2024 April 23 - سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
آيا در جنگ بني قريظه دستور به كشتن يهودي ها صادر شد؟
کد مطلب: ٥١٨٠ تاریخ انتشار: ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٧ تعداد بازدید: 67471
پرسش و پاسخ » امام علي (ع)
آيا در جنگ بني قريظه دستور به كشتن يهودي ها صادر شد؟

سؤال كننده : ناصر خوشنويس

پاسخ:

در كتاب ارشاد شيخ مفيد ج 1 ص 111 بدون ذكر سند اين گونه آمده است ؛ كه بني قريظه بعد از خيانت به رسول خدا و توطئه براي حمله به مدينه ، بعد از محاصره اي شديد و وقتي قدرت اسلام را ديدند ، همگي تسليم شدند و قبول كردند كه هرچه سعد معاذ در مورد آنان حكم كند اجرا شود ؛ سعد نيز حكم كرد كه همه مردان اين قبيله اعدام شده و زنان و كودكان و پيرمردان به اسارت گرفته شوند كه حكم اعدام را به دستور رسول خدا امير مومنان و چند تن ديگر از اصحاب به عهده گرفتند .

اما اين سوال را بايد مطرح كرد كه چرا رسول خدا به جاي آنكه به بني قريظه اجازه دهد كه مانند ساير يهوديان اموال خود را در اختيار مسلمانان گذارده و جلاي وطن كنند ، با نظر سعد معاذ موافقت كرده و دستور قتل همه آنها را دادند ؟

پاسخ روشن است : زيرا هيچ بعيد نبود كه اين گروه مانند بني نضير و بني قين قاع ، وقتي از دسترس مسلمانان بيرون رفتند باز با تحريك نيروهاي عرب بت پرست اسلام و مسلمانان را با خطرات بزرگي مواجه سازند ؛ (زيرا بني قين و قاع بعد از بيرون رفتن از مدينه سبب بروز جنگ احد و كشته شدن بسياري از مسلمانان شده و بني نضير نيز بعد از تبعيد از مدينه مشغول فعاليت بر ضد مسلمانان شده و ايشان بودند كه سبب بسياري از جنگ ها مانند جنگ خندق شدند ) و باعث شوند كه خون عده زيادي ريخته شود ؛ از اين جهت پيامبر با اين نظر موافقت نكرده و نظر سعد را كه خود يهود او را به عنوان حكم قرار داده بودند ، پذيرفتند ؛ و نظر سعد نظري بود كه از روي مدارك و دلائل مستحكم داده شده بود :

1 . يهود بني قريظه با رسول خدا پيمان بسته بودند كه اگر بر ضد مصالح اسلام قيام كنند مسلمانان در كشتن آنان آزاد باشند و در عوض بتوانند در مدينه بدون هيچ گونه محدوديتي رفت و آمد داشته باشند ودر حقيقت نبض اقتصادي مدينه را در دست گرفتند ؛ زيرا مسلمانان نمي توانستند به طور مستقيم با كفار در ارتباط باشند و يهود بني قريظه در بسياري مواقع نقش واسطه را ايفا مي كردند .

2 . يهود بني قريظه با خود فكر مي كردند كه بعد از حمله به مدينه عملي مي شد ، تمامي مردان را اعدام كرده و زنان و كودكان به اسارت مي گيرند و اين عمل سعد دقيقا مطابق با طرحي بود كه ايشان براي مسلمانان داشتند .

3 . در قوانين يهود و تورات چنين آمده است كه : هنگامي كه به قصد نبرد آهنگ شهري نمودي نخست ايشان را به صلح دعوت نما ؛ و اگر آن ها از در جنگ وارد شدند ، شهر را محاصره كن و وقتي بر شهر مسلط شدي مردان را از دم تيغ گذرانده و زنها و كودكان و حيوانات و هرچه در شهر موجود است را به غنيمت بگير .

و در واقع او به همان قانون خود يهود دستور داده است .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
41 | اسد | United States - Detroit | ٢١:٤٣ - ٠٨ اسفند ١٣٩٠ |
اين داسنان ساخته فردي است که نواده يک يهودي سرشناس است و از اساس مغاير واقعيت است. شما يا جاهلانه يا در راستاي منافع صهيونيست ها چنين داستانهاي دروغين را منتشر ميکنيد
42 | ششش | The Netherlands - Nieuwegein | ١٢:٣٩ - ١٢ اسفند ١٣٩٠ |
خاك تويه اون سرت ...
43 | سيد امين | Iran - Tehran | ٢٢:٤٥ - ١٨ اسفند ١٣٩٠ |
با سلام و خسته نباشيد
يکي از محققان نازنين تاريخ اسلام با حد اقل پنج دليل محکم و متقن ثابت کردند که اين واقعه مطلقا وجود خارجي نداشته است و انشالله کتاب آن در سال آينده منتشر خواهد شد.
متاسفانه در بيان شان نزول آيات سوره احزاب در متون تفسيري ما به جاي اينکه علماي ما به دنبال کشف حقيقت بروند و در چنين موضوع مهمي به تحقيق بپردازند تا پوچ بودن آنرا ملاحظه کنند، عده اي اين واقعه دهشتناک را مثل اينجا با دلايل غير قابل قبول براي ايجاد آن توسط شخصي مانند پيامبر رحمت و نرم خويي، توجيه کرده و عده اي نيز چون جواب محکمه پسندي براي آن نداشته اند از کنار آن بي سر و صدا رد شده اند و صدايش را هم در نياورده اند تا کماکان مستمسکي باشد براي کوبيدن اسلام و حضرت علي (ع).

دو تا از اون دلايل که من يادم هست اينه که:

1- سند تمامي راوياني که اين واقعه را نقل کرده اند بدون استثنا نهايتا به فردي برميگردد که خود از قبيله بني قريضه بوده است و گذشته از اينکه خبر واحده تلقي مي شود و در فقه و تاريخ به خبر واحده اعتنايي نميکنند، با توجه به وجود راوياني در سلسله راويان اين واقعه که در تاريخ اسلام معروف به جعل روايات هستند(مانند محمد ابن مسلم که هزاران حديث جعلي از او نقل شده است)، با استناد به اصول کاملا قطعي علم رجال، سند آن کاملا مخدوش بوده و رد ميشود.

2- در متوني که اين واقعه از آنها نقل شده تعداد کشته شدگان اين واقعه از 300 نفر داريم تا حدود 3000 نفر که معمول آنها بين 700 تا 1000 نفر را ذکر کرده اند در حاليکه در کتبي که تعداد کل افراد کشته شده از دو طرف در تمامي جنگهاي پيامبر (ص) اعم از غزوه و سريه و .... (جمعا هشتاد و عندي مورد) را با سند و مدرک معتبر و با اسم و رسم جمع اوري کرده اند از جمله تاريخ ابن هشام که اتفاقا مورد وثوق شيعه و سني است، حدود 250 نفر از هر دو طرف (صدو خورده اي از مسلمانان و صد و خورده اي هم از طرف مقابل) بر شمرده اند. (بريد توي تاريخ ببينيد ديگه اکثريت جنگهاي مسلمانان در اين دوره بدون خونريزي بوده و معمولا تا ابهت و قدرت و گاها تعداد آنان را ميديدند يا فرار ميکردند و يا تسليم ميشدند و اکثر اين کشته ها هم در دو سه تا جنگ ابتدايي مثل بدر و احد بوده). حالا از ضعف قطعي سند که بگذريم چطور ميشود که در کل دوران پيامبر صدو خورده اي از کفار کشته شده باشند و در همين يکي حداقل 300 نفر و حتي تا 3000 نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
دو سه تاي ديگه هم بود که الان يادم اومد اما ديگه وقتشو ندارم براتون بنويسم
چقدر خوب بود که يا اين بحث به اين صورت موجود باز و پاسخ داده نميشد يا با تحقيق کامل و نه با توجيه پاسخ داده ميشد

خاک پاي همه محبان اهل بيت (ع)
44 | شمس | Iran - Tehran | ١٦:٤١ - ١٩ اسفند ١٣٩٠ |
اين داستان اولين بار 145سال بعد از واقعه در سيره ابن اسحاق و به نقل از يک يهودي از قبيله بني قريظه که بعدا مسلمان شده بود نقل شده است و راويان کساني بوده اند که به جعل حديث شهرت دارند. اين داستان پر از ابهامات و تناقضات است و به هيچ عنوان درست نيست و دلايل بسيار بر رد آن شمرده شده است. شما با چه تحقيقي و طبق چه سندي اين داستان را تاييد مي کنيد ؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

ما گفتيم در اين مدرك آمده است و آنها هم اظهار نظري نكرده اند ما نظري نسبت به تاييد يا رد آن نداده ايم در ثاني چه اشكالي دارد پيامبري كه خداوند او را به آينده تصميماتش آگاه كرده و علم غيب به او داده لذا مي داند كه اگر ببخشد چه مي شود يا اگر نبخشد چه خواهد شد چنين كاري انجام دهد و ثالثا آنها پيمان شكن بوده اند كه جزاي چنين فردي اين است و رابعا چه بسا اگر مسلمانان را شكست مي دادند و توطئه آنها مي گرفت بدتر از اين هم با مسلمانان رفتار مي كردند و...

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

45 | Ali Torabi | Iran - Tehran | ٠٧:٢٠ - ٢٠ فروردين ١٣٩١ |
آقا اين آمريکايي ها به اين بهانه که جنگ جهاني رو اموم کنن زدن ده ها هزار نفر زن و مرد و بچه رو کشتن
حالا غلط ميکنن بگن اين نسل کشي بوده!!!!!!!!!!
1 |محمدصادق عادلی|Germany - Falkenstein |٠٨:٠٤ - ١٩ ارديبهشت ١٤٠٢ |
0
 
0
این پاسخ واقعا شبهه را تثبیت کرده است رسول خدا افرادی که تسلیم او شود بی رحمانه همه را بکشد این کار یعنی کشتارحمعی و کاری که مشابه کار فرعون است که افراد مذکر را بکشد و افراد مؤنث را زنده نگهدارد. با منطق حقوققی امروز به شدت ضد انسانی است در حالیکه رسول خدا رحمت للعالمین است در فتح مکه از بدترین دشمنان خود گذشت رفتاری که با قبیله بنی نظیر و بین قنیقاع انجام داد، و کلا سیره رسول خدا که با جنگ و کشتار مخالف بود، درتعارض است و حتما اصل قضیه دروغ شاخدار است برای بندنام سازی رسول خدا است. ازاین پاسخ تان واقعا توبه کنید
پاسخ:
 با سلام
به نظر سما اگر یک داعشی اسیر شود، آیا صحیح است که او را آزاد کرد؟
بخشش و رحمت در همه جا درست نیست و گاهی باید محکم و قاطع برخورد کرد.
ترحم بر پلنگ تیز دندان، ستمکاری بود بر گوسفندان.
کما این که خود خداوند هم که از همه موجودات عالم حتی خاتم الانبیاء مهربان تر است، در موضع غضب خود را اشد المعاقبین معرفی می کند؛ پس هیچ بدنامی برای پیامبر صلی الله علیه و آله نیست؛ بلکه اتفاقا وقتی سیره پیامبر صلی الله علیه و آله را بررسی می کنیم، می بینیم که ایشان تا جایی که امکان دارد با عطوفت و مهربانی برخورد می کند؛ اما در جایی هم که رحم کردن اساسا اشتباه باشد، کاملا قاطع و محکم برخورد می کند.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
46 | ميلاد | Singapore - Singapore | ٢٣:٢١ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩١ |
چقدر شما سنگدليد!يعني چه که "آنها خيانتکار بودند و هيچ بعيد نبود که دوباره خيانت کنند..."؟. پيامبر رحمت،هرگز دستور به کشتار 800 يا 750 انسان تسليم شده ي دست بسته رو نمي ده، هر چند اون ها خيانتکار بوده باشند.در ضمن، اين کار باعث ميشه که پيروان اين پيامبر همچين جنايت هايي رو به نام دين در آينده مرتکب بشن.
47 | متين | Iran - Rasht | ١٨:٥٦ - ٢١ ارديبهشت ١٣٩١ |
اين آقاي ميلاد خان انگار تو اون زمان بوده که اينجوريمي گه امکان نداره بابا محمد هم يه بنده خدا حکومتشو در خطر ديده زده 500 نفرو کشته ديگه
48 | اويس | Sweden - Stockholm | ٠٦:٣٦ - ٠٤ خرداد ١٣٩١ |
سلام.
درسته که نميشه دقيقا صحت اين گفته هارو تاييد يا تکذيب کنيم.
ولي پيامبري که بدون خونريزي مکه را فتح کرد700 نفر يهودي را نميتواند بکشد

سلام و صلوات بر محمد و ال محمد
و بر پيروان شريعتش
49 | نميگم | Iran - Tehran | ٢٢:٥٩ - ١٥ خرداد ١٣٩١ |
اگر واقعا ميخواهيد تحقيق کنيد کتاب بيست وسه سال مرحوم علي دشتي را بيطرفانه بخوانيد تا همه چيز دستگيرتان بشود به اميد آن روز ....
50 | مجيد م علي | Sweden - Stockholm | ٢١:٠٧ - ١٧ خرداد ١٣٩١ |
با سلام جانب نميگم خوب نميگفتي حداقل به اسم خودت احترام ميگذاشتي . در مورد اون الي نمکزار خدا تو را با او محشور کنه ان شاء الله لبيک يا علي
51 | حقيقت جو | Iran - Tehran | ١٢:٣٥ - ٢١ خرداد ١٣٩١ |
من ازين ماجراي بني قريضه خيلي شوكه شدم اميدوارم صحت نداشته باشه من ديني كه پيامبرش ظالم باشه نميخام.حسابي سردرگم شدم
52 | بهزاد | Iran - Tehran | ١٠:٥٠ - ٠٧ تير ١٣٩١ |
متاسفانه انگار واقعيت داره
53 | صادق | Romania - Bucharest | ١٠:٤٠ - ٠٢ مرداد ١٣٩١ |
غني بودن راويان: ماجراي اين داستان تقريباً در تمامي منابع قديمي (که برخي با ابن اسحاق همزمان بودند) و در تفاسير قرآن آمده‌است. اين موضوع غني بودن نقل کنندگان اين داستان را ميرساند. [۴] مثلاً ابوعبيد القاسم بن سلام در الموال ماجراي بني قريظه را بهمراه اسنادش نقل مي‌کند که در جزئيات مربوط به ظاهر شدن جبرئيل، قضاوت سعد و جزئيات مربوط به تعداد افرادي که کشته شده‌اند تقريباً با آنچه ابن اسحاق يکي است. اما اسناد آن با اسناد ابن اسحاق تفاوت دارد. اشارات فقيهاني مانند الشيباني، الشافعي، ابوعبيد، و الماوردي نشان مي‌دهد که فقهاي قديمي کاملاً با سيره و مغازي (و از جمله داستان بني قريظه) آشنا بودند و از آنها استفاده جستند. در دوره مقارن با عصر پيامبر هيچ کس به کليت اين داستان ايراد نگرفته و تقريبا در تمام منابع دست اول شيعي و سني تاييد و ذکر شده ! همچنين، به باور شيعه که امامان داراي علم غيب اند و نيز وظيفه ي تبيين و روشن کردن حقايق دارند ، چنانچه ايرادي بر کليت اين روايت وارد بود، بايست اعلام ميداشتند، که هيچکدام از امامان معصوم چنين نکردند! وقايع تاريخي را بايد در بعد زماني و مکاني خود بررسي کرد! مشکل برخي اين است که از عصري که بريدن دست و گردن زدن امري عادي بود انتظار حقوق بشر دارند ! ايراداتي هم که در عصر حاضر توسط اندکي انديشمند به اين داستان وارد شده و کليت آن را زير سوال برده اند، سرشار از بي ملاحظه گي و غرض ورزانه است! چنانچه در بالا ذکر شد هم عصران ابن اسحاق با سندي متفاوت نيز اين داستان رو نقل کردند و اينطور نبوده که تمام مورخان صدر اسلام، دچار اشتباه شده و فريب ابن اسحاق را خورده باشند برعکس اغلب هم دوره اي هاي ابن اسحاق و مورخاني که به او استناد کردند او را فردي راست گفتار مي پنداشتند ! همچنين دعوايي که بين مالک و ابن اسحاق وجود داشت بيشتر به مسائل شخصي برمي گشت، کيسجر ماجراي دجال خطاب کردن ابن اسحاق توسط، مالک را مربوط به داستاني ميداند که ابن اسحاق بصورت تحقيرآميز نسبت به يکي از تاليفات مالک سخن گفت... در اتفاق افتادن اين موضوع در تاريخ، جاي خالي وجود ندارد و اکثريت بر صحت اين روايت نظر دارند اختلاف نظر در جزئيات و تعداد کشته شدگان است! سوره انفال(به معني غنائم*) آيه 67: ترجمه فولادوند: هيچ پيامبرى را سزاوار نيست كه [براى اخذ سربها از دشمنان] اسيرانى بگيرد تا در زمين به طور كامل از آنان كشتار كند شما متاع دنيا را مى‏خواهيد و خدا آخرت را مى‏خواهد و خدا شكست‏ناپذير حكيم است اين آيه هم نوع برخورد الهي با دشمنان و اسيران را به وضوح نشان ميدهد منبع ترجمه کلمه انفال*: ؟؟ ترجمه تفسير الميزان جلد 16 صفحه 451 گفتند: ما هرگز از دين تورات جدا نخواهيم شد، و آن را با دينى ديگر معاوضه نخواهيم نمود گفت : دوم اينكه اگر آن پيشنهاد را مى پذيريد، بياييد فرزندان و زنان خود را به دست خود بكشيم ، و سپس با محمد نبرد كنيم ، و حتى اموال خود را نيز نابود كنيم ، تا بعد از ما چيزى از ما باقى نماند، تا خدا بين ما و محمد حكم كند، اگر كشته شديم بدون دل واپسى كشته شده ايم ، چون نه زنى داريم ، و نه فرزندى و نه مالى ، و اگر غلبه كرديم تهيه زن و فرزند آسان است ، گفتند: مى گويى اين يك مشت بيچاره را بكشيم ؟ آن وقت ديگر چه خيرى در زندگى بدون آنان هست ؟ گفت : اگر اين را هم نمى پذيريد بياييد همين امشب كه شب شنبه است ، و محمد و يارانش ‍ مى دانند كه ما در اين شب نمى جنگيم ، از اين غفلت آنان استفاده نموده به ايشان شبيخون بزنيم ، گفتند: آيا حرمت شب شنبه خود را از بين ببريم ؟ و همان كارى را كه گذشتگان ما كردند بكنيم ، و به آن بلاى كه ميدانى دچار شدند، و مسخ شدند ما نيز دچار شويم ؟ نه ، هرگز اين كار را نمى كنيم ، كعب بن اسد وقتى ديد هيچ يك از پيشنهادهايش پذيرفته نشد، گفت : عجب مردم بى عقلى هستيد، خيال مى كنم از آن روز كه به دنيا آمده ايد حتى يك روز هم در خود حزم و احتياط نداشته ايد سرانجام يهوديان بنى قريظه و حكميت سعد بن معاذ درباره آنها زهرى مى گويد: رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) در پاسخ بنى قريظه كه پيشنهاد كردند يك نفر را حكم قرار دهد، فرمود: هر يك از اصحاب مرا كه خواستيد مى توانيد حكم خود كنيد، بنى قريظه سعد بن معاذ را اختيار كردند، رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) قبول كرد، و دستور داد تا هر چه اسلحه دارند در قبه آن جناب جمع كنند، و سپس دستهايشان را از پشت بستند، و به يكديگر پيوستند و در خانه اسامه باز داشت كردند، آنگاه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) دستور داد سعد بن معاذ را بياورند، وقتى آمد، پرسيد: با اين يهوديان چه كنيم ؟ عرضه داشت جنگى هايشان كشته شوند، و ذرارى و زنانشان اسير گردند، و اموالشان به عنوان غنيمت تقسيم شود، و ملك و باغاتشان تنها بين مهاجرين تقسيم شود، آنگاه به انصار گفت كه اين جا وطن شما است ، و شما ملك و باغ داريد و مهاجران ندارند رسول خدا (صلى اله عليه و آله و سلم ) تكبير گفت ، و فرمود: بين ما و آنان به حكم خداى عزوجل داورى كردى ، و در بعضى روايات آمده كه فرمود: به حكمى داورى كردى كه خدا از بالاى هفت رقيع رانده ، و رقيع به معناى آسمان دنيا است
54 | محمد | United States - Fremont | ٢١:٤٤ - ٠٢ مرداد ١٣٩١ |
واقعا از اين منطقي که در جواب دادن به نظر داشتن تعجب مي کنم .
55 | ن | Iran - Tehran | ٢١:٢٥ - ١١ مرداد ١٣٩١ |
توصيه مي كنم اين لينك رو بخونيد .http://www.saeed1358.blogfa.com/post-46.aspx ضمن اينكه نپذيرفتن وقايعي كه در كتب معتبر تاريخي اومده دليلي براي دروغ بودن اون نيست.
56 | حقيقت گو | Iran - Shiraz | ١٢:٢٣ - ١٩ مرداد ١٣٩١ |
درود برشما..اقا صادق تاحدودي به موضوع اشاره کردند ومن ديگه نيازي نميبينم که بخوام دراين مورد بحث کنم..ليکن مردانشان رو کشتيد با زنانشان چه کار داشتيد؟ دران واقعه حتي يک زن هم گردن زده شد و ان زن حسن القرظي بود که جرمش پرتاب سنگ درجريان محاصره ي بني قريظه بود..زنانشان را به نام اسيري گرفتيد با کودکان چه کارداشتيد؟؟ اين حادثه وجود نداشت اصلا، پس چرا با بني قينقاع انطور رفتار شد؟؟ بني قينقاع هيچ با بني نضير چرا انگونه رفتار شد واموالشان مصادره شد؟؟ اينم هيچ جريان سرية النخله چي ميشه؟؟ اونجا چرا به کاروان قريش حمله شد؟؟ اينم هيچ چرا نخلستان طايف وبني ثقيف به اتش کشيده شد؟؟ اينم نه چرا؟؟ چرا؟؟ چر؟؟ مشکل شما اينه که نميخواهيد واقعيت رو باور کنيد. حال اگر چيزي بر ضد شما باشد توجيه مييکنيد که نه خبر موثق نيست نه اختلاف نظر است نه فلان فلان تا خودتون رو تبريه کنيد ..وللي اگر چيزي به سود شما باشد هرکاري ميکنيد تا صحت انرا به اثبات برسانيد مثل جريان شير خوردن محمد از ابوطالب...حالا يکي بهتون انتقادئ کنه کم بياريد سريع تغيير موضع ميديد ميگيد که نه نقل خبر واحد است وخبرواحد حجيت ندارد... در رد افکار شما کتابهاي خوب نگاشته شده ولي خوب شما اجازه نميديد کسي تحقيق کنه...جريان غرانيق رو يادتونه؟ اونجا که محمد جلو بتها سجده کرد؟؟ اينو چي ميگيد؟؟ اينم نه؟؟؟ بريد به همين خيال خوش باشيد که کاملترين وبهترينيد ..من نميگم محمد فرد خيلي بدي بوده نه ولي اونجوري که شما تصور ميکنيد نبوده.. اگرهم منظورتونم قرانه که خود دانشمندان اسلامي برخيشون مثل ابراهيم نظام... دارن تاکيد ميکنن که اگر هم معجزه اي در اين کتاب درکار باشه دراينده نگريه..خيلي از احکامش امضاييه حتي روزه که مشخصا از عقايد اعراب جاهلي گرفته شده وقبل از اونم از يهوديا..بريد تورات بخونيد...خيلي از چيزهايي که درتورات اومده در قران بعدها وارد شده وجالب اينه ..تورات حتي سخن خود موسي هم نيست چه برسه خدا..اصلا وجودموسي از نظر تاريخي ثابت نشده...تو اين جريان هم ابن اسحاق وواقدي اشتباه ميگن ولي کليني درست ميگه اره؟؟... نه ديني رو درست ياد گرفتيد نه پيغمبرخدا تون رو نه امامتون رو ...حقيقت رو بگيد من خودم پيرو نهج البلاغه هستم واز نظر نثر وعلم خيلي پربارتر ميبينمش چرا حقيقت رو نميگيد وواقعيت رو جعل ميکنيد؟..من که کلا از شما نااميدم در انتظار فرج باشيد که خيلي بهتره براتون.بدرود.

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
در واقعه بني قينقاع و بني نظير به جهت نقض عهد، يهوديان از مدينه اخراج شدند و در واقعه بني قريظه هم يهوديان قصد قتل رسول الله صلي الله و عليه و آله را داشتند و در ثاني به حكم سعد رضايت دادند و سعد حكم به قتل آنها كرد و در مورد تعداد كساني كه به قتل رسيدند هم سند قطعي نيست فقط در مجموع، قتل تعدادي از آنها قطعي است به دليل آيه قرآن و اما در سريه نخله هم فقط يك نفر از دشمن كشته و دو نفر اسير شدند كه بعد آنها هم آزاد شدند و حمله به اين كاروان هم در مقابل مصادره كردن قريشيان در مورد اموال مسلمانان در مكه بوده است.
آتش كشيدن نخلستان را هم از جيب مبارك گذاشته ايد! چنين چيزي حقيقت ندارد.
بقيه سخنان شما هم به مانند يك آتشفشاني كه فوران كنه و هرچه در دل از غضب و كينه از اسلام داره بيرون بريزه نفهميده ريخته ايد! سخن با دليل شنيديد با دليل رد كنيد تا قبول كنيم پيامبر صلي الله و عليه و آله هم بسيار بالاتر از آنچه ما فكر مي كنيم هستند مقام ايشان را فقط خدا و مقربان درگاهش مي دانند و بس.
السلام علي من اتبع الهدي
گروه پاسخ به شبهات
(1)
57 | هادي | Iran - Tabriz | ٠٢:٢٥ - ٣١ مرداد ١٣٩١ |
تعجب نکنيد چنين چيزي وجود داشته حتي امام خميني هم در يکي از سخنرانيهاش به ان اشاره کرده و گفته اميرالمومنين به دستور پيامبر 600نفر يا بيشتر را گردن زده
58 | علي اصغر | Iran - Ardabil | ٠٢:٠٣ - ١١ مهر ١٣٩١ |
ضمن تشکر و قدر داني به خاطر اين جوابهاي دندان شکن و دشمن شکني که به معاندان اسلام داده ايد خواهشا از استاد رائفي بخواهيد در مورد قضيه بني قريظه جلسه اي داشته باشند.
59 | سروش | Iran - Hashtrūd | ١٥:٣٥ - ٢٦ آبان ١٣٩١ |
ازوقتي اين جريان قتل وعام وشنيدم ونسبت به اسلام بدبين شدم.اميدوارم دروغ باشه چون با هر بهانه اي توجيح پذير نيست ويه جنايت واقعيه اما مطمعن هستم دروغه چون پيامبر اسلام پيامبر رحمت بود.
60 | مرتضي | United Kingdom - London | ٢٢:٥٨ - ١٢ آذر ١٣٩١ |
دوستان من بحث خيلي خوبه ولي جدل اصلا خوب نيست.
اين بحثا خيلي خوبه و من وقتي نظرات رو ميخوندم واقعا خوشحال شدم از ديدن عزيزاني که دين رو همينطوري قبول نميکنند.
اساس دين اسلام بر پايه تحقيقه ولي نه تحقيق با يک منبع و دو منبع، عزيزاني که در اين موضوع دچار شک هستند بدانند درهاي تحقيق به روي اونها بازه
بسم ا... رو بگو و همه جانبه تحقيق کن و نظرات ديگران رو هم زود رد نکن
من شخصا نظري در مورد اين واقعه نميدم تا از لشکر شيطان نشوم که گفته اند عجله کار شيطان است
61 | علي راستگو | Iran - Bushehr | ١٤:٣٨ - ١٦ آذر ١٣٩١ |
اين داستان کار صهيونيستها و امريکايي ها است پيامبر پاک است.
62 | سيد جليل | United States - Cheyenne | ٢٢:٣٤ - ٢١ آذر ١٣٩١ |
جناب راستگو راست ميگويد، کار کار انگليسي هاست. پيامبر پاک است چون دستور خدا را انجام ميدهد، در راه خدا جهاد کرده و به بهترين نحوه ممکن با يهوديان نجسي که به دين حق نمي گروند برخورد کرده. کسي که اين را قبول ندارد پس بايد حضرت خضر را هم ناپاک بداند به علت کشتن پسربچه قبل از ارتکاب جرم! در صورتي که خضر فرمان خدا و بهترين عمل ممکن را انجام داده، پيامبر اسلام پيامبر رحمت است، و نابود کردن دشمنان سرسخت اسلام نيز رحمت خدا بوسيله ي پيامبر است والله اعلم
63 | محمد | Iran - Zarrīn Shahr | ٢١:٤٣ - ٠٧ بهمن ١٣٩١ |
سلام تا وقتي به مسائل تاريخي با حب و بغض نگريسته شود واقعيت شفاف نخواهد شد دوستان خارج از تعصبات ديني نظر بدهند
64 | امير باقري | Iran - Tehran | ١٤:٥٥ - ٠٦ اسفند ١٣٩١ |
بنام خدا
عزيزان ، لطف كنيد هر چيزي را خيلي زود و با ساده لوحي قبول نكنيد ، قوم يهود از اين هولوكاست هاي ساختگي تاريخي زياد دارد . در متون ارسالي بعضي از شما عزيزان منطق و عقل بسيار روشن است ، ولي در بعضي ديگر متاسفانه نه .
توصيه ميكنم در زمينه اطلاعات تاريخي ومخصوصا تاريخ اسلام (كه فعلا" مورد هدف قرار گرفته )كمي به مطالعه كتب معتبر و مهمتر ازهمه منطق عقلي دينمان مراجعه كنيم و نگذاريم هر مقرضي با چهره ديني شبهه برايمان ايجاد كند . خدا همگي ما را براه راست هدايت ودر اين راه مداوم
حفظمان كند .
65 | رضا جباري | Iran - Qazvin | ١٩:٤٢ - ٠٩ اسفند ١٣٩١ |
اين داستان يك افترا و تهمت بزرگ به اسلام و حضرت پيامبر و جناب امير المومنين ميباشد چگونه پيامبر رحمت العالمين را آدمكش معرفي ميكنند واقعا خجالت دارد اين داستان را اگر در وحشي ترين قبايل آدمخوار هم مطرح كنيد حس انزجار و نفرت از دين اسلام ايجاد ميكند يهوديان خيانت كردند آيا فقط يك نفر بين آنها مخالف اين خيانت نبوده است (كه طبق تاريخ بوده) حال با قتل دسته جمعي همه مردان خون ناحق ريخته نشده است چگونه كسي كه با قاتل مشخص و عيان خود مدارا ميكند ميتواند يك شهر را گردن بزند به جرم اثبات نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا شما جاهلان و افترا زنندگان به ساحت مقدس نبوي و امير مومنان را هدايت كند اگر فقط يك در صد آنها را ميشناختيد امكان زدن اين حرفها به صفر ميرسيد قبل از صحبت در مورد پيامبر و امامان معصوم فقط يك دقيقه در مورد كسي كه ميخواهيد صحبت كنيد تحقيق كنيد پيامبري كه در قرآن خدا به او عتاب ميكند و سرزنش ميشود كه چرا از غصه كافران و بت پرستان ( و نه يهود كه حداقل خدا را ميشناسند و پيامبران او حضرت موسي و يوسف و سليمان و داوود و .......... را قبول دارند ) نزديك است كه خود را به هلاكت رساند!!!!!!!!!!! چگونه يك همچين حكمي ميدهد اگر فقط يك كم انصاف داشته باشيد بايد از خجالت گفتن اين حرفها تا قيامت سرافكنده باشيد
66 | اشكان | Iran - Tehran | ٢٢:٥٣ - ١٦ اسفند ١٣٩١ |
با سلام و درود فراوان خدمت همه دست اندركاران و مخاطبان شريف اين سايت . من فردي بودم كه وقتي براي اولين بار آنهم در يك كتاب قديمي كه مربوط به قصص قرآن كريم و تاريخ انبيا بود ، اين قضيه يهود بني قريظه و سرنوشتشان را خواندم برايم قابل هضم نبود و شده بودم كاسه داغ تر از آش براي يهود!! اين دقيقا زماني بود كه من نمازم را ترك كرده بودم و خود متوجه نبودم كه وارد مسير اشتباهي شده ام. اكنون پس از دو سال گمراهي دوباره رحمانيت خداوند شامل حالم شد و نور حق به دل زنگار گرفته من تابيد و دوباره نمازم را ميخوانم وقتي حقيقت را با دلم احساس كردم به خاطر اشتباهي كه در مورد حقانيت اسلام و پيغمبر خاتم مرتكب شده بودم ناخودآگاه آنقدر گريه كردم كه پيراهنم از اشك چشمانم تر شد. يا محمد اي مايه رحمت عالميان مرا ببخش كه به رسالتت شك كردم. امروز مرام يهوديان كه چيزي جز شيطان پرستي و جن پرستي نيست حق و حقيقت را به انسان متفكر حق طلب نشان مي دهد. اي مردم نماز بخوانيد و با خلوص دل بخوانيد تا حقيقت را با چشم دل ببينيد. به اطراف خود نگاه كنيد و ببينيد كه تنها يهوديان و يهودي پرستان (اهل سنت يا همان سني ها ) هستند كه با طرح گزينشي و موذيانه اين قبيل مسائل سعي در از بين بردن اعتقادات مردم هستند. يك سني به من ميگفت: "اگر ميخواهي بداني كه اسلام چه دين كثيفي(!) است ماجراي يهود مظلوم بني قريظه را بخوان!" و همين براي من(اشكان) كافي است تا بدانم كه ((سني يعني بي دين )) ، كافي است تا به حقانيت ولايت مولايم امير مؤمنان علي ابن ابي طالب ايمان آورم. من پاسخ منطقي دست اندركاران اين سايت به اين سوال را كاملا ميپذيرم و از بقيه نيز خواهش ميكنم كه بدون كينه جويي و غرض ورزي به پاسخ درست اين سايت دقت كنند و با توجه به جناياتي كه امروز قوم يهود در سرزمين هاي اشغالي ميكنند كلاه خود را قاضي كنند. براستي كه خداوند هر كه را خواهد هدايت ميكند و هر كه را نخواهد در ضلالت و گمراهي رها ميكند و من تنها ميتوانم از درگاه خداوند براي همه انسانها درخواست ((هدايت)) كنم.
و اما سؤالي دارم از يهودي پرستاني كه ادعاي بشردوستي دارند ؛ لطفا به من ايراني جواب دهند كه : (( گناه و جرم آن 77000 مرد و زن و كودك و جوان ايراني كه 2500 سال پيش به خاطر سعايت يك زن هرزه يهودي به نام " استر " ، در تمامي شهرهاو روستاهاي امپراطوري پارس ، توسط يهوديان در عرض دو روز بيرحمانه كشته شدند ، چه بود؟؟؟ ))
67 | شاهد | United States - Fremont | ١٤:١٤ - ٢٦ اسفند ١٣٩١ |
جالبه..در لحظاتي که ما دلمشغول مباحثي هستيم که نه به درد دنيايمان ميخورد ونه به درد آخرتمان ، انسانهاي بيگناهي ازهردين وآئيني کشته ميشوند آش همين آش است وکاسه همين کاسه..اي کاش بياموزيم که دين يک مقوله شخصيست و به تعداد هزانساني خدايي هست که او بدان اعتقاد دارد.حال چه الله .چه يهوه چه اهورا مزدا...
تازماني که به جرم اعتقاد به ديني خاص انسانها کشته ميشوند اين مشکلات راپاياني نيست.الهم عجل لوليک الفرج
68 | رامين جوادي | Iran - Rasht | ١٨:١٩ - ٢٧ اسفند ١٣٩١ |
با درود وسلام بر مردان خدا انهاي راه پيامبران را ميروند به عشق وشوق وصل او پيامبر هم بنده اي همچون من و شما بود که خودشان هم همين را گفته اند حال تصور کنيد کسي در همسايگيتان قصد تعرض به شما ومال و ناموستان رادارد کاري ندارم چقدر عرضه و دل وجرات در عمل داريد از نظر ذهني چه کارهايي به فکرتان ميرسد تا براي دفاع از خود انجام دهيد حال فکر کنيد اگر بيخيال آن همسايه متعصب شويد حتما افکارش را عملي خواهد کرد تنها انسانهاي بي عرضه و ترسو و خائن و بي احساس هستند که همه چيز را رها کرده و فقط جان خود را نجات ميدهند آيا شما از پيامبر به آن عظمتي انتظار ترس وکوتاهي رها کردن ملت خود را داريد آيا شما اتضار داريد عراقي را نميکشيم و شهيد نميشديم تا وارد کشور شوند و ناموس شما را به اسارت بگيرند و پدرانمان را بکشند فکر ميکنيد شهيدان با اين افکار جان دادنند اگر فردا يي جنگ شود شما اموال و ناموستان جا ميگذاريد و به منفعت خود فکر ميکنيد اگر اينقدر ذليل وخوار هستيد جايي درا ين بحث نداريد که مطمئنا همينگونه است و شما حتي طاقت يک مشت را هم نداريد چه برسد جنگ وديدن خون که حتما پس ميافتيد و ناموس خود را هم رها ميکنيد
69 | عبدالله | United States - Fremont | ١٥:٢٧ - ٠٦ تير ١٣٩٢ |
اقا دمتون گرم خيلي زحمت کشيديد خدا ااجرتون رو بده دهن هر چي تفرقه انداز و شبهه کنه بستيد انشاء الله آقامون امام زمان ازتون راضب باشه...
70 | Hala | United States - Longmont | ١٥:١٣ - ١٣ تير ١٣٩٢ |
شما لطفا اگه مسلمونى پيامبر رحمت را جنايتكار نشون نده وازاين داستانها حتى حقيقى كه مردم رااز خدا دور ميكنه نگوييد.الان من خودم كمى دلچرك شدم نسبت به دينم.مقاله را حذف كن
71 | aaa | Iran - Shiraz | ١٦:٠٧ - ١٥ تير ١٣٩٢ |
بادرود.ادم خوبه يه کم حقيقتگو باشه من خودم به تاريخ اسلام شديدا علاقه دارم و به اين نتيجه رسيدم که اين دين با زور و به ضرب شمشير گسترش يافته.اخه چجوري ميخايين کشتن 700نفرو توجيح کنيد؟
72 | شمس الدين جليليان | Iran - Tehran | ١٢:٢٦ - ١٤ مرداد ١٣٩٢ |
کامنتهاي 56و71. وهابي ها کم بودند يهودي ها و ملحدها هم به جمع نظر دهنگان پيوستند . اولا زماني که حکمي صادر شود خصوصا اگر از مبتني بر قانون و احکام الهي باشد فرقي ندارد که يک نفر مشمول آن شود يا 700 نفر يا هر تعداد ديگري ثانيا سابقه ي يهود در مدينه و هم اکنون در فلسطين به خوبي گوياي اين واقعيت است که بايد همه کشته مي شدند و حتي يک يهودي هم زنده نمي ماند اما چه مي شود کرد پيامبر اسلام پيامبر رحمت بودند و از طرفي شرايط اين کار مهيا نبود و خلفاي بعدي نيز نه تنها ريشه ي يهود را قطع نکردند که از نظريه پردازان و تئوريسين هاي آنان مثل کعب الاحبار در تحريف تاريخ اسلام و سنت پيامبر بيشترين بهره برداريها را کردند و بخش عظيمي از خرافات بي پايه موسوم به اسرائيليات را وارد تاريخ اسلام نمودند . کساني که براي بني قريظه دل مي سوزانند چرا به اين موضوع اشاره نمي کنند که سران قبيله ي بني قريظه خواستند علي رغم پيماني که با پيامبر بسته بودند سنگي بر سر پيامبر فرودآورند و آن حضرت را به قتل برسانند از همه ي اينها که بگذريم اگر مسلمان مي شدند يا اقلا عذرخواهي و توبه مي کردند از طرف رحمه للعالمين مورد عفو واقع مي شدند . و کساني که به برقراري اسلام در سايه ي شمشير ايراد گرفته اند بدانند که جهاد از واجبات بوده و هست و ابزار جهاد هم شمشير است و البته آخرين ابزار . برويد تاريخ را بخوانيد اگر در تمام جنگهاي پيامبر حتي يک مورد هم پيدا شود که پيامبر آغازگر بوده باشند سخن شما طاعنان درست است .
73 | ميثم | Iran - Ahvaz | ٢٢:٥٢ - ٢٥ مرداد ١٣٩٢ |
نصيحتي به دوستاني ميکنم که راه دروغ دانستن اين وقايع را پيش گرفته اند دارم
بهتر است دلايل عقلي را بدون رافت مسيحايي در نظر بگيريد و خود را به مهلکه بودا نيندازيد
چرا که رفع بلاهايي چون يهود و خوارج حتي از دشمنان علني واجب تر است
چرا که علي (ع) به اين موضوع افتخار ميکند و به شکستهاي ظاهري چون صفين اظهار تاسف نمي کند
74 | شمس الدين جليليان | Iran - Tehran | ٢٣:٢٠ - ١٥ شهریور ١٣٩٢ |
کامنت 71 - بنده نمي دانم که شما از کدام قماشيد . اولا توجيه نه توجيح ثانيا همانگونه که در کامنت72 عرض کرده ام شمشير آخرين ابزار بوده است گسترش اسلام و دعوت همه ي انسانها به اسلام از اهم واجبات است و در شريعت اسلام غير مسلمان کافر و نجس العين است و هفت نفر و هفت ميليونش فرقي ندارند . ضمنا کسي اين کار را توجيه نکرده و نياز به توجيه کردن نيست چون پيامبر معصوم شخصا حضور داشته اند و حکم آن حضرت حکم خدا بوده و حکمت احکام خدا و پيغمبر با کج فهمي هاي من و شما زير سوال نمي رود . کشتار بني قريظه ي کافر که از کشتار خوارج نهروان مهم تر نبوده هم از نظر تعداد مقتولين و هم از اين جهت که خوارج به ظاهر مسلمان بوده اند و بني قريظه غير مسلمان . علي در همه حال ستوده است هم در کسوت سرباز مطيع رسول اکرم و هم در کسوت حاکم اسلامي و هيچ کس با شمشير آن حضرت به درک واصل نگرديده مگر اينکه قتلش واجب و از رحمت الهي دور بوده باشد .کاش بعد از رحلت پيامبر به تعداد انگشتان دست از اصحاب پيامبر را به ضرب ذوالفقار به درک مي فرستاد و به بني قريظه ملحق مي نمود تا سقيفه بني شيطان شکل نمي گرفت ... .
75 | ميترا | Iran - Tehran | ٢٤:٤٤ - ١٧ شهریور ١٣٩٢ |
سلام آقا به خدا کافر بشي هزار بار بهتر از اينکه تفرقه بندازي و شبهه افکني کني !
76 | شمس الدين جليليان | Iran - Tehran | ٢٣:٣٣ - ١٨ شهریور ١٣٩٢ |
کامنت75ميترا خانم . با سلام اگر بنده منظور شما هستم به عرض مي رسانم انشا ءالله خداوند همه ي شبهه افکنان و تفرق اندازان را با ؟؟؟؟محشور نمايد . بنده فقط کامنت 71 را که با لحني مشابه مدعيان حقوق بشر شبهه افکني کرده جواب داده ام . والسلام
77 | حميد | Iran - Tehran | ٠٣:١٣ - ٢٨ شهریور ١٣٩٢ |
آسلام. به اين باور رسيدم که اگه بي دين باشيم لطف خدا هم بهمون کمتر ميشه، منم مثل اشکان چند مدت نماز نخوندم و هرکسي هم بهم ميرسيد تا کارمو خوب جلوه بده با اشاره به قضيۀ بني قريظه به مقدسات من توهين مي کرد و خودم هم واقعا به دينم بدبين شده بودم و به اين نتيچه رسيدم که بايد تحقيق کنم،الان خداروشکر به نماز خوندنم برگشتم و راجبه دين هم تحقيق ميکنم. بنده به نعمت و حکمت خدا اعتقاد دارم و با کشتن 700 نفر ازين جهت مخالفم که آيه 67 سوره انفال........و ازين جهت موافقم که سعد معاذ نماينده کشتار يهوديان بوده. يادمان باشد دين نعمتي شخصي است و هيچ اجباري نيز در دين نيست. هيچوقت سعي نکنيد ديگران رو قانع کنيد .يه خواهشي دارم هر مطلبي که مينويسيد با منبع ذکر کنيد و اصلا بهمديگه توهين نکنيد. ثانيا بنظرمن البته بنظرمن بعضي افراد البته بعضي افراد چونکه درگير مسايل سياسي هستند و ميخوان خودشونو روشنفکر جلوه بدهند خلاف نظر جمع و جامعه وبطور کل دين غالب او جامعه حرکت ميکنند لطفا با تعصب نظر نديد بلکه با ذکر منبع.....
در جواب يکي از دوستان! برادرمن جريان هولوکاست واقعيت داره( مستند اين جنگو ببين).
از دوستان 1سوال دارم؟ بسياري از افراد ميگن که بريد تاريخ طبري رو بخونيد، ميگن اين کتاب کشتار 700 نفر يهودي به دست علي (ع) را تاييد کرده. کسي راجبه اين سوال جوابي قانع کننده و مستحکم البته با مدرک داره بهم بده که بتونم اونها را قانع کنم ؟؟؟
ياحق

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ طبري اين مساله را در تاريخ خود از قول واقدي و بصورت انكاري نقل كرده است: «وأما الواقدي فإنه قال غزاهم رسول الله في ذي القعدة لليال بقين منه وزعم أن رسول الله أمر أن يشق لبني قريظة في الأرض أخاديد ثم جلس فجعل علي والزبير يضربان أعناقهم بين يديه وزعم أن المرأة التي قتلها النبي يومئذ كانت تسمى بنانة امرأة الحكم ؛ ...واقدي گمان كرده است كه رسول الله صلي الله عليه و آله امر فرمودند تا براي بني قريضه در زمين چاله هايي بكنند سپس ايشان نشستند و علي و زبير گردنهاي آنها را در برابر ايشان مي زدند...»

(تاريخ الطبري ، اسم المؤلف: لأبي جعفر محمد بن جرير الطبري الوفاة: 310 ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت ج 2، ص 104)

از ظاهر اين سخن فهميده مي شود كه او خودش به اين سخن معتقد نيست مضاف بر اينكه براي سخن واقدي هيچ سندي ارائه نمي كند.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
78 | اسمان | Germany - Nuremberg | ١٥:٢٩ - ٠٣ مهر ١٣٩٢ |
سلام.به همه دوستان عزيز-من همه نظريات شما را مطالعه کردم کسي که دينش را سطحي انتخاب کنه سطحي هم دين را ميگذره کنار. مسله بعدي اينکه چرا خودتان را درگير داستان يا حادثه و جنگ ميکنيد؟؟؟....
و چرا ميخواهيد امين بودن و با ايمان بودن پيامبر ص را فقط با اين داستان قضاوت ميکنيد ؟؟/ايا پيامبر ما کارهاي بزرگ ديگري نداشتن؟؟؟؟چرا تحقيق نمي کنيد و خودتان را درگير داستاني که صحتش مشخص نيست ميکنيد و ايا براي ايمان پيدا کردن فقط بايد با يک داستان پي برد و نبايد بيشتر راجع علي ع و پيامبر تحقيق کرد؟؟؟؟؟
و خوب و بد بودن انها را با اين حاثه تخمين زد؟؟؟
چرا به سميه و عمار و ياسر که اين همه شکنجه زير بت پرستان کشيدند کسي چيزي نميگه چرا کسي نميگه سنگهاي داغي که روي ياسر زير افتاب سوزان بر سينه او گذاشته بودن کسي از علي و پيامبر ص حمايت نکردو يا حمايت نميکنه؟؟؟؟
چرا چيزي نميگيد ؟؟چرا نميگيد 3 سال پيامبر با اهالي مدينه در دره اي سه سال در سختي گرسنگي و تشنگي به سر بردند چرا کسي نبود از پيامبر و يارانش دفاع کنه ؟؟//؟اگر حق ميگيد پس اين حرفها هم حقه ......
چرا با طرح اين مسايل ذهن و ايمان مسلمانان بازي ميکنيد چرا کاري ميکنيد که با افکار غلط انديشه مسلمانان بودن را خدشه دارکنيد
ميترسم زماني برسد مانند زمان علي ع که ميگفتند مگر علي نماز مي خواند
12 امام معصوم عليه اسلام به غير از درد و رنج وسختي چيزي نديدند چرا کسي از اين 12 بزرگوار حمايت نکرد در حالي که همه فرستاده خدا بودند و هستند
در ضمن قران سخن انسان نيست سخن خداست که بر انسال نازل ميشد
.قران معجزه ميباشد که حتي در ان مطالب علمي و پزشکي نيز مطرح شده اگر دقت کنيد علمي که هم از گذشته گفته هم از اينده مانند اثر انگشت و علم وراثت که با محارم خود ازدواج نکنيد امروزه متوجه شدند پزشکان چون بيماري ژنتيکي بوجود مياد .....و خيلي مسايل ديگر يا تولد کودک از خون بسته
تا نوزادي او در قران بيان شده.
نام محمد ص در در کتاب عبري معامعا و در انجيل احمد نيز امده حتي امدن پيامبر نيز در کتابهاي ديني ديگر هم بيان شده
خودتان را درگير مسايل که حتي خيلي از بزرگان قبول نمي کنند نکنيد و سنديتي ندارد مشغول نکنيد به مسايل محکمه پسند و عدله پسند مراجعه کنيد و با گفتن داستان نسبت به دين محمد ص بدبين نشويد .........
چه يهودي باشيد چه مسيحي چه مسلمان حق نداريد به دين يکديگر ايراد بگيريد .
و حرف اخرم اين است که محمدي که بر سر او زباله و کثافات شتر بر سرش ريختن و سکوت کرد و برايش دعا کرد چطور ميتواند ظالم باشد؟
اين ها همه مسايلي هستند که ميخواهند اسلام مارا و دين ما را بد و خشن جلوه دهند .اسلام دين صلح و رحمت است
سعد معاذ دستوري داد که خود يهوديان او را قبول کرده بودند.....و تازه از کجا معلوم شايد واقعا پيامبر مخالفت کرده نسبت به کشتن مردم اما سعد معاذ گوش نداده و گفته من بايد سر عهدم بمانم انها به مسلمانان خيانت کردن پس بايد تقاصشان را بدهند
هيچ وقت دوستان عزيزم به چيزي که خيلي ازش سند و مدرکي نسيت و شبهه ناکه خودتان را مشغول نکنيد به اساس و منطق وکل مسايل ديني به تفحص بپردازييد و با يک اتفاق نتيجه گيري نکنيد .
فکر ادم نميپذيره ادمي که رحمت للعالمينه دستور قتل بدهد اصلا با منطق و دين ما سازگاري ندارد. محمد ص اخرين پيامبر و رحمت جهانيان است و دين ما دين صلح و اشتي ميباشد ........
و در مقابل ظلم کوتاه نميايد و حق مظلوم را از ظالمين خواهد گرفت.................به اميد ظهور امام زمان عج...خدا يارو نگهدارتان باشد
79 | مسلمان بنده حق | Singapore - Singapore | ٢٢:٠٩ - ١٠ مهر ١٣٩٢ |
آفرين به اسلام که حقه افرين به آنهايي که به خوبي از اسلام دفاع کردن مرگ بر تمام دولتهاي کفر .
80 | وحيد ناصري | Iran - Tehran | ٢١:٥٤ - ٢٢ مهر ١٣٩٢ |
كلاً اسلام داستان هاي قشنگي داره. فقط يه آدم ادبياتي مي خواد تا شب ها بشينه برات تعريف كنه.
درباره اين داستان تو قرآن آيه داريم.پس چطور انكارش مي كنيد؟
بد فكر كنيم از همه سالم تريم.

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ درست است كه در مورد جنگ با بني قريظه در قرآن سخن گفته شده است اما آنچه در مورد آن بحث است جريان كشتن يهوديان در اين جنگ است كه در قرآن به اين مورد اشاره اي نشده است.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
  بعدی [1] [2] [3]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب