2024 April 20 - شنبه 01 ارديبهشت 1403
ظهور احمد الحسن يماني از اينترنت
کد مطلب: ١٤٤١ تاریخ انتشار: ٢٤ فروردين ١٣٩٢ تعداد بازدید: 38492
اخبار » عمومي
ظهور احمد الحسن يماني از اينترنت

احـمد الـحـسن يـمـانـي كه به ادعاي پيروانش يماني موعود و فـرزنـد امـام مـهدي است با اعلام ظهور خود در سيـزده سـال پـيـش، تـصميم گرفت تـا قيام خود را از شبكه هاي اجتمـاعي و تـالارهاي گفتگوي آنهم توسط انصارش آغاز كند!

فرقه يمانيه و پيروان شخصي موسوم به "احمد الحسن يماني" با تشكيل كمپين هايي به زبان هاي فارسي، انگليسي و عربي در شبكه هاي اجتماعي، مژده ظهور منجي را بشارت مي دادند كه طبق باور اين گروه يماني موعود و از فرزندان امام مهدي عجل الله تعالي فرجه شريف است.

فردي كه قيام خود را از محيط اينترنت و فضاي مجازي شروع كرد و منتظران ظهور را بسوي خود فرا مي خواند!

طبق گفته هاي پيروان احمد الحسن يماني، اين شخص قيام خود را 13 سال پيش بنابر دستور امام مهدي عجل الله تعالي فرجه شريف به فرزند خود يعني احمد الحسن (!) آغاز نموده است.

پيروان احمد الحسن با ورود يوزرهاي تازه وارد و براي بدست آوردن دل افراد با هر عقيده و ديني به اتاق هاي گفتگو وابسته به اين فرقه با ارسال متني شبيه به متن زير به استقبال او براي گرويدن به اين فرقه مي روند:

«سلام عليكم . همانا ظهور كرد منجي بشريت . سيد احمد الحسن عليه السلام وصي و فرستاده اي از جانب امام مهدي عليه السلام . يماني موعود براي شيعيان و همان مهدي كه در آخر الزمان به دنيا مي آيد نزد اهل سنت . و فرستاده اي از جانب عيسي مسيح عليه السلام و فرستاده اي از طرف حضرت الياس نبي عليه السلام !»

شيوه اي كه پيش از اين بهائيان از آن در تبليغ فرقه خود استفاده مي كردند، ابتدا دين آنها را سؤال مي كردند، اگر مسلمان بود مي گفتند: ميرزا حسينعلي نوري ملقب به بهاء پس از حضرت محمد ظهور كرده است و بهائيت به جز موارد جزئي در موارد فراواني با دين اسلام اشتراكاتي دارد.و به تبع اگر زرتشتي، يهودي، مسيحي يا … بهمين طرز و شيوه!

حال جاي پرسش است كه اين چگونه قيام زير زميني است كه تنها به شبكه هاي اجتماعي نظير فيس بوك و اتاق هاي گفتگوي اينترنتي و بعضاً پخش جزواتي در شهرهاي عمدتاً شيعه نشين محدود مي شود!؟

جداي از گذشت مدت زيادي از ادعاي اين فرد مبني بر قيام و ناديده گرفتن رواياتي كه قيام يماني و خراساني و نيز خروج سفياني را در سال واحدي مي داند، سر در آوردن يماني از شهر بصره و متولد شدن او در عراق مطلب ديگري است كه شخص به اصطلاح (!) امام و منجي و احياناً اربابان پشت پرده او، بدان نينديشيده بودند و يا اينكه مصلحت را بر انتخاب عراق براي شروع اين كار مي دانستند. از سويي اين كشور را كانون حوادث قرار دهند و به تقابل با فرهنگ غالب شيعي و مراجع عظام تقليد شيعه و قدرت معنوي آنها برآيند و از سويي ديگر همسايگي اين كشور با كشورهايي كه اكثريت جمعيّت آن را شيعيان دوازده امامي تشكيل مي دهند، تا بنوعي آنها را جذب خود نموده و با انشعاب گروهي از شيعيان روند فرقه سازي اجانب و استعمارگران تداوم پيدا كند.

اگر كهنه ي آلوده به تزوير و يادگاري هاي شوم استعمار در دو قرن اخير با ايجاد فرقه بهائيت و وهابيت در روزگار حاضر نخ نما و پوسيده شده باشد، روند فرقه سازي استعمار ادامه خواهد داشت و اين ما هستيم كه با ذكاوت و هوشياريمان مي بايست از تله ها ي مُهلك شكار، جان سالم به در بريم.

در غير اينصورت سرانجاممان پيروان فرقه هاي نامبرده و ديگر فرقه هاي دست ساز اجانب است كه ندانسته و ناخواسته گرفتار دام آراسته به گل و بظاهر موجّه آنها شدند.

وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنكُمْ جِبِلًّا كَثِيرًا أَفَلَمْ تَكُونُوا تَعْقِلُونَ

و [او] گروهي انبوه از ميان شما را سخت گمراه كرد آيا تعقل نمي كرديد؟

سوره يس،آيه62

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِكُمْ لاَ يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ
اي كساني كه ايمان آورده ايد از غير خودتان [دوست و] همراز مگيريد [آنان] از هيچ نابكاري در حق شما كوتاهي نمي ورزند آرزو دارند كه در رنج بيفتيد دشمني از لحن و سخنشان آشكار است و آنچه سينه هايشان نهان مي دارد بزرگتر است در حقيقت ما نشانه ها[ي دشمني آنان] را براي شما بيان كرديم اگر تعقل كنيد.

سوره آل عمران، آيه 118

روزگاري فرقه هايي نظير وهابيت، شيخيه، بابيت و بهائيت بود و امروز فرقه هايي نظير يمانيه كه نسخه اش را براي ما پيچيده اند، خداوند فردا را به خير بگذراند…!


منبع: اسلام پرس



Share
1 | بيدابادي | | ١٣:١٢ - ٢٨ فروردين ١٣٩٢ |
باسلام درخواست عضويت در سايت را دارم

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ شما مي توانيد با عضويت در خبر نامه كه بالاتر از قسمت آمار سايت قرار دارد عضو اين سايت شويد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
2 | عاشق اميرالمومنين علي | | ١٣:٢٨ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٢ |
با سلام؛
از شما عزيزان خواهشمندم يک مقاله ي مفصل درباره رد اين «احمد الحسن» بنويسيد.
جزواتي در بين طلاب حوزه علميه مشهد منتشر شده و حتي بعضي طلبه ها به او گرايش پيدا کردند. حالا واي به حال مردم عوام!
در مورد مباهله ها و مناظراتي که شايع شده او و طرفدارانش داشته اند هم مطلب بنويسيد.
با تشكر
3 | اون يكي | | ١١:٥٢ - ٢٠ شهریور ١٣٩٢ |
اوضاع مشهد خيلي خرابه ... من چند روز پيش با يکي از بچه هاي دانشگاه فردوسي مشهد صحبت کردم . بدجوري جذب اين آقا شدن
4 | محب حيدر | | ٠٨:٣٨ - ١٨ آذر ١٣٩٢ |
اين آقا اولا خودش هم نميداند چه ميگويد از طرفي ميگويد من سيدم پس بايد حجازي باشد از طرفي ميگويد من يماني هستم پس از اهل يمن است از طرفي متولد بصره است
بله اگر ميگفت من تهامه اي هستم باز با سيادتش قابل جمع بود چون به شمال عربستان و جنوب يمن تهامه گويند
ازطرفي مگر پسر امام زمان نيازي به دانشگاه و مدرك دارد خوب همان پدرش علم مهندسي را به او ميداد تا نيازي به فارغ التحصيلي از دانشگاه بصره نباشد (يا بقيةالله خدا صبرتان دهد با اين هتك حرمت هايي كه به شما روا ميدارند)
در كافي شريف در كتاب الحجة از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه اگر يماني را هم درك كرديد باز هم جانتان را براي صاحب اين امر نگهداريد
تمام آن رواياتي را كه آورده مرحوم علامه بزرگوار مجلسي در بحار در ذيل آن روايات توضيح داده وهمچنين حضرت آيت الله سند
اين مباهله اي را هم كه مريدانش ادعاي آن را دارند بر فرض محال كه درست باشد حلش خيلي واضح است وآن اينكه اگر قرار باشد هر كه مي ايد و ادعايي ميكند مراجع ما بروند با آنها مباهته كنند كه ثانيه اي وقت خالي برايشان نميماند و دين هم در جا ميزند و اگر ما آنها را عالم ديني ميدانيم پس بايد به حرف ايشان گوش فرا دهيم
1 |عبدالعلی||٠٤:٣٩ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٤ |
3
 
1
با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از مسولان محترم سایت
یکی از اساتید مهدویت بحث تقریبا مفصل و جذابی رو در باره یمانی و جایگاه اون ارایه کردند که لینک فایلهاشون رو میگذارم که اگر دوستان تمایل داشتند استفاده کنند.
خیلی ممنون
التماس دعا
https://www.4shared.com/mp3/WDgSxZHJce/Yamani_1__wwwalmahdyoonorg_.html
https://www.4shared.com/mp3/NiSB0M9Aba/Yamani_2__wwwalmahdyoonorg.html
https://www.4shared.com/mp3/NjjnDYjvce/Yamani_3__wwwalmahdyoonorg.html
https://www.4shared.com/mp3/TbOZNiC3ce/Yamani_4.html
5 | محب حيدر | | ١٩:٥٢ - ٢٥ آذر ١٣٩٢ |
نميدانم آنهايي که اورا حجة بعد از امام زمان ميدانند آيا اصلا فکر کرده اند که چرا اولا او چرا لباسش مثل به ادعاي خودش اجدادش نيست و با کت شلوار ميچرخه
ثانيا حجةبعد از امام قبل از امام چيکار ميکنه
ثالثا کجا اومده که يماني اسمش احمده
رابعا کجا اومده يماني پسر امام زمانه
ووو.....هزار و يک دليل ديگه که با کمي فکر و فقط ورق زدن کتب روايي چه برسد به تامل در انها به زهن ميرسد
6 | رضا قوچاني | | ١١:١٣ - ٠٦ دي ١٣٩٢ |
آقا اوضاع خيلي خرابه ما بايد به کي بگيم که اي مساله رو جدي بگيرن!!؟توي شهر تهران اين ها جلسات و کلاس هاي درس و بحث و نماز جمعه و.... برگزار ميکنند.متاسفانه توي ؟؟؟هم عده اي از؟؟؟ فريب ايشان رو خوردن!
7 | باران | | ١٥:٥٥ - ١١ دي ١٣٩٢ |
از طرفداران اين آقا در مسير نجف به کربلا در اربعين حسيني حجله اي داشتند که به بهانه چاي ايراني به زائران .آنها را به داخل حجله دعوت ميکردند و براي بيعت با ايشان دعوت ميکردند و که يکي از دوستان ما هم در اين مراسم شرکت داشتند و شاهد ماجرا بوده اند
8 | ماجد | | ١٢:٤٦ - ٢٥ دي ١٣٩٢ |
سلام به همه يكي از دوستان گفته بود مقاله اي در رد اون بنويسن سايت امام منجي دات اي آر اين مقاله رو نوشته با موضوع ظهور يماني موعود فراتر از يك شايعه در سه بخش نوشته ميتونيد مراجعه كنيد البته ايت الله كوراني هم كتابي در اين مورد نوشتن به نام دجال بصره البته من تا حالا كتاب فارسي اينو پيدا نكردم .
9 | شيخ ابجد رضي الله عنه | | ١٨:٢١ - ٠٩ شهریور ١٣٩٣ |
در مسنجر پالتک هر شب برنامه دارن از 8شب تا 2 شب ولي جديدا صبح ها هم اضافه شده
به هرحال وقت فراواني دارن مي زارن جديدا شبکه تلويزيوني عربي زدن و ميخوان به زودي فارسي هم راه بندازن بعد از اين که شبکه بزنن ديگه ميشن شبيه به ملازاده يعني مردم راحت تر از اينا خبردار مي شن
خيلي بايد دقت کنيم
10 | باقرسواري | | ١٤:٤٩ - ٢٢ شهریور ١٣٩٣ |
از وبلاگ ما که در نقد جريان احمدحسن است بازديد بفرماييد.
http://kh-almahdi.blogfa.com
11 | رضا كاوياني | | ٠٨:٤٢ - ٢٥ شهریور ١٣٩٣ |
هر دم از اين باغ بري ميرسد.
اين ديگه از کجا سر درآورد مثل قارچ؟بي خبريم از دنيا.
عجب گرفتاري شديم.
هوار..................
12 | سيده بهجت سبحان | | ٠٩:١٨ - ٢٤ مهر ١٣٩٣ |
سلام من دوست دارم تو يکي از جلساتش باشم تازه ديشب ازش فهميدم ما الان توتاريخي گيرکرديم ک نياز به امام داريم آقا جون بزرگوارما خودت دستي رو سرمون بکش
13 | محمد طاها قويدل | | ١٩:٥٤ - ٢٧ مهر ١٣٩٣ |
سامري شخصي بود که زمان غيبت حضرت موسي (ع) مردم را به گوساله پرستي دعوت کرد مردم ساده لوح هم با وجود هارون (برادر موسي) گول سامري رو خورده و گوساله پرست شدند.
بهوش باشيد احمدالحسن نيز سامري اي است که از غيبت امام زمان(ع) سوء استفاده کرده و با وجود علماء و فقيهاني که به فرموده امام زمان (ع) نائبان آن حضرت هستند قصد گمراه کردن و انحراف مردم رو داره
14 | علي | | ٢١:٤٢ - ٢٤ آبان ١٣٩٣ |
آيا ميدانيد چرا عکسي از او منتشر نميشه؟
به خاطر اينکه اگه يه وقت به هلاکت برسه يا سرش به سنگ بخوره و از اين ادعا برگرده بحث به کلي برچيده ميشه عکسهاي موجود در اينترنت رو هم تکذيب مي کنند تا بتوانند تا مدت زيادي افراد بيشتري رو گمراه کنند و بعدش هم بگويند امام ما در غيبت به سر مي بره و ...
15 | علي | | ١٠:٠٥ - ٠٧ آذر ١٣٩٣ |
با يکيشون دارم ميپرم با کمک خدا خار خفيفش ميکنم
16 | علي | | ٢١:٣٧ - ١٥ آذر ١٣٩٣ |
من هم خواب ديدم احمدالحسن کذابه و هم استخاره گرفتم بد اومد پس من چطور ايمان بيارم؟
1 |حسین||٠٢:٠٤ - ٢٨ آبان ١٣٩٦ |
1
 
5
تو دیگه راهی نداری جز اینکه تاس بندازی.مرد حسابی این حرفا چیه.هرروز میخواد یکی ادعا کنه.تو هرروز میخوای استخاره بگیری!!
17 | محمد | | ٢٣:٢٢ - ٢١ دي ١٣٩٣ |
براى اگاهى بيشتر به سايت مصاف از دكتر رايفى پور مراجعه بفرماييد ايشون يه سخنرانى مفصل در مورد اين فرد كذاب دارند.
18 | حامد | | ٢٠:٢٢ - ٠٨ بهمن ١٣٩٣ |
واقعا ديگه بايد خجالت بکشن کسانيکه ميخوان به اسم دين اعتقاداتتممون رو زير سوال ببرن ولي بازم دم جوونامون گرم ايشالا اگه خدا کمک کنه اينام مث داعش نابود ومث بهاييا منفور ميشن اللهم صل علي محمد وآل محمدوعجل فرجهم
19 | مجتبی | | ١٧:١١ - ٢٧ آذر ١٣٩٤ |
با سلام.
آیا آخرین نامه امام زمان به آخرین نائبشان٬ جناب على بن محمد سمرى که در آن تکذیب ادعای مشاهده ی امام زمان بیان شده است٬ از لحاظ سند معتبر است؟
ممنون.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
صحت سندي اين روايت در نزد بزرگان مورد اختلاف است برخي آن را بخاطر حسن بن أحمد المكتَّب که راوي اين توقيع است، ضعيف دانسته و گفته اند او توثيق ندارد اما برخي روايت را بخاطر اينکه شيخ صدوق بر او ترحم کرده و رحمه الله گفته معتبر مي دانند
همچناکه علامه خويي او را از مشايخ صدوق دانسته و گويد: شيخ صدوق بر او ترحم کرده است
الحسن بن أحمد المكتب :
أبو محمد ، من مشايخ الصدوق - قدس سره - ترحم عليه ، كمال الدين ،
الباب 49 ، الحديث 41 .
معجم رجال الحديث، ج5، ص272
بخاطر همين برخي از محققين مانند آيت الله کوراني روايت را معتبر دانسته اند:
ويكفي لصحة هذا الحديث أن الصدوق « رحمه الله » رواه بواسطة واحدة عن السمري « رحمه الله » ، وهو الحسن بن أحمد المكتَّب « رحمه الله » الذي يروي عنه بإجلال ويترضى عنه في كتبه . قال في لسان الميزان : 2 / 271 : ( قال علي بن الحكم في مشايخ الشيعة ، كان مقيماً بقم ، وله كتاب في الفرائض أجاد فيه ، وأخذ عنه أبو جعفر محمد بن علي بن بابويه وكان يعظمه ) . انتهى .
الشيخ علي الكوراني العاملي، المعجم الموضوعي لأحاديث الإمام المهدي ( عج ) ص1051
اما صاحب النجم الثاقب روايت را ضعيف دانسته و گويد:هذا الخبر ضعيف
النجم الثاقب، ميرزا حسين النوري الطبرسي، ج2 ص404
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
20 | احمد خادم المهدی | | ٠١:٢٣ - ٢٨ آذر ١٣٩٤ |
الهم صل علي محمد و آل محمد الامة والمهدیین و سلم تسلیما کثیرا
سلام علیکم و رحمة الله از این سایت متعلق به هر کسی کمال تشکر را داریم که دعوت حقه ی یمانی آل محمد ع را منتشر و تبلیغ میکند جزاکم الله خیرا .


پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
هدف از پخش اين خبر جهت آگاه کردن بينندگان است تا بدانند که فرقه جديد و گمراهي به نام احمد الحسن وجود دارد که دارد تبليغ مي کنند اين را از اين جهت گذاشتيم که در آخر نيز نقدي کوتاه نيز آمده است
در ضمن اگر واقعا شما اين شخص را وصي مي دانيد اول برويد مطالبي را که در خصوص خدا و نبي بودن خود مطرح شده را بخوانيد و تحقيق کنيد و پاسخ بدهيد؟!!
اين تناقضات را درست کنيد بعد با چشم باز به دنبال حقيقت باشيد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
1 |عباس||٠١:٠١ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٧ |
0
 
1
نفست حقه
21 | احمد خادم المهدی | | ٠٠:٥٨ - ٢٩ آذر ١٣٩٤ |
سيد احمد الحسن الیمانی ع به عنوان وصی وجانشین امام مهدی ع حقانیت خویش را آنچنان که رسول خدا ص واهل بیت ع بیش از هزار سال پیش برای ما به عنوان شیعیان آخرالزمان تبیان کرده اند روشن ساخته اند ، ایشان دقیقا طبق کلام اهل بیت ع با احتجاج بر وصیت شریف حضرت رسول ص حقانیت خویش را ثابت میکنند ، سید احمد الحسن الیمانی ع آنطوری که قرآن کریم قانون شناخت حجت خداوند را عرضه کرده است حقانیت خویش را ثابت میکنند یعنی : نص و نصب و اقرار به حاکمیت الهی .
پس بر شخص طالب حق واجب است که برای تحقیق در امر وصی و رسول امام مهدی ع چشم خویش را باز کند و به تنها مرجع و منبع شناخت حجت خداوند یعنی ثقلین رجوع کند و بدون شک امام مهدی ع و فرستاده ی ایشان نیازمند تاییدات اشخاص مدعی دیانت و زعامت نیست ، و باز هم بدون شک با پرداختن به شبهات حقی آشکار نخواهد شد که اگر اینگونه بود تا الان بیش از هزار و چهارصد سال است که اصحاب سقیفه در حال طرح شبهات بر علیه اصلی از دین یعنی ولایت هستند .
راه مشخص است آنطوری که اهل بیت ع میفرمایند :
عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الْمُتَوَثِّبُ عَلَى هَذَا الْأَمْرِ الْمُدَّعِي لَهُ مَا الْحُجَّةُ عَلَيْه . فَقَالَ ثَلَاثَةٌ مِنَ الْحُجَّةِ لَمْ تَجْتَمِعْ فِي أَحَدٍ إِلَّا كَانَ صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ أَنْ يَكُونَ أَوْلَى النَّاسِ بِمَنْ كَانَ قَبْلَهُ وَ يَكُونَ عِنْدَهُ السِّلَاحُ وَ يَكُونَ صَاحِبَ‏ الْوَصِيَّةِ الظَّاهِرَة.
عبدالعلی گوید : به امام صادق ع عرض کردم حجت برما درمیان مدعیان دروغین برای (شناخت ) صاحب این امر چیست ؟ پس امام ع فرمودند: سه نشانه حجت است که در هیچ کس جز او جمع نمیشود ،آن که، این صاحب الامر نزدیکترین مردم به کسی است که قبل از اوست میباشد و در نزد او سلاح رسول خدا ص میباشد ، و او صاحب وصیتی آشکار و روشن است.
الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص284و ص709- الامامة والتبصره النص 138- اثبات الوصیه ص 184-الخصال ج1ص 117-

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
اين روايتي که شما به آن براي وصايت احمد الحسن استناد مي کنيد، چه ربطي به وصيت دارد اين روايت در حقيقت در خصوص کساني است که ادعاي امامت مي کنند لذا امام صادق عليه السلام سه نشانه را ذکر کرد که هر کس اين نشانه را داشته باشد امام است يکي نيز همان داشتن سلاح پيامبر است در اين صورت اگر واقعا احمد شما داراي سلاح پيامبر است چرا نمي آيد براي حقانيت خود آن سلاح را نشان بدهد؟!!
هر چند جریان مدعی یمانی در توجیه این اشکال که یمانی موعود با سلاح رسول الله می آید پاسخ می دهند که سلاح یمانی موعود علم وی است و ایشان داری علم پیامبر اکرم می باشد .
اما در روايات به صورت صريح آمده است که علم غیر از سلاح می باشد اشاره می کنیم
فقال: إن رسول الله صلى الله علیه وآله لما قبض ورث علی علیه السلام علمه وسلاحه...پس گفت هنگامی که رسول خدا صلي الله عليه و آله از ذنيا رفت، امام علی علیه السلام علم وسلاح رسول خدا رو به ارث برد.
الکافی ج1 ص 235 باب ما عند الائمة من سلاح رسول الله صلى الله علیه وآله ومتاعه ح7
يا در روايت ديگر آمده است:
أبا عبدالله علیه السلام یقول: إنما مثل السلاح فینا مثل التابوت فی بنی إسرائیل، حیثما دار التابوت دار الملك، فأینما دار السلاح فینا دار العلم.
ترجمه : امام صادق علیه السلام می فرماید : همانا مثل سلاح در ما ، همان مثل تابوت در بنی اسرائیل می باشد چرا که تابوت هرجا برود ملک نیز بعد از آن به انجا می رود ، پس هر کجا که سلاح رسول خدا برود (یعنی سلاح پیش هر کس باشد) پس علم بعد از آن به انجا خواهد رفت ( یعنی امامت برای آن شخص می باشد ).
الکافی ج1 ص238 ح2
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
1 |مهدی||٠٨:١١ - ٠٥ آبان ١٣٩٧ |
0
 
2

السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه

تو حدیثی که گفته شده سه نشانه حجت است :
# ما میدونیم علم امام مثل پیامبر الاهیه..تو نشانه اول میتونیم صفات زیادی رو بذاریم و بررسی کنیم ...رفتار ، گفتار و کردارش به قبلی نزدیک باشه ، حتی علمش رو هم میشه اینجا جا داد ... اگه سلاح پیامبر علمه ، چه نیازی به نشانه دوم هست!
# نشانه سوم ادامه داره (که ناقص میذارن )

تو حدیثی که توش تابوت هست ، حدیثی رو میگن که آخرش با انتقال غلط معنی تموم بشه.....آیا سلاح از علم جداست(یعنی فرقی دارند) ؟ امام رضا ع فرمود : خیر

آیا سیاست از دیانت جداست؟ سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما...سيره و روش پیامبر نشون میده دين از سياست جدا نيست ولی یه معنی رو نمیدن.....سلاح پیامبر و علم ممکنه به هم ارتباطی داشته باشه ، ولی دلیلی نیست یه معنی رو بده
22 | علیرضا | | ٠٢:٠٧ - ٢٩ آذر ١٣٩٤ |
عجیبه چرا اینقد داره دعوتتش داره میپیچه و جلوشو نمیگیرن چرا زندانیش نمیکنن ؟
تو دانشگاه اصفهانم یه گروه دارن
خدا به خیر کنه
1 |زهرا||٢١:٣٣ - ٠٨ مرداد ١٤٠٢ |
0
 
0
دوست عزیز تعجب نکنید دعوت یمانی باید تو کل دنیا بپیچه و صداش به گوش همه برسه تا حجت بر همه تموم بشه بعد قیام اتفاق بیفته
پاسخ:
 با سلام
صدای شیطان و دعوت دجال هم در عالم می پیچد.
عجیب این است که احمد اسماعیل گاطع استدلال می کند که من مهدی بعد از امام زمان صلوات الله علیه هستم؛ اما به خاطر عجله ای که داشتم و یا فراموشی که به من دست داده بود، اشتباهی قبل از امام زمان صلوات الله علیه ظهور کردم.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
23 | داریوش | | ١٣:٢٠ - ٠٨ فروردين ١٣٩٥ |
سلام و خدا قوت
یک سوال رجالی داشتم خدمتتون.
شخصی هست به نام علی بن محمد قتیبه که از جمله ی راویان کتاب الغیبه مرحوم شیخ طوسی ست.
ظاهراً راجع به این شخص در کتب رجالی مدح و قدحی وجود ندارد و به همین دلیل او را نمی توان پذیرفت ولی آیت الله شبیری زنجانی طبق مبانی خودشان او را پذیرفته اند.
سوال این است که آیت الله شبیری زنجانی طبق کدام مبانی ایشان را پذیرفته اند؟
نظر شما چیست؟
با توجه به اینکه پذیرش یا عدم پذیرش او در روایات مربوط به یمانی تعیین کننده است.
سپاسگزارم

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
آيت الله شبيري در کتاب نکاح خود در خصوص توثيق علي بن محمد قتيبه چنين مي فرمايد:
براى اثبات وثاقت ابن قتيبه ادله چندى مى‌توان ذكر كرد.
دليل اول: نجاشى درباره وى مى‌گويد: على بن محمّد بن قتيبه النيشابورى عليه اعتمد أبو عمر و الكشى فى كتاب الرجال أبو الحسن صاحب الفضل بن شاذان و‌رواية كتبه‌ ان قلت: مجرد اعتماد كشى بر كسى دليل بر وثاقت وى نيست چه شايد وى به اصالة العداله قائل باشد.
قلت: ما كرار گفته‌ايم كه بر خلاف گفته مرحوم آقاى خوئى غالب قدماء به اصالة العداله قائل نبوده‌اند و هيچ يك از شواهدى كه ايشان براى اين گفته ذكر كرده‌اند صحيح نيست.
آرى جماعت اندكى در ميان قدماء بوده‌اند كه بر مراسيل اعتماد مى‌كرده‌اند كه به عنوان يك استثناء از روش متعارف قدماء تلقى مى‌گردند.
ان قلت: كشى خود از كسانى است كه بر خلاف روش متعارف قدماء از ضعفاء بسيار روايت مى‌كرده است، چنانچه نجاشى در ترجمه وى بدان تصريح كرده است.
قلت: نجاشى درباره وى گفته است: روى عن الضعفاء كثيراً، ولى نگفته است كه" اعتماد على الضعفاء كثيراً" بنابراين مجرد روايت بسيار كشى از ضعفاء سبب نمى‌گردد كه ما به اعتماد وى بر كسى استناد نكنيم، بنابراين كلام نجاشى درباره على بن محمّد بن قتيبه و اعتماد كشى بر وى، دليل بر وثاقت اوست.
اين نهايت تقريبى است كه براى اين دليل مى‌توان ذكر كرد.
ولى اين تقريب ناتمام است، زيرا نجاشى از كجا دريافته است كه كشى در كتاب رجال خود بر على بن محمّد بن قتيبه اعتماد ورزيده است؟، آيا جز اين است كه روايت بسيار كشى را از على بن محمّد بن قتيبه در كتاب رجال ديده، و از اين روايت بسيار اعتماد كشى را نتيجه گرفته است؟ خلاصه روايت بسيار در نزد قدماء مساوق با اعتماد است، در نتيجه اگر كسى روايت بسيار از ضعفاء داشته باشد ديگر بر اعتماد وى هم نمى‌توان اعتماد كرد، زيرا معناى روايت بسيار وى از ضعفاء يا اين است كه وى قائل به اصالة العداله بوده، در نتيجه افراد ديگر كه به چنين?مبنايى قائل نيستند نمى‌توانند بر قول وى اعتماد كنند، يا اين كه شخص در تشخيص بسيار خطا دارد، آدم خوش‌باورى است و بيش از حد متعارف به روات حسن ظن داشته در نتيجه افراد ضعيف را صحيح دانسته و بر آنها اعتماد كرده است، در اين صورت‌ هم كشى، شخص ضابطى نبوده و بنابراين قولش محبّت نيست.
به هرحال از كلام نجاشى در مورد كشى مى‌فهميم كه وى با افراد متعارف در شيوه حديثى تفاوت داشته بنابراين نمى‌توان از اعتماد وى بر على بن محمّد بن قتيبه وثاقت وى را نتيجه گرفت.
دليل دوم: شيخ صدوق روايت مفصلى را در باره اصول و فروع دين اسلام از عبد الواحد بن محمّد بن عبدوس از على بن محمّد بن قتيبه از فضل بن شاذان از امام رضا عليه السلام نقل كرده سپس به نقل ديگر روايت از طريق حمزة بن محمّد علوى به اسناد خود از فضل بن شاذان اشاره كرده و پس از ذكر اختلافات اين نقل با نقل قبل مى‌افزايد: و حديث عبد الواحد بن محمّد بن عبدوس رضى الله عنه عندي اصحّ و لا قوة الا بالله.
از اين جمله صحت روايت عبد الواحد و در نتيجه وثاقت روات وى از جمله على بن محمّد بن قتيبه استفاده مى‌شود، صدوق در امر حديث همچون شيخ خود ابن وليد بسيار سختگير بوده‌اند و به اصالة العداله قائل نبوده است. در توضيح اين دليل ذكر اين نكته لازم است كه استناد ما در اين دليل به كلمه" اصحّ" به عنوان افعل تفضيل و دلالت آن بر ثبوت مبدأ در مفضل و مفضل عليه نيست، چه سابقاً گفته‌ايم كه در افعل تفضيل صدق مبدأ به قول مطلق در طرفين شرط نيست، بنابراين از اصح استفاده نمى‌شود كه در دو طريق بتوان كلمه صحيح را (بدون قيد) اطلاق كر?، همچنانكه از اوثق، ثقه بودن هر دو طرف استفاده نمى‌شود.
استناد ما در اين دليل ظهور كلام صدوق در معتمد دانستن اين نقل مى‌باشد، از لحن عبارت وى بر مى‌آيد كه نقل عبد الواحد در نزد وى صحيح و معتبر است.
ولى اين استدلال هم ناتمام بنظر مى‌رسد چه صحيح در كلام قدماء همچون اصطلاح متأخران تنها به اعتبار روايت از جهت حالات راويان دانسته نيست، بلكه صحيح در كلام قدماء «* و السلام*»‌
زنجانى، سيد موسى شبيرى، ،كتاب نكاح (زنجانى)، ج‌8، ص: 2549الي 2552، مؤسسه پژوهشى راى‌پرداز، قم - ايران، اول، 1419 ه‍ ق
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
24 | زهره | | ٢٣:١٦ - ١٥ خرداد ١٣٩٦ |
یعنی 4 تا روایت پیدا کرده هی حول همونها حرف میزنه این که منم بلدم تاره بهتر از اون.نه دلیل خاصی نه برهانی.نه حداقل میگه چه غلطی میخواد بکنه این همه آدم رو داره منحرف میکنه .آدما اینجور مواقع حداقل نباید بپرسن بیا تو که اینقدر خوبی عکسی از خودت بذار با چهار تا عالم مباحثه کن.و...اصلا امام چه احتیاجی به تو دارن؟امام به فرمان خدا در غیبت هستن تو اگه میخوای زمینه ساز امام بشی چرا مخفی شدی آخه؟خخخ.]چه ادعایی هم داره وصی سیزدهم به حق چیزهای نشنیده.کتابها و تاریخ شیعه رو زیر رو کنی همچین چیزی نمی بینی.
25 | رضا | | ٠٢:٠٩ - ٠٨ تير ١٣٩٦ |
سلام خسته نباشید مسولین محترم حوزهای علمیه شما اگه دارین درس به نفرات میدهین این نیست همه مردم درست گرفتن شما به دادمردم شادگان استان خوزستان برسین که همه سنی یمانی شدن چون کسی نیست تو این روستا اومده ازشماها راه درست بهشون گفته روستای بوزی که از دین خودشون دارن خارج میشوان چون گروهای ایمانی داره کار خودش انجام میده شما دارین درست میدهین درست کارخودتون درسه ولی هم به این مردم برسین بعد همه داعشی یمانی سنی هر مذهبی داره میشه مقصر خودتون میشین
26 | احمدیم | | ١٩:٥٥ - ١٤ شهریور ١٣٩٦ |
الهی به فدای غربتت مسلم زمانم... یا احمد الحسن
به کوری چشم دشمنان دعوت مبارک یمانی آل محمد.. کم کم نامت جهانی میشود مولای من

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
شما با کدام معیاری ادعای دعوت یمانی می کنید!!! مگر در روایات در خصوص علائم ظهور و مدعیان دروغین ملاکی معرفی نشده است! مگر در روایات ندای آسمانی در ماه رمضان، به عنوان نشانه معجزه آسا نقل نشده است چطور قبل از این ندا یمانی ظهور کرده است؟!!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
27 | اسماعیل | | ١٦:٤٧ - ٠٨ مهر ١٣٩٦ |
سلام دوستان
یکی از مشکلات کسانی که به این شخص گرویدند اینه که به اصطلاح دلی ایمان می آورند و بعد از ایمان حاضر به شنیدن صدای نقد و مخالفت نیستند. بنده یکی از دوستانم که به این گروه پیوسته برای هدایت من توضیحاتی داد و وقتی من ازش خاستم که جواب و انتقاد های من را با یکی از این شبکه ها دریافت کنه ، به صراحت گفت چون ممکنه حرف های تو موجب گمراهی و نقض ایمانم بشه بهشون گوش نمی کنم و نمی خوانم.
منطقی هم هست چرا که اگه کسی با منطق باشه پس از تحقیق به این گروه می پیونده ولی شما ملاحظه می کنید که اکثر پیروان ایشون دلی ایمان آوردند.
مواظب دلها مون باشیم .
28 | الی طریق کربلا | | ١٢:٥٢ - ١٣ مهر ١٣٩٦ |
ظهور یمانی باید بعد از خروج سفیانی خراسانی باشد
این مطالب کذب است
29 | احمد | | ٠٨:٢٨ - ٠٥ آذر ١٣٩٦ |
حسب و نسب این مردک ادعایی چیه؟اول شما ثابت کنید امام زمان فرزند دارد بعد ادعا کنید وی فرزند امام زمان است.یمانی یمنی است نه اهل بصره با لباس کت و شلواری.اگر ظهور کرده می خواهد چه غلطی بکند می خواهد با کی بجنگه؟چه هدفی داره؟این که یه عده طلبه شاسقول بهش ایمان اوردن دلیل بر حقانیتش میست بدختن این طلبه های ساده لوح که به چنین افرادی ایمان میارن.بگو ننت کیه بابات کیه؟ بعد بهش ایمان بیارید.این مردک احمدالحسن قرآن بلد نیست درست بخونه؟؟؟
30 | لبیک یا احمدالحسن | | ٠٥:٢٠ - ٠٧ خرداد ١٣٩٧ |
11
 
5
پاسخ نظر
سلام علیکم شما چرا حاضر نیستید ادله سیداحمدالحسن رو مطالعه کنید ولله تمام عقیدتان در رابطه با ظهور اشتباه است مگر نمیدانید امام باقر ع فرمودند : ولله شما چیزی در مورد ظهور نمیدانید تا اینکه صاحب این امر خودش بر شما احتجاج کند و شما را از اسرار ظهور اگاه کند...مگر سید احمدالحسن با چیزی غیر از ثقلین امده ؟مگر با راهی غیر از انبیا و اوصیا امده؟و امروز سیداحمدالحسن تمام حقایق ظهور را بر ما اشکار کرده تمام تناقضات تمام پازل ها الان به جواب صحیح رسیده. نصیحت برادرانه میکنم هدایت را از خدا و اهل بیت بخواهید نه از غیر معصوم
1 |صالح||٠١:٣٦ - ١٤ مرداد ١٣٩٧ |
3
 
13
خفه شو مردک ،شما کافرید و میخواهید ایمان شیعه را ستت کنید ،امام زمان هیچ فرستاده ای ندارد،وقتی ظهور کند نیاز به تحقیق و دعوت نیست تمام افراد کر کور لال در تمام دنیا متوجه میشن چه برسه به افراد سالم ،چیه داعش شکست خورده ،دارید فرقه جدید میسازید
2 |نقوی||٠٤:٤٥ - ١١ بهمن ١٤٠١ |
1
 
0
ما ھمہ ادلہ اش خوندیم ھیچی ندارد جزء دروغ فرزند امام زمان را می کند حال آنکہ خودتان قبول می کنی از نسل 4 است امام 1400 سال غیبت کردہ این اگر از نسل 4 باشد چطور در این زمان کم تر از 30 سال متولد شدہ خندہ تان نمی گیرد با ادعائ مذخرفتان؟؟
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها