2024 April 18 - پنج شنبه 30 فروردين 1403
مناظره استاد عباسی با آقای سجودی پیرامون عدالت صحابه
کد مطلب: ٧٣٥٧ تاریخ انتشار: ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٤ - ١٨:١٢ تعداد بازدید: 13452
مناظره و گفتگو » شیعه و وهابیت
مناظره استاد عباسی با آقای سجودی پیرامون عدالت صحابه

موضوع بحث:عدالت صحابه و تهمت زنندگان به عایشه
برهم زدن مناظره و قطع تماس استاد عباسی توسط سجودی
حضور دوباره استاد عباسی در نیمه شب برای مناظره و فرار شبکه کلمه از مناظره
بهشتی بودن تمام صحابه
تعریف صحابه- معنی عدالت صحابه و چگونگی جمع آن با حدیث حوض
فرار سجودی و خدمتی و حاضر نشدن در مناظره،نظر بینندگان درباره مناظره
دلیل بهشتی بودن امامزاده ها


Share
1 | سید هادی | United States - San Jose | ١٩:٥٦ - ٠٣ خرداد ١٣٩٤ |
4
 
30
پاسخ نظر
عالی بود ..خداوند حفظتان کند ..واقعا این شبکه های وهابی دیگر حرفی برای گفتن ندارند ..این شبکه ی وهابی کلمه به شبکه ی طنزی برایم تبدیل شده که هر وقت نگاه می کنم با دروغ هایش من را خنده می گیرد و کم کم دارد حتی جایگاه کاذب خود را از دست می دهد و کم کم باید حذف شود زیرا خیلی مسخره وپر از اراجیف است .....التماس دعا و خداوند یکتا نگهدارتان
2 | محسن | Hong Kong - Hong Kong | ١١:٠٠ - ٠٤ خرداد ١٣٩٤ |
1
 
16
پاسخ نظر
آفرین بر شما خیلی عالی بود ..تعداد اندکی که فریب این شبکه های وهابی را می خورند و حیله های این ها را باور می کنند باید این مناظره های شما عزیزان را ببینند و درس عبرت بشود برایشان ..خدا حفظتان کند
3 | امیر | Iran - Qā’em Shahr | ١٥:٣٥ - ٠٩ خرداد ١٣٩٤ |
سلام.میدانم سوالم ربطی به این صفحه ندارد اما جایی برای پرسیدن این سوال سراغ نداشتم.لطفا کمکم کنید.میخواستم بدانم در ایه ۱۲ سوره مايده انجا که خداوند میفرماید من با شما هستم.ایا این جمله من با شما هستم جزای شرط به حساب می اید یا نه/؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
و جملة «إنّي معكم» در محل نصب و به عنوان مقول قول «قال » است لذا جزاي شرط نيست بويژه اينکه قبل از آن حرف شرطي نيست تا جزا واقع شود
موفق باشيد
گروه پاسخ شبهات
4 | مجتبی | Iran - Tehran | ٠٧:٥٤ - ١٣ خرداد ١٣٩٤ |
0
 
10
پاسخ نظر
خیلی عالی بود دستتون درد نکنه....
واقعا جواب هاتون قانع کننده بود...
اجرکم عندالله.....
5 | احمد | Iran - Isfahan | ١٨:٢٨ - ٠٢ تير ١٣٩٤ |
سلام ببخشید سوالم رو پرسیدم در بخش سوالات ولی جواب ندادید مجبورم اینجا بپرسم .سوال من اینه که همانطور که در آیه تطهیر خداوند اعلام میکند اهل بیت پیامبر مطهر هستند و در سوره واقعه آیات 77و78و79 اعلام میکند که جز فهم پاکان به قران نرسد و مطهرون اورده شده که جمع مذکر است و در آیه تطهیر هم جمع مذکر به کار رفته حالا من اینطور استدلال میکنم که بر طبق حدیث ثقلین که میگوید اهل بیت و قران از هم جدا نمی شوند و با توجه به اینکه آیه سوره واقعه میگوید فقط فهم پاکان میرسد و در آیه تطهیر هم این پاکان اهل بیت معرفی شده اند آیا استدلال من درست است ؟ وسوال دیگر من هم اینکه بر همه مسلمانان واجب است که قران را فراگیرند و از انجا که در قران تاکید شده فقط و فقط مطهرون آیا بر همه واجب نیست که به این پاکان روی آورند و از دیگران اجتناب کنند چرا که به گفته قران فقط مطهرون قران را در اختیار دارند و آیه تطهیر هم آنها را معرفی کرده پس چرا به بقیه روی آوریم ودیگر سوال من اینکه از آنجا که قران برای همه ی نسل هاست ایا نباید کسی در همه عصر ها باشد تا قران را فرا داشته باشد و ایا این شخص کسی جز امام زمان(عج)که حاضر و ناظر است میتواند باشد که با امداد های غیبی خود قران را یاد دهد به هر کس بخواهد.ببخشید زیاد شد لطفا سریع جواب بدید خیلی وقت پیش پرسیده بودم

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
مفسرين نيز مراد از مطهرون در آيه «لا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ» را اهل بيت دانسته اند که در آيه تطهير از آنها به پاکي ياد شده است همچنانکه علامه طباطبايي در اين خصوص گويد:
و المطهرون- اسم مفعول من التطهير- هم الذين طهر الله تعالى نفوسهم من أرجاس المعاصي و قذارات الذنوب أو مما هو أعظم من ذلك و أدق و هو تطهير قلوبهم من التعلق بغيره تعالى، و هذا المعنى من التطهير هو المناسب للمس الذي هو العلم دون الطهارة من الخبث أو الحدث كما هو ظاهر. فالمطهرون هم الذين أكرمهم الله تعالى بتطهير نفوسهم كالملائكة الكرام و الذين طهرهم الله من البشر، قال تعالى: «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً»
و منظور از مطهرون كسانى هستند كه خداى تعالى دلهايشان را از هر رجس و پليدى يعنى از رجس گناهان و پليدى ذنوب پاك كرده، و يا از چيزى كه از گناهان هم پليدتر و عظيم‏تر و دقيق‏تر است، و آن عبارت است از تعلق به غير خداى تعالى، و اين معناى از تطهير با كلمه" مس" كه گفتيم به معناى علم است مناسب‏تر از طهارت به معناى پاكى از حدث و يا خبث است، و اين خيلى روشن است.
پس مطهرون عبارتند از كسانى كه خداى تعالى دلهايشان را پاك كرده، مانند ملائكه گرامى و برگزيدگانى از بشر كه در باره آنان فرموده: إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا
الميزان في تفسير القرآن، ج‏19، ص: 13
البته در روايات نيز آمده است که فرموده اند مراد از اين آيه ما اهل بيت هستيم که خدا ما را از رجس دور کرد و ما را پاک گردانيد
إن الله يقول‏ لا يمسه إلا المطهرون‏ يعني‏ لا يناله‏ كله‏ إلا المطهرون‏ إيانا نحن عنى الذين أذهب الله عنا الرجس و طهرنا تطهيرا
بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏33 ؛ ص270
علماي اهل سنت نيز از اين آيه فهميده اند که مس قرآن براي کسي ممکن است که از گناه پاک بوده باشد و معصوم باشد لذا آمدند مراد از مطهرون را ملائکه دانسته اند
بخاري در اين خصوص نقل مي کند:
مُطَهَّرَةٍ ( لَا يَمَسُّهَا إلا الْمُطَهَّرُونَ وَهُمْ الْمَلَائِكَةُ
صحيح البخاري ج 4 ص 1882
در تفسير سمرقندي نيز آمده است
يعني لا تمسه إلا الملائكة المطهرون من الذنب
تفسير السمرقندي ج 3 ص 376
اما اينکه فقط اهل بيت مي توانند قرآن را درک کنند، مراد از اين فهم بالا و بطن قرآن است لذا اين آيه اين را نفي نمي کند که ما نتوانيم از قران بهره ببريم از ويژگي‏هاي قرآن اين است كه مفهوم آيات آن، داراي چندين لايه است و به هر مقدار تأمل و تدبر بيشتر شود،مفاهيم عميق تر نيز به دست مي‏ آيد
همچنانکه امام سجاد(ع) فرموده است: «كتابُ اللهِ عزوجل على اربعه أشياء: علي العباره، و الاشاره و اللّطائف و الحقايق. فالعباره للعوام و الأشاره للخواصّ و اللَّطائف للاولياء و الحقايق للأنبياء» ؛ «كتاب خداي عزوجل بر چهار چيز است: عبارت (ظاهر)، اشاره، لطايف و حقايق. عبارت، براي عامه مردم است، اشاره براي خواص، لطايف براي اوليا و حقايق براي انبيا».بحارالانوار، ج 92، ص 20، ح 18.
و اين طور نيست که اگر امامي در بين ما نباشد نتوانيم از قرآن استفاده کنيم بويژه اينکه روايات در خصوص آيات قرآن موجود است و مفسرين از آن براي فهم بيشتر قرآن استفاده مي کنند و اگر اينطور بود که بايد فقط امام قرآن را ياد بدهد در اين صورت اين همه توصيه به تدبر و فهم در قرآن بايد لغو باشد!! همچنانکه ائمه فرموده اند: معاشر الناس تدبروا القرآن‏ و افهموا آياته‏
الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي) ؛ ج‏1 ؛ ص60
در ضمن مردم در زمان خود ائمه غير از امام زمان چقدر از علوم آنها در زمينه قران استفاده کردند؟!! آيا فقط وجود امام در بين مردم مشکل را حل مي کند يا بايد مردم نيز اين قابليت را داشته باشند تا از فهم بالاي قران توسط ائمه بهره ببرند!!
البته لازم به ذکر است که خود اهل بيت نيز با استدلال به ظاهر اين آيه حکم شرعي را نيز در اين خصوص اثبات کرده اند که شخص بدون وضوء و يا جنب نبايد به قرآن دست بزند و يا مس کند
علي بن الحسن بن فضال عن جعفر بن محمد بن حكيم و جعفر بن محمد بن أبي الصباح جميعا عن إبراهيم بن عبد الحميد عن أبي الحسن ع قال: المصحف لا تمسه على غير طهر و لا جنبا و لا تمس خيطه‏ و لا تعلقه- إن الله تعالى يقول‏ لا يمسه‏ إلا المطهرون‏.طوسى تهذيب الأحكام ج‏1 ؛ ص127
پس مشخص شد که فهم قرآن براي افراد ديگر نيز ممکن است هر چند به عمق باطني آن فقط اهل بيت آگاه هستند
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
6 | احمد | Iran - Isfahan | ٠١:٤٣ - ٠٥ تير ١٣٩٤ |
خدایی دستتون درد نکنه فکر نمیکردم به این زودی جواب بدبید منظور من هم این نبود که هیچ شخصی جز ائمه قران را نمیفهمد بلکه منظور من این است که فقط این اشخاص قران را به طور تمام و کمال در اختیار دارند ولی بقیه هم میتوانند در اختیار داشته باشند ولی کم و فقط این اشخاص به طور کامل به مفاهیم قران پی برده اند و اینکه این مطهرون را ملائکه معرفی کنند فکر میکنم کمی بی انصافی باشد .باز هم تشکر خیلی تشکرمن چند وقتی هست دارم تحقیق در مورد حقانیت شیعه میکنم واقعا دارم به مذهبم افتخار میکنم و اگه بگم شبکه ولایت و به خصوص سایت شما سهم بسیار زیادی داشته اغراغ نکردهام خدا شما را جزای خیر دهد یا علی.راستی هر کس میخونه بدونه به گفته بزرگان خواندن قران و اگر شد روزی یک جز برای امام زمان(عج)بسیار انسان رو به ایشان نزدیک میکند.البته به نظر من اینکه کار عملی کردن هم در هر زمینه ای انسان رو میتونه بسیار به ایشان نزدیک کنه.ببخشید زیاد شد حرف دل بود نتونستم خلاصه تر بگم .صلوات جهت سلامتی و ظهور آقا امام زمان و نصرت شیعیان و نابودی دشمنانشان(به خصوص وهابی ها و صهیونیست ها ).اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.یا علی(ع)
7 | جواد | Iran - Qom | ١٨:٠٣ - ٢٥ تير ١٣٩٤ |
نوشتاری این مناظره رو اگه بذارید خیلی خوب میشه
8 | محسن | Sweden - Stockholm | ١٦:٠٥ - ٢٩ تير ١٣٩٤ |
بنازم استادعباسی رو طوری باشمشیرمنطق امیرالمومنین مناظره کرد که جهودی مثل جدش عمروعاص فرارمیکرد اقای جهودی دفعه ی دیگه که شربت مگس خوردی خواستی بیای مناظره دودست شلوارتمیزهم باخودت بیارضربت ضربت حیدره
9 | محسن | Sweden - Stockholm | ١٦:٠٥ - ٢٩ تير ١٣٩٤ |
بنازم استادعباسی رو طوری باشمشیرمنطق امیرالمومنین مناظره کرد که جهودی مثل جدش عمروعاص فرارمیکرد اقای جهودی دفعه ی دیگه که شربت مگس خوردی خواستی بیای مناظره دودست شلوارتمیزهم باخودت بیارضربت ضربت حیدره
10 | علی اصغر | Iran - Tehran | ٠٢:٠٨ - ٠٩ مرداد ١٣٩٤ |
سلام. از سایت مفید و هدایت کننده تان تشکر می کنم. لطفاً متن مناظره ها رو هم قرار دهید.
11 | احمد | Iran - Isfahan | ١٦:١٠ - ٢٩ مرداد ١٣٩٤ |
با سلام شرمنده که سوالم رو اینجا میژرسم اما لطفا خیلی سریع جوای بدید چون با یه سنی بحث دارم .در مورد حدیث قرطاس این شخص میگوید که رسول اکرم امی بود و خط نمی نوشت و حتی حدیثی از یکی از ائمه ضمیمه کرده که رسول اکرم نمی نوشتند .و با توجه به این که در متن حدیث کلمه کتب آمده این شخص حدیث را بی اعتبار میداند و حتی میگوید که اگر رسول اکرم میخواست بگوید که کسی بنویسدمیگفت که ورق بیاورید تا املاء کنم . لطفا سریع جواب بدید . یا علی مدد .یه صلوات هم جهت ظهور آقا امام زمان عج بفرستید .اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در اين خصوص به اين آدرس و قسمت نظرات آن مراجعه کنيد که ثابت مي کند پيامبر (ص) خواندن و نوشتن مي دانستند لذا اگر خيلي از اوقات نمي نوشت اين دليل بر ندانستن نبوده است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
12 | احمد | Iran - Isfahan | ١٧:٢٥ - ٢٩ مرداد ١٣٩٤ |
سلام خدا خیرت بده واقعا عالیه .در حال حاضر در کانال آپارات در حال بحث با یک سنی هستیم ای کاش شخصی از این سایت میتونست ما رو همراهی کنه چون واقعا ما علمش رو نداریم و اون آقا احتمالا درس این کا ر رو خونده
http://www.aparat.com/v/wrMUq

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
کاربران اين سايت اين توانايي را دارند که در اين خصوص به شما کمک کنند لذا نظر شما را ظاهر مي کنيم تا کاربران ديده و در اين خصوص، پاسخ شبهات شخص مورد نظر شما بدهند و شما را همراهي کنند
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
13 | محمد زمانی | Iran - Shiraz | ١٢:٠٠ - ٣١ مرداد ١٣٩٤ |
احمد جان سلام بنده برای سوال و جواب اعلام آمادگی میکنم بفرمایید چکارکنم ؟؟ ایمیل بنده [email protected]
14 | محمد زمانی | Iran - Shiraz | ١٢:٣٠ - ٣١ مرداد ١٣٩٤ |
احمد آقا به آپارات رفتم و بحث شما را در مورد حدیث قرطاس مشاهده کردم اما نتونستن ثبت نام بشم بازم سعی میکنم آنقدر هم فرد با معلوماتی نیست
15 | احمد | Iran - Isfahan | ٠٠:٠٤ - ٠٢ شهریور ١٣٩٤ |
سلام .واقعا که سایت ولیعصر بهترین سایت واسه رفع شبهه و دفاع از مکتب حقه شیعه است .از سایت ولیعصر و آقا محمد هم واقعا تشکر میکنم.
16 | احمد | Iran - Isfahan | ٠٠:١٩ - ٠٢ شهریور ١٣٩٤ |
سلام .با عرض معذرت از مدیر سایت. آقا محمد واستون تو آپارات کانالی ساخته شد با نام کاربری zamani1212 لطفا ایمیلتون رو چک کنید
17 | محمد زمانی | Iran - Shiraz | ١٣:٠٦ - ٠٢ شهریور ١٣٩٤ |
آقا احمد سلام از مدیریت محترم عذر خواهی میکنم و میخواهم ما را به عنوان سربازان عاشق امام زمان بپذیرند... در ایمیل چیزی دریافت نشده بود جوابهای خوبی داده بودی که آقا ناصر فرار کرد وتشریف برد اگه مکنه شمارتماسی برای من ایمیل کنید.
18 | احمد | Iran - Isfahan | ١٦:٤٩ - ٠٢ شهریور ١٣٩٤ |
سلام این شخص ادعا کرده چون امام علی ع ژشت سر ابوبکر و عمر نماز خوانده ژس آنها را قبول داشته و اینچنین میگوید: چنانچه مرحوم علامه سید عبدالحسین شرف الدین عالم بزرگ شیعه در کتاب «اجوبة مسائل موسی جار الله» می نویسد:«امّا صلوة علیّ وراء ابی بکر و عمر، فلیست تقیّة اذ حاشا الامام ان یجعل عبادته تقیّة و یجوز للشیعی ان یقتدی بالسنّیّ.» یعنی:« امّا نماز علی پشت سر ابوبکر و عمر، از راه تقیّه نبوده چون امام منزّه و دور است از اینکه عبادت خود را بطور تقیّه انجام دهد و جایز است که شیعی در نمازش به سنّی اقتدا کند.» لطفا این ادعا رو برسی کنید و ما را یاری فرمایید.

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
چنين عبارتي که شما گفتيد در کتاب اجوبه مسائل جارالله وجود ندارد بلکه عبارت به اين صورت است
قال موسى جار الله : وعلي أمير المؤمنين عليه وعلى أولاده السلام كان يحافظ على الصلوات ، ويراعي الأوقات ، ويحضر الجماعات ، ويصلي المكتوبات ، ويصلي صلاة الجمعة مقتديا خلف الأول والثاني والثالث كان يقصد بها وجه الله فقط ، ولم يكن يصلي صلاة إلا تقربا وتقوى وأداء الخ . قلت : حاشا أمير المؤمنين أن يصلي إلا تقربا لله وأداء لما أمره الله به ، وصلاته خلفهم ما كانت إلا لله خالصة لوجهه الكريم ، وقد اقتدينا به عليه السلام فتقربنا إلى الله عز وجل بالصلاة خلف كثير من أئمة جماعة أهل السنة ، مخلصين في تلك الصلوات لله تعالى ، وهذا جائز في مذهب أهل البيت ، ويثاب المصلي منا خلف الإمام السني كما يثاب بالصلاة خلف الشيعي ، والخبير بمذهبنا يعلم أنا نشترط العدالة في إمام الجماعة إذا كان شيعيا ، فلا يجوز الإئتمام بالفاسق من الشيعة ولا بمجهول الحال ، أما السني فقد يجوز الإئتمام به مطلقا .
أجوبة مسائل جار الله - السيد شرف الدين - ص 87
در کجاي اين عبارت بحث رد تقيه آمده است و مسئله اقتدا به اهل سنت در کتب شيعه داراي روايات معتبر مي باشد و اين از باب اتحاد و مدارا با اهل سنت اشکالي ندارد اما در خصوص اقتداي حضرت علي عليه السلام به خلفاء بايد بگوييم حضرت هر چند اقتد ا مي کردند اما نماز خود را مي خواندند
در کتاب تهذيب الأحكام آمده است حضرت فرمود من چهار رکعت نماز خوانم و اقتدا نکردم
وَ عَنْهُ عَنْ صَفْوَانَ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ حُمْرَانَ قَالَ: قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع إِذَا صَلَّوُا الْجُمُعَةَ فِي وَقْتٍ فَصَلُّوا مَعَهُمْ قَالَ زُرَارَةُ قُلْتُ لَهُ هَذَا مَا لَا يَكُونُ اتَّقَاكَ عَدُوُّ اللَّهِ أَقْتَدِي بِهِ قَالَ حُمْرَانُ كَيْفَ اتَّقَانِي وَ أَنَا لَمْ أَسْأَلْهُ هُوَ الَّذِي ابْتَدَأَنِي وَ قَالَ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع إِذَا صَلَّوُا الْجُمُعَةَ فِي وَقْتٍ فَصَلُّوا مَعَهُمْ كَيْفَ يَكُونُ فِي هَذَا مِنْهُ تَقِيَّةٌ قَالَ قُلْتُ قَدِ اتَّقَاكَ وَ هَذَا مَا لَا يَجُوزُ حَتَّى قُضِيَ أَنَّا اجْتَمَعْنَا عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ لَهُ حُمْرَانُ أَصْلَحَكَ اللَّهُ حَدَّثْتُ هَذَا الْحَدِيثَ الَّذِي حَدَّثْتَنِي بِهِ أَنَّ فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع إِذَا صَلَّوُا الْجُمُعَةَ فِي وَقْتٍ فَصَلُّوا مَعَهُمْ فَقَالَ هَذَا لَا يَكُونُ عَدُوُّ اللَّهِ فَاسِقٌ لَا يَنْبَغِي لَنَا أَنْ نَقْتَدِيَ بِهِ وَ لَا نُصَلِّيَ مَعَهُ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع فِي كِتَابِ عَلِيٍّ ع إِذَا صَلَّوُا الْجُمُعَةَ فِي وَقْتٍ فَصَلُّوا مَعَهُمْ وَ لَا تَقُومَنَّ مِنْ مَقْعَدِكَ حَتَّى تُصَلِّيَ رَكْعَتَيْنِ أُخْرَيَيْنِ قُلْتُ فَأَكُونُ قَدْ صَلَّيْتُ أَرْبَعاً لِنَفْسِي‏ لَمْ‏ أَقْتَدِ بِهِ‏ فَقَالَ نَعَمْ قَالَ فَسَكَتَ وَ سَكَتَ صَاحِبِي وَ رَضِينَا.طوسى، محمد بن الحسن، تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏3 ؛ ص28
علامه مجلسي در سندش گويد:
الحديث الثامن: حسن موثق كالصحيح.
ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار ؛ ج‏4 ؛ ص699
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
19 | محمدزمانی | Iran - Shiraz | ١٧:١٥ - ٠٣ شهریور ١٣٩٤ |
آقا احمد شماره تماست را برایم ایمیل کن
20 | شیعه | Iran - Hamadan | ٠١:١٢ - ٢٦ شهریور ١٣٩٤ |
سلام
من شخصا با اهل سنت کوردخیلی برخورد داشته ام برداشت من از اونا اینه که ملت سنجیده تری هستند به خاطر تماس بیشتر اونا با جوامع دیگر در دینداری تعصب بی جای کمتری دارند
والله اعلم
21 | عبدالله | Iran - Isfahan | ٢٠:٤٠ - ٠٩ بهمن ١٣٩٤ |
بنام خدای لاشریک؛خدایی که خدایی تنها سزاوار اوست.اوست حاضری که غایب است و غایبی که حاضر است.شرک به الله گناهی است نابخشودنی؛((الیس الله بکاف عبده))آیا خدا بنده اش کافی نیست؟بلی خدا برای بنده اش کافی است و تنها او دافع بلا و ساتر خطاست،تنها اوست که می تواند بندگانش را شفای عاجل ببخشد.((ایاک نعبد و ایاک نستعین))تنها تو را عبادت می کنیم و تنها از تــــــــــو یاری می جوییم.یک سوال که همیشه ذهن مرا درگیر خود کرده است این است که چرا اهل سنت از شیعیان در انجام عبادات و ترک معاصی مقیدترند؟شاید یک دلیلش آن باشد که آن ها مثل ما شفاعت امام و امامزاده و این ها را قبول ندارند و فقط دنبال آنند که رضایت خدا را کسب کنند.یک دلیل دیگرش شاید آن باشد که آن ها مثل ما باب الحسین را قبول ندارند و باور ندارند که هرکس بخاطر امام حسین بر سر و سینه بکوبد و خود را با زنجیر بزند به بهشت می رود.(وای از جهل جماعت)وای بر آن کسی که بندگی خدا را رها کرده و خود را بنده ی بنده ی خدا میداند و بر فرزندانش نام عبدالعلی عبدالحسین عبدالرضا و... می گذارد و چون مشرکان دوران جاهلیت از آدمی بت ساخته و از آن ها طلب بخشش و دستگیری و شفا و... دارد،گوشزد و هشدار قرآن را رها کرده و به دین اعقاب و پیشینیان برگشته.ای کاش که پرده تعصب از چشم بر میداشتیم و واقع بینانه به موضوع نگاه میکردیم و اسلام راستین و حقیقی را پیدا میکردیم.والسلام

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
شكي نيست كه خداوند، انسان را كافيست اما استمداد جستن از انبيا و ائمه عليهم السلام در طول استمداد از خداست و دستور خود خداوند مي باشد و وسائط در مقابل خداوند نيستند بلكه آنها هم از نيرويي كه خداوند در اختيار آنها قرار داده استفاده مي كنند كه در حقيقت از يك جا سرچشمه گرفته شده و منافاتي با آيه اليس الله بکاف عبده ندارد آيا شما در زندگي خود از نانوا و كشاورز و بقال و راننده و... كمك نمي‌گيريد ؟ اگر كمك مي‌گيريد آيا با «اياك نستيعن» منافات دارد ؟ اگر دارد ، توسلي كه شبيه كمك گرفتن از نانوا و... باشد نيز اشكال دارد؟!!
طبق اين برداشتي که برخي از اين آيه دارند اگر يک پيرمرد در خيابان از شما کمک بخواهد ، مشرک شده است ؟ چون خلاف «اياک نستعين» عمل کرده است ؟
و َاين آيه را چگونه توجيه مي کنند: اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ بقره وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ بقره 45 آيا اين منافات با آيه اياک نستعين ندارد؟
پس منحصر كردن استعانت به خداوند صحيح است و هرگز منافاتى با استعانت از اسباب ندارد؛ زيرا اگر اين اسباب استقلال در تأثير داشته باشند در اين صورت استعانت از آنها منافات با استعانت از خداى متعال دارد امّا اگر اين اسباب را مستقل ندانيم و بگوييم لامؤثر فى‏ الوجود الّا اللَّه در اين صورت استعانت از آنها منافاتى با توحيد در استعانت ندارد و قرآن نيز فرموده است: وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ
اما اينکه مي گوييد اهل سنت چنين چيزهاي مانند توسل و شفاعت ندارند اين نشان مي دهد که شما از مباني و اعتقادات اهل سنت و خودتان باخبر نيستيد؛ تمام مذاهب چهارگانه اهل سنت توسل به پيامبر (ص) و اولياء را بعد از مرگ جايز مي دانند در کتاب «الموسوعة الفقهية الکويتية » که در اين کتاب آراء تمام فقهاي اهل سنت را به صورت الفبا آورده اند و در ج4 ، ص156 مفصل ، حدود سي چهل صفحه در باره توسل بحث کرده است .در آنجا آمده است: ذهب جمهور الفقهاء (المالكيّة والشافعيّة ومتأخّرو الحنفيّة وهو المذهب عند الحنابلة) إلى جواز هذا النوع من التوسل سواء في حياة النبي أو بعد وفاته .اكثر فقهاى اهل سنّت ـ مالكيّه، شافعيّه، و متأخّرين از علماى حنفيّه و حنابله ـ اعتقاد به جواز اين نوع توسّل به رسول اكرم صلى الله عليه و آله وسلم در زمان حيات و پس از رحلت حضرت دارند .
خود شافعي مي گويد: آل النبي ذريعتي وهم اليه وسيلتي ارجوا بهم اعطي غدا بيد اليمني صحيفتي .آل پيامبر واسطه من بين خدا و وسيله من در نزد خدا هستند . اميدوارم فرداي قيامت به برکت آل محمد پرونده من به دست راستم قرار گيرد .صواعق المحرقه ، ابن حجر ، ص178 و ينابيع الموده ، قندوزي حنفي ، ج2 ، ص468 .
جهت اطلاع به اين آدرس رجوع کنيد
با اين بيان پس اهل سنت نيز طبق نظر شما که توسل مي کنند عباداتشان خوب نيست؟!
اما در خصوص سينه زدن خوب است بدانيد عايشه از جمله افرادي بود كه بعد از رحلت پيامبر صلي الله عليه وآله عزاداري به راه انداخت «ان رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قُبِضَ وهو في حَجْري ثُمَّ وَضَعْتُ رَأْسَهُ على وِسَادَةٍ وَقُمْتُ أَلْتَدِمُ مع النِّسَاءِ واضرب وجهي. امن به همراه بقيه زنان پيامبر سينه مي زديم و من به صورتم مي زدم
مسند أحمد بن حنبل ج 6 ص 274، نشر : مؤسسة قرطبة – مصر ، مسند أبي يعلى ج 8 ص 63 ، تاريخ الطبري ج 2 ص 441، الكامل في التاريخ لابن الأثير ج 2 ص 323،
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4927
آيا باز حاضريد که بگوييد سينه زدن و عزاداري از جهالت است؟!!
درباره نامهاي عبد الحسين خوب است به اين آدرس رجوع کنيد تا مسئله براي شما روش شود که آيا اين نامها مشروع است يا نه؟!!
لذا ما از شما مي خواهيم واقع بينانه به دنبال حقيقت باشيد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
1 |محمدزمانی|Iran - Shiraz |١١:٢٨ - ١٢ بهمن ١٣٩٤ |
0
 
0
آقا عبدالله در طول تاریخ هیچ کدام ازعلمای شما نتوانستند توسل عمر بن خطاب به قبر پیامبر(ص) و با ذکر نام عباس عموی پیامبر(ص) را توجیه کنند نظر شما چیست؟؟؟؟؟این هم شرک است ؟؟؟؟/؟؟؟؟؟؟؟
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها