2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
چه كساني اهل بدعتند؟
کد مطلب: ٦٢١١ تاریخ انتشار: ١١ خرداد ١٣٨٨ تعداد بازدید: 66695
فتنه وهابیت » شناخت وهابیت
چه كساني اهل بدعتند؟

چه كساني اهل بدعت هستند ؟

چگونه اين قبر ها پا برجا است ! اما حرم اهل بيت رسول خدا تخريب مي شود ؟

چگونه ؟

چگونه اتباع اهل بيت رسول خدا (ص) را به خاطر ساختن حرم به غلو و شرك متهم مي كنند ؟
ابوهريره :




قبر امام اهل سنت بخاري ، در شهر خرتنك ازبكستان :
















طلا كاري داخل حرم بخاري :



قبر امام اهل سنت ابو حنيفه :








قبر صلاح الدين ايوبي:



قبر معاوية بن ابي سفيان:




قبر عمر مختار:




قبر محمد الخامس در رباط مراكش :






قبر امام اهل سنت محمد شافعي :




قبر شيخ احمد تجاني (رهبر فرقه تجانيه از صوفيه اهل سنت) :




قبر جمال عبد الناصر :




قبر سيده نفيسه در مصر :




قبر محيي الدين ابن عربي :





قبر يحياي نبي در مسجد اموي دمشق :



قبر جلال الدين سيوطي :



قبر خالد بن وليد :








قبور ائمه بقيع در گذشته:








قبور ائمه بقيع در حال حاضر :



مقايسه ضريح ائمه بقيع:




حرم عسكريين در گذشته:






حرم عسكريين بعد از اقدام تروريستي وهابيون :










Share
121 | آرمان | | ٢٣:٢٣ - ١٦ مرداد ١٣٩١ |
واقعا براي افرادي مثل ؟؟؟ متنفرم
122 | بر دشمن مرتضي علي لعنت | | ٠١:٥٠ - ٠٦ شهریور ١٣٩١ |
4
 
16
پاسخ نظر
خدمت اوني كه به شيعه ميگه رافضي بگم طبق گفتهي بزرگان خودتون رافضي به كسي ميگن كه دشمن مولام علي باشه در ضمن ما قبر نميپرستيم و فقط اونا رو وسيله ي تقرب به خدا ميدونيم برطبق آيه ي قرآن كه ميفرمايد:وابتغوا عليه الوسيله و اين شما هستيد كه گمراهيد اگر بازم سوالي داشتي يه سر به وبلاگ من به آدرسwww.sakenharam.blogfa.com بزن ثابت كن كه از روي لجبازي اين نظر رو ننوشتي
123 | رسول | | ٠٩:٤٨ - ٠٦ شهریور ١٣٩١ |
4
 
25
پاسخ نظر
اخه احمق احمق ها کي قبر پرستي مي کند و شما حرام زاده هستيد که با محبت با اهلبيت مشکل داريد اي حرام زاده ، آخر اگر کسي حرام زاده نباشد با محبت اهلبيت مشگل ندارد
124 | عليرضا ن | | ١٠:٣٥ - ٠٦ شهریور ١٣٩١ |
با سلام گروه پاسخ به شبهات، لطفاً چنين نظرات اهانت آميزي را از هر دو طرف شيعه و سني منعکس نمائيد. مگر ما در قران در مورد حضرت ابراهيم(ع) نمي خوانيم که ::(وَ إِنَّ مِن شِيعَتِهِ لابْرَهِيمَ(83)-إِذْ جَاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سلِيمٍ(84)= و از پيروان او (نوح ) ابراهيم بود--به خاطر بياور هنگامى را كه با قلب سليم به پيشگاه پروردگارش ‍ آمد). در اين ايه خداوند مي فرمايد که حضرت ابراهيم (ع) شيعه و پيروحضرت نوح(ع) و همچنين داراي قلبي سليم بود و به غير خدا تعلق نداشت ، و اين صفات باعث شدکه خداوند او را براي نبوت گزينش نماييد. اي کسي که ادعاي شيعه علي (ع) را داري، لازمه شيعه بودن گردن نهادن بي چون چرا به همه امر و نهي هاي علي (ع) است. امام علي بن ابي طالب(ع) نيز چنين بود:( روزي ايشان در مسجد سخنراني مي کرد و عده اي از مسلمنان و غير مسلمانان به سخنان وي گوش مي دادند، آن حضرت فرمود: ( سلوني قبل ان تفقدوني)، مرد يهودي با کمال آزادي گفت: اي کسي که ادعا مي کني چيزي را که نمي داني و پيش داوري مي کني آنچه را نمي فهمي، اينک سوال مي کنم، آماده باش. اصحاب حضرت خشمگين شدند و در انديشه بودند که به ان مرد تعرض کند، حضرت آنان را از اين کار منع کرد و فرمود: او را رها کنيد، با فشار و زور و بدون منطق و دليل ،حجتهاي الهي را نمي توان ثابت کرد و سپس حضرت رو به آن مرد يهودي کرد و فرمود: سوالات خود را مطرح کن تا پاسخ گويم، او نيز تمام سوالات و شبهات خود را طرح و پاسخ آن را دريافت کرد). جناب رسول، امامان ديگر نيز چنين بودند، مثل امام صادق(ع) در برخوردش با ابن ابي العوجا يا مناظره امام رضا(ع) با علما بزرگترين اديان زمان خويش حکاينگر تداوم چنين سيره اي از اين بزرگواران است. و همچنين دعوت قرآن به نرمخويي در دعوت مخالفان به پذيرش حق، در سيره پيامبران نيز مشهود است. به عنوان نمونه از زبان خداوند خطاب به موسي و هارون عليهما السلام آن هنگام که براي هدايت فرعون بر انگيخته شدند، چنين آمده است: ( به سوي فرعون برويد که او به سرکشي برخاسته و با او سخني نرم گوييد، شايد که پند پذيرد يا بترسد. آيه 43و44سوره طه).
125 | عليرضا | | ٢٣:٢٤ - ٣٠ شهریور ١٣٩١ |
اين مطلب در کتاب سنن دارمي - چاپ دار المغني - جلد ۱ - باب ۱۵ ما اکرم الله تعالي نبيه صلي الله عليه و آله بعد موته - صفحه ۲۲۷ و حديث ۹۳ موجود مي باشد. ترجمه حديث : اوس بن عبد الله مي‌گويد : مردم مدينه دچار قحطي شديدي شدند؛ پس به عائشه شكايت كردند، عائشه گفت: به قبر رسول خدا (ص) رو بياوريد، و پنجره‌هايي از آن به سوي آسمان بگشاييد؛ به طوري كه بين قبر آن حضرت و آسمان سقفي نباشد. راوي گويد: مردم همين كار را انجام دادند ؛ پس باران فراواني باريد؛ تا جايي كه گياهان روييد و شترها آن قدر چاق شدند كه از شدت چربي ترك برداشتند، به حدي كه آن سال را سال تركيدن ناميدند . منابع بيشتر : ۱ ـ تاج العروس من جواهر القاموس ، ج ۲۶ ، ص ۲۷۳ ناشر : دار الهداية نکات اين مبحث : ۱ ـ از معتبرترين کتب خود مخالفين ثابت شد که عايشه به قبر رسول خدا توسل کرده است. ۲ ـ اگر توسل به قبر و انبياي الهي و اهل بيت عليهم السلام شرک است ، پس چرا عايشه اين کار را کرده است ؟؟ جماعت مخالفين يا بگوييد عايشه مشرک بوده است يا اين که بگوئيد توسل امري الهي مي باشد که عايشه نيز به آن عمل نموده است. ۳ ـ در اين حديث ثابت شد که عايشه مردم را امر کرد که به قبر رسول اعظم صلي الله عليه و آله توسل کنند و آنها نيز توسل کردند و حاجت خود را هم گرفتند. ۴ ـ ثابت شد که توسل به انبيا و اهل بيت عليهم السلام طبق حديث مادر شما جماعت سنت رسول خدا مي باشد و منکرين بر سنت رسول خدا کافر مي باشند. ۵ ـ حال اگر ما در اين زمان به قبر رسول خدا و اهل بيت اطهار توسل کنيم شرک است ؟؟؟ ۶ ـ اگر رسول خدا زنده نيستند پس عايشه چگونه به قبر رسول خدا متوسل شده است ؟؟ پس رسول خدا زنده هستند که عايشه به ايشان متوسل شده اند ، و در نتيجه اهل بيت نيز همين حکم را دارند. جماعت مخالفين اهل بيت عليهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنيد
126 | عليرضا | | ١٦:٥١ - ٢١ مهر ١٣٩١ |
دليلي روشن بر دشمني وهابيها با اهل بيت
127 | اسراء | | ١٩:٥٣ - ٢٣ مهر ١٣٩١ |
ان شاءالله خدا شما رو حفظ كند .منطق واستدلال تنها راه مقابله با وهابيت است كه شما به نحو احسنت از آن برخوردار هستيد.در پناه خدا وائمه هدي موفق باشيد. يا علي
128 | حسام | | ٠٧:٥٥ - ٣٠ مهر ١٣٩١ |
1
 
10
پاسخ نظر
اين وهابي هاي لامذهب هيچي نميفهمن.کاش ميشد هولوکاست رو براي اينا اجرا کرد تا زمين از وجود اين اجانس پا ک بشه.بعدش هم نوبت به فرقه هاي خرافي و نادرست ................................ديگست.
به گوش باشيد تنها راه درست تشيع است و بس ...............................
چي ميخاين پاک تر از اين ائمه و اهل بيت و پيغمبر که رفتين دنبال فرقه هاي ديگه!!!!!!!!!!!!!!!!!1
129 | FARHADD | | ٠٢:٢٤ - ٠٣ آذر ١٣٩١ |
صلاح الدين شيركوه ايوبي
شيعه اينقدر حلال زاده است که اهل بيت پيغمبر خودشو نکشه!!!!
پس حالا مي بيني که کي پدرشو بهتر مي شناسه!!!
در ضمن تو که از تاريخ سر در نمي آري زر مفت کم بزن
در زمان صفويه شيعه تونست رسماً اظهار وجود کنه چون قبلش پادشاهاي يزيد صفتي مثل تو اجازه اظهار و ابراز اين عقايد رو بهشون نمي دادند!
در ضمن کثيف ترين کارها با دختران بي گناه الان توي کشورها و مناطق سني نشين انجام ميشه.اگه سواد داشته باشي مي توني توي گوگل يه سرچ بکني اسکل خان!
اگه قرار بود شما رو مجبور به تغيير دينتون کنن الان اينجا نبودي که گه زيادي بخوري!
اوشکول جان!شاهاي صفوي چه ربطي به اهل بيت و جگرگوشه هاي رسول ا... و آل طاهرينش داره که مدام تو از مال صفويه بالا مي ري؟
اون شبکه هاي ماهواره اي حروم زادتون که پول از سگاي آمريکايي و اسرائيلي مي گيرن يه خورده از برادراي اهل سنتشون توي فلسطين بگن که توسط همون سگها دارن قتل عام ميشن،البته شبکه هاي شيعه دارن جواب اراجيفشونو مي دن البته اگه توي حروم زاده نگاه کني!در ضمن تنها جرم شيعه اينه که به حرف پيغمبرش توي غدير خم گوش داده که فرموده ولي شما بعد از من فقط علي است!البته اگه توي بيسواد منابع صحاح سته خودتونو خونده باشي اينو شايد شايد بتوني درک کني که از گوسفندي مثل تو بعيد مي دونم!
130 | FARHADD | | ٠٢:٤٧ - ٠٣ آذر ١٣٩١ |
اما جناب ( سعيد) در جواب تو علاوه بر حاشيه گروه پاسخ به شبهات ، پاسخ يکي از دوستان رو نيز ميارم . خوب بخون و عقلتو کمي به کار بنداز و آکبند نگهش ندار!
پاسخ:
نام و نام خانوادگي: عليرضا - تاريخ: 17 تير 90 - 10:28:31
با سلام
من در اين مورد خلاصه نظر علامه عسکري را مي آورم که واضح و گويا است.
معتقدان به تحريم بنا و باز سازي قبور انبيا و اوليا و عبادتگاه گرفتن انها ، با استناد به برخي روايات مي گويند:
الف)امام علي به ابوالهياج اسدي فرمود: من تو را به کاري مامور مي کنم که رسول خدا مرا مامور آن کرد.امام علي گفت:رسول خدا در تشيع جنازه اي بود که فرمود:کدام يک از شما به مدينه مي رود تا همه بتهايش را شکسته ،همه قبرهايش را صاف و همه صورتهايش را دگرگون نمايد؟ مردي براي انجام آن کار روانه شد،ولي از مردم مدينه ترسيد و ناکام برگشت. و امام علي روانه شد وهمه آنها را به انجام رسانيد.(روايات در مسند احمد صفحات 78-89-96-110)
علامه عسکري در ادامه مي گويد:چگونه استدلال کنندگان به اين روايت متوجه اشکالات آن نشده اند:آيا رسول خدا در تشيع جنازه در مکه بوده که فرستاده اش را به مدينه مي فرستد و او ناکام باز مي گردد،سپس پسر عمويش امام علي را مي فرستد و او همه دستورات را انجام مي دهد ، يا در مدينه بوده؟
اين تشيع جنازه چه مقدار طول کشيده که فرد اول مي رود وناکام باز مي گردد وپس از او امام علي روانه مي شود و همه قبور را صاف مي کند، و همه صورتها را واژگون و همه بتها را مي شکند؟ آيا صاحب اين بتها مسلمان بوده اند؟ اگر چنين بوده ، براي چه بتها را نگه مي داشتند؟ و اگر مشرک بوده اند چگونه به مجرد رفتن امام علي به سوي آنها، تسليم فرمان او شده اند؟ ديگر آنکه ، فرمان امام علي به ابوالهياج به ناچار بايد در زمان خلافت آن حضرت باشد. زيرا صدور فرماني اين چنين درباره مردمان يک شهر ، تنها از يک حاکم مقتدر مسلط بر امور ممکن گردد.
پس، زمان صدور اين فرمان بعد از زمان حکومت خلفاي سه گانه بوده است. حال آيا در آن روزگار در سرزمين هاي اسلامي بتي برجاي مانده بود تا ابوالهياج آنرا بشکند؟
ب)استدلال آنان به اين روايت منسوب به رسول خدا است. مي گويند: رسول خدا فرموده:قبر مرا بت نکنيد بدانگونه که يهود قبور انبياي خود را بت کردند. سوال اين است که چه وقت يهود قبور انبياي خود را بت کردند؟ آنان پس از خروج از مصر و سر گرداني در بيابان که براي عبادت ،خيمه اجتماع داشتند. در زمان سليمان نبي هم که آن حضرت براي يهود عبادتگاه (هبکل سليمان)بنا نهاد، همان گونه که مسجد رسول الله در مدينه براي عبادت بنا شد.
اما درباره قبر پيامبرانشان ، بزخي از آنان اصلاً محل دفنشان نا شناخته است ، برخي نيز در غارهايي در زير زمين مدفونند و جاي آنان را تنها افراد معدودي مي دانسته اند.
اما آنچه از رسول خدا روايت شده که آن حضرت زنهاي زيارت کننده قبور را لعنت کرده ، نمي تواند در مقابل روايات صحيح و فراوان ديگر هماوردي نمايد، رواياتي که رسول خدا در آنها فرموده : من خود شما را از زيارت قبور نهي مي کردم، اکنون آنها را زيارت کنيد.
اينها خلاصه دلايل معتقدان به حرام بودن بنا و باز سازي قبور و عبادتگاه و مسجد کردن آنها بود.
اما معتقدان به جواز باز سازي و عمارت وعبادت در محل قبور نيز ، به اين دلايل استدلال کرده اند:
1)در قرآن کريم، خداوند در آيه 125سوره بقره مي فرمايد: و از مقام ابراهيم عبادتگاهي بگيريد. و در آيه 21سوره کهف مي فرمايد:آنانکه بر حالشان(اصحاب کهف) آگاه شدند، گفتند: بر جايگاهشان مسجدي مي سازيم.
پس خداي متعال ما را فرمان داده تا از جاي پاي خليلش ابراهيم عبادتگاه بگيريم. و نيز،خبر داده ،که آنان که بر حال اصحاب کهف آگاه شدند گفتند: بر خوابگاه ايشان مسجدي مي سازيم. و خداوند با اين خبر اقدام آنان را تاييد فرموده است.
2)معتقدان به صحت عبادت در محل قبر انبيا چنين استدلال مي کنند که : طواف کنندگان پيرامون کعبه، حجر اسماعيل را نيز طواف مي کنند، و به اتفاق علماي اسلام قبر اسماعيل و مادرش هاجر در حجر قرار دارد.
3)در صحيح مسلم و مسند احمد (مسلم ج2ص671ح108-مسند احمد ج2ص441) آمده است که( رسول خدا قبر مادرش را زيارت نمود و گريست و همراهان خود را نيز به گريه انداخت).
در حالي که مي دانيم پيامبر مادرش در شش سالگي در مدينه از دست داده بود . بنا بر اين، پيامبر بعد از چهل و چند سال به هنگام هجرت به مدينه قبر مادرش را زيارت نموده است و تا آن زمان هنوز آثار ويژه قبرش آشکار بوده است و گرنه قبر او را نمي شناخت. حال اگر حکم اسلام بر صاف کردن قبور بود، چرا پيامبر در آن هنگام دستور صاف کردن قبر مادرش را نفرمود.
4)اطاقي که قبر رسول خدا و دو خليفه ابوبکر و عمر در آن است و گنبد سبز رنگ بر فراز آن ، که امروزه شاهد آن هستيم.
فکر کنم دلايل کافي باشد. بعضي ها ، مسلمانان زائر انبيا و صحابه و ائمه را قبر گرايان مي نامندو با توجه به دلايل بالا سزاوار آن است که آنها خاتم پيامبران و صحابه آن حضرت و انبياي پيشين را همگي قبرگرايان بنامند. زيرا ،همه آنان پيرامون حجر اسماعيل طواف کرده اند و حجر اسماعيل محل قبر هاجر و اسماعيل است.
با تشکر
131 | FARHADD | | ٠٣:٤١ - ٠٣ آذر ١٣٩١ |
جناب به ظاهر (موحد) و در واقع عقب نگه داشته شده ذهني ببخشيدا تقصير خودت نيست کلتو از اراجيف و اتهامات پر کردن!جواب شماره هايي که زدي و به ترتيب گوش کن و فهم کن:
1-ما اگه ائممون رو قبول داريم به استناد احاديثي هست که از پيامبر داريم و آيات شريفه قرآن مثل(اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم).اگه عربي کمي اونم فقط کمي بلد باشي مي بيني که اطاعت رسول و اولي الامر در عرض هم و اين دو اطاعت که بعد از اطيعوا دوم اومده در طول اطيعوا اول يعني ذات ذوالجلال اومده.پس باطن رسول خدا و اولي الامر و روح مقدس اونها ملکوتي و بسيط تر از اونه که بخوايي با اموات ديگه مقايسشون کني حال اونکه خداوند در قرآن براي شهدا از لفظ شهيد يعني کسي که شاهده و مطلع هست استفاده کرده در حالي که روح مقدس رسول ا... و اوصياء برحقش بشيار وسيع تر و بسيط تر از ارواح طيبه شهداست، پس اونها رو با اموات خودت مقايسه نکن، اونها مقرب پروردگار و به اذن ا... تعالي مطلع بر حال و احوال ما هستند.
2-مشرکين لات و هبل را الهه مي دونستند و مي پرستيدند حال اونکه ما پيامبر و ائمه رو عباد الله مي دونيم و چون اونها پيش خدا آبرو دارند به خاطر تقربشون ، از اونها مي خواهيم که به اصطلاح ريش گرو بذارن نه اينکه عبادتشون کنيم بي اطلاع!
3- ابوبکر و عمر و عثمان اگر با حضرت علي دوست بودن به زور و با طناب و ريسمان از اون حضرت بيعت نمي گرفتن و حکم رسول ا... در غدير خم رو نقض نمي کردن تا هدايت الهي در محلش ادامه پيدا کنه!در مورد داماد بودن خليفتون هم براي حضرت علي ، اختلاف نظر وجود داره.
4-ما اتهامي به همسر رسول ا... نمي زنيم و به فرموده قرآن و به اقتداي مولامون علي به همسر پيامبر بي حرمتي نمي کنيم الا اينکه مکدريم که چرا گفته رسول خدا در مورد اطاعت از حضرت علي رو نقض کرد و عليهش جنگ جمل رو راه انداخت همين!
5- در منابع اهل سنت نيز روايتي بر جواز متعه وجود دارد . بر همين اساس بعضي از علماي اهل سنت آن را قبول دارند اما اکثر علماي اهل سنت قائل به حرمت ازدواج موقت هستند . دليل آن ها گفته عمر بن خطاب است که گفت: « مُتْعَتَانِ كَانَتَا عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ أَنَا أَنْهَى عَنْهُمَا وَ أُعَاقِبُ عَلَيْهِمَا مُتْعَةُ النِّسَاءِ وَ مُتْعَةُ الْحَجِّ ؛ يعني در زمان پيامبر دو متعه جايز بود و من (عمر) آن ها را حرام اعلام مي کنم و کسي که اين دو متعه را انجام دهد، او را عقوبت مي کنم».فخر رازي که از بزرگ‌ترين مفسرين اهل سنت است و او را «امام فخر رازي» مي‌نامند در تفسيرش از عمران بين حصين، صحابي مشهور حضرت رسول اکرم (ص) نقل مي‌کند: «خداوند متعال در باب متعه آيه نازل نمود و رسول خدا (ص) نيز ما را بدان امر فرمودند و هيچ‌گاه از آن نهي نکردند تا اين که مردي به رأي شخصي خود عمل نمود.
نزلت آيه المتعه في کتاب الله فعملنا بها مع رسول الله و لم ينزل قران يتحرمها و لم ينه عنها حتي مات، قال رجل برأيه ماشاء (صحيح بخاري: 6/72، بخش تفسير، ذيل آيه 196 از سورة بقره)بخاري از عمران بن حصين نقل مي کند که مي گويد: (آيه متعه در کتاب خدا نازل شده ما هم با رسول خدا به آن عمل نموديم. هرگز آيه اي در تحريم آن نازل نشد و پيامبر (ص) از آن نهي نکرد تا در گذشت، آنگاه فردي به رأي خويش دربارة آن سخن گفت) مقصود "تحريم متعة توسط خليفه دوم است"...دوستان اهل سنت واقفند که صحيح بخاري از کتب منبع و مرجع خودشونه!
6-جانا سخن از زبان ما مي گويي...ما هم همينو مي گيم مي گيم تحقيق کنيد و عقلتونو به کار ببنديد و حقيقت جو باشيد.
7-دوست گرامي!قرآن کتاب اول و آخره و به قول رسول ا... باطن ذر باطن داره.پس استنباط واقعي و صحيحش فقط از کساني بر مياد که خود خدا بوسيله رسولش معرفي کرده مثل واقعه مشهور غدير خم و همينطور معرفي 12 خليفه قريشي که ايشون فرمودند و منابعش رو از کتب اهل سنت در زير ميارم:
[صحيح بخارى‏] در کتاب «احکام» به سند خود، از «جابر بن سمره» روايت کرده است که از پيغمبر اکرم صلّى اللّه عليه و آله شنيدم مى‏فرمود: دوازده تن امير خواهند بود. به دنبال آن کلمه‏اى فرمود که آنرا نشنيدم پدرم گفت: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود همگى آنان از قريش‏اند .

* اين حديث را «امام احمد بن حنبل» هم در [مسند 5/ 90، 92] به دو طريق روايت کرده است .

[صحيح مسلم‏] در کتاب «امارت» در باب تبعيت مردم از قريش، به دو سند، از «جابر بن سمره» روايت کرده است که به اتفاق پدرم بحضور رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شرفياب شدم و از آن حضرت شنيدم که مى‏فرمود: امر ولايت ما (يا امر دنيا) به پايان نمى‏رسد تا اينکه دوازده تن خلافت نمايند پس از آن، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله سخنى فرمود که آن را نشنيدم و از پدرم پرسيدم که پيغمبر اکرم صلّى اللّه عليه و آله چه‏

سخنى فرمود؟ در پاسخ گفت: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود که همگى اين دوازده خليفه از قريش‏اند .

[همان کتاب‏] در کتاب «امارت» در باب پيروى مردم از قريش، به دو سند، از «عامر بن سعد» از «جابر بن سمره» روايت کرده است که در روز جمعه که شب آن، «اسلمى» را سنگسار کردند، حضور رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شرفياب بودم و از آن حضرت شنيدم که مى‏فرمود: اين دين تا روز قيامت همواره بر پاست و گزندى نمى‏بيند و يا فرمود: همواره دوازده تن خليفه که همگى آنها از قريش‏اند، بر شما حکومت مى‏کنند .

* «امام احمد حنبل» در [مسند 5/ 89] اين روايت را آورده است .

[صحيح ترمذى 2/ 35] به دو سند از «جابر بن سمره» روايت کرده است رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: پس از من، دوازده تن امير، بر مردم امارت مى‏کنند. پس از آن، سخنى به زبان آورد که نفهميدم و از کسى که در کنارم بود، پرسيدم: پيغمبر اکرم صلّى اللّه عليه و آله چه فرمود؟ در پاسخ گفت: رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله مى‏فرمايد: همگى آن اميران از قريش‏اند .

* «امام احمد حنبل» در [مسند 5/ 92 و 94 و 99 و 108] اين روايت را آورده است و «ابن حجر» هم در [صواعق ص 113] ذکر کرده و اظهار داشته که «طبرانى» هم آن را ياد کرده است .

[مستدرک الصحيحين 4/ 501] به سند خود، از «مسروق» روايت کرده است که در يکى از شبها، حضور «عبد الله» بوديم و او به تلاوت قرآن مشغول بود که يکى از حاضران خطاب به او، گفت اى ابا عبد الرحمن! آيا هيچ اتفاق افتاد که از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله بپرسيد که پس از ارتحالش، چند تن بر مردم حکومت مى‏کنند؟ «عبد الله» در پاسخ گفت: از هنگامى که وارد عراق شده‏ام پيش از تو

کسى اين سؤال را نکرده است. آرى! همين سؤال را از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله پرسيدم که ايشان هم فرمود: خلفاى پس از من دوازده تن، به عدد نقباى بنى اسرائيل، مى‏باشند .

* «امام احمد حنبل» هم در «مسندار به طريق در صفحه 389 و 406» اين روايت را نقل کرده است و «هيثمى» هم در [مجمع 5/ 190] روايت کرده و اظهار داشته که «امام احمد»، «ابو يعلى» و «بزّاز» به نقل آن پرداخته‏اند و «متقى» هم در [کنز العمال 3/ 205] چنين نقل کرده است که تعداد خلفاى من به تعداد نقباى موسى عليه السّلام است و مى‏گويد که «ابن عدى» و «ابن عساکر» اين روايت را از «ابن مسعود» نقل کرده‏اند و در [جلد 6/ 201] هم معترض است و اضافه کرده که «طبرانى» اين حديث را از «ابن مسعود» ياد نموده و باز هم در صفحه 201 مى‏نويسد: «نعيم بن حماد» اين حديث را در کتاب «فتن» از «ابن مسعود» روايت کرده و «مناوى» هم در شرح [الفيض القدير 2/ 458] گفته است که حديث مزبور را «ابن عدى» و «ابن عساکر» در تاريخ خود، از «ابن مسعود» روايت کرده است .

[مسند امام احمد حنبل 5/ 86] به سند خود، از «جابر بن سمره» روايت نموده که رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: تا دوازده تن خليفه از قريش هستند، همواره اين دين پابرجاست .

[همان کتاب 5/ 92] از «جابر بن سمره» روايت کرده است که گفت: از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم مى‏فرمود: پس از من دوازده تن خليفه که همگى آنها از مردم قريش‏اند بر مسلمانان حکومت مى‏کنند .
* اين حديث را «ابو نعيم» در [حليه 4/ 333] و «متقى» در [کنز العمال 6/ 60] مى‏نويسد: حديث مورد بحث را «طبرانى» و «ابو نعيم» در «المعرفه» از «ابن عمر» ياد کرده و در صفحه 201 اضافه کرده که «طبرانى» حديث ياد شده را

از «ابن عباس» نقل نموده است .

[همان کتاب 5/ 106] از «جابر بن سمره» روايت کرده که از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم مى‏فرمود: براى اين امت دوازده خليفه است .

[کنز العمال 6/ 201] چنين روايت کرده است که بر اين امت دوازده تن خلافت مى‏کنند و در پايه‏اى هستند که مخالفان نمى‏توانند به آنان زيانى برسانند و آنها همه از قريش‏اند .

«متقى» گويد که «طبرانى» اين حديث را از «جابر بن سمره» روايت کرده است.

* «هيثمى» در [مجمع 5/ 190] روايت کرده که دشمنى دشمنان زيانى به حال آنان ندارد. راوى گويد: در آن حال متوجه شدم که «عمر بن خطّاب» پشت سر من در ميان مردم قرار گرفته است و (مردم) حديث را بطوريکه شنيده بودم تصديق کردند و «طبرانى» هم آنرا روايت کرده است

8-پس شما هم با توجه به مطالب بالا به خودتون بياييد و راه گمراهيو نريد و از خدا بترسيد.
9-دوست عزيز به جاي شبکه هاي مواجب بگير آمريکا و صهيونيست جهاني ، برو راجع به خواسته هاي خدا و رسولش که شمه اي از اونارو بالا گفتم تحقيق کن.
10-هيچکس جز معصوم ادعاي کامل بودن نداره داداش.آرزوي پياده شدن کامل و حقيقت کامل قرآن آرزوي هر مسلمونيه!ولي اون حتي عربستان! که گفتي خنده دار بود چون 200 -300سال بيشتر نيست تحريف بزرگي به اسم وهابيت از دل سياه استعمار بيرون اومده.کاش مي دونستي که استعمار چه نقشه هاي شومي که واسه اسلام و مسلمونا نکشيده که يزرگترين حاميشون هم توي منطقه عربستانه.نمي دونستي بدون
132 | FARHADD | | ٠٣:٥٥ - ٠٣ آذر ١٣٩١ |
جناب مثلاً (مسلمان واقعي ) يا بهتر بگم شاسکول واقعي!!!! مکتب تو خرافه است و بهتون تپوندن.برو مطالعه کن کتب منبع خودتونو حداقل.نفهم بفهم!
133 | FARHADD | | ٠٤:١٨ - ٠٣ آذر ١٣٩١ |
در جواب آقاي (شهاب):
بايد بگم يارو کي توي مخ پوکتون فروکرده که وقتي ما به زيارت قبور جگرگوشه هاي رسول ا... و فرزندان طاهرينش مي ريم اونهارو مي پرستيم؟خير خير خير آقاي محترم اين طور نيست ما براي عرض ارادت و بزرگداشت قداست و معنويت اونها و با اعتقاد به قرب اونها به ذات پروردگار و مستجاب الدعوه بودن اونها نزد پروردگار نسبت به دعاي خودمون هست که به اين اماکن مقدس مي رويم نه براي پرستش جناب کم اطلاع!پس فهميدي که اين تويي که توي ضلالت و جهل و گمراهي هستي نه ما؟
و جناب آقاي (يک مسلمان) دوست عزيز و دلبند:
گوشه هايي از حرفتو قبول دارم .اما باور کن وقتي اهانتهاي اينهارو جاهاي ديگه ميبينم و مي خونيم و وقتي مي بينيم بعضي علماي اينا فتوي به مباح بودن خون يک مسلمان شيعه و حتي سبب ورود به بهشت!!!مي دن ، خونمون به جوش مياد.ضمن اينکه اينکه اين طلاهايي که مردم با هزار عشق مي فرستن براي قبور معصومين (صلوات ا... عليهم اجمعين) مرهمي است براي دردهاي هزار و اندي ساله که در طول تاريخ اين جماعت کج فهم براي تخريب و نابودي اين قبور مطهره بر دل دوستداران محمد و آل محمد وارد کردن و تا اين زمان هم ادامه داره متاسفانه!
134 | غضنفري | | ١٤:٤١ - ٠٤ آذر ١٣٩١ |
با سلام و عرض تسليت سيد شباب اهل الجنة و سيد سالر شهدا حضرت امام حسين عليه السلام و ياران وفادارش که غيرت و شجاعت و حق پرستي را تمام کمال معنا کرد و اگر ما شيعيان الان جان داريم و اگر الان نام اسلام بلند آوازه است و اگر خداپرستي و انسانيت و مردانگي و همت و غيرت هنوز هم رنگ نباخته از برکت فداکار او در عاشوراست. خدا روح پرفتوح امام راحل را با اجداد طاهرينش محشور کند که زيبا فرمود:"عاشورا اسلام را زنده کرد"
و اما بعد. تولا و تبري از فروعيست که ميتوان گفت با اصل امامت عجين است و اين دو ملکه رفتاري هر شيعه با تقوي و مومني هستند.ما برائت داريم از دشمنان دين و اهلبيت عليهم السلام البته برائتي مقدس و حسين پسند ما ولايت داريم ولايتي حسين پسند ما عاشق اهلبيت عليهم السلام و دوستدار پيروان و محبان آنها هستيم ولي منظور از اين مطالب اين است که ما بايد با تولا و تبرايمان مانند مولايمان امير المومنين حيدر کرار وصي برحق سيد المرسلين مولي الموحدين علي بن ابيطالب عليه السلام جاذبه و دافعه منطقي و قرآن پسند داشته باشيم که حتي مسيحيان و مردمان اعصار آتي هم شيفته مرام و مسلک ما شوند.
135 | يك شيعه | | ١٦:٢٢ - ٠٣ دي ١٣٩١ |
با سلام خدمت عزيزان دل من از شما شيعيان خواهش مي کنم در جوابيه هاي خودتان ادب را رعايت کنيد زيرا بين مريد علي وغيره بايد يک فرقي باشد ما با اين نوع صحبت کردن کاري از پيش نمي بريم بلکه نوع صحبتمون مثل وهابي ها و غيره مي شود ما مولايمان علي است ما پيروان راستين پيامبر اسلام هستيم و ايشان الگوي ماست ما بايد از ايشان در ادب پيروي کنيم . در جواب ان کسي که ما را شيعه صفوي ميداند بايد بگويم تا زماني که ما رئيس مذهبي مانند امام جعفر صادق (ع) داريم از راه ايشان منحرف نمي شويم و پادشاهان صفوي همانند بقيه پادشاهان بودند .و براي اثبات عشق ايرانيان به اهل بيت شما را به قيام هاي بعد از عاشورا ارجاع مي دهم. به اميد اينکه روزي همه با منطق سخن بگويند...ياحق.
136 | بي طرف | | ٢٢:٣٦ - ٠٥ دي ١٣٩١ |
دوستان اهل تشيع با اينكه اجداد اكثرتون سني بودن امروز به اعتقادات اهت سنت توهين ميكنيد تا حالا برخورد يك طرفه بوده ولي الان فضاداره تغيير ميكنه بايد ياد بگيريد به اعتقاد ديگران در جامعه احترام بگذاريد البته من كه در مشهد درس ميخواندم از نود ونه درصد مردم مشهد راضيم احترام رو ميدونند يك درصد ديگه هم شايد تا حالا برخورد نداشتن ولي كم كم همه چيز درست ميشه يك زماني كله گوسفند رو مي پختن و جشن كله عمر خرون راه مي انداختن ولي شاهدبودم خود شيعه اين كار رو رد ميكنه در تمام تاريخ اهل سنت رفتاري مانند عمل شاه اسماعيل اول با قبر ابوحنيفه كه مورد احترام خيلي هاست انجام نشده اما
بزرگش ندانند اهل خرد كه نام بزرگان به زشتي برد
137 | سعيد نيكبين | | ١٠:٢٩ - ١٨ اسفند ١٣٩١ |
ايا درايران ميشود بحث ومناظره مذهبي کرد؟؟؟!!! نميدانم چرا دراين ايران ما سانسور ومحدوديتهاي رسانه اي هست چرا انترنت اصلا درايران 90% سانسوره تلويزيونهاي مخالف چرا سانسور وپارازيت ميشه . وووووو من دنبال ان دين ومذهبي هستم که حق وباطل را پهلوي هم قرار بدهند واز سخنان مخالفين خود نترسند انوقت انتخاب رابگذارند براي مردم هرکسي هرراهي راکه انتخاب کرد . اما ميبينيم که دربسياري جاها دين ومذهب را مانند بنزين که قيف ميگذارند دهن باک ماشين خالي ميکنند.عقايد شخصي خودرا نيزمانند بنزين درحلق مردم به زور ميريزند . اين درست نيست . هرجاکه سانسور وخصوصي کاري باشد 100% حق باانها نيست. خداوند همه را به راه راست هدايت بفرمايد . والسلام
138 | همت حق پرست | | ١٠:٣٥ - ١٨ اسفند ١٣٩١ |
اهل بدعت هم درتشيع وجوددارد هم درتسنن خيليها هستند که سرزيارتها ميروند براي طلب حاجت وخيليهارا بنام پير وغوث وقطب پرستش ميکنند واينپيرها طوري جوسازي کردند که گويا کليدشفا واسرار دست انهاست درحاليکه وقتي مريض ميشوند ميروند نزد پزشک وخدرا نميتوانند شفا بدهند. اما درتسنن اينکارها رسمي نيست عالمان باسوادشان ميگويند که اين اعمال شرک وبدعت است .اما درمذهب برادران اهل تشيع اين کارها جزوعبادات به حساب ميرود. واززبان اخوند (دانشمند) شنيدم که موعظه ميکرد دربين تعدادکثيري از مردم ميگفت اي مردم براي چه ميرويد عربستان براي حج پولهايتانرابه جيبهاي عربها ميريزيد تاگردن کلفت تر بشند بجاي عربستان برويد مشهد وکربلا. کليپ اين سخنرانيهارا از تلويزيون وصال حق مشاهده کردم . به نظر بنده شماها بنام سني وشيعه به روي همديگر نپريد . منهمه اينکسانيراکه چه شيعه ياسني عبادت ميکنيد درعالم ظاهر باخودم وشما مساوي ميدانم به اين دليل . که همه ان بزرگواران که شماها انانرا پرستش ميکنيد با ضربه شمشير شهيد شدند مانند عمر عثمان علي حسين وديگران که رحمت خدا برهمه انهاباد .اگر اينها که شما ادعاداريد کرامات داشتند بايدشمشير بالايشان اثرنميداشت بايد شمشير درهواذوب ميشدوبه بدنهايشان اصابت نميکرد.اينوقت بود که ادعاي شماها سند روشن داشت اما اگر برسرمن وشماها کسي شمشير بزند ميميريم ديگردرعالم ظاهر فرق بين ماوشما وانها نيست مگردرتقوا به هرحال چوناها پيشوايان دين هستند بايد براي همه شان طلب رحمت کنيم نه اينکه ازانها چيزي را طلب کنيم .هرمرتبه اي که دارند نزد خدا دارند خداوند ازهمه شان راضي باشد وقتيکه براي خود نتوانستند کاري بکنند براي ماهم نميتوانند کاري انجام دهند . درودخدا بر محمد ال محمد واصحاب محمد .
139 | عاشق اميرالمومنين علي | | ٠٢:٣٢ - ٢٧ اسفند ١٣٩١ |
جناب کامنت 138: بيطرف 1. کسي به اعتقادات اهل سنت توهين نمي کند.اما نقد هر اعتقادي براي روشن شدن حق لازم و جايز است. در واقع کساني که احساسي برخورد مي کنند از منطق به دورند و به همان نسبت تاثيرگذاري سخنشان پايين مي آيد.همين طور که ميبينيد بعضي از اهل سنت هم در نظرات همين سايت،انواع و اقسام اتهامات و اهانات را به شيعيان ميکنند.مثلا ما را به خاطر اعتقاد به توسل،تبرک،زيارت قبور،تقيه و ... متهم به شرک،مرده پرستي،نفاق و ... مي نمايند!! 2. اگر هم اجداد ما سني بودند،دليل نمي شود ما هم سني باشيم! نخواستيم مصداق اين آيات باشيم: وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ قَالُوا حَسْبُنَا مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَىٰ عَذَابِ السَّعِيرِ 3. افراطيون در هر عقيده و مذهب و مرام و مسلک و لباسي هستند و نبايد افراد را ملاک حقانيت يا بطلان عقيده اي بدانيم.کار شاه اسماعيل با قبر ابوحنيفه (که البته من هيچ جا نخوانده ام و نشنيده ام) دليل بر بطلان عقايد شيعه نيست.اما اين که گفتيد رفتاري اين چنيني نشده بايد بگويم چرا شده! کار کوفيان با خود امام حسين،کار زبيريان با جناب مختار ثقفي رضوان الله عليه و افراد بي وفايش،کار امويان با زيد بن علي رحمه الله،کار متوکل عباسي با قبر امام حسين عليه السلام،کار سلطان سبکتکين غزنوي با حرم امام رضا عليه السلام،کار وهابيون با قبور ائمه بقيع و ... هر کدام در نوع خود بي نظيرند! اما ما اين کارها را به حساب اهل سنت نميگذاريم. جناب کامنت 140: همت حق پرست اين که گفتيد رفتن نزد پير و غوث و قطب و ... در تشيع عبادت است،اگر منظورتان شياداني است که با احساسات پاک مردم بازي ميکنند،هرگز چنين نيست! اما اگر منظورتان زيارت قبور امامان معصوم و افراد صالح است، علما و امامان اهل سنت قبل از ابن تيميه همگي اين کار را ميکردند.احتمالا منظورتان از افراد باسواد علماي اهل سنت،وهابيون هستند که زيارت قبور را شرک و بدعت مي دانند!! حرف حجت الاسلام دانشمند هم اين نبود که حج و عمره را تعطيل کنيد! بلکه اين بود که اين همه پول به وهابيان سعودي ندهيد که به صورت گلوله و بمب بر سر شيعه خراب شود! و اين که اگر عمره در شما تاثيرگذار بود همان بار اول براي درست شدنتان کافي است! ولي باز سخن يک خطيب واعظ را نمي شود به يک امت و مراجع آن تعميم داد! خيلي هم به کليپهاي شبکه هاي وهابي اعتماد نکنيد! ما شيعيان و عزيزان اهل سنت به يکديگر نمي پريم! هرکس هم که ميپرد از منطق دور است. ما شيعيان و عزيزان اهل سنت هيچکس جز خداوند قادر متعال، الله جل جلاله را عبادت و پرستش نميکنيم.نه سني ها عمر و عثمان را عبادت مي کنند و نه شيعيان علي و حسين را. اين سخن شما يا از روي بي انصافي و يا از روي جهل و يا خدايي ناکرده از روي غرض است!! هم سني ها براي عمر و عثمان کرامت نقل کردند و هم شيعيان براي علي و حسين. شما بر کدام مذهب مسلمين هستيد که هيچکدام را قبول نداريد؟!! از لحنتان که هم شيعه و هم سني را مخاطب کرديد و نيز اين که توسل را عبادت و شرك ميدانيد مشخص است که وهابي هستيد. کعبه خانه خدا تحت عوامل مختلفي بارها خراب شده؛ شريعت موسي و عيسي عليهماالسلام که دين خدا بودند از راه حق منحرف شده؛ تورات و انجيل که کلام خدا بودند دچار تحريف شده؛ زکريا،يحيي و بسياري ديگر از انبيا که پيغمبران خدا بودند کشته شدند؛ اموال مسلمانان که امت هدايت شده هستند در جاي جاي دنيا غارت ميشود و به آنها ظلمهاي فراوان ميشود من جمله در ميانمار که کفار بودايي چه به روز مسلمين آورده اند؛ و ... معاذ الله اين چه خدايي است که نه ميتواند از خانه اش دفاع کند و نه از دينش و نه از کتابش و نه از پيغمبرانش و نه از تنها بندگان هدايت شده اش و ... !!! اگر قرار بود که دين خدا فقط با معجزه و کرامت پيش برود که ديگر مسلمانان و مومنان هنر نکرده اند! اگر امام من کسي باشد که به خاطر منصب الهي اش از هر گزند و آسيبي مصون است،من ديگر چگونه ميتوانم به او اقتدا کنم حال آن که او کلا فاز زندگيش از من جداست؟!! اگر امام حسين با دعايي کوفيان را نابود ميکرد، من چگونه ميتوانستم در راه حق با عده قليل در مقابل جمعيت انبوه مقاومت نشان دهم؟!! اگر امامان معصوم با قدرتي که خداوند به آنان عطا کرده دشمنان را در هم ميشکستند چگونه ما شيعيان بتوانيم صبر و پايداري را از آنان بياموزيم حال آن که آنان خود صبر نکردند؟!! و ... اشکال شما در درک نادرست مفاهيمي مثل توسل،کرامت و ... است. شما خيال ميکنيد رفتن ما نزد قبور بزرگان و توسل به آنان طلب کردن « من دون الله » است! يعني به جاي خدا، نزد بزرگان ميرويم و به آنان متوسل مي شويم و کاري نداريم که خدا چه ميخواهد!! آيا خداوند نيست که روزي رسان است؟ آيا خداوند شافي و درمانگر نيست؟ خداوند بي نياز از واسطه است پس چرا مستقيما از آسمان نان نازل نميکند که ما سير شويم؟ چرا کشاورز و کارخانه آرد و نانوا را واسطه کرده؟ چرا براي درمان ما پزشک و پرستار و داروساز و ... را واسطه کرده؟ چرا در پول دادن ما را محتاج مافوق و مشتري و ... نموده؟ چرا براي هر کاري واسطه قرار داده؟ خداوند بي نياز از هر چيز است ولي آفرينش را بر اساس اسباب و واسطه قرار داده و توسل به واسطه ها را لازمه رسيدن به هدف.توسل نه تنها شرک و مخالفت با خداوند نيست،بلکه عين توحيد است و موافقت با اصولي است که خداوند، عالم را بر اساس آن آفريده. حال خداوندي که در امور مادي براي ما واسطه گذاشته،چرا در امور معنوي وسيله اي قرار ندهد؟ آيا در امور مادي نياز به وسيله داشته ولي در امور معنوي نه؟! سبحان الله! در هيچکدام از اينها خداوند نيازي ندارد. بلکه مشيتش بر قراردادن وسيله و اسباب است. پس به اذن خودش همان طور که فيوضات مادي را در اختيار افراد و اشيايي قرار داده،فيوضات معنوي خود را هم بدون استقلال در اختيار اولياي خودش(هر يک به ظرفيت خود که اوج آن در امام معصوم است) و اشيايي که منسوب به آنان است قرار داده؛ بي آن که از قدرت لايزالش چيزي کم شود و يا شريکي براي خود قرار دهد. اما اين که گفتيد براي خود نتوانستند کاري انجام دهند واقعا عجيب است! آيا منظور شما اين است که اگر کرامت داشتند چرا مرگ آنان را درگرفت و به حيات ابدي دست نيافتند؟!! اين همان تفکر اشتباهي است که شما گمان ميکنيد ما معصومين را در مقابل خدا قرار ميدهيم! و بعد شما در مقام مقايسه آنان با خدا هستيد!! آيا اين که آنها از دنيا رفتند يا در اين دنيا دچار رنج هايي شدند دليل بر اين است که آبرويي نزد خدا ندارند و نمي توانند وسيله قرار گيرند؟! تا جايي که ما به ياد داريم اين استدلال را در برابر کفاري که به قدرت خويش مغرور شدند به کار ميبردند نه براي موحدين مسلمان و اين جمله را درباره اقوام کافر قبلي ميگفتند نه درباره اولياء الله! «کل نفس ذائقة الموت». آنان مخلوق خدايند و مرگ را ميچشند اما اين دليل بر واسطه قرار ندادن آنها يا کرامت نداشتنشان نيست. اما اين که عمر و عثمان پيشوايان دين هستند؛ هرگز! اللهم صل علي محمد و آل محمد کما صليت علي ابراهيم و آل ابراهيم حال شما بگوييد چه کسي دستور صلوات بر اصحاب پيامبر را به شما گفته؟!! والسلام علي من اتبع الهدي
140 | سليم | | ٢٠:٥٨ - ٢٠ فروردين ١٣٩٢ |
ببخشيد شما كه از تاريخ حرف ميزنيد برو به دوران حكومت صفوي نگاه كن بگيم شما راست ميگين اگه من بهت بگم سني بشو تو نميشي اونوقت من بيام تو رو بكشم درسته؟؟؟؟؟ها؟؟؟؟همين شاه اسماعيل فقط تو اذربايجان بيشتر از 470 هزار نفرو كشت حالا فك كن تو كل ايران چفد كشته؟ اونوقت از اون ور عثماني ها حمله ميكنن همون كاري كه تو ميكردي برو ببين چقد سني ها رو شكنجه ميكردن مول فك كن بعد زر زر كن
141 | سربازولايت | | ٠١:٠٧ - ٢٤ فروردين ١٣٩٢ |
باسلام
گرحب علي وآل پاکش کفراست
من کافراولم خداميداند...؟
نميدونم شماوهابياچرابه حال خودتون
گريه نميکنين هميشه بايدضايع بشين
بابادين ومذهبتونوعوض کنين بشين
سوسمارپرست ياکفتارپرستم ياهردو
سوسماربه خاطرعمرتون که خيلي دوست داشت بخوره
کفتاربه خاطرمفتياتون که خونشوحلال کردن.
142 | عبدالاطهار | | ٠١:٥٦ - ٢٤ تير ١٣٩٢ |
جناب موحد و بقيه وهابي ها شمااگر زيارت قبور و زيارتگاه ها را شرک مي دانيد،از قبور بالا بگذريم،در اين صورت چرا به ما شيعيان چسبيده ايد.مگر بهايي ها کساني نيستند که قبله شان مقبره ي حسينعلي نوري در عکاست.نماد کفر قبر بهاءالله است.اگرراست مي گوييد و ساخت زيارتگاه و پرستش قبور را کفر محض مي دانيد،جرئت داريد قبر بهاء را ويران کنيد و بهايي ها را بکشيد نه شيعيان را.معلوم است که بهايي هارا نخواهيد کشت.چون معلمتان يهود شمارا از مخالفت با يکديگر نهي کرده است.
143 | حمزه | | ١٨:٠٠ - ٢٧ مرداد ١٣٩٢ |
خدا علي را آفريد تا اسلام را زنده نگه دارد .همان گونه كه حضرت محمد ص به علي ع فرمود ؤعلي اگر تو برادر من نبودي دين اسلام شناخته نميشد.ماوقتي كه قبرها را زيارت مي كنيم معني ان اين نيست كه انها راعبادت ميكنيم بلكه براي خواستن مغفرت براي انان واينكه ما هم فراموش نكنيم كه روزي خواهيم مرد.حضرت محمد ميدانست كه با دخترش چه خواهند كرد همان كساني كه ميگفتند ياران رسول خدا بودند به خاطر همين ازعلي ع خواست كه صبر كند خدا را شكر ميكنم كه من را شيعه ي علي ع قرار داد
144 | قاسم (دوستدار اهل بيت پيامبر) | | ٢٤:٠٣ - ٠٦ آذر ١٣٩٢ |
آقايان وهابي و دشمنان شيعه بايد متوجه باشند که کشتار شيعيان و يا تخريب اماکن مقدسه فقط و فقط دلالت بر عمق کينه ايشان نسبت به خاندان پيامبر است. مگر در قرآن آيات دوستي با خاندان پيامبر را نداريم؟ (قل لا أسئلکم عليه أجرا إلّا المودّة في القربي ) و ...... آيا اين بمب گذاريها و کشتارها نشان مودّة في القربي است؟!!!!! علاو بر اين شما وهابيها، احترام به قبر و سرزميني را که اهل بيت در آن دفن شده اند، پرستش مي دانيد؟ يعني نمي توانيد فرق احترام و زيارت قبور را با پرستش قبور تشخيص دهيد؟ مناسک حج را که چگونه تفسير مي کنيد؟ آيا طواف و سجده بر کعبه پرستش مشتي سنگ و مصالح ساختماني (کعبه) نيست؟ وهابيها بدانيد که به بن بست رسيده ايد و در روز قيامت بايد پاسخگوي اين جنايات باشيد.
145 | ابوالفضل | | ١٩:٢١ - ١٨ اسفند ١٣٩٢ |
چگونه ميتوان مناقب و فضائل امام علي (ع) را تکذيب کرد و اگر اي برادران اهل سنت ادعا ميکنيد که کتاب خدا براي شما کافي است پس به همين کتاب خدا عمل کنيد کتابي که 309 آيه آن در مورد مقام و فداکاريهاي امير المومنين علي بن ابيطالب(ع) آمده است کسي که در ايمان کسي بر او سبقت نگرفته است .کسي که ضربت شمشير او در جنگ خندق به نقل از پيامبر اکرم (ص)از عبادت هزار ساله جن و انس وملک افضل است.کسي که در سخت ترين روزهاي اسلام در صدر اسلام سپر پيامبر بود و همين خليفه دوم شما که خيلي در حق امام مظلوم ما ظلم کرد ه حديثي دارد که علم 6 قسمت بود که 5 قسمت اونو به علد (ع) دادند و در اون يک قسمت هم با بقيه انسانها شريک شد.برو نهج البلاغه علي (ع) بخون تا ببيني امير المومنين کيه و چه کسي شايسته جانشيني پيامبر (ص) است و اکه دنبال حق و حقيقت هستي توصيه ميکنم کتاب المراجعات علامه شرف الدين (ره)رو مطالعه کنيد آنقدر تو اين کتاب از منابع اهل سنت استدلال آورده که حجت براي هر کسي که اين کتاب مي خوانند تمام است پس فاعتبروا يا الوالالباب
والسلام علي من التبع الهدي
146 | حسن | | ١٩:٥٨ - ٢٥ اسفند ١٣٩٢ |
جناب خطاب به نظر من شيعه از اينجا اشتباه کرد!!! يا پناه بر خدا قرآن از اينجا اشتباه کرد!!! که در سوره مبارکه يوسف (97-98) وقتي برادران يوسف خواستن از پدرشان که براي آنها از خداطلب بخشش کند... چرا حضرت يعقوب نگفت بريد خودتان از خدا بخواهيد که از رگ گردن...!!! کمي اگر در خواندن قرآن تفکر کنيد به آياتي مي رسيد که مي گويد شفاعت کننده اي نيست جز(الا)... اينها چه کساني هستند که قرآن کريم مي فرمايد.سوره هاي مبارکه آيه 86، طه 109 ،نسا 64 ،شوري 5،نجم 26 ،انبيا 28 ،بقره 255 . بيايم تعصب را کنار بگذاريم و با تحقيق و مطالعه حرفي بزنيم و مواظب تفرقه باشيم!!! خدا همه ما را هدايت کند.
147 | محب مولا | | ١٤:٣٩ - ٢٠ فروردين ١٣٩٣ |
برادران اهل تسنن و به قول فرمايش حضرت آيت الله سيستاني "انفسنا اهل التسنن" (جان ما...)، چند سوال داشتم اگر پاسخ بدهيد بنده همين الان مذهب خود را به هر مذهب و فرقه اي که شما بفرماييد تغيير مي دهم:
1.اصلا به فرض ما اهل بيت را مي پرستيم(فرض محال که محال نيست!) چرا بايد فقط خون ما حلال شناخته شده و شيعيان بدين وضع مزبوح و مثله و مقتول شوند، در حالي که چيزي حدود يک ميليارد مشرک در هند و همين حدود در چين در روز روشن بت مي پرستند و قرباني تقديم مي کنند. در حالي که بزرگ ترين دشمن مسلمين که بنابر فرمايش قرآن يهود است بيخ گوش شما صنعت پورنوگرافي جهان را مديريت مي کند و اشاعه توهين به مقدسات و رسول الله مي کند، هر روز خون مسلمان مي ريزد، سرزمين مقدستان را غصب کرده است و شما يک گلوله هم محض رضاي خدا به سمتشان شليک نمي کنيد و اينطور به جان شيعه افتاده ايد. مگر نصارا مسيح را نمي پرستد؟
2.به فرض اينکه شيعه تبرک مي کند ضريح مردگان را، سوال چه کساني آب غسل ميت اين تيميه وهابي را تيمنا نوش جان کردند(طبق اسناد و کتب خودتان).آنها هم رافضي ها بودند؟!
3.چرا کاري به کار قبور امثال بخاري و مسلم نيشابوري نداريد و فقط تخريب قبور افراد مورد احترام پيامبر و بويژه ياران و بستگان ايشان را هدف تخريب قرار مي دهيد. اصلا چرا کاري به بارگاه رسول الله نداريد؟
همين
148 | رشيدرستمي | | ١١:٥٣ - ١٦ خرداد ١٣٩٣ |
با سلام خدمت برادر گرامي اميد کامنت 122 لطفا عکس هاي بالا را نگاه کن و منصفانه جواب بده چطور قبور ائمه و معصومين علي الخصوص قبر نبي مکرم اسلام بنابر فتواي بعضي از علما اهل سنت عربستان سعودي مانند بن باز بايد تخريب شود اما قبور افرادي مثل معاويه که پيامبراکرم (ص) حکم ارتداد وي راداده وگفته هرگاه اورا روي منبرمن ديديد بکشيد بايد سالم بماند؟ بگذاريد منصفانه بگويم بانو عايشه همسر پيامبر گرامي اسلام (ص) در سال قحط سالي به مردم مي گويد که پنجره بالاي مرقد رسول الله (ص) را باز کرده وحائلي بين آن نباشد که با اين عمل بلافاصله باران آمده و خشکسالي برطرف مي شود (با اجازه برادرم عليرضا کامنت 127) اين مطلب در کتاب سنن دارمي - چاپ دار المغني - جلد ۱ - باب ۱۵ ما اکرم الله تعالي نبيه صلي الله عليه و آله بعد موته - صفحه ۲۲۷ و حديث ۹۳ موجود مي باشد. ترجمه حديث : اوس بن عبد الله مي‌گويد : مردم مدينه دچار قحطي شديدي شدند؛ پس به عائشه شكايت كردند، عائشه گفت: به قبر رسول خدا (ص) رو بياوريد، و پنجره‌هايي از آن به سوي آسمان بگشاييد؛ به طوري كه بين قبر آن حضرت و آسمان سقفي نباشد. راوي گويد: مردم همين كار را انجام دادند ؛ پس باران فراواني باريد؛ تا جايي كه گياهان روييد و شترها آن قدر چاق شدند كه از شدت چربي ترك برداشتند، به حدي كه آن سال را سال تركيدن ناميدند .پس ما از کتاب واحاديث اهل سنت نتيجه مي گيريم که توسل به معصومين به منظور رفع نيازو حاجت اشکالي ندارد (با زهم با اجازه برادرم عليرضا کامنت 127)منابع بيشتر : ۱ ـ تاج العروس من جواهر القاموس ، ج ۲۶ ، ص ۲۷۳ ناشر : دار الهداية نکات اين مبحث : ۱ ـ از معتبرترين کتب خود مخالفين ثابت شد که عايشه به قبر رسول خدا توسل کرده است. ۲ ـ اگر توسل به قبر و انبياي الهي و اهل بيت عليهم السلام شرک است ، پس چرا عايشه اين کار را کرده است ؟؟ جماعت مخالفين يا بگوييد عايشه مشرک بوده است يا اين که بگوئيد توسل امري الهي مي باشد که عايشه نيز به آن عمل نموده است. ۳ ـ در اين حديث ثابت شد که عايشه مردم را امر کرد که به قبر رسول اعظم صلي الله عليه و آله توسل کنند و آنها نيز توسل کردند و حاجت خود را هم گرفتند. ۴ ـ ثابت شد که توسل به انبيا و اهل بيت عليهم السلام طبق حديث مادر شما جماعت سنت رسول خدا مي باشد و منکرين بر سنت رسول خدا کافر مي باشند. ۵ ـ حال اگر ما در اين زمان به قبر رسول خدا و اهل بيت اطهار توسل کنيم شرک است ؟؟؟ ۶ ـ اگر رسول خدا زنده نيستند پس عايشه چگونه به قبر رسول خدا متوسل شده است ؟؟ پس رسول خدا زنده هستند که عايشه به ايشان متوسل شده اند ، و در نتيجه اهل بيت نيز همين حکم را دارند. جماعت مخالفين اهل بيت عليهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنيد متشکر
149 | رشيدرستمي | | ٢٤:٠٢ - ١٦ خرداد ١٣٩٣ |
با سلام خدمت کامنت 126 برادر گرامي عليرضا ن وديگر برادران و خواهران در اين سايت اعم از شيعه و سني ، بنده نيز به نوبه خود ضمن تائيد سخنان عليرضا ن تقاضا دارم با عنايت به اينکه اين سايت مذهبي بوده ومي بايست اخلاقيات در آن رعايت شود لطفا از برادر کوچک خود (اينجانب) گوش شنوا داشته و با اتکاء به خداوند منان و124000 پيامبر و معصومين از اين به بعد از توهين و فحاشي خودداري نمائيم و از مسئولين سايت نيز تقاضا دارم که اين موضوع را پيگيري نمايند زيرا اين مطالب در سايتي به نمايش گذاشته مي شود که به نام حضرت ولي عصر (ع) مي باشد وايشان نيز مانند پدران خود راضي به توهين و فحاشي وبي ادبي به ديگران نيستند
150 | شيخ عبدالقادر جيلاني | | ٢٣:٤١ - ١٧ خرداد ١٣٩٣ |
پرچم ايران 3رنگ داره اول اينکه وقتي نور ايمان را به واسطه مرسل خود ميگيرد نسبت به ان نور شهادت ميده و از وحدانيت خدا به احديت خدا ميرسد کلمه الله بيانگر اين است ولو نه الوهيت انساني بلکه الوهيتي در خور شان خدا فنا وبقا ادمي بسته به صفت ادمي داره حال انکه عربستان سعودي از پرچم سبز لا اله الا الله يعني هنوز به احديت خدا نرسيده چرااااااااااااا؟ چون يا خدا رو نيست ميکند جاش ميشينند خدايي ميکنند يا اگر خدا رو هست ميکنند وکالت ازش مي گيرند خدايي ميکنند
حقيقت علم ودانش علم دين است
بدان تو علم ما حقل اليقين است
بظاهر علم دين بايد شنيدن
معاني بايد از آن راه ديدن
چه داني علم باطن راه يابي
بهر چيزي دل آگاه يابي
ز علم ظاهري رنجور گردي
ز علم باطني منصور گردي
ز علم ظاهري گردي پريشان
ز علم باطني يابي تو ايمان
ز علم ظاهري جز قال نبود
زعلم باطني جز حال نبود
بسوي علم قرآن راه ميجو
ز معنايش دل آگاه ميجو
ز قرآن اهل ظاهر را بود پوست
تو از قرآن طلب کن مغز اي دوست
نمي‌دانند حقيقت معني آن
تو معني مي‌طلب از علم قرآن
حقيقت معرفت دان علم حق را
بخوان در نزد دانا اين سبق را
ز دانايان طلب کن علم ديني
ز دانايان همه مقصود بيني
زمين و آسمان و جمله اشياء
چه خشخاشي بود در پيش دانا
از اين خشخاش اي نادان تو چندي
سزد گر بر سبيل خود بخندي
تو خود را اي برادر نيست ميدان
که هستي را نزيبد هيچ رحمن
بهستي علي گر هست باشي
ز جام وحدت حق مست باشي
چه گشتي عارف حق علم داني
پس آنگه اين معاني خوش بخواني
تو خود را گر شناسي علم دين است
حقيقت علم را معني همين است
اگر صد قرن در عالم شتابي
به خود رائي تو علم دين نيابي
ترا رهبر بعلم دين رساند
ز پستيت بعليين رساند
بسوي علم معني ره نمايد
ز علم معرفت آگه نمايد
بجوهر ذات گفتم اين معاني
تو مي‌بايد که اين معني بداني
سخن باشد ميان عارفان در
ولي خر مهره باشد در جهان پر
سخن را معنيش داند سخندان
چه خرمهره بود در پيش نادان
ز يمن همت مردان دانا
ز فيض خدمت پيران بينا
من از نور خدا آگاه گشتم
چه خاک باب باب الله گشتم
نباشد عارف و معروف جزوي
زهي دولت اگر بردي باو پي
چه دانستي بمعني مرتضي را
شدي عارف ره و رسم هدا را
کرا قدرت بعلم مرتضي هم
که گويد سر لو کشف الغطا هم
کرا قدرت که گويد حق بديدم
بمعني در ره وحدت رسيدم
بغير مظهر حق شاه مردان
که او باشد خداخوان و خدادان
خدا را هم خداوند حقيقت
برونست اين بمعني از شريعت
بگفتا مصطفي قولم شريعت
بود فعل شما امر طريقت
حقيقت بحر فيض مرتضي دان
علي من من علي دان اي مسلمان
علي جان من و من جان اويم
علي زان من و من زان اويم
نداند جز علي علم لدني
که او برتر بود از هرچه بيني
گهي پنهان بود گه آشکارا
بدستش موم گشته سنگ خارا
طريق علم او ما را رفيق است
درين ره لطف او ما را شفيق است
سراسر اين کتب اسرار شاه است
بمعني هر دو عالم را پناهست
مکن در نزد جاهل آشکارا
ولي پنهان مکن در نزد دانا
ز دست جانشينان پيمبر
بسي آزاد ديدند آل حيدر
مرا عباسيان بسيار خواندند
که تا اسرار دين من بدانند
نمودم دين خود پنهان چو عنقا
نمودم همچو جابلقا و بلسا
اگر اسرار دين را باز گويم
بنزد عارفان اين راز گويم
طريق دين حق پنهان نکوتر
ميان عاشقان عرفان نکوتر
تو اين اسرار چون خواني نداني
طريق دين يزداني نداني
مينداز اين کتب در نزد نادان
نداند مرد نادان امر يزدان
اگر تو اين کتب از دست دادي
بطعن جاهلان اندر فتادي
از اين جوهر بداني رمز اسرار
به بيني در حقيقت روي دلدار
چه ديدي سر او خاموش ميباش
ز سر تا پا سراسر گوش مي‌باش
ز بعد اين کتب مظهر طلب دار
ازو پيدا شود اسرار آن يار
ازو معلوم گردد علم پنهان
ازو پيدا شود اسرار جانان
ازو گردي معلم در معاني
طريق علم يزداني بداني
ازو مقبول خاص و عام گردي
ازو پخته شوي گر خام گردي
ازو بيني مقام قرب حيدر
ازو نوشي شراب حوض کوثر
ازو يابي تو هم ايمان و هم دين
به کام تو شود هم آن و هم اين
مرا مظهر بود چشم کتب‌ها
ازو ظاهر شود پنهان و پيدا
از آدم تا باين دم سر وحدت
درو بيني ز راه علم و حکمت
ازو مقصود هر دو کون حاصل
ازو گردي براه شاه مقبل
درو معني جعفر شاه باشد
درو معني الالله باشد
تو را در دين احمد مقتدا اوست
تو را رهبر بسوي مرتضا اوست
ترا اودر مقام حق رساند
بسوي وحدت مطلق رساند
ترا آگاه گرداند ز اسرار
ولي از جاهلان او را نگه دار
ترا ايمن کند از خير و از شر
رسي اندر مقام قرب حيدر
ز دين خويش بر خوردار باشي
بمعني واقف اسرار باشي
ترا ياري به از جوهر نباشد
که در هر کان بدان گوهر نباشد
چه مظهر يافتي در وي نظر کن
محبان علي را زان خبر کن
در او بيني تو جوهرهاي بسيار
بود هر بيت او لؤلؤي شهوار
ولي ازجوهر دنيا حذر کن
به جوهر خانهٔ دريا سفر کن
که تا بيني که غواصان کيانند
ميان ديدهٔ بينا عيانند
در آن بحرند غواصان طلبکار
کزين دريا برآرند در شهوار
اگر غواص نبود در که آرد
همان باران رحمت بر که بارد
دليلانند غواصان اين بحر
که درمي‌آورند از بحر يک سر
محمد بود غواص شريعت
علي غواص درياي حقيقت
برآورد حيدر از دريا بسي در
که شد دامان اهل الله ازو پر
ميان عارفان عشق در کار
زهي سوداي روح افزاي عطار
151 | محمد بيطرف | | ١١:٣٦ - ٠٧ تير ١٣٩٣ |
با سلام به همه
من بحثها را خوندم جالبه!! لفطا فقط به همديگه فحش ندين و مستدل از قران بحث كنيد.

خطاب به اهل تسنن :
1- قبول كه مرده ديگه شنوا نيست. حتي پيامبر . چرا شما در نمازتان سلام به نبي داريد؟ مگه نمرده !!!؟؟؟؟
2- شما كه توسل و تعويذ به مردگان رو قبول نداريد چرا دو خليفه اول و ديگران را بردين بغل نبي اسلام قبر كردين ؟؟؟ مگر هر كس به عمل خويش نيست!!؟؟؟
3-اين مداركي كه شيعيان در اين سايت ميگن كه فلاني اهل تسنن اينجوري گفته در كتاب فلان !! اگه دروغه لطفا از ان صفحه كتاب يك اسكن تهيه كنيد و در جواب بزارين تا دروغ گو ضايع بشه!!

خطاب به شيعيان :

1-در بحث توسل و اون داستان يعقوب و بچه هاش. من اون توسل را قبول دارم. اما انها از باباشون كه حي و حاضر و ناظر بوده التماس دعا داشتند نه از قبر باباشون !!!! شيعه از قبر مرده حاجت مي خواهد و صاحب قبر را خطاب حاضر ناظر ميكند. از كجاي قران و سيره نبوي در حد تواتر فرقين به شما رسيده كه نبي اسلام يا انبياي گذشته به قبور سلف صالح خود مراجعه مي كردند و عرض حاجت ميكردند؟؟؟؟؟؟؟ من اون ايه قران در مورد شهدا رو قبول دارم . كه عندالله روزي مي خورند و زنده اند. شما از اينجا توسل را اثبات ميكنيد . منهم ميگم قبول .چرا شما به ارواح ساير صلحا و انبيا مثل حضرت عيسي و موسي يك دعاي توسلي يا چيزي ندارين؟ مثلا دعاي توسلي درست كنيد از آدم تا خاتم ! يكي يكي اسم ببرين با اون 124000 تا انبيا !! و هي بگين يا و جيها عندالله اشفع لنا عندالله !!! چرا فقط 14 تا معصوم و ساير امام زاده ها !؟ آيا امام زاده ها از انبياي اوللعزم بالاتر هستند؟؟؟؟؟
لطفا هر دو گروه جواب منو با دليل و بدون فحاشي مرحمت كنيد.
من بيطرفم و طالب هدايت.

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي

1. وهابيان در رد توسل، نزديکي خداوند و عدم فرق انبيا با ديگر انسانها را به عنوان دليل ذکر مي کنند که آيه مذکور جواب آنها را مي دهد و در اين مورد فرقي بين مرده و زنده نيست.

2. شيعيان به زيارت قبور انبيائي که در دسترس آنها هستند مي روند و امام زادگان را از آنها بالاتر نمي دانند ولي ائمه را از انبيا بجز رسول الله صلي الله عليه و آله برتر مي دانند. شما زيارتنامه ها را ببينيد که قبل از سلام به پيامبر خاتم به انبياي بزرگ سلام مي کنند. ولي شکي نيست که هر قومي را نبي و وصي خاصي است.

3. توسل به اين ذوات مقدس، توسل به همه انبيا محسوب مي شود. کلهم نور واحد.

4. توسل کردن به فردي دلالت بر عدم توسل به ديگري نيست.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
152 | رضایی | | ٠٨:٣٣ - ٠٣ خرداد ١٣٩٤ |
سلام

لطفا بگید که این قبرها توی کدوم شهرها هستند

ممنون
153 | ابراهیم | | ٠٨:٠٨ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٦ |
فقط می شه گفت فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضاولهم عذاب الیم بما کانو یکذبون این ها قلبشان مریضه و روز به روز مریض تر میشه کی علی بن ابی طالب با فرزندانش را با مشتی ..... مقایسه می کند
154 | حامد | | ١٠:٥٠ - ٢١ ارديبهشت ١٣٩٦ |
در بالا چندین عکس گذاشته شده از جمله مرقد حضرت سیده نفیسه سلام الله علیها ایشون نوه امام حسن علیه السلام هستند و بسیار برای شیعیان مصر مورد احترام در ضمن شیعه دوازده امامی و یا چندین آرامگاه در ازبکستان قابل ذکر هست که اونا از اهل تسنن تندرو نیستن پس ما حق توهین نداریم اونا سنی هستن نه وهابی کمی رعایت کنیم
155 | امیر المومنین علی(ع) | | ١٣:٤٧ - ٢١ شهریور ١٣٩٦ |
مذهب هر فرد به خودش مربوط است
ما که هستیم؟؟...مسلمان حسین ابن علی(ع)
156 | زینب | | ٢٣:٤٧ - ١٢ بهمن ١٣٩٦ |
سلام زینب از کابل هستم. راستش اینجا اهل سنت میگن ک درسته ک اهل بیت شهید شدن و نزد خدا زنده هستن و روزی خودشونو از خدا میگیرن.ولی اهل بیت هم ک در کل اهل قبور هستن.و اهل قبور نمیتونن چیزی رو بشنوند پ چطور اهل بیت بتونن سخنای شما رو بشنوند.خاهشا اگه میشه بهم یه جوابی بدین

پاسخ:
با سلام
در لینک زیر بحث این که آیا مرده ها می شنوند یا خیر را به صورت کامل بحث کرده ایم:
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6310
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
157 | رضا | | ١٩:٢٨ - ١٨ دي ١٣٩٧ |
سلام خدمت یکایک دوستان.
دنیای هرکس به اندازهء وسعت فکر اوست...
بانهایت تأسف ازدوستانی که نزدیک شدن به خدا رو بارفتن به این مکانها میبیند گرفته تااااا عزیزی ک به توهین و... متوسل شده هرکدام بنآبه نهایت دانایی و فهمش از دنیآ که درآن زندگی میکنم به زبان میآره... خودش اصلا متوجه نیست دقیقا خودشم نفی کرده توی جماه ای که مثلا بیان نظرشون بوده..
بیام بجای اینکه وقتمونو بیجهت هدر بدیم دنیآمونو بزرگتر کنیم تا حداقل وظیفهء ابتدایی و اصلی انسان بودنمآن رو بجآ آورده باشیم.
تفکر ازهر عبادتی بالاتر است. انشاالله...
158 | محسن | | ١٥:٣٧ - ٠٨ مهر ١٣٩٩ |
عزیزان با اهل سنت میشه بحث کرد چون فقه دارن ولی با اهل وهابیت بحث فایده ای نداره چون نه عقل دارن و فقه. اگه اینها عقل داشتن که اصلا نیازی نبود باهاشون بحث کنید تا حقیقت رو بفهمن چون با ذره ای مطالعه و تفکر در منابع خودشون به رذیلت فکری و رفتاری خودشون پی میبردن پس مشخصه اینها نه اهل مطالعه هستن نه اهل تفکر
 [1] [2] [3] [4]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها