نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
زن حائض مي تواند قرآن را لمس كند و به مسجد برود!
کد مطلب: 3282 تاریخ انتشار: 16 خرداد 1389 تعداد بازدید: 34270
اخبار » عمومي
زن حائض مي تواند قرآن را لمس كند و به مسجد برود!

تا پيش از اين نيز برخي از علماي اهل سنت حضور زنان حائض در مساجد را بدون اشكال مي دانسته اند؛ اما جرأت بيان آن به خاطر ناتواني در مواجهه با سيل انتقادها را نداشته اند!



به گزارش شيعه آنلاين، در رقابت ميان چهره هاي سرشناس وهابي براي صدور فتاواي عجيب و بعضا مخالف شرع، يكي ديگر از اين وهابييون از قافله جا نمانده و جديدترين فتاوايي كه عملا با دين ضديت دارد را صادر كرده است!

دكتر «سعود الفنيسان» رئيس سابق دانشكده "شريعت" در دانشگاه علوم اسلامي «امام محمد بن سعود» رياض، در جديدترين فتواي مخالف شرع خود گفت: لمس كردن قرآن كريم براي زن حائض اشكالي ندارد و به نظرم آنگونه كه برخي مي گويند، در اين مسأله ايرادي نمي بينم!

«الفنيسان» در گفتگو با روزنامه عكاظ چاپ جده افزود: حديثي در سنت وجود دارد كه از طرف "ترمذي" نقل شده و مي گويد زن حائض و مرد جنب نبايد به مصحف كريم دست بزنند؛ اين حديث ضعيف السند است؛ چرا كه ترمذي در نقل احاديث غيرموثق سابقه طولاني دارد!

«سعود الفنيسان» در توجيه فتواي خود گفت: از پيامبر اكرم (ص) حديثي نقل شده كه زن نيمي از عمرش را در اين حالت (حيض) به سر مي برد و اين يعني او بايد نيمي از عمر خود را بدون قرائت قرآن زندگي كند! آيا اين برداشت با آنچه در قرآن آمده و دستور داده تا مؤمنان در قرآن تدبر كنند، جور در مي آيد؟!

جالب اينكه «الفنيسان» مدعي شده كه با اين فتواي جديد خود رحمت الهي را به زنان ارزاني داشته و سبب شده تا زنان بتوانند حتي در ايام بيماري ماهانه نيز به قرائت و لمس قرآن كريم بپردازند!

اين عالم نماي وهابي در ادامه فتوايش در راستاي ترويج اباحه گري، حضور زنان حائض در مساجد را نيز حلال دانست! او مدعي شده كه تا پيش از اين نيز برخي از علماي اهل سنت حضور زنان حائض در مساجد را بدون اشكال مي دانسته اند؛ اما جرأت بيان آن به خاطر ناتواني در مواجهه با سيل انتقادها را نداشته اند! او سپس گفته براي حرمت حضور جنب در مسجد آيه داريم؛ بنابراين نمي توان آن را هم حلال اعلام كرد!

«الفنيسان» در حرمت شكني احكام شرعي پا را فراتر هم نهاد و افزود: به نظر من با اينكه اقوال در حرمت و يا حليت لمس قرآن از سوي محدث اصغر (كسي كه هر عملي كه مبطل طهارت باشد انجام داده است، به جز غائط و جنابت)، من طرف حليت آن را مي گيرم و به نظرم اين عمل حرمتي ندارد!



Share
1 | عبدالله | Iran - Tehran | 20:01 - 16 خرداد 1389 |
3
 
 
0
پاسخ نظر
شغود الفينيشان بتازگي شهودكرده كه بعضي راويانشان ضعيف النّسَب بوده يا بعضي رواياتشان ضعيف السّندند؟! [إبهام از گير نده فرست نده است لطفاً شما گيرندهيد]
مهم نيست يك ترمزي داشتند آنرا هم بريدند.
چه اهميتي دارد مگر تا حالاش با طهارت بوده اند؟ كه جواز مرخصي از حدّ ترخصّ صادر ميكنند؟!
تا برنامه بعد و چشمه اي ديگر
حواله به عبدالوهاب ابن تيميه همفريان عمرزاده أصل 3آتيشه
2 | هادي | Iran - Khorramshahr | 24:43 - 16 خرداد 1389 |
6
 
 
1
پاسخ نظر
سلام چيز ديگه اي نبايد از اين وهابي انتظار داشت . دارند تحريف مي کنند ديگه . بزاريد به کارشون مشغول باشند . اگر کاري غير از اين مي کردند جاي تعجب داشت . من که برام عاديه . يا علي
3 | بهار | United States - Chantilly | 14:39 - 18 خرداد 1389 |
2
 
 
6
پاسخ نظر
اقاي سعيد خدابنده لو خجالت نميکشي از اين مقايست؟!
4 | اني ذاهب الي ربي سيهدين | Iran - Tehran | 18:24 - 18 خرداد 1389 |
2
 
 
48
پاسخ نظر
به نام خدا

اين موضوع جاي بحث دارد. به آقايان پيشنهاد مي كنم در مورد چيزي كه نمي دانند اظهار نظر نكنند. عادت ماهانه يك پديده فيزيولوژيكيست كه اگر پرده ناداني را از چشمانتان كنار بزنيد قدرت و علم بي انتهاي خداوند را در آن مي بينيد و ديگر فكر نمي كنيد زنان در چنين دوره اي نجس هستند. چنين تفكري ريشه در جاهليت دارد. وقوع اين دوره براي حفظ نسل انسان و برنامه ريزي براي فرزندآوري در زمان دلخواه در بدن زنان تعبيه شده و برخلاف خروج مني و جنابت هيچ جنبه شهواني ندارد. قرآن از آن به عنوان اذيتي براي زنان ياد كرده است نه بيش از اين چون در اين دوره زنان از نظر جسمي ضعيف تر مي شوند و براي حفظ بهداشت به زحمت مي افتند. دين اسلام بر خلاف اديان پيشين زنان را در اين دوره ناپاك ندانسته است (مي توانيد مقايسه كنيد با زرتشتيان و يهوديان) و سعي در اصلاح ديدگاه پيروانش داشته است و اگر در آن زمان آنها را از ورود به مسجد منع كرده باشد به دليل لطف خداوند در ممانعت از به زحمت افتادن آنها در جلوگيري از آلودگي و كمبود آب و امكانات بهداشتي بوده است. كودكان غير مميز نيز از ورود به مساجد منع شده بودند كه علت مشابه دارد. متاسفانه ناآگاهيمان از جنبه هاي ستودني ظهور لطف و دانش خداوند در وجود مخلوقات ما را به قضاوتهاي جاهلانه اي وا مي دارد كه نمونه هايي از آن را در اين صفحه شاهديم كه بدترينش: "همين روزهاست كه بگويند بردن سگ و خوك به مسجد اشكالي ندارد چون حيوانات هم بايد از فيوضات الهي برخوردار شوند پس چه جايي بهتر از مسجد" خدا از سر تقصير و توهيني كه شما و ساير برادران سخاوتمندانه تقديم مادران؛ خواهران و همسرانتان كرده ايد بگذرد و چشمه بصيرت و انسانيت را به قلبتان جاري سازد؛ آمين يا رب العالمين.

چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد...
رب زدني علما
ربنا لا تجعلنا فتنة للقوم الظالمين ونجنا برحمتك من القوم الكافرين

والسلام علي من اتبع الهدي
1 |نارنیا|Germany - Bad Muenstereifel |21:16 - 30 فروردين 1401 |
1
 
17
ببخشید خواستم بزنم مثبت زدم منفی
5 | سعيد خدابنده لو | Iran - Qazvin | 23:03 - 18 خرداد 1389 |
7
 
 
21
پاسخ نظر
بهار جان چرا نمي فهمي خجالت را بايد كساني بكشند كه از اين فتواها مي دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
1 |فاطمه بانو|Iran - Shiraz |14:07 - 23 شهريور 1397 |
0
 
9
لطفا تا وقتی سواد و شعور درستی ندارید به خودتون حق اظهار نظر ندید. و انسان رو از ادم های مذهبی زده نکنید.
با تشکر.
6 | سعيد خدابنده لو | Iran - Qazvin | 24:35 - 18 خرداد 1389 |
35
 
 
2
پاسخ نظر
همين روزهاست كه بگويند بردن سگ و خوك به مسجد اشكالي ندارد چون حيوانات هم بايد از فيوضات الهي برخوردار شوند پس چه جايي بهتر از مسجد.
1 |گلشن|Iran - Mashhad |11:21 - 10 مرداد 1396 |
8
 
25
خیلی بی ادبین که سگ و خوک را با زن حائض یکی میدونین فکر میکنم جای شما تو عربستانه با تین عقاید
2 |نارینا|Germany - Bad Muenstereifel |21:13 - 30 فروردين 1401 |
0
 
8
واقعا برات متاسفم که اندازه یه وهابی حتی بدتر هم هستی تو هیچی سرت نمیشه نه از دین نه از قران تو نجیب زن نجس نیست اگر زن اینجوری نمیشد تو الان اینجا نبودی که کاش مادرت اینجوری نمیشد تا تو نبودی که اینجوری حرف بزنی خودنمایی می‌کنی از خودت فکر می‌کنی خیلی با خدا و پیغمبری پیامبر گفت به زنان اسیر نرسانید و به امان بد نگویید که تمام دختران و زنان جهان فرزندان من هستن
حالا برو از بی کسی بمیر
3 |نارینا|Germany - Bad Muenstereifel |21:15 - 30 فروردين 1401 |
2
 
4
فکر کنم پدر شما مرد سالار بوده که انشالله خدا نگذره و شما فکر می‌کنی که مرد فقط باید از فیوضات الهی برخوردار شه و فقط زن به وسیله جنسی امیدوارم هم تو این دنیا و هم تو اون دنیا بدترین زجر رو‌بکشی بخاطر خل و چلیت بدرود
7 | كميل | Iran - Tabriz | 12:58 - 19 خرداد 1389 |
5
 
 
1
پاسخ نظر
جناب خدابنده لو شايدم بگن خوردن تاپاله خوك باعث تقرب انسان به عمر ميشه.
چون عمر طبق روايتي از صحيح بخاري كثيف تر از اونو ميل ميكرد.( كان سيدنا عمر مابونا...)
جون من سانسورش نكنين.
8 | مجيد امانخاني | Iran - Qazvin | 18:32 - 03 مهر 1389 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
خدا لعنت‌شان كند.....
9 | من | Iran - Tehran | 22:12 - 12 آذر 1390 |
0
 
 
4
پاسخ نظر
1- جناب کميل، ممکن است سندتان را براي اين روايت صحيح بخاري ارائه نمائيد؟ آيا به نظر شما ممکن است پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) و علي (ع) با منسوبين درجه يکِ يک فرد مأبون وصلت کتتد؟ آيا فکر مي کنيد پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) يک فرد مأبون را (حتي اگر به زعم شما براي حفظ وحدت) به عنوان يکي از نزديک ترين افراد به خود، يکي از مشاورين خود و يکي از کاتبين وحي قرار دهد؟ دست کم در اين موارد که شيعه و سني در مورد حضرت عمر (رضي الله عنه) متفق القول هستند. 2- مؤسسه تحقيقاتي محترم حضرت ولي عصر (عج) آيا فکر مي کنيد نظر خواهي چنين مسائلي از افراد غير واقف به مسائل (که نهايتاً کار را به همين جا هائي که ميبينيد مي رساند) کار درستي باشد؟ 3- لطفاً در چنين مواردي فتاوي مراجع عظام اهل تشيع و فقهاي محترم اهل سنت را بدون اعمال نظر و حک واصلاح يک طرفه براي مقايسه خوانندگان مطلب قرار دهيد تا اطلاع مراجعين به سايت افزايش يابد نه با اظهار نظرهاي غير تخصصي باعث گمراهي خوانندگان ديگر شود 3- به قول حضرت مولانا: سخت گيري و تعصب خامي است.....تا جنيني کار خون آشامي است

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

اگر به قرآن مراجعه مي‌كرديد ، مي‌ديديد كه حضرت لوط عليه السلام خواست تا دختران خود را به قومش بدهد ؛ آيا قوم لوط اهل عمل شنيع لواط نبودند؟!

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

10 | سيد محمد حسيني | Iran - Tehran | 23:31 - 13 آذر 1390 |
1
 
 
0
پاسخ نظر
جواب نظر
جناب------------------------------------------------من-----------------------------------------------------
حالا كه ميبينيم شده است.بفرماييد راه حل چيست؟!!!
يا حق
11 | مجيد م علي | United States - Torrance | 15:33 - 15 آذر 1390 |
2
 
 
0
پاسخ نظر
با سلام

جناب ( من )سخن جناب كميل كاملاً صحيح است اين مطلب در صحيح بخاري خصوصاً چاپ هند امده و از انجايي كه علماي اهل سنت با ياري وهابيون در صدد سانسور اين كتاب احاديث بحساب صحيح برامده اند شما انرا در صحيح بخاري نخواهيد ديد .

اما مشكلات ديگر عمر را ميتواني در اين صفحه بخواني :
http://www.kmo-world.com/showthread.php?t=1322

لبيك يا علي
12 | زهرا | United States - Washington | 03:20 - 13 ارديبهشت 1393 |
2
 
 
8
پاسخ نظر
در قران غسل را فقط براي جنابت توصيه کرده است وتمام نجاساتي مثل بول و مدفوع که از خون هم نجس تر هستند فقط طهارت گرفتن کافيست مگر اين که اعتقاد داشته باشيم که زن در حالت پريود کلا نجس است که با شستن هم پاک نميشود وبايد غسل کند .از طرفي خدا صراحتا در مورد حيض در قران ايه نازل کرده واگر نياز به غسل واجب بود چرا بيان نکرده .فکر ميکنيد با مردم رودربايسي داشت که ضراحتا بيان کنه .درضمن مگه وقتي دست شما بريده وخون امده شما غسل ميکنيد ؟!! فقط بدن را از خون پاک ميکنيد همين.در ضمن بايد بدانيد خون پريودي همان خوني است که همه ي ما ازش تغذيه کرديم وبه دنيا امديم اگه حاملگي رخ بده زن پريود نميشه وتا وقتي جفت تشکيل بشه جنين از اين خون که ديواره ي رحم درست کرده تغذيه ميکنه و اگه حاملگي رخ نده اين بافت ريزش ميکنه حالا کجاي اين زن نجسه اين يک مسله ي علمي است که تازه به خالقش هم بايدافرين گفت .وقتي ادم ميبينه که يه نفر زن حايض را به سگ وخوک تشبيه ميکنه تاسف ميخوره و ديگه چيزي براي گفتن باقي نمي مونه . خوشا به حال عرب در زمان جاهليت !!!!!! در ضمن من پزشک هستم بعضي از خانم ها ممکنه در تمام طول زندکي دچار خونريزي ولکه بيني باشن وهميشه بايد هورمون مصرف کنن تا بتونن پاک باشن و متاسفانه مصرف مداوم هورمون هم خيلي خطرناکه .از افزايش سرطان تا خطر سکته ها وامبولي هاي مغزي تا ......و يه نکته اي که هيچوقت به فکر اقايان نرسيده که در زمان پيامبر مصرف هورمون که نبود اين زنان هم کم نيستند لابد در کل زندگي ديگه نماز نداشتن وهيچوقت مسجد نميرفتت؟؟؟!!!!! يا براي حج تمتع که يه موقع خاصه وحاجي ها ممکن بود يک سال تو راه باشن تا به مکه برسن اگه زني حيض ميشد ديگه نه عبادت ميکرد نه زيارت !!!!!! چون الان سر حج رفتن تقريبا نصف بيشتر زنان به ما مراجعه ميکنن واز يک ماه قبل قرصشونو شروع ميکنن تا پريود نشن ولي اين داروها مال سي چهل سال اخيره پس قبلا چه ميکردن .يعني خدايي که خلق ماست اگه دوست نداشت زنها به مسجد برن يا در اين موقع باهاش حرف بزنن توي همون ايه ي حيض اين موضوع رو اشاره نميکرد .من فکر ميکنم زن ستيزي مال جنس بشره وربطي به خداي مهربان خلق من نداره.

پاسخ:
باسلام

خواهر گرامي

1. خداوند در آيه 222 سوره بقره به غسل حيض تصريح کرده است. در اين آيه خداوند مي فرمايد: «وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْمَحيضِ قُلْ هُوَ أَذىً فَاعْتَزِلُوا النِّساءَ فِي الْمَحيضِ وَ لا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرين‏» ؛ و از تو، در باره خون حيض سؤال مى‏ كنند، بگو: «چيز زيانبار و آلوده‏ اى است؛ از اين ‏رو در حالت قاعدگى، از آنان كناره ‏گيرى كنيد! و با آنها نزديكى ننمايد، تا پاك شوند! و هنگامى كه تطهير کردند، از طريقى كه خدا به شما فرمان داده، با آنها آميزش كنيد! خداوند، توبه‏ كنندگان را دوست دارد، و تطهير کنندگان را دوست دارد.»

در اين آيه ابتدا مي فرمايد: «يطهرن» که به معني بند آمدن خون است اما بعد از آن مي فرمايد:‌«اذا تطهّرن» که با تشديد و در باب تفعيل آمده به معني تطهير کردن و غسل است لذا مراجع نزديکي با همسر را قبل از غسل و بعد از قطع حيض جايز نمي دانند. همچنين در انتهاي آيه مي فرمايد خداوند «يحب المتطهّرين» که در اينجا هم به وزن اسم فاعل آمده و معنيي جز تطهير کنندگان نمي تواند داشته باشد چون اگر به پاکان ترجمه شود نقش اسم فاعلي لحاظ نخواهد شد پس به معني تطهير کنندگان مي باشد.(ر.ک: لسان العرب)

2. در مورد غسل جنابت هم همين لفظ و در همين باب بکار رفته است.مي فرمايد «ان کنتم جنبا فاطهّروا» پس در هر دو جا حکم يک چيز است.

3. کسي زن را با سگ و خوک مقايسه نمي کند اينکه فردي از روي بي اطلاعي و نفهمي چنين سخني بگويد نبايد شما را ناراحت کند. مقام زن با اين سخنان پايين نمي آيد. زن در زمان حيض، بيمار است و ضعف بر او مستولي مي شود نه اينکه نجس باشد. مهم حقيقت مطلب است نه سخني که ياوه گويان بر زبان بياورند.

4. اما زني که در قديم براي حج راه طولانيي مي پيمود و موفق به حضور در مراسم جج واجب نمي شد غير از اينکه ثواب و اجر او ضايع نمي شده و نزد خداوند محفوظ بود، مي توانست چند روز صبر کند و بعد از پاک شدن و غسل، حج عمره بجا آورد که وقت مشخصي ندارد.

5. اما زنهايي که در طول عمر اکثر اوقات دچار لکه بيني هستند اينطور نيست که هميشه احکام زن حائض را داشته باشند بلکه بين خون حيض لا اقل بايد ده روز فاصله شود. در اين مورد به رساله مرجع خود و يا با دفتر آنها تماس بگيريد.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
13 | گلشن | Iran - Mashhad | 11:19 - 10 مرداد 1396 |
1
 
 
5
پاسخ نظر
هزار تا مغلطه و گنده نمایی کردین اما نگفتین چرا حرف این ادم اشتباهه؟ چرا زن حائض نباید بره مسجد یا به قرآن دست بزنه؟ چرا؟ چرا؟ اصلا با پرسیدن از دین نیونه ای دارید یا مثل کلیسا میگین در دین کنکاش نکنین؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
زن حائض مانند مرد جنب ، فاقد وضو و غسل است كه در آن حال از نماز و روزه محروم است و مسجد نمی تواند برود.
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
14 | مریم | Iran - Tehran | 00:18 - 03 مهر 1396 |
2
 
 
1
پاسخ نظر
سلام ...پس با این تفاسیر زن حائض در هیچ صورتی نمیتونه وارد مسجد بشه ؟ مراسم محرم و ایام سوگوراری در محله ما که تنها یک مسجد داره برگزار میشه و در این صورت ما که شهرستانیم تحت هیچ عنوان نمیتونیم وارد مراسم بشیم ؟

پاسخ:
باسلام
کابرگرامی
می شود در کنار این مسجد مکانی را درست کنند که جزء مسجد نباشد و کسانی که نمی توانند وارد مسجد شوند در آن مکان برای مراسم عزاداری حضور پیدا کنند ولی در هر صورت ورود زن حائض به مسجد حرام است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
15 | بی نام | Iran - Tehran | 23:51 - 27 فروردين 1397 |
1
 
 
4
پاسخ نظر
دوست گرامی که پاسخ میدهید
فرد جنب ، جنابتش دست خودش است و هر زمان بخواهد میتواند خود را تطهیر کرده و غسل کند و وارد مسجد شود. ولی خانم حایض ، حیضش دست خودش نیست و طبیعت بدنش است. مسئله بسیار ساده ایست. مقایسه فرد جنب و فرد حایض بسیار نادرست است.
از لحاظ عقلی و منطقی و آیات و روایات هیچ دلیلی بر حرام بودن حضور فرد حایض در مساجد وجود ندارد

پاسخ:
سلام این هم دلیل از روایات :
مسألة: ولا تضع الحائض في المسجد شيئا، ولها أن تأخذ ما فيه، قاله الاصحاب، ويدل على ذلك رواية عبد الله بن سنان قال: " سألت أبا عبد الله عليه السلام عن الجنب والحائض يتناولان من المسجد المتاع يكون فيه؟ قال: نعم، ولكن لا يضعان في المسجد شيئا " (1) ولان الاجماع على تحريم دخولها الا عابرة سبيل فيكون دخولها لغيره محرما. مسألة: وتحرم عليها قراءة " العزائم " هذا مذهب علمائنا كافة، وزاد الجمهور تحريم قراءة القرآن كله، لما روى ابن عمر " ان النبي صلى الله عليه وآله قال: لا يقرء القرآن جنب ولا حائض " (2) ويعني بالعزائم: السور الاربع التي تتضمن السجود الواجب. وانما سميت ذلك؟ لوجوب السجود والعزيمة الواجبة، والعزم الواجب. لنا اجماع العلماء، وما روي من النقل المستفيض عن أهل البيت عليهم السلام، منه: رواية زرارة ومحمد بن مسلم، عن أبي جعفر عليه السلام قلت: " الحائض والجنب يقرآن شيئا؟ قال: نعم ما شاء الا السجدة، ويذكر ان الله على كل حال " (3) ولانه إذا ثبت التحريم في طرف الجنب فثبوته في طرف الحائض أولى، لان حدثها أغلظ، وأما جواز ما عدا الاربع فمستنده التمسك بالاصل، وقوله تعال: * (فاقرؤا ما تيسر منه) * (4) ورواية ابن عمر محمولة على الكراهية توفيقا بين الاخبار.
(جلد یک ص212کتاب المعتبر مولف محقق حلی )
16 | سید امیر | Germany - Bad Muenstereifel | 21:06 - 08 مهر 1402 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
بسم الله الرحمن الرحیم
«پس بشارت بده به بندگان من که به کلام گوش می‌سپارند و‌ از بهترین آن پیروی می کنند.» سوره مبارکه زمر

جواز یا حرمت حضور زنان حائض در مسجد نه اصول دین است نه فروع دین، نه ضروری دیت، نه شعار دین، نه نماد دین، نه مورد اجماع مسلمین که بر سر آن اینقدر مشاجره شود و تغییر در آن نوعی حمله یا شبهه تلقی شود که شما بخواهید دفع کنید.

فرع فقهی و موضوع اجتهاد با لحاظ شرایط زمان و مکان است، و نظر متخصص فقه مثل هر متخصص دیگری می‌تواند، و گاه لازم است تغییر کند.

برای بحث تخصصی مشابه در این زمینه از منظر فقهای شیعه به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://ahmadabedini.ir/9276/ورود-زنان-حائض-به-مسجد/

پاسخ:
 با سلام
یا شما معنی فروع دین را نمی دانید چیست و یا نسبت به مسئله ورود زنان با حالت حیض به مسجد تصور درستی ندارید؛ چون واضح است که این مسئله از فروع دین است؛ کما این که تمامی احکام شرعی جزء فروع دین محسوب می شود.
چه کسی گفته است که در تمامی فروعات فقهی ملاحظه شرایط زمان و مکان لحاظ می شود؟
یعنی به نظر شما ممکن است زنا در یک جا و یک زمان حرام باشد و در جای دیگر و یا زمان دیگر حلال شود؟
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :