نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2806  »
21
کد مطلب: 5155 - عنوان: چرا با وجود اين همه دليل مبني بر خلافت امير المؤمنين عليه السلام ، خلافت به آن حضرت نرسيد؟
نام و نام خانوادگی: شهاب - تاریخ انتشار: ١٦:١٨ - ١٨ دي ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 34738
مطمعنی حالت خوبه؟چند وقت دیگه طرز درست کردت کامپیوتر را هم از قران در میاری.ادامه بده
22
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: صدف - تاریخ انتشار: ١١:٤٢ - ١٨ دي ١٣٩٦
البته که خلیفه های؟؟؟ مدلشون هیچ کجا پیدا نمیشه چون بدون شک بهترینن.ادامه دهنده ی راهشون باشیم
23
کد مطلب: 4906 - عنوان: آيا صحت دارد كه با ميلاد پيامبر اكرم صل الله علیه و آله، طاق كسري ريخت، آتشكده زرتشت خاموش شد و ... ؟
نام و نام خانوادگی: مهران - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٠ - ١٧ دي ١٣٩٦
به نام اهورا مزدا
خاموش شدن آتش فارس از بی احتیاطی بوده واصلاً
این قضیه که با به دنیا آمدن حضرت محمد خاموش شده دلیل علمی ندارد.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
اگر در متن تاریخ نگاه کنید آمده است «لما كانت الليلة التي ولد فيها رسول الله صلي الله عليه وسلم ارتجس إيوان كسري وسقطت منه أربعة عشرة شرفة وخمدت نار فارس ولم تخمد قبل ذلك ألف عام وغاضت بحيرة ساوة» با لفظ لما آمده است یعنی عینا در همان شب و وقت تولد پیامبر (ص) این اتفاق افتاد غیر از این آن بی احتیاطی را لطف کنید بیان کنید تا ما نیز متوجه بشیم چه جوری این آتش خاموش شد!!!! بیان کنید ببینم دریاچه ای چپزی در انجا بوده که فوران کرده و آتش را خاموش کرده یا باران شدید بارید!!!!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

24
کد مطلب: 7052 - عنوان: آیا سند روایت نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها بر شیخین صحیح است؟ (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: ح س - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٥ - ١٧ دي ١٣٩٦
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ عَالِمٌ يُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ أَلْفَ عَابِدٍ
گروه پاسخ به شبهات مصداق این روایت هستند
25
کد مطلب: 2985 - عنوان: ساخت سريال عمر بن خطاب توسط mbc
نام و نام خانوادگی: عاصی - تاریخ انتشار: ١٨:٤٩ - ١٧ دي ١٣٩٦
با آنکه من سخت متنفرم از افکاری که در آن خلاف شیعه و سنی حرف زده شود ولی با آن هم برادران اهل تشیع ما در صحابه پیامبر فقط بیش از ده تن را قبول ندازند. اگر به اندیشه تشیع امروزی قناعت کنیم باید بگویم که پیامبر گرامی ما در طول این ۲۳ سال مبارزه فقط ده تن صحابه داشت و بس. چون اهل تشیع از هر صحابی که ما نام بردیم آنان را به نوعی توهین کردند و تا حد زنا بر آنان تهمت زدند. حتی ابو هریره را که اهل صفه بود و اصلاً در اختلافات اخیر تاریخ صحابه شامل نبود. نزد ما اهل سنت ابوبکر، عمر، عثمان و علی از گرامی ترین صحابه پیامبر است و از عشره مبشره است. در میان اینان فرق گذاشتن جفا است در حق کُل اسلام.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
نظر شيعه صحابه اي که مورد تائيد شيعه و ائمه ميباشند دوازده هزار نفر هستند
15 - حدثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمداني رضي الله عنه قال : حدثنا علي
ابن إبراهيم بن هاشم ، عن أبيه ، عن محمد بن أبي عمير ، عن هشام بن سالم ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : كان أصحاب رسول الله صلى الله عليه وآله اثني عشر ألفا ثمانية آلاف من المدينة ، و ألفان من مكة ، وألفان من الطلقاء ، ولم ير فيهم قدري ولا مرجي ولا حروري ولا معتزلي ، ولا صحاب رأي ، كانوا يبكون الليل والنهار ويقولون : اقبض أرواحنا من قبل أن نأكل خبز الخمير
اصحاب رسول خدا دوازده هزار نفر بودند که هشت هزار نفر از مدينه دو هزار نفر از مکه دو هزار نفر از طلقاء(آزاد شده هاي فتح مکه) که يک نفر از آنها قدري نبود مرجئي نبود حروري نبود معتزلي نبود و اهل راي هم نبودند شب و روز خدا را عبادت مي کردند و گريه مي کردند مي گفتند خدايا قبل از اين که زمان فتوحات فرا برسد روح ما را قبض کن، قبل از زماني که ما نان گندم بخوريم.
الخصال الشيخ الصدوق ص639
این روایت از نظر سند نیز معتبر است
بنابراین بهتر است دیدگاه شیعه را از منابع معتبر خودشان گرفت نه از زبان شبکه های وهابی
نظر شیعه در خصوص شیعه همان نظر قران است که در بین صحابه افراد مومن، منافق و فاسد وجود داشته است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

26
کد مطلب: 5076 - عنوان: آيا پيامبر اسلام (ص) مسموم از دنيا رفت ؟
نام و نام خانوادگی: Unknown_soldier - تاریخ انتشار: ١٣:١٧ - ١٦ دي ١٣٩٦
بسم الله الرحمن الرحیم
در ابتدا لازم میدونم بر خودم دعا برای فرج حضرت بقیه الله اعظم:
(یا غیاث المستغیثین عجل عجل،عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر)
انشاءالله تعالی،
شفافیت دانستن این مطلب من باب پژوهش حول محور ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه برای قلیلی از شیعیان و عاشقان حضرتش پارامتری ملزوم است،
لذا حقیر بدین وسیله،
تشکر و قدردانی خود را از عنوان کردن مطلب فوق
ان هم بطور کاملا واضح و شفاف اعلام مینمایم.

ومن الله التوفیق...

27
کد مطلب: 6300 - عنوان: اعتراف ابن ابي دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع)
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٧:٢٨ - ١٥ دي ١٣٩٦
در حدیث دلائل امامه لفظ "روی" در سند حدیث
حدثني أبو علي محمد بن همام بن سهيل ( رضي الله عنه ) ، قال : روى أحمد ابن محمد بن البرقي.باعث انقطاع سند حدیث نمی شود.
http://lib.eshia.ir/15165/1/134

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این روایت لفظ « روی» با فعل معلوم آمده است یعنی روایت کرد احمد لذا اگر به صورت فعل مجهول می آمده جای طرح انقطاع روایت پیش می آمده
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

28
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: وحید - تاریخ انتشار: ١١:٠٠ - ١٥ دي ١٣٩٦
من از شما سوال دارم.حالا به هر حال چرا حضرت علی اسم فرزندانشونو ابوبکر و عمر و عثمان گذاشتند کاری نداریم.سوال من اینکه چرا شیعیان که مدعی هستند پیرو امام علی اند اسم فرزندانشونو به پیروی از امام علی ابوبکر و عمر و عثمان نمیگذارند؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در علاقه مسلمانان به پيامبر صلي الله عليه و آله شکي نيست. اما آيا همه مسلمانان نام محمد را براي فرزندان خود انتخاب مي‌کنند؟ آيا مي‌توان گفت که آنهايي که فرزندي به نام رسول خدا ندارند، به ايشان بي علاقه هستند؟!
نامگذاري در هر اجتماعي، بسته به فرهنگ و سنت آن است. عرب‏ها براي خود يك سري نام‏هاي متداول داشته‏اند كه بعضاً "عَلَم" بوده و معناي خاصي نداشته و بعضي از آنها معنا داشته مانند معاويه و حارث كه مربوط به فرهنگ آن زمان جامعه بوده است، كه از جمله آن: ابوبكر، عثمان، عمر، معاويه، عمر، يزيد و ... مي‏ باشد. اين اسامي در فرهنگ زمان پيشين مرسوم بوده و امروز هم در بسياري از كشورها و مناطق عرب‌نشين، اين اسامي مورد پسند مردم است و مردم فرزندانشان را بدينگونه نامگذاري مي‏ كنند.جريان كربلا و ستم‏هاي‏ بني‌اميه، فاصله فرهنگي بين شيعه و ديگران روز به روز بيشتر گرديد و رفته رفته در فرهنگ شيعيان يك سري اسامي رواج يافت و يك سري نامها از رونق افتاد. شيعيان در قرن‌هاي بعد كوشيدند با نامگذاري فرزندان خويش به نام‏هاي پيامبر و اهل بيت و صحابه با وفايشان، به نوعي در پي زنده كردن ارزش‏ها برآيند البته اين فرهنگ برگرفته از فرمايشات ائمه عليهم السلام مي‏ باشد
بنابراين نامگذاري‏ها برگرفته از فرهنگ اجتماعي است و در زمان ائمه عيهم السلام به خصوص در زمان امام علي عليه السلام نامگذاري به آن اسامي مذموم و متروك نبود البته پاسخ تفصیلی در خصوص نامگذاری در مقاله فوق و قسمت نظراتش بیان شده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات


29
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ٢٣:٤١ - ١٤ دي ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 73897
در منابع شما مثل ملل و النحل - سیراعلام النبلا- وافی الوفیات آمده است عمر رفس فاطمه اسقطت بمحسن
30
کد مطلب: 11340 - عنوان: آیا مسلمان و شيعه شدن ايرانيان در زمان عمر بن خطاب بوده است؟
نام و نام خانوادگی: مجتبی نعیمایی - تاریخ انتشار: ١٨:١٥ - ١٤ دي ١٣٩٦
ایا جناب سلمان فارسی نقشه حمله به ایران را کشیدن؟

سندی مبنی بر این هست که ایشان با عمر مخالف بودند؟
پاسخ:
با سلام
صلح مردمِ مدائن با سپاه عرب، با ذکاوت و تیزهوشی سلمان فارسی رخ داد. او مردم شهر را پیرامون خود گردآورد و گفت: «اصل من از شماست و دلم به حالتان می‌سوزد. شما را به سه چيز مى‏‌خوانم كه به صلاح شماست» و همچنین گفت: «سه چيز است كه هر يک را مى‏‌خواهيد انتخاب كنيد.» گفتند «چيست؟» گفت: «يكى اسلام كه اگر اسلام بياريد حقوق و تكاليف شما همانند ماست، و اگر نمى‏‌خواهيد، جزيه بدهيد و اگر نمى‏‌خواهيد، جنگ مى‏‌كنيم تا خدا ميان ما و شما حكم كند». قوم پاسخ داد که ميانى را مى‏‌پذيريم (یعنی جزیه -مالیات- می‌دهیم و جنگ نمی‌کنیم). منابع تاریخی گویای ان هستند که مردم پس از شنیدن سخنان سلمان، صلح را بر جنگ ترجیح دادند. مطمئناً اگر مردم وارد جنگ می‌شدند به شدت درهم‌کوبیده می‌شدند. چه اینکه سپاه عرب بسیار متحد و ایرانیان بسیار متفرّق و بی‌انگیزه بودند.
تاريخ طبری، ترجمه ابو القاسم پاينده‏، تهران‏: انتشارات اساطير، ۱۳۷۵. ج‏ 5 ، ص 1813-1812-1816
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

31
کد مطلب: 7052 - عنوان: آیا سند روایت نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها بر شیخین صحیح است؟ (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: ع خ - تاریخ انتشار: ١٤:١٨ - ١٤ دي ١٣٩٦
سلام.اگرامکان دارد مطالبتون را در پیام رسان ایرانی مانند سروش ...قراردهید
32
کد مطلب: 5887 - عنوان: زندگينامه امام حسين (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٣:٤٧ - ١٤ دي ١٣٩٦
با سلام ميشود متن بالا را براي استفاده كبي كرد لطفا جواب دهيد
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
اشکالی ندارد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

33
کد مطلب: 11718 - عنوان: کسب رتبه نخست توسط نرم افزار دانشنامه نماز
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٠٩:٢٠ - ١٤ دي ١٣٩٦
سلام علیکم
جناب آقای مهندس سید جواد حسینی
موفقیت جنابعالی در تهیه نرم افزار دانشنامه نماز را تبریک عرض می کنم.
امیدوارم در پناه امام زمان ارواحنا فداه همواره موفق و موید باشید.
قدیریان
34
کد مطلب: 6301 - عنوان: اسناد هجوم به خانه وحي و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها
نام و نام خانوادگی: امیر حسین فراهانی - تاریخ انتشار: ٢١:٠٥ - ١٢ دي ١٣٩٦
با اینهمه سند و مدرک در خصوص شهادت بی بی دو عالم زهرای مرضیه سلام الله، نمیدونم خوشحال باشم؟ یا ناراحت؟ خوشحالم از اینکه بالاخره سند حقانیت شیعه در خصوص شهادت بی بی و حمله و جسارت به اصطلاح صحابه به بیت امیر المومنین از روایات اهل سنت ثابت شد، و غمگینم که مظلومیت و حقانیت اهل بیت علیه سلام بازهم اشکار شد و داغ ۱۴ قرن شیعه داغدارتر شد، یا علی مدد و دمتون گرم
35
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: آبتین - تاریخ انتشار: ١٦:١١ - ١٢ دي ١٣٩٦
سلام علیکم جناب نویسنده این پیام !!خواهشمندم که جملات آخر را پاک نمایید.
بدلیل اینکه عقاید هر کس مربوط به خودش است و لازم بذکر است که اینگونه امر به معروف نمی کنند محض اطلاع شما برادر عزیز در خیلی از احادیث موجود است که حضرت علی برای انجام برخی از کراماتشان خورشید یا هر چیز دیگر را به خداوند و رسول االله قسم می دادند و برخی از علمای کنونی و حتی انبیا نیز با استفاده از ایت ترفند معجزات و کرامات خود را انجام می دادند پس امکان صحیح بودن آنها نیز هست.
لازم بذکر است هر کس که میان شیعه و سنی با سخنانش تفرقه بیندازد مزدور دشمن است و این کار توسط مراجع تقلید مطلقا حرام دانسته شده است
36
کد مطلب: 11705 - عنوان: معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع):
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین - تاریخ انتشار: ٠٨:٤٩ - ١١ دي ١٣٩٦
با سلام ببخشید آدرس برخی از مطالب سایت ولیعصر را به ایشون بدین متوجه میشه که اصول دین که ما اعتقاد داریم و فروع دینی که عمل میکنیم تفاوتی بیشتر از 10در صد با برادران اهل سنت داره.ایشون به نظرم یه دین دیگه ای رو مدنظر داشتن ایشون قاطی کردن
37
کد مطلب: 5178 - عنوان: آيا ابن عباس به امام حسن (ع) خيانت كرد؟
نام و نام خانوادگی: مرتضی - تاریخ انتشار: ٠٢:٠٧ - ١١ دي ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 35497
سلام. بنده هم این تفاوت بین عبد الله و عبیدالله را شنیده ام و تحقیق کرده ام درست تر به نظر میرسد. ضمنا تفاوت سنی بین این دو زیاد بوده است.
38
کد مطلب: 6301 - عنوان: اسناد هجوم به خانه وحي و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها
نام و نام خانوادگی: مجتبی نعیمایی - تاریخ انتشار: ٠١:٢٠ - ١١ دي ١٣٩٦
با سلام

اسناد حجوم از کتب شیعه رو میشه بفرمایید؟؟
آیا شیعه سند صحيح برای شهادت حضرت فاطمه در کتب خودش داره؟
در کافی از امام کاظم کلمه شهیده برای ایشون اومده اما این لفظ چون بعد صدیقه اومده معنیش میشه راستگو و شهادت دهنده

کتاب دلائل امامه هم یک سند داده که کتابش مجعول هستش و اعتباری نزد اهل تحقیق نداره

میشه سند معتبری از شیعه برای این ماجرا بدید؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
برخي که گويند «شهيدة» به معني گواه است بايد بگوييم:
اولا: همچنانکه در لغت ذکر شده است اصل معني شهيد و شهيده به معني کسي است که در راه خدا کشته بشود
ابن منظور گويد:
الشهيد في الأصل من قتل مجاهدا في سبيل الله ، ثم اتسع فيه فأطلق على من سماه النبي
لسان العرب ج 3 ص 242
زیبدی می گوید :
( الشهيد في الشرع القتيل في سبيل الله
شهید در شرع کسی که کشته شود در راه خدا
تاج العروس ج 2 ص 391
با اين وجود اگر در غير اين معني بخواهد استعمال شده شود بايد با قرينه باشد همچنانکه در قرآن وقتي اين کلمه شهيد در مورد غير معني کشته شدن استعمال شده است مانند شهادت دادن با قرينه است
در قرآن آمده است :شهداء على الناس يا عليهم شهيداً يا در «من يطع الله والرسول، فأولئك مع الذين انعم الله عليهم من النبيين والصديقين والشهداء والصالحين» که در همه اين موارد با لفظ «علي الناس و عليهم » که اينها قرينه است که بر مردم شهيد هستند يعني شهادت مي دهند
در روايت « فاطمه شهيده »نيز چون بدن قرينه و با اطلاق آمده لذا نمي تواند به معني اگاه بوده باشد
اگر در روايات بعد و قبل اين روايت در کليني که آمده است «صديقةشهيدة»دقت کنيد مشخص مي شود که هدف کليني نقل رواياتي است که در خصوص وقايعي مانند خبر دادن پيامبر از مصيبتهاي دخترش، دفن خضرت فاطمه و اظهار ناراحتي هاي حضرت علي (ع) و شکايتهاي ايشان و غيره از مصيبت فاطمه عليها السلام است «و إِلَى اللَّهِ أَشْكُو، و سَتُنْبِئُكَ ابْنَتُكَ بِتَظَافُر »است لذا اينجا جاي نقل شهادت مي باشد
علماي شيعه اين روايت را يکي از دلائل شهادت حضرت دانسته اند
علامه محلسي گويد:
ثم إن هذا الخبر يدل على أن فاطمة صلوات الله عليها كانت شهيدة و هو من المتواترات و كان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة و بايعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمير المؤمنين عليه السلام ليحضر للبيعة، فأبى فبعث عمر بنار ليحرق على أهل البيت بيتهم و أرادوا الدخول عليه قهرا، فمنعتهم فاطمة عند الباب فضرب قنفذ غلام عمر الباب على بطن فاطمة عليها السلام فكسر جنبيها و أسقطت لذلك جنينا كان سماه رسول الله صلى الله عليه و آله محسنا، فمرضت لذلك و توفيت صلوات الله عليها في ذلك المرضفي
مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول [ ج5 / ص315 - 318
مجلسي در ذيل روايت گويد:
إن فاطمة صديقة شهيدة و إن بنات الأنبياء لا يطمئن‏ و شهادتها صلوات الله عليها كانت من ضرب عمر ..
روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه (ط - القديمة) ؛ ج‏5 ؛ ص342 القديمة)،
علامه سيد جعفر عاملي نيز در کتاب مأساة الزهراء عليها السلام : ج 2 : ص 66 اين روايت را براي اثبات شهيد شدن حضرت آورده و گويد: صحيح
در خصوص روایات شهادت و هجوم به این آدرس رجوع کنید
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=10834
آقا بزرگ تهراني اين در انتساب کتاب دلائل الامامه به طبري گويد:
دلائل الأئمة كما أشرنا إليه آنفا لأبي جعفر محمد بن جرير بن رستم الطبري الآملي ( المازندراني المتأخر عن محمد بن جرير الطبري الكبير والمعاصر للشيخ الطوسي ( المتوفى 460 ) الذريعة - آقا بزرگ الطهراني - ج 8 ص 241
وي بعد از اثبات اين مطلب قول کساني را که گويند اين کتاب مال او نيست خط بطلان کشيده و گويد: وقد ظهر مما فصلناه بطلان ما زعمه بعض ، من أن ( دلائل الإمامة ) من موضوعات القرن السابع ، وانما وضعه بعض الغلاة ونسبه إلى محمد بن جرير ، وأنه لقصوره في فن التاريخ والرجال رتب أسانيد روايات الكتاب بحيث يصير المؤلف - محمد بن جرير - في بعض الأسانيد من رجال القرن الخامس وفى بعضها من القرن الرابع وفى بعضها في القرن الثالث .
الذريعة - آقا بزرگ الطهراني - ج 8 ص 247
محدث نوري نيز گويد:
عن كتاب دلائل الإمامة لأبي جعفر محمد بن جرير الطبري الامامي ، بإسناده عن الصادق. مستدرك الوسائل - الميرزا النوري - ج 11 ص 116
سيد بن طاوس نيز گويد:
ما رويناه باسنادنا إلى محمد بن جرير بن رستم الطبري في كتاب دلائل الإمامة باسناده عن حذيفة
فرج المهموم - السيد ابن طاووس - ص 227
علامه مجلسي نيز اين کتاب را منسوب به طبري مي کند:
كتاب دلائل الإمامة لمحمد بن جرير الطبري الامامي
بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج 43 ص 9
اين کتب يکي از مهمترين کتب شيعه بشمار مي رود که روايات فراواني را نقل کرده است اما نکته اي که بايد در اين خصوص به آن توجه داشت اين است که اين کتاب نيز داراي روايات صحيح و ضعيف است که با بررسي رجالي و با قواعد رجالي روايات آن مورد بررسي قرار مي گيرد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

39
کد مطلب: 5009 - عنوان: آيا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله عليها جسارت كرده است ؟
نام و نام خانوادگی: ناشناس - تاریخ انتشار: ١٠:١٣ - ١٠ دي ١٣٩٦
مذهب شیعه براساس گرایش سیاسی به وجود امده الکی ادعا حب اهل ببت میکنند چون دیگر راهی برای اثبات خود ندارند علمای شیعه چیزی چون سفسطه نمیدونند هرچی می بینند و می شنوند در قالب دین مردم گمراه می کنند احادیثشون با عقلشون نا سازگاره برید اصول کافی رو بخونید با قران مطابقت بدید می فهمید (( اهدناالصراط المستقیم ))
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
شما که کتابهای ما را قبول ندارید حداقل کتب خودتان را مطالعه کنید ببیند که پیدایش شیعه از کی بوده بعد قضاوت کنید و بزرگان شیعه را به سفسطه متهم کنید!!!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

40
کد مطلب: 8374 - عنوان: آيا در منابع شيعه روايت معتبري درباره معجزات پيامبر (ص) نقل شده است؟
نام و نام خانوادگی: علی کریم زاده - تاریخ انتشار: ٠٤:٢٣ - ١٠ دي ١٣٩٦
به نام خدا
با سلام خدمت شما عزیزان
از شما درخواست دارم کتاب هایی که اسانید معجزات رسول الله (ص) را به صورت متواتر ((مانند کتاب دلائل النبوه ابونعیم اصفهانی )) نقل کرده اند معرفی کنید ( چه از کتب مخالفین چه از کتب شیعه )

ممنونم



پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در این خصوص به معجزات النبي از البداية والنهاية ابن کثیر و به کتاب المنتظم، ج۱۵، ص129
و قسمت أبواب معجزاته ص‏ در بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏17، ص: 159 به بعد رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات