الَّتِی تُقْصَدُ لِلتَّعْظِیمِ وَالتَّبَرُّکِ وَالنَّذْرِ وَالتَّقْبِیلِ لَا یَجُوزُ إِبْقَاءُ شَیْءٍ مِنْهَا عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مَعَ الْقُدْرَةِ عَلَى إِزَالَتِهِ، وَکَثِیرٌ مِنْهَا بِمَنْزِلَةِ اللَّاتِ وَالْعُزَّى، وَمَنَاةَ الثَّالِثَةِ الْأُخْرَى، أَوْ أَعْظَمُ شِرْکًا عِنْدَهَا، وَبِهَا، وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ.»
«جایز نیست محل شرک و طاغوتها سر جای خود حتی برای یک روز باقی بمانند و آنان را نابود نکنیم. چرا که قبور [پیامبر و اهل بیت رسالت (صلیاللهعلیهوآله)] از شعائر کفر و شرک هستند و آن بناها بزرگترین منکر به حساب میآیند.» ابن قیم در ادامه مینویسد: «و این حکم یعنی تخریب، برای حرمهایی است که بر قبور ساخته شدهاند و درحقیقت آن قبور همانند بتها و طواغیت، مورد پرستش قرار میگیرند و جایز نیست در روی زمین حتی یک حرم باقی بماند.» وی در انتهای کلامش وقاحت را به نهایت میرساند و مینویسد: «این قبور (قبور خاندان رسالت) به منزله لات و عزی و منات (بتهای قریش) است.»
ابن قیم الجوزیة، زاد المعاد فی هدی خیر العباد، ج3، ص443، مؤسسة الرسالة، بیروت - مکتبة المنار الإسلامیة، الکویت، الطبعة السابعة والعشرون،1415هـ ق.