2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
شيعه در نگاه وهابيان
کد مطلب: ٦٢٥٠ تاریخ انتشار: ٠٨ ارديبهشت ١٣٨٧ تعداد بازدید: 26725
فتنه وهابیت » شناخت وهابیت
شيعه در نگاه وهابيان


اگر چه انشقاق شيعه و سني به تاريخ صدر اسلام و مسئله جانشيني پيامبر (ص) باز مي گردد، ولي ابن تيميه نيز در اين جريان نقش مهمي ايفا كرد (1328 و 1263. ت). وي پيشگام جدليون سني بود و اعتقادات شيعي را به شيوه اي نظام مند و با شدت تمام مورد انتقاد قرار داد.



اگر چه انشقاق شيعه و سني به تاريخ صدر اسلام و مسئله جانشيني پيامبر (ص) باز مي گردد، ولي ابن تيميه نيز در اين جريان نقش مهمي ايفا كرد (1328 و 1263. ت). وي پيشگام جدليون سني بود و اعتقادات شيعي را به شيوه اي نظام مند و با شدت تمام مورد انتقاد قرار داد.



علماي وهابي با الهام از آثار ابن تيميه شيوه وي را در اهانت و توهين به شيعيان در پيش گرفتند. بواسطه تبعيت وهابيون از شيوه جدلي ابن تيميه، انشقاق و اختلاف مردم عربستان و بطور كلي مسلمين جهان عميق تر شد. در دهه 1950 و 1960 با تلاش علماي برجسته اهل تسنن و شيعه اختلاف شيعه و سني كمرنگ تر شد و در اين رابطه مجموعه نشست هايي در قاهره برگزار شد، در حالي كه علماي وهابي موضع گيري اهل سنت و شيعيان براي مصالحه و سازش را بشدت موردحمله قرار دادند. برخي از علما وهابيت را به عنوان عامل اصلي انشقاق واختلاف در جامعه اسلامي برمي شمارند. برخي ديگر اين فرقه راتهديدي براي اتحاد ملي عربستان و مسلمين سراسر جهان مي دانند.دكتر (محمد الباهي) انديشمند برجسته سني معتقد است وهابيت شكاف بين شيعه و سني را عميق نموده كه اين امر تأثير منفي موضع گيري وهابيون را برمي تاباند. (يان ريچارد) وهابيت را مانع ورادع اصلي همزيستي مسالمت آميز شيعه و سني برشمرده، حميدعنايت نيز وهابيت را بزرگ ترين چالش شيعيان از زمان صدر اسلام دانسته است.



موضع سياسي و ديدگاه وهابيون نسبت به شيعيان در آثار آنان منعكس شده و بواسطه آثار مذكور اختلافات مردم عربستان تشديد شده است. كتاب (تبديد الظلام و تنبيه النيام الي خطر الشيعه و التشيع علي المسلمين و الاسلام ( نوشته يكي از جدليون برجسته وهابي بنام (ابراهيم الجبهان) كه با هزينه نهادهاي ديني وهابي منتشر شد،نمونه اي از اين آثار تحريك آميز است. اين كتاب در اواسط دهه 1970منتشر شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 درسطح گسترده در داخل و خارج از عربستان توزيع شد.



تحصيلات نويسنده اين كتاب در سطح بسيار پائيني است، وي از يك دانشگاه ديني فارغ التحصيل نشده و هيچ اثر ديگري نيز تاليف نكرده است. با وجود اين كتاب وي مورد استقبال جامعه وهابيون قرار گرفت ودر خلال سالهاي 1988 1976 نه بار تجديد چاپ شد. هدف اصلي نويسنده نفي و تقبيح شيعيان است. وي در اثر خود ادعا كرده يهوديان درراستاي اهداف خود، تشيع را بنيان نهاده اند. (الجبهان) برخلاف مفهوم متعارف رافضي، آنرا به معناي (كساني كه اسلام را بطور كلي نفي مي كنند) تعبير نموده است. وي تشيع را به عنوان يك نظام عقيدتي مبهم مبتني بر احاديث فاسد و بي اعتبار و مجموعه اي از انديشه هاي باطل و پوچ معرفي كرده است. از نظر وي تشيع مذهب جديدي است كه از فرقه هاي مجوس، مسيحيت و يهوديت مشتق شده و اين مذهب استبدادي و طاغوتي آفت و بلايي است كه توسط مراكز يهودي وفراماسونري، ياوه گويان، شيادان و احمقان ساخته و پرداخته شده است.آنان كه در مورد كفر و بي ايماني شيعيان ترديد دارند مانند شيعيان،مجوسي اند. در واقع اين انگ ها و نسبت هاي ناروا و بي پايه چيزي جزتكرار تهمت هاي عالم ضد شيعه مشهور، ابن تيميه، نيست.



جدليون سني و به ويژه وهابيون با الهام از ابن تيميه همين تهمت ها رانسبت به شيعيان روا داشتند. ( محب الدين الخطيب در مصر و (الهي ظاهر) در پاكستان از جدليون مشهوري بودند كه ادبيات جدلي وهابي راترويج كردند. وهابيون در اواسط دهه 1950 به منظور ممانعت از مصالحه و سازش شيعيان و اهل تسنن و براي اثبات سازش ناپذيري شيعه وسني، اثر الخطيب بنام (الخطوط العريضه) را منتشر و توزيع نمودند،زيرا الخطيب در اين كتاب تشيع را ديني كاملا متفاوت با اسلام معرفي كرده بود. بدين ترتيب علماي وهابي هر گونه مصالحه و سازش شيعه وسني را نفي كردند.



الخطيب در اين رابطه چنين مي گويد: (سازش ناپذيري فرقه هاي سني و شيعه از آنجا ناشي مي شود كه شيعيان در مورد اصول و مباني عقيدتي ديني با بقيه مسلمين اختلاف دارند، اين امر در موضع گيري علماي شيعه و عقايد و اعمال ديني شيعيان نمود يافته و اين وضعيت همچنان استمرار يافته است).



وي به آثار و احاديثي متوسل شده كه ديدگاه شيعيان در رابطه با امكان مصالحه و سازش با اهل تسنن را نفي مي كنند. كتاب (الزهراء)، اثرگروهي از علماي شيعه از جمله آثار مذكور است كه نويسنده در آن احاديثي را در مورد بي اعتباري خلافت عمر ذكر نموده است. آنان در اثرمذكور ادعا كرده اند عمر به جنون مقاربت جنسي با مردان دچار بوده است. اين حديث در بحارالانوار، اثر شيخ محمد باقر مجلسي، ازمتكلمين و علماي عصر صفويه (1966 وفات) نيز آمده است. يكي ازعلماي افراطي و تندرو سعودي بنام شيخ بن جبرين، با الهام از الخطيب در اين رابطه چنين مي گويد: (آنان كه هنوز در مورد رافضي بودن شيعيان ترديد دارند، بايد اثر الخطيب بنام (الخطوط العريضه) و آثار (احسان الهي ظاهر) و (غفاري) را در مورد رد عقايد و آراي شيعيان مطالعه كنند).



شيخ بن باز، مفتي اعظم عربستان سعودي نيز معتقد است تشيع ديني متفاوت و مجزا از اسلام است و همانگونه كه مصالحه اهل تسنن بايهوديان، مسيحيان و بت پرستان امكانپذير نيست، سازش شيعيان يارافضيان با اهل تسنن نيز غيرممكن است.



محمد خالد الحراس، از اساتيد دانشگاه اسلامي مدينه، در اين رابطه مي گويد: (وهابيون با شيعيان سازش نمي كنند و چون اختلاف اين دوگروه از مباني و اصول ديني نشأت مي گيرد، اين مصالحه بي پايه واساس است).



وهابيون بر اختلافات اساسي و بنيادين شيعه و سني تاكيد مي كنند ودر آثار ضد شيعي آنان دو مقوله سب و رفض به عنوان مهم ترين موضوعات تحريك آميز معرفي شده اند. نفي خلفاي سه گانه، اصحاب و همسران پيامبر(ص)، به ويژه عايشه دختر ابوبكر و حفصه دختر عمرسب و نفي مشروعيت خلافت خلفاي سه گانه رفض ناميده مي شود.



در هر حال اينكه آيا علماي وهابي جبهه متحدي را عليه تشيع تشكيل داده اند يا به دو طيف افراطي و ميانه رو تفكيك مي شوند، براي شيعيان مبهم و حل نشده است. ولي در مورد اينكه وهابيت فرقه اي درونگراست اتفاق نظر وجود دارد، زيرا در تعاليم وهابيون مسلمانان به دوگروه مسلمين واقعي و مسلمين دروغين تقسيم شده اند. وهابيون خود راپيروان حقيقي پيامبر (ص) و فرقه هاي ديگر سني، به ويژه شيعيان را به عنوان بدعت گذار و رافضي تلقي مي كنند. علماي وهابي جهان را به دوگروه موحدين و مشركين يا بدعت گذاران تقسيم كرده اند. اين دسته بندي تعصب آميز نشان مي دهد وهابيون هرگز گرايش هاي ديگراسلامي را تحمل نخواهند كرد. در كتب، فتاوي و نوارهاي سخنراني آنان، كساني كه تعاليم وهابيت را نمي پذيرند، در بهترين حالت به عنوان منحرف يا ضاله و در بدترين حالت كافر معرفي شده اند. با اينكه تشخيص علماي وهابي ميانه رو از افراطي بسيار دشوار است، مي توان گرايشهاي مختلف وهابي را از يكديگر تمييز داد. گروه نخست افراطيون مي باشند كه (شيخ بن جبرين، شيخ عبدالمحسن العبيكان، شيخ ناصرالعمر و شيخ الهذيفي) و بسياري از علماي وهابي از آن جمله اند. جوانان وهابي از اين طيف حمايت مي كنند و براي حصول اهداف خودشيوه هاي خشونت آميز را بكار مي گيرند و خاندان سلطنتي سعودي رافاسد و بي لياقت مي پندارند. از نظر آنان مقامات سعودي نبايد به شيعيان اجازه دهند اعمال بدعت آميز خود را بجاي آورند و بايد آنان رابه قتل برسانند، تبعيد و سركوب كنند و يا وادار به ترك عقيده نمايند.يكي از كارگران وهابي شركت نفتي آرامكو عربستان از شيخ بن جبرين پرسيد آيا غذا خوردن يك وهابي با كارگران شيعه سر يك ميز جايزاست. شيخ بن جبرين پاسخ داد:



(سعي كنيد از آنان دوري كنيد و جايتان را تغيير دهيد، در غير اين صورت با طعنه و كنايه و بي احترامي نفرت خود را نسبت به آنان نشان دهيد. شما بايد سعي كنيد بطلان و كذب بودن عقايد مخرب ومنحرفشان را آشكار كنيد و سپس آنان را متقاعد كنيد حقانيت مباني عقيدتي وهابيت را بپذيرند و دست از عقايد موهوم خود بردارند. اگر آنان مقاومت كردند بايد به عقوبت خود برسند و كشته شوند).



(بن جبرين) در مورد حكم فقهي مربوط به پرداخت زكات به خانواده هاي نيازمند شيعه در عربستان خاطر نشان كرد: (علماي وهابي در كتب فقهي خود پرداخت زكات به كفار و بدعت گذاران را منع كرده اندو از آنجا كه روافض جزو كفار محسوب مي شوند، نبايد زكات به آنان تعلق گيرد).



شيخ ناصر العمر، از سلفي هاي تندرو مشهور با تاكيد بر سازش ناپذيري تشيع و تسنن، بشدت سازش و مصالحه شيعه و سني را موردحمله قرار داد. وي در اين رابطه اظهار داشت : (اختلافات ما با روافض (شيعيان) فقط به مباحث فرقه اي محدود نمي شود. اختلاف ما در موردمسائل بنيادين و اساسي ديني است، نه بخشهايي از دين. در واقع هيچ نقطه مشتركي بين ما و شيعيان وجود ندارد).



(العمر) در پاسخ به همايش گفتگوي مذاهب كه در ژوئن 2003 دررياض برگزار شد از شركت كنندگان خواست روافض (شيعيان) را به اسلام واقعي و پيروي از شيوه اهل سنت دعوت كنند.



وب سايت مشهور وهابيون، خطبه هاي نماز جمعه مسجدالنبي مدينه را كه به امامت شيخ الهذيفي در سوم مارس 1998 و با حضور رئيس جمهور پيشين ايران، حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني ايراد شد، تحت عنوان (يهوديان، مسيحيان و روافض را از عربستان اخراج كنيد) منعكس نمود. (شيخ الهذيفي) با تقبيح و سرزنش حاميان سازش و مصالحه سني و شيعه تصريح كرد: (چگونه شيعه و سني مي توانند با يكديگر سازش كنند در حالي كه اهل سنت با تمسك به قرآن و سنت نبوي (ص) دين را زنده نگاه داشته و تكريم نمودند، درحالي كه روافض (شيعيان) بطور علني به اصحاب پيامبر(ص) اهانت نموده و اسلام را نابود كردند. تا زماني كه شيعيان عقايد خود را ترك نگويند و به اسلام حقيقي نگروند، ما قدمي به سوي آنان بر نخواهيم داشت. خطر شيعيان براي اسلام بيش از يهوديان و مسيحيان است وهرگز نبايد به آنان اعتماد كرد. بنابراين مسلمين بايد با نهايت احتياط باآنان برخورد كنند). علماي سنتگرا، دومين طيف وهابيون بشمارمي روند و علماي نسل قديم نظير (شيخ بن باز، شيخ محمد بن عثيمين) و برخي از نئوسلفي ها نظير (شيخ صفار الحوالي) به اين گروه تعلق دارند. علماي سنتي وهابي از جدليون پيروي مي كنند و ديدگاه ها ومواضع خصومت آميز آنان نسبت به شيعيان از ديدگاههاي جدلي نشأت مي گيرد، با وجود اين گروه مذكور با قتل و اخراج شيعيان از كشور و مجبوركردن آنان به پذيرش وهابيت موافق نيستند، چرا كه اين اقدامات به بي نظمي و هرج و مرج مي انجامد. از نظر آنان بايد شيعيان را به ترك عقايدو اعمال بدعت آميز ترغيب نمود.



طيف سوم وهابيون كه روشنفكراني نظير عبدا... حميد، عبدالله صبيح،عبدالعزيز قاسم و عبدالعزيز الخدر را در بر مي گيرد ايده هاي ترقي خواهانه و سازشكارانه را ترويج مي كنند. گرچه حضور اين طيف درعرصه ديني و اجتماعي چندان پر رنگ نيست، ولي گرايش مذكور به سرعت در حال گسترش است. به عنوان مثال (الحميد) مفاهيم حقوق بشر را بر مبناي برداشت و تفسير متفاوتي از اسلام وهابي اشاعه مي دهد. وي معتقد است اسلام بر پايه عدالت و آزادي استوار شده و اين دو ركن اساسي در گسترش اسلام نقش عمده اي ايفا نموده اند. الحميددر اين رابطه مي نويسد: (امويان و عباسيان عدالت و آزادي را در قلمروخود گسترش ندادند، بلكه برعكس آنان اهل كتاب را از حقوق خودمحروم كردند و اسلامي را كه آنان به مردم تحميل كردند از وحي و پيامبر(ص) نشأت نمي گرفت. حكومت هاي عربي و جنبشهاي سلفي معاصروارث امويان و عباسيانند و شيوه آنان را در پيش گرفته اند و آنرا اسلام ناب مي نامند. حكومتهاي كشورهاي عربي از اين حقيقت غافلند كه دولت هاي سركوبگر و مستبد سقوط خواهند كرد، زيرا سركوب آزادي برخلاف سرشت بشري است و جنبشهاي سلفي نيز فراموش كرده اندهر فرقه اي كه رابطه نزديك بين اسلام و آزادي و عدالت را به درستي درك نكند از دين الهي منحرف شده است. بدين ترتيب تا زماني كه آزادي انديشه و بيان و عدالت وجود نداشته باشد، نهادهاي جامعه مدني شكل نخواهد گرفت. با نقض آزادي هاي اوليه فردي نظير سركوب بدعت گذاران (شيعيان)، فضاي صلح آميز جامعه اسلامي درهم شكسته مي شود و زمينه براي فرقه گرايي فراهم گردد).



(الحميد) برخي از قدماي سلفي را كه پيروان فرقه هاي مختلف اسلامي را بدون ادله متقن و تحقيق تكفير نموده اند بشدت سرزنش نمود. يكي از عملگرايان سلفي و استاد دانشگاه اسلامي امام محمد بن سعود بنام (عبدالله الصبيح) بر اهميت توده گرايي تأكيد مي نمايد. وي بااستناد به يكي از نظريه هاي روانشناسي اظهار مي دارد: (سرزمين مشترك عامل ايجاد احساسات و عواطف مثبت، نوع دوستي، محبت وصميميت بين اعضاي گروه هاي مختلف است، بدين ترتيب احساسات مذكور همزيستي مسالمت آميز و همگرايي گروه هاي مختلف را در پي خواهد داشت. حفظ توده ها وظيفه و مسئوليت همگاني و مستلزم روابط وتعاملات مستحكم اجتماعي است و اين امر به پلوراليسم منجر مي گرددو در نتيجه امكان طرح ديدگاههاي مختلف فراهم مي شود).



با ظهور نئوسلفي ها پس از حمله عراق به كويت در سال 1990 (شيخ سلمان العوده) به عنوان چهره اي توده گرا در ميان وهابيون مطرح شد.وي در مجموعه سخنراني هاي خود شيعيان را بشدت مورد حمله قرار دادو آنان را كافر ناميد. با اين حال پس از آزادي از زندان در سال 1998 به ميانه روي گرايش پيدا كرد. وي در ابتدا معتقد بود به علت اختلافات عميق بين گروه هاي اسلامي وحدت تحقق نخواهد يافت، ولي پس ازگرايش به ميانه روي اذعان كرد مي توان مواضع گروه هاي مختلف را به يكديگر نزديك نمود و به وحدت دست يافت. شيخ سلمان در اين رابطه مي گويد: (بجاي طرح و برجسته كردن موضوعات مورد اختلاف، بايدنقاط مشترك بين گروه هاي مختلف كه تعداد آنها زياد است مورد تاكيدقرار گيرد).



غالب فرقه هاي اسلامي در بسياري از زمينه ها داراي نقاط مشتركند ودين اسلام عامل پيوند گروه هاي مختلف با يكديگر است. اگر چه شيخ سلمان فقط گروه هاي سني را مد نظر قرار داده ولي عبارت پردازي وسبك بيان وي در اين مورد كاملا با لحن اهانت آميز سلفي ها متفاوت است. يكي از رهبران جنبش اصلاحات در لندن به نام (سعد الفقيه)علت تغيير موضع شيخ سلمان العوده را اينگونه توضيح مي دهد: (العوده در اين مورد با ديگر سلفي هاي ميانه رو نظير شيخ عبدالعزيز القسيم بحث و گفتگو كرد، در نتيجه افق فكري وي بسط يافت. اينك العوده به ميانه روي، بازانديشي و گفتگو گرايش پيدا كرده است).



از آن پس شيخ العوده به يكي از چهره هاي حامي گفتگوي مذاهب تبديل شد. اين گفتمان در سال 2003 و با هدف تسهيل روند مصالحه ملي صورت گرفت. شيخ العوده پس از ترك مواضع پيشين خود از وليعهدعربستان خواست ميانه روي اسلامي را كه با افراط گرايي و تندروي درتعارض است، در پيش بگيرد. وي ترويج و تبليغ فرهنگ گفتمان را ازطريق رسانه ها و نظام آموزشي خواستار شد.


نويسنده: فؤاد ابراهيم

مترجم: مهدي بهرام شاهي

منبع: هفته نامه پگاه حوزه


Share
1 | وو | United Kingdom - London | ١٢:٠٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٧ |
چه مقاله جالبي
2 | ميترا | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٣١ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام,شما ميگيد که وهابيت فرقه ايست که تازه تشکيل شده پس اين چيزي که نوشتيد چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (حميدعنايت نيز وهابيت را بزرگ ترين چالش شيعيان از زمان صدر اسلام دانسته است.) از زمان صدر اسلام يعني تازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
با سلام
خواهر گرامي
يعني از صدر اسلام تا كنون ، بزرگترين خطري كه شيعه و اسلام را تهديد كرده است ، وهابيت است ؛ فرقه هاي مختلفي آمدند و رفتند ، اما خطر وهابيت كه تازه تاسيس شده است ، از صدر اسلام تا كنون از همه بيشتر است .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
3 | من | Seychelles - Cascade | ١٢:٠٠ - ٠٧ خرداد ١٣٨٨ |
کساني که توانايي پزيرفتن حقيقت را ندارند دست به انکار و دشمني با حقيقت مي زنند ( حميد ناصري)
4 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٠٧ خرداد ١٣٨٨ |
جناب ناصري
من به عنوان يک محقق که مي‌خواهم با دانستن حقيقت سعادت خود را تضمين کنم از شما عاجزانه
در خواست دارم اين دروغ هاي که مي‌فرماييد نيز براي من بازگو فرماييد.
لطفا دليل دروغ بودن آنها را نيز ذکر کنيد.
5 | حميد ناصري | | ١٢:٠٠ - ٠٧ خرداد ١٣٨٨ |
شيعه دروغ هايش پايان نداردوبراي اسلام خطرناك است وبايدبرچيده شود واهداف تشيع يك چالش است دروغي درلباس اهل بيت
6 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ٠٨ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام
در جواب استدلالهاي قوي حميد ناصري فقط ميتونم بگم "" اي چخان موش بخورتت " البته موشهاي تورا بورا معروف به موشهاي خوكي .
برادر عزيز momen abdullah تناقض حرفشو ببين " اخه كسي كه در لباس اهل بيته دروغ ميگه ؟؟؟؟؟؟

- تفرقه امت!
سلمان فارسى، مى‏گويد: رسول خدا(ص) فرمود: تفرق امتى ثلاث فرق...
امت من بعد از من به سه گروه تقسيم مى‏شوند، يك گروه از آنان به‏راه حق‏استوار مى‏مانند، باطل از وضع آنان نمى‏كاهد، آنان من و اهل بيت(ع) مرا دوست‏مى‏دارند، داستان اين گروه مثل طلاى خالص است، كه هر چه داخل آتش شود وحرارت بيند، به ارزش آن افزوده مى‏گردد.
گروهى راه باطل را پيش مى‏گيرند، حق به حال آنان سودى نمى‏بخشد، آنان‏نسبت‏به من و اهل بيت من كينه پيدا مى‏كنند، وضع اينان مانند آهن است، كه اگرداخل آتش گردد و حرارت ببيند، كاسته و فاسد مى‏شود!
گروه سوم، افراد حيران و سرگردان هستند، چون افرادى كه گرد «سامرى‏» جمع‏شدند، اينان با اهل حق تماس و معاشرت ثابتى ندارند، اما شعار جنگ و قتال‏نمى‏كنم را خوب بيان مى‏كنند، و امام و پيشواى آنان، عبدالله بن قيس اشعرى (ابوموسى اشعرى) است! (امالى شيخ مفيد، مجلس 4، ص 18) .
كتاب سلمان فارسي

يا علي
7 | سيما نجاري | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٢ تير ١٣٨٨ |
چرا اينقدر دروغ تحويل مردم ميدين ؟ يكي نيست بهتون بگه كه شيعه يه مذهب خودساخته است كه فقط 7% مسلمونا شيعه هستن ؛ 93 درصد سني هستن كه بهترين مذهب جهانه بريد و بقيه جاهاي جهانو نگاه كنيد تا به واقعيت پي ببريد فكر مي‌كنيد ايران چيه ؟ اگه مي خوايد به راه راست هدايت بشيد سني بشيد

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در پاسخ به نظر هاي مشابه به نظر شما مطرح كرده‌ايم كه :
ا. طبق آيات قرآن اكثريت (حتي در بين مسلمانان) دليل بر حقانيت نيست :
وما يومن اكثرهم بالله الا وهم مشركون!!!
ب. آمار شما درست نيست ؛ بلكه جمعيت شيعه ، طبق كمترين آمار بيش از 20 درصد جمعيت تمام مسلمان هاست .
ج . بر فرض قياس ، شما بايد شيعه را با ساير مذاهب اهل سنت قياس كنيد ، چون علماي اين مذاهب همديگر را تكفير كرده اند و يكي دانستن تمامي مذاهب اهل سنت ، امري محال است ؛ مي توانيد نظر علماي مذاهب اربعه را نسبت به يكديگر ببينيد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=6340
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
8 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٨ تير ١٣٨٨ |
با سلام
خانم سيما تجاري
اينكه شما اقرار كرديد كه شيعيان فقط 7 % هستند سواي اينكه جاي بحث داره با يك حساب سر انگشتي ميتوان گفتن كه يعني حدود( 105000000)اما اين حديث را فراموش كرديد كه رسول خدا فرمودند كه امت من به 73 تقسيم ميشوند يكي شيعه اماميه و يكي زيدي ها يكي اسماعيليه ها و الباقي 70 فرقه از اهل سنت هستند كه اگر منصفانه اين عدد را بين انها تقسيم كنيم يعني به هر فرقه ئي( 19.897142 نفر ) ميرسه يا بقولي 1,326476% يعني تقريباً يك پنجم شعيان ( ع ) و وهابيت نيز حدود 1,466666% . بقول معروف حساب حساب كاكا برادر متوجه شدي خواهر .
بعد عيبه هي اسم خودتو عوض ميكني همون عمر يا خواهر هناو خوب بود .بعد با اين فانت كوچك بنده فكر كردم شما سيما تجاري هستيد كه اسم بدي مردم فكر بد ميكنند .

يا علي

9 | مرجان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ٠١ دي ١٣٨٨ |
ببخشيد شما ميگين نفرتتون رو بهشون نشون بدين خطرناك نيس؟؟كشتن ما براشون مباحه ها.......
10 | رضا رضايي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٧ اسفند ١٣٨٨ |
فقط يك جمله:اللهم صلي علي محمد وآل محمد ولعنه الله في الجميع العدائهم
11 | شيلا | | ١٢:٠٠ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٨٩ |
اى خدا ما تا كى بايد اين نادانى و جهالت شما شيعيان دروغين رو تحمل كنيم....امام على اكه حقش غصب شده خودش راضى بوده و سكوت كرده ....شما كى هستين كه ميخواين حقشو با اين اراجيف بكيرين شما از وهابيا بدترين....من شافعى هستم و دوستدار اهل بيت ....اما شما به افسانه ها و خرافات اتكا داريد....خدا شما را به راه راست هدايت كند.....الهى امين

پاسخ:

با سلام

خواهر گرامي

اين سخن شما بدين معني است كه غصب حق اميرمومنان را قبول داريد ! و به نظر خود از يك غاصب تبعيت مي‌كنيد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

12 | علي گلزاري | Iran - Shiraz | ١٢:٠٠ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٨٩ |
من خدا رو شكر ميكنم كه شيعم و بهم ثابت شده شيعه بر حقه .
13 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٢:٠٠ - ٢٣ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام

خواهر گرامي
سركار خانم شيلا

من تا بحال از هركدام از سني ها و علمايتان اين سئوال را پرسيده ام جوابي نداده اند يا طفره رفته اند و يا منکر اين حقيقت شده اند!!!
و اما سئوال من اين است:
شما اهل سنت هميشه مدعي هستيد که اهل بيت (عليهم السلام) را دوست داريد اما اين مطلب در عمل با شما در تناقض شديد است زيرا تمامي اهل بيت (عليهم السلام) توسط اهل سنت به شهادت رسيده اند، بنابر اين ادعاي اهل سنت مبني بر محبت و دوستي اهل بيت (عليهم السلام) نميتواند واقعي باشد.
البته پذيرش اين مطلب براي شما ممکن است سخت باشد به هر حال شما در خانواده ي اهل سنت به دنيا آمديد و در همانجا هم پرورش يافته ايد و در واقع قبول اين حقيقت برايتان سخت است.
اما بنده از شما ميخواهم که اگر چنانچه قصد رسيدن به حقيقت را داريد ابتدا تعصب را کنار گذاشته و فقط در چهت رضايت خالق عمل کنيد و تحقيق را سرلوحه کار خويش قرار دهيد.
خانم شيلا
آيا عقيل سليم به شما حکم ميکند که با توجه به اينکه ميدانيد حق حضرت علي (عليه السلام) توسط خلفاء غصب شده است ،اما در صدد توجيه بر آمده و بجاي اينکه به علت غصب و دليل سکوت حضرت امير فکر کنيد ، بي درنگ سکوت را بعنوان سرپوش بر اعمال غاصبانه قرار داده و پرونده ظلم را مختومه مي فرمائيد.
واقعا مطالب شما بهت آور است
زيرا خود نوشته ايد که (((شافعي هستيد و دوستدار اهل بيت .....اما شما به افسانه ها ئ خرافات اتکا داريد....)))
سئوال پيش مي ايد :
ايا شما ما را به دليل اينکه براي اثبات حقيقت از کتب خودتان استفاده کرده ايم متهم به اتکا به افسانه ميکنيد؟؟!!!!
اگر استفاده ي ما از کتب اهل سنت شما را بر آن تفکر واداشته است که بايد بگوئيم (( اهل سنت= افسانه))!!!!
شما که خود را حق دانسته و در مسير صراط المستقيم ميدانيد لطف کنيد مستندات خود را بيان کنيد.
آيا اهل سنت براي اثبات حقيقتشان از منابعي غير از کتب علماي خودشان بهره مي برند؟!
اگر جواب مثبت است که لطف کنند و منابع و اسناد را معرفي کنند و اگر جواب منفي است که شما را بايد پيروان افسانه بخوانيم
خواهر گرامي
لطفا اول اثبات کنيد که از جمله پيروان افسانه نيستيد و در جهت رضاي خالقتان گام بر ميداريد.
hoseini142005@yahoo.com
اين ايميل بنده است
هر کدام از اهل سنت تمايل به مناظره به دور از تعصب و گفتگوي آرام و منطقي دارند ايميل بدهند تا در خدمتشان باشم
يا حق
14 | سونيا كامروا | | ١٤:٢٦ - ٠٣ مهر ١٣٨٩ |
من يك شيعه هستم. تازگي‌ها با يك مصري چت مي‌كنم مي‌گه شما اگه پيامبر رو دوست داري، بايد اصحاب پيامبر يعني عمر و ابوبكر و ... دوست داشته باشيد. منم گفتم دوست پيامبر، داماد و پسر عموي پيامبر 25 سال اذيت مي‌كنه؛ دوست پيامبر، بچه توي شكم دختر پيامبر رو مي‌كشه (محسن عليه السلام) چرا بايد قبر دختر پيامبر گمنام باشه؟ چرا بايد دختر پيامبر شبانه به خاك سپرده بشه؟ اين بخاطر اصحاب پيامبر نيست؟
15 | momen abdullah | | ١٦:٥٥ - ٠٣ مهر ١٣٨٩ |
سرکار خانم سونيا! به آن خانم محترم بفرماييد: اين کدام منطق و کدام دليل عقلاني است که حب نبي را منوط به حب اصحاب نبي مي‌داند؟ مگر خداوند در قرآن کريم از يهود لعين و خوک و ميمون شده به عنوان «اصحاب موسي (عليه السلام)» ‌ياد نمي‌کند؟ «فلما تراءي الجمعان قال اصحاب موسي انا لمدركون» آيا دوست داشتن حضرت موسي (عليه السلام)، مستلزم دوست داشتن بوزينگان و خوکان است؟ يا علي
16 | جواد | Iran - Tehran | ٠٩:٢٣ - ١٣ آذر ١٣٨٩ |
جهت اطلاع سنيها.شيعه را ميتوان توسط ايات قران ثابت نمود .ولي شما مذهب خودتان را با چي ثابت ميكنيد .پس دست از پيروي كوركورانه از اجدادتان برداشته و با مطالعه كتب اصلي ميتوانيدبه حقانيت حضرت علي و فرزندانش برسيد.
17 | سلمان | Iran - Tehran | ٢٣:٠٩ - ٠٩ دي ١٣٨٩ |
شيعه در عربي ودر قرآن به معني پيرو وراه وروش است ومنظورآن گروه وجمعيت يا مذهب خاصي نميباشد وگرنه يداله آقارحيم ورحمان و بشري خانم وغيره وذالك هم ميگن ما از همه برحق تريم وخدا اسم مارو تو قران آورده اهل سنت دوستدار اهلبيت هستند .حتما براي شما سئوال است كه چرا مثلا در روز عاشورا عذاداري وخود زني نمي كنيم.زيرا ما معتقديم كه اين روز روز پيروزي است(پيروزي خون بر شمشير)روز احيائ اسلام بدست حضرت حسين ع. روز پيروزي اسلام براستبداد وظلم روز تحقق اهداف حضرت حسين ع در عاشورا كشتي حسين كشتي نجات شد وكشتي يزيد ويزيديان درگل ولآى نشست و............خاك بر سر يزيد تا قرن شانزدهم شيعه وسني به معني گروه ودسته نداشتيم اهل بيت مسلمان وبدست بظاهر مسلمانان شهيد شدند نه اينكه اهل بيت شيعه وبدست اهل سنت شهيد شده باشند آقاي شاه اسماعيل رضايت خالق در عبوديت تقوي وخلوص بندگانش است نه در شيعه وسني بودنشان رضاي خدا در وحدت و دوستي است نه در كينه ودشمني حضرت علي ع خودشان فرمودند كه خلافت از بند كفش براي من بي ارزش تر است واگر اين خلافت الهي بود ايشان از حكم خدا ورسول ص سرپيچي نمي كردند ولو باكشتن خلفاي ديگر پس شرائط با مصلحت وصلاحديد ايشان بوده وما كاسه داغتر از آش نيستيم مگر مصلحت خودمان ... در اين باشد علي رض از ديدگاه اهل سنت پهلوان ودلاور وجوانمرد وباغيرت بود .آياعلي كه پهلوي زنش رو بشكنن وبچه اش را سقط كنند وبعد ام كلثوم دخترش راغصب كنندوظلم وزور قبول كند ساختگي نيست؟قبول كنيد كه داريد بزرگترين توهين وظلم رو به اهل بيت ميكنيد اقاي جواد شما تقصيري نداريد اما ميبينيد كه ما داريم به شدت از حقانيت علي ع و فرزندانش دفاع ميكنيم .بنظر شما مذهبي كه در ان هم به علي ع وهم به عمر رض توهين بشه چه مذهبي است قطعا جواب شما نه شيعه است نه سني پيامبرص درابلاغ وحي معصوم بود اما در جنگها وبسياري از امور از علي ع وياران مشاوره ميگرفت كه شايد ايده آنها بيشتر بكار آيد اهل بيت يا خلفا در كمالات كه به پيامبر نمي رسيدند. دركتب اصلي وتاريخ اهل سنت صادقانه بدون اغراق وغضب نسبت به شخص ويا گروهي زندگي خلفا واهل بيت واشخاص مورد بررسي قرار گرفته وچه بسا نقاط ضعف وقوت انها بعنوان انسان بيان گرديده مثلا عمر رض فرموده اند اگر علي رض نبود من هلاك ميشدم اين را برش زده برعليه خود اهل سنت بكار ميبرند تاريخ اسلام ريشه دار و پايدار است تاريخي نيست كه هر روز به سليقه اي بنويسند وجمله باغت آباد انگوري را در دهان آدمهاي1400سال پيش بگذارند حقيقت كلام خداست وچه منبعي برتر از قرآن و سنت پيامبر و اهل بيت مظلوم او براي اثبات حقانيت مسلمانان(شيعه وسني راستين) نه منافقين ضمنا از خداوند ميخواهم درصد شيعيان با تقوي را كه فقط در جهت رضاي خداوند ودر راه واقعي محمدص وعلي ع گام بر ميدارند را به 100درصد برساند ومنافقين كوردل صفر شوند برادران شيعه وسني در جواب كساني كه به نام اسلام به عقايد و بزرگان شما توهين نمودند وقصد نفاق وتفرقه افكني دارند بگوئيد مرگ بر انگليس واسرائيل و امريكا
18 | مريد حيدر | Iran - Tehran | ١٨:٢٤ - ١٦ بهمن ١٣٨٩ |
خنده داره .... كل فرقه ي سني يعني جهالت بعد خانم (ش) مي گه جهالت شيعه .....
19 | شيفته بانوي مقدس حضرت زهرا | | ١٨:٠٣ - ٠٥ ارديبهشت ١٣٩١ |
اگر خدا قبول کند من با افتخار ميگويم تاج مذهب تشيع را بر سر دارم. اما معتقدم هيچ اصراري براي بحث با خواهران و برادران سني مبني برحقانيت شيعه نيست و هرکس اگر بخواهد با مطالعه و تفکر ميتواند حقانيت مذهب شيعه را دريابد. اينکه ناممان شيعه باشد مهم نيست شيعه امامان کسي است که عمل صالح داشته باشد. اگر شيعيان براستي پيرو اهل بيت(ع) بودند الان ايران مدينه فاضله بود اما ظاهرا ما بحث کردن را بيشتر ترجيح ميدهيم. يادمان باشد امام صادق(ع) فرمودند: [قصم ظهرى عالم متهتك و جاهل متنسك فالجاهل يغش الناس والعالم يخرهم بتهتكه] دو طايفه کمر مرا شکستند عالم بى پروا و جاهل لجوج نادانان با كم خردى مردم را گمراه مى كنند( چون تظاهر به دين و مقدسات دارند) و دانايان بى پروا مردم را فريب مى دهند ( زيرا وارستگى و تقوا پيشگى ندارند).
20 | ناشناس | | ٠٥:٢٣ - ١٨ ارديبهشت ١٣٩١ |
با عرض سلام و خسته نباشيد من يک شيعه هستم اما استدلالات برادر سني (به قول شما وهابي) از نظر عقلي به اسلام ناب نزديکتر از شيعه مي باشد. براي درک بهتر پيشنهاد مي کنم تعصبات بيجا را کنار بگذاريم. با تشکر
21 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ٢١:٢٨ - ١٨ ارديبهشت ١٣٩١ |
با سلام

جناب ناشناش يكي دو تا مثل بزن ببينيم كدام استدلالات را ميگويي .

لبيك يا علي
22 | نيما | United States - Atlanta | ٠١:٥٢ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٩١ |
بحار الانوار را علامه مجلسي نوشته و شيخ محمد باقر مجلسي صاحب کتاب « حليه المتقين » يک آخوند در اوخر دوره صفويه بوده که گويا سلطان حسين را نائب امام زمان معرفي کرده. ايندو با هم فرق دارند.
23 | عبدلله الهي | | ١٩:٥٤ - ١٦ خرداد ١٣٩١ |
سلام : بچه دليل ميگوييد علي )ع( مولود کعبه است؟

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
تولد امير مؤمنان عليه السلام در كعبه از ديدگاه شيعيان قطعي و متواتر است و بسياري از علماي اهل سنت نيز به اين مسئله اشاره كرده اند كه محل تولد حضرت دركعبه بوده است براي اطلاع بيشتر به اين آدرس مراجعه كنيد
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1748
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
24 | مجيد م علي | | ٢٠:٥٦ - ١٧ خرداد ١٣٩١ |
با سلام جناب عبد الله الهي . سوال کردي به چه دليل ... برادر من به 1100 دليل . يکشون اينه که علماي اهل سنت خودشون هم اقرار کردند که حضرت علي عليه السلام مولود کعبه است . اگر جداٌ مي خواهي بداني برو مکه به کعبه برو رکن يماني ببين چرا انجا را نمتونند مثل ادم تعمير کنند ؟؟؟ اين سايت رو هم ببين عکس رکن يماني رو هم ببين چونکه اين بحساب علماي وهابي اونجا حاضرند به هر سوالت جواب بدند مگر اينکه منطقي باشه . انوقت که مثليه ميگه خر بيار باقلا بار کن . البته اينهم باز از دروغهاي اين وهابيونه چرا که ؟؟( علماي وهابي ) همانجاست اما کو باقالا . http://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%B9%D8%A8%D9%87 لبيک يا علي
25 | جان فداي شيعه | | ٠٧:٥٧ - ٢٨ تير ١٣٩١ |
به گفته امام اگر دشمن از شما تعريف کرد شک کنيد پس عدم تائيد شيعه توسط سلفي ها حقانيت شيعه را ثابت مي کند کشتن قصاص دارد سلفي ها هنوز اينرو نفهميدن چطور از دين حرف مي زنند خدا عالم است .
26 | علي عاشق مولا علي | | ٠٩:٥٧ - ١٦ مرداد ١٣٩١ |
به نام خدا باسلام جالب است استدلالهاي جالب و بعضا خنده داري دوستان به اصطلاح سني دارند.مي گويند ما روز عاشورا عذاداري نمي کنيم چون که معتقديم روز پيروزي است. شکي نسيت که روز پيروزي خون بر شمشير بوده و خواهد بود. ولي يک سوال از برادران به اصطلاح سني .آيا اگر پدر و مادر و خواهر و برادر و تمام ايل و تبار شما را و هم کس شما را چند هزار نفر جاني کافر بي دين ناجوانمردانه قتل و عام کنند و غارت و بي احترامي به آنها کنند و آنها را به اسارت ببرند. شما چه حالي پيدا ميکنيد؟؟ لطفا جوانمردانه پاسخ بدهيد تا چون در مقابل خدا مسئوليد حتما پلسخ ميدهيد که تا آخر عمر اين حادثه شما را مي آزارد و تمام وجود شما را اين غم فرا ميگيرد و تا آخر عمر کينه و نفرت از آن قاتلان در دل شما خواهد بود و در صدد خواهيد بود تا از آنها و حتي فرزندان آنها انتقام بگيريد حتي اگر سالها از آن حادثه بگذرد. دوستان به اصطلاح سني من براي شيعه علي و اولاد معصومش همه کس و همه چيز است و حتي ما در دعا هايمان ميگوييم که پدر و مادرمان فداي شما خاندان رسالت باد. پس درک کنيد حال ما داغداران را . بله براي شما که فقط ادعاي دوست داشتن را داريد طبيعي است که اينگونه قضاوت کنيد. اللهم ارزقني شفاعت الحسين يوم الورود و ثبت لي قدم صدق عندک مع الحسين و اصحاب الحسين .آمين
27 | زهره صالحي | | ٠٦:٣٨ - ١٨ شهریور ١٣٩١ |
سلام شيعه از همان اول اسلام يعني زماني كه پيامبر هنوز زنده بود و خلفا دور اورا گرفتند مظلوم بود زيرا پيامبر انها را امر به اطاعت از اسامه كرده بود ولي سرپيچي كردند علي خيبر شكن را تنها گذاشتند و به دنبال قدرت و زور رفتند زمان ياد ندارد اسايش و راحتي شيعه را به خود ديده باشد هر مشكلي كه بين مسلمانان پيش بيايد اين شيعه است كه بايد خون بدهد تا اسايش به اغوش مسلمانان باز گردد پس شيعه سپر بلاي اسلام و مسلمانان در همه اعصار بوده ولي نسل شيعه پربركت است اگر يك شيعه برروي زمين بماند باز هم ميتوان گفت اسلام بدون تحريف را ميتوان يافت
28 | پارتيكو شاهو | | ١٠:٢٥ - ٠٣ مهر ١٣٩١ |
قومي متفکرند در مذهب و دين/قومي به گمان فتاده در راه يقين. مي ترسم از آن که انگ آيد روزي/کي بي خبران راه نه آن است و نه اين. از فرقه يارستان شنيدم که برايشان دستور بود به همه احتذام بگذارند و خود را از همه کمتر ببينند. خيلي خوشم امد....
29 | صادق ش | Iran - Tehran | ٠٣:٠٤ - ٠٦ آذر ١٣٩١ |
فقط حيدر اميرالمومنين است (يا علي ع )
السلام علي الحسين و علي علي بن حسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين.
30 | ماندانا | | ١٣:٥٣ - ١٤ آذر ١٣٩١ |
دلتون را به شيعه و سني بودن خوش نكنيد انسانيت يك چيز ذاتيست ربطي به دين ومذهب نداره اين بحث هاهمش كشكه
31 | علي | Iran - Tehran | ١٦:٣٦ - ٢٨ دي ١٣٩١ |
آخه زنا زاده اي مثل عمربن خطاب ارزش بحث و گفتگو داره {اين زنا که گفتم کاملا تعييد شدست و با تحقيق مطمئنا ميفهميد که راست ميگم}
32 | احسان | | ٢٢:١٨ - ٢٩ دي ١٣٩١ |
با سلام به همه يک جمله ميگم وسلام<<تمام دشمناي اهل بيت حرامزاده هستند>> دست علي به همراهتان
33 | مصطفي | Iran - Tabriz | ١٦:٥٧ - ٣٠ دي ١٣٩١ |
با سلام خدمت همه دوستان فقط خواهشا با دقت بخونيد چون همه اش از قران دليل آوردم الان با دليل قراني براي اهل سنت ثابت ميکنم که امام علي بر حق بوده و همون سه خلفاي قبل از امام علي به زور حقش رو گرفتند آدرس ميدم و فقط معني بعضي از آيه ها رو مينويسم لطفا خوب توجه کنيد ببينيد کي توي راه حقه و کي بيرون از اون. سوره مائده آيه 54: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد هر كس از شما از دين خود برگردد به زودى خدا گروهى [ديگر] را مى‏آورد كه آنان را دوست مى‏دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند [اينان] با مؤمنان فروتن [و] بر كافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‏كنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى‏ترسند اين فضل خداست آن را به هر كه بخواهد مى‏دهد و خدا گشايشگر داناست (54) خوب اينجا خداوند در قران يه پيشگويي کرده از يک قوم که در آينده مي آيند که هم خدا اونها رو دوست داره و هم اونا خدا رو دوست داره و جالبه آيه بعديش رو بخونيد سوره مائده آيه 55: ولى شما تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند (55) اينجا هم خداوند مي فرمايند : ولي شما اول خداست و خدا هم جسم نيست که ازش سوال بپرسيد پس پيامبرش واسطه هست و حالا اگه پيامبر در قيد حيات نباشه چي ميگه کساني که ايمان آوردند و اون رو معرفي ميکنه که نشانه اش اينه نماز مي خونند و در حالي که در رکوع هستند زکات ميدهند حالا يه سوال اون کسي که در رکوع انگشترش رو صدقه داد شيعه و سني شکي ندارن کي هست جز امام علي ع که حتي تفاسير رو بخونيد مي بينيد که اين آيه به آيه ولايت امام علي معروف هست و اينکه از قران هر کس با اين آيه مخالف باشه پس انگار خدا رو قبول نداره و تازه بعد از امام علي هم امام هاي بعد از خودش رو معرفي ميکنه که همگي مي شناسيد و آخريش امام زمان (عج) ميباشد که به اميد خدا ظهور خواهد کرد و حق رو از باطل جدا ميکند. و حالا آيه بعدش سوره مائده آيه 56 : و هر كس خدا و پيامبر او و كسانى را كه ايمان آورده‏ اند ولى خود بداند [پيروز است چرا كه] حزب خدا همان پيروزمندانند (56) اين آيه هم ميگه هر کس به امام علي و يازده امام بعدش ايمان داشته باشه حزب خداست و پيروزي نهايي با اينهاست و اين آيات از قرآن و خداوند از طريق قرآن اين آيات رو به ما فهمونده پس بايد بدانيم حق کيه که در قران زياد ازش حرف شده اين حق ولايت امام علي و يازده امام بعد از ايشان هستند که آخريشان امام زمان هست. به نظر من ابوبکر عمر و عثمان جزء تحريف کردن کار ديگه اي نکردند و هر کس اونها رو قبول کنه انگار معاويه رو قبول کرده چون در قران هيچ آيه اي در مورد اينها و معاويه نيومده حالا مي خوايد به صراط مستقيم برگرديد يا همون راه کج رو انتخاب ميکنيد. و يک حديث از پيامبر که شکي در اون نيست : علي مع الحق و الحق مع علي - تفسير حديث: علي هر جا که باشه حق اونجاست و هر جا که حق باشه علي هم در اونجاست که اين سخن پيامبر هست و اکثرا هم شنيديد چه برادران اهل سنت و چه برادران اهل تشيع سوره والعصر آيات اول تا آخر بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَالْعَصْرِ ﴿1﴾ حالا چرا خداوند داره به زمان قسم ميخوره همه ميدونيد که امام زمان رو صاحب عصر معرفي کردند و ... إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿2﴾ معني : كه واقعا انسان دستخوش زيان است (2) - مي فهميد يعني چي يعني همون مسائلي که در صدر اسلام به وقوع پيوست و ماجراي غدير خم و ... رو اکثر مسلمانان غير از شيعيان نمي خواستند به عمد بياد بيارن و حالا آيه ي آخري إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿3﴾ معني :مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند - اين آيه هم در مورد امام علي هستش که هرکي ولايتش رو قبول کنه به امام دوازدهم ختم ميشه و ميگه وتواصو بالحق و حق کي هست جز امام علي و جالبه صبر کي هستش پيامبر (ص) و در حديثي از امام علي که مي فرمايند : پيامبر صبر و من صلاه هستم سوره بقره آيه 153: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ ﴿153﴾ اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از صبر و نماز يارى جوييد زيرا خدا با شكيبايان است (153) چرا گفته از صبر و نماز ياري بجوييد جز اينکه حديث امام علي در اون صدق ميکنه و حالا يک سوال صبر سختره يا نماز - شايد اکثرا بگيد صبر ولي پاسخ منفي هست صلاه سخته تا پيامبر رو خيلي ها قبول کردند ولي به امام علي که رسيد کمتر کسي قبول کرد که ولايت حق امير المومنين امام علي (ع) است و ولايت امام علي ميرسه به امام زمان تا دلتون بخواد از قران پر از آياتي که به آيه ولايت نزديکه مثل بقره آيه 277 : كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته كرده و نماز بر پا داشته و زكات داده‏اند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براى آنان خواهد بود؛ و نه بيمى بر آنان است و نه اندوهگين مى‏شوند. (277) خيلي جالبه هر جا از قران نماز اومده بلا فاصله زکات هم اومده و دليل اينکه صراحتا اسم امام علي نيومده اين رو از دين يهود و مسيحيان بپرسيد که صراحتا نوشته شد ولي تحريف کردند و به خاطر همين است که قران هزارو چند صد ساله که تحريف نشده و چون ائمه (ع) نذاشتند اين اتفاق بيافته. و حالا دشمنهاتون رو معرفي کنم سوره مائده آيه 51 : اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد يهود و نصارى را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى‏نمايد (51) حالا اين آيه ميفرمايد : يهود و نصاري را دوست خود نگيريد و در آخر هر کس با اونها دوست بشه با اونا خواهد بود و... و اين آيه به چه کسي الان دلالت داره مگه آل سعود سوخت هواپيما هاي اسرائيل رو توي جنگ 33 روزه نداده بود و همين قطر چرا اينقدر با اسرائيل رابطه دوستي دارن اگه اين آيه به اونها دلالت نداره شما بگيد. و حالا آيه بعديش سوره مائده آيه 52 : مى‏بينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است در [دوستى] با آنان شتاب مى‏ورزند مى‏گويند مى‏ترسيم به ما حادثه ناگوارى برسد اميد است‏ خدا از جانب خود فتح [منظور] يا امر ديگرى را پيش آورد تا [در نتيجه آنان] از آنچه در دل خود نهفته داشته‏ اند پشيمان گردند. ديگه اين نياز به توضيح نداره واضح گفته که چي ميشه و حالا آيه بعديش جالبه سوره مائده آيه 53 : و كسانى كه ايمان آورده‏اند مى‏گويند آيا اينان بودند كه به خداوند سوگندهاى سخت مى‏خوردند كه جدا با شما هستند اعمالشان تباه شد و زيانكار گرديدند (53) اين هم نياز به توضيح نداره و بقيه اش رو يعني سوره مائده آيات 54 و 55 و 56 توضيح دادم که چي شده اول پيشگويي کرده بعد ولايت رو معرفي کرد و بعد خبر پيروزي نهايي رو به اونها داده پيروزي که فقط کسايي که ولايت امام علي رو قبول کردند به اونها مي رسه. و خيلي آيات ديگري هم هست خودتون بريد قران رو بخونيد فقط کاقيه با دقت بخونيد خيلي چيزها رو توي قران نوشته شده و فقط مشکل ما اينه که قران نميخونيم. حالا قضاوت با شماست .
34 | مصطفي | Iran - Tabriz | ١٧:٠٣ - ٣٠ دي ١٣٩١ |
شيعه مذهب نيست بلکه اسلام حقيقي رو بايد روش گذاشت چون بقيه اشتباه رفتند.
35 | فدايي آقا | | ١٩:١٧ - ٠٤ بهمن ١٣٩١ |
آقا مصطفي عالي بود.مرسي
36 | شيعه | | ٠٢:١٩ - ١٨ بهمن ١٣٩١ |
مدينه مکه مشهد نجف و کرببلا . قسم به کوثر و قرآن و عترت و ثقلبن - محمد و علي و فاطمه حسن وحسين قسم به ذکر خدا لا اله الا الله - قسم به رحمت العالمين رسول الله به کوري دل انکه نمي تواند ديد - بگو که اشهدوان علي ولي الله. به نام ذکر دل من به نام تاج سرم - حسن خداي کريمان حسين خداي حرم بگو به نيت توبه براي عف گناه - بخوان به ياد همه عارفان دل آگاه به نيت فرج صاحب الزمان مهدي - بگو که اشهدوان علي ولي الله.
37 | احسان | | ٢١:٢٤ - ٢٦ بهمن ١٣٩١ |
خداوند انسانها را آفريد و آنان بر روي زمين به دسته ها و قبيله و نژادهاي گوناگون تقسيم شدند و سپس براي اثبات برتري قوم و نژاد خود بر يکديگر ستم کردند و کشتار راه انداختند
غافل از اين که همه ما انسانيم و همه ما خوبي ها را مي ستاييم
موسي و عيسي و محمد و علي و عمر و ابوبکر و ... مهم نيستند مهم اينه که ما حق را ميستاييم مهم خود خوبي ها و خود خدا و عشق به خدا و بندگان پاک و صالحش هستند
خداوند همه کساني که آفريده دوست ميدارد و همه حقوقي يکسان دارند کساني که خدا را دوست دارند محال است حقوق يکديگر را پايمال کنند...
بياييم از هر نژاد و دين و مذهبي که هستيم همه دست به دست هم دهيم به مهر و به يگانه معبود عالم عشق بورزيم و موجب رنج و ناراحتي هم نشويم
38 | مرضيه | Iran - Semnan | ١٩:٥٣ - ٢٦ فروردين ١٣٩٢ |
كاش چند كتاب در مورد وهابييون در پايان مطالب جالبتون معرفي مي كرديد

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
درباره وهابيان كتاب هاي زيادي نوشته شده است از جمله آيين وهابيت آيت الله سبحاني، وهابيت بر سردو راهي آيت اتلله مكارم شيرازي، وهابيت و سلفي گري استاد رضواني، و کتاب وهابيت از منظر عقل و شرع استاد قزويني كه در اين آدرس موجود است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
39 | علي محمدي | | ١٦:٣٣ - ١٠ تير ١٣٩٢ |
چون آدم نافرماني خداي كرد بهشت رابهشت وزميني شد,ودرزمين اولادآدم بخاطر فزون خواهي واطاعت ازنفس شيطاني برادركشي كرد,واين ارثيه
ابوالبشر همچنان پابرجاست !مگرنمي بيني وهابيت چنان كندكه هابيل كرد.
بني آدم اعضاي يك پيكرند كه درآفرينش زيك گوهرند
40 | مريم س | Iran - Tehran | ٢٤:٥٥ - ٢٢ تير ١٣٩٢ |
فقط اينو بدونيد برادرا و خواهراي اهل سنت چه بخواهيد چه نخواهيد بر همه عالم علي امير است درود و سلام خدا بر اهل بيت پاک پيامبر
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها