2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
چرا در باب زيارت امام حسين عليه السلام آمده است كه به جاي قبله رو به قبر نماز بخوان ؟
کد مطلب: ٤٩٣٠ تاریخ انتشار: ١٩ شهریور ١٣٩٧ تعداد بازدید: 36862
پرسش و پاسخ » امامت و خلافت
چرا در باب زيارت امام حسين عليه السلام آمده است كه به جاي قبله رو به قبر نماز بخوان ؟


سؤال كننده : مشكات

پاسخ:

در ابتدا بايد عرض نمود كه هيچ عالم شيعه اي در طول تاريخ فتوا نداده است كه شخص در زيارت قبر امام حسين عليه السلام يا سائر ائمه در هنگام نماز طوري بايستد كه رو به قبله نباشد ؛ بلكه همگي مي گويند طوري بايست كه قبر امام بين تو و قبله باشد . يعني در سمت پشت سر يا كمر حضرت قرار گرفته رو به قبر نماز بخوان تا امام بين تو و كعبه باشد.

متاسفانه برادران اهل سنت چون نمي توانند با دليل ومدرك معتبر بر شيعه اشكال بگيرند سعي در تحريف روايات واقوال علماي شيعه كرده وآنها را به صورت گزينشي مطرح مي نمايند .

در باب مذكور كه در كتاب شريف وسائل الشيعه آمده است خود معناي رو به قبر نماز خواندن را مطرح نموده است:

كاش مستشكل محترم خود عنوان باب را ملاحظه مي فرمودند :

69 - باب استحباب كثرة الصلاة عند قبر الحسين ( عليه السلام ) فرضا ونفلا عند رأسه وخلفه

وسائل الشيعة (آل البيت) - الحر العاملي - ج 14 - ص 517 - 521

باب مستحب بودن زياد نماز خواندن در كنار قبر امام حسين عليه السلام چه نماز واجب وچه نماز مستحبدر كنار سر حضرت ( نه رو به قبر حضرت ) يا در پشت حضرت

خود اين عنوان بيانگر طريقه ايستادن است . زيرا وقتي شما در كنار قبري رفته و در پشت سر وي به سمت قبر نماز بخوانيد خواه ناخواه رو به قبله خواهيد بود .

اما رواياتي كه در اين باب آمده و به بحث ما مربوط مي گردد :

( 19730 ) 5 - وعن أبيه ، وجماعة مشايخه ، عن أحمد بن محمد بن عيسي ، عن محمد بن خالد ، عن جعفر بن ناجية ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : صل عند رأس قبر الحسين عليه السلام .

از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمودند در كنار قسمت سر از قبر امام حسين عليه السلام نماز بخوان

اين روايت هيچ گونه اشاره اي به آن چه كه ادعا مي كنند ندارد.

( 19731 ) 6 - وعنهم ، عن سعد ، عن موسي بن عمر وأيوب بن نوح ، عن ابن المغيرة عن أبي اليسع قال : سأل رجل أبا عبد الله وأنا أسمع قال : إذا أتيت قبر الحسين عليه السلام أجعله قبلة إذا صليت ؟ قال : تنح هكذا ناحية وعن علي بن الحسين ، عن علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، عن ابن أبي نجران ، عن يزيد بن إسحاق ، عن الحسن بن عطية ، وذكر الحديث الأول .

شخصي از امام صادق عليه السلام سوال كرد و من مي شنيدم كه پرسيد هنگامي كه به زيارت قبر امام حسين عليه السلام رفتم آن را قبله خود قرار دهم؟ حضرت فرمودند به فلان قسمت برو ( وبعد به سمت قبر نماز بخوان)

اين روايت هم دلالت بر مدعا نمي كند زيرا شخص سوال مي كند كه فقط رو به قبر بخوانم حضرت مي گويند اگر در فلان جا باشي آري يعني همان مطلبي كه شيعه مي گويند.

( 19732 ) 7 - وعنه ، عن علي ، عن أبيه ، عن ابن فصال ، عن علي بن عقبة ، عن عبيد الله بن علي الحلبي ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : قلت : إنا نزور قبر الحسين عليه السلام فكيف نصلي عنده ؟ فقال : تقوم خلفه عند كتفيه ، ثم تصلي علي النبي صلي الله عليه وآله وتصلي علي الحسين عليه السلام

به حضرت عرض كردم كه ما قبر امام حسين عليه السلام را زيارت مي كنيم پس چگونه در كنار آن نماز بخوانيم؟ فرمودند پشت سر امام در قسمت كتف ايستاده ( در حقيقت رو به قبله به صورتي كه قبر بين تو وكعبه است) سپس به نيت رسول خدا صلي الله عليه وآله و امام حسين عليه السلام نماز مي خواني

( 19733 ) 8 - وعن محمد بن جعفر ، عن محمد بن الحسين ، عن أيوب بن نوح ، عن ابن المغيرة ، عن أبي اليسع ، عن أبي عبد الله عليه السلام أن رجلا سأله عن الصلاة إذا أتي قبر الحسين ( عليه السلام ) ؟ قال : اجعله قبلة إذا صليت ، وتنح هكذا ناحية.

شخصي از امام صادق عليه السلام در مورد نماز در كنار قبر امام حسين عليه السلام سوال كرد حضرت فرمودند قبر را به سمت قبله خود قرار ده و در فلان نقطه بايست

همان طور كه ذكر شد در تمامي روايات مربوط به بحث طريقه نماز خواندن در كنار قبر امام حسين عليه السلام در هيچ كدام آنچه كه ايشان ادعا مي كنند نيامده است .

البته ما براي تكميل شدن بحث مطلبي را كه در بحار الانوار آمده و به بحث ما مربوط مي شود ذكر مي نماييم : در كتاب شريف بحار الانوار در اين بحث كه آيا مي توان جلوتر از قبر ( در سمت قبله ) ايستاد و نماز خواند عبارتي از كتاب شريف دروس نقل شده است:

ولو استدبر القبلة وصلي جاز وان كان غير مستحسن إلا مع البعد

بحار الانوار ج97 ص 135

اگر پشت به قبله كند و نماز بخواند جايز است اگر چه نيكو نيست مگر اينكه دور باشد .

كه در خود كتاب دروس آمده است كه :

ولو استدبر القبر وصلي جاز

دروس ج2 ص 23

اگر پشت به قبر كند و نماز بخواند جايز است .

كه اين اشتباه را حتي از خود عبارت بحار مي توان فهميد ؛ زيرا در آن آمده است كه و اين نيكو نيست مگر اينكه دور باشد ؛ كه اين قيد در پشت به قبله بودن معني ندارد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
1 | فقط بنده خدا | Iran - Bastak | ١٢:٠٠ - ٣٠ تير ١٣٨٧ |
با سلام
اين طرز نماز خواندن فقط مربوط به حرم امام حسين (ع) نمي باشد بلكه سر قبور مطهر ساير امامان معصوم(ع) نيز ما مجاز به خواندن نماز در جلوي قبر مطهر نمي باشم (چون مصداق پيشي گرفتن از امام است)و بايد در پشت قبر مطهر قرار بگيريم كه در اين صورت قبر امام بين ما وقبله قرار مي گيرد.
2 | سعيد | Iran - Mashhad | ١٢:٠٠ - ٢٥ آذر ١٣٨٨ |
مگر در نماز ميت که جنازه را در جلوي نمازگزاران ميگزارند اين يعني ميت را قبله کرده اند؟!!!!!
3 | محمد هادي ط | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٣٠ آذر ١٣٨٨ |
اجرکم عند الله , يا علي
4 | ذاكر | Germany - Frankfurt am Main | ١٢:٠٠ - ٠٣ دي ١٣٨٨ |
الامام لا يتقدم ولا يساوي
متاسفانه الان در اکثر حرمهاي معصومين اين مسئله رعايت نميشود اميدواريم اين سنت الهيه که نبايد بر قبر امام در حر حالتي مقدم شد دوباره رعايت شود
5 | فرشيد | Iran - Bandar Abbas | ١٢:٠٠ - ٠٧ دي ١٣٨٨ |
عالي بود ايول.
6 | سامي | United States - Cheyenne | ١٢:٠٠ - ٠٣ اسفند ١٣٨٨ |
با سلام و خسته نباشيد ايا در زماب بيامبر هم بر سر قبرها نماز ميخواندند ايا حديث صحيحي وجود دارد که بيامبر(ص) به احترام مرده ها بر سر قبر انها نماز ميخواندند؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

طبق روايات مطرح شده در كتب معتبر اهل سنت ، نماز خواندن در كنار قبر هيچ اشكالي ندارد ؛ زيرا رسول خدا (ص) بر سر قبر زني كه مسجد را جارو مي‌كرد آمده و براي او دعا كرده و بر سر قبر او نماز خوانده‌اند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

7 | خطاب | United States - New York | ١٢:٠٠ - ٠٨ اسفند ١٣٨٨ |
چون تشيع از اول با خدا دشمني داشته دوزدهتا خدا تراشيده براي مخالفت با خدا

پاسخ:

!!!

لابد بخاري و مسلم نيز شيعه بوده‌اند كه روايت كرده‌اند بعد از رسول خدا (ص) دين تا دوازده خليفه از قريش ، پا برجا است !و...

گروه پاسخ به شبهات

8 | خطاب | United States - New York | ١٢:٠٠ - ٠٩ اسفند ١٣٨٨ |
اسم الله رو نيار شما برين اون اماماتونو بپرستين شما وقتي ميگين يا علي يعني چي يعني علي که مرده قادر به نگهداري از شماست يعني علي زندس يعني علي همون خداس ايا علي(رض) ميگفت يا خودم
9 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٠٩ اسفند ١٣٨٨ |
جناب خطاب مي‌شود بفرماييد اين معبود شما چه رنگي است؟ سفيد است يا ارغواني و يا ...؟ آخر چطور يک عمر در برابر چيزي سجده کرده‌اي که فوتونها و شعاع نور از آن منعکس مي‌شود؟ چطور يک عمر در برابر چيزي سجده کرده‌اي که شکل دارد؟ چطور در برابر چيزي سجده کرده‌اي که مکان و زمان دارد؟؟؟؟ http://www.al-eman.com/hadeeth/viewchp.asp?BID=1&CID=7#s14 «باب إثبات رؤية المؤمنين في الآخرة ربهم سبحانه وتعالى » فکر نمي‌کني وقت آن رسيده باشد که به معبود شيعيان يعني الله متعال ماوراء اوهام ايمان بياوري؟ يا علي
10 | خطاب بخون | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ١٠ اسفند ١٣٨٨ |
خطاب تورو جون عثمان اسم رمزتو عوض کن.همش منو ياد خطاب (پدر و دايي و عموي عمر) ميندازي
1 |رضایی|Germany - Bad Muenstereifel |١٩:٠٦ - ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٢ |
0
 
0
کییییییییییییف کردم از پاسخ شما
11 | خطاب | United States - New York | ١٢:٠٠ - ١٠ اسفند ١٣٨٨ |
اول اين چرت پرتا چيزه نوشتي عادتونه وقتي كم ميارين حرف الكي مي زنين بعدش معنيه ايه اينه كه مپندار كسي كه در راه خدا كشته شده اند مرده اند بلكه زنده ان و نزد خداوند رزق مي گيرند به كلمه نزد خدا پيش خدا توجه كن در ضمن مگه علي فقط شهيد شده
1 |سیدمجید|Iran - Qom |٢٣:٥٤ - ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٥ |
0
 
0
نادان مگه ماها که زنده ایم نزد خدا نیستیم وخدا از رگ گردن به مانزدیکتر نیست؟؟؟ خب شهیدهم زنده است مثل تمام زنده ها
12 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ١٠ اسفند ١٣٨٨ |
بسم الله الرحمن الرحيم جناب خطاب اين الف لام لام هاء چي هست که دائم از آن صحبت مي‌کني؟ منظورت «وهم» ابوبکر است؟ http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=48 شايدهم منظورت توهمات يک بيمار شيزوفرني به نام عبدالوهاب است؟ http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=36 ولي احتمالا تو داري از آن تيکه گوشتي سخن مي‌گويي که برخي از اهل سنت مي‌پرستند: http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=150 ****************** اينجا لازم مي‌بينم پاسخي که قبلا به همکيش جناب «امين الله دلارام»‌ داده شده است را برايت بازگو کنم: ****** حال بگذار گوشه هايي از کفر و الحاد و ارتداد امامت ابن جبرين عبد اليهود را بازگو کنم تا مردم بدانند که معبود تو و امامت گرچه الف لام لام ها نوشته مي‌شود ولي چيزي نيست جز بتي ساخته شده در يک ذهن بيمار. http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=7&book=93&toc=6621&page=5848&subid=29252 >>>>>>>>>>إثبات صفة النزول لله عز وجل<<<<<<<<<<< آخر اين الف لام لام ها چه صنمي است که نزول مي‌کند؟؟؟ اين چه خبيث معبودي است که امام تو اختيار کرده است؟؟؟؟؟ http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=8&book=104&toc=7029&page=6190&subid=29252 >>>>>تأويلات المعتزلة لنفي البصر والعين لله تعالى<<<<< آهاي مردک. چگونه «فـــــــــــــــــــــــــوتـــــــــــــــــــــــــون» به خالقش برخورد کند و با آن تعامل کند؟؟؟؟ آخر مشکلات عقلي تا کجا؟؟؟ «ولا شك أن هذا كمال، وأن نفيه نقص وعيب، فإن من فقد البصر؛ وصف بأنه أعمى فاقد للبصر؛ وذلك -بلا شك- نقص وعيب،» آخر اين امام ديوانه تو آنقدر فهم ندارد که براي ديدن چيزي بايد آن جسم مکاني وجهتي داشته باشد؟؟ http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=7&book=196&toc=8126&page=7100&subid=29416 >>>>>مجيء الله تعالى لفصل القضاء يوم القيامة<<<<<< «ولا شك أن هذا من التحريف، الذين يقولون: يأتي بعض آيات ربك أي: يأتي ربك، يعني: يأتي أمره » اين الف لام لام ها معبود و خداي شما وهابيان از «کجا» مي‌آيد؟ به «کجا» مي‌رود؟ چقدر «سرعت» دارد؟ در چند «بعد» است؟ سه بعد يا چهار بعد؟؟؟؟؟ http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=7&book=81&toc=5492&page=4924&subid=29423 «: كرسى خداوند سراسر آسمان و زمين را فرا گرفته است و هنگامى كه خداوند بر روى كرسى قرار مى گيرد، در اثر سنگينى حق از كرسى ، ناله اى همانند ناله شتر بچه خارج مى شود.» «وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ» قال: على الصخرة التي تحت الأرض ومنتهى الخلق على أرجائها أربعة أملاك لكل واحد منهم أربعة وجوه، وجه إنسان، ووجه أسد، ووجه نسر، ووجه ثور وهم قيام عليها قد أحاطوا بالأرضين والسماوات ورءوسهم تحت العرش والكرسي تحت العرش والله عز وجل على الكرسي. http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=7&book=82&toc=5657&page=5059&subid=29423 ابتدا که امامت منکر عقل مي‌شود: «ولا يجوز أن يعرض ذلك على عقله كالعقلانيين الذين يقبلون ما تُقِرُّهُ عقولهم, ويَرُدُّون ما لا تدركه عقولهم, » سپس با زباني که از عقل دستور نمي‌گيرد عرش خدا چون تخت پادشاهان مادي و فيزيکي مي‌داند و همچون تو فقط ظاهر لغوي آيات را مي‌بيند و عرش خدا را جون عرش سليمان و يوسف و بلقيس محل جلوس او مي‌داند!!!! جالب است که چون تو با عقايد بعضي از اهل سنت به نبرد بر‌مي‌خيزد: «وقد أنكر كثير من المعتزلة حقيقة العرش أنه سرير عظيم, وقالوا: العرش هو الملك؛ حيث أنه ثقل عليهم أن يقبلوا هذه الآيات التي فيها الاستواء» آخر تو اي وهابي بعد از اين همه رشد علوم متوجه نشدي که «ابعاد» مخلوق خداوند هستند؟؟؟ هنوز عقلتان نمي‌رسد که خداوند خالق «درون» و «بيرون» است و سبحان است از اينکه «درون» جايي باشد؟؟؟ آيا عقل لازم را نداريد که درک کنيد که خداوند خالق «مکان» است و اختصاص مکان به او شرک است و کفر؟؟؟؟ اين چرندياتي که امامت اينجا نوشته چيست؟؟؟ http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=1&book=57&toc=3315&page=2996&subid=29262 آخر اين مردک چقدر ابله و احمق بود که شعورش نمي‌رسيد که خداوند منزه است از اينکه «در» جايي باشد. «هذا دليلُ إثبات أنه في السماء, كما ورد أيضا في الأحاديث مثل حديث رقية المريض» آيا اين امامت شعور ندارد که بفهمد آسمان مخلوق و مربوب خداوند است و خداوند مکان ندارد؟؟؟؟ اين امام نادان تو چنان در کفر خود اصرار دارد که حتي اهل سنت مخالف خود را محکوم مي‌کند: http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=7&book=81&toc=5525&page=4951&subid=29262 «ولا عبرة بمن أنكر الاستواء الذي هو العلو عليه مثل المعطلة والنفاة ونحوهم، فإنهم قد صادموا النصوص وقد عطلوها كما تأولوها بتأويلات بعيدة حتى قال بعضهم: إن العرش هو الملك وليس هو شيء مخلوق استوى عليه بل استوى على الملك يعني: دبر الملك وهذا مغالطة منهم.» عجب!!! پس هرکس چرت و پرتهاي امام تو را قبول نداشته باشد «تاويلات دور از ذهن» گويد؟؟؟ «غني عن جميع المخلوقات ولكنه خصه بالاستواء لما يشاء من الحكمة.» اوج سفاهت و بلاهت امام تو اينجا آشکار مي‌شود: «فتتشقق السماوات وينزل منها الملائكة، ثم أخبر أيضًا بأنه ينزل الرب تعالى كما يشاء على عرشه، وقد أنكر ذلك أيضًا النفاة والمعطلة الذين ينكرون صفة العلو وصفة النزول وصفة الاستواء الحقيقي فردوا هذه النصوص التي سمعنا وتأولوها بتأويلات بعيدة،» ***---- اين است توحيد بدون يا علي -----***** ************** جناب خطاب به کوري چشم تو حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام)‌ به نص صريح قرآن زنده و زنده‌کننده هستند: «ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون» و رزق ايشان رزقي کريم ابدي و جاودان است: «رزق ربك خير و ابقي» رزقي که با آن مرده‌گان زنده شوند: «ما انزل الله من السماء من رزق فاحيا به الارض بعد موتها » حال چرا ما نگوييم: «يا علي يا علي يا علي» با آنکه مي‌دانيم که بهترين ارزاق براي ايشان فرستاده مي‌شود؟ يا علي
13 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ١١ اسفند ١٣٨٨ |
جناب خطاب براي چه شما پيرو مذهبي هستيد که کتب و سايتها و نوشته‌هاي آن‌ «چرت و پرت» و «الکي»‌است؟ شما که مي‌بينيد که مطالب نوشته شده توسط بخاري و مسلم و ابن تيميه و عبد الوهاب و ابن جبرين و ... «چرت و پرت» و «الکي» است. پس چرا همچنان از آنها پيروي مي‌کنيد؟ بنده مگر شما را به غير از سايت رسمي ابن جبرين رجوع دادم؟ مگر همين ابن جبرين عالم بزرگ شما نبود؟ بزرگان شما به شدت مصر بودند که از اهل بيت (عليهم السلام) دوري کنند. نتيجه‌اش هم شد اين «چرت و پرتها». ************** ولي چرت و پرت گويي «علماي» شما به همين چند مورد ختم نمي‌شود. اجازه دهيد به تفسير علماي شما از اين آيه نوراني رجوع کنيم: «ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون» http://quran.al-islam.com/Tafseer/ DispTafsser.asp?nType=1&bm=&nSeg=0&l=arb&nSora=3&nAya=169 &taf=KATHEER&tashkeel=1 ***** تفسير ابن کثير: ****** « أرواحهم في جوف طير خضر لها قناديل معلقة بالعرش تسرح من الجنة حيث شاءت » ارواح شهداي في سبيل الله در بدن پرندگان است؟؟؟؟ اين است مقام و منزلت شهداي خدا؟؟؟ اين است معني «نزد خداوند» بودن؟؟؟ براستي کدام نوع از پرندگان؟؟ مينا؟ عقاب؟ لک لک؟ درنا؟ کبوتر؟ کدام يک؟ >>>> آيا صحيح است که خداوند شهداي خود را به صورت يک «حيوان» مسخ کند؟؟ <<<<< اين است عقل علماي شما؟ حال «چرت و پرت» مي‌گوييد. بگوييد. به درک. ولي چرا آن را به رسول اکرم (صلي الله عليه و آله) نسبت مي‌دهيد؟؟؟ «لما أصيب إخوانكم يوم أحد جعل الله أرواحهم في أجواف طير خضر ترد أنهار الجنة وتأكل من ثمارها وتأوي إلى قناديل من ذهب»!!؟؟!!!!؟؟؟!!! *** پرنده سبز؟؟ فهميدم مقصود شما «طوطي» است. طوطي!!! **** «إن روح المؤمن تكون على شكل طائر في الجنة " وأما أرواح الشهداء فكما تقدم في حواصل طير خضر فهي كالكواكب بالنسبة إلى أرواح عموم المؤمنين فإنها تطير بأنفسها فنسأل الله الكريم المنان أن يميتنا على الإيمان .» آهان!!! روح مومنين اصولا شبيه مرغ و خروس است ولي روح شهدا مانند طوطي است!!! **** تفسير الجلالين ***** « أرواحهم في حواصل طيور خضر تسرح في الجنة حيث شاءت كما ورد في الحديث "يرزقون" يأكلون من ثمار الجنة»!!!؟؟؟؟!!!! عجب طوطي ها هستند!!! از اين شاخه به آن شاخه مي‌پرند و ميوه‌ها را مي‌خورند. بين خودمان باشد. دفعه ديگر خواستي مذهبي انتخاب کني دقت کن «عالم» و «امامش» پرنده باز نباشد!!!! ***** تفسير الطبري ****** در اين تفسير دوباره قصه پرنده «سبز» تکرار مي‌شود فقط اين دفعه اين پرندگان «پر مي‌اندازند» و سفيد مي‌شوند!!: «أن أرواح الشهداء تعارف في طير بيض تأكل من ثمار الجنة , وأن مساكنهم السدرة» (احتمالا از طوطي به لک لک تبديل مي‌شوند!!!) ************** (شيعيان عزيز در اين تفاسير که بنده ذکر کردم کلمه «فزت ورب الکعبه» را جستجو کنيد تا بدانيد که دشمنان حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) حتي تحمل نقل اين عبارت از ايشان را هم ندارند و حتي اين عبارت را به افراد ديگر نسبت مي‌دهند) ************** جناب خطاب البته شمايي که معبودتان «در» آسمان است و مکان دارد بايدهم اينگونه تفسيري از «عند ربهم» داشته باشيد. اجازه دهيد دوباره گوشه‌اي از عقل و خرد امام شما ابن جبرين را بازگو کنم: http://ibn-jebreen.com/book.php?cat=1&book=57&toc=3315&page=2996&subid=29262 «هذا دليلُ إثبات أنه في السماء, كما ورد أيضا في الأحاديث مثل حديث رقية المريض» «پس اين دليل اثبات مي‌کند که او [معبود اهل عمر] در آسمان است!!!!!! چنانچه احاديثي مانند حديث رقيه تصريح شده است!!!!»» **** تفسير جلالين و تفسير طبري ********* http://quran.al-islam.com/Tafseer/DispTafsser.asp? l=arb&taf=TABARY&nType=1&nSora=67&nAya=17 « { أم أمنتم من في السماء } وهو الله » ************* حقيقا چگونه ممکن است خالق ابعاد «در» چيزي باشد؟ ************* بله. براي شمايي که معبودتان «در آسمان» است شهداي اسلام هم به صورت پرندگان سبزي «نزد» او هستند و از اين شاخه به آن شاخه «نزد» او مي‌پرند!!!! فقط خيلي خيلي مراقب باش که يک دفعه شهيد نشوي. چون در آن صورت معبودي که «در» آسمان داريد به عنوان پاداش تو را به صورت يک «طوطي» مسخ خواهد کرد!!!! يا علي
14 | محمد | Iran - Mashhad | ١٢:٠٠ - ١١ اسفند ١٣٨٨ |
به نظر من بهتره که در سايت قسمتي براي بحث و گفت و گوي کاربران ايجاد کنيد.
با تشکر
15 | خطاب | United States - New York | ١٢:٠٠ - ١٣ اسفند ١٣٨٨ |
دوباره چرت وپرت نوشتي دوباره شروع به تهمت زدن کردي هر انساني ممکنه هر نظري داشته باشد مسلمان بايد از قران پيروي کنه اصل عقيده به راحتي مي توان از قران فهميد البته اگه بخواي در ضمن خدا هر کجا هست يا نيست چه دردي از امام پرستي شما دوا ميکنه

پاسخ:

!!!

اگر پاسخي به توسل خليفه اول به پيكر شريف رسول خدا (ص) داريد ارائه كنيد !

گروه پاسخ به شبهات

16 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ١٥ اسفند ١٣٨٨ |
جناب خطاب «دوباره شروع به تهمت زدن کردي» ما تهمت مي‌زنيم يا شما که از ابتدا ما را متهم به پرستش امامان هدي(عليهم السلام) مي‌کنيد؟ «در ضمن خدا هر کجا هست يا نيست » شما بعد از يک عمر پرستش خدا هنوز نمي‌دانيد که خالق و رب زمان و مکان خداوند است؟؟؟ هنوز نمي‌دانيد کفر است اگر کسي بگويد،نعوذبالله، خداوند «کجا» است؟ هنوز نمي‌دانيد احمق است کسي که معبودي را پرستش کند که «جا» داشته باشد؟ براستي علت اين اعتقادات کفر آميز که در بالا ذکر کردم و خودتان نيز بيان مي‌کنيد جز دوري شما از امامان هدي (عليه السلام) است؟؟ هزار و پانصد سال است که شما ادعاي بي‌نيازي از امامان هدي(عليه السلام) را داريد در صورتيکه در ابتدايي ترين و اساسي ترين امور دين يعني توحيد به چنين بيراه‌اي و ضلالتي رفته‌ايد. *************** اين تقرب و حب و توسل ما به امامان هدي(عليه السلام) است که باعث دوري ما از کفريات مکان و زمان و ساق پا قائل شدن و ... براي خداوند شده‌است(الحمد الله). آيا از معرفت امامان هدي(عليهم السلام) به الله متعال معرفتي کامل‌تر و بالاتر هم وجود دارد؟ آيا از قربة امامان هدي(عليهم السلام) به الله متعال قربتي بالاتر هم وجود دارد؟ آيا از امامان هدي(عليهم السلام) شخصي مستجاب الدعوه‌تر هم وجود دارد؟ وقتي خود خداوند متعال ما را امر به «توسل» کرده است ما چرا از دستور او سرباز زنيم؟ چون عبدالوهاب نوکر انگليس با امامان هدي(عليهم السلام) دشمن بوده‌است؟ ************* ما وقتي مي‌گوييم «يا علي»، فردي را صدا مي‌زنيم که در نهايت معرفت ممکن براي يک مخلوق از رب العالمين قرار دارد. فردي را صدا مي‌رنيم که از فرشتگان پاک خداوند به خداوند متعال تقرب بيشتري دارد. فردي را صدا مي‌زنيم که نزد خداوند صاحب آبرو و مقام است. فردي را صدا مي‌زنيم که عمري را به سجده و دعا و عبادت خداوند متعال گذراند و دائم الصلاة بود و هست. فردي را صدا مي‌زنيم که پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) از ايشان کمک گرفت. فردي که ولي و خليفة الله است. فردي که بنده شاکر و مشکور و ياري‌گر دين خداوند متعال است. ********* جناب خطاب ما اين تشکيلات دنيوي طاغوتيان را جز باطل و وهم نمي‌دانيم. ما به سيستم و نظامي معتقد هستيم که ماوراء اين دنياي پوچ کاخ نشينان است. در اين نظام الهي شاه و سلطان و رئيس ما ولي بر حق خدا حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) است. شرک ياري گرفتن و ياري جستن از امامان کفر و ضلالت و فرعونيان و مامون‌ها است. مشرک کساني هستند که در زندگي خود دست به دامان سلاطين کفر و جور مي‌شوند. همانهايي که بدون حمايت انگليس و کاخ سفيد يک ماه نيز قادر به حفظ سلطنت خود نيستند. آيا ياري خواستن يک سرباز از فرمانده خود شرک است؟ فرمانده‌اي که صد در صد مطمئن هستم که جز بنده‌گي خداوند و عبوديت خداوند عمل و کاري انجام نمي‌دهد. فرمانده‌اي که در همه حال سربه سجده و تسبيح خداوند متعال دارد. فرمانده‌اي که دعاي او نزد خداوند مقبول و مستجاب است. يا علي
17 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ١٦ اسفند ١٣٨٨ |
با سلام

جناب خطاب
از شما خواهشي دارم
لطف فرموده و بفرمائيد که (الله) در کجاي زندگي خلفاي شما جا داشت؟!!!!
18 | WaHHabi | Iran - Tehran | ١٤:٣٨ - ٠٣ مرداد ١٣٨٩ |
جناب شيطان پرست.!

نه.!!!!!!! اينکه ما از کتب صحيح خودتان ادله و براهين ميآوريم که تا ما براي شما بازگو ميکنيم ميفرمائيد کجاي صحيح مسلم و بخاري..........
اين نشان از چيست؟

در شهر هاي استان گلستان. ترکمن هاي حنفي و حتي علمايشان( که با لفظ آخوند خطابشان ميکنند مثل مولوي که در بلوچستان روحاني بلوچستان است) رنگ صحيحن را هنوز نديده اند.

بيچاره اند . جاهلند و در اين بيچارگي غوطه ورند.

حا اين از از خنگي علماي شما يا از بي مطالعه بودنتان؟

يا از روي جهل و جمود فکري و تعصب شديد رد کردن بي دليلتان؟

بيچاره حد اقل اينگونه خود را ضايع مکن. برو 4 تا کتاب بخوان. 4 تا مناظره ببين.
نه مثل مولوي عبد المجيد مرادزهي تان که در شبکه ي ولايت هنوز بدبخت بلد نبود اولين آداب مناظره يعني اينکه وقتي طرف مقابل مشغول پاسخگويي است حرف نزند. را رعايت کند.

توکه تازه از لپ لپ پريدي و در اومدي بيرون چي چي ميگي؟

اي بيچاره.!!!!!!!!!
19 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٦:١٣ - ٠٣ مرداد ١٣٨٩ |
با سلام جناب ي گا --نــــه پرست . ميبينم كه ماشاء الله علماي ( يعني ) شما چقدر المند ( درد دارند ) گفتي شرك شرگ يعني اينكه بجاي خدا در دين امر كني , ( 1 ) شرگ يعني حرف منافقين را بر حرف رسول نرجيح بدهيد . ( 2 ) شرگ يعني با قران ثقل اكبر مخالفت كنيد . ( 3 ) شرك يعني با اهل بيت عليهما السلام مخالفت كني . ( 4 ) شرك يعني حرف دروغگويان اراجيف گويان منافقين فراريان از جنگ با مشركين و كفار را بر حرف رسول اكرم صلوات الله عليه و اله و سلم ترجيح بدهي . اما بت پرستي كسي كه مشرك باشه و شرايط بالا را داشته باشه . اما كي خودشو گول ميزنه . اوني هست كه مشركه و بت پرست ولي خودشو يگانه پرست مينامه . =============================================================================== ( 1 ) الله سبحان تعالي : ۞۞۞۞۞۞"واعتصموا بحبل اللّه جميعاً ولا تفرّقوا"۞۞۞۞۞۞ ۞۞ آل عمران: 103. ۞۞ اما يكنفر گفت :« إنّ النبيّ - صلى اللّه عليه وسلم - قد غلب عليه الوجع ، وعندكم القرآن حسبنا كتاب اللّه » صحيح البخاري ، ج 7 ص 9 ، كتاب المرضى باب قول المريض قوموا عنّى ؛ و ج 5 ص 137 كتاب المغازي ، باب مرض النبي - صلى اللّه عليه وسلم - ووفاته ؛ صحيح مسلم فى آخر كتاب الوصيّة ، ج 5 ، ص 76 . . ================================================================================= ( 2 ) حضرت نبي مكرم صلي الله عليه و اله فرمودند : ۞۞ قال‌رسول‌الله‌(ص): اني قد ترکت فيکم ما ان اخذتم به لن تضلوا بعدي، الثقلين احدهما اکبر من الاخر کتاب الله حبل ممدود من السماء الي‌الارض و عترتي اهل‌بيتي ألا و انهما لن يفترقا حتي يردا عليّ ‌الحوض.۞۞ (مسند احمد، 11581) اما يكنفر گفت : منا امير و منكم امير . ================================================================================== ( 3 ) در قران كريم امده : ۞۞۞۞۞۞۞۞۞ إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞ يك نفر ميگفت هركس بگويد رسول خدا رحلت كرده گردنشو با اين شمشير ميزنم .۞۞الزمر : 30 ۞۞ ================================================================================= (4 ) در قران كريم امده : ۞۞۞۞۞۞۞۞۞{ وَآتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ وَلا تُبَذِّرْ تَبْذِيراً } ۞۞۞۞۞۞۞۞۞ {; «حقوق خويشان و ارحام خود را ادا كن و فقرا و رهگذران بيچاره را به حق خودشان برسان و از اسراف و تبذير بپرهيز» }۞۞ الإسراء 26 ۞۞ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞{ وَوَرِثَ سُلَيْمَانْ داوُودَ } ۞۞۞۞۞۞۞۞۞ { «سليمان از داوود ارث برد»،}۞۞(نمل 16) ۞۞ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞ { فَهَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ وَلِيّاً يَرِثُنِي وَيَرِثُ مِنْ آلِ يَعْقُوبَ }۞۞۞۞۞۞۞۞۞ { خداوند از لطف خويش فرزند صالح و جانشينى شايسته به من عطا كرد كه وارث من و همه آل يعقوب باشد} ۞۞مريم 5} ۞۞ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞{ وَزَكَرِيّا إِذْ نادى رَبَّهُ رَبِّ لا تَذَرْنِي فَرْداً وَأَنْتَ خَيْرُ الْوارِثِينَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَوَهَبْنا لَهُ يَحْيى } ۞۞۞۞۞۞۞۞۞ { هنگامى كه زكريا خدا را صدا زد: بار الها! مرا تنها نگذار و به من فرزندى عطا نما تا وارث من باشد كه تو بهترين وارث اهل عالم هستى. ما هم دعاى او را مستجاب و به او يحيى را عطا نموديم}۞۞ انبيا 89 ۞۞ يك نفر گفت : «نحن معاشر الانبياء لانورث ما تركناه صدقة» «ما جماعت پيامبران چيزى را ارث قرار نمى دهيم و هر چه از ما بماند، صدقه اى است كه به امت تعلق خواهد داشت» ==================================================================================== جناب يگانه ؟؟؟؟؟؟؟ قدري مطالعه كن باشه . +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ۞۞ يا علي ۞۞
20 | يگانه پرست | Iran - Kazerun | ٢٤:١٧ - ٠٣ مرداد ١٣٨٩ |
شيعيان به دليل مطالعه کمشان بيشتر از علم تعصب اندوخته اند.اي شيعيان يرويد:شرک و بت پرستي را معني کنيد بعد اندکي تامل نماييد-ايا اين حالات مصداق شيعيان نيست؟حداقل خود را گول نزنيم!
21 | نويد | United Arab Emirates - Dubai | ٠١:١٦ - ٢٦ آذر ١٣٩٠ |
نه كتابهاي اهل سنت و نه كتابهاي شيعه ، فقط فقط فقط فقط قرآن نه خليفه هاي اهل سنت و نه امام هاي شيعييان فقط فقط فقط فقط فقط الله فقط از الله بخواهيد نه غير از اون ( بدون واسته يا هر چيزي ) خدا از رگ گردن به ما نزديكتره ، پس چرا غير از الله رو بخوايم ؟؟؟!!! قرآن بخوانيد تا خواستهاي الله را از ما بدانيم . وسلام  

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1. در قرآن آمده است كه «لتبين للناس ما نزل اليهم» و«وما اتاكم الرسول فخذوه وما نهاكم عنه فانتهوا» و «وما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي» و به صراحت دستور به اتباع از سخنان رسول خدا (ص) داده‌است .

از شما سوال مي‌كنيم سخنان رسول خدا (ص) در كجا آمده است ؟ جز در كتب شيعه يا كتب اهل سنت ؟ آيا در قرآن سخنان و سنت رسول خدا (ص) آمده است ؟ منبع سنت ، منحصر در يكي از اين دو راه است ، يا كتب شيعه و يا كتب اهل سنت و اگر به سنت عمل نكنيد به قرآن عمل نكرده‌ايد .

2. در قرآن امده است كه فرزندان يعقوب از پدرشان درخواست كردند كه براي آنها استغفار كند ؛ مگر خدا از رگ گردن به آنها نزديك‌تر نبود ؟ چرا از غير الله اين درخواست را داشتند ؟

قرآن بخوانيد ولي «نومن ببعض ونكفر ببعض» نباشيد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

22 | مجيد م علي | United States - Torrance | ١٤:٤٣ - ٢٦ آذر ١٣٩٠ |
با سلام

جناب نويد از خداوند متعال ميخواهم تا تو و امتال تو را به راه راست هدايت كند و اگر ممانعت كرديد از خداوند ميخواهم كه نسل تو و امثال تو را از روي زمين بردارد . امين رب العالمين .

لبيك يا علي
23 | سيد محمد حسيني | Iran - Tehran | ١٩:٥٩ - ٢٦ آذر ١٣٩٠ |
جواب نظر
جناب--------------------------------------------- نويد -------------------------------------------
آيا شما نماز ميخوانيد يا نه؟
اگر جواب مثبت است بفرماييد در كجاي قرآن آمده است نماز ظهر يا صبح يا عصر واجب است و بايد هر روز نماز خواند؟
فقط فقط فقط فقط با قرآن اثبات كن.
منتظر پاسخ شما هستم.
يا حق
24 | حميد | Iran - Tehran | ٢٠:٣٧ - ٢٩ آبان ١٣٩١ |
در جواب سيد محمد حسيني:
عبارت صريح اينکه بايد هر روز نماز خواند و چه موقع بايد خواند در قرآن نيامده
قرآن فرموده که نماز بخوانيد اما در باره ي چگونه نماز خواندن توضيح نداده. از طرفي صراحتا اشاره کرده که از پيامبر اکرم پيروي کنيم. کيفيت نماز را پيامبر به مسلمانها آموزش دادند.
اميدوارم جواب سوالتون رو گرفته باشيد
25 | عالم مقدس ملكوت | Iran - Tehran | ١٣:٣١ - ٠٥ آذر ١٣٩١ |
بسم الله و الصلاه و السلام علي رسول الله جناب مدير محترم سايت که اين مقاله را تنظيم فرموده اند بايد عرض کنم که معنايي که شما براي عبارات اين احاديث اورديد کمي با خود متن احاديث مغايرت دارد !! مثلا اون جمله داخل پرانتز که ( نه رو به قبر حضرت ) را از کجاي متن استنباط کرديد ؟؟؟!!! در ضمن حديث 19731 که دقيقا ادعاي اهل سنت را ثابت و شرک شيعه را نمايان ميکند ... اون حديث چه توجيهي دارد ؟؟؟ وقتي امام دارد علنا در ان حديث ميفرمايد قبر را قبله خود قرار ده !! حديث 19732 را هم نيز به ميل خود معني کرديد و توجيه خود را در داخل پرانتز قرار داديد .. در حالي که اين توجيه در متن حديث کشف نمي شود ... به نظر بنده قول شهيد در دروس صحيح است که به پشت قبر ايستادن مانعي ندارد زيرا پشت به فرد بزرگتري ميکني که خالق صاحب قبر است

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
جمله نه رو به قبر حضرت تعريض به مستشكل است كه از اين روايات برداشت نادرستي داشته است. و ربطي به ترجمه ندارد لذا در پرانتز آمده است.
روايت 19731 مي گويد طوري بايست كه قبر در قبله تو باشد. نه اينكه پشت به قبله رو به قبر نماز بخوان!
توضيح مربوط به روايت 19732 هم بيان آن قسمت حديث است كه آن را براي مخاطب به تصوير كشيده است و عبارت اخراي مطلب بوده و توجيه نيست.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
26 | ميثم حيدري به momen abdullah | Iran - Ahvaz | ٢١:٠٧ - ١٣ آذر ١٣٩١ |
آقاي momen abdullah
بهتر نيست با استفاده از کليد اينتر جملات خود را شقشقه کنيد تا بلکه بشه انهارا خواند؟؟
چشم هاي آدم هاي سياهي ميره از دست نوشته هاي شما
27 | عثمان | Iran - Zahedan | ١٧:١٢ - ٢٠ آذر ١٣٩١ |
در جواب دوستي كه گفته بود در نماز جنازه مرده را در جلويمان قرار مي دهيم بايد ياد اور شوم درنماز جنازه ركوع وسجده وجود ندارد حالا خودتان فكر كنيد چرا پيامبر (صلي الله عليه واله وسلم) در نماز جنازه ركوع وسجده نكردند.
28 | هژبري | Iran - Tehran | ٢٠:٥٤ - ٠٥ دي ١٣٩١ |
آيا درست است كه در زمان ظهور قبله حرم امام حسين مي شود؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
چنين چيزي صحت ندارد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
29 | مهدي خرسان | Iran - Tehran | ١٣:٣٧ - ١٢ دي ١٣٩١ |
در جواب به برادر عزيزمون عثمان فقط بگم .بس کل فرشتهاي خدا مشرک بودن وگناه کارن چون به بروي آدم سجده کردن وبايد مجازات بشن .؟ وتنهاي موحد وتنهاي خدا پرست ابليس بود ؟ وبزگتر از اين هم خدا دستور به شرک مي دهد .به خود خدا بايد اعتراض کنيد ... دوماَ يعقوب بنظر شما مشرک است .؟ يو احتمال اجتهد فأخطأ .بنظرم از علماي وهابيت فتوي بگيريد .بکفر همه اونها وخودتان خلاص کنيد.؟ مالّکُم کيف تحکمون.
30 | اسماعيل | Iran - Tehran | ١٩:٠٧ - ٠٤ اسفند ١٣٩١ |
خطاب تو واقعا سطح فکرت اينه ؟؟؟خوب بيچاره برو يکم درمورد شيعه تحقيق کن تا اينجوري ضايع نشي اصلا برو در مورد اسلام تحقيق کن تا شايد هدايت شدي آخه ما شيعيان فقط خدا روميپرستيم وبه رسول واهل بيتش علاقه داريم ومعتقديم رهروان اصلي خدا پيامبر ودوازده امام از فرزندان دختر پيامبر وهمسر فاطمه هستند که درود خدا بر اينه باد اما شما چي جز بيسوادي وحماقت چي براي گفتن داريد.
31 | اهل سنت | | ١١:٤٧ - ١٠ اسفند ١٣٩١ |
باسلام.درترجمه احاديث تريفات واضحي آمده مثلا«عنده»راکنار ترجمه کرده،خوب کنارقبرنمازبخوانيد؛براي چه طوري مي ايستيدکه قبر جلوي شماباشه.يادرجايي ديگر«اجعله قبله»به اين معناست که اوراقبله اي قرار بده.به آن چيزي که نويسنده گفته.اين شرک واضح شيعه است که خودم امام حسين راهم ازآنان ناراض ميکند واين عادت يهوداست که قبربزرگان خودرامي پرستيدند.درحاي که خداوندميفرمايد«ومن حيث خرجتم فولواوجوهکم شطره» خوب شماکه به طرف قبرنمازمي خوانيدچه شباهتي بامشرکان زمان رسول الله داريد

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛‌ تشکر مي کنيم از نظرتان ولي آنچه شيعه انجام مي دهد اين است که پشت به قبر امام حسين عليه السلام نماز نمي خواند. حال اگر طوري نماز بخواند که قبر روبروي او باشد هم استقبال او بخاطر قبر نيست بلکه بخاطر اين است که کعبه جلوي اوست و روي خود را به دستو ر خدا به طرف کعبه کرده است. احترام شيعه به امام حسين عليه السلام بخاطر احترام او به خدا و پيروي از دستورات او و قرابت او به رسول الله صلي الله و عليه و آله و مقام امامت ايشان است و احترام به دوست خدا احترام به خداست.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
32 | فاطمه املشي | Iran - Tehran | ١٤:٥٩ - ٢٣ اسفند ١٣٩١ |
بسمه تعالي
در جواب خطاب بگويم که خدايي که تو مي پرستي اصلاً خدا نيست چون رحمانيت نداره چون شما رو بدون ولي و سرپرست تنها و سرگردون در اين زمين خاکي رها کرده ما خداي رحمني رو مي پرستيم که به بر ما منت نهاده و امامي براي هدايت ما در هر عصر ( بعد از پيامبر اکرم صلي الله عليه ) قرار داده و در موردشان در قرآن فرموده " ان الله يريد ليذهب عنکم اهل البيت ويطهرکم تطهيرا" ونيزفرموده " وما تشاءون الا أن يشاء الله رب العلمين" آنها بجز اراده خدا چيزي نمي خواهند و هوس ندارند و نور هدايتگرند و دشمن ايشان ملعون است و ... و هنگامي که ما مي گوييم الحمد الله قبل از اينکه به خاطر نعمت سلامتي يا پدر و مادر يا ثروت باشه به خاطر نعمت ولايت که بزرگترين نعمت خداي متعال به بندگانش است و بقيه ي نعمتها رو به پاي اون مي ريزيم حمد مي گوييم و اينکه ما رو به آنها راهنمايي کرده " الحمد الله الذي هدانا لهذا ...
33 | عاشق اميرالمومنين علي | | ٠٧:٤٢ - ٢٧ اسفند ١٣٩١ |
در جواب کامنت 31 : اهل سنت دوست عزيز! آيات قرآن را مطالعه کنيد : وَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ وَأَخِيهِ أَنْ تَبَوَّآ لِقَوْمِكُمَا بِمِصْرَ بُيُوتًا وَاجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ "" قِبْلَةً "" وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ يونس 87 و به موسي و برادرش وحي کرديم که: «براي قوم خود، خانه‌هايي در سرزمين مصر انتخاب کنيد؛ و خانه‌هايتان را """مقابل يکديگر """(و متمرکز) قرار دهيد! و نماز را برپا داريد! و به مؤمنان بشارت ده (که سرانجام پيروز مي‌شوند!)»[10:87] قبله به معني پيش رو است. يعني طوري نماز بخوان که پيش رويت قبر امام باشد. نه اين که به جاي کعبه قبر امام را قبله قرار بده!!!! در اين صورت به هر طرفي که قبر مقابلمان باشد مي توان نماز خواند!!! فرموده ايد: «شرک واضح شيعه است » لعنت بر هر که مشرک است و لعنت بر هر کسي که به مسلمان موحد تهمت شرک بزند! آمين! شما هم بگوييد آمين! فرموده ايد : « خودم امام حسين راهم ازآنان ناراض ميکند ! » طبق عقيده شما امام حسين از احوال ما در اين دنيا خبر ندارد!! پس شما نگران امام حسين نباشيد!! فرموده ايد : « واين عادت يهوداست که قبربزرگان خودرامي پرستيدند.درحاي که خداوندميفرمايد«ومن حيث خرجتم فولواوجوهکم شطره » چند سوال دارم : 1. لطفا مستدل بفرماييد يهوديان قبر چه کسي را مي پرستند؟!! 2. بر فرض اين که ما قبر امام حسين را قبله کرديم.آيا به معني پرستش قبر امام حسين است؟!! آيا شما کعبه را مي پرستي؟!! 3. اتفاقا برعکس! مسيحيان و مسلمانان در جاي جاي دنيا عبادتگاه هاي(کليسا و مسجد) باشکوهي ساختند و به اماکن زيارتيشان مي رسند.اما يهوديان هميشه مخالف خرج کردن پول در اين زمينه بودند.لذا با اين که ثروتمندترين افراد جهان هستند ولي شما يک کنيسه(عبادتگاه يهودي) مجلل در جهان حتي در سرزمينهاي اشغالي فلسطين نمي بيني! و اين دقيقا سيره رفقاي وهابي شماست که مذهبشان مورد حمايت يهود است.حال چه کسي به يهوديان شباهت دارد؟! 4. چرا فکر ميکني زيارت همان پرستش است؟! و چرا بدون تحقيق کافي به عده زيادي از مسلمانان بدترين اتهامات و افترائات را ميبندي؟! فرموده ايد: « خوب شماکه به طرف قبرنمازمي خوانيدچه شباهتي بامشرکان زمان رسول الله داريد » اولا ما به طرف قبر آنگونه که شما فکر ميکني «من دون الکعبه» نماز نميخوانيم. ثانيا بالاخره ما شبيه يهوديان هستيم يا مشرکان ؟!! ثالثا جواب شما مشخص است : ما هيچ شباهتي به مشرکان زمان رسول الله نداريم. خدا تعقل و معرفت و آگاهي شما را زياد کند! والسلام علي من اتبع الهدي
34 | مسعود عسكري | Iran - Yazd | ١٩:٢٢ - ٢٢ فروردين ١٣٩٢ |
باعرض سلام خدمت شما عزيزان يک سوال براي من وبسياري از عزيزان پيش امده که چرا قبور علما وپيشوايان اهل سنت مثل ابوحنيفه وعبدالقادر جيلاني و.... براساس اسناد واقوال مختلف ومردم عادي همانند قبور ائمه اطهار ع کرامات ومعجزات متعددي دارندايا اين دليل برحق بودن انهاست يا اصل معجزه وکرامت توسط نفوس قبور زير سوال است عضي ها ميگويند اصل معجزه بر اساس قدرت مغزوفکر وانرزي دروني انسان صورت ميگيرد وربطي به قبور افراد ندارد

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ ذات نايافته از هستي بخش، كي تواند كه شود هستي بخش؟
چنين ادعايي در مورد قبور آنها به هيچ وجه مقبول نيست و ادعاي خالي بيش نيست.
معجزه توسط صاحب قبر به هيچ وجه مردود نيست چون در اغلب اين شفاها افراد صاحب قبر را در عالم مكاشفه مي بينند و مستقيما شفا مي گيرند. همچنين طبق روايات اين عمل ثابت شده است، هرچند قدرت اراده و اعتقاد هم مي تواند ممكن باشد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
35 | خالد علوي | Iran - Isfahan | ٠١:٥٤ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٢ |
اينان اگر يک کتاب از کتابهاي بزرگان خود را بخوانند مي فهمند که اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و اله و سلم نزد خدا جه منزلتي دارند بعد بيايند درباره انها نظ ر دهند
36 | عبدعاصي | | ٠٧:٣٣ - ٠٩ مرداد ١٣٩٢ |
جناب آقاي خطاب سلام غليکم حقيرآمادگي کامل براي گفتگوي علمي باشمادوست گرام رادارم اگرمايل هستيدبامن ارتباط برقرار کنيدseiedkhademalhosein@yahoo.com باتشکر
37 | محمد گلناري | | ٢٠:٢٧ - ٠٣ آذر ١٣٩٢ |
سلام عليکم.
در جواب نظر 18؛
قبل از تنظيم مقاله فوق؛
آهاي ي ي ي ي ي ي ي ي مردم عالم، شيعه بت پرست است به جان مادرم. دليلش اينه که در حرم سيد جوانان اهل بهشت قبر را بين خود و قبله قرار مي دهد.
ديديد ديديد ديديد ديديد اينها همه مشرک هستن.
.
بعد از تنظيم مقاله فوق؛
آهاي ي ي ي ي ي ي ي ي مردم عالم، شيعه بت پرست است و به جان ننه جون مادرم دوباره بت پرست است . دليلش اينه که در حرم سيد جوانان اهل بهشت قبر را بين خود و قبله قرار مي دهد.
ديديد ديديد ديديد ديديد اينها همه مشرک هستن.
38 | رحمت اله | | ١١:٤٢ - ٠٤ آذر ١٣٩٢ |
حتي اگر در کنار کعبه هم نماز بخوانيم مقصود خداست وگرنه که پرستش کعبه عين بت پرستي است
خوب آن زمان مشرکين از چوب و سنگ خدا ميساختند کعبه الان از چه چيزي درست شده است ؟ غير سنگ و چوب و مصالح ساختماني
پس هر مسلماني که رو به کعبه نماز بخواند مشرک و بت پرست است
ما که رو به حسين نماز نمي خوانيم حتي بر کعبه هم سجده نميکنيم
مقصود الله واحد قادر مطلقي است که مثل و مانندي ندارد شريک ندارد خداست ، تنهاست الله احد است ، بي نياز از هرچيزي است که ميتوان تصور کرد و از آنچه که در وهم نميگنجد الله الصمد ،هستي بخشيده نه اينکه هست شده باشد دقت کنيد خالق اوست بوده و خواهد بود به مغزمون فشار نياريم که راهي نيست ورود به ذات اقدس الهي ، لم يلد و لم يولد است و هيچ چيزي نه در شان اوست نه بر دامن کبرياييش مي نشيند گردي و لم يکن له کفوا احد
هرگز ما اهل بيت را خدا ندانستيم ( پناه بر خدا) اما وقتي هزار دهر او بود و خدا ، خدا بود و او ، فرشته ها را در حضورشان خلق کرد، آسمان و زمين و بهشت و جهنم را از نورشان آفريد ما چيکار کنيم. وقتي با اهل بيت صحبت ميکنيم همان گفتگو با خداست که آنهايند چشم خدا که مي بينند گوش خدا که ميشوند لسان خدا که بيان ميکنند. و اينها را خدا به آنها داده نه اکثريت مردم نفهم ، در قوه و تشخيص هيچ احد الناسي ، هيچ موجودي ، هيچ مخلوقي هم نمياد که بتونه درک کنه
آب دريا را اگر نتوان کشيد هم بقدر تشنگي بايد چشيد
39 | محمد گلناري | Iran - Tehran | ١٣:٣٣ - ٠٤ آذر ١٣٩٢ |
سلام عليکم.
کامنت 39؛
مطلب من رو باچه لحني خوندي که فکر کردي سني يا وهابي هستم؟
يک مرتبه ديگه بخونيد. يکبار هم کامنت 18 را بخوانيد و ببينيد که قصد من چه بوده. بعد به اشتباه خود پي ببريد و بعد از آن عذرخواهي کنيد.
.
.
برو اينجا کامنت سوم رو بخون
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=24503
اينجا هم نظر 15 رو بخون
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?id=25340&bank=question&startrec=1
منتظر عذرخواهي هستم
40 | bisetareh | Iran - Qom | ٢٤:٠٤ - ٠٤ آذر ١٣٩٢ |
محمد گلناري چه ديني داري؟
آخه احمق قبله گاه شيعه کعبه هست حرف خنده داري زدي کلي بايد بهت خنديد
راستي من الان از توي قم وقتي نماز ميخوانم به حساب شما بين جاي استادن من وقبله ديوار 200 متر بالاتر قبرستان 1000 متر بالاتر امام زاده 100 کيلومتر جلوتر کوه شهرديگر بازهم قبرستان مسجد وغيره خليج فارس وبيابان وغيره قرار دارد
به گفته اين احمق ما مشرکيم تو کجا نماز ميخواني مسلمان از خانه شما تا کعبه چند مانع هست
نکند فقط در جوار کعبه نماز ميخواني اگرنه پس به گفته خودت جون ننه بابات مشرکي ديگه بين تو و کعبه صدها قبرستان وجود دارد
آهاي ي ي ي ي ي ي ي ي مردم عالم باچه جماعت ابله و ناداني طرف هستيم
راستي طبق فتواي بت دومتون بر باسن نفر جلويي سجده ميکني؟
تو که سجدگاه خدا را در حد باسن پايين اوردي خفه شو لطفا؟
خداي خود را اي وهابي پليد بيان کن چگونه است شنيدم که خدا را جسم ميدانيد با موهاي فرفري ميگوييد خدا دست دارد پس شما مشرکيد
ياعلي
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها