2024 April 25 - پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403
باید جنگ را به قلب ایران کشاند
کد مطلب: ٩٤٧٧ تاریخ انتشار: ٠٨ تير ١٣٩٥ - ١٦:٣٩ تعداد بازدید: 3123
اخبار » عمومي
باید جنگ را به قلب ایران کشاند

«بعد از این همه جنایت های داعش، وقت آن رسیده که جنگ و درگیری به قلب ایران کشانده شود؛ چرا که ما طعم امنیت را تا زمانی که نظام تهران سر کار باشد، نخواهیم چشید.»

به گزارش «جام نیوز»، در پی کشته شدن یک سرباز در شهر "سیهات" عربستان توسط افراد مسلح، "مبارک آل عاتي" تحلیلگر وابسته به دربار آل سعود گفته است که لازم است جنگ را به قلب ایران کشاند.

مبارک آل عاتي ادامه داد: «بعد از حمله داعشی ها به پدر و مادرشان در عربستان نباید جنایت کشته شدن سرباز سعودی توسط افراد مسلح ناشناس در سیهات را فراموش کنیم. براستی چرا این گونه جنایت ها فقط در کشورهای ما صورت می گیرد و چه کسی جنایتکاران را برای ارتکاب این جنایت ها به خدمت می گیرد؟»
این تحلیلگر سعودی در ادامه طی ادعایی بی اساس افزود: «بعد از این همه جنایت های داعش، وقت آن رسیده که جنگ و درگیری به قلب ایران کشانده شود؛ چرا که ما طعم امنیت را تا زمانی که نظام تهران سر کار باشد، نخواهیم چشید.»
مبارک آل عاتي در راستای اتهام زنی های بی پایه رژیم سعودی به ایران افزود: «ایران منبع تروریسم است و باید جهان را از وجود آن پاک کرد و اگر ایران را از درون به خودش مشغول نکنیم، ما را از درون مشغول خواهد کرد.»
لازم به ذکر است بعد از آنکه دوقلوهای سعودی داعشی تحت تاثیر فتواهای گوناگون ابن تیمیه مادر خود را به قتل رساندند و سعی کردند پدر و برادر کوچکتر خود را هم بکشند، روزنامه سعودی «الحیات» اعتراف کرد که جنایات گروه تروریستی داعش نشأت گرفته از اندیشه‌های ابن‌تیمیه و محمدعبدالوهاب است.
الحیات تاکید کرد که باید در اندیشه‌های فقهی ابن‌تیمیه تجدیدنظر و با آنها بر اساس شرایط روز برخورد کرد زیرا در غیر این صورت تروریسم پایان نخواهد یافت؛ در واقع می‌توان ابن‌تیمیه و محمد عبدالوهاب را پایه‌گذار اندیشه‌های تکفیری تروریستی به‌شمار آورد.
خاطر نشان می شود که وهابیت و فتاوای ابن تیمیه اساس نظریه پردازی های سیاسی و دینی رژیم سعودی است و حمایت رسمی از وهابیت توسط مقامات عربستان رسما اعلام شده است.


Share
1 | مهدی | Iran - Ahvaz | ١٨:٠٥ - ٠٩ تير ١٣٩٥ |
آفرین، مرحبا جناب کارنشناس بزرگ!
بالاخره باید یه بهونه ایی به ایران بدید تا با خاک یکسانتون کنه!

یکی نیست به این کارشناس مزدور بگه آخه بدبخت بیچاره الان که جنگ تو ایران نیست شیربچه های ایرانی دمار از روزگارتون درآوردن. وای به روزی که بخواهید جنگ رو به ایران بکشونید.

وای اگر خامنه ایی حکم جهادم دهد...
2 | رضا | Iran - Tehran | ١٢:٣٣ - ١٠ تير ١٣٩٥ |
اینکه وهابیون داعشی که پدربزرگشان همان آل سعود خاین و بزرگشان ابن تیمیه کذاب وجنایتکار میباشد و اینها تانابودی و هلاکت کامل دست بردار از ظلم و جنایت به مظلومان نیستند اما در مورد کشور عزیزمان ایران،خودشان هم کاملا آگاهند که مثل موش از سربازان آقا امام زمان میترسند و فقط برای عزیز شدن نزد اربابانشان مجبورند هر چرندیاتی را بگویند و اما شتر در خواب بیند پنبه دانه،گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.وهابیها خودشان هم میدانند که حتی مرزهای کشورمان هم نمیتوانند ببینند و در خاک خودشان به درک واصل خواهند شد.
3 | مهرداد اسدی | Iran - Shiraz | ١٩:١٠ - ١٠ تير ١٣٩٥ |
گفته شده در مورد قوم یهود که دو بار طغیان میکنند و سپس سرکوب خواهند شد می خواستم بدانم این دوبار اتفاق افتاده در گذشته طبق منابع شیعه یا در اینده اتفاق خواهد افتاد؟ و اگر هر دوبا اتفاق نیافتاده توسط چه کسانی قرار است انجام بشود؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در خصوص آیه ۴ تا ۶ سوره اسراء نظرات مختلفی وجود دارد
در مجمع البیان آمده است
مقصود از فساد، ستم و گرفتن مال مردم و كشتن انبيا و خونريزى است.
برخى گويند: فساد نخستين آنها كشتن زكريا و فساد دوم آنها كشتن يحيى است.
اين قول از ابن عباس و ابن مسعود و ابن زيد است. اينان اضافه مى ‏كنند كه: پس از قتل زكريا، خداوند شاپور ذو الاكتاف را- كه يكى از سلاطين ايرانى بود- بر آنها مسلط كرد و پس از قتل يحيى، بخت نصر را كه مردى بابلى بود بر آنها مسلط ساخت.
محمد بن اسحاق گويد: فساد اول ايشان قتل شعيا و فساد دوم ايشان، كشتن يحيى بود، ولى زكريا به مرگ طبيعى از دنيا رفت. بر اثر فساد اول گرفتار حمله بخت نصر و بر اثر فساد دوم گرفتار حمله مردى بابلى شدند.
قتاده گويد: فساد اول، حمله جالوت بود كه به دست داود كشته شد و فساد دوم، حمله بخت نصر بود.
ابو على جبايى گويد: خداوند بيان فرموده است كه آنها در روى زمين فساد مى‏كنند، اما چه فسادى مى‏كنند؟ معلوم نيست.
وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً: و راه سركشى و گستاخى پيش مى‏ گيريد و فرمان خدا را زير پا مى‏ گذاريد و به مردم ستم مى‏ كنيد. در نتيجه سزاوار خشم خداوند خواهيد شد
أراد بالفساد الظلم و أخذ المال و قتل الأنبياء و سفك الدماء و قيل كان فسادهم الأول قتل زكريا و الثاني قتل يحيى بن زكريا عن ابن عباس و ابن مسعود و ابن زيد قالوا ثم سلط الله عليهم سابور ذا الأكتاف ملكا من ملوك فارس في قتل زكريا و سلط عليهم في قتل يحيى بخت نصر و هو رجل خرج من بابل و قيل الفساد الأول قتل شعيا و الثاني قتل يحيى و إن زكريا مات حتف أنفه عن محمد بن إسحاق قال و أتاهم في الأول بخت نصر و في الثاني ملك من ملوك بابل و قيل كان الأول جالوت فقتله داود (ع) و الثاني بخت نصر عن قتادة و قيل أنه سبحانه ذكر فسادهم في الأرض و لم يبين ما هو فلا يقطع على شي‏ء مما ذكر عن أبي علي الجبائي «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيراً» أي و لتستكبرن و لتظلمن الناس
مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏6، ص: 61۴
در تفسیر نمونه نیز آمده است:
گر چه تاريخ پر ماجراى بنى اسرائيل، فراز و نشيب بسيار دارد، و پيروزيها و شكستها در آن فراوان ديده مى ‏شود اما در اينكه قرآن به كداميك از اين حوادث اشاره مى‏ كند در ميان مفسران گفتگو بسيار زياد است، كه به عنوان نمونه چند قسمت از آنها را ذيلا مى‏ آوريم.
1- آنچه از تاريخ بنى اسرائيل استفاده مى‏ شود اين است كه نخستين كسى كه بر آنها هجوم آورد و بيت المقدس را ويران كرد، بخت ‏النصر پادشاه بابل بود، و هفتاد سال بيت المقدس به همان حال باقى ماند، تا يهود قيام كردند و آن را نوسازى نمودند، دومين كسى كه بر آنها هجوم برد قيصر روم اسپيانوس بود كه وزيرش" طرطوز" را مامور اين كار كرد، او به تخريب بيت المقدس و تضعيف و قتل بنى اسرائيل كمر بست، و اين حدود يكصد سال قبل از ميلاد بود.
بنا بر اين ممكن است دو حادثه‏اى كه قرآن به آن اشاره مى‏كند همان باشد كه در تاريخ بنى اسرائيل نيز آمده است، زيرا حوادث ديگر در تاريخ بنى اسرائيل آن چنان شديد نبود كه حكومت آنها را به كلى از هم متلاشى كند، ولى حمله بخت‏النصر، قدرت و شوكت آنها را به كلى درهم كوبيد، اين تا زمان" كورش" ادامه داشت، و پس از آن بنى اسرائيل مجددا به قدرت رسيدند و اين وضع ادامه داشت تا بار ديگر قيصر روم بر آنها هجوم برد و حكومتشان را متلاشى كرد و اين دربدرى هم چنان ادامه يافت (تا در اين اواخر كه به كمك قدرتهاى جهانخوار و استعمارگر حكومتى براى خود دست و پا كردند)
2-" طبرى" در تفسير خود نقل مى‏كند كه پيامبر ص فرمود: مراد از فساد اول قتل حضرت زكريا و گروهى ديگر از پيامبران، و منظور از وعده نخستين، وعده انتقام الهى از بنى اسرائيل به وسيله" بخت ‏النصر" مى ‏باشد، و مراد از فساد دوم شورشى است كه بعد از" آزادى بوسيله يكى از سلاطين فارس" مرتكب شدند، و دست به فساد زدند، و مراد از وعده دوم هجوم" انطياخوس" پادشاه روم است.
اين تفسير با تفسير اول تا اندازه‏اى قابل انطباق است، ولى هم راوى اين حديث مورد وثوق نيست و هم انطباق تاريخ" زكريا"" و يحيى" بر تاريخ" بخت النصر" و" اسپيانوس يا انطياخوس" محرز نمى‏باشد، بلكه بنا به گفته بعضى بخت النصر معاصر" ارميا" يا" دانيال" پيامبر بوده، و قيام او حدود ششصد سال پيش از زمان يحيى صورت گرفته بنا بر اين چگونه قيام بخت‏النصر مى‏تواند براى انتقام خون يحيى اقدام كرده باشد.
3- بعضى ديگر گفته ‏اند بيت المقدس يك بار در زمان داود و سليمان ساخته شد و بخت‏ النصر آن را ويران كرد كه اين همان وعده اولى است كه قرآن به آن اشاره مى‏كند، و بار ديگر در زمان پادشاهان هخامنشى ساخته و آباد شد و آن را" طيطوس" رومى ويران ساخت (توجه داشته باشيد طيطوس يا طرطوز كه در بالا ذكر شد قابل انطباق است) و از آن پس هم چنان ويران ماند تا در عصر خليفه دوم كه آن سرزمين بوسيله مسلمانان فتح شد
اين تفسير نيز چندان منافات با دو تفسير بالا ندارد.
4- در برابر تفسيرهاى فوق و تفاسير ديگرى كه كم و بيش با آنها هماهنگ است، تفسير ديگرى داريم كه سيد قطب در تفسير فى ظلال احتمال آن را داده است كه با آنچه گفته شد به كلى متفاوت مى‏باشد، و آن اينكه: اين دو حادثه تاريخى در گذشته و در زمان نزول قرآن واقع نشده بوده بلكه مربوط به آينده است كه يكى از آنها احتمالا فساد آنها در آغاز اسلام بود كه منجر به قيام مسلمانان به فرمان پيامبر ص بر ضد آنان شد و به كلى از جزيره عرب بيرون رانده شدند، و ديگرى مربوط به قيام نازيهاى آلمان به رياست هيتلر بر ضد يهود بوده است
ولى اشكال اين تفسير اين است كه در هيچيك از آنها داخل شدن قوم پيروزمند در بيت المقدس تا چه رسد به ويران كردن آن، وجود ندارد.
5- آخرين احتمال اينكه بعضى احتمال داده ‏اند اين دو حادثه مربوط به رويدادهاى بعد از جنگ جهانى دوم و تشكيل حزبى بنام" صهيونيسم" و تشكيل دولتى بنام" اسرائيل" در قلب ممالك اسلامى است، منظور از فساد اول بنى اسرائيل و برترى جويى آنها همين است، و منظور از انتقام اولى آن است كه ممالك اسلامى در آغاز كه از اين توطئه آگاه شدند دست به دست هم دادند و توانستند بيت المقدس و قسمتى از شهرها و قصبات فلسطين را از چنگال يهود بيرون آورند، و نفوذ يهود از مسجد اقصى به كلى قطع شد.
و منظور از فساد دوم هجوم بنى اسرائيل با اتكاى نيروهاى استعمارى جهانخوار و اشغال سرزمينهاى اسلامى و گرفتن بيت المقدس و مسجد الاقصى است.
و به اين ترتيب بايد مسلمانان در انتظار پيروزى دوم بر بنى اسرائيل باشند بطورى كه مسجد اقصى را از چنگال آنها بيرون آورند و نفوذشان را از اين سرزمين اسلامى بكلى قطع كنند، اين همان چيزى است كه همه مسلمين جهان در انتظار آنند و وعده فتح و نصرت الهى است نسبت به مسلمانان و تفاسير ديگرى كه ذكر آنها چندان قابل ملاحظه نيست.
تفسير نمونه، ج‏12، ص ۲۷-۳۱
در تفاسیر اهل سنت نیز آمده است:
عبد الرزاق عن معمر عن قتادة في قوله تعالى ) لتفسدن في الأرض مرتين ( قال أما المرة الأولى فسلط الله عليهم جالوت حين بعث طالوت ومعه داود فقتله داود ثم ردت الكرة لبني إسرائيل ثم جاء وعد الآخرة من المرتين ) ليسوؤوا وجوهكم ( قال ليقبحوا وجوهكم ) وليتبروا ما علوا تتبيرا ( قال ليدمروا ما علوا تدميرا قال هو بخت نصر قال وبعث عليهم في المرة الآخرة ثم قال ) عسى ربكم أن يرحمكم وإن عدتم عدنا ( فعادوا فبعث الله عليهم محمدا صلى الله عليه وسلم فهم يعطون الجزية عن يد وهم صاغرون
تفسير الصنعاني ج 2 ص 373
مرتين ( اولاهما قتل زكرياء عليه السلام وحبس أرمياء عليه السلام حين أنذرهم سخط الله والأخرى قتل يحيى بن زكرياء عليهما السلام وقصد قتل عيسى عليه السلام ) ولتعلن علوا كبيرا ( ولتستكبرن عن طاعة الله من قوله أن فرعون علا في الأرض والمراد به البغى والظلم وغلبة
تفسير النسفي ج 2 ص 278
البته در روایات شیعه به این نیز اشاره شده است این وعده نابودی یهود در زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام اتفاق می افتد
که این وكان وعدا مفعولا خروج القائم ع-
الكافي (ط - الإسلامية)ج‏8 ص206
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات


4 | عبدالله مومن | Iran - Tehran | ١٢:٣٤ - ١٣ تير ١٣٩٥ |
لعنت خدا بر آل وحوش ملعون و اتباع خبيث آنان باد
1 |عبدالله مومن||١٠:٥٩ - ١٤ تير ١٣٩٥ |
0
 
2
آرزو بر خوكان؟؟؟ آل يهودي . عيب نيست !!!
منتهي در اين آرزو خواهند مرد !
انشاء الله
5 | فرخی | | ٠٨:٠٢ - ٢٢ دي ١٣٩٥ |
ارواح عمه اش. بخدا قسم ایرانیها آنقدر داغ از آل سقوط دارند که اگر بهشان حمله کنند خاکش رو به باد فنا خواهند داد.
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها