2019 February 17 - يکشنبه 28 بهمن 1397
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2829  »
1
کد مطلب: 11962 - عنوان: ابن تیمیه را بشناسیم.
نام و نام خانوادگی: محمدرضـــا(عاشق اهلبیت) - تاریخ انتشار: ١٥:٠١ - ٢٠ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 74668
سلام.
برادرمن کشورهای اروپایی هرچه دارند از تبلیغ علم توسط ائمه اطهاردارن.
شمااندرخم کوچه های اروپایی دنیاتون گبر کردین ...........
داداش جان آخرتی هم هست ..
2
کد مطلب: 6300 - عنوان: اعتراف ابن ابي دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع)
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٠٠:٣١ - ١٧ بهمن ١٣٩٧
به نظرشما چراباوجود این همه اسنادمبنی برشهادت حضرت زهرا وجسارت به ایشان وغصب خلافت حضرت امیر درکتب معتبراهل سنت باز این مسایل را منکرمیشوند خیلی ممنون
پاسخ:
با سلام
غزالی عالم بزرگ اهل سنت در رابطه با این که خلفاء در غدیر با امیرالمؤمنین بیعت کردند؛ چرا بیعت خود را شکستند می گوید:
ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الرياسة وحمل عمود الخلافة
سر العالمين وكشف ما في الدارين  ج 1   ص 18
بعد از بیعت غدیر هوای نفس بر خلفاء غلبه کرد و به خاطر حب ریاست و به دست گرفتن خلافت به غدیر پشت کردند و خود به حکومت نشستند.
اهل سنت هم امروزه 2 دسته هستند، عده ای که مستضعف هستند و نمی توانند حق و باطل را تشخیص دهند و به صورت شناسنامه ای چون سنی بوده اند و در خانواده سنی متولد شده اند امروز آن ها هم سنی هستند، عده ای دیگر هم متوجه حقایق هستند؛ ولی چون محبت زیادی دشمنان اهل بیت علیهم السلام دارند و نسبت به آن ها تعصب دارند، این تعصب آن ها را کور و کر کرده است یا در برخی موارد منافعی وجود دارد که اگر دست از سنی گری خود بکشند آن منافع را به دست نمی اورند لذا اگر پیامبر هم زنده شود و بگوید حق با امیرالمؤمنین است، باز هم نخواهند پذیرفت.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

3
کد مطلب: 5070 - عنوان: آيا حقيقت دارد كه عمر بن خطاب، دختران خود را در جاهليت زنده به گور كرده است؟
نام و نام خانوادگی: ایلیا - تاریخ انتشار: ٠١:١٧ - ١٦ بهمن ١٣٩٧
بحث زنده به گور کردن دختر شد آنهم از طرف کسی که بعدا خلیفه مسلمانان شد . البته با هدایت یهود . زمانی که خورشید اسلام تابیدن گرفت بسیاری با جان و دل قبول کردند . برخی با هدایت یهود برای هدایت دین جدید به نفع یهود . از جمله در بسیاری از کتابهای معتبر برادران اهل سنت منقول است عمر بعد از این که حتی به مدینه هجرت کرد باز هم به دیدار یهود می رفت و در مدرسه المسکه به سخنان آنان گوش می داد و پیشگویی آنان را می شنید . روزی تورات ترجمه شده به عربی نزد پیامبر اکرم آورد و شروع به خواندن آن کرد . پیامبر بسیار از این امر خشمگین شد و فرمود از یهود چه می خواهی؟ آنان را واگذار که نابود شده‌اند. و اگر حضرت موسی هم الان اینجا بود به آیین اسلام در می آمد . به هر حال هر کسی ضامن اعمال و اعتقادات خویش است و کسی را در قبر کسی دیگر نمی گذارند . و به فرموده نبی مکرم اسلام هر کسی با همان که دوستش دارد مشهور می شود . اما امروز عصری نیست که کسی بگوید نفهمیدم. یک نرم افزار تمام آنچه می خواهیم در اختیار ما قرار می دهد . خوب است بفهمیم دوستدار که هستیم . چه پیش از اسلام، چه پس از اسلام . نسب های پاک را بجوییم و اخلاق های نیک را . گفتار ها و عقاید را بسنجیم . اما هرگز برادر دینی خود را نرنجانیم . حال که یهود و مسیحیت که هزار و نهصد سال همدیگر را می کشتند حالا در دشمنی با اسلام و مسلمین هم قسم شده اند نباید با سخنان نیش دار تفرقه بیفکنیم . حضرت علی علیه السلام. فرمود آنی اکره ان تکون من السبابین . من از سب کنندگان بیزارم . بیش از هفتاد درصد سپاه حضرت علی اهل سنت بودند در جنگ با معاویه . معاویه برای ایشان نامه ای نوشت که به خاطر داری ان روزی را که مانند شتران بسته بودند و برای بیعت می بردند . حضرت فرمود. خواستی خوار کنی اما ستودی . اصلا تو که هستی که در امور مسلمانان حرف بزنی ای آزاد شده رسول الله . بعضی هم معاویه را خال المومنین و کاتب وحشی می خوانند اما خوب است بدانیم معاویه بعد از فتح مکه مسلمان شد آنهم از ترس جانش و منافقانه . و ان موقع چیز زیادی از قرآن نمانده بود که نازل شود و او بنویسد . و مگر محمد بن ابوبکر خال المومنین نبود؟ چرا نامی از او بر ده نمی شود . ؟ الغرض با تحقیق و بررسی عقاید خود را اصلاح کنیم و چه خوب می شود کسی مرا متوجه کند که اهل فرقه ناجیه نیستم . چون به فرموده نبی مکرم اسلام پس از وفات ایشان اسلام هفتاد و سه فرقه می شود و فقط یک فرقه بر حق و فرقه ناجیه هستند . والسلام علی من التبع الهدی .
4
کد مطلب: 5082 - عنوان: آيا واقعيت دارد كه عمر بن خطاب، سوره بقره را در مدت دوازده سال ياد گرفته است؟
نام و نام خانوادگی: حق پرست - تاریخ انتشار: ١٩:٤٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
از همه بپرسید که آیا پیرو ابلاغ حجت الوداع که به دستور خدا و اعلام اش توسط رسول خدا صورت گرفت باید بود؟ یا اینکه نه پیرو ابداع بنی سقیفه که هرگز حکم خدا و رسول را دربر ندارد باشیم؟ و نه سواد قرآنی داشتند!!!
5
کد مطلب: 5004 - عنوان: آيا تا قبل از سال 71 ، تقويم ها در باره حضرت زهرا (سلام الله علیها) از كلمه «وفات» استفاده مي كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: عبدالله - تاریخ انتشار: ١٨:٠٥ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
به خدا علی رضی الله عنه ترسو و بزدل و بی غیرت نبودن ،زنش رو شهید کنند و آن هم دختر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اصحابه و سلم،به خدا علی رضی الله عنه بی غیرت نبودن زنش رو بچه اش رو شهید کنند و دم نزند،بترسید از الله و علی رضی الله عنه را خوار و ترسو نشان ندهید،اگر کسی چادر زن شما را از سرش بردارد ابا شما ساکت و زبون می مانید؟؟؟ ؟ شما گوشه ای می نشینید و هار هار گریه می کنید یا چشم طرف رو در میارید؟؟؟؟ چطور به خودتان اجازه می دهید و غیرت خود را بالاتر از علی رضی الله عنه نشان می دهید!!!)!
پاسخ:
با سلام
این که می گویید حضرت علی چرا واکنش نشان نداد، اولا  امام علي (علیه السلام) در قدم نخست از خود واكنش نشان داد ؛ چنانچه آلوسي مفسر مشهور اهل سنت در اين باره مي نويسد :
عمر با غلاف شمشير به پهلوي مبارك فاطمه و با تازيانه به بازوي حضرت زد . فاطمه ، صدا زد : « يا ابتاه » علي (علیه السلام) ناگهان از جا برخاست وگريبان عمر را گرفت و بر زمين زد و بر بيني و گردنش كوبيد.
تفسير آلوسي :3/124 .
نقل اين قضيه توسط آلوسي به هر نيتي كه باشد ، نشانگر اين است كه واكنش علي (علیه السلام) در منابع معتبر شيعه در قرن اول و دوم شيعه وجود داشته است .
ثانياً: برفرض اين كه واكنشي نشان نداده است ، به همان دليلي بوده كه پيامبر اسلام (صلی الله علیه و اله) در مكه مكرمه ، در قبال، شكنجه صحابه و حتي قتل سميه مادر عمار ياسر واكنش نشان نداد.
ثالثاً: وقتي ياران رسول خدا به خانه عثمان ريختند و متعرض همسر او شده و حتي دست او را با شمشير قطع كردند ، عثمان هيچ واكنشي از خود نشان نداد .
برای مطالعه بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5001
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

6
کد مطلب: 5253 - عنوان: آيا شفاعت خواستن از غير خداوند شرك است ؟
نام و نام خانوادگی: ایران - تاریخ انتشار: ١٥:٤١ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
قدرت فقط نزد خداست. اینطوری رواج داده شده که برم حرم امام رضا شفا بگیرم! در صورتی که باید برای عرض ارادت فقط به اونجا رفت. خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر هست. نماز دعا کردن روزه محبت صدقه وسیله و کارهایی برای تقرب به خداست. چرا آقایان روحانی عزیز جلوی این رواج اشتباه رو نمیگیرن؟!

سوالی دارم.ممنون میشم جواب بدید

آیا خاک کربلا شفا میده؟

مگه خوردن خاک گناه نیست و شفاعت فقط نزد خدا؟


پاسخ:
با سلام
در رابطه با این که می گویید خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر است و نباید از اهل بیت درخواست کرد و فقط باید از خدا  درخواست کرد می توانید بگویید بر اساس آیات قرآن چرا فرزندان حضرت یعقوب به جای این که از خدا درخواست بخشش کنند و توبه کنند به نزد پدرشان رفتند و از او درخواست کردند که از خدا برای آن ها طلب بخشش کند؟
چرا حضرت یعقوب به آن ها نگفت بروید خودتان از خدا بخواهید خدا از رگ گردن به شما نزدیک تر است؟
برای مطالعه بیشتر در رابطه با توسل به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4971
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6392
در رابطه با خاک کربلا در روایات متعدد شیعه آمده است که خداوند شفا را در تربت امام حسین قرار داده است.
در رابطه با حرمت خوردن خاک هم درست است که خوردن خاک حرام است؛ ولی مراجع گفته اند خوردن خاک سید الشهدا به قصد شفا به اندازه خیلی کم اشکالی ندارد.
در رابطه با این که می گویید شفا فقط نزد خداوند است، منافاتی ندارد که خدا شفا را در چیزی قرار دهد و ما از آن استفاده کنیم؛ مثلا در روایات داریم که عسل شفای تمامی دردها است، آیا خوردن عسل برای یک مریضی اشکالی دارد؟
وقتی خداوند شفا را در چیزی قرار دهد با این که شفا دهنده خدا است منافاتی ندارد؛ همان طوری که این خدا است که شفا را در داروها قرار داده است و هیچ انسان عاقلی در دنیا پیدا نمی شود که بگوید دارو نخورید چون شفا دهنده فقط خدا است.
در رابطه با تربت امام حسین علیه السلام هم همین است و خداوند شفا را در این تربت قرار داده است و منافاتی با این که شفا دهنده خدا است ندارد.
خود شما وقتی مریض می شوید آیا نزد دکتر می روید یا این که می گویید دکتر رفتن حرام است؛ چون خدا فقط شفا دهنده است؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

7
کد مطلب: 12342 - عنوان: واقعيت هاي خيبر
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:٢٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
به هرحال نخواهند توانست خورشید عالم تاب امیرالمومنین علیه السلام رو خاموش کنند
8
کد مطلب: 12364 - عنوان: آيا اعتقاد به شهادت و مظلوميت حضرت زهرا سلام الله عليها داراي سابقه تاريخي مي باشد؟
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:١٩ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
پاسخ جالبت و متقنی به کلام دسته ای کم اطلاع شیعه و سنی بود خدا شما خادمین دین را در انجام وظائف محوله یاری کند، در زمانی که متاسفانه این افراد به شدت به فعالیت مشغول هستند شکر الله سعیکم و کثرالله امثالکم
9
کد مطلب: 5907 - عنوان: زندگينامه امام جواد علیه السلام
نام و نام خانوادگی: محمدحسين - تاریخ انتشار: ٠٢:٢٨ - ١٥ بهمن ١٣٩٧
السلام عليک ياجوادالاعمه يامحمدبن على بن موسى الرضا عليه الات تهيية والسلام......اى كه اززهرهلاهل جگرت ميسوزد...دل زارت چودل زار پدرت ميسوزد.آقاجانم دستمون رابگيروازيوسف گمگشته ات بخواه كه تمام شيعه را مورد دعاى خيرش قراربده.
بارالاها: من كه بارهااومدم كرب بلا ونجف وكاظمين ...بازهم روزى كن كه دوباره بيايم حرمين خدابحق امام جواد آخروعاقبت ايران اسلامى وايرانى رادركل جهان ختم بخيركنه انشاءالله تعالى.
10
کد مطلب: 4927 - عنوان: آيا عزاداري براي امام حسين عليه السلام بدعت است؟
نام و نام خانوادگی: خادم الحسین - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٢ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
از زحمات شما متشکرم_اجرتان با سیدالشهداء_حضرت فرمودند: ولایت ما نوری است که خدا به هر کسی نمیدهد_التماس دعا
11
کد مطلب: 9434 - عنوان: تبدیل خانه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها به توالت توسط وهابیت
نام و نام خانوادگی: شاهد - تاریخ انتشار: ١٤:٢٧ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
شاخ شیطان از نجد بیرون اومد و الان بیشتر از ۲۰۰ساله داره این جسارتهارو به پیامبر(ص)و خاندان پاک و مطهرش انجام میده.لعنت خدا بر یاوران شیطان
یا مهدی ادرکنی
12
کد مطلب: 11806 - عنوان: جسارت وقیحانهٔ «بن‌عثیمین» به حضرت فاطمهٔ زهرا -صلوات الله وسلامه علیها- در موضوع نزاع با ابوبکر
نام و نام خانوادگی: شاهد - تاریخ انتشار: ١٤:١٧ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
سلام
اگه به حدیث ثقلین عمل میکردند دچار این انحرافات نمیشدند.
این مفتی وهابی تو کتابهای صحیحین (که به قول خودشون بعداز قران صحیحترین کتابهاست)یا صحاح این حدیث رو ندیده که بغض فاطمه بغض من است وخوشنودی او خوشنودی من است.
خیلی دوست دارم ببینم این حدیث چه جوری توجیح میکنه.

البته اینم بگم که این اقای مفتی که میگه تو مخامصه و دعوا واسه انسان عقل نمیمونه، خودش در حالت عادی هم هیچ عقلی نداره.البته ایشون با این اعتقادشون نسبت حضرت فاطمه(ع) ، ناصبی بودن خودش و ثابت کرد
13
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: عبالحمید - تاریخ انتشار: ٠١:٠١ - ١٢ بهمن ١٣٩٧
این مطالبی که کپی کردید کذبه .
حضرت عایشه در سن کم با رسول الله ازدواج کرده و مشکل شرعی هم نداره.
پاسخ:
 سلام علیکم
دلائل در مقاله بالا ذکر شده اگر قبول ندارید لطفا دلیل بیاورید.
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه ولی عصر (عج)

14
کد مطلب: 4971 - عنوان: آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: اسی - تاریخ انتشار: ٢١:٠٦ - ١٠ بهمن ١٣٩٧
سوره اعراف آیه ی 188 ای پیامبر بگو من مالک سود و زیان خود نیستم مگر آنچه خدا بحواهد و از غیب و اسرار نهان خبر ندارم . واگر از غیب با خبر بودم سود فراوانی برای خود فراهم میکردم و هیچ بدی و زیانی به من نمیرسید . من فقط بیم دهنده و بشارت دهمنده ام برای کسانی که ایمان بیاورند تمام
پیامبر بزرگوار داره خودش میگه که علم غیب ندارم و مالک سود و زیان کسی نیستم من فقط بیم دهنده و بشارت دهندم شما هی میگین نه اون برا خودش گفته خدا بهش این قدرتو داده کجاست لطف بکنید آیه ای بیارید ماهم بدونیم
پاسخ:
با سلام
خداوند در سوره جن می فرماید:
عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَى غَيْبِهِ أَحَدًا إِلَّا مَنِ ارْتَضَى مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ يَسْلُكُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ رَصَدًا
سوره جن آیه 26 و 27
در آیه خداوند امکان غیب دانستن را در رابطه با رسولان خود به اثبات رسانده است و می فرماید که از هر رسولی که راضی باشد او را از غیب آگاه می سازد.
از آنجا که پیامبر اسلام اشرف و بهترین انبیاء و رسولان است؛ پس خداوند پیامبر خود را از غیب آگاه می کند.
در آیات بسیاری از قرآن آمده است که دیگر انبیاء هم چنین علمی داشته اند؛ مثلا:
وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَی الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیاراً إِنَّک إِنْ تَذَرْهُمْ یضِلُّوا عِبادَک وَ لا یلِدُوا إِلاَّ فاجِراً کفَّاراً
"نوح" گفت: پروردگارا! روی زمین احدی از کافران را زنده مگذار. چرا که اگر آن‌ها را بگذاری بندگانت را گمراه می‌کنند و جز نسلی فاجر و کافر به وجود نمی‌آورند.
سوره نوح (71): آیات 26 و 27
حضرت نوح از کجا می‌فرماید: وَ لا یلِدُوا إِلاَّ فاجِراً کفَّاراً؟
حضرت یوسف در تعبیر خواب "هفت گاو لاغر هفت گاو چاق را می‌خورند"، گفت: شما هفت سال محصول می‌کارید و آن‌ها را در سنبل قرار می‌دهید. پس از آن هفت سال قحطی می‌آید. «طبری» و دیگران نوشته‌اند:
«وهذا خبر من یوسف علیه السلام للقوم عما لم یکن فی رؤیا ملکهم ولکنه من علم الغیب الذی آتاه الله دلالة علی نبوته وحجة علی صدقة»
جامع البیان عن تأویل آی القرآن، اسم المؤلف: محمد بن جریر بن یزید بن خالد الطبری أبو جعفر، دار النشر: دار الفکر - بیروت – 1405، ج 12، ص 232، باب یوسف: (49) ثم یأتی من... ..
یک مرتبه یک معبّر تیری در تاریکی رها می‌کند اگر درست شد می‌شود و اگر درست هم نشد نمی‌شود. حال حضرت یوسف در اینجا قاطعانه از آینده خبر می‌دهد و دقیق هم درمی‌آید.
حضرت عیسی می‌فرماید: من از آنچه در خانه‌های خود می‌خورید خبر می‌دهم. «نووی» می‌گوید:
«ومنها إخباره بالمغیبات»
خبردادن حضرت عیسی به غیب‌ها.
«قال الله تعالی إخبارًا عنه: {وَأُنَبِّئُکم بِمَا تَأْکلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِی بُیوتِکمْ}»
خداوند عالم از قول حضرت عیسی نقل می‌کند: و از آنچه می‌خورید و در خانه‌های خود ذخیره می‌کنید، به شما خبر می‌دهم.
لکتاب: تهذیب الأسماء واللغات، المؤلف: أبو زکریا محیی الدین یحیی بن شرف النووی (المتوفی: 676 هـ)، عنیت بنشره وتصحیحه والتعلیق علیه ومقابلة أصوله: شرکة العلماء بمساعدة إدارة الطباعة المنیریة، یطلب من: دار الکتب العلمیة، بیروت – لبنان، (تخریج الأحادیث وتخریج أسماء الرجال لـ مصطفی عبد القادر عطا، ولی است فی المطبوع)، ج 2، ص 47، ح 483
همچنین پیغمبر اکرم از پیروزی روم در آینده خبر می‌دهد. این موارد همگی نشانگر این است که پیامبران علم غیب داشتند.
برای مطالعه بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=7738
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

15
کد مطلب: 4971 - عنوان: آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: ارسی - تاریخ انتشار: ١٥:٢٨ - ١٠ بهمن ١٣٩٧
خوب امکان نداره تو قرآن تناقض باشه یک جا بگه هیچ شفیع و واسته ی ندارید یه جای دیگه بگه شفیع بگیرید اونجا که شما دارید میگید برید پیش پیامبر چون پیامبر زنده بودن اما الان در بین ما نیستن خوب اگه راست میگین بری پیش پیامبر برید صداش ب نید ببینی جوابی میشنوید پیامبر من کجا پیدا کنم برم پیشش تا برام دعا کنه ها این فرق داره که من برم پیش یکی برام دعا کنه یه مثلا پدرو مادر این اشکال نداره ولی اونا نمیتونن در اون دنیا شفیع ما بشن حتی قطره ای گناه ازمون دور کنن مگر لطف خدا چرا نمیفهمین هرکی مثعول اعمال خودشه چند بار خداوند براون تکرار کنه اما کو گوش شنوا
پاسخ:
با سلام
شما می گویید در قرآن گفته است که شفیع نگیرید و واسطه قرار ندهید.
می شود یک آیه قرآن برای ما ذکر کنید تا بدانیم در کجای قرآن گفته است که اگر واسطه زنده باشد عیبی ندارد؛ ولی اگر واسطه زنده نباشد اشکال دارد؟
عایشه دستور داده که از قبر پیامبر (ص) طلب استغاثه و حاجت کنید . کتاب مسند دارمی معروف به سنن دارمی ، تألیف ابو محمد عبد الله بن عبد الرحمن بن فضل بن بهرام دارمی ، با تحقیق حسین سلیم اسد الدارانی ، جلد اول ، چاپ دار المغنی ، صفحه ۲۲۷ ، باب ۱۵ ، روایت ۹۳ :
حدثنا ابو الجوزاء اوس بن عبد الله قال : قحط اهل المدینه قحطا شدیدا ، فشکوا إلی عایشه فقالت : انظروا قبر النبی | فجعلوا منه کوا الی السماء حتی لایکون بینه وبین السماء سقف …
در زمان عایشه مردم مدینه دچار قحطی شدند ، مردم پیش عایشه شکایت کردند که ما با این قحطی چه کار کنیم ؟
عجیب بوده که آن زمان مردم به جای این که به درگاه خداوند بروند پیش عایشه می روند
عایشه هم به جای این که بگوید از خداوند طلب حاجت کنید می گوید :
بروید سراغ قبر رسول خدا (ص) و از قبر ایشان طلب حاجت کنید …
در روایت دیگری صحابی دیگری به نام بلال بن حارث به قبر پیامبر متوسل می شود و عمر هم این کار او را تأیید می کند:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4972
اگر توسل گمراهی است اولین نفر عایشه و عمر هستند که گمراه هستند.
برای مطالعه بیشتر در رابطه با توسل و شفاعت از نگاه قرآن و روایات اهل سنت به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4971
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6392
https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=5253&startrec=1
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

16
کد مطلب: 4971 - عنوان: آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: ارسی - تاریخ انتشار: ١٥:٠٣ - ١٠ بهمن ١٣٩٧
کجا گفته به سراق قبر بروید !!! مگه قرآنو نخوندین !! قرآنو ول کردین رفتین به راویا گفتاریکه معلوم نیست راست باشه یا دروغ چسپیدین ها !!! سوره تکاثر بخونید فرموده افزون طلبی شمارو بخود مشقول کرده تا خایی که به سوراغ و دیدار غبرها رفتید این چنین نیست که می پندارید قطعا جهنم را خواهید دید بیا این آیه قرآن چکارش کنیم ها
پاسخ:
با سلام
از سؤال شما مشخص است که اصل توسل را پذیرفته اید و اشکال شما در این است که توسل به مرده اشکال دارد و به زنده ایرادی ندارد.
اولا شما از کجای قرآن به دست می آورید که توسل مختص به زنده ها است.
بنابر ایاتی که شما در رابطه با عدم جواز توسل به آن استدلال می کنید و می گویید نباید از غیر خدا چیزی خواست؛ مگر زنده ها غیر خدا نیستند؟
شاید شما زنده ها را شریک خدا می دانید
اگر بخواهیم از این آیات برداشت شما را داشته باشیم توسل به زنده و مرده حرام می شود؛ ولی اجماع فریقین بر خلاف این است؛ پس برداشت نسبت به این آیات اشتباه است.
اگر هم بخواهیم تخصیص بزنیم که زنده اشکال ندارد و مرده اشکال دارد نیاز به دلیل داریم و از ادبیات شما هم مشخص است که برای سنت پیامبر ارزش و اعتباری قائل نیستید؛ پس باید آیه از قرآن بیاورید که در آن گفته باشد توسل به مرده جایز نیست؛ ولی توسل به زنده جایز است.
برای جواز توسل به اموات هم می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4971&startrec=4
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

17
کد مطلب: 5174 - عنوان: آيا روايت اهل سنت از امير مؤمنان عليه السلام در وجوب خراب كردن سنگ قبرها ، صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: لیان استور - تاریخ انتشار: ٢٠:١٥ - ٠٩ بهمن ١٣٩٧
ممنون بابت اخبار خوب و مفیدتون
https://liyanstore.com/
18
کد مطلب: 5102 - عنوان: آيا شهادت حضرت محسن (علیه السلام) با اين سخن پيامبر (صلی الله علیه و آله) كه خطاب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود: تو نخستين كس از اهل بيتم هستي كه به من ملحق مي شوي، در تعارض نيست ؟
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ٠٩:٣٩ - ٠٨ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 29069
سلام

یه داستانی یادم اومده که کودکان حضرت مسلم وقتی از زندان فرار میکنند یه چوپانی که شیعه بوده اونا رو پناه میده یکی از عوامل ابن زیاد میاد و متوجه میشه کوکان حضرت مسلم پیش چوپانند و علی رغم محبتی که چوپان بهش میکنه به زور و به طمع جایزه میخواد این طفلان معصوم رو ببره چوپان بهش میگه بیا یه تعداد گوسفندای منو ببر و اینهارو رها کن سرباز قبول نمیکنه میگه نصف گلمو بگیراینهارو رها کن سرباز قبول نمیکنه خلاصه راضی میشه تمام گله رو بده منطقی باهاش صحبت میکنه فایده ای نداره چوپان بهش میگه حالا که قبول نمیکنی به زور باید ببری حساب شهر اندر شهر خوب است حساب این بیابان سنگ وچوب است و یه کتک مفصل به سربازه میزنه و فراریش میده . حالا این اشخاص بی سواد و مغرض مثل این بت شکن که قرآن هفتاد من هم براشون بیاری قبول نمیکنن اینها بغض امیرالمونین دارند و ویا به نظر شخص من حسودی میکنند به مولای ما جواببشون هم کتک علمی یعنی لعن وسب به خودشون و بزرگانشون است وسلام
19
کد مطلب: 12335 - عنوان: امامت در انديشه فاطمي
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین موسوی - تاریخ انتشار: ١٨:٢٧ - ٠٧ بهمن ١٣٩٧
شكر الله سعيكم مطالب مفیدی ارائه شد بعد از مدتها که سایت بروز رسانی نشده بود ایشالله این روند ادامه پیدا کنه و شاهد پشتوانه سازی علمی برای بخشهای مختلف از طریق این سایت باشیم
20
کد مطلب: 10951 - عنوان: جستاری پيرامون بعثت پيامبر اسلام (صلي الله عليه وآله) در میراث مکتوب امامیه
نام و نام خانوادگی: سیدمحمدجوادحسینی - تاریخ انتشار: ١٤:١٤ - ٠٧ بهمن ١٣٩٧
با سلام
نظر شما در مورد دین پیامبر قبل از اسلام چه بوده است؟
پاسخ:
با سلام
 در این که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله قبل از بعثت هرگز براى بت سجده نکرد و از خط توحید منحرف نشد شکى نیست، تاریخ زندگى او نیز به خوبى این معنا را منعکس مى‏کند؛ اما در این که بر کدام آئین بوده و طبق دستورات و شریعت کدام پیامبر عمل می‌نمود در میان دانشمندان اسلامی گفتگو است.
بعضى او را پیرو آئین ابراهیم علی نبینا وآله وعلیه السلام مى‏دانند؛ چرا که شیخ الانبیاء و پدر پیامبران است و در بعضى از آیات قرآن آئین اسلام به عنوان آئین ابراهیم معرفى شده است، این همان دین پدرتان ابراهیم است، او شما را از پیش مسلمان نامیده است، این سخن از یک نظر صحیح است و آن اینکه آن حضرت، موحد و یگانه پرست بود و یگانه‌ پرستى از بارزترین ویژگی‌هاى آیین ابراهیم علیه السّلام است، هرچند همه انبیا یگانه‌ پرست بودند؛ ولى این دلیل بر آن نمى‌‌شود که پیامبر صلّى اللّه علیه و آله در همه فروع دین، متعبّد به شریعت ابراهیم علیه السّلام باشد. شریعت حضرت ابراهیم علیه السّلام پس از آمدن شریعت حضرت موسی علیه السّلام منسوخ شده بود. همچنین اساسا چیزی از شریعت حضرت ابراهیم علیه السّلام باقی نمانده و پیروانی نداشته است.
گاه گفته می‌شود او بر آیین حضرت موسى علیه السّلام بود؛ ولی اشکالش این است که شریعت موسوی پس از آمدن شریعت حضرت عیسى علیه السّلام نسخ شده بود؛ همچنین تحریفات و خرافات زیادی در تورات راه یافته بود که با مقام توحید و نبوت منافات داشت.
بعضى آن حضرت را پیرو آئین مسیح علیه السلام مى‏دانند؛ چرا که قبل از بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله آئین رسمى و غیر منسوخ آئین حضرت مسیح بوده است؛ ولکن همان اشکال تحریف باز هم وارد است .
از واضحات و مسلمات دین اسلام و مورد اتفاق همه مسلمانان این است که پیامبر اسلام(صلّى اللّه علیه و آله) از همه انبیاء برتر بود؛ بنابراین اگر تابع شریعت آن ها باشد، لازمه اش تبعیت مقام بالاتر از مقام پایین تر است که نزد عقل و شرع ناپسند و نامقبول است.
اگر پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله قبل از بعثتش، تابع یکی از شرایع قبلی بود، باید یا نزد علماء آنها تعلیم می‌دید یا کتب آن ها را مطالعه می‌کرد؛ اما هر دو صورت نادرست است؛‌ زیرا اولا در صورت آموختن از علماء یهودی یا مسیحی، آنها حتما این قضیه را نقل می‌کردند و به آن فخرفروشی می‌کردند و در طول تاریخ ثبت می‌شد؛ درحالی که هرگز چنین قضیه ای نقل نشده است؛ ثانیا به شهادت تاریخ و تصریح خود قرآن، پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله هرگز سواد خواندن و نوشتن نداشته است همانطور که قرآن در آیه 48 سوره عنکبوت صریحا می‌فرماید: «وَ ما کُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ کِتابٍ وَ لا تَخُطُّهُ بِیَمینِکَ إِذاً لاَرْتابَ الْمُبْطِلُونَ»؛ (تو هرگز پیش از این کتابى نمی‌خواندى، و با دست خود چیزى نمی‌نوشتى، مبادا کسانى که در صدد [تکذیب و] ابطال سخنان تو هستند، شک و تردید کنند)؛ همچنین در آیه 157 و 158 سوره اعراف پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله بعنوان«النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ» یعنی «پیامبر درس نخوانده» معرفی می‌شود. به هر حال هرگز یهودی یا مسیحی بودن پیامبر اکرم(صلّى اللّه علیه و آله) در تاریخ ثبت نشده است.
پیامبر اکرم(صلّى اللّه علیه و آله) قبل از بعثت تابع هیچ یک از شرایع گذشته نبوده، بلکه خودشان صاحب نبوت و وحی مخصوص بوده اند. شیخ طوسی در کتاب العدة فی أصول الفقه، ج 2 ص591. و میرزای قمی در کتاب القوانین المحکمة، ج2، ص563. همین عقیده را اثبات می‌کنند.
پیامبر صلی الله علیه و آله شخصا برنامه خاصى از سوى خداوند داشته که بر طبق آن عمل مى‏کرده، و در حقیقت آئین مخصوص خودش بوده، تا زمانى که اسلام بر او نازل گشت.
شاهد این سخن حدیثى است که در نهج البلاغه آمده است : "خداوند از آن زمان که رسول خدا از شیر باز گرفته شد بزرگترین فرشته‏اش را قرین وى ساخت، تا شب و روز او را به راههاى مکارم، و طرق اخلاق نیک سوق دهد"
نهج البلاغه خطبه 192 (خطبه قاصعه): "و لقد قرن اللَّه به صلی الله علیه و آله من لدن ان کان فطیما اعظم ملک من ملائکته، یسلک به طریق المکارم، و محاسن اخلاق العالم، لیله و نهاره".
ماموریت چنین فرشته‏اى دلیل بر وجود یک برنامه اختصاصى است.
شاهد دیگر این که در هیچ تاریخى نقل نشده است که پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله در معابد یهود یا نصارى یا مذهب دیگر مشغول عبادت شده باشد، نه در کنار کفار در بتخانه بود، و نه در کنار اهل کتاب در معابد آنان، در عین حال پیوسته خط و طریق توحید را ادامه مى‏داد، و به اصول اخلاق و عبادت الاهى سخت پایبند بود.
روایات متعددى نیز- طبق نقل علامه مجلسى در بحار الانوار- در منابع اسلامى آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله از آغاز عمرش مؤید به روح القدس بود و با چنین تاییدى مسلما بر اساس الهام روح القدس عمل مى‏کرد
علامه مجلسى شخصا معتقد است که پیامبر اسلام قبل از مقام رسالت داراى مقام نبوت بوده، گاه فرشتگان با او سخن مى‏گفتند، و صداى آنها را مى‏شنید، و گاه در رؤیاى صادقه به او الهام الهى مى‏شد، و بعد از چهل سال به مقام رسالت رسید، و قرآن و اسلام رسما بر او نازل شد، او شش دلیل بر این معنى ذکر مى‏کند که بعضى از آنها با آن چه در بالا آوردیم هماهنگ است.‏
بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، محقّق/ مصحّح: جمعى از محققان، دار إحیاء التراث العربی، بیروت‏، 1403 هـ ق‏، چاپ دوم، ج 18، ص277، (تاریخ انبیاء).
از افراد دیگری که این قول را پذیرفته‌اند: مرحوم طبرسی در «مجمع البیان » همچنین از دانشمندان اهل سنت کسانی مانند قاضی عیاض در «الشفاء بتعریف حقوق المصطفی » ابوبکر باقلانی، ابوعلی حیائی، ابوهاشم معتزلی، جارالله زمخشری در تفسیر «الکشاف » امام فخر رازی در «تفسیر کبیر» و ابن ابی الحدید معتزلی در «شرح نهج البلاغه » قائل به این قول شده اند.
قریب به اتفاق دانشمندان شیعه و اهل سنت از جمله تمام معتزله بر این قول نظر دارند.
در منابع معتبر شیعه و سنی آمده است که پیامبر فرمود:
کنت نبیا و آدم بین الروح و الجسد؛
من به مقام نبوت رسیده بودم در حالی که هنوز روح به جسد آدم دمیده نشده بود.
سنن الترمذي ج 5 ص 585
مسند أحمد بن حنبل ج 5 ص 379
مناقب آل أبي طالب - ابن شهر آشوب - ج 1 ص 183
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
 



صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English