2024 April 19 - جمعه 31 فروردين 1403
اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان
کد مطلب: ٤٦٩٩ تاریخ انتشار: ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٧ تعداد بازدید: 201858
اخبار » عمومي
اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان

نماز جمعه مورخه 27 ارديبهشت سال 1387 اهل سنت مسجد مكي و سخنراني پيرامون شهادت حضرت زهرا (س)

مولوي عبدالمجيد اسماعيل زهي (شه بخش) برادر خانم مولوي عبدالحميد ، طي سخناني درخصوص شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پيامبر اكرم چهار دختر داشتند به نام هاي زينب، رقيه، ام كلثوم و فاطمه كه به ترتيب زينب را به خواهر زاده خديجه (ابوالعاص) و رقيه و ام كلثوم را به حضرت عثمان و فاطمه را به علي كه يك فقير به تمام معنا بود داد.
اين صحبتهايي كه در مورد شهادت حضرت زهرا (س) مطرح است دروغ محض و هدف آنها تخريب ابوبكر و عمر نيست، بلكه مي خواهند شخصيت علي را تخريب كنند، علي كه شيرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خيبر را به يك دست بلند كرد چگونه حاضر مي شود ببيند فاطمه را جلوي چشمش مضروب كنند و بعد دخترش را هم به عقد ضارب عمر دربياورد، يا اينكه مي گويد قبر فاطمه نامشخص است مگر قبر حضرت عايشه و سه دختر ديگر پيامبر مشخص است، تازه بين اينها، قبر فاطمه حدودش معلوم است، مي گويند فاطمه را شبانه دفن كرده اند، خوب اين بخاطر وصيت حضرت فاطمه به اسماء بنت عميس خانم حضرت ابوبكر بود كه نمي خواست اندازه جسدش را نامحرم ببيند، علت مرگ و وفات زهرا غصه از دست دادن پيامبر بود، بطوريكه حضرت فاطمه چون خيلي وابسته بود به رسول خدا، همان روز وفات بايد مي مرد اما چند ماه دوام آورد و به گفته صحابه و راويان هر روز در غم پيامبر ذوب مي شد تا اينكه وفات نمود.



Share
721 | عاشق حرم حضرت زينب(س) | Iran - Tehran | ١٤:٥٤ - ٠٢ مهر ١٣٩٣ |
4
 
15
پاسخ نظر
اينکه جناب مولوي گفته قبر عائشه همسر پيامبر(ص) معلوم نيست خوب بود قضيه فوت او را هم ميگفتن اما صديقه طاهره(س) با توجه به قراين تاريخي معلوم است که به دليل مشکلاتي که با خلفا داشتند حضرت خواستند شبانه دفن شوند وعلي (ع) هم هيچ وقت قبر او را براي کسي مشخص نکرد بعد مقام حضرت زهرا(س) نسبت به ساير دختران شريف .شريف ترين خلق فرق داشت بضعه مني
722 | دهواري | United States - Fremont | ١٣:٣٩ - ١٠ مهر ١٣٩٣ |
16
 
10
پاسخ نظر
کي گفته ماسنياحضرت علي روقبول نداريم.جانم فداي حضرت علي ,اسدالله.جانم فداي ابوبکروعمروعثمان وعلي وفاطمه و حسن وحسين وحضرت محمد(ص)و.......خداياماروبااينامحشورکن.
1 |عبدالله|Iran - Tehran |١٢:٤٦ - ٠٤ اسفند ١٣٩٣ |
8
 
17
اين از خنده دارترين گفته هاي عالم و دروغ ترين آنهاست كه كسي بگويد من رسول خدا و فاطمه زهرا و علي مرتضي و حسن و حسين عليهم السلام را دوست دارم و هم زمان هم بگويد كه من عمر و ابوبكر را كه در شهادت حضرت زهرا دست داشته اند را هم دوست دارم ؟!!!



و لعنت بر چنين دروغگوياني باد
723 | سعيد | Iran - Isfahan | ٢٠:٠٥ - ١٣ مهر ١٣٩٣ |
احسنت به جواب هاي کوبنده، توفنده و پر قدرت اين سايت..حفظکم الله تعالي تحت راية امير المؤمنين علي بن ابيطالب عليهما السلام..همتونووووو مي بوسم
منم در نقد وهابيت خبيث مي نويسم: savaaehg.ir ..راستي يه پيشنهاد چرا يه نرم افزار اندرويدي طراحي نمي کنيد؟
موفق باشيد
يا علي

پاسخ:
جهت مشاهده ليست نرم افزارهاي موبايلي به لينک «موبايل» در قسمت بالاي سايت مراجعه نماييد

موفق و مؤيد باشيد

واحد فني

724 | روح الله باصري | Iran - Tehran | ٠٩:٠٥ - ٢٥ مهر ١٣٩٣ |
3
 
10
پاسخ نظر
برادران محترم اهل سنت تورا بخدا دست از تعصب جاهلانه برداريد کمي درمورد فضايل اميرالمومنين امام علي /عليه السلام / که درکتب خودتان نقل شده است وهمچنين درباره خطب غدير فکر وتامل کنيد در خطبه غدير رسول اکرم /ص/امام علي /ع/ را به عنوان وصي جانشين خليفه وامام معرفي کرده است
حديث غدير راکه علماي بزرگ شما قبول دارند ولي از روي تعصب امامت امام علي /ع/ را انکار ميکنند
725 | روح الله محب اميرالمومنين | Iran - Tehran | ٠٩:١٠ - ٢٥ مهر ١٣٩٣ |
3
 
10
پاسخ نظر
يک سوال از اقايان سني دارم آيا رسول اکرم نميدانست که بعد از فوتش امت نياز به رهبر وخليفه دارد ولي ابوبکر و عمر مي دانستند؟؟؟؟برادران سني فکر کنيد
1 |عبدالله|Iran - Tehran |١٢:٤٧ - ٠٤ اسفند ١٣٩٣ |
7
 
4
نه ايشان نمي دانستند

چون سواد ابوبكر و عمر از رسول خدا بيشتر بود و اينان به دين ايشان . آشناتر بودند !!!



ههههههههههههههههه
726 | محب | Iran - Tehran | ٢٢:٢٤ - ٢٧ مهر ١٣٩٣ |
وقتي امامت مي خونم ازاحمقي اين ا؟؟؟؟ ازخنده دل دردمي گيرم.
727 | حسين محمدي | Iran - Zahedan | ١٣:٠٤ - ٠٣ آبان ١٣٩٣ |
10
 
2
پاسخ نظر
سلام آقاي روح الله پيامبر(ص)يک پيام آوربود اگر پيامبر جانشين انتخاب ميکرد اين ميشد تا آخرسنت اما حضرت ابوبکر وحضرت عمر جز امت بودند کارشان سنت نيست انها پيشنهاد دادند مردم بيعت کردند
من يک سوال از برادران شيعه دارم:
آيا اگرخداوند به چيزي اراده کند تحقق پيداميکند؟اگر خداوند در قران حضرت علي را خليفه مشخص نموده چطور صحابه مانع امر الهي ميشوند اينطوري اراده الهي زيرسوال ميرود نعوذ بالله قرت حضرت ابوبکر مگه از اراده خداوند بالاتراست؟

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

در خصوص مسئله اولي که مطرح کرديد بايد بگوييم: چه کسي گفته است انتخاب جانشين به دست پيامبر (ص) است!!! انتخاب جانشني فقط به دست خداست و کسي حق اظهار نظر در اين خصوص را ندارد همچنانکه انتخاب پيامبران فقط به دست خداست و کسي حق دخالت و يا حتي پيشنهاد کسي را در اين خصوص ندارد لذا وقتي خود پيامبر نيز حق پيشنهاد در اين خصوص را ندارد و در طول زندگي خود نيز چينن کاري را نکرد چطور کسان ديگر امثال ابوبکر و عمر چنين حقي را دارند آيا عقل آنها از پيامبر بيشتر بوده است ؟!!

خوب است در اين خصوص به روايتي از صحيح بخاري دقت شود که حجت را براي همگان روشن کرده است:

عن ابن عَبَّاسٍ رضي الله عنهما قال قَدِمَ مُسَيْلِمَةُ الْكَذَّابُ على عَهْدِ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَجَعَلَ يقول: إن جَعَلَ لي مُحَمَّدٌ الْأَمْرَ من بَعْدِهِ تَبِعْتُهُ وَقَدِمَهَا في بَشَرٍ كَثِيرٍ من قَوْمِهِ. فَأَقْبَلَ إليه رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَمَعَهُ ثَابِتُ بن قَيْسِ بن شَمَّاسٍ وفي يَدِ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قِطْعَةُ جَرِيدٍ حتى وَقَفَ على مُسَيْلِمَةَ في أَصْحَابِهِ فقال: لو سَأَلْتَنِي هذه الْقِطْعَةَ ما أَعْطَيْتُكَهَا وَلَنْ تَعْدُوَ أَمْرَ اللَّهِ فِيكَ وَلَئِنْ أَدْبَرْتَ ليَعْقِرَنَّكَ الله وَإِنِّي لَأَرَاكَ الذي أُرِيتُ فِيكَ ما رأيت

ابن عَبَّاسٍ رضى الله عنهما گفت: مُسَيْلِمَه ْكَذَّاب در زمان رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مى‌گفت: اگر محمد امارت بعد از خودش را براى من قرار دهد از او پيروى مى‌كنم، او با افراد فراوان از قبيله‌اش به سمت آن حضرت آمد و رسول خدا صلى الله عليه وسلم به همراه ثابت بن قيس به او رو كرد و در حالى كه در دستشان تكه چوبى بود به نزد او رفت و در مقابلش ايستاد و فرمود: اگر اين تكه چوب را از من بخواهى، به تو نخواهم داد وَ هرگز امر الله را در خود نخواهى ديد و اگر پشت كنى (و اسلام نياوري) قطعا خداوند تو را خوار خواهد كرد و من عاقبت تو را شوم مى‌بينم. صحيح البخاري - کتاب المناقب - باب علاماة النبوة في الإسلام - ح 3374

همچنين در روايت ديگر آمده است:

عن الزهري أنه أتى بني عامر بن صعصعة فدعاهم إلى الله عز وجل وعرض عليهم نفسه فقال رجل منهم يقال له بيحرة بن فراس قال ابن هشام فراس بن عبدالله بن سلمة الخير بن قشير بن كعب ابن ربيعة بن عامر بن صعصعة:

والله لو أني أخذت هذا الفتى من قريش لأكلت به العرب ثم قال أرأيت إن نحن بايعناك على أمرك ثم أظهرك الله على من خالفك أيكون لنا الأمر من بعدك. قال: الأمر إلى الله يضعه حيث يشاء.

از زهرى روايت است كه حضرت رسول صلى الله عليه الله عليه واله به ميان قبيله بنى عامر ين صعصعه آمد و آنها را به خداوند متعال دعوت كرد؛ مردى از آن قبيله كه به او « بيحرة بن فراس» گفته مى‌شد، ... گفت: اگر ما با تو بيعت كردبم و خداوند تو را بر مخالفين پيروز گردانيد آيا حكومت بعد از تو براى ما خواهد بود؟ پيامبر صلى الله عليه واله فرمود : أمر حكومت با خداوند است هر جا كه يخواهد آن را قرار مى‌دهد..

ابن هشام، عبد الملك بن هشام بن أيوب الحميري أبو محمد، (متوفاي218هـ)، السيرة النبوية، ج2، ص272، تحقيق : طه عبد الرءوف سعد، ناشر: دار الجيل - بيروت، الطبعةالأولى ، 1411 هـ ؛

الطبري، محمد بن جرير أبو جعفر (متوفاي310)، تاريخ الامم و الملوك (تاريخ الطبري) ، ج 2، ص 84، تحقيق و مراجعه وتصحيح وضبط : نخبة من العلماء الأجلاء، ناشر : مؤسسة الأعلمي للمطبوعات - بيروت – لبنان، الطبعةالرابعة، 1403 - 1983 م ،توضيحات : قوبلت هذه الطبعة على النسخة المطبوعة بمطبعة «بريل»بمدينة لندن في سنة 1879 م؛

التميمي البستي، محمد بن حبان بن أحمد ابوحاتم(متوفاي354 هـ)، الثقات، ج 1، ص89 ـ 90، تحقيق السيد شرف الدين أحمد، ناشر: دار الفكر، الطبعةالأولى، 1395هـ – 1975م؛

بنابراين در اين خصوص بايد تابع پيامبر بود نه کس ديگر و نبايد در اين خصوص از حضرت پيشي گرفت همچنانکه قرآن به اين امر اشاره کرده است

اينکه گفتيد مردم با خلفاي پيشنهادي بيعت کردند اين برخلاف آن چيزي است که تاريخ نشان مي دهد ؛ زيرا خود علماي شما گفته اند که بيعت ابوبکر با يک نفر بوده است قرطبي مي‌نويسد: فإن عقدها واحد من أهل الحل والعقد فذلك ثابت ويلزم الغير فعله خلافا لبعض الناس حيث قال : لا تنعقد إلا بجماعة من أهل الحل والعقد ودليلنا أن عمر رضى الله عنه عقد البيعة لأبي بكر.

اگر امامت و خلافت توسظ يك نفر از اهل حل و عقد منعقد شد، بر ديگران لازم است كه آن را قبول كنند بر خلاف عده‌اي ازمردم كه مي‌گويند خلافت و امامت منعقد نمي‌شود مگر با جماعت اهل حل وعقد ولي دليل ما اين است كه عمر(كه يك نفر بود ) با ابوبكر بيعت كرد.

الأنصاري القرطبي، ابوعبد الله محمد بن أحمد (متوفاى671هـ)، الجامع لأحكام القرآن، ج 1، ص 269، ناشر: دار الشعب القاهرة.

در اينجا قرطبي بر اين مطلب اشاره مي‌كند كه بيعت با ابوبكر توسط جميع اهل حل و عقد نبود، دليل اين مطلب را فقط بيعت عمر با ابوبكر مي‌داندكه گروهي نبوده است.

عضد الدين إيجي در كتاب المواقف بر اين نكته تاكيد دارد كه بيعت ابوبكر اجماعي نبوده است:

وإذا ثبت حصول الإمامة بالاختيار والبيعة فاعلم أن ذلك لا يفتقر إلى الإجماع إذ لم يقم عليه دليل من العقل أو السمع بل الواحد والإثنان من أهل الحل والعقد كاف لعلمنا أن الصحابة مع صلابتهم في الدين اكتفوا بذلك كعقد عمر لأبي بكر وعقد عبد الرحمن بن عوف لعثمان.

زماني كه ثابت شد امامت از طريق انتخاب و بيعت مردم صورت مى‏پذيرد، بايد توجّه داشت كه اين امر، به اجماع تمام اهل حلّ و عقد نياز ندارد؛ زيرا هيچ دليل عقلى يا نقلى در اين مورد وجود ندارد. بلكه وجود يك يا دو تن از اهل حلّ و عقد براى ثبوت امامت و وجوب پيروى مردم از او كفايت مى‏كند؛ چرا كه ما مى‏دانيم صحابه با آن استوارى در دين ، به يكى دو تن بسنده كرده ‏اند، مانند بيعت عمر با ابو بكر و بيعت عبد الرحمن بن عوف با عثمان.

الإيجي، عضد الدين (متوفاى756هـ)، كتاب المواقف، ج 3 ، ص 591، تحقيق: عبد الرحمن عميرة، ناشر: دار الجيل، لبنان، بيروت، الطبعة: الأولى، 1417هـ، 1997م.

انصار نيز با ابوبکر بيعت نکردند و معتقد بودند کگه فقط با علي عليه السلام بيعت مي کنند: فقالت الأنصار أو بعض الأنصار لا نبايع إلا عليا

لكامل في التاريخ ، اسم المؤلف: أبو الحسن علي بن أبي الكرم محمد بن محمد بن عبد الكريم الشيباني الوفاة: 630هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1415هـ ، الطبعة : ط2 ، تحقيق : عبد الله القاضي ج 2 ص 189

خوب است در اين خصوص به منابع خود نيز نگاه کنيد که چطور براي ابوبکر بيعت مي گرفتند تا مطلب معلوم شود که اگر عده اي نيز بيعت کرده اند به چه صورت بوده است:

وهم يحتجزون الأزر الصنعانية ، لا يمرون بأحد إلا خطبوه ، فإذا عرفوه قدموه فمدوا يده ، فمسحوها على يد أبي بكرٍ ، كه ابو بكر به همراهى عمر، ابو عبيده و گروهى از حاضران سقيفه پيش آمد. جامه‏هاى صنعانى بر تن كرده بودند و با هر كس رويارو مى‏شدند او را به جبر مى‏كشيدند و دستش را براى بيعت بر دست ابو بكر مى‏نهادند، خواسته يا ناخواسته.الآبي، ابوسعد منصور بن الحسين (متوفاى421هـ)، نثر الدر في المحاضرات، ج 1، ص 277، تحقيق: خالد عبد الغني محفوط، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت /لبنان، الطبعة: الأولى، 1424هـ - 2004م.

در ضمن اي کاش به منابع خودتان نيز

اما در خصوص سوال دومتان که در خصوص اراده خدا در خصوص خلافت حضرت علي عليه السلام بود نيز بايد بگوييم مگر خداوند نمي خواهد همه انسانها پاك باشد و همه مؤمن باشند، و همه بهشت بروند پس چرا اينهمه دنبال گناه مي روند ؟ چرا كافر مي شوند؟ مگر اراده الهي بر پاك بودن انسان نبوده است؟ در اين خصوص بايد به اين نکته توجه کرد که اولا : مردم چه بخواهند و چه نخواهند طبق مبناي شيعه حضرت علي عليه السلام امام از طرف خداوند است هرچند حکومت ظاهري را نداشته باشد ثانيا: قرار نيست همه چيز با اجبار باشد طبيعت اين دنيا بر اين است که همه چيز با اسباب و علل عادي جلو برويد. خداوند در قرآن اراده کرده است پيامبران حاکم زمين باشند اما خيلي از انبياء حکومت به دستشان نرسيد آيا پيامبري آنان زير سوال مي رود؟! آيا مي شود گفت مردم در کار خدا خلل ايجاد کردند؟! ارداه خدا بر اين بود که پيامبر اسلام در مکه نيز حکومت داشته باشد اما نشد آيا در اراده خدا مشکلي ايجاد شد؟! اراده الهي بر اين تعلق گرفته که امور از راه اسباب و شرايط طبيعي جريان يابد نه از باب معجزه و خرق عادت نکته نکته اي که بايد به آن توجه کرد اين است که حضرت علي عليه السلام خليفه خداوند است که يک شعبه از خلافت الهي حضرت، حکومت بر مردم بود که مردم نخواستند

اما اينکه چرا صحابه از علي عليه السلام روي گردان شدند و حکومت ظاهري حضرت را قبول نکردند مگر نمونه آن را در قرآن نديديد ؛ فرزندان يعقوب مي دانستند که پدرشان پيامبر و برحق است اما وقتي که حضرت يعقوب سفارش حضرت يوسف را به آنها کرد، آنها تمرد کرده و زير قول خود زدند و موجب اذبت و آزار حضرت يوسف شدند همان دليلي که باعث شد آنها زير قول خود بزنند در صحابه نيز چنين چيزي بوده است

اما اينکه صحابه چرا قبول نکردند دلائلي دارد:

1-بخل عده‌اي ، سبب شد كه امام به خلافت نرسد: شخصي از طايفه بني اسد از امام علي عليه السلام سؤال كرد :چگونه شما را كه از همه سزاوارتر بوديد از مقام خلافت كنار زدند ؟ كيف دفعكم قومكم عن هذا المقام وأنتم أحق به ؟

يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ إِنَّكَ لَقَلِقُ الْوَضِينِ تُرْسِلُ فِي غَيْرِ سَدَدٍ وَ لَكَ بَعْدُ ذِمَامَةُ الصِّهْرِ وَ حَقُّ الْمَسْأَلَةِ وَ قَدِ اسْتَعْلَمْتَ فَاعْلَمْ أَمَّا الِاسْتِبْدَادُ عَلَيْنَا بِهَذَا الْمَقَامِ وَ نَحْنُ الاَعْلَوْنَ نَسَباً وَ الأَشَدُّونَ بِالرَّسُولِ ص نَوْطاً فَإِنَّهَا كَانَتْ أَثَرَةً شَحَّتْ عَلَيْهَا نُفُوسُ قَوْمٍ وَ سَخَتْ عَنْهَا نُفُوسُ آخَرِينَ وَ الْحَكَمُ اللَّهُ وَ الْمَعْوَدُ إِلَيْهِ الْقِيَامَةُ

وَ دَعْ عَنْكَ نَهْباً صِيحَ فِي حَجَرَاتِهِ‏

وَ لَكِنْ حَدِيثاً مَا حَدِيثُ الرَّوَاحِلِ‏

اى برادر بنى اسدى ! تو مردى پريشان و مضطربى كه نابجا پرسش ميكنى ؛ اما در عين حال احترام خويشاوندى و بستگى برقرار، و حق پرسش محترم است . اكنون كه مى‏خواهى بدانى ، پس بدان كه كه آن ظلم و خودكامگى كه نسبت به خلافت بر ما تحميل شد ، در حالى بود كه ما را نسب برتر و پيوند خويشاوندى با رسول خدا (ص) استوارتر بود.

جز خودخواهى و انحصارطلبى چيز ديگرى نبود كه : گروهى بخيلانه به كرسى خلافت چسبيدند، و گروهى سخاوتمندانه از آن دست كشيدند، داور خداست ، و بازگشت همه ما به روز قيامت است.

نهج البلاغة ، خطبة 162، نهج البلاغه محمد عبده ، ج2 ،‌ ص64 و شرح ابن أبي الحديد ، ج9 ، ص 241 و علل الشرايع ، ج1 ،‌ ص146 .

2-كينه قريش از كشته شدن پهلوانانشان توسط امير المؤمنين عليه السلام : و ابن عساكر در تاريخ مدينه دمشق مي‌نويسد :

عن ابن طاوس عن أبيه قال قلت لعلي بن حسين بن علي ما بال قريش لا تحب عليا فقال لأنه أورد أولهم النار وألزم آخرهم العار . تاريخ مدينة دمشق ، ج 42 ، ص 290

حاكم نيشابوري در المستدرك مي‌نويسد :

عن ابي ادريس الاودي عن علي رضى اللّه عنه قال: إنّ ممّا عهد إليّ النبي صلى اللّه عليه وآله أنّ الأمّة ستغدر بي بعده. پيامبر فرمود بعد از من امت بر تو غدر مي کنند المستدرك ، ج 3 ، ص140

وموارد ديگر

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
1 |عبدالله|Iran - Tehran |١٢:٥١ - ٠٤ اسفند ١٣٩٣ |
3
 
5
حماقت و تعصب پيروان سقيفه حد و اندازه اي ندارد !

جايي كه آيه ولايه را مي بينند و مي خوانند ولي باز به بت پرستي خود ادامه مي دهند

بگذار تا افتد و بيند سزاي خويش !!!
728 | حسين محمدي | Iran - Zahedan | ١٣:١٠ - ٠٣ آبان ١٣٩٣ |
سلام دوستان اهل بيت نيازبه ???ندارند که شماخودرا???معرفي ميکنيد اهل بيت نيازبه انسان هدايت شده دارند
1 |احمد|Iran - Tabriz |١٨:٥٦ - ٠٣ مهر ١٣٩٦ |
0
 
0
پس چراحضرت علی امامت را اعلام نکرد؟شماکه میگید امامت حتی از پیامبری هم بالاتره. پیامبرمیدونست ممکنه کشته بشه اذیت بشه و...ولی اعلام کرد پس چرا حضرت علی نکرد؟آیا همه صحابه کافرشدند.کسی با حضرت علی همکاری نکرد؟دین فقط وفقط با حضرت علی به مارسید
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
بارها حضرت علی علیه السلام ولایت و جانشینی خود حتی از زمان پیامبر صلی الله علیه و آله اعلام کرده و در موارد گوناگون به حدیث غدیر احتجاج کرده است
وعن ابن عباس أن عليا كان يقول في حياة رسول الله صلى الله عليه وسلم إن الله عز وجل يقول ) أفإن مات أو قتل انقلبتم على أعقابكم ( والله لا ننقلب على أعقابنا بعد إذ هدانا الله تعالى والله لئن مات أو قتل لأقاتلن على ما قاتل عليه حتى أموت والله إني لأخوه ووليه وابن عمه ووارثه فمن أحق به مني رواه الطبراني ورجاله رجال الصحيح
مجمع الزوائد ج 9 ص 134
جهت اطلاع بیشتر به این آدرس رجوع کنید
در ضمن مگر این اتفاق جدیدی است! در زمان حضرت موسی علیه السلام نیز مردم از جانشینی حضرت هارون را نادیده گرفته و مرتد شدند لذا در زمان حضرت علی علیه السلام نیز خیلی از صحابه در خصوص حضرت علی کوتاهی کرده یا بر علیه حضرت موضع گرفتند و یا از ترس سکوت اختیار کردند ولی در مقابل اصحابی مانند عمار ، سلمان ، و دیگران نیز از با دیگران بیعت نکردند
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
729 | سعيد زند | Iran - Mashhad | ١٨:٣٩ - ٠٥ آبان ١٣٩٣ |
لعن علي قوم ظالمين
730 | ابراهيم | Afghanistan - Farah | ١٩:٢٦ - ٠٧ آبان ١٣٩٣ |
به نظر من اين مناظره ها فقط وقت تلف کردنه بهترين کار اينه که هر گروهي مطابق به ادعاي خودشان از صحابه و اهل بيت الگوي عملي واسه خودش بسازه اگه سني ميگه عمر خوبه الگوي عملي از عمر باشن و اگه شيعه ميگه علي خوبه الگوي عملي از علي باشند تا اينکه خداوند در روز قيامت بينشون حکم کنه.
1 |عبدالله|Iran - Tehran |١٢:٥٣ - ٠٤ اسفند ١٣٩٣ |
2
 
0
كلام شما خلاف قرآن است

جايي مي گويد : اگر مدركي داريد بياوريد !!

اين يعني كه ادله خود را بايد بر مخالف حق . عرضه كرد

ولي اين كه او مي پذيرد يا نه . به خودش بستگي دارد و نمي توان كسي را به زور به بهشت فرستاد

به هر صورت . جهنم هم نياز به سوخت دارد !!!



ههههههههههههههههههههه
731 | ميثاق | United Kingdom - London | ٢١:٣٦ - ٠٧ آبان ١٣٩٣ |
شمايک مشت وهابي کثيف هستيدکه مي خواهيدبه قول رهبرمعظم بين برادران سني وبرادران شيعه اختلاف بندازيدشمااگرمسلمان بوديدبه خليف اسلام رض عنه و توهين نميکرديدآشغالاي وهابي
1 |عبدالله|Iran - Tehran |١٢:٥٥ - ٠٤ اسفند ١٣٩٣ |
3
 
0
منظورت همان كسي است كه طبق حديث 3424 بخاري ( المناقب - باب البيعه ) . حتي در آخرين لحظات مرگ هم از شراب نوشي دست برنداشته است و به ويسكي عبادت مي كرده است ؟!!!



ههههههههههههههه
732 | محمداحترامي | Iran - Tehran | ٠٣:٣٣ - ١٥ آبان ١٣٩٣ |
عزيزان هردوگروه رادعوت به صبرميکنم خواهشا بامنطق واستدلال بنويسيدشمااگه روبروي هم صحبت ميکرديد باهم چه کارميکرديد ايران ميشدمثله سوريه وعراق ازعزيزان هردوگروه ميخوام که مثل مناظره هاي امام رضاعليه السلام بامتانت وادب ومانندآقاي قزويني عزيزومجريهاي دسته گل شبکه ولايت بدون لعن ونفرين علني بهتره عزيزمن عزيزمن لعن نفرين علني به فرموده رهبرحرامه روي سخنم باوهابيت نيست طبق آيه قرآن حتي به بتهاي بت پرستان نبايدفحش دادميخواي لعن بدي ثواب ببري بروزيارت عاشورابخون ثوابش بامن نصف نصف ان اکرمکم عندالله اتقاکم با تاسي به اميرالمومنين علي عليه السلام ماهم سکوت کنيم همچون استخواني درگلووخاري درچشم آقاجان به قربان مظلوميتت برم چقدرمظلوم بودي آقاجان يااميرالمومنين علي جان رفتم بقيع اماچه سود هرچه گشتم مادرسادات فاطمه سلام الله عليهماآنجانبود کعبه بي فاطمه سلام الله عليهما مشتي گل است آري حتي نام فاطمه س حلال صدها مشکل است
733 | علي محمدي | Iran - Nahavand | ٢٠:٠٨ - ٠٦ آذر ١٣٩٣ |
به نظر من اگه کلا ادما پيامبرو قبول دارند که حرفاي خدارو به گوش امت ميرسوند پس از حديث خدير خم بايد بدونن که حق با علي بوده وهست
1 |عمرعلی|Iran - Tabriz |١٩:٠١ - ٠٣ مهر ١٣٩٦ |
0
 
0
من میخوام با داناترین شماشیعه ها که اینجایید بحث کنم تلفنی با مدرک واستدلال.ب شرطی که کامل گذاشته بشه اینجا که همه بشنون.نوشته های مارو واردنمیکنید و یکطرفه حرف میزنید بی انصافا
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
شما می توانید بحث خود را در این قسمت نظرات یا از طریق تلفن ارائه بدهید اگر مطالب شما بدون توهین باشد بدون چشم داشتی بهد همراه پاسخ منتشر می شود
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
734 | فريده | Iran - Tehran | ١٤:١٦ - ٠٧ آذر ١٣٩٣ |
بنام پروردگارجهان درودوسلام خاص برمحمد ( ص )وخاندان پاک ومطهرش شهادت ميدهم که علي ع جانشين پيامبروامامان بعدازايشان همه برحقندلبيک ياحسين ع دعوابرسرچيست؟
1 |عبدالله|Iran - Tehran |١٢:٥٧ - ٠٤ اسفند ١٣٩٣ |
3
 
3
دعوا بر سر آنست كه گروهي از مردم . شرابخواران و بت پرستان و منافقان و .......... را بر اين گروه معصوم برتري مي دهند !!!

و همه مشكل هم همينست !!!

هههههههههههههه
735 | محسن مظلوم فاطمه | Iran - Sūrak | ٢٣:٠٧ - ٠٨ آذر ١٣٩٣ |
فقط حيدراميرالمومنين است.لافتي الا علي لاسيف الاذوالفقار.الهم عجل الوليک الفرج.الهم صل علي محمدوآل محمدوعجل الفرجهم.اين ها براي شما بس.ياعلي
736 | رضا | Iran - Mashhad | ١٩:٤٦ - ١٩ آذر ١٣٩٣ |
با سلام
از خداوند بزرگ خواستارم كه ما شيعيان را در قيامت با علي (ع) و اهلبيت و اين وهابيها را با ابوبكر بغدادي ؟؟؟ محشور نمايد
1 |باربد|Iran - Tabriz |١٩:٠٤ - ٠٣ مهر ١٣٩٦ |
0
 
0
ان شاالله به مراد دلت برسی و با ابولولو ؟؟؟ محشوربشی
737 | پژمان سارمي | Iran - Tabriz | ١٦:١٧ - ٢٢ آذر ١٣٩٣ |
هرفردي که تو اين مملکت زندگي ميکنه برادر منه چه سني چه شيعه....داداشا و خواهرا بهونه دست وهابيا ندين..در حال حاضر اوجب واجبات حفظ وحدته. امام زمان(عج)مال همه س حتي اون اهل سنتي که فقط ي ذره عشق امام حسين به دل داره...سعي کنيم امانتدار خوبي باشيم.
738 | علي17 | Iran - Mashhad | ١٢:٣٥ - ٣٠ آذر ١٣٩٣ |
اهل تسنن همون نهج البلاغه براتون بسه
739 | دوستدار امام عصر عج الله تعالي و فرجه الشريف | Iran - Isfahan | ١٤:٣٩ - ٠٥ دي ١٣٩٣ |
دوستان شيعه،به جايه اينکه با برادران اهل سنت بحث کنيد که کدام بر حقيم،براي تعجيل در فرج لنگر زمين و زمان ،صاحب العصر و الزمان،حجه بن الحسن العسگري عليه السلام دعا کنيد، چون مهم اينه که ما خودمون ميدونيم بر حقيم،ايشالله امام عصر عليه السلام هم که اومد،برادران اهل سنت هر کدام زمينه و لياقتش را داشته باشند مي فهمند که تا آن روز مرتکب چه اشتباهي مي شده اند،به اميد آن روز که خداي بزرگ از بقيه ي غيبتش صرف نظر بکند
بحق الزينب:عجل لوليک الفرج

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

اين روش قرآن است که بايد تحقيق کرد و حق را که همان بهترين راه است، تبعيت کرد همچنانکه در سوره زمر آيه 19 خداوند مي فرمايد: فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ

ارائه اين مباحث به اين معني نيست که ما بگوييم ما بر حقيم و ديگران بر باطل بلکه هدف تشويق به تحقيق و پيدا کردن راه درست با ادله است چه از اهل شيعه باشد و چه از اهل برادارن اهل سنت

بويژه اينکه پيامبر پيش بيني کرده اند که امتش 73 فرقه مي شود که همه در آتش هستند جزء يک فرقه که اهل نجات است لذا ضروري است در اين خصوص تحقيق شود تا از اهل نجات باشيم

ترمذي نقل مي کند: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: تَفَرَّقَتْ الْيَهُودُ عَلَى إِحْدَى وَسَبْعِينَ أَوْ اثْنَتَيْنِ وَسَبْعِينَ فِرْقَةً وَالنَّصَارَى مِثْلَ ذَلِكَ وَتَفْتَرِقُ أُمَّتِي عَلَى ثَلَاثٍ وَسَبْعِينَ فِرْقَةً.

سنن الترمذي: 4/134 ح 2778، أبواب الإيمان، باب افتراق الأمّة بتحقيق عبد الرحمن محمد عثمان، ط. دار الفكرـ بيروت، مسند أحمد بن حنبل: 2/332 ، 1203، سنن ابن ماجة 2/1321 ح 3991..

لذا ضروري است که تحقيق شود اين فرقه نجات کيست و ممکن نيست که پيامبر اين فرقه را معرفي نکرده باشد ما تنها به چند روايت از منابع خود اهل سنت در اين خصوص اشاره مي کنيم

عن أبي سعيد قال: نظر النبي صلى الله عليه وسلم إلى علي فقال: هذا وشيعته هم الفائزون يوم القيامة. تاريخ دمشق 42/333

عن أبي سعيد الخدري قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: إنّ عن يمين العرش كراسي من نور عليها أقوام تلألأ وجوههم نورا. فقال أبو بكر: أنا منهم يا نبي الله؟ قال: أنت على خير. قال: فقال عمر: يا نبي الله أنا منهم؟ فقال: مثل ذلك، ولكنّهم قوم تحابّوا من أجلي وهم هذا وشيعته. وأشار بيده إلى علي بن أبي طالب

تاريخ دمشق42/333

عن ابن عباس قال: لمّا نزلت هذه الآية {إنّ الذين آمنوا وعملوا الصالحات أولئك هم خير البرية} قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لعلي: هو أنت وشيعتك يوم القيامة راضين مرضيين فتح القدير 5/477

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
740 | مرتضي | Iran - Marvdasht | ٢٣:٥٥ - ٠٧ دي ١٣٩٣ |
عزت علي واولادعلي همين بس// که اصلاح جهاني بي مهدي((عج)) امکان ندارد.
741 | محمد | Iran - Tehran | ١٣:١٣ - ١٣ دي ١٣٩٣ |
عبد الرحمن بن عوف به هنگام بيمارى ابوبكر به ديدارش رفت و پس از سلام و احوال‌پرسى، با او گفت و گوى كوتاهى داشت. ابوبكر به او چنين گفت:
من در دوران زندگى بر سه چيزى كه انجام داده‌ام تأسف مى‌خورم ، دوست داشتم كه مرتكب نشده بودم ، يكي از آن‌ها هجوم به خانه فاطمه زهرا بود ، دوست داشتم خانه فاطمه را هتك حرمت نمى‌كردم؛ اگر چه آن را براى جنگ بسته بودند... .
742 | علي | Iran - Kermanshah | ٠٧:٤٢ - ٢٠ دي ١٣٩٣ |
راستي جناب 241 آقاي ابراهيم نصرالهي خجالت نميکشي که اسم حضرت علي عليه السلام رو با يه نمي دونم بگم چي ... آوردي؟ جضرت علي عليه السلام کجا و يه افسانه بي خاصيت کجا آرش کمانگير هم شد آدم و افتخار جنابعالي. تا ما شيعيان و محبان اين همه مظهر تجلي صفات الله در امامان و معصومين و اوليا الله و ... داريم که از هر لحاظ سر به فلک کشيدند و بلکه حتي فلک هم ظرفيت عظمتشون رو ندارد چه نياز به اسطوره سازي و بافي و نه اصلا افسانه هم نباشن و حادث باشن اونها کجا و عبد من عبيد علي کجا.*** الهم عجل لوليک الفرج
743 | aram | Iran - Razan | ٠١:٠٨ - ٢٢ دي ١٣٩٣ |
سلام.اگ شماها واقعا حضرت علي و بي بي فاطمه رو دوست دارين هيچوقت اين حرفارو نميزدين.اگ عمر خونه بي بي رو اتيش زده هيچوقت اونو کنار پيامبر دفن نميکردن.دختر پيامبر ب نکاح عمر دراومد دختر ابوبکر همسر پيامبر .شماها بهتره ب مشکلات خودتون برسين الکي حرف درست نکنين.با اين حرفا چيزي درست نميشه هرحرفي دارين اون اماده واستون

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
با اين حرفهاي پوچ و بي اساس و بدون دليل مانند دفن عمر در کنار قبر پيامبر (ص)، نمي توانيد واقعه هجوم عمر به خانه حضرت زهرا (ع) را که داراي ادله معتبر مي باشد انکار کنيد!!
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6301

شما با استناد به اينکه عمر در کنار پيامبر دفن شده است، سعي در اثبات ارتباط خوب اهل بيت با عمر داريد در حالي که اگر مقداري به تاريخ گذشته رجوع مي کرديد اين حرفها را نمي زديد
خانه خدا در زمان جاهليت پر از بت بود آيا اين دليل مي شود که خدا با بت و بت پرستي ارتباط داشته و نشان از رضايت خدا از اين بتها است؟!!!!
همچنين پيامبر صلي الله عليه وآله در مكه دركنار دشمنان و كفار زندگي مي كرد آيا مي شود گفت آنها باهم دشمني نداشتند؟
مثل اينكه شما خبر نداريد در قبرستان بقيع عايشه با عثمان كه با هم دشمن بودند در كنار هم دفن شده اند همان عثماني كه عايشه او را كافر و فاجر مي دانست . وقتي به عايشه گفتند اين جمله از شماست كه گفتيد «اقتلوا نعثلا فقد فجر» نعثل(عثمان) را بكشيد «فقالت عائشة قد والله قلت» عايشه گفت به خداقسم من گفتم.الإمامة والسياسة ، اسم المؤلف: أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة الدينوري الوفاة: 276هـ. ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1418هـ - 1997م. ، تحقيق : خليل المنصور ج 1 ص 48
درتاريخ الطبري نيز اين چنين نقل شده است«ولقد كنت تقولين اقتلوا نعثلا فقد كفر قالت إنهم استتابوه ثم قتلوه وقد قلت» تاريخ الطبري، لأبي جعفر محمد بن جرير الطبري الوفاة: 310 ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروتج 3 ص 12
آيا اين نوع دفن نشان از صميمت مي کند؟!!

عثمان در قبرستان يهود به خاک سپرده شد آيا از اين مي شود برداشت کرد که با يهود ارنباط خوبي داشته است؟!!
اما راجع به استدلال ديگرتان به ازدواج پيامبران با دختران شيخين نيز بايد بگوييم
يکي از زنان پيامبر صلي الله عليه و آله، صفيه دختر حيي بن اخطب يهودي است که بعد از فتح خيبر که شوهرش کشته شده بود، به ازدواج حضرت در آمد. آيا اين نوع ازدواج نشان از ارتباط پيامبر با پدر زن يهودي دارد ؟!!!
بخاري در اين خصوص مي نويسد: حدثنا عبد الْغَفَّارِ بن دَاوُدَ حدثنا يَعْقُوبُ بن عبد الرحمن ح وحدثني أَحْمَدُ بن عيسى حدثنا بن وَهْبٍ قال أخبرني يَعْقُوبُ بن عبد الرحمن الزُّهْرِيُّ عن عَمْرٍو مولى الْمُطَّلِبِ عن أَنَسِ بن مَالِكٍ رضي الله عنه قال قَدِمْنَا خَيْبَرَ فلما فَتَحَ الله عليه الْحِصْنَ ذُكِرَ له جَمَالُ صَفِيَّةَ بِنْتِ حُيَيِّ بن أَخْطَبَ وقد قُتِلَ زَوْجُهَا وَكَانَتْ عَرُوسًا فَاصْطَفَاهَا النبي صلى الله عليه وسلم لِنَفْسِهِ فَخَرَجَ بها انس گويد به خيبر که رسيديم خداوند قلعه را بر ما فتح کرد در اين هنگام از جمال صفيه گفته شد در حالي که شوهرش کشته شده بود و خودش عروس بود پس پيامبر صلي الله عليه و آله او را براي خود برگزيد و با او از خيبر خارج شد.صحيح البخاري ج 4 ص 1542

عبد الرزاق نيز درباره اين ازدواج چنين نقل مي کند: ثم نكح صفية بنت حيي وهي مما أفاء الله عليه يوم خيبر . مصنف عبد الرزاق ج 7 ص 490

ابن هشام نيز گويد: وتزوج رسول الله صفية بنت حيي بن أخطب سباها من خيبر فاصطفاها لنفسه . السيرة النبوية ج 6 ص 60 .
تمام اين مطالب از کتب خود شما مي باشد نه اينکه ما از خودمان بگوييم
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
744 | محب معصومين | United States - Fremont | ١٤:٥٨ - ٢٢ دي ١٣٩٣ |
يا صاحب الزمان

با عرض سلام وخسته نباشيد خدمت گروه پاسخ به شبهات
اما کامنت743
گفتيد اگر عمر خونه دختر پيامبر رو اتيش ميزد(که زد)هيچ وقت اونو کنار پيامبر دفن نمي کردند!!!!!!!!!!!!!
عجب استدلالي براي تبريه عمر اورديد!
من چندتا سوال از شما دارم:
1:خداوند در قران مي فرمايد بدون اجازه به خانه پيامبر و حتي خانه ديگران وارد نشويد.عمر با اجازه چه کسي وارد خونه پيامبر شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما که مي گيد پيامبر مرده و مرده کاري از دستش بر نمياد.پس عمر از کي اجازه گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شايد بگيد از ورثه پيامبر اما عمر از اون ها هم اجازه نگرفت چراکه طبق نقل بخاري حضرت زهرا تا اخر عمرشون از ابابکر و عمر ناراحت بودند وبا اونها حرف نزدند ودر هر نماز لعنشون کردند.اگه بگيد از عايشه وحفصه باز هم اشتباه چراکه پيامبر 8يا9زن داشتند و بايد از همه اجازه گرفته بشه اما طبق تمام نقل ها عمر فقط از عايشه اجازه گرفته!!!!!!!!!!
باز اينجا يه بحث ديگه پيش مياد که اصلا عايشه ايا حق اجازه دادن داشته يا نداشته؟؟؟؟اصلا عايشه اون تيکه زمين از کجاش اورده؟؟؟؟
ملک باباش ابوبکر که نبود مهريش هم نبود ارث پيامبر هم نبود از کجا اورده بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا حق تصرف نداشت....... .
اي بابا پس هيچ فضيلتي براي عمر به دست نيومد.بلکه بيشتر باعث رسوايي عمر شد.
گفتيد دختر پيامبر به نکاح عمر در اومد.کدوم دختر منظورته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نوشتي دختر ابوبکر همسر پيامبره.خوب اين چه فضيلتي براي عايشه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پسر حضرت نوح هم پسر پيامبر بود اما کافر بود؟؟؟؟
پسران يعقوب هم فرزندان پيامبر بودند اما خطاکار!!!!!!
زن نوح ولوط هم همسران پيامبر بودند اما گنهکار وعاصي!!!!!!!!!!!!!
خوب اين ميشه فضيلت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گفتيد مشکلات ما؟شما بگيد چه مشکلي تا مابهش رسيدگي کنيم.... .
عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد


اللهم عجل لوليک الفرج
745 | خداكريم عبدالهي | Germany - Berlin | ٢٣:١٨ - ٢٩ دي ١٣٩٣ |
اشهدانه علياولي الله
طواف کعبه زمزم دسنمازي حسين (ع)سيزمطلقاباطلدي والله (ترکي) مرگبر وهابيت
746 | انا جيش الحيدر | Iran - Mashhad | ١٢:٠٥ - ٣٠ دي ١٣٩٣ |
عيبي ندار ه بذ ا ر بگن. چيزي کم نميشه از عشق ما به اهل بيت.اين مزخرفاتو ميگن که بزرگاشونو تبر عه کنند.ولي خب واقعيت هموني است که هز اروپانصد سال ه که ما د اغداريم ومير سه ر وزيکه به خاک بکشيم د هن د شمنان بي بي ومولا رو. اما مطلب مهم فعلا حفظ مذهب و اسلام ناب محمدي است.فعلا بايد غير تمون تواهانت به روسول الله بجوشه که هر نا مسلماني د هنشو ر وي پيامبر باز نگنه.بيايم دست به دست د شمنان اسلام رو مثل فر انسه و مثل د اعش و مخصوصا عر بستانو از بين بب ريم/ماجر اي انتقام ماد رمان زهر اي اطهر بمونه وقتيکه قطب عالم امکانت ظهو ر کنند.
{مابي خيال سيلي صور ت زهر ا نميشويم}
747 | ارش | Iran - Tehran | ٠٩:٥٧ - ٠٧ بهمن ١٣٩٣ |
مگر از مىزان و حد بزرگوارى على علىه السلام مى توان سخن گفت ؟؟؟؟؟؟؟؟
748 | اسكندري | | ١٧:١٠ - ٠٩ بهمن ١٣٩٣ |
بدانيد اي جاهلان اگر عالمو آدم علي را دوست مي داشتند جهنم آفريده نميشد ٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
749 | حسن | Iran - Khorramabad | ٢٣:١٨ - ١١ بهمن ١٣٩٣ |
لا اميرالمومنين الا علي.......علي پسر عمو محمد از تبار عبدالمطلب و هاشم شجاع و بخشنده است........در جنگ احد بعد از فرار اکثر ياران پيامبر فقط بني هاشم موندند با رشادت علي و حمزه و عبيد بن حارث........علي اولين اخرين مولود کعبه.......امامتش توسط جبرييل نازل شده.....اسلام واقعي يعني عشيره بني هاشم.......اگر از اول خلافت را از اسدالله الغالب غصب نميکردند حکومت به دست امثال ؟؟؟؟؟ مثل يزيد و عبيداله نميفتاد....تا حسين بن علي بره جونشو فدا کنه......فردا قيامت ابوبکر و عمر عثمان بايد بخاطر شهادت حسين بايد مقابل رسول الله پاسخگو باشند..........حسن لات خرم اباد
750 | محب معصومین | | ٠٠:٢٥ - ٢٣ بهمن ١٣٩٣ |
با سلام خدمت گروه پاسخ به شبهات
واقعا از دیدن سایت جدید و نمایه قشنگش شگفت زده شدم خداوند خیرتون بده
واقعا فضای سایت قشنگ ترشده
اللهم عجل لولیک الفرج
751 | علی | | ١٥:٠٨ - ١٣ اسفند ١٣٩٥ |
شما همه ادمای دروغگوی هستید که جز یاوه گوی کار دیگه ای ندارید اگه واقعا راست میگید خودتون مث حضرت علی (رض) و ناموستون مث حضرت فاطمه(رض) زندگی کنید اگه حضرت مهدی ظهور کنهاز کجا بفهمه شما اروپایی نیستید با این روش زندگی کردنتون نکنه فک میکنید حضرت مهدی با کت‌وشلوار میاد تاحالا به این فک کردین
752 | 1971 | Germany - Frankfurt Am Main | ٠٢:٢٩ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٦ |
قربون نام زیبای اقاامیرمومنان وخانم فاطمه بشم ...
که چندتا واهبیو سنی قرمز پوش اسمشو به زبون میارن
753 | در عجبم | | ١٦:٠٧ - ١٥ خرداد ١٣٩٦ |
در عجبم از گمراهیتان واقعا در لجن گیر کرده اید کمی فکر کنید ای شیعیان.الله در هیچ جایی آیه ای در شان امامت علی نیاورده پیامبر نیز سنتی برای انتخاب جانشین بعدی انتخاب ننموده شماها چه مرگتونه؟هر کی حرف از عمر بزنه وهابیه؟هر کی حرف از خلافت و علی و .... بزنه وهابیه؟شما میگید عمر فاطمرو کشته یعنی قاتله این توهین نیست؟ شما به اعتقادات ما به خلفامون علی عمر ابوبکر و دیگر صحابه توهین می کنید و بی غیرت و قاتل می نامیدشون و به شعور و مغز خودتون شدیدا توهین می کنید با این اراجیفتون.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
بهتر است قبل از انکار واقعیات، مقداری در خصوص موضوع تحقیق کنیم ، تا دچار تعصب و قضاوت نادرست نشویم
قضیه امامت حضرت علی علیه السلام چیزی نیست که فقط در منابع شیعه آمده باشد منابع اهل سنت پر است از روایات که خلافت حضرت علی علیه السلام را ثابت می کند و و این حرف که پیامبر صلی الله علیه و آله، حضرت علی علیه السلام را معین نکرده است نشان از بی اطلاعی است
جهت اطلاع به این آدرسها رجوع کنید
در خصوص قسمت آخر مطالبتان نیز به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
1 |ایمان حیدری||٠٢:٢٢ - ٠٩ تير ١٣٩٦ |
0
 
0
سلام علیکم بزرگوار شما با همین لحن و رفتاری که کردید نشان دادین حق کدوم طرف هست
754 | M.z | Iran - Mashhad | ١٣:٢٠ - ٠٩ تير ١٣٩٦ |
سلام
اولا که نه من ونه شماها دراون زمان نبودیم که بخوایم جوری صحبت کنیم که بالا سر اونا بودیم وهمه چیزرو باچسم خودمون دیدیم پس بحث الکی نکنید
ثانیاخداوند درروز قیامت نمیاد یقه ی منو شمارو بگیره که کی به خانه حضرت فاطمه (س) تجاوز کرده چون جوابی غیرازانکه من درانجا حضورنداشتم نخواهیم داشت درروز قیامت ازاعمال خودمون سوال میشه وما فقط جوابگوی اعمال خودمون هستیم پس برای اعمالی که دیگران انجام دادن بقیه رو بازخواست نکنید!!!

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
مگر شما در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله بودید که او را ببینید و نبوت ایشان را قبول کنید!!!خیلی از واقعیات را ما در گذشته ندیدیم فقط شنیدیم و یا با رجوع به تاریخ و روایات و آیات و یا با نقل به صورت تواتر و دست به دست آن را قبول کردیم در خصوص قضیه موردنظر نیز چنین است
این نوع روش که حتما برای قبول چیزی باید در گذشته می بودیم، این اصلا روش علمی نیست و هیچکس چنین چیزی را قبول ندارد
در خصوص سوال دوم چه کسی گفته است از ما در خصوص اعمال دیگران نمی پرسند این خلاف دین اسلام و اعتقادات و عقل است!!
آیا می شود ما از ظلم دیگران بی تفاوت باشیم و مظلوم را بحال خود بگذاریم و از او دفاع نکنیم! آیا این کار باعث تشویق ظلم نمی شود!! مخصوصا در خصوص کسی که رضایت خداوند در گرو رضایت ایشان یعنی حضرت زهرا علیها السلام است:ان الله یرضا لرضا فاطمه ویغضب لغضبها این کلمه به ما راه را نشان می دهد کسانی که موجب خشم حضرت شدند شایسته خلافت و پیروی ندارند مردم باید بیدار بشوند و بدانند غضب حضرت زهرا علیها السلام غضب خداست پس چرا باید ما این ملاک را که تعیین کننده راه حق با غیر حق است را نایده بگیریم!!! پس صحبت از حضرت زهرا علیها و ظلمهایی که به ایشان شده است جزء ضروریات است چون ملاک رضایت خدا رضایت ایشان هستند اگر ایشان راضی نباشد خدا نیز راضی نیست در نتیجه سعادت ما در گرو این مسئله که حق را نشان می دهد، می باشد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
755 | عمر | Iran - Khowy | ١٢:١١ - ٢٣ تير ١٣٩٦ |
من در عجبم که شما شیعه ها تا کی بجای خدا افرادی رامیپرستید که در اسلام اصلا جایگاهی نداشته اند ایا پیامبر دینی به اسم شیعه را معرفی کرد مسلما نه پس بدانید راه را بد جوری اشتباه میروید

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
شما نباید در عجب باشید این تعجب را ما باید داشته باشیم با توجه به اینکه شیعیان در کنار اهل سنت دارند زندگی می کنند چرا آنها به این نکته پی نبردند که شیعیان، افرادی را پرستش می کنند اما شما پی بردید!!! البته معلومه که شما تحت تاثیر شبکه های وهابی قرار گرفته و در بین شیعیان نیستید و یا حتی یک شیعه هم ندیدید چون اگر دیده بودید این چنین حرف نمی زدید که شیعیان کسی را می پرستند!!!
در خصوص اسم شیعه نیز خوب اگر به کتب روایی خودتان رجوع می کردید متوجه می شدید که روایات فراوان وجود دارد که پیامبر (ص) نه تنها اسم شیعه را آورده است بلکه آنها را فقط اهل رستگاری معرفی کرده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
756 | داود | Iran - Lamerd | ١٨:٣٤ - ٢٦ تير ١٣٩٦ |
می خواهم به برادرناتنی ام عمربگویم من هم درعجبم که شما چراکسی که خدااورا به جانشینی پیامبرانتخاب کردقبول نمی کنید !!! اما شورای سقیفه که هیچکدام معصوم نبودندوابوبکرراانتخاب کردند وابوبکرهم عمرراوعمرهم عثمان را. قبول می کنید !!!!!! یعنی شورای سقیفه وهمچنین ابوبکروعمروعثمان ازخداوپیغمبربهتروبیشترمی دانند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . فاین تذهبون
757 | علی | | ١٧:٠٣ - ١١ مرداد ١٣٩٦ |
دوستی عزیزی که این متنو میخونی من ی سوال از شما دارم چطور حضرت عمر رض میتونه در خونه حضرت فاطمه رض بره و اونو کتک بزنه یا به شهادتش برسونه پس حضرت علی رض کجاست ؟ حضرت علی که پهلوان نامدار جهان اسلام بود !!!
پس اینطور نتیجه میگیریم که حضرت علی رض با حضرت عمر همدست بوده !!!! پس برادران شیعه خواهشا یکم فکر کنید بین حیوانات و ما فرقی که وجود داره همین عقلمون هست پس خواهشا یکم فکر کنید که چطور حضرت عمر اینقدر راحت میره حضرت فاطمه رو کتک میزنه اونم در حضور حضرت علی ؟؟؟؟
ضمنا برادران شیعه جواب سوالمو بدین اگر جوابی دارید والسلام

پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
اولا: مگر پيامبر صلی الله علیه و آله از حضرت علي (ع)شجاعتر نبود ؟چرا در مکه وقتي حضرت سميه را با وضع فجيعي مي کشتند دفاع نکرد؟ آيا کسي مي‌تواتند بگويد پيامبر شجاعت نداشت؟!!! چرا پيامبر از اين همه اصحابش که در مکه کتک مي خوردند دفاع نکرد آيا نمي توانست با شجاعتي که داشت از آنها در مقابل دشمنان دفاع کند؟! از اين بالاتر چرا خود خداوند وقتي پيامبرانش را با بدترين جنايت مي کشتند چرا از آنها دفاع نکرد؟!! آيا خدا عاجر بود که از اينکه از رسولانش دفاع کند ؟!
ثانيا: حضرت علی عليه السلام در مرحله اول و زمانى كه آن‌ها قصد تعرض به همسرش را داشتند، از خود واكنش نشان داد و با عمر برخورد كرد، او را بر زمين زد، با مشت به صورت و گردن او كوبيد؛ اما از آن جايى كه مأمور به صبر بود از ادامه مخاصمه منصرف و طبق فرمان رسول خدا صلى الله عليه وآله صبر پيشه كرد. در حقيقت با اين كار مى‌خواست به آن‌ها بفهماند كه اگر مأمور به شكيبائى نبودم و فرمان خدا غير از اين بود، كسى جرأت نمى‌كرد كه اين فكر را حتى از مخيله‌اش بگذراند؛ اما آن حضرت مثل هميشه تابع فرمان‌هاى الهى بوده
چنانکه هيثمي در روايت معتبري چنين نقل کرده است
وعن علي بن أبي طالب قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إنه سيكون اختلاف وأمر فإن استطعت أن تكون السلم فافعل رواه عبدالله ورجاله ثقات
مجمع الزوائد ومنبع الفوائد علي بن أبي بكر الهيثمي الوفاة: 807 ، دار النشر : دار الريان للتراث/‏دار الكتاب العربي - القاهرة , بيروت - 1407 ج 7 ص 234
احمد بن حنبل با سند معتبر نقل كرده است:
695 حدثنا عبد اللَّهِ حدثني محمد بن أبي بَكْرٍ المقدمي ثنا فُضَيْلُ بن سُلَيْمَانَ يَعْنِى النميري ثنا محمد بن أبي يحيى عن إِيَاسِ بن عَمْرٍو الأسلمي عن علي بن أبي طَالِبٍ رضي الله عنه قال قال رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم إنه سَيَكُونُ بعدي اخْتِلاَفٌ أو أَمْرٍ فَإِنِ اسْتَطَعْتَ أَنْ تَكُونَ السِّلْمَ فَافْعَلْ.
علي عليه السلام فرمود: رسول خدا صلي الله عليه وآله فرمود: بعد از من به زودي اختلاف و امري واقع مي‌شود، پس اگر قدرت برسازش داشتي اين كار را انجام بده.مسند أحمد بن حنبل ج 1، ص 90، ح
با اين وجود اگر حضرت طبق دستور پيامبر (ص) عمل نمي کرد خود شما حضرت علي (ع) را متهم به سرپيچي نمي کرديد؟!!
ثالثا: مهمترين علت سکوت ( عدم قيام) حضرت علي عليه السلام که در منابع اهل سنت و شيعه به آن اشاره شده است، بخاطر عدم اختلاف در اسلام و عدم برگشت مردم به کفر بود
بلاذري در اين خصوص مي نويسد:
مخافة الفرقة؛ لقرب عهد الناس بالكفر والجاهلية، حضرت علي عليه السلام فرمود:بخاطر ترس از تفرقه بين مردم بود که نزديک به عهد جاهليت و کفر بودند
أنساب الأشراف ج 1 ص 319
در منابع شيعه نيز آمده است:
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي الصُّهْبَانِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا قَالَ‏ قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع لِمَ كَفَّ عَلِيٌّ ع عَنِ الْقَوْمِ قَالَ مَخَافَةَ أَنْ‏ يَرْجِعُوا كُفَّار
احمد بن حسين، از پدرش، از محمّد بن ابى صهبان، از محمّد بن ابى عمير، از برخى اصحاب، وى مى‏گويد: محضر ابى عبد اللَّه عليه السّلام عرضه داشتم: براى چه على عليه السّلام از محاربه و مقاتله با مردم خوددارى كردند؟ حضرت فرمودند: خوف داشتند كه آنها به كفر بگرايند.
علل الشرائع ابن بابويه، محمد بن على، علل الشرائع، ، ج‏1 ؛ ص150
جهت اطلاع بيشتر به اين آدرس رجوع کنيد
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5001
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
758 | رسول | | ١٠:١٧ - ١١ مهر ١٣٩٦ |
سلام
اهل سنت برادران من هستند و ریشه ما یکی است. به شخصه چندین دوست افغانستانی و سنی مذهب دارم و پیوند ما ناگسستنی است. تاریخ را روایت کنید اما دشمنی نکنید ای جاهلان مقدس مآب. لعنت خدا بر کسی که فتنه می کند، برادران اهل سنت سلام، سلام بر مجاهدت های شما و سلام بر غیرت شما
759 | mohammad | | ٢٣:٣٥ - ١٢ مهر ١٣٩٦ |
دوستان گرامی! دین یک پدیده ی جغرافیایبه چرا بایذ خودمونو با اینجور مسائل بیهوده درگیر کنیم و اصول اخلاقی رو زیر پا بذاریم؟؟ فکر نمیکنید انسانیت مهم تر از همه چیزه؟ اگه دین یه پدیده ی جغرافیایی نبود الان باید همه مسلمون میشدن که نمیشن و برعکس اصرار میکنن که دین ابا و اجدادشون بر حقه. همه چیز بستگی به دیدگاه و باور ما داره و همونطور که ماحاضر نیستیم مسیحی بشیم، مسیحیان هم حاضر نمیشن مسلمون بشن چون اونا هم بر این باورن که دینشون بر حقه.

پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
اگر واقعا دین یک پدیده جغرافی و جبر باشد در این صورت چرا انبیاء در جامعه قیام می کردند که افکار و اعتقادات مردم بر خلاف آئین انبیاء بود و انبیاء با دعوت از آنها و راهنمایی آنها عده زیادی به آنها ایمان می آوردند !! اگر واقعا دین جبری بوده است نباید دعوت انبیاء را که بر خلاف اعتقاداتشان بود را قبول می کردند!!
پیامبر صلی الله علیه و آله توانست در مکه که اکثرا بت پرست بودند، افراد زیادی را جذب کنند و با خود همراه کند و بعد از مدتی بساط کفر و بت پرستی را از مکه برچید و آیین جدیدی اسلام را پایه گذاری کرد با این وجود آیا می شود گفت منطقه جغرافیایی جبر به وجود می آورد!!
امروزه نیز مردم بسیاری از کشورهای مختلف که در محیط کفر و فساد رشده کرده اند، بر علیه اعتقادات باطل خود قیام کرده و مسلمان شده اند و مذهب حق را پذیرفته اند با این وجود آیا می شود گفت جغرافیا موجب جبر می شود؟!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
760 | منصف | Iran - Tehran | ١١:١٠ - ١٥ مهر ١٣٩٦ |
انسان های اندیشمند و عاقل سطح مطالب را در حد توهین تنزل نمی دهند. توهین کردن به طرف مقابل، بد دفاع کردن از اندیشه است. با توهین کسی را نمی توان هدایت کرد علاوه این که نشان می دهد انسان اهل منطق نیست. برادران و خواهران اهل تسنن اگر به منابع خودشان هم مراجعه می کردند به حقیقت پی می بردند نیاز به این همه جنجال نیست.
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها