نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2841  »
21
کد مطلب: 12362 - عنوان: ترجمه کامل صحیح بخاری به زبان فارسی
نام و نام خانوادگی: marjan ebrahimy - تاریخ انتشار: ١٦:٠١ - ٢٩ اسفند ١٣٩٨
سپاس بی گران الله متعالی اجر عظیم نصیب تان بگرداند انشااله.فوقالعاده عالی است .
22
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٥:٢٧ - ٢٨ اسفند ١٣٩٨
باسلام وادب خدمت عزیزان زحمتکش در سایت ولیعصرعج

سوالی ذهن مرا درگیر نموده

ایا ابوبکروعمر در تمام غزوات پیامبر ص حضور داشته اند ؟؟
پاسخ:
با سلام
فرض کنید که ابوبکر و عمر در همه جنگ های پیامبر صلی الله علیه و آله شرکت داشتند؛ چرا یک گزارش تاریخی وجود ندارد که ابوبکر و عمر خونی از دشمنان اسلام در جنگ ها ریخته باشند؟
هر چه در رابطه با جنگ های این ها آمده است در مورد فرار و ترس و عدم ایمان آن ها و شکست در جنگ ها بوده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

23
کد مطلب: 12076 - عنوان: الجامع فی الرجال - 12 جلد
نام و نام خانوادگی: امیررضا رحیمی - تاریخ انتشار: ٠٧:٢٨ - ٢٨ اسفند ١٣٩٨
سلام
لطفا اگه به فایل اصلی کتاب دسترسی دارید، فونت رو تغییر بدید، چون به این فونت قابلیت سرچ نداره.

پاسخ:
با سلام
از این لینک شما می توانید جستجو کنید:
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

24
کد مطلب: 5452 - عنوان: پاسخ به شبهات عيد نوروز
نام و نام خانوادگی: مهران - تاریخ انتشار: ٠٦:٢٠ - ٢٨ اسفند ١٣٩٨
امثال 1399 این بنده خداهائی که نوروز را عید اسلامی میدانند با این تناقض چکار میتونن بکنند.
هم عید نوروز است هم روز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام. هم عیدهست هم عزا. هیچ عاقلی یک روز را هم عزا و هم عید اعلام نمیکند چه برسد به صاحب شریعت.
نوروز عید مجوس باستان منسوخ شده است.
پاسخ:
با سلام
در چنین روزهایی به طور قطع اولویت با عزاداری است.
تقارن روز عید و روز عزا چه اشکالی دارد؟
مگر در روایات بیان نشده است که روز جمعه عید است؟
مگر در روایات بیان نشده است که روزی که در آن معصیت خدا صورت نگیرد عید است؟
اگر در همین روزی که جمعه است و یا معصیت خدا صورت نگرفته است روز شهادت یکی از ائمه علیهم السلام باشد، تقارن عید و عزا صورت نگرفته است؟
چه اشکالی در این زمینه وجود دارد؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

25
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ٠٧:٠٣ - ٢٧ اسفند ١٣٩٨
سلام خسته نباشید . در فضای مجازی دیدم که یک عده دارن این طور القا می کنند که تشیع علم رجال خودش را از اهل سنت گرفته. استنائ می کنند به یکی از سخنان ابن حر عاملی که گویا فرموده اصلطلاحات علم رجال را از اهل سنت گرفته است .لطفا اگر این تیکه از سخن ابن حر کامل نیست و در ادامه اش توضیح خاصی داده..متن کامل سخن ایشان را بزارید و اگر نه جواب دیگری وجود دارد ممنون میشم.
پاسخ:
با سلام
این که برخی اصطلاحات یک علم را از اهل سنت گرفته باشند دلیل نمی شود که بگویند تشیع علم رجال را از اهل سنت گرفته است.
ما روایات بسیاری داریم که از آن ها قواعد رجالی به دست می آید و همچنین روایاتی داریم که شیعیان در عصر معصومین یک سری قاعده های رجالی داشتند که از آن استفاده می کردند؛ اگرچه به صورت یک علم و مدون نبوده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

26
کد مطلب: 6824 - عنوان: سایت مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) - 95/06/10
نام و نام خانوادگی: سید صادق هاشمی - تاریخ انتشار: ١٨:٤١ - ٢٥ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 65441
https://archive.org/details/Lib4Jame1428.part01
27
کد مطلب: 6824 - عنوان: سایت مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) - 95/06/10
نام و نام خانوادگی: سید صادق هاشمی - تاریخ انتشار: ١٨:٤٠ - ٢٥ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 65446
لینک دانلود جامع الکبیر از سایت آرشیو:

https://archive.org/details/Lib4Jame1428.part01
28
کد مطلب: 5067 - عنوان: آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
نام و نام خانوادگی: محمدحسن - تاریخ انتشار: ٠٠:١٢ - ٢٥ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 74772
با سلام و عرض ادب
میشه بگید چرا اینقدر اصرار دارید به روایات نوروز خدشه وارد کنید.
چندتا مطلب رو عرض میکنم لطفا با دقت مطالعه کنید:
1- درباره روایتی که ابن شهر آشوب نقل میکنه از آقا امام کاظم علیه السلام:
اولاً این روایت با لفظ «حُکِی؛ حکایت شده» بیان شده و سلسله راویان را ذکر نکرده. لفظ «حُکِی و قیل و یقال» از صیغه‌های تمریضیه هستند؛ یعنی ناقل این نقل قول، خودش این حکایت و قول رو قبول نداره و از این‌رو با صیغه تمریضیه می‌آره.
ثانیاً دقیقاً شرایط تقیه برای امام کاظم علیه السلام در این روایت قابل فرضه. اگه دقت کنید امام علیه السلام در اثنای روایت منصور ملعون رو با لفظ «امیرالمؤمنین» خطاب میکنند. یعنی بعد از این عبارت امکان نداره شما بگید که امام تقیه نمیکردن.
ثالثاً وقتی علامه مجلسی اعلی الله مقامه و عطر الله مرقده الشریف این روایت رو حمل بر تقیه میکنن، نمیدونم اصرار شما برای اینکه بگید این روایت درسته و تقیه ای توش نیست چیه. شما حرف ابن شهر آشوب رو بدون سند قبول میکنید ولی سخن علامه رو رد میکنید. البته نفی جناب ابن شهر آشوب نمیکنما، اثبات علامه میکنم.
2- اینکه میگید در روایات ائمه علیهم السلام روایتی از نوروز وجود نداره، خنده داره. ما فقط از جناب معلی بن خنیس چندین روایت درباره نوروز داریم. درباره جناب معلی هم همین مطلب کافیه که شیخ طوسی ایشون رو ثقه میدونن.
پاسخ:
با سلام
مسلما روایاتی در که در تأیید نوروز آمده است در تأیید آن آئین باستانی ایرانیان نیست؛ بلکه نهایت چیزی که از آن می توان استفاده کرده در تأیید لوازم آن است مثل هدیه دادن به یکدیگر که از سنت های حسنه اسلامی است.
از آن طرف هم ما روایاتی در رد نوروز داریم که مثل روایات اصحاب الرس.
وقتی تمامی این روایات را در کنار هم می گذاریم متوجه می شویم که چیزی که در روایات در تأیید نوروز است آن مطالبی است که سنت حسنه آن در اسلام هم وجود دارد و چیزی که در روایات از آن به بدی یاد شده است در رابطه با آن آئین باستانی است.
نوروز از آن جهت برای ما اهمیت دارد که تاریخ شمسی عید غدیر است که تقریبا همان اول فروردین یا 28 و 29 اسفند است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

29
کد مطلب: 13221 - عنوان: جولان فتنه گران ولایت، در «اصفهان» و «مشهد»!
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ١٤:٥٦ - ٢٣ اسفند ١٣٩٨
سلام
آقای قزوینی از زحمات شما بدلیل دفاع از اهل بیت سپاسگزاریم و خدا جزای خیر به شما دهد
لقمه ی حرام ما را از مسیر درست منحرف می کند اگر چه روحانی ویا تحصیلکرده باشیم و یک عمر در راه اهل بیت قدم برداشته باشیم این آقایانی که دل شما و شیعیان واقعی را به درد آورده اند از این گروه می باشند از خدا می خواهیم که ما را لحظه ای به حال خود رها نکند و درابطلاعات و فتنه های آخر زمان که تشخیص حق از باطل سخت می شود هدایت مان بکنند
پاسخ:
با سلام
ان شاء الله خدا عاقبت همه شیعیان را ختم به خیر کند و ما را در آزمون های الهی مخصوصا آزمون های قبل از ظهور سر بلند بیرون بیاورد.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

30
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: نیشابوری - تاریخ انتشار: ١٢:٠٥ - ٢٠ اسفند ١٣٩٨
سلام عزیزان.تو رو خدا جوابمو بدین
آیا حدیث بیماری امام کاظم(علیه السلام) که در جلد 59 بحارالانوار ص 99 امده صحیح السند هست؟
تو رو خدا جواب بدین.چون شما متخصص رجال شیعه هستین و بهتون اعتماد دارم.
چون ی عده میگن با این دارو و روایت میخوان از اسم امام کاظم سوء استفاده کنن و وجهه دین و مذهب اهل بیت رو تخریب کنن
پاسخ:
با سلام
این روایت در کتاب طب الائمه آمده است:
عن الرضا عليه السلام قال سمعت موسى بن جعفر عليهما السلام وقد اشتكى فجاءه المترفعون بالأدوية يعنى الأطباء فجعلوا يصفون له العجايب فقال : أين يذهب بكم اقتصروا على سيد هذه الأدوية الإهليلج والرازيانج والسكر في استقبال الصيف ثلاثة أشهر في كل شهر ثلاث مرات وفي استقبال الشتاء ثلاثة أشهر كل شهر ثلاث أيام ثلاث مرات ويجعل موضع الرازيانج مصطكي فلا يمرض إلا مرض الموت
طب الأئمة ( ع ) - عبد الله وحسين بن سابور الزيات ( ابني بسطام النيسابوري ) - ص 50
سند این روایت ضعیف است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

31
کد مطلب: 6327 - عنوان: حضرت مهدي عج در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: حیدر - تاریخ انتشار: ٠٨:٣٥ - ١٤ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 74721
سلام علیکم
این پیام شما دوست عزیز با اسمتون همخوانی نداره، اگر واقعا جویای حقیقت هستین باید به این بحث ها پرداخت تا حقیقت مشخص شود.
البته با احترام و مستدل
32
کد مطلب: 5027 - عنوان: آیا بر اساس منابع شیعه و اهل سنت امیرمؤمنان علیه السلام در کعبه به دنیا آمده اند؟ + تصاویر کتاب ها (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: سعید - تاریخ انتشار: ١٣:٤١ - ١٣ اسفند ١٣٩٨
سلام استاتید عزیز الحق مطلب جامع و کامل و خالی از اشکالی قرار دادید ان شاء الله در دنیا و آخرت سربلند باشد

33
کد مطلب: 3102 - عنوان: نام صدام در حديث «أبو هريره» آمده است!
نام و نام خانوادگی: زهرا راسخ - تاریخ انتشار: ٢٣:١٢ - ١٢ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 7230
با عرض ادب خیلی خوب میشه که بجای یا علی! یا الله گفت چون این خود شرک آوردن به الله است کمی معلوماتتون را در مورد اسباب شرک آوردن به الله بیشتر کنید
پاسخ:
با سلام
چرا یا علی گفتن شرک است؟
معنی شرک چیست که یا علی گفتن در آن معنی قرار می گیرد؟
برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5210
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

34
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١٥:١٠ - ١١ اسفند ١٣٩٨
سلام علیکم
پیامبرص چند بار علی ع را به یمن فرستاد ؟؟از کتب اهل سنت اگه جواب بدید خیلی خوبه
پاسخ:
با سلام
از بررسی روایات اهل سنت درباره سفر حضرت علی (علیه السلام) به یمن می‌شود استفاده کرد كه حضرت علی (علیه السلام) سه بار به یمن مسافرت نموده است:

الف) جهت تبلیغ اسلام

یکی از مسافرت‌های حضرت علی (علیه السلام) به یمن برمی‌گردد به سال هشتم هجرت كه در این سفر حضرت لشکری را جهت دعوت مردم یمن به اسلام فرماندهی می‌کرد و با بعضی از قبائل وارد جنگ شدند و قبیله هَمدان نیز به اسلام مشرف شدند، در این سفر بود که بریده به فرمان خالد بن ولید به مدینه رفته و از امیرالمومنین علیه السلام در مسجد مدینه، شکایت کرد: «فقدمت المدينة ودخلت المسجد ورسول الله صلي الله عليه وسلم في منزله وناس من أصحابه علي بابه».
المعجم الاوسط؛ ج 6، ص 162


ب) جهت قضاوت

مرتبه دیگر که حضرت علی (علیه السلام) به یمن مسافرت کرد، زماني بود که یمنی‌ها مسلمان شده بودند و نیاز به قاضی داشتند؛ لذا حضرت علی علیه السلام برای انجام قضاوت در میان یمنی‌ها به آنجا تشریف بردند.
مسند احمد؛ ج 1 ص 544

ج) جمع‌آوری زکات

یکی از سفرهای دیگر امیرالمومنین (علیه السلام) به یمن سال دهم هجرت صورت گرفت، در این سفر حضرت علی (علیه السلام) برای جمع‌آوری بیت‌المال و زکات مشرف شدند، این سفر بود که امام علی (علیه السلام) در راه برگشت به مدینه نامه‌اي از پیامبر (صلی الله علیه و آله) دریافت می‌کند، مبنی بر اینکه در حج کنار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حضور داشته باشد و ايشان نیز با گذاشتن یک فرد به عنوان نائب به سرعت خودش را به پیامبر (صلی الله علیه و آله) می‌رساند كه پيامبر نيز دستور می‌دهد که برگردد و با اصحاب خويش به حج مشرف شود؛ لذا وقتی حضرت علی (علیه السلام) به نزد اصحابش مراجعه می‌کند، در می‌یابد که اصحابش يك سري لباس‌هايي كه جزء مال بيت‌المال بوده را پوشيده‌اند و شترهايي را سوار شده‌اند. اميرالمومنين فرمودند: اين اموال بیت‌المال می‌باشد، شما حق استفاده نداريد اين‌ها بايد برگردد و به فرمان پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله تقسيم شود.
پيامبر از قيل و قالي در رابطه با اين قضيه با خبر مي‌شود و می‌فرمايد: «وعلى معذور فيما فعل...؛ علي نسبت به سخت‌گيري‌اي كه بر سپاه روا داشته است، عذرش پذيرفته است».
السیرة النبویة ج 4 ص 206
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

35
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٥:٠٦ - ١١ اسفند ١٣٩٨
باسلام

ایا انتخاب 12نقیب در پیمان عقبه دوم به انتخاب انصار بود یا به انتصاب رسول خدا ؟؟؟متشکر اگر پاسخ دهید
پاسخ:
با سلام
به نظر می آید که 12 نقیب را خود انصار انتخاب کردند و پیامبر صلی الله علیه و آله هم آن ها را تأیید کرد:
اخرجوا الى منكم اثنى عشر نقيبا، يكونون على قومهم بما فيهم فاخرجوا اثنى عشر نقيبا ... ثم قال للنقباء: أنتم على قومكم بما فيهم كفلاء، ككفالة الحواريين لعيسى بن مريم، و انا كفيل على قومى، قالوا: نعم
طبری، أبو جعفر محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک(تاریخ طبری)، تحقیق، ابراهیم، محمد أبو الفضل، ج 2، ص 363، بیروت، دار التراث، چاپ دوم، 1387ق.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

36
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ٠٠:١٩ - ١٠ اسفند ١٣٩٨
دو دانش آموز بنام صفدر و قمبرکه در کلاس ضعیف بودند پیش معلم می روند و تقاضا می کنند کدام یک درس ما بهتر است ?معلم می گوید: صفدر
نتیجه:در سطح پایین بله صفدر از قمبر بهتر است ولی در بین دیگر بچه های کلاس هر دو پایین تر هستند واین دلیل بر برتری صفدر ندارد.

37
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٥ - ٠٩ اسفند ١٣٩٨
سلام
مسافرت حضرت علی به یمن جلوتر از حدیث غدیر اتفاق افتاده است و ربطی به هم ندارد :در ماجرای یمن چهار نفر از صحابه پيامبر با هم پيمان بستند كه از علي بن ابي طالب پيش پيغمبر بدگویی کنند و باصطلاح حضرت را از چشم پیامبر بیندازند که کار آنها بر عکس شد و خجالت زده بر گشتند و همدیگر را به خاطر این کار زشت سرزنش می کردند که پیامیر فرمود:از جان علي چه مي خواهيد؟او به همه ی شما اولا تر است ولی حادثه ی غدیر :
یک رویداد حساب شده از جانب خداوند بود که باید در آخرین حج پیامبر آن هم زمانی که مسلمانان می خواهند بعد از حج به وطن خود بر گردند و از آن نقطه راهها به هر منطقه ای تقسیم می شود پیامبر به دستور خدا باید برای این امت جانشینی انتخاب کند«ابن حجر عسقلانی» به سند صحیح در «المطالب العالیه» می نویسد(نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم در محل غدیرخم حاضر شد و دست علی را گرفت، سپس فرمود: آیا شهادت می دهید که پروردگارتان الله است؟ همه گفتند بلی. فرمود: آیا شهادت می دهید که خدا و رسولش بر انفس شما اولی هستند؟ همه گفتند بلی.

پس فرمود: هرکس خدا و رسولش مولای اوست، پس علی نیز مولای اوست)
حاکم نیشابوری به سند صحیح در «المستدرک» می نویسد(«زید بن ارقم» می گوید پس از آنکه با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از مکه خارج شدیم، در «غدیر خم» دستور توقف دادند و آن روز به شدت گرم و سوزان بود …

سپس فرمود: ای مردم! چه کسی بر شما اولی است؟ گفتند خدا و رسولش آنگاه فرمود: هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست
التنویر شرح الجامع الصغیر ، ج10، ص 386
حدیث من کنت مولاه فعلی مولاه . وقتی ابوبکر و عمر این جمله را شنیدند، بنابر نقل دارقطنی از سعد بن أبی وقاص گفتند: «پسر ابوطالب ! تو از الآن مولای هر مرد و زن مؤمن شدی». و همچنین نقل کرده که به عمر گفته شد: «تو با پسر ابو طالب برخوردی می‌کنی که با دیگر اصحاب نمی‌کنی» گفت: «زیرا او مولای من است
«ابن کثیر» عالم مشهور و مورد اعتماد وهابیت در «البدایه و النهایه» ج۷ ص۶۸۱می‌گویـد: «حدیـث مَن کُنتُ مَولاه… متواتر بوده و یقین دارم که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم این جمله را فرموده است.»
پس مشخص می شود ماجرای یمن باماجرای غدیر هیچ رابطه ای ندارد و کاملا دو موضوع جدا از هم می باشد

38
کد مطلب: 13211 - عنوان: * دوره شبهه شناسی و پاسخ به شبهات با حضور آیت الله حسینی قزوینی در مشهد مقدس برگزار شد
نام و نام خانوادگی: ستار فرحانی - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٣ - ٠٧ اسفند ١٣٩٨
با سلام
لطفا برای کسانی که در مناطق دوردست هستند صوت یا فیلم این جلسات را در سایت جهت دانلود قرار دهید. با تشکر
پاسخ:
با سلام
سخنرانی ها و جلسات در این قسمت بارگذاری می شود:
https://www.valiasr-aj.com/persian/archive.php?service_id=1&sec_id=4&cat_id=-1
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

39
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٦:١٩ - ٠٦ اسفند ١٣٩٨
اگر اهل تسنن یک جمله بسیار کمتر از این را در مورد ابوبکر داشتند. با آن برای ابوبکر مقام خدایی اثبات می‌کردند اما به امیرالمومنین علیه السلام که می‌رسد سعی بر تشکیک در فضائل و امامت و خلافت ایشان می‌کنند
پاسخ:
با سلام
کاملا چنین است؛ مثال آن یکی جریان نماز ابوبکر است که پیامبر صلی الله علیه و آله وقتی فهمید ابوبکر به جای ایشان به نماز رفته است با آن حال شان که به شدت مریض بودند آمدند و ابوبکر را کنار زدند؛ اما اهل سنت برای این که از این هم فضیلتی برای ابوبکر بتراشند می گویند ابوبکر به پیامبر صلی الله علیه و آله اقتدا کرد و مردم به ابوبکر اقتدا کردند.
مثال دیگر آن جریان غار است که هرچند اسم ابوبکر در این آیه نیامده است؛ اما می گویند که ابوبکر یار غار بود؛ چون خود اهل سنت برای پذیرش ایه ای که در حق امیرالمؤمنین باشد یا امامت ایشان را بیان کرده باشد می گویند چرا اسم حضرت در قرآن نیامده است؛ در حالی که در این آیه غار هم اسم ابوبکر نیامده است.
از طرف دیگر آیه غار عدم ایمان همراه پیامبر صلی الله علیه و آله را ثابت می کند؛ زیرا سکینه فقط بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شده است و بر ابوبکر نازل نشده است و از آیات دیگر فهمیده می شود که هرگاه مؤمنی در کنار پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است سکینه بر او نازل شده است؛ اما در آیه غار سکینه بر ابوبکر نازل نشده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

40
کد مطلب: 11806 - عنوان: جسارت وقیحانهٔ «بن‌عثیمین» به حضرت فاطمهٔ زهرا -صلوات الله وسلامه علیها- در موضوع نزاع با ابوبکر
نام و نام خانوادگی: سعید - تاریخ انتشار: ١٥:١٣ - ٠٣ اسفند ١٣٩٨
به نام خدا سلام

تعصب روش عقلاء عالم نیست هرکس که تعصب به خرج دهد قطعا عقل وقلبش کور خواهد شد ودر قیامت هم نابینا محشور



اگر تعصب نباشد باید باور کند که حضرت زهرا(رضی الله عنها) جزء اصحاب کساء و آیه تطهیر است و اصحاب کساء معصوم اند .

ما حق نداریم برای توجیه اصحاب رسول الله صلی الله دختر معصومش را خطا کار بدانیم

اگر آیه تطهیر را قبول نداریم چرا سعی داریم امهات المومنین(رضب الله عنهن) را شریک در این آیه کنیم