2024 April 20 - شنبه 01 ارديبهشت 1403
اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان
کد مطلب: ٤٦٩٩ تاریخ انتشار: ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٧ تعداد بازدید: 201888
اخبار » عمومي
اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان

نماز جمعه مورخه 27 ارديبهشت سال 1387 اهل سنت مسجد مكي و سخنراني پيرامون شهادت حضرت زهرا (س)

مولوي عبدالمجيد اسماعيل زهي (شه بخش) برادر خانم مولوي عبدالحميد ، طي سخناني درخصوص شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پيامبر اكرم چهار دختر داشتند به نام هاي زينب، رقيه، ام كلثوم و فاطمه كه به ترتيب زينب را به خواهر زاده خديجه (ابوالعاص) و رقيه و ام كلثوم را به حضرت عثمان و فاطمه را به علي كه يك فقير به تمام معنا بود داد.
اين صحبتهايي كه در مورد شهادت حضرت زهرا (س) مطرح است دروغ محض و هدف آنها تخريب ابوبكر و عمر نيست، بلكه مي خواهند شخصيت علي را تخريب كنند، علي كه شيرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خيبر را به يك دست بلند كرد چگونه حاضر مي شود ببيند فاطمه را جلوي چشمش مضروب كنند و بعد دخترش را هم به عقد ضارب عمر دربياورد، يا اينكه مي گويد قبر فاطمه نامشخص است مگر قبر حضرت عايشه و سه دختر ديگر پيامبر مشخص است، تازه بين اينها، قبر فاطمه حدودش معلوم است، مي گويند فاطمه را شبانه دفن كرده اند، خوب اين بخاطر وصيت حضرت فاطمه به اسماء بنت عميس خانم حضرت ابوبكر بود كه نمي خواست اندازه جسدش را نامحرم ببيند، علت مرگ و وفات زهرا غصه از دست دادن پيامبر بود، بطوريكه حضرت فاطمه چون خيلي وابسته بود به رسول خدا، همان روز وفات بايد مي مرد اما چند ماه دوام آورد و به گفته صحابه و راويان هر روز در غم پيامبر ذوب مي شد تا اينكه وفات نمود.



Share
641 | محمد ازبيرجند | Iran - Zahedan | ٢٤:٥٢ - ٠٢ آذر ١٣٩٢ |
سلام وخسته نباشيد خدمت روحانيون عزيز:
بنده چندسوال دارم خداوند اجرتان بدهد.
1-درموردخمس توضيح دهيد.برچه اموالي خمس واجب است وبه چه كساني اين خمس پرداخت شود.بنده كارمند شبكه بهداشت هستم آيا برحقوق ماهيانه ام خمس واجب است
2-درمورد غيبت كبري وصغراي امام زمان(عج)توضيح دهيد
متشكرم خداوند عزتتان بدهد

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

در خصوص سؤال اولتان با دفتر مرجع تقليد خود تماس بگيريد

اما درباره غيبت امام زمان (عج) توضيح کوتاهي مي دهيم: بعد از شهادت امام عسكرى عليه السلام در سال (260 ه‍) مرحله غيبت كوتاه مدت امام مهدي (عجل الله تعالى فرجه الشريف ) آغاز شد و تا سال (329 ه‍)؛ يعنى 70 سال به طول انجاميد که به اين نوع غيبت، غيبت صغرى مى گويند. در طول اين مدت هرچند امام از نظرها پنهان بود، اما كسانى بودند كه با آن حضرت در تماس بودند و سمت ((نواب خاص ))امام را داشتند؛ هر يك از شيعيان مى توانستند به وسيله ((نواب ))مشكلات و مسائل خود را به عرض آن حضرت برسانند و توسط آنان خود را دريافت كنند. گاهى گروهى از مردم به وسيله آن نايبان خاص به ديدار امام مى رسيدند. اين نايبان 4 نفرند و به ((نواب اربعة ))مشهورند.

اسامى آنها به اين قرار است:

1 - ابو عمر، عثمان بن سعيد عمرى از (260 ه‍) تا هنگام وفات كه ظاهرا قبل از سال (267 ه‍) بوده است . برخى وفات او را در سال (265 ه‍) ذكر كرده اند).

2 - ابو جعفر، محمد بن عثمان عمرى (از هنگام وفات سفير اول تا 305 ه‍).

3 - ابو القاسم ، حسين بن روح نوبختى (305 ه‍- 326 ه‍).

4 - ابو الحسن ، على بن محمد سمرى (326 ه - 329 ه‍).

پس از دوره غيبت صغرى، غيبت کبري آغاز شد که تاكنون ادامه يافته و به امر خداوند تا هنگامي كه زمينه پذيرش ‍ و رهبرى و حكومت جهانى آن حضرت از نظر عده عده فراهم شود، ادامه خواهد يافت . ودر اين مدت بحث نيابت عامه مطرح است که بر اساس يك ضابطه كلى و معين كه امام خود به دست داده بود، هر فردى كه آن ضابطه را از همه جهت و در همه ابعاد دارا باشد، نايب امام شناخته مى شود، و به نيابت از امام ، ولى جامعه در امر دين و دنيا خواهد بود اين مقام و اين نيابت به وسيله خود حضرت مهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف به عالمان واجد شرايط تفويض شده است : و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الى رواة حديثنا فانهم حجتى عليكم و انا حجة الله عليهم. در حوادث و رخدادهايى كه واقع مى شود به روايت كنندگان حديث ما رجوع كنيد كه آنان حجت من بر شمايند، و من حجت خدا بر آنانم .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

642 | عبدالله | Iran - Zahedan | ٢٤:٥٩ - ٠٢ آذر ١٣٩٢ |
عبدالزهرا.بندگي خداوند را رهاكرده اي وبنده بنده خدا شده اي حضرت فاطمه وحضرت علي(ع)خودش بنده خدا بوداين طوري كه شما حرف مي زنيد مقام ومنزلت حضرت علي از پيامبر(ص) بالاتراست ومقام حضرت فاطمه از دوتايشان بالاتره آيا كفري بالاتر از اين هست
زماني كه امامت اينقدرمهم است چرايك آيه صريح درباره آن نيست مثل توحيد.نبوت.معاد
643 | bisetareh | Iran - Qom | ١١:٥٠ - ٠٣ آذر ١٣٩٢ |
عبدالله مشرک يار وهابيت
درجواب اينکه چرا عبدالزهرا عبدالحسين عبدالرضاو...ميگويم
عبوديت در معانى مختلفى به كار مى‏رود:
1. عبوديت در مقابل الوهيت؛ روشن است كه استعمال عبوديت در چنين موردى، به معناى مملوك بودن است كه شامل تمام بندگان خدا مى‏شود. منشأ مملوك بودن انسان، خالق بودن خداوند متعال و مخلوق بودن انسان است. در اين استعمال، از آنجا كه عبوديت، رمز مخلوق بودن است، فقط به اسم خداوند متعال اضافه مى‏شود و مى‏گويند: «عبداللَّه» زيرا:
إِنْ كُلُّ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا آتِي الرَّحْمنِ عَبْداً. « مريم: 93»
«هيچ موجودى در آسمان‏ها و زمين نيست جز آن‏كه خدا را بنده و فرمان بردار است.»
همچنين قرآن به نقل از حضرت مسيح مى‏فرمايد:
قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتانِيَ الْكِتابَ وَ جَعَلَنِي نَبِيًّا. « مريم: 30»
«من بنده خدايم، او كتاب آسمانى به من داده و مرا پيامبر قرار داده است.»
2. عبوديت قراردادى؛ چنين عبوديتى، ناشى از غلبه و پيروزى انسانى بر انسان ديگر در ميدان جنگ است.
دين اسلام، اين نوع عبوديت را تحت شرايطى خاص كه در فقه بيان شده، پذيرفته است. اختيار افرادى كه در جنگ به دست مسلمانان اسير مى‏شوند، با حاكم شرع است و او مى‏تواند يكى از راه‏هاى سه‏گانه را برگزيند؛ آزادسازى اسيران بدون دريافت غرامت، آزاد كردن آنان در مقابل اخذ غرامت و در اسارت نگهداشتن آن‏ها.
در صورت سوم، فرد اسير «عبد» مسلمانان محسوب مى‏شود و به همين دليل در كتب فقهى، بابى به نام «عبيد و اماء» منعقد شده است.
به عنوان مثال، قرآن مى‏فرمايد:
وَ أَنْكِحُوا الْأَيامى‏ مِنْكُمْ وَ الصَّالِحِينَ مِنْ عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِيمٌ. « نور: 32»
«مردان و زنان بى همسرِ خود را همسر دهيد. همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را؛ اگر فقير و تنگدست باشند. خداوند از فضل خود آنان را بى‏نياز مى‏سازد. خداوند گشايش دهنده و آگاه است.»
در اين آيه، خداوند اسيران جنگى را بندگان و كنيزان مسلمانان مى‏داند و مى‏فرمايد: ... عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ .... در اينجا «عبد» به نام غير خداوند اضافه شده است.
3. عبوديت؛ در اينجا عبوديت به معناى اطاعت و فرمانبردارى است‏ و در كتاب‏هاى لغت اين معنى آمده است. « لسان العرب و القاموس المحيط، ماده «عبد»
بنابراين، در نام‏هايى مانند «عبد الرسول» و «عبد الحسين» معناى سوم مورد نظر است. عبدالرسول و عبدالحسين يعنى؛ مطيع پيامبر صلى الله عليه و آله و امام حسين عليه السلام. و بى شك چون اطاعت از پيامبر صلى الله عليه و آله و اولى‏الأمر واجب است هر مسلمانى مطيع پيامبر و ائمه عليهم السلام بعد از ايشان مى‏باشد:
... أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ .... « نساء: 59»
«اطاعت كنيد خدا را و پيامبر خدا و اولى الأمر [/ اوصياى پيامبر] را ...»
بر اساس اين آيه، قرآن كريم پيامبر را «مُطاع» و مسلمانان را «مطيع» معرفى كرده است و اگر كسى همين معنا را در نام فرزند خود بگنجاند، نه تنها قابل سرزنش نيست كه شايسته ستايش است. ما افتخار مى‏كنيم كه مطيع پيامبر و حضرت امام حسين باشيم و به فرمان آن‏ها گوش فرا دهيم.
البته واضح است كه ميان «عبدالرسول» و «عبداللَّه» بودن، منافاتى نيست و انسان در عين حال‏كه عبد خداوند است، مطيع پيامبر صلى الله عليه و آله نيز هست؛ زيرا دانستيم كه عبوديت در مورد خداوند، عبوديت تكوينى و ناشى از خالقيّت حق است، اماعبوديت در مورد پيامبر صلى الله عليه و آله ناشى از تشريع و دستور خداوند مى‏باشد كه انسان‏ها را به اطاعت از پيامبر صلى الله عليه و آله مى‏خواند و پيامبر صلى الله عليه و آله را مُطاع مى‏نامد. ميان اين دو استعمال، فاصله و تفاوت بسيار است
مشرک شماييد که خدا را جسم ميدانيد
ياعلي
644 | محمد ازبيرجند | Iran - Zahedan | ١٣:٠٥ - ٠٤ آذر ١٣٩٢ |
روحانيون عزيزبنده چندسوال دارم خداوند اجرتان بدهد.
1-درموردخمس توضيح دهيد.برچه اموالي خمس واجب است وبه چه كساني اين خمس پرداخت شود.بنده كارمند شبكه بهداشت هستم آيا برحقوق ماهيانه ام خمس واجب است
بنده فعلا به مراجع تقليددسترسي لطفا جوابم رابدهيد.متشكرم

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ محاسبه خمس نياز به اطلاعات زيادي از قبيل نام مرجع تقليد، آيا تا به حال محاسبه اي داشته ايد يا نه؟ خرج و دخلتان به چه صورت است؟ و... دارد ولي بطور كلي خمس مربوط به اموال و سرمايه و سودي است كه از درامد ساليانه شما اضافه آمده كه حقوق ماهيانه هم جزو آن است اگر سال تشكيل دهيد و حساب اموال قبل از آن را مشخص كنيد در مورد پس از آن در صورتي به حقوق شما خمس تعلق مي گيرد كه حقوق شما پس از رسيدن به سال خمسي مانده باشد كه در اين صورت فقط يك پنجم همان مبلغ باقيمانده را بايد به دفتر مرجع خود تحويل دهيد و چهار قسمت باقيمانده آن ديگر دوباره به آن خمس تعلق نمي گيرد در اين مورد ريزه كاري ها و تبصره و اختلاف فتاوا وجود دارد كه لازم است با دفتر مراجع يا دفتر امام جمعه يا حوزه علميه محل سكونت خود و يا پايگاه مرجع تقليد خود در فضاي مجازي مراجعه نماييد.

براي اطلاع از پايگاه دفتر مرجع خود مي توانيد از پيوند ذيل استفاده كنيد:


موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
645 | حمزه خسروي | United States - Atlanta | ١٥:٠١ - ٠١ دي ١٣٩٢ |
يك توصيه به تمامي برادران وخواهران شيعه وسني توصيه مي كنم كتاب مظلوميت برترين بانو رابخوانيددراين كتاب وقايع شهادت حضرت زهرا را از كتاب هاي اهل سنت شرح مي دهد
646 | صاحب پاك طلب | United States - San Jose | ٠٢:١٣ - ٢٤ دي ١٣٩٢ |
سلام :
من صحبت کردن بدون فحش را به سيره و سنت خدا و اولادش نزديکتر ميبينم.
لذا وجه مشترکمان را که اطاعت از خدا و رسول و کتاب قرآن و منجي ميباشد را اگر دنبال کنيم بهتر به حرف بزرگان و علما و فهيمان دينيمان پي ميبريم و اتحادمان ريشه آمريکا و همدستانش را ميتواند بخشکاند با اعتقاد و اعتماد و يقين به اينکه مشکلات و اختلافات به دست منجي عالم بشريت به لطف و امر الهي حل و قضيه بهتر روشن و حقانيت واقعي رو خواهد شد. نظر من اين است که فرهنگ يک مسلمان پيرو پيغمبر ص بايد بالاتر و دقيق تر و فراتر از اين مسايل باشد چون اصل دين اسلام با اين مسايل که بر خواسته از ذهينيت صحيح و غير صحيح افرادي که تحليل موقعيت راندارند کاري شايسته به شمار نمي آيد . لذا تقاضاي اتحاد و انسجام را به جاي توهين و تشريح و استدلال دارم و پيشنهاد بررسي اينگونه مسايل را فقط حضوري با وجود علماي طرفين و تقاضاي پاسخ از طرفين بدون هيچگونه جانب داري و دور از چشم نااهلان را از طرفين خواستارم و در پايان راه روشن و تقواي الهي براي خود و همه ي خوانندگان از خدا


وند علي اعلاي تقاضا ميکنم . متشکرم 
647 | زده نا حق | United States - New York | ١٣:٢٠ - ٢٥ دي ١٣٩٢ |
سلام بر مسلمانان
ببخسيد شما هر کسي ازتون انتقاد کنه مشرک و يار وهابيت ميدونيد...... اين تاويل که در مورد عبدو زهرا يا عبد علي يا غير اوردي خندتون نگرفت معني عبد رو فراموش کردين رفتين تاول اوردين در مورد الوهيت خدا که درش شکي نيست ربوبيت رو فراموش کردين حالا نميدونم چرا مثل ماتراليسم ها ماده ماده ميکنيد موندم که عبد يعني مطيع خوب برن اسمشون رو بذارن مطيع و زهرا خوشکل ترم هست حتما بايد شبه درست کنن براي بقيه اديان حال ميکنيد معني کلمات رو عوض کنيد مثل مولا که شد ولي خليفه يا همين ايه که اوردين
.. أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ .... « نساء: 59»
«اطاعت كنيد خدا را و پيامبر خدا و اولى الأمر [/ اوصياى پيامبر] را ...
از بين خودتون (منکم) چطور شد اوصياي پيامبر تعجب کردم حالا پخش کنيد و تاويل بياريد
امام علي فقير بود مثل شما نبود که تو کاخ زندگي کنه و خوش بگذرونه کاملا فقير بود مثل امام عمر که پادشاه روم ديدش و باور نکرد حالا حرف حق رو قبول نميکنيد بريد تاويل بياريد.
648 | حرف حق | United States - New York | ١٣:٥٠ - ٢٥ دي ١٣٩٢ |
باسلام
خواهر گرامي؛ ايشان از همسرشان دفاع كرده و با عمر درگير شدند ولي چون از طرف رسول الله صلي الله عليه و آله مامور به صبر بودند بيشتر اقدام عملي انجام ندادند و فقط به سخن گفتن و اتمام حجت با آنها بخصوص انصار اكتفا كردند اين وضعيت ايشان مانند وضعيت رسول الله صلي الله عليه و آله در مكه بود كه برخي از يارانشان را از دست دادند و ايشان صبر كرده و اقدام عملي را به صلاح ندانستند و يارانشان را هم از آن منع كردند كه در قرآن آيه 77 سوره نساء به آن اشاره شده است. مي فرمايد: «أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ قيلَ لَهُمْ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتالُ إِذا فَريقٌ مِنْهُمْ يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَة؛ آيا نديدى كسانى را كه به آنان گفته شد: «[فعلاً] دست [از جنگ‏] بداريد، و نماز را برپا كنيد و زكات بدهيد»، و[لى‏] همين كه كارزار بر آنان مقرّر شد، بناگاه گروهى از آنان از مردم [=مشركان مكّه‏] ترسيدند مانند ترس از خدا يا ترسى سخت‏تر».
جواب اين شبهه مفصل در مقاله «چرا اميرمؤمنان (عليه السلام) از همسرش دفاع نكرد؟» بررسي شده است مراجعه نماييد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
خند دار ترين چيزي که تا حالا خوندم اون موقع دين خدا ضعيف بود تعداد مسلمونها کم بود بحث ناموس چيزي نيست که صبر کني بعد از دين خدا ناموس انسان حکم ميکنه ايني که شما ميگيد بحث امامته که يکي از اصول دينتونه امام علي از اين اصل دست کشيده و صبر پيشه ميکنه 25 سال اين امر اصول ديني رو از ديدگاه شما عقب ميندازه دخترشو رو به ازدواج عمر در مياره باهاش بيعت ميکنه مشورت ميده اين چه نوع غصب کردن و قبول کردنه
ايني که شما ميگيد امام علي ملتي رو در بي ديني فرو ميبره چون خودش از اصول دين به قول شما به اسم صبر جدا ميکنه اما پيامبر اينطور نبود و حتي در اون شرايطي که شما ميگيد صبر پيشه کنيد دست از رسالت بر نداشتن ولي امام علي بعد از 25 سال حالا شما ميگيد با تقيه اين کارو کردن در عين حال پيامبر مستقيم گفت اگر خورشيد رو در دست راستم و ماه رو در دست چپم بذاريد دست از رسالتم نميکشم و تقيه نکرد و فقط يک نفر بود چرا امام علي اين کارو نکرد ميخواي با استفاده از حکمهاي ديني (صبر)حرفتون رو حق نشون بدين بعد همين امام علي با ابوبکر عمر عثمان بيعت ميکنه و وقتي خلافت رو بر عهده ميگيره اصلاح گري نميکنه جالبه شما شرم رو دور انداختين و ميگيد که علي در برابر دو تن که مثل بز از جنگ فرار ميکردن گردن کج کرد و فقط به زدن اکتفا کرد و گفت پيامبر بهم گفته صبر کن قبول کرد پاره ي تن پيامبر کتک بخوره و فقط به يک صيلي اکتفا کرد والله اسلام شما رو نميخوام من ابوبکر عمر عثمان مرتد شدن با صحابه و فقط 3 تا 4 نفر مرتد نشدن اون همه زحمت خودشون رو به باد دادن فقط به خاطر مقام و پست ابوبکر که مال ثروت خودش رو در راه اسلام خرج کرد عمري که تمام عرب ازش ميترسيد و قدرت داشت اصلا چرا از اول ايمان اوردن تا مرتد بشن مگر نه اينکه عمر به قصد کشتن پيامبر رفت ولي خدا هدايتش داد شايد اين نظر پخش نشه شايدم بشه اميدوارم بشه

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ در زمان غصب خلافت حضرت علي عليه السلام مردم به دوران جاهليت برگشتند و اسلام حقيقي دوباره به ضعف گراييد چنانكه بخاري در صحيح خود و احمد بن حنبل در مسندش و عبدالرزاق در المصنف و ازدي در الجامع و... روايت كرده اند: «إنهم ارتدوا على أدبارهم القهقري» (صحيح بخاري، ج5، ص2407؛ مسند احمد، ج3، ص39؛ المصنف ابي شيبه، ج11 ص406؛ الجامع ، معمر بن راشد الأزدي الوفاة: 151 ، ج 11، ص 406، المكتب الإسلامي - بيروت ، الطبعة الثانية) و تعداد طرفداران حق حضرت علي عليه السلام كم بودند و ناموس علي ع و دختر رسول الله صلي الله عليه و آله به دفاع از ايشان بر خواست كه به ايشان جسارت كردند.

حضرت علي عليه السلام با غصب خلافتشان توسط شيخين از امامت دست نكشيده بلكه حكومت ظاهري را رها كردند و امامت ايشان بحال خود باقي بود و دختر خود را هم به هيچ وجه به ازدواج عمر در نياوردند كه در مقاله «بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر» مفصل بررسي شده است اشكالي داشتيد آنجا مطرح نماييد. در مورد بيعت ايشان با خلفا هم به مقاله «آيا امير مؤمنان عليه السلام با اختيار ، با ابوبكر بيعت كردند؟» و «آيا امام علي عليه السلام خلافت خلفاء را مشروع مي‌دانست ؟» مراجعه نماييد.

در مورد مشورت دادن به خلفا در مقاله «اگر ابوبكر و عمر، غاصب خلافت بودند‌، چرا امام علي (ع) با خلفا همكاري مي‌‌كرد؟» جواب داده شده است.

صبر حضرت علي عليه السلام باعث بي ديني مردم نبود بلكه نفاق و حب جاه شيخين اسلام را از مسير اصلي آن منحرف نمود ولي حضور ائمه عليهم السلام به عنوان شاخصه و اسوه حقيقي در ميان مردم باعث مي شد اسلام حقيقي ولو در ميان افراد كمي باقي باشد اما اگر حضرت علي عليه السلام قيام مي كردند جان ايشان در خطر بود و با از بين رفتن ايشان اين شاخصه از جامعه حذف مي شد و مردم در ظلمت مطلق قرار مي گرفتند. حضرت رسول الله صلي الله عليه و آله به تصريح آيه اي كه بيان شد از اقدام نظامي جلوگيري كردند و حضرت علي عليه السلام هم همين كار را كردند سخن خود را مي زدند و بر حق خود پاي مي فشردند ولي اقدام نظامي نمي كردند.

استفاده خلفاي شما از اين اظهار ايمان هم كاملاً معلوم است تظاهر به ايمان كردند و بعد از رسول الله توانستند خلافت را غصب و به هدف خود برسند.

جالب اينكه چنين قضيه اي در زمان عثمان هم رخ داد و وي با عدم قبول سخن مردم كشته شد! چطور عثمان با آنكه حكومت در اختيار او بود و كسي مانند معاويه پشت او را داشت نتوانست از حق خود به گفته شما دفاع كند كه كشته شد؟ حال نوبت حضرت علي عليه السلام كه مي رسد نمي توانيد باور كنيد كه ايشان با آنكه حكومت را در اختيار نداشت اگر قيام مي كرد جان خود را از دست مي داد؟

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
649 | bisetareh | Iran - Qom | ١٤:٢٩ - ٢٦ دي ١٣٩٢ |
زده نا حق
جواب شما کاملا داده شد
آيات قرآن روشن است وحرف شما خلاف قرآن
مشرک ميگوييم بله وهابيون مشرک هستند چون براي خدا جسم قاييلند
حضرت علي ع اگر ميخواست ثروتمند بود چون نخلستان هاي زيادي اباد کرد ولي همه را در راه خدا ميبخشيد وبه فقيران کمک ميکرد
لطفا حضرت علي ع را با عمر مقايسه نکن
از امام صادق ع خواستند عمر را با حضرت علي ع قياس کند آن امام از سوال ناراحت شد و مجلس را ترک کرد
ياعلي
650 | ناشناس، به خاطر ترس از اجراي عدالت شما محبان اهل ب | Japan - Osaka | ٠١:٠٧ - ٢٨ دي ١٣٩٢ |
بزرگواران، ابتدا متني و که اين بنده خدا گفته (البته اگه صحت داشته باشه) کامل بخونيد بعد به بقيه بگيد: برسر و رويتان بزنيد اي محبان اهل بيت
ايشان گفتند:
علي که شيرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خيبر را به يک دست بلند کرد چگونه حاضر مي شود ببيند فاطمه را جلوي چشمش مضروب کنند و بعد دخترش را هم به عقد ضارب عمر دربياورد.
اين حرف کجايش نامنطق بود؟ اينکه گفته امام علي فقيري بيش نبوده چيز بدي است؟ مشکل شما قوم اين که همه چيز را در ظاهر مي بينيد و انتظار داريد که خليفه بايد سرمايه دار و خوش تيپ و هيکل باشه.
امام علي که ما ميشناسيم شخصيت اش ينگونه بود. شايد علي که شما مي گويد هماني نباشد که اين بنده خدا مي گويد. خليفه چهارم ما شيرخدابود و هيچ بي احترامي را قبول نميکرد. پس به دنبالش بگرديد شايد علي شما(البته نه امام علي که ما قبول داريم) بخواهد با امام زمان تان با هم يه روزي بيايند. پس تا آن روز بر سر و رويتان بزنيد
ما نمي زنيم، مطمئن باشيد که قبر ما با شما جداست و خداوند هر کس را با کوله باري که به همراه دارد محاکمه خواهد کرد
اميدوارم از اين خواب زدگي شما نيز بيرون آئيد

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ شما اگر از قسمت رنگي شده اهانت را متوجه نمي شويد مشكل از خود شماست چون سخنان اين حضرات را سالها ملاك حقانيت براي خود قرار داده ايد و سعي نداريد در مورد حقيقت آنها تحقيق كنيد.

السلام علي من اتبع الهدي

گروه پاسخ به شبهات

(1)
651 | سيد وحدت هاشمي | United States - Los Angeles | ٠١:١١ - ٢٨ دي ١٣٩٢ |
احسنت جناب bisetareh شما لايق ستارهاي زيادي هستين . من تا حالا اين جوري قانع نشده بودم( اين در مورد شما)
در مورد کامنت بعد شما
اخه اگه جواب علمي داري که بده چرا با کلمات بازي مي کني اما انصافا انگليست خوبه فکر کنم ديپلم داري
تو که به اين طرز وحشتناک علم رو صفر تا صد شو جوييدي يه سر به کتابهاي خودتون بزن شايد بتوني لااقل يه فضيلت با سند صحيح واسه خلفا تون پيدا کني (پيدا کردي منم خبر کن )
ما اگه عبد امامانمون هستيم لا اقل امامان ما هيچ کدوم عبد بت ها هيچ وقت نبودند تو هم اگه خيلي ناراحتي که ما چرا عبد خدا نيستيم که هستيم طوري نيست چون ارتباطي به تو نداره ما مي دونيم با خدايمان
تو هر وقت تونستي ارنباط موز،خيار،،جهاد نکاح، حرکت انتحاري،قتل ،سر بريدن،ريگي،ملازهي،ميمون نره.... پيدا کردي بيا با هم صحبت مي کنيم
652 | محبان اهل زنده | Japan - Osaka | ٠١:٤٤ - ٢٨ دي ١٣٩٢ |
کاش زودتر از اين خواب سهمگين بيدار شويد. امام علي در بهشت جاودانه اس اما هيچ نفعي به حال شما محبان مردگان و مرده پرستان نخواهد رساند. بزنيد بر سر و رويتان شايد امام زمان تان بيايد و او نيز با شما بر سر و رويش بزند
بزنيد عزيزان بازهم بزنيد
653 | علي | Iran - Tehran | ١٩:٤٤ - ٠٢ بهمن ١٣٩٢ |
از فضيلت فاروق اعظم همين بس دختر رسول خدا رو اينجوري کشت
الحمد لله الذي جعلنا من المتمسکين بولايت اميرالمومنين
654 | سگ كوي حسين | Iran - Tehran | ٢٢:٣٣ - ٠٢ بهمن ١٣٩٢ |
چرااااااااااا سني نميخواهد بفهمد
وضوي بي علي يک اب بازيست
655 | آگو | Iran - Tehran | ١٤:٤٤ - ٠٩ بهمن ١٣٩٢ |
ما خيلي صبور هستيم. هر روز خون عده‌اي از شيعيان بر روي زمين مي ريزد و ما صبوري مي کنيم. گناه ما و اين پيرمردان و زنان اين است که اين قبور متبرکه را زيارت مي کنند. خيلي عجيبه که خدا اين بدن با اين پيچيدگي رو آفريده اما اين حيوانها فتوا مي دن که خون يه انسان فقط به خاطر اعتقادش ريخته بشه. از همه عجيبتر که کسايي که فتوي ميدن مثل موش قايم ميشن و خودشون نمياد وسط. الان از همين جا بهشون مي گم اگه وقتش بشه ما هزار هزار از شما رو به درک واصل مي کنيم پس منتظر باشيد.
656 | سعيد | The Netherlands - Amsterdam | ١٧:٢٢ - ١٠ بهمن ١٣٩٢ |
لعنت خدا بردشمنان حضرت اميرالمونين علي بن ابيطالب (ع)ازروز ازل تا به ابد.خلافت علي (ع) رو گرفتيد(دزديديد.غصب کرديد) بستون نيود.برضدش کارکردين بستون نبود.رومنبراتون بهش توهين کردين بستون نبود.تو گوش همسرش زدين (زهرا س) فدکش رو پاره کردين بستون نبود.زهرا(س) رو ازش گرفتيد بستون نبود.محسن شش ماهشو گرفتيد بستون نبود.پسرش امام حسن رو باحيله گري معاويه وتوسط زنش زهر دادين بستون نبود.حسينشو کشتيدبستون نبود.علي اکبر(ع) علي اصغر(ع). قاسم الحسن.عبدالله ابن الحسن.ابالفضل العباس.وهمه شهداي کربلا رو کشتيدبستون نبود.عمه سادات حضرت زينب(س). حضرت رقيه(س)و بازمانده هاي کربلا زنان وکودکان بي دفاع رو به اسارت بردين اون همه توهين کردين بستون نيود.باقي امامان معصوم رو به شهادت رسوندين بستون نبود.باز شيعه ميکشيد و باز توهين ميکنيدوباز کينه علي (ع) تو دلتون موج ميزنه.وقتي اقا امام زمان عج ظهور کنند او کسايي رو که شما سنگشون رو به سينه ميزنيد و خودتون رو مريدومحبشون ميدونيداز قبربيرون ميکشه وانتقام سيلي واين همه جسارتهاتون رو بهتون ميده.شما آخراز کينه علي (ع) دق ميکنيد وميميريدهمنطورکه سه تاي اولي به درک واصل شدن و به خفت مردن.ياعلي
657 | شاهد | Iran - Tehran | ١٣:١٠ - ١٤ بهمن ١٣٩٢ |
سلام بر تمامي شيعيان مولا علي(ع). اول در جواب دوستمون عرض کنم ما همچنان بر سر و رويمان ميزنيم ما همچنان بر مصيبت و مظلوميت خاندان پيامبر(ص) اشک ميريزيم و تمام افتخارمون در دنيا و آخرت همينه{تا کور شود هر که نتواند ديد}.تاريخ رو مطالعه کنيد ببينيد چند بار پيشوايانتون حرم اباعبدالله الحسين(ع) رو شخم زدند و به آب بستند ببينيد چه ظلم و جنايتهايي در حق شيعيان کردند ببينيد چندين نفر رو فقط به جرم اينکه نامشون علي بوده قتل عام کردند وضعيت فبرستان بقيع رو مشاهده کنيدجنايتهايي که همين امروز به دست هم کيشانتون داره صورت ميگيره رو مشاهده کنيد. ما همچنان ايستاده ايم اميدوارم اجتماع ميليوني شيعيان و محبان اهل بيت(ع) رو در روز اربعين در کربلاي معلي رو ديده باشي دوست من!! از شيعيان عزيز هم ميخوام بي جهت سر خودشونو درد نيارن هزار و چهارصد ساله علماي ما با هزار دليل و مدرک مستند گمراهي اين قوم گمراه رو بهشون ثابت کردند ولي اينها با آوردن حديثها و روايتهاي جعلي و هزاران دليل پوچ از پذيرفتن حقيقت سر باز زدند.بگذاريد در گمزاهي خود بميرند{با مدعي مگوييد اسرار عشق و مستي تا بي خبر بميرد در درد خودپرستي}.به جاي اينکه دست اتحاد و برادري با اينها بدهيم بياييد دست در دست شيعيان مظلوم جهان بذاريم که هرروز داره خونشون به دست اينها ميريزه{ما همکلام منکر حيدر نميشويم با قنفذ و مغيره برادر نميشويم} الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکين بولايت اميرالمومنين سيدنا و مولانا علي ابن ابيطالب(ع).
658 | محسن نامجو | United Kingdom - Camden | ٠٩:١٩ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
باسلام:
کسي که خواب هست ميتوان بيدارش کرد ولي کسي که خود را به خواب زده است را نميتوان بيدار کرد. شما برادران عزيز ميدانيد که اهل سنت به هيچکدام از صحابه واهل بيت پيامبر توهين به جاي خود نظردهي هم نميکنند چه بسا که انها حضرت علي رضي الله عنه وحضرت فاطمه رضي الله عنها باشند که جانم فدايشان باد. ياد اور ميشوم که دين به اندازه اي که با اخلاق ترقي کرد با شمشير ترقي نکرد.با کمال احترام از شما برادرانم ميخواهم که براي يک لحظه هم که شده از خواب بيدار شويد وطرف حق را بگيريد و به صحابه پيامبر اهانت نکنيد که اين کار عذابي سخت در پيش رو دارد.
از خداوند ميخواهم که راه راستي که جلويتان است واز ان امتناع ميکنيد را تنها راه پيش رويتان قرار دهد.منظور من از اين حرفها فقط خير خواهي است. موفق و تندرست باشيد برادران من.
659 | نيما | United Kingdom - Camden | ٠٩:٢٩ - ١٥ بهمن ١٣٩٢ |
خاکتو سراي کثافتاي بي همه چيز توهين نکنيد.اميد وارم صاحب اين سايت يه سکته بزنه بره اون دنيا تا بهش نشون بدن کي بد بوده کي خوب.اصلا به شما بزها چه ربطي داره که کي بده کي خوبه برين گمشين خودتونو اصلاح کنين دين اسلام شوخي بردار نيست انشاالله جزاي کارهاتونو مي بينين
660 | هادي عدني مداح | Iran - Shahrud | ٠١:١٠ - ١٧ بهمن ١٣٩٢ |
لعن الله قاتليک يا فاطمة الزهرا
ازامام صادق ع پرسيدند از تولا و تبرا آن حضرت فرمودند حب حضرت امير و بغض آن سه ملعون بدين معناست واي خدا گستاخي به حدي شده که ما حق علني لعنت به ملعون نداريم وکساني هم به شجرة طيبه خدا توهين ميکنندهيچ چيز نميتوانم عرض کنم جز اللهم عجل لوليک الفرج
661 | جوياي حقيقت | Iran - Khorramabad | ١٤:٣٧ - ٢٠ بهمن ١٣٩٢ |
سلام خداي و پيامبر اکرم بنده برگزيده به همه برادران مخلص شيعه و سني اين حقير لازم ميدانم فريب اينگونه سايتها نخوريد که اين دام شياطين است اگر بخواهم کوتاه محضر مومنين عزيز عرض کنم بايد بگويم کساني در ميان شيعه و سني هستند و اين عناوين را يدک ميکشند اما بويي از مباني اعتقادي اين دو مذهب نبرده اند لذا بايد توجه کرد همين عده عامل بد نامي و تيره بختي مردم جهان اسلام شده اند . کسي که به خدا ،پيامبر ،قرآن و جهان آخرت قلبا معتقد باشد هرگز اين گونه اراجيف و توهين ها را نثار ديگران نميکند قطعا همه آنها از بي تقوايي و بي ايماني است لذا اگر به اين مقدسات مومن هستيد شمارا کافي است از اين توهينها دست بکشيد و به دروغ نام دو مذهب را يدک نکشيد خداوند از تقصيرات شما نخواهد گذشت .
662 | bisetareh | Iran - Tehran | ٢٠:٥٨ - ٢٠ بهمن ١٣٩٢ |
محسن نامجو خواب اهل سنت هستند که ميبينند صحابه باهم درگيري داشتند وهم رو قبول نداشتن ميخواهند اونا رو لاپوشوني کنن بگن که همه صحابه خوبند .اگر همه صحابه خوبند پس عايشه شما دروغگو است که با صحابه بزرگ رسول خدا حضرت علي جنگيد وعثمان را لعن کرد. پس عثمانتون هم لعين هست چون که ابوذر را آزار داد. طلحه وزبير بر خليفه شوريدند
اين چرنديات که همه خوبند بدرد فقط همون اهل سنت خواب ميخورد
نيما با اين توهينات شخصيت خودت رو نشون دادي بات حرفي نيست.
وجوياي حقيقت اگر واقعا جوياي حقيقتي يا کتاب بايد دست بگيري يا شبهات رو تو همين سايتا حل کني.
توهين کجا بود حرفهاي کتب اسلامي است اينجا ثابت ميکنند کدام راست وکدام دروغ است اگر اين چيزها را نميخواهي آييني ديگر اختيار کن.
ياعلي
663 | rahehagh | United States - Ashburn | ٠٧:٣٥ - ٢١ بهمن ١٣٩٢ |
سلام ببخشين اين چرنديات چيه مي گين شماها بنده خودم حضور داشتم در اين تاريخ ولي همچنين حرفي نشنيدم همش بلدين تفرقه درست کنين در هر نماز جمعه اونجا روزنامه نگارها هستن چرا اونها اين حرف رو ذکر نکردن ايا بخاطر ترس بود عجيبه ترس دولت و همه چيز دست خودشون پس ترس معني ندارد ما اهلسنت جانمان رو براي علي و فاطمه قربان مي کنيم اون وقت شما مي گين ما. به اين بزرگواران ک ما عقيده داريم والفاطمة سيدة نساءالجنة مي گين ما به اينها اهانت کرديم اگر حرفهاي تو دروغه خدا تورو خوارو ذليل کنه و اگر حرفهاي من دروغه و شيخ ما اهانت کرده به فاطمه و عي خدا منو خوارو ذليل کنه
664 | bisetareh | Iran - Qom | ١١:٢٥ - ٢١ بهمن ١٣٩٢ |
به نام خدا
سلام
سيد وحدت هاشمي
ممنون از شما درکامنت651 خط دوم منظورتون من هست يا کس ديگري؟
اگه منظورتون منم ديدم سايت يک جواب دندان شکن بهش داد لازم نديدم ديگه حرف تکراري بزنم
ياعلي
665 | سيد وحدت هاشمي | Iran - Shiraz | ٠٣:١٩ - ٢٢ بهمن ١٣٩٢ |
سلام جناب biseyareh ممنون ازشما جوابهاي شما کاملا کافي بود
منظورم در خط دوم همان وهابي حراف بود که با جملات انشاء مي ساخت
من همه کامنتهاي شما رو دقيق مي خونم و استفاده مي کنم
666 | bisetareh | Iran - Qom | ١١:٣٠ - ٢٤ بهمن ١٣٩٢ |
سيد جان ممنون
مهدي محلاتي رو درياب عين اون عالم هپروت خودش رو شيعه جا زده تو سايت
ياعلي
667 | جوياي حقيقت | Iran - Khorramabad | ٢٢:٤٠ - ٢٥ بهمن ١٣٩٢ |
سلام و درود خدا بر كسانيكه عامل وحدت مسلمينند؛ به نظر اين حقير اقدامات اينگونه سايتها جز تفرقه نتايج ديگري ندارد هرچند بانيان آنها نيت پاك داشته باشند . امروزه مشكل اصلي جهان اسلام اسراييل غاصب است اگر واقعا نيت خير داريد و كاري ازدستتان برمي آيد نگذاريد اين جرثومه فساد اينقدر مسلمانان را به جان هم بيندازد زيرا خطر بزرگ براي اين اشغالگر وحدت كلمه مسلمين است . آيا بهتر نبود بجاي اينكه برادر كشي كنيم تفنگهايمان را به سوي دشمنان شيعه و سني كنيم كه با اين اختلافات دروني ؛خودمان را دشمن شاد كرده ايم
668 | سيد وحدت هاشمي | Iran - Tehran | ٠٤:٥٤ - ٣٠ بهمن ١٣٩٢ |
سلام bisetare
خودت خوب مي دوني يه وهابي خوب يه وهابي مردست
با اين جوابهايي که سايت وليعصر و شما به اين جور افراد ميديد در اصل اينا فقط به فشار قبرشون افزوده ميشه حالا اون کساني که بايد بدونن خوب مي فهمن تعصب بي جا با اين افراد چه کرده اصلا يه وضعيه
669 | سيد مهدي | Iran - Mashhad | ٢٢:٤٠ - ٠٢ اسفند ١٣٩٢ |
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج
670 | حسين محمدي | Iran - Zahedan | ١٥:٣٤ - ٠٨ اسفند ١٣٩٢ |
روحانيون لطفا يک آيه صريح و واضح درمورد امامت بياوريد؟

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ در اين مورد مقاله مفصلي با عنوان «ادله نقلى «نصب امام» توسط خداوند» وجود دارد مراجعه نماييد.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
671 | محمدفضلي | Iran - Zahedan | ١٥:٤٣ - ٠٨ اسفند ١٣٩٢ |
سلام.شما که ادعا داريد که حضرت عمر به خانه حضرت علي هجوم کرد خانه راآتش زد حضرت فاطمه را کتک زد وحضرت علي را ريسمان به گردن انداختند واز اوبيعت گرفتند.وحضرت علي باز دخترش را به ازدواج همين شخص داد؟
1-به عقيده ما حضرت علي اسدالله است وهرگز کسي جرات نداشت به او وخانواده اش ظلم کند يک خليفه بايد شجاع باشد چطور يک کس نتواند از زن وبچه اش دفاع کند ميتواند از جامعه دفاع کند اين تهمتي به حضرت علي اسدالله شيرميدان بدر است
2-آيا اين حضرت علي که شما معرفي ميکنيد در شان اوست بخدا شما روز قيامت چطور با حضرت علي روبرو ميشوي؟الله اکبر

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

اولا:شما در حقيقت با ذکر شجاعت علي عليه السلام، در صدد هستيد تا اصل جريان هجوم به خانه حضرت علي عليه السلام را که چيزي ثابت شده و غير قابل انکار هست را انکار کنيد و خلفاي خود را تطهير کنيد.اگر شما به تاريخ زندگي حضرت علي عليه السلام مراجعه مي کرديد چنين حرفي را نمي زديد؛ چون حضرت بر خلاف دستور پيامبر صلي الله عليه و آله کاري را انجام نمي داد ايشان مامور به صبر بودند لذا از قدرت خود استفاده نکردند همچنانکه خود پيامبر که شجاعتش فوق شجاعت حضرت علي (ع) بود در مواردي در برابر ظلمهايي که مي ديد صبر مي کرد پيامبر (ص) در برابر چشمش سميه را با وضع فجيعي کشتند و از او هم دفاع نکرد آيا شجاعت پيامبر زير سوال رفت؟ آيا مي شود گفت حضرت شجاعت نداشت ؟ آيا شجاعت ايشان از حضرت علي (ع) کمتر بود؟! چرا پيامبر صلي الله عليه و اله هنگام هجرت به مدينه بخاطر اينکه گرفتار مشرکين نشود، حضرت علي عليه السلام را بجاي خود در بسترش خواباند آيا شجاعت حضرت علي عليه السلام از شجاعت پيامبر (ص) بيشتر بود؟ آيا پيامبر (ص) از مشرکين مي ترسيد؟ پس شما هر جوابي را از پيامبر صلي الله عليه و اله بدهيد ما نيز همان جواب را درباره حضرت علي عليه السلام مي دهيم . بنابراين با دقت در اين جور قضايا مشخص مي شود که يک مصلحتي بوده است که پيامبر و معصومين بهتر مي دانستند که با اين قضيه چه جوري برخورد کنند

ثانيا: خوب است بدانيد كه اميرمؤمنان عليه السلام در مرحله اول و زمانى كه آن‌ها قصد تعرض به همسرش را داشتند، از خود واكنش نشان داد و با عمر برخورد كرد، او را بر زمين زد، با مشت به صورت و گردن او كوبيد؛ اما از آن جايى كه مأمور به صبر بود از ادامه مخاصمه منصرف و طبق فرمان رسول خدا صلى الله عليه وآله صبر پيشه كرد

جهت اطلاع به اين آدرس رجوع کنيد


اما درباره ازدواج ام كلثوم با عمر چند نكته را بيان مي كنيم بعد قضاوت كنيد كه آيا اصلا چنين چيزي بوده يانه ؟

1-برخى از دانشمندان سنى و عده‌اى از محققان شيعى، معتقد هستند كه امير مؤمنان عليه السلام دخترى به غير از حضرت زينب سلام الله عليها، به نام امّ‌كلثوم از حضرت زهرا سلام الله عليها نداشته است و در حقيقت امّ‌كلثوم، همان حضرت زينب سلام الله عليها است.

2-عده اي از عالمان اهل سنت اعتراف كرده‌اند كه امّ‌كلثومى كه با عمر ازدواج كرده، دختر ابوبكر بوده نه دختر امير مؤمنان عليه السلام .

3-تناقضاتي در نقل اين ازدواج وجود دارد كه آن را بيشتر به افسانه شبيه مي كند تا يك واقعيت جهت اطلاع بيشتر به اين آدرس مراجعه كنيد

4- علماي اهل سنت با مطرح كردن روايات درباره اين ازدواج، هم به رسول خدا و امير مؤمنان عليهما السلام اهانت كرده‌اند و هم آبروى خليفه دوم را ريخته‌اند زيرا قبول روايات ازدواج امّ‌كلثوم با عمر عوارضى دارد كه كمترين عارضه آن خيانت به ناموس رسول خدا توسط خليفه دوم است؛ در اين روايات اشاره شده است كه عمر قبل از ازدواج با ام كلثوم او را برهنه كرده و دست به ساق او زده و او را بوسيده است

5-عمر با ام كلثوم هم كفو نبود و برخى از عالمان اهل سنت تصريح كرده‌اند كه در ازدواج، تناسب دينى و حتى نسبى نيز ضروري است و غير قريش نمى‌توانند با دختران قرشى و همچنين غير بنى هاشم نمى‌توانند با دختران بنى هاشم ازدواج كنند؛ چرا كه بنى هاشم به خاطر وجود رسول خدا صلى الله عليه وآله قوم برتر هستند و هيچ قومى از نظر فضيلت با آن‌ها برابرى نمى‌كند

6- برفرض كه چنين ازدواجى صورت گرفته باشد، طبق روايات شيعيان با زورگويى و اجبار و تهديد بوده است

جهت اطلاع بيشتر به اين آدرس مراجعه كنيد

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=83

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
672 | bisetareh | Iran - Qom | ٢٤:٣٩ - ١١ اسفند ١٣٩٢ |
محمد فضلي
جواب شبهات شما رو سايت داد و در شجاعت حضرت علي ع شکي نيست
اما ملاکي که شما براي خلفا ياد ميکني که شرط خلافت از ديدگاه شما اهل سنت است.
پس با ابوبکر وعمر چه ميکني که در جنگ ها چون بز کوهي فراري بودن؟ آيا آنها شجاعت داشتند؟
آيا روايت صحيحي وجود دارد که عمر وابوبکر وعثمان در جنگ ها کسي را کشته باشند؟
ياعلي
673 | محمدفضلي | Iran - Zahedan | ٢٤:١٤ - ١٣ اسفند ١٣٩٢ |
سلام
در صدر اسلام در مکه مسلمانان بسيار تعدادشان کم درمقابل مشرکان بودند وآيه جهاد بر پيامبرنازل نشده بود چطورپيامبر جهاد کند ومسلمانان قدرت نداشتندحتي زماني که خداوند دستور هجرت دادپيامبرهجرت کرد اين يک قياس باطل است پيامبر بعداز اينکه هجرت کرد ومسلمانان قدرت گرفتند پيامبر از همه مسلمانان دفاع ميکرد.
درباره ازدواج ام گلثوم دختر حضرت فاطمه باعمر درکتب معتبرشيعه امده به عنوان مثال اصول کافي کليني وکتب ديگر آيا اين کتب راقبول داريد؟
اگرازدواج به اجباربوده دراينجا حضرت علي زيرسوال مي رود آيا ازدواج عقد به زور وبدون رضايت دختر و ولي جايز است قبول ميشود؟حضرت علي حتي نتوانست از دخترش دفاع کند اين چه صبري است؟

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ به اعتقاد ما و با استناد به روايات متواتر، خلفاي نخستين غاصب خلافت بوه اند و حضرت امير عليه السلام در اين ميان مظلوم واقع شدند و چون همانند زمان حضور رسول الله در مکه، ايشان از ياران کمي برخودار بودند از اقدام نظامي خودداري کردند و به توصيه حضرت رسول صلي الله عليه و آله صبر کردند. حال اين چه بعدي دارد؟ اين دقيقا همانند زمان رسول الله در مکه است و دليل هردو، عدم قدرت است. جواب ما در مورد ازداج عمر هم در مقاله «بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)» آمده است.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
674 | حسين محمدي | Iran - Zahedan | ٢٤:١٩ - ١٣ اسفند ١٣٩٢ |
سلامbisetareh
شما يک آيه قران بياوريد که موافق با مذهب شما باشد؟
675 | محمدفضلي | Iran - Zahedan | ١١:٠٠ - ١٤ اسفند ١٣٩٢ |
سلام آقايbisetareh
شما نعوذباالله حضرت علي را تهمت بزدلي مي زنيد اگر شما ميگوييد که ابوبکر وعمرازجنگ فرارکردند اما تهمتي بالاتربه حضرت علي مي زنيد که ريسمان به گردنش انداختند زنش راجلويش کتک زدند دخترش را بزور بردند. واقعا که متاسفم برات حضرت علي ما باحضرت علي شما فرق داره
حضرت علي شيعه:ترسو.بزدل.بيحيا.مظلوم.
حضرت علي اهل سنت:شجاع.اسدالله.باحيا باغيرت.مدافع حقوق مسلمانان.افتخار افرين
قضاوت با شماست
676 | bisetareh | Iran - Qom | ١٣:٥٤ - ١٤ اسفند ١٣٩٢ |
حسين محمدي
شما يک آيه بياور براي درست بودن حکومت غاصبانه عمر وابوبکر وعثمان!
آنها به چه حقي خليفه شدند؟
اينم جواب دندان شکن آقاي قرائتي به شما گمراهان در يک دقيقه اثبات تشيع از قرآن
تا وقتي پيامبر (صلي الله عليه و آله وسلم ) زنده بودند شيعه و سني نبود . رهبر همه پيامبر بود . بعد از پيامبر ما شيعيان فقه خودمان را از اهل بيت گرفتيم و اهل سنت از چهار تا عالم ديگه ، امام احمد حنبل ، ابو حنيفه ،امام مالک و امام شافعي هنوز يک دقيقه نشده
اولا : ما که فقه مان را از اهل بيت گرفتيم سه تا آيه داريم ، قرآن راجع به اهل بيت (عليهم السلام ) وقتي به کلمه اهل بيت که مي رسه مي فرمايد : يطهرکم تطهيرا ( احزاب ۳۳ ) يطهرکم يعني معصومند . هيچ کس نگفته يطهرکم مال ابو حنيفه و شافعي هست . نه شيعه گفته نه سني .
دوما : اهل بيت قرن اول هجري بودند ، اما چهار تا عالم سني يعني ابوحنيفه و شافعي و مالکي و امام احمد حنبل مال قرن دوم هجري بودند . اهل بيت يک قرن از اونها جلوتر بودند . قرآن مي فرمايد “و السابقون السابقون اولئک المقربون ” (واقعه ۱۰و۱۱)
سوما : تمام اهل بيت شهيد شدند ، يکي از علماء اهل سنت سيلي نخوردند . قرآن مي فرمايد : “فضل الله المجاهدين علي القاعدين اجرا عظيما ” (نساء ۹۵)
يک دقيقه من تموم شد .
ما شيعه هستيم بدليل اينکه :
يک: ما فقه مان را اهل بيت گرفتيم معصومند (يطهرکم تطهيرا )
دو : يک قرن جلوترند ( و السابقون السابقون )
سوم : همه ائمه شهيد شدند ( قتلوا في سبيل الله )
شما اهل سنت اگر مي توانيد يک آيه بياوريد که چرا دينت را از ابوحنيفه گرفتيد ؟
در همين سايت هم جواب شما داده شده
آيه . آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک...
براي جانشيني مولاي متقيان حضرت علي ع
آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة...
که ولايت حضرت علي در کنار پيامبر قرار داده شده
يه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم...
ه اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(ع) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(ع) به عنوان امام و جانشين پيامبر (ع) پرداخته است، بيش ار اندازه است .
آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين..
که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(ع) و اهل بيت پيامبر(ص) مي باشند.
جواب شما خيلي بيشتر از يک آيه است و آيات زيادي وجود دارد
ياعلي مدد
677 | منتظر مهدي | Iran - Tehran | ١٨:٤٣ - ١٤ اسفند ١٣٩٢ |
اون کسي که ميگه علي مرده دروغگو شما تو قران نخونديدکه خدا ميگه ولاتحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احيا ء عند ربهم يرزقون.
علي به خاطر فسادي که عمر ،عثمان و ابوبکر در جامعه اسلامي ايجاد کرد کشته شد.معاويه ملعون رو عثمان سر کار اورد.
عمر هم دروغگو بود اين آقا آيه صريح قران رو مبني بر جماع بين زن و مرد توي حج تمتع انکار کرد و اون رو حرام کرد (طواف نساء)شما قران نمي خوانيد؟
مگر شما نمي گوييد که صحابه حضرت رسول(ص)مانند ستارگان آسمان اند به هر کدام اقتدا کنيد هدايت مي شويد..جناب عثمان ابوذر يار صديق رسول خدارو بر شتر برهنه سوار کرد و با بدترين شرايط به شام تبعيدکرد که همين حزب الله لبنان از فرزندان اونا هستن.
عايشه اگه انسان خوبي بود پس چرا مقابل خليفه وقت قيام کرد و خون مسلمين رو در جنگ جمل به هدر داد.
جناب شافعي مي گه ابو هريره دروغگو ترين فرد بود ابو هريره 30هزار حديث جعلي وارد دين کرد .خانم عايشه يه زمان اعتراض مي کنه به ابو هريره و مي گه پيامبر کي چنين حديثي نقل کرد ما که نشنيديم.اون با گستاخي ميگه شما نعوذ بالله درحال عشق بازي با پيامبر بودين.لطفا پاسخ بدين.
اينکه گفتن يه ايه بيار که موافق مذهب شما باشه:اولا مذهب ما قران و سيره پيامبر و اهل بيت عليهم سلام.
ايه 55سوره مائده:«انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة و يوتون الزکاة و هم راکعون» اين آيه بعد قضيه بخشش امام علي درحين رکوع به فرد فقيري نازل شد.جهت اطلاع66نفر از مفسران و مورخان اهل سنت ازجمله:طبري ،رازي ،ثعلبي،قشيري ،خوارزمي ،ابن حچر و ابن کثير اين آيه را درباره حضرت علي (ع) مولاي مسلمين دانسته اند ايا شما سخن خدارا هم رد مي کنيد؟
ايه دوم:مائده 67: اگه تا حالا قران خونده باشيد مي بينيد که خداوند به پيامبر در اين آيه ميگه که اگر انچه را که به تو وحي شده بيان نکني رسالتت را انجام نداده اي اين آيه در روز غدير نازل شده و همه علماي اهل سنت تاييد مي کنن.و مي دانيم که در روز غدير مهم ترين سخن پيامبر اين بود:
من کنت مولاه...فهذا علي مولاه
اگه پيرو پيمبريت حرف پيامبر رو گوش کنين واگر نيستيد خدا هدايتتون کنه.
اعتقادات شيعه از کوه محکم تره اونقدر سستي در اعتقا دات اهل سنت هست که حدو اندازه نداره .
اگه کتاباي خودتون رو بخونيد متوجه مي شيد.
678 | درازهي | Iran - Zahedan | ١٣:٠٢ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
شهدا حيات برزخي دارند نه حيات دنيوي.اگر مثل ما زنده هستند چرا همسرانشان شوهر ميکنند؟چرااموالشان تقسيم ميشود؟
پس بر حضرت علي زکات واجب بوده؟به موقع پرداخت نکرده تا سائل آمده اينجا زکاتش راپرداخت کرده؟حتماسائل ديوانه بوده که سر نماز درخواست کمک کرده؟حضرت علي حتما حواسش نعوذبالله به نماز نبوده؟

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ حيات شهدا چيزي فراتر از حيات برزخي است زيرا اموات هم در برزخ حيات دارند اما خداوند شهدا را زنده مي داند پس حيات آنها از حيات برزخي فراتر است. و مساله ازدواج و مالکيت بر اموال مربوط به حيات دنيايي و مادي است که چنين حياتي را ما براي شهدا و اولياي الهي قائل نيستيم.

درخواست سائل هم از همه مسلمانان بوده که عده اي از آنها در حال نماز نبوده اند و درخواست سائل جواب نداده اند. شبهات مربوط به اين آيه در مقاله «بررسي تطبيقي شبهات آيه ولايت» بررسي شده است مراجعه نماييد.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
679 | محمدفضلي | Iran - Zahedan | ١٣:١١ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
سلام آقاي bisetareh
لطفا کامنت675 بنده راجواب بده انصافا.
680 | حسين محمدي | | ١٣:١٣ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
خداونداهمه مارا پيرو قران وپيامبر(ص)ومحب اهل بيت واصحاب پيامبر بگردان
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها