2024 April 19 - جمعه 31 فروردين 1403
چرا پيامبر اسلام (ص) با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟
کد مطلب: ٥١٢٤ تاریخ انتشار: ٠٣ بهمن ١٣٨٨ تعداد بازدید: 212463
پرسش و پاسخ » نبوت
چرا پيامبر اسلام (ص) با عايشه و حفصه ازدواج كردند ؟

سؤال كننده : يداله تبرائي

پاسخ :

در مورد اين ازدواج پاسخ هاي فراوان داده شده است :

پاسخ نقضي و اجمالي :

در ابتدا مي توان پاسخي نقضي داد كه :

رسول خدا طبق نظر اهل سنت علم غيب ندارد :

طبق نظر اهل سنت پيغمبر علم غيب ندارد و ازدواج و يا دوستي وي با كسي نمي تواند دليل بر صحت عقايد و رفتار وي باشد .

علت همان علت ازدواج حضرت نوح و لوط با همسرانشان بوده است :

حتي اگر بگويند رسول خدا وي را مي شناخته و با وي ازدواج كرده است ، علت ازدواج را همان علت ازدواج حضرت نوح و حضرت لوط با همسرانشان مي دانيم . با اينكه در قرآن كريم آمده است كه همسر ِ حضرت نوح و نيز همسر حضرت لوط ، همراه و همنظر با دشمنان ايشان بوده اند .

پاسخ تفصيلي :

علت امتحان رسول خدا صلي الله عليه وآله و مردم بوده است :

در شعر زيباي حافظ مي خوانيم :

من كه ملول گشتمي از نفس فرشتگان قيل ومقال عالمي مي كشم از براي تو

رسول گرامي اسلام در نهايت توجه به عالم بالا و مقام اقدس الهي بوده اند ؛ و حتي به قول شاعر نفس فرشتگان و هم صحبتي با ايشان براي رسول گرامي اسلام سخت بوده است ؛ زيرا نوعي اشتغال به غير خداست .

اما خداوند هر كسي را به نوبه خود آزمايش مي كند و براي آزمايش رسول خدا از ايشان خواست كه با عايشه ازدواج كند و با اين دستور ، در خانه وي كسي را قرار داد كه مي توانست مايه آزمايش ايشان باشد ؛ زيرا امتحان مردان بزرگ بايد به بزرگي خود ايشان باشد .

اما چون اين آزمايش مي توانست سبب اشتباه برخي ، در مورد شخصيت واقعي همسران رسول گرامي اسلام باشد ، خداوند هم در قرآن با بيان برخي اشكالات و اشتباهات همسران رسول خدا و همسران پيغمبران گذشته ، راه هدايت را براي مردم باز گذاشته است .

به عنوان مثال در سوره تحريم آيه ده همسر حضرت نوح و همسر حضرت لوط را به عنوان دو نمونه براي كفار معرفي مي نمايد كه با وجود حضور در خانه پيغمبران الهي ، باز گمراه شدند .

و در همين سوره در آيه 4 در مورد دو تن از همسران رسول خدا مي فرمايد :

إِنْ تَتُوبَا إِلَي اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُمَا وَإِنْ تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمَلَائِكَةُ بَعْدَ ذَلِكَ ظَهِيرٌ

سوره تحريم آيه 4

اگر ( شما دو همسر رسول خدا) به درگاه خدا توبه كنيد ، دل هاي شما به سوي او ميل پيدا كرده است ، اما اگر عليه او بر يكديگر كمك كنيد در حقيقت خدا خود سرپرست اوست و جبرئيل و صالح مومنان (نيز ياور اويند) و گذشته از اين فرشتگان نيز پشتيبان او خواهند بود .

و نيز در مي بينيم كه رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم در در مورد ِ آينده ي برخي از همسران خويش سخناني فرموده اند كه مي تواند ملاك تشخيص حق از باطل در موارد نياز باشد . به عنوان نمونه مي توان به روايتي كه بخاري آن را نقل كرده است اشاره نمود كه گفته است :

رسول خدا به خانه عايشه اشاره فرمودند و سه بار گفتند : فتنه ( آزمايش ) در اينجاست ؛ فتنه در اينجاست ، فتنه در اينجاست .

2873 - حَدَّثَنَا مُوسَي بْنُ إِسْمَاعِيلَ حَدَّثَنَا جُوَيْرِيَةُ عَنْ نَافِعٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ قَامَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَطِيبًا فَأَشَارَ نَحْوَ مَسْكَنِ عَائِشَةَ فَقَالَ هُنَا الْفِتْنَةُ ثَلَاثًا مِنْ حَيْثُ يَطْلُعُ قَرْنُ الشَّيْطَانِ

صحيح بخاري كتاب فرض الخمس باب ما جاء في بيوت ازواج النبي صلي الله عليه وسلم

رسول خدا به سخن ايستادند ، پس به سمت خانه عائشه اشاره كردند و سه بار فرمودند اينجاست فتنه ؛ همان جايي كه امت شيطان ظهور مي كنند .

علت ازدواج حضرت با ايشان سياسي بوده است :

يكي از اهداف ازدواجهاي پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) جهت سياسي - تبليغي بود ؛ يعني با ازدواج موقعيتش در بين قبايل مستحكم گردد و بر نفوذ سياسي و اجتماعيش افزوده شود و از اين راه براي رشد و گسترش اسلام استفاده نمايد.

حضرت به خاطر دست يابي بر موقعيتهاي بهتر اجتماعي و سياسي ، در تبليغ دين خدا و استحكام آن و پيوند با قبايل بزرگ عرب و جلوگيري از كارشكني هاي آنان و حفظ سياست داخلي و ايجاد زمينه مساعد براي مسلمان شدن قبايل عرب ، به برخي ازدواج ها رو آورد .

در راستاي اين اهداف پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) با زنان ذيل ازدواج كردند :

عايشه دختر ابوبكر از قبيله «تيم».

حفصه دختر عمر از قبيله بزرگ «عدي».

ام حبيبه دختر ابوسفيان از قبيله نامدار بني اميه.

ام سلمه از قبيله بني مخزوم .

سوده از قبيله بني اسد.

ميمونه از قبيله بني هلال.

صفيه از بني اسرائيل .

ازدواج مهمترين پيوند و ميثاق اجتماعي است، به ويژه در آن فرهنگ تأثير بسياري از خود به جا ميگذارد.

در آن محيطي كه جنگ و خونريزي و غارتگري رواج داشت، بلكه به تعبير "ابن خلدون" جنگ و خونريزي و غارتگري جزو خصلت ثانوي آنان شده بود، ( مقدمه ابن خلدون (ترجمه)، ج 1، ص 286) بهترين عامل بازدارنده از جنگها و عامل وحدت و اُلفت ، پيوند زناشويي بود.

از اين روي، پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) با قبايل بزرگ قريش ، به ويژه با قبايلي كه بيش از ديگران با پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) دشمن بودند ، مانند بني اميه و بني اسرائيل ، ازدواج نمود . اما با قبايل انصار كه از سوي آنان هيچ خطري احساس نميشد و آنان نسبت به پيامبر(ص) دشمني نداشتند، ازدواج نكرد.

گيورگيو ، نويسنده مسيحي مي نويسد:

محمد (صلي الله عليه وآله وسلم) ام حبيبه را به ازدواج خود درآورد تا بدين ترتيب داماد ابوسفيان شود و از دشمني قريش نسبت به خود بكاهد. در نتيجه پيامبر با خاندان بني اميه و هند زن ابوسفيان وساير دشمنان خونين خود خويشاوند شد و ام حبيبه عامل بسيار مؤثري براي تبليغ اسلام در خانواده هاي مكه شد.

محمد پيامبري كه از نو بايد شناخت، ص 207.

در بعضي از تواريخ مي خوانيم كه پيامبر با زنان متعددي ازدواج كرد و جز مراسم عقد انجام نشد، و هرگز آميزش با آنها نكرد، حتي در مواردي تنها به خواستگاري بعضي از زنان قبائل قناعت كرد.

و آنها به همينقدر خوشحال بودند و مباهات مي كردند كه زني از قبيله آنان به نام همسر پيامبر (صلي اللّه عليه و آله و سلّم ) ناميده شده ، و اين افتخار براي آنها حاصل گشته است ، و به اين ترتيب رابطه و پيوند اجتماعي آنها با پيامبر (صلي اللّه عليه و آله و سلّم ) محكمتر، و در دفاع از او مصممتر مي شدند.

ام سلمه از طايفه بني مخزوم - طايفه ابوجهل و خالد بن وليد - بود، وقتي كه رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) وي را به همسري خويش درآورد ، خالد بن وليد موضعگيري شديد خود را در برابر مسلمانان مورد تجديد نظر قرار داده و پس از مدتي نه چندان طولاني اسلام آورد.

پس از ازدواج رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) با جويريه و صفيه هيچگونه تحركي را از سوي بني نضير و بني مصطلق در برابر آنحضرت مشاهده نمي كنيم . از سوي ديگر، مشاهده مي كنيم كه جويريه از جهت بركت آفريني براي قوم و قبيله اش يك زن نمونه شناخته مي شود، و صحابه رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) يكصد خانوار از اسيران قوم و قبيله وي را بخاطر ازدواج پيامبر(صلي الله عليه وآله وسلم) با او آزاد مي كنند و مي گويند: اينان خويشاوندان رسول خدايند! و پرواضح است كه چنين منت گذاري بر يك طائفه و قبيله از سوي مسلمانان چه تاثير بسزايي در عمق جان آنان داشته است.

بنابراين ، ازدواج پيامبر با عايشه و حفصه ، نه به خاطر نبودن زني بهتر در آن جامعه و بلكه به خاطر مصالح مهمي بوده است كه جز با ازدواج پيامبر با آن دو تحقق نمي يافته است .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

موسسه تحقيقاتي وليعصر عج الله تعالي فرجه الشريف



Share
121 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١١:٥٦ - ٢٨ مرداد ١٣٨٩ |
جناب دشمن محمد امين

من همواره منتظر جواب سئوالاتم هستم!
122 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢١:٠٢ - ٢٨ مرداد ١٣٨٩ |
با سلام
برادر عزيز جناب سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) اجازه بدهيد كه ايشان اول جواب بنده را بدهد بعد .
از جماعت اهل سنت و همچنين كشته مرده هاي همفر هم ميخواهم در جواب به اقاي محمد امين كمك كنند .

يا علي
123 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢٣:٥٩ - ٣٠ مرداد ١٣٨٩ |
با سلام جناب محمد امين براي اخرين بار , دوتا سوال كوچك و اسان كردم , اين دوتا جواب شما براي خودتان مهم است , تكرار دوم : ▼▼▼ سوال اول . بي بي فاطمه بنت اسد مادر گرامي حضرت علي عليه الصلاه و السلام كي مسلمان شدند ؟. لطفاً به سال اكتفا كنيد از ماه و روز ننويسيد . ▲▲▲ سوال دوم بنده : سبب ازدواج حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم با ام حبيبه دختر ابوسفيان چه بود ؟ ▲▲▲ كمكت هم ميكنم . http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%D9%87_%D8%A8%D9%86%D8%AA_%D8%A7%D8%B3%D8%AF ============================================================================= يا علي يا علي
124 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٣:٢٠ - ٠٣ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام جناب محمد امين . شايد تا بحال بجواب صحيح رسيده باشيد , اما دوست دارم كمي از اين مسئله را براي شما بگشايم . حضرت ابوطالب در سال كه حضرت ابوطالب رحلت =================== . 1 ) پيامبر از شدت محبت به حضرت ابوطالب سال وفات وى را عام الحزن ناميد چنانکه حلبى مى‌نويسد: مات أبو طالب وخديجه عليهما السلام في عام واحد وهو عام الهجره، فسماه رسول الله صلى الله عليه وسلم عام الحزن. التوحيدي، أبو حيان علي بن محمد بن العباس (متوفاي ۴۱۴هـ)، البصائر والذخائر، ج ۴، ص ۱۷۹، تحقيق: د.وداد القاضي، ناشر: دار صادر - بيروت/لبنان - ۱۴۱۹هـ-۹۹۹م؛ المرسي، أبو الحسن علي بن إسماعيل بن سيده (متوفاي۴۵۸هـ)، المحکم والمحيط الأعظم، ج ۳، ص ۲۲۵، تحقيق: عبد الحميد هنداوي، ناشر: دار الکتب العلميه - بيروت، الطبعه: الأولى، ۲۰۰۰م؛ النويري، شهاب الدين أحمد بن عبد الوهاب (متوفاي۷۳۳هـ)، نهايه الأرب في فنون الأدب، ج ۱، ص ۱۵۷، تحقيق مفيد قمحيه وجماعه، ناشر: دار الکتب العلميه - بيروت، الطبعه: الأولى، ۱۴۲۴هـ - ۲۰۰۴م؛ السخاوي، الإمام الحافظ شمس الدين محمد بن عبد الرحمن (متوفاي۹۰۲هـ)، التحفه اللطيفه في تاريخ المدينه الشريفه، ج ۱، ص ۱۲، ناشر: دار الکتب العلميه - بيروت، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۴هـ/ ۱۹۹۳م؛ الحلبي، علي بن برهان الدين (متوفاي۱۰۴۴هـ)، السيره الحلبيه في سيره الأمين المأمون، ج ۳، ص ۴۹۸، ناشر: دار المعرفه - بيروت – ۱۴۰۰. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 ) حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم در تشيع جنازه ايشان حضور پيدا كردند : =============================================== ولمّا قيل لرسول الله: إن أبا طالب قد مات عظم ذلک في قلبه واشتدّ له جزعه، ثمّ دخل فمسح جبينه الأيمن أربع مرّات، وجبينه الأيسر ثلاث مرّات، ثمّ قال: يا عم ربيت صغيراً، وکفلت يتيماً، ونصرت کبيراً، فجزاک الله عني خيراً، ومشى بين يدي سريره وجعل يعرضه ويقول: وصلتک رحم، وجزيت خيراً. هنگامى که به رسول خدا (ص) خبر دادند که ابوطالب از دنيا رفته، اين مصيبت بر قلب او سنگينى نمود و ناله آن حضرت را شديد کرد. رسول خدا بر جنازه ابوطالب وارد شد، سپس به طرف راست پيشانى او را چهار مرتبه و به طرف چپش را سه مرتبه دست کشيد، سپس فرمود: اى عمو ! وقتى کودک بودم تو مرا بزرگ کردي، وقتى يتيم بودم تو سرپرستيم کرد، و هنگامى که بزرگ شدم تو يارى‌ام کردي، پس خداوند به تو پاداش خير دهد. سپس جلوى تابوت او رفت و فرمود: اى عمو ! تو صله رحم را به نيکى بجا آوردى و پاداش نيکى دادى‏. اليعقوبي، أحمد بن أبي يعقوب بن جعفر بن وهب بن واضح (متوفاي۲۹۲هـ، تاريخ اليعقوبي، ج ۲، ص ۳۵، ناشر: دار صادر – بيروت. 3 ) محبت پيامبر اکرم به عقيل به خاطر ابو طالب: ============================ محمد بن سعد و ديگر بزرگان اهل سنت در باره محبت رسول خدا صلى الله عليه وآله به جناب ابوطالب عليه السلام مى‌نويسند: عن أبي إِسْحَاقَ أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صلى اللَّهُ عليه واله و سلم قال لِعُقَيْلِ بن أبي طَالِبٍ: يا أَبَا يَزِيدَ اني احبک حُبَّيْنِ لِقَرَابَتِکَ مِنِّي وَحُبٌّ لِمَا کنت أَعْلَمُ من حُبِّ عَمِّي إِيَّاکَ. من تو را از دو جهت دوست دارم، دوستى به خاطر خويشاوندى که با من داري، دوستى به خاطر آنکه مى‌دانم عمويم ابوطالب تو را دوست داشت. از اين جمله معلوم مى‌شود که حضرت ابوطالب چقدر در نزد رسول خدا صلى الله عليه وآله داراى اجر و قرب بوده الزهري، محمد بن سعد بن منيع أبو عبدالله البصري (متوفاي۲۳۰هـ)، الطبقات الکبرى، ج ۴، ص ۴۳، ناشر: دار صادر - بيروت؛ الطبراني، سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم (متوفاي۳۶۰هـ)، المعجم الکبير، ج ۱۷، ص ۱۹۱، تحقيق: حمدي بن عبدالمجيد السلفي، ناشر: مکتبه الزهراء - الموصل، الطبعه: الثانيه، ۱۴۰۴هـ – ۱۹۸۳م؛ النيسابوري، محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاکم (متوفاي۴۰۵ هـ)، المستدرک على الصحيحين، ج ۳، ص ۶۶۷، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلميه - بيروت، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۱هـ - ۱۹۹۰م؛ إبن عبد البر، يوسف بن عبد الله بن محمد (متوفاي۴۶۳هـ)، الاستيعاب في معرفه الأصحاب، ج ۳، ص ۱۰۷۸، تحقيق علي محمد البجاوي، ناشر: دار الجيل - بيروت، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۲هـ؛ الجزري، عز الدين بن الأثير أبي الحسن علي بن محمد (متوفاي۶۳۰هـ)، أسد الغابه في معرفه الصحابه، ج ۴، ص ۷۰، تحقيق عادل أحمد الرفاعي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت / لبنان، الطبعه: الأولى، ۱۴۱۷ هـ - ۱۹۹۶ م؛ الذهبي، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان، (متوفاي۷۴۸هـ)، سير أعلام النبلاء، ج ۱، ص ۲۱۹، تحقيق: شعيب الأرناؤوط، محمد نعيم العرقسوسي، ناشر: مؤسسه الرساله - بيروت، الطبعه: التاسعه، ۱۴۱۳هـ. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4 ) زار قريش به حضرت بعد از وفات ابوطالب: ======================= چگونه مى‌تواند رسول خدا (صلى الله عليه و اله و سلم) اين همه ابراز محبت و علاقه به يک کافر و يا مشرک داشته باشد و ابوطالب چگونه مشرکى است که تا زمانى که زنده بود اجازه نداد هيچ آسيبى به پيامبر برسد: ما نالت مني قريش شيئا أکرهه حتى مات أبو طالب تا زمانى که ابوطالب زنده بود، قريش نمى‏توانست هيچ گونه ناخوشايندى براى من ايجاد کند. الحميري المعافري، عبد الملک بن هشام بن أيوب أبو محمد (متوفاي۲۱۳هـ)، السيره النبويه، ج ۲، ص ۲۶۴، تحقيق طه عبد الرءوف سعد، ناشر: دار الجيل، الطبعه: الأولى، بيروت – ۱۴۱۱هـ؛ الطبري، أبي جعفر محمد بن جرير (متوفاي۳۱۰)، تاريخ الطبري، ج ۱، ص ۵۵۴، ناشر: دار الکتب العلميه - بيروت؛ القرشي الدمشقي، إسماعيل بن عمر بن کثير أبو الفداء (متوفاي۷۷۴هـ) السيره النبويه، ج ۲، ص ۱۲۳؛ العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل (متوفاي۸۵۲ هـ)، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج ۷، ص ۱۹۴، تحقيق: محب الدين الخطيب، ناشر: دار المعرفه - بيروت =============================================================================== در نهايت چگونه ميشود كه ايشان را كه قبل از اسلام بدين حنيف اسلام ابراهيمي بودند و وارث حضرت عبد المطلب جد مطهر حضر محمد صلي الله عليه و اله باشند و بعد مسلمان نشده باشند ؟؟ در ضمن مادر حضرت علي عليه السلام حضرت فاطمه بنت اسد از سابقين در اسلام بود و بعد از حضرت خديجه كبري ( س ) دومين بانوئي بود كه بدين مبين اسلام گرويد ,و اين مسئله مورد اتفاق تمامي مذاهب اسلامي است . حال چگون امكان دارد كه اين بانوي محترم در همسري يك ( نعوذ بالله ) غير مسلمان بماند . يا رسول اكرم صلوات الله عليه و اله به ايشان انقدر محبت داشته باشند , يا حتي عدم ازار و اذيت شدنشان در مكه را مديون . بخدا قسم در وهله اول اين علماي شما در مقابل خداوند و رسولش حضرت محمد صلي الله عليه و اله مسئولند و در اخرت بايد جواب گوي اين افترا و اباطيل كه واقعاً عين كفر است باشند . =============================================================================== از شما ميخواهم كه بار پيدا كردن حقيقت خصوصا در اين مورد مطالعه داشته باشيد . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ منبع : حضرت ابوطالب (عليه السلام) http://sibtayn.com/fa/index.php?option=com_content&view=category&id=504&Itemid=1050 يا علي
125 | خاك | Iran - Isfahan | ٠٢:٢١ - ١٤ شهریور ١٣٨٩ |
اكثر اين اهل تسنن و وهابيون، خود را به خواب زده‌اند و هر چه استدلال بياوريم، آنها نهي مي‌كنند. يا حيدر كرار.
126 | ش.صفا | Iran - Tehran | ١٤:١٨ - ١٤ شهریور ١٣٨٩ |
مي‌شد همه شب‌‌هاي شب، نخوابد توي بسـتر پيامبر، مي‌شد جانش را سپر بلاي پيامبـر نکند، فقط يکي از آيه‌هاي قرآن کم مي‌شد؛ وَ مِن النّاس مَن يشري نفسه ابتغاء مَرضات الله. ( بقره / 207 ) مي‌شد توي رکوع انگشترش را به آن فقير انفاق نکند. فقط يکي از آيه‌هاي قرآن نازل نمي‌شد، ‌انّما وليّکم الله... و الّذين ... يؤتون الزّکوة و هُم راکعون. (مائده / 55 ) مي‌شد با همسرش، با بچه‌هايش، آن سه روز، افطارشان را به مسکين و يتيم و اسير ندهند، فقط از سوره‌هاي قرآن، هَل اَتي ( سوره انسان ) نازل نمي‌شد. مي‌شد. وقتي ديد دستش خالي‌ست و دينار و درهمي ندارد براي کمک به نظام اسلامي، نرود آب بکشد از چاه،‌ که به ازاي هر دلو، يک دانه خرما بدهندش، که بشود يک مَن خرما، که بيايد و بدهد به پيغمبر؛ به رهبرش. که آيه نازل بشود؛ وَ الّذين لا يَجدون الّا جهدهم. ( توبه / 79 ) مي‌شد آن‌قدر شجاعانه و دليرانه نجنگد که قرآن حتي به ضربه سمّ اسبش قسم بخورد: و العاديات ضبحاً. فالموريات قدحا. (عاديات / 1 و 2)ً مي‌شد باب مدينه علم نبوي نباشد، که دوست و دشمن بگويد مَن عِنده عِلم الکتاب، علي‌ست. مي‌شد توي حج آخر،‌ اين قدر ولايتش مهم نباشد که آيه بيايد بلِّغ ما اُنزل اليک من ربک فاِن لَم تفعل فَما بلّغت رسالته که دست عزيزي دستش را بالا ببرد، و بگويد من کنت مولاه فهذا عليٌّ مولاه که آيه نازل بشود اَليوم اکملت لکُم دينکُم و اتممتُ عليکُم نعمتي. (مائده / 3) مي‌شد؟ نه، نمي‌شد. او علي بن ابيطالب بود. همان مردي که ابن عبّاس مي‌گويد: نزلت في علي ثلاث مأته آيه / سيصد آيه در شأن علي(ع) نازل شده است. آيا باز هم دنبال جواب هستند افرادي مانند علي آقاها ... ؟
127 | امير | Iran - Tabriz | ٠١:٥٩ - ١٥ شهریور ١٣٨٩ |
لعنت خدا بر شاه اسماعيل صفوي. پس ما پيرو اين پيامبري بوديم که چنين اصحابي داشت و زنش او را مسموم کرد! عجب پيامبري و عجب عالم به غيب بود. از خودم خجالت مي‌کشم که يک مسلمان‌زاده‌ام. ديني که اين‌قدر مسائل دارد، پيامبري که چون ابوبکر و عمر و عثمان خبيث و علي که به گفته شيعه 25 سال عقده حکومت داشت و از زنش هم نتونست دفاع کند، همشون سر و ته يه کرباسن. اميدوارم روزي بيفتين به جان همديگر و به دست خودتون خودتونو از بين ببريد.
128 | ميلاد | Iran - Tabriz | ٠٢:٠١ - ١٥ شهریور ١٣٨٩ |
گند مي‌زنيد به باور مردم. اين حرف‌ها چيه؟ چه سياستي؟ اونها واسه زن گرفتن و دادن سياست مي‌دونستند چيه؟ همچين پيامبري بايد هم يه همچين صحابه‌اي داشته باشه.
129 | ناشناس | Japan - Osaka | ١٤:٥٥ - ١٥ شهریور ١٣٨٩ |
باسلام به دستندرکاران اين سايت خداوند در روز قيامت بين همه ما قضاوت خواهد کرد اين دنيا محل فريب است ما در دوره اخر زمانيم بهرحال تشخيص حق از باطل است که دين واقعي است درود بر شيعه وهمه شما عزيزان که جوابهاي دندان شکن به دشمنان دين ميدهيد چه بسا ما برادران اهل سنت را نيز دوست داريم وچه بسا انان نيز مسلمانند پس بياييد وحدتمان را بيشتر کنيم تا بسياري از مشرکان در پوسته سني ها ميخواهند بين ماها اختلاف ايجاد کنند برادران وخواهران سني عزيز تر از جانمان تعصبات را کنار بگذاريد من اگاهي ديني چنداني ندارم ولي اين سايت با مدرک ودليل برايتان حرف ميزند شماها مراجعه کنيد اگر قانع نشديد ان حرفي جداگانه است ولي بگويم که کسي که حب علي وخاندانش در دل دارد زنده دل است درود بر شيعيان ومحبان علي براي ظهور اربابمان مهدي موعود صلوات
130 | momen abdullah | Malaysia - Ipoh | ٢٣:٣٧ - ١٥ شهریور ١٣٨٩ |
جناب امير کرد! چگونه است که علم غيب حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) را با شهادت ايشان به زهر يهود را تعارضي نيست؟؟ يا علي
131 | علي تميمي | India - Haldia | ٢٠:٠٤ - ٣٠ شهریور ١٣٨٩ |
ياعلي
132 | حسين | Iran - Tehran | ١٤:٣١ - ٣١ شهریور ١٣٨٩ |
سلام زماني در زندگي مرد و زني از بستگان ما اختلاف افتاد مثل زندگي همه ما!! پيش عالم خبير و محبوبي رفتند. مرد گفت همسرم فلان و فلان كرد و حرمت مرا شكست و و و و و و ... پس من او را كتك زدم. آن عالم خوب گوش كرد و سپس گفت نه بالاتر از پيامبرت هستي (صلي الله عليه و آله) و نه آن زن موذي‌تر از عايشه. و اما بدان كه هيچ‌گاه عايشه را كتك نزد! تا آنجا كه خود خداوند صدايش درآمد كه با ملائكه و مومنين صالح به حمايت ايشان خواهد آمد! اگر شما دو زن آزارتان را به اين حبيبم ادامه دهيد. ولا درسي است براي همه اهل دنيا براي زندگي ثانيا حبيب خداست به خاطر همين صبرش ! حضرات لوط و نوح بابت همين صبر بر آزار زن صيقل خوردند و زيبا شدند و هر زن و مردي كه بر بيماري و مشكلات و حتي اخلاق بد طرف مقابل صبر كند ماجور است. و در اين ميدان(صبر) پيامبر ما جلودار است (و همه ميادين) صلي الله عليه و آله
133 | محمد رضايي(خطاب به امير و ميلاد) | Iran - Tehran | ٢٢:٤٢ - ٠٤ مهر ١٣٨٩ |
اولا: يه خورده تعصب رو دين داشتن خوبه. مثلا آدم بپرسه! نه سريع شانه خالي كنه! تو اسلام اگه برات سوال پيش بياد هيچ اشكالي نداره (حال اگه سوالي داريد از موسسه بپرسيد تا پاسخ بگيريد) و من محض اطلاع عرض مي‌كنم آرزو دارم مسلمان باشم دوما: اصحاب پيامبر اونا نيستند كه بعضي‌ها فكر مي‌كنند بلكه اصحاب پيامبر حضرت علي. حمزه. سلمان,... هستند كه اگر مثل اين اشخاص واسه هر رهبري تو دنيا پيدا كردي، حرف شما درست!
134 | ناشناس | Iran - Iranshahr | ١٦:١٥ - ٣٠ آبان ١٣٨٩ |
اهانت به بزرگان دين همچنان ادامه دارد شرماوره
135 | ناشناس | Iran - Iranshahr | ١٦:٤١ - ٣٠ آبان ١٣٨٩ |
عايشه رضي الله مؤمنان عايشه رضي الله عنها را بشناسيد بسم الله الرحمن الرحيم(النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ) احزاب 6 « پيامبر اولي تر است به مؤمنان از خود آنها و زنان پيغمبر نيز مادران مؤمنان هستند » . پروردگار جهانيان وقتي خواست انسانها را به سعادت. وکاميابي هميشگي برساند و به آنها بياموزد که چگونه به انسانيت واقعي برسند، پيامبران خويش را از ميان نسل انسانها برگزيد وبه آنها کتاب ودستورات خويش راعطا فرمود تا به جهان بشريت عرضه نمايند. افرادي که در اولين روزها گِرد اين فرستادگان الهي جمع ميشدند و آنها را تصديق مي نمودند، معمولاً انسان هاي روشن ضمير و پاک طينتي بودند که خداوند،قلب هايشان را جهت پذيرفتن دين و احکام خودش،هدايت نموده بود. در بين اين افراد، زنان نيز نقش مهم و چشم گيري داشتند و چه بسا درمياديني که پا از مردان فراتر نهاده اند،وجان ومال و هستي خويش را در راه نشر واشاعه دين الله، فدا کرده اند. در عصر رسول خدا صلى الله عليه وآله وصحبه وسلم آخرين فرستاده الهي ـ نيزجهت نجات انسانها, چنين زنان نمونه اي يافت مي شوند که امروز ما مديون احسان وفداکاري هاي آن عزيزان هستيم . وقتي اسلام آمد، ديگر فرقي بين سياه وسفيد، زن ومرد نماند، همه را برابر مي نگريست. همه را در اجر وثواب با يک ديد نگاه مي کرد وهمگي در بارگاه الله داراي ارزش و شرافت بودند . اگر ما زندگاني رسول اکرم صلى الله عليه وآله وصحبه وسلم رابررسي نماييم و نحوه رسيدن دين اسلام به تمام جهان را مورد مطالعه قرار دهيم، مي بينيم که در کنار مجاهدان جان بر کفي که گرداگرد رسول الله صلى الله عليه وآله وصحبه وسلم چون پروانه مي چرخيدند، زنان مجاهدي نيز حضور داشته اند که در بعضي ميدان ها چون علم وتقوي، از بسياري مردان بالاتر رفته اند و مراتب صعود وترقي به بارگاه احديت را بيشتر پيموده اند. يکي از اين بزرگ زنان نمونه اسلام ، کسي که عالم اسلام به نام او افتخارمي کند ، و محدثين وفقهاء نام مبارکش را زينت بخش کلامشان قرار داده اند، همسر گرانقدر رسول الله صلى الله عليه وآله وصحبه وسلم محبوبه مصطفي، صديقه بنت صديق پرورده صديق اکبر رضي الله تعالى عنهما،مادر مؤمنان، حضرت عايشه رضي الله عنها مي باشد کسي که نيم قرن بعد از پيامبر صلى الله عليه وآله وصحبه وسلم به نشر دين همّت نمود، و با مجاهدتها وايثارگري هايش سبب شد تاعلم حديث وفقه و تفسير جان گيرد و دين اسلام به صورت کامل وجامع از رسول الله صلى الله عليه وآله وصحبه وسلم به نسل هاي بعدي برسد. حضرت ام المومنين عايشه رضي الله عنها، به خاطر حافظه قوي واستعداد فراوانش مفسري بزرگ، فقيهي چيره دست، محدثي توانا، اديبي متبحر و حتي پزشکي
136 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢٢:٢٢ - ٣٠ آبان ١٣٨٩ |
سلام
جناب ناشناس , بزرگان يعني چي ؟؟؟

لبيك يا علي
137 | momen abdullah | Malaysia - Johor Bahru | ٢٢:٢٠ - ٠١ آذر ١٣٨٩ |
جناب ناشناس
از استعداد هاي نادر و بي‌مثال عائشه انحراف قلب به سمت باطل حين زندگي در خانه رسول اکرم (صلي الله عليه و آله) بود!!!!
استعدادي که پيش از او فقط در زنان نوح و لوط (عليهما السلام) ديده شده بود!!!

يا علي
138 | حسين | Iran - Tehran | ١٨:٤٧ - ٠٦ دي ١٣٨٩ |
خدمات عايشه:به راه انداختن جنگ بر عليه خليفه مسلمين(امام علي),تير باران جسد فرزند پيامبر(حسن ابن علي),...........
139 | m:k | Iran - Feyẕābād | ٠٨:٢٨ - ٢٠ دي ١٣٨٩ |
نظر من در مورد عايشه فرق ميکند چون با حضرت علي (ع) جنگيد
140 | آناهيت | Iran - Tehran | ١٧:٣٣ - ٢١ دي ١٣٨٩ |
امير و ميلادي كه حرف مفت ميزنين يه كم كتاب بخونين تا بفهمين به امثال احمقايي مثل شما ميگن مصرف كننده بي مصرف.كتاب كميته 300 از دكتر جان كلمن.از نظر شما احمقا سياست رو فقط يهودي و بهايي مي فهمن ؟البته سياست در فساد رو كه اولن و حرفي درش نيست
از 4000 دانشمند مسلموني كه 400 سال بعد از اسلام بودن بگذريم كتاب مغز متفكر جهان شيعه كه با تحقيق خود غربي هاست نشون ميده علم و سياست انساني يعني چي.
141 | ايليا علوي | Iran - Tehran | ١٥:٠٨ - ٢٩ دي ١٣٨٩ |
پس تكليف عايشه چه مي شود كه در جواني بايد بيوه شود و ديگر هم ازدواج نكند؟ اصلا چرا پيامبر بايد با يك كودك 9-10 ساله ازدواج كند؟ خواهش مي كنم من را متقاعد كنيد زيرا بايد اين شبهه را براي دوستانم پاسخ دهم دم شما گرم يا علي

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

عائشه هنگام ازدواج با رسول خدا (ص) ده ساله نبوده است :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=699

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

142 | علي پورزاهد | Iran - Aḩmadābād | ١٥:٣١ - ١٥ بهمن ١٣٨٩ |

بنام خدا

با سلام

ميخواستم بدونم خداوند مهربان در محشر چگونه حاضر ميباشد آيا همه قادر به ديدن ذات بي بديلش خواهند بود؟


143 | هاشمي | Iran - Tehran | ١٢:٥٧ - ٢٩ بهمن ١٣٨٩ |
خواهش ميكنم بااين حرفهاي وهابيون ودوستاشون دلزده نشيد وبه فعاليت خوبتون ادامه بديد
وفقك الله
144 | منتظر منتقم فاطمه | Iran - Bahārestān | ٠٩:٥٧ - ٠٣ اسفند ١٣٨٩ |
سلام به جناب هاشمي.
شيعه اگر شيعه باشه از خوندن اينها محكمتر رو حرفهاش مياسته.
اللهم عجل لوليك الفرج
145 | فاطمه علواني | Iran - Ahvaz | ١٩:٠٢ - ١٤ اسفند ١٣٨٩ |
من كار به بقيه ندارم هميشه اول مطالعه كردم بعد سر نتيجه اي كه رسيدم تا ته وايسادم و كوتاه نميام.خدام برام مهمه پيغمبرم هم مهم.چند وقت قبل يكي از دوستام حرفي بهم زد كه ناراحتم كرد هرچي هم دنبال جوابش گشتم پيدا نكردم لطفا اگه ميتوني جوابشو بهم بده.اون ميگفت عايشه9سالش بود كه با ژيامبر ازدواج كرد.اون ميگفت عايشه يك زن فاحشه بود.اون ميگفت پيامبر عاشق عايشه بود.اون ميگفت كه پيامبر منفعت طلب بوده من اين حرف اون رو قبول ندارم اما واقعا نميدونستم بهش چي جواب بدم چون خودم هم ميدونم ژيامبر عايشه رو باسن خيلي كم به عقد خودش در اورد.آخه مگه ممكنه پيامبرواقعابا يه دختر بچه ازدواج كنه وبا وجود فاحشه بودن اونو دوست داشته باشه.اگه بخاطر مقاصد سياسي بودچرا با اون همبسترشد؟ميتونست مثل بقيه زنهاش باهاش رفتار كنه و چرا با اون سن كم؟

پاسخ:

با سلام

خواهر گرامي

1- در مورد سن عائشه در هنگام ازدواج با رسول خدا (ص) به صورت مفصل در آدرس ذيل پاسخ داده شده است :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=699

2- در مورد تهمت فحشا به او نيز به صورت مفصل در آدرس ذيل پاسخ داده‌ايم :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=10289

3- در مورد ادعاي علاقه رسول خدا (ص) به او اگر چنين بود آن حضرت اراده طلاق او را نمي‌كردند !

4- همبستر شدن ، حق طبيعي يك زن است ، كه وقتي ازدواج كرد ، ديگر نمي‌تواند با مردي غير از شوهر خود باشد ، و نبايد او را از حق طبيعي خود محروم كرد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

146 | زهرا | Iran - Tehran | ٠٨:١٧ - ٣١ فروردين ١٣٩٠ |
خدمات عايشه به اسلام و كتاب عايشه بعد از پيامبر رو خوندي-تاجاهلاني مثل تو باشند وضع مابهتر نميشه-اميد كه خداي محمد جوابت رو بده-
147 | سيد مجيد طالبي | Iran - Rasht | ٢٣:٥٣ - ٣١ فروردين ١٣٩٠ |
اين بحث ها خوبه .به شرط اينكه توهيني به هيچكس نشود و ثانيا طرف هاي بحث عناد نكنند. از اين حرف ها گذشته الان زمان اتحاده و مطمئنا مشتركاتمون بيش از اختلافاتمون.
148 | سرباز امام زمان (انشا الله) | Iran - Tehran | ١٩:٤٣ - ٠٢ خرداد ١٣٩٠ |
جناب ناشناس و سني هاي عزيز

اميدوارم اين را بدانيد که عايشه در جنگ جمل بر ضد خليفه ي خود يعني حضرت علي(ع) شوريد و با ايشان جنگ نمود ولي حضرت علي (ع) احترام اورا نگه داشتند و او را به مدينه فرستادند.

يک سوال اساسي :

آياامام حسين (ع) نوه ي رسول خدا نبود که قبل از اينکه جنگي کند در کربلا ان بلا را برسر ايشان اوردند. ... ... ......... چرا ..........
149 | محمد شيخي | Germany - Hamburg | ٢٢:١٧ - ٢٣ خرداد ١٣٩٠ |
برادان عزيز اهل سنت پاسخ دهند...
در هر جنگي دو حالت وجود دارد و غير از اين دو حالت هيچ حالت ديگري وجود ندارد :
1) يا هر دو طرف مقابل باطل (اهل باطل) هستند 2) يا يکي بر حق است و طرف ديگر باطل
حالت سومي که هر دو بر حق باشند وجود ندارد ( هم محال عقلي است ،هم محال قرآني )
برادران عزيز اهل سنت پاسخ دهند که در جنگ جمل کدام يک از حالات بالا اتفاق افتاده؟
1)هم لشکر اميرالمومنين علي باطل بوده و هم لشکر عايشه و طلحه و زبير 2)لشکر عايشه بر حق بوده و لشکر اميرالمومنين باطل 3) و يا لشکر مولا علي حق بوده و لشکر عايشه باطل
150 | پيرو حضرت محمد (ص) | Iran - Tehran | ٠٨:٥٧ - ٠١ تير ١٣٩٠ |
واقعامتاسفم براي عقيده وايمان سستي که داريد اينرا بدانيد که شما 18 آيه قرآن رارد ميکنيد وطبق آيات قرآن شماها کافر مطلق هستيد.

پاسخ:

!!!

151 | شهاب | United States - Atlanta | ٠٢:٥٠ - ٠٧ مرداد ١٣٩٠ |
بسم الله الرحمن الرحيم
در مورد زن پيانبر من چند نظر کوتاهي دارم مه اگه اجازه بدهيد عرض کنم ! بله متشکرم
عايشه با علي جنگيد خوب کار خوبي نکرد درست . اما چند سوال .. عايشه به قصد جنگ با علي خروج کرد از مکه ؟ ولي چرا رفت عراق ؟ مگه علي در مدينه نبود ؟ مکه تا مدينه راهي نيست . سوال دوم بعضي از شيعه ها رو که ميبينم ناسزا ميگن به عايشه به حيرت ميافتم که مگر اينها ادعا نميکنن که از شيعه علي هستند ؟ مگر علي سيد و سرور اونها نيست ؟ علي که عايشه رو با کمال احترام به مدينه فرستاد هيچ توهيني هم نکرد . چرا ؟ چون همسر بيامبر بوده . خب حالا شما چرا سب ميکنيد شما هم به خاطر بيامبر توهين نکن مثل علي . همون کاري رو بکن که علي کرد . ولي خب اونها هم که سب ميکنن اسمشون فقط محبان علي هست و علي بري از اونهاست اصلا حاظرم قسم بخورم يه بار هم نهج البلاغه رو از اول تا اخر نخوندن به خيالشون يکي هست اسمش علي بود ما هم بايد دوستش بداريم وسلام .به اين ميگن عاشق هوا پوچ اسم خالي فقط . يه سوال ديگه هم که داشتم اينکه چرا دختران ائمه اکثرشون با نام عايشه هستند . خاهشا جواب توجيهي نميخام ها . مثلا بگيد خب اين اسم ها رسم بوده و از اين جور توجيهات . خب رسم بوده که بوده بايد امام رضا يا امام کاظم اسم دخترشو با نامي که مشهور هست به مرتد بزاره ؟اسم ديگه نبود ؟ اينهمه اسم هاي خوب و خشکل مثل فاطمه کلثوم زينب مريم خديجه اخه چرا عايشه ؟ سوال بعدي به اعتقاد شيعه چهارده معصوم از بدر تولد معصومند عصمت رو هم اينجور تفسير ميکنند که نه اشتباه ميکنند نه نسيان يا فراموشي نه خطا نه کوچک نه بزرگ . خب بيامبر چرا خطا کرده و عايشه رو براي همسري اختيار کرده ؟ اگه خطا نيست بس چي هست ؟ مگر شيعه نميگه عايشه مرتده ؟ دو راه بيشتر ندارن اين شيعيان( همون هاي که ادعاي محبت اهل بيت ميکنن ) يا اينکه بگن عايشه مرتد نيست يا اينکه تعريف عصمت رو عوض کنند . راه سوي وجود نداره . در اين خصوص هم جواب توجيهي نميخوام اينکه چه ميدونم ازدواج پيامبر هدف سياسي داشته و از اين جور جوابات جون نا معقول هست اولا ابوبکر دومين مردي بود که به بيامبر ايمان اورد يعني همون اويل با بيامبر بوده چه دليل داشته دخترش رو به نکاح خود دربياره با اينکه بزرگ عشيره با بيامبر هست ؟ ثانين پيامبر کي با عايشه ازدواج کرد ؟ چه زماني ؟ زماني که بيامبر از ناحيه دشمن هنوز احساس خطر ميکرد ؟ و مجبور به کار بستن اين سياست بود ؟
در اخر هم بايد عرض کنم من سني نيستم ها شيعه هستم از شيعيان علي بن ابي طالب وو به سيد و مولايم اقتدا ميکنم و هر کاري که او کرد من هم خواهم کرد بدون هيچ توجيهاتي او عايشه رو سب نکر بلکه احترام کرد او ابوبکر و عمر رو سب نکرد بلکه بيعت کرد قبولشون کرد در امور سياست مشاور بود سکوت کرد براي چي براي بقاي دين حالا ما چکاره هستيم که بخواهيم با سب و لعن ديني که سيدمان علي در نگهداشتنش صبر و تحمل و مجاهدت کرده ما بياييم در اين زمان تهديمش کنيم ؟
سلام الله عليک يا ابا تراب
152 | مجيد م علي | United States - Fremont | ٢٠:٠٢ - ٠٧ مرداد ١٣٩٠ |
با سلام جناب شهاب متشكرم از سوالهاي شما هرجند پيشنهاد ميكنم كه در اين موارد تحقيق بكنيد جنانچه از نظرتان بر ميايد اين سوالها را از روي خلوص فرموديد . بنده سعي ميكنم كه جواب شما را انهم بطور خلاصه بدهم. ============================================================= شما فرموديد كه : عايشه با علي جنگيد خوب کار خوبي نکرد درست . -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- جوابي كه ميتوان داد اينه كه ايشون و همراهانشان بر امام زمان خودشان حضرت علي عليه السلام خروج كردند پس براحتي ميتوان گفت كه ايشان عملاً كافر شدند اينرا در تمامي فرقه هاي اسلامي ميگويند. ====================================================== ولي چرا رفت عراق مسلماً قصد ايشان فرار از جنگ نبوده چرا كه حضرت علي عليه السلام بارها از او و همراهانشان خواست كه سلاح رابرزمين بگذارند وليكن انها وقتي كه به بصره رسيدند بيت المال را غارت كردند و اينكه شايد بتوانند از شام كه در انوقت تحت سلطه معاويه پسر هند جگر خوار بود كمك بگيرند و ...... ================================================================================ گفتيد كه عايشه را سب ميكنند نه برادر من انچه ممكن است انجام بدهيم سب نيست هرچند كه بعضي ها بدون داشتن مجوزي از علماي سرشناس اينكار را ميكنند . با دليل كه با لا اورده شد كه ايشان بر امام زمان خود خروج كرد و ايشان را جزو منافقين و كفار در مياورد لعنشان جايز است خصوصاُ كه خود الله سبحان تعالي در قران و حضرت محمد صلي الله عليه و اله در احاديث خويشن بما جواز اين كار را داده اند . انچه ما در مورد ايشان ميگويم حقيقت است و لا غير چرا ما انرا در مورد دختر ابوسفيان كه او هم همسر پيغمبر اسلام و برادر زاده ملعونش يزيد ابن معاويه نوه حضرت محمد صلي الله و پسر امير المومنيين عليه السلام را شهيد كرد امر به كشتار اصحاب حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم داد و در نهايت حمله به مكه مكرمه داد. ============================================================= فرموديد كه ايشان همسر پيعمبر عظيم الشان اسلام هستند . خوب برادر ان شاء الله قران را خوانده باشي الله سبحان تعالي همسران حضرت لوط ( ع ) و و حضرت نوح ( ع ) را لعن كرده اما همسر كافر ملعوني بمثل لوط تمجيد كرده . ============================================================= گذارن اسم نمي تواند دليل قوي باشد خيلي از كفار بودند كه اسم خودشان اسمهاي اسلامي ميگذاشتند . ================================================= در اخر بازهم پيشنهاد ميكنم زياد مطالعه كنيد جوابهاي شما در همين سايت وزين امده است . اما در مورد رابطه بين حضرت علي عليه السلام و اين اقايان غاضب امامت دو حديث برايت مي اورم اتفاقاً دومي از نهج البلاغه ميباشد اميرمؤمنان (عليه السلام)، ابوبكر وعمر را دروغگو، گنهكار، حيله گر و خائن مى‏داند، 1 ) همان طورى در كتاب صحيح مسلم كه از ديدگاه اهل سنت صحيح‏ترين كتاب بعد از قرآن كريم مى‏باشد ، از زبان عمر ، خطاب به عباس و على مى‏گويد : فلمّا توفّي رسول اللّه صلى اللّه عليه وآله، قال أبو بكر: أنا ولي رسول اللّه... فرأيتماه كاذباً آثماً غادراً خائناً... ثمّ توفّي أبو بكر فقلت : أنا وليّ رسول اللّه صلى اللّه عليه وآله، ولي أبي بكر، فرأيتماني كاذباً آثماً غادراً خائناً ! واللّه يعلم أنّي لصادق، بارّ، تابع للحقّ! . پس از رحلت پيامبر گرامى (ص) ، ابوبكر مدعى خلافت آن حضرت شد ، و شما دو نفر (على وعباس) ابوبكر را دروغگو، گنهكار ، حيله گر و خائن دانستيد ، و پس از درگذشت ابوبكر من مدعى خليفه پيامبر و ابوبكر نمودم شما باز هم مرا دروغگو ، گنهكار ، حيله گر و خائن دانستيد . صحيح مسلم ج 5 ص 152، (ص 728 ح 1757) كتاب الجهاد باب 15 حكم الفئ حديث 49، فتح الباري ج 6 ص 144 . -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 ) علي (عليه السلام) براى خلافت خلفاى گذشته مشروعيتى قائل نيست و آنان غاصب خلافت حق خود مى‏داند، وغصبوني حقي ، وأجمعوا على منازعتي أمرا كنت أولى به. قريش حق مرا غصب كردند و در امر خلافت كه از همه شايسته‏تر بودم با من به نزاع برخاستند . شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج 4، ص‏104، ج 9، ص 306 . =============================================================== با اين مقاله تحقيقات خودتان را شروع كنيد : آيا امام علي عليه السلام خلافت خلفاء را مشروع مي‌دانست ؟ http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=449 ------------------------------------------------------------------------------------------ لبيك يا علي
153 | مهران عباسي | Iran - Bushehr | ٠٤:٥٨ - ١٧ مرداد ١٣٩٠ |
به چه علت سياسي پيامبر با عايشه ازدواج كرد لطفا اون علت رو كاملا برام توضيح بدين

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

بحث خون بس ،‌يك امر رايج در جاهليت بود و وقتي كه شخصي دختري از قبيله‌اي مي‌گرفت ، ديگر كشتن او و يا آزار او توسط آن قبيله عملي زشت به شمار مي‌رفت ؛‌و به همين وسيله رسول خدا (ص) مي‌توانست در قبيله آنها به تبليغ بپردازد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

154 | نادر اميني | Iran - Tehran | ٠٦:١٧ - ٠٣ شهریور ١٣٩٠ |
با سلام
ضمن احترام به برادران اهل سنت توصيه مي کنم مناظرلت شبهاي پيشاور را حتما بخوانيد ويا به کتابهاي علامه عسگري و کتاب الغدير مراجعه بفرماييد
ما براي همه ياران پيامبر احترام قائليم الا اينکه در مورد واقعه غدير اين ياران در هنگام رحلت پيامبر يا آن واقعه غدير را فراموش کردند ويا اينکه اسير مقام شدند
155 | آرتيماني | Iraq - Sulaymaniyah | ١٦:٤٥ - ٠٣ شهریور ١٣٩٠ |
با سلام وعرض ادب خدمت تمامي عزيزان
شيعه به هيچ وجه عايشه زن پيامبر (ص) را فاحشه نمي داند چرا که در کتب شيعه وسني موضوع تهمت زنندگان به يکي از زنان پيامبر ونزول آيه در خصوص رفع اتهام از ايشان آمده است کلمه فاحشه در ادبيات عرب به معاني مختلفي آمده است وبد زباني -رفتار ناشايست -خلاف فرمان شوهر عمل کردن -زنا و.... که براي مثال وقتي گروهي از دشمنان به پيامبر سام عليکم به معني لعنت بر شما گفتند پيامبر فرمودند وعليکم که عايشه شروع به دشنام دادن به آن گروه نمودند وپيامبر فرمودند که عايشه از فاحشگان نباش يعني از فحش دهندگان و بد زباننان نباش .کتاب هاي زيادي از علماي شيعه وجود دارد که جمع آوري احاديث وروايات مد نطر نويسنده بوده است که مطالعه اين کتب براي طلاب علوم ديني جهت بررسي راويان حديث وتشخيص درست يا جعلي بودن آن مناسب است وبراي مردم عامي که پايه علمي کاملي ندارند نوشته نشده است وگروهي که علاقه اي به وحدت مسلمين ندارند با استناد به اين کتب سعي در تحريک برادران اهل سنت برعليه شيعيان دارند آن چيزي که امروز مهمترين مسئله مسلمانان است جلوگيري از نفاق است چراکه اتحاد شيعه وسني بلاي جان دشمنان اسلام و در صدر آن صهيونيسم است ترويج افکار افراطي مانند وهابيت وافکار طالبان
همگي از سوي دشمنان اسلام انجام ميشود قابل توجه عزيزان اهل تسنن در سالهاي اخير وهابيون با حذف بخشي از کتب تاريخي سعي در کتمان حقيقت دارند براي مثال در کتب تاريخي که در سالهاي اخير چاپ ميشوند واقعه قدير حذف شده يا فقط کلياتي از آن بافي مانده در حاليکه جزئيات آن واقعه حذف شده است در هر حال خداوند رحمان شربت شيرين حقيقت را به طالب واقعي حقيقت مي چشاند واين قبيل کارها خللي در حقيقت
ايجاد نمي کند وسلام التماس دعا







156 | عايشه يا غير عايشه | Iran - Tehran | ٠٣:١٧ - ٠٧ شهریور ١٣٩٠ |
اسلام دين خداست و الحمدالله اصلش تحريف نشده لطفا جزئيات را زياد بزرگ نکنيد. انشاالله حقيقت روشنتر خواهد شد بزودي زود
يا رسول الله رحمت دنيا ها يا عترت پاکش
حسين به تنهاي براي همه حقايق را درک کردن کافي است .
157 | علي | United States - West Chicago | ٠٣:٤٨ - ٠٢ مهر ١٣٩٠ |
سلام خدا بر ال الله و لعنت خدا بر دشمنان اهل بيت عليهم السلام
158 | محمد | Iran - Sanandaj | ٢٠:٤٠ - ٠٣ مهر ١٣٩٠ |
- سوره: 24 , آيه: 26 الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ أُوْلَئِكَ مُبَرَّؤُونَ مِمَّا يَقُولُونَ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ در آيه مذکور تفکر کنيد وديگر ياوه گويي نکنيد.؟!

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

بهتر است در مورد تفسير اين آيه از ابن تيميه كمك بگيريد ، زيرا اگر از كسي كه به شما اين شبهه را مطرح كرده است سوال كنيد كه : آيا اين آيه مي‌گويد اگر ثابت شد زني زنا كار است و با مردي اجنبي بوده است ، بر اساس اين آيه ثابت مي‌شود شوهر او نيز زناكار است و بايد حد زده شود (زيرا زنان زناكار براي مردان زناكار هستند) ، در پاسخ مي‌ماند و جوابي براي گفتن نخواهد داشت !

ولي حتي ابن تيميه به تبع از ساير علماي اهل سنت گفته است كه مقصود از الخبيثات ، كارهاي بد است ، يعني كارهاي بد از افراد ناشايست سر مي‌زند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

159 | علي كريمي | Iran - Tehran | ١٨:١٠ - ٠٦ مهر ١٣٩٠ |
خيلي خوب توضيح داده بود
160 | عبد خدا | Iran - Tehran | ١٨:٣٤ - ٢٢ مهر ١٣٩٠ |
ما اهل سنت برايمان بس است که مي گوييم يا الله 2.مي گوييد عايشه (رض) فاحشه بوده پس به سوره مبارکه نور رجوع کنيد 3.اگر امامان علم غيب داشتند پس چرا شهيد شدند4شما خودتان به فکر خود باشيد که اعمال جاهلانه تان شما را به ورطه نابودي و جهنم مي کشاند5آيه اي براي امامت بصورت آشکار ذکر کنيد6بگذاريد خلفاي راشدين خدا بينشان قضاوت کند نه عبد خدا7مذهبي که همه اش گريه وزاري باشد پيشکش شما فقط ياالله که مرز بين مسلمان بودن وجاهليت است فقط ياالله ياالله يا الله

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1. لابد شما ابوبكر و عمر و عبد الله بن عمر و حضرت علي را سني نمي‌دانيد كه مي‌گفتند «يا رسول الله» و از آن حضرت بعد از رحلت در خواست حاجت مي‌كردند !

2. ما هيچ‌گاه نمي‌گوييم عائشه فاحشه بوده است ، بهتر است سري به آدرس ذيل بزنيد :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=10289

3. آيا رسول خدا علم غيب داشت يا خير؟ «الا من ارتضي من رسول» پس چرا رسول خدا شهيد شد ؟! (صحيح بخاري مي گويد رسول خدا با خوردن سم از دنيا رفت)

4. اهل سنت عيسي را مانند ابراهيم امام مي‌دانند(صحيح مسلم) ، رسول خدا را نيز امام مي‌دانند ؛ آيه اي‌از قرآن بياوريد كه امامت اين دو شخص در آن به اسم ذكر شده باشد ! (كليت امامت در قرآن آمده است و مصاديق آن به بيان رسول خدا موكول شده است ، همانطور كه اصل نبوت در قرآن آمده است ولي نام 124000 پيامبر در قرآن نيامده است)

5. يعقوب آنقدر براي پسرش گريست كه چشمانش سفيد شد ولي خداوند او را مدح مي‌كند ! بهتر است كمي ارتباط خود را با قرآن زياد كنيد !

گروه پاسخ به شبهات

  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها