2024 July 17 - چهار شنبه 27 تير 1403
لزوم مقابله با شبهه پراکنان درون شیعی
کد مطلب: ١٥٤٧٩ تاریخ انتشار: ٢٤ خرداد ١٤٠٢ - ١٨:٠٥ تعداد بازدید: 586
خارج فقه الحکومه » فقه
لزوم مقابله با شبهه پراکنان درون شیعی

(جلسه چهل و چهارم - 10 10 1401)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

درس خارج فقه آیت الله حسینی قزوینی (دام عزه) – سال نوزدهم

 (جلسه چهل و چهارم - 10  10 1401)

موضوع:  لزوم مقابله با شبهه پراکنان درون شیعی 

اللهم صل علی محمدٍ وآل محمد وعجل فرجهم اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمدلله والصلاة علی رسول الله وعلی آله آل الله لاسیما علی مولانا بقیة الله واللعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله إلی یوم لقاء الله، الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی هَدانا لِهذا وَ ما کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّه‏، وَ أُفَوِّضُ أَمْری إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِباد حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیل‏ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیر

در دعای حضرت ولی عصر است:

«وَ اجْعَلْنَا فِی حِزْبِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ أَنْصَارِهِ وَ الرَّاضِینَ بِفِعْلِه‏»

مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، طوسى، محمد بن الحسن‏، ناشر: مؤسسة فقه الشیعة – بیروت، ج‏1، ص 415

«وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَتْبَاعِهِ وَ أَشْیَاعِهِ وَ الرَّاضِینَ بِفِعْلِه‏»

مهج الدعوات و منهج العبادات؛ ابن طاووس، على بن موسى، (تاریخ وفات مؤلف: 664 ق‏)، محقق / مصحح: کرمانى، ابوطالب و محرر، محمد حسن‏، ناشر: دار الذخائر - قم، 1411 ق، ص233

«وَ الرَّاضِینَ بِفِعْلِه» خیلی مهم است حالا آن:

«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ، الذَّابِّینَ عَنْهُ، الْمُسَارِعِینَ فِی حَوَائِجِهِ، الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ، الْمُحَامِینَ عَنْهُ، الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.»

المزار الکبیر (لابن المشهدی)؛ نویسنده: ابن مشهدى، محمد بن جعفر، ناشر: دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، محقق/ مصحح: قیومى اصفهانى، ص664

آن ها همه سر جای خودش «وَ الرَّاضِینَ بِفِعْلِه» خیلی مهم است، آن چه که حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) انجام می دهد ما به آن راضی باشیم ولو به ضررمان باشد. فردا اگر فرزندمان، برادرمان، پدرمان، مادرمان در برابر حضرت ایستاد و حضرت فرمود باید با این ها مبارزه کنید، آیا حاضریم؟

حضرت امیر در کتاب نهج البلاغه می فرماید:

«وَ لَقَدْ کُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه واله وسلم) نَقْتُلُ آبَاءَنَا وَ أَبْنَاءَنَا وَ إِخْوَانَنَا وَ أَعْمَامَنَا»

نهج البلاغة (للصبحی صالح)؛ نویسنده: شریف الرضى، محمد بن حسین، ناشر: هجرت، محقق/ مصحح: فیض الاسلام، ‏ص 91، 56 و من کلام له (علیه السلام) یصف أصحاب رسول الله و ذلک یوم صفین حین أمر الناس بالصلح

حالا شخص خودش ملاک نیست عموم سپاه بدر و احد و امثال این ها است. لذا ما باید یک مقدار در این زمینه آگاه باشیم تبلیغات را در فضای مجازی زیاد کنیم در حوزه حتی یک نفر را هم آگاه کنیم.

(وَمَنْ أَحْیاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیا النَّاسَ جَمِیعًا)

هر کس، انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است.

سوره مائده (5): آیه 32

یک نفر را نسبت به آینده روشن کنیم به همان اندازه نزد حضرت ولی عصر ما آبرو داریم و از حضرت هم استمداد کنیم و کارها هم دست حضرت ولی عصر است.

«فَمَا شَیْ‏ءٌ مِنَّا إِلَّا وَ أَنْتُمْ لَهُ السَّبَبُ وَ إِلَیْهِ السَّبِیل‏»

بحار الأنوارالجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار (ط - بیروت)؛ نویسنده: مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، ناشر: دار إحیاء التراث العربی، محقق/ مصحح: جمعی از محققان، ج99، ص93

«وَ الَّذِی بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى یَعُودَ أَسْفَلُکُمْ أَعْلَاکُمْ وَ أَعْلَاکُمْ أَسْفَلَکُم‏»

نهج البلاغة (للصبحی صالح)؛ نویسنده: شریف الرضى، محمد بن حسین، ناشر: هجرت، محقق/ مصحح: فیض الاسلام، ‏ص 57

آغاز بحث...

أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. یکی از بحث هایی که ضرورت دارد و قبلاً‌ هم گفتیم -این را مطرح کنیم بلکه امسال بتوانیم به یک جایی برسانیم- این است که یک عده ای از آقایان می خواهند بحث ولایت فقیه را زیر سوال ببرند جرأت نمی کنند و یا عرضه اش را ندارند می آیند از ولایت پیغمبر شروع می کنند ولایت ائمه را زیر سوال می برند در آخر هم می گویند وقتی ولایت ائمه، سندی ندارد پس ولی فقیه هم سند ندارد.

قبلاً هم یک دفعه عرض کردم آن زمان که یک مقداری جوان بودیم و حوصله داشتیم قبل از اذان صبح حرم می رفتیم، یعنی از اول ورودم به حوزه شاید در طول سال یک شب یا دو شب اتفاق نمی افتاد که من نماز صبح حرم نباشم خیلی مقید بودیم خدا یک توفیقی داده بود ولی پیری

«فیا لیتَ الشَّبابَ یَعُودُ یَوْماً فَأُخْبِرَهُ بما فَعَلَ المَشِیب‏»

یک روز پشت سر آقای شبیری زنجانی نماز می خواندیم، آقای عبدالله نوری هم کنار من بود سلام دادیم داخل صحن آمدیم گفتم آقای نوری شما یک مقاله ای نوشتید نمی دانم در روزنامه سلام یا جای دیگر بود، نوشتید حضرت علی (سلام الله علیه) می فرماید من مبرا از خطا نیستم این عبارت در نهج البلاغه است

«فَلَا تَکُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ فَإِنِّی لَسْتُ فِی نَفْسِی بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَ لَا آمَنُ ذَلِکَ مِنْ فِعْلِی إِلَّا أَنْ یَکْفِیَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِی مَا هُوَ أَمْلَکُ بِهِ مِنِّی‏»

نهج البلاغة (للصبحی صالح)؛ نویسنده: شریف الرضى، محمد بن حسین، ناشر: هجرت، محقق/ مصحح: فیض الاسلام، ص335

شما این را آوردید می گویید حضرت علی بری از خطا نیست خودش می گوید من خطا می کنم وقتی علی می گوید من خطا می کنم ولی فقیه مکشوف شورای نگهبان تکلیفش روشن است! گفت من اشتباه کردم؟ گفتم بله اشتباه کردید گفت: حضرت امیر می گوید: «فَإِنِّی لَسْتُ فِی نَفْسِی بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَ لَا آمَنُ ذَلِکَ مِنْ فِعْلِی إِلَّا أَنْ یَکْفِیَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِی مَا هُوَ أَمْلَکُ بِهِ مِنِّی‏» گفتم امیرالمؤمنین می فرماید: «فَإِنِّی لَسْتُ فِی نَفْسِی بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ...» در ذیلش هم می فرماید: «إِلَّا أَنْ یَکْفِیَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِی مَا هُوَ أَمْلَکُ بِهِ مِنِّی‏» گفتم این عین همان عبارتی است که خداوند به پیغمبر گفت:

(قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یوحَى إِلَی)

بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می ‌شود

سوره کهف (18): آیه 110

(یوحَی إِلَی) را بردارید آیا چیزی برای پیغمبر می ماند؟! وقتی می فرماید: «إِلَّا أَنْ یَکْفِیَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِی مَا هُوَ أَمْلَکُ بِهِ مِنِّی‏» همین را دارد می گوید شما ذیلش را رها کردید صدرش را گرفتید آن وقت با این زیراب مسئله ولایت فقیه را دارید می زنید اگر مرد هستید راست می گویید بیایید بگویید ادله ولایت فقیه مخدوش است یک نفر هم پیدا می شود به شما جواب بدهد.

 شما می خواهی ولی فقیه را بزنی می روی ولایت امیر المؤمنین را می زنی؟!

در هر صورت ...

یک برنامه ای بعد از انقلاب است یک سری افرادی که با ولایت فقیه مشکل دارند اول می آیند مسئله امامت و حکومت سیاسی و ولایت ائمه و پیغمبر را زیر سوال می برند و بعد می گویند بحث این طوری است.

 سال گذشته هم اشاره داشتیم آقای عابدینی -که در اصفهان است- می گوید ما هیچ دلیلی نداریم بر این که علی (علیه السلام) و ائمه ولایت دارند این ها ولایت سیاسی ندارند. حتی می گوید نام ائمه هم که می گویند 12 امام گفته شده همه این ها بی اساس است هیچ دلیل و مدرکی نیست!

 عزیزان دقت کنند این جزوه ای است که خودش در اصفهان در مدرسه آقای مقتدایی به من داد گفت من حرف هایم را در این جا زدم. "این که نام دوازده امام برده شده چیزی است که امور متعددی آن را تکذیب می کنند زیرا معمولاً از هر امامی پرسیده می شد آیا امام قائم تویی؟" این هم یک بحثی است باید روشن بشود «انت القائم» در مناظره ای که داشتم مفصل بحث کردم.

"اگر نام های امامان معلوم بود چنین سوالی جا نداشت باز در امامتِ امام صادق و امامان پس از او اختلاف شده و هیچ کدام به حدیث پیامبر برای اثبات خود تمسک نکردند امام صادق، امام پس خود را نمی دانست"

 -خاک بر این دهان! خاک بر این دهان!-

 "امام هادی گمان می کرد امام پس از او سید محمد است همه این ها نشان می دهد که بیان اسامی امامان از سوی پیامبر واقعیت ندارد. بر فرص صحت خبر باز اِخبار است نه نصب یعنی از علم خدا خبر می دهد که خدا امور را این گونه پیش می آورد"

باز به همین شکل در چند جا می آورد نتیجه گیری این است عزیزان خوب دقت کنند "بنابراین گستره کلمات نصب و امثال آن در کتاب های کلامی و روایی شما را به قبول نصب نکشاند تا در زمان های بعدی فقیه را هم منصوب بدانید و کم کم ولی فقیه را هم منصوب بدانید."

300- 400 صفحه بحث کرده بحث های مختلف ولایت ائمه را زیر سوال برده امام صادق نمی دانست تصور می کرد که بعد از او اسماعیل امام است امام هادی نمی دانست... آخرش هم می خواهد نتیجه بگیرد. "این کلمات نصب شما را وا ندارد که ولی فقیه را هم منصوب بدانید"

 این تفکر از طریق احمد الکاتب (خذله الله تعالی) مطرح شد بعد هم توسط مدرسی مطرح شد بعد هم بعضی از روشنفکران ما در محیط های دانشگاهی مطرح کردند و این وارد حوزه علمیه شد بعضی از افرادی که یا سواد ندارند یا معاند هستند این ها مطرح کردند.

در هر صورت...

 دقت کنیم خدای نا کرده خدای نا کرده این تفکر روی طلبه های جوان و به روز ما نفوذ نکند این خیلی خطرناک است. شما اگر صد سال بروید کارهای طهارت، نجاست، حج، زکات، حیض و نفاس را بررسی کنید به اندازه اینکه یکی از این شبهات را جواب بدهید یقیناً ارزش ندارد، یعنی این ها می آید زیر بنای اعتقادی جامعه را به هم می زند.

 شما بیا شبانه روز نماز بخوان با شما کار ندارند گمانم این عبارت از حضرت امام باشد اگر اشتباه نکنم می گوید یک کسی در کوچه های نجف می رفت سفیر بریتانیا دید یک کسی دارد بالای مأذنه اذان می گوید آن زمان بلندگو نبود. می گوید این چه دارد می گوید؟ گفت دارد اذان می گوید برای سفیر ترجمه کرد. گفت اذان این به سیاست انگلیس ضرر دارد یا ندارد؟ گفت نه.

 گفت از قول من به این آقا بگو هر چه می تواند فریاد بکشد ولی برای سیاست بریتانیا ضرر نداشته باشد. ما بیاییم شبانه روز نماز بخوانیم هر سال حج برویم زکات بدهیم زیارت برویم اگر این زیارت رفتن ما، نماز خواندن ما ضرر به سیاست این آقایان که دنباله روی آمریکا و اسرائیل هستند نباشد ایرادی ندارد.

آقای هانتینگتون کتابی دارد به نام برخورد تمدن ها ترجمه هم شده به نظرم مطالعه کردنش برای دوستان خیلی ضروری است گرچه قبل از ایشان هم آقای فوکویاما کتابی به نام پایان تاریخ نوشت که البته نظریات فوکویاما در پایان تاریخ رد شد الان آمریکا در خاورمیانه نظریه هانتینگتون را دارد پیاده می کند. ایشان می گوید یکی از بزرگ ترین خطرات برای آمریکا بحث ولایت فقیه است به هر قیمتی است باید تأثیرات ولی فقیه و مراجع را در جامعه برداریم.

بعد می گوید صدام حسین با تمام مخالفینش مبارزه کرد آنها را شکست داد ولی در برابر مرجعیت نجف شکست خورد. این عبارت هانتینگتون است. ما باید مراقب باشیم که مبادا ولی فقیه را از ارزش بیاندازیم مخصوصاً برای طبقه جوان و تحصیل کرده ولذا تمام افراد یا خودشان می فهمند یا نمی فهمند متوجه هستند یا متوجه نیستند.

 امیدوارم متوجه نباشند. من در همان مناظره با آقای عابدینی سال 99 بود در 6 ساعت حداقل 50 تا روایت با بررسی سندی در بطلان عقایدش آوردم.

ایشان در این 6 ساعت، به 6 تا آیه و حدیث نتوانست استدلال کند گفتم دلیل این حرف های شما چیست؟ ایشان می گوید روایت نداریم پیغمبر ائمه را نصب کرده، بلکه نصب ائمه را بنی امیه راه انداختند! خیلی عجیب است یعنی عبارتی است که ما در عمرمان ندیدیم الان 30- 35 سال است با وهابی ها درگیر هستیم.

تعبیرش را ببینید خلفای اموی یا عباسی مسئله نصب را تقویت کرده اند که بتوانند خود را نصب شده از سوی رسول خدا بدانند و با این حیله کارهای خود را مشروع بدانند و خود را ذیل نام پیامبر پنهان کنند و عنوان خلیفه الهی را یدک بکشند و با آن جنایت کنند.

 گفتم دلیل شما چه است؟ ایشان گفت دلیل من این است که بنی امیه ساب پیغمبر را می کشتند. گفتم این چه ربطی دارد؟ آسمان به ریسمان چه ربطی دارد؟ ساب پیغمبر را می کشتند چه ربطی دارد که این ها ائمه را منصوب پیغمبر می دانستند؟

من چند تا روایت آوردم که بنی امیه خلفای خودشان را از پیغمبر بالاتر می دانستند عبد الملک، حجاج مثلا می گوید: مردم! آیا نامه رسان ارزشش بیشتر است یا جانشین گفتند جانشین گفت رسول الله نامه رسان خدا بوده رسول بوده؛ ولی عبد الملک مروان ولی و خلیفه خدا هستند این ها خلیفة الله هستند پیغمبر نامه رسان خدا بوده است.

  روایات متعدد ده - دوازده تا مدرک آوردم در کتب اهل سنت خلفای بنی امیه خودشان را از پیغمبر بالاتر می دانستند حجاج می گوید:

«إنی لا أعمل الا بوحی»

منِ حجاج هر کاری می کنم مطابق وحی خدا عمل می کنم و خلیفه هم کاری به جز وحی خدا انجام نمی دهد. گفتم خودشان این طوری دارند می گویند شما دارید می گویید این نصب توسط بنی امیه و بنی العباس بوده؟ !

حالا باز این آقا این قدر شجاعت داشته که این ها را در کلاس ها و جزواتش مطرح می کند من از این شجاعت و نترسی ایشان خیلی خوشم می آید، عنادش یک چیز دیگری است. ولی تعدادی هستند این مطالب را در کتاب ها و آثارشان را نمی آورند مثل آقای صفری در جلسات می گویند به صورت زبانی افراد را منحرف می کنند که رد پا از خودشان به جا نگذارند.

الان30- 40 تا فایل صوتی آقای صفری که به ما رسید این ها را پیاده کردیم به گوشش خورده لرزه بر اندامش افتاده یک روز می گوید من با آقای قزوینی مناظره می کنم یک روزی می گوید مناظره نمی کنم. پریشب جناب آقای دکتر جباری گفت با آقای صفری جلسه ای داشتیم گفت با آقای قزوینی مناظره نمی کنم این ها کلامی هستند تاریخی نیستند مبنای ما به هم نمی خورد!

گفتم ما می خواهیم مناظره کنیم بگوییم مبنای شما، مبنای شیطانی است مبنای اسلامی نیست. می خواهیم مبنای شما را بگوییم خراب است بحث اصلی ما این است که ثابت کنیم این مبنایی که شما گرفتید شیطانی است. می گوید حضرت علی، امام حسن را خلیفه قرار نداد! به مردم واگذار کرد این مبنا، مبنای اسلامی نیست نه شیعه به این اعتقاد دارد و نه.

این که می گوید پیغمبر زن ها را می دید بر خلاف مراجع ما احوال پرسی می کرد پشت سرش سوار می کرد این دختر خانم هم حیض می شد این مبنا، مبنای شیطانی است مبنای اسلامی نیست شیعه چنین چیزی نگفته است.

پرسش:

این تحریف تاریخ است.

پاسخ:

اصلاً‌ بحث تحریف تاریخ نیست. خیلی فراتر از تحریف تاریخ است، این که ائمه (علیهم السلام) به مکتب می رفتند علی مکتب می رفت در مکتب خانه درس می خواند خدا لعنت تان کند با این تفکرات تان، خدا ذلیل تان کند به حق حضرت زهرا.

 می گوید: جابر به منزل امام سجاد آمده بود سراغ امام باقر را گرفت امام باقر کجا بود؟ رفته بود مکتب خانه درست بخواند! ما حداقل 200 تا روایت در رابطه با علوم ائمه (علیهم السلام) داریم که این ها علم شان، علم لدنی است می گوید یک نفر نگفت این ها علم لدنی دارند.

نمی دانم این حرف ها را از کجا در می آورند؟

می گوید:

«یختلف الی الکُتّابْ»

یعنی مکتب می رفت، امام علی یکی از معدود افرادی بود که در مکتب می نشست جابر رفته بود امام باقر را پیدا کند امام باقر به مکتب رفته بود. بعد این را از یکی از علمای اهل سنت یک روایتی آورد

«وهو غلام یختلف الی الکُتّابْ»

تعبیر امام (رضوان الله تعالی علیه) را ببینید شرح جنود عقل و جهل امام (رضوان الله تعالی علیه) "سروران ما (علیهم السلام) آن چه در ارشاد خلق و اصلاح مخلوق بیان می فرمودند از سرچشمه علم کامل لدنی رسول اکرم است که از صراح وحی الهی و علم ربانی و از قیاسات و اختراعات که ساخته به دست تصرف شیطان است عاری و بری است و همان طور که درباره رسول اکرم وارد است

(وَمَا ینْطِقُ عَنِ الْهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْی یوحَى)

و هرگز از روی هوای نفس سخن نمی ‌گوید! آن چه می ‌گوید چیزی جز وحی که بر او نازل شده نیست!

سوره نجم (53): آیه 3 و 4

در حضرات ائمه هدیٰ جاری و ساری است"

 این آقا می گوید (وَمَا ینْطِقُ عَنِ الْهَوَى) فقط قرآن را می گیرد سنت پیغمبر را نمی گیرد! این ها چه هدفی دارند قضیه شان چه است و وحشت هم دارند باز به قولی عابدینی این قدر مردانگی داشت برای مناظره حاضر شد گرچه خیلی تلاش شد تا جلسه 6 ساعته مناظره انجام شد.

 ولی این آقایان یک روز می گویند مناظره! یک روز پشیمان می شوند یک روز می گویند می آییم یک روز می گویند نمی آییم. مرد هستید بیایید معلوم بشود همان آقایانی که شاگردان شما هستند اساتیدتان بیایند اگر ما اشتباه کردیم ثابت کنید. ما که نمی گوییم معصوم هستیم شما می گویید این ها علم لدنی نداشتند کسی روی سیاست امام حرف داشته باشد روی علم حضرت امام کسی دیگر حرف ندارد.

 حتی سروش می گوید در طول 2500 سال تاریخ ایران عالم تر، فقیه تر، آگاه تر از امام نداشتیم حتی او قبول دارد.

ایشان تعبیرش این است. ما روایت را کار نداریم که ما چقدر در روایات داریم که این ها عالم به آسمان، زمین، بهشت، جهنم و ... هستند این ها اگر مکتب می رفتند پس این علوم را از چه کسی یاد می گرفتند؟ کدام استاد مکتب بود این علوم را به این ها یاد می داد؟

ببینید واقعاً برای حوزه مایه ننگ است که این افراد بیایند این طور مطالب را مطرح بکنند و در فضای مجازی منتشر کنند.

در هفته گذشته یک جلسه ای داشتیم حاضران بیش از 60 نفر بودند از پژوهشگران عرصه دانشگاه از آمریکا، انگلیس، آفریقای شمالی، جنوبی و هند بودند در جمکران یک مقداری صحبت کردیم یک مقداری شبهه و سوال داشتند دیدیم همین شبهاتی که امثال عابدینی و صفری فروشانی مطرح می کنند همین شبهات را این ها از ما سوال می کردند. یعنی قضیه دارد می پیچد فقط در ایران نیست. این ها وقتی در فضای مجازی این مطالب را مطرح می کنند همه مطالب را می بینند.

 من با آقای دیّانی یک ساعت دعوا گرفتم آدم قحطی بود ایشان را در شب هشتم محرم آن جا بردید؟ یا در قضیه فاطمیه شب آخر بی آزار شیرازی را آن جا بردند نمی دانم در سرشان چه می گذرد؟ من دو مرتبه با بی آزار شیرازی مناظره کردم یک دفعه در قم یک دفعه در منزل شان لواسان آیت الله خزعلی و دکتر زمانی هم بود ایشان حرفی نداشت بزند.

آقای دکتر زمانی که اصلاً‌ در این فازها نیست گفت آقای بی آزار حرف های آقای قزوینی درست است این مطالبی که در کتاب هایتان نوشتید خلاف اسلام و عقیده شیعه است باید این ها را اصلاح کنید.

این آقا می‌ آید به عنوان کارشناس در ایام فاطمیه بحث می کند که: تعامل حضرت زهرا با خلفا برای ایجاد وحدت بود! نمی دانم قضیه از چه قرار است سر در نیاوردیم!

 «والسلام علیکم ورحمة الله»



Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها