2017 November 20 - دوشنبه 29 آبان 1396
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2797  »
1
کد مطلب: 5108 - عنوان: مراد از «ام المؤمنين» در آيه: « وازواجه أمهاتهم» چيست؟(ويرايش جديد)
نام و نام خانوادگی: کوثر - تاریخ انتشار: ٢١:٥٩ - ٢٦ مهر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 29334
نمیخوام از عایشه دفاع کنم ولی در قرآن اومده ازواجه امهاتکم در حد احترام و حرمت ازدواج.. با این آیه عایشه هم حکم امهات المومنین رو داره
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این خصوص به قسمت نظرات همین مقاله رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

2
کد مطلب: 5888 - عنوان: فضيلت گريه بر امام حسين(ع)
نام و نام خانوادگی: محمد رضا - تاریخ انتشار: ٢٣:٢٠ - ٢٥ مهر ١٣٩٦
من که دایم اشک بر حسین میریزم ولی نمیدونستم چقدر ثوابداره
3
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: زینب - تاریخ انتشار: ٠١:٤٩ - ٢٣ مهر ١٣٩٦
با عرض سلام و ادب خدمت برادران شیعه و سنی
شیعیان: اهل بیت در زمان حضرت علی و امام حسن سکوت کردند و از حق خودشون گذشتند برای وحدت مسلمانها تا جایی که در زمان امام حسین ع که اسلام رو در خطر دیدن امام دست به مبارزه با شمشیر زدن. آیا کدورت برادران شیعه و سنی باعث به خطر افتادن اسلام میشه یا اتحاد. آیا ما معتقد نیستیم پیامبر برای مکارم اخلاق مبعوث شدن‌؟ ما امت اسلامیم پس بیایم تو گفتارمون و لحن کلاممون و احترام به برادران دینیمون مراقبت بیشتری بکنیم. کینه توزی شیعه به سنی و سنی به شیعه جز ضرر برای اسلام چیزی ندارد. پشت هم باشیم تا اینطور امت پیامبر زیر دست صهیونیست ها و وهابی هاقلع وقمع نشن. روزی چند تا مسلمون به خاطر کینه توزی برادران شیعه وسنی کشته میشن و دشمن یک گوشه با آرامش به جهالت ما لبخند میزنه.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
ما نیز از اینکه بین شیعه وسنی اختلاف بشود و یا کدورتی پیش بیاید نگران هستیم ولی باید به این نکته توجه داشت که درست است که باید بین مسلمانان  اتحاد و همدلی باشد ولی باید در خصوص پیدا کرده راه درست نیز  تحقیق کرد این چیزی است که خود قرآن نیز به آن اشاره کرده است
در قرآن آمده است:
فَبَشِّرْ عِبَادِي الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمْ اللهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الاَْلْبَابِ﴾ زمر 39
آلوسي در ذيل آيه گويد: مراد اين است که اين آيه مدح کساني است که راه بهتر را تشخيص مي دهند
 الَّذينَ يَسْتَمعُونَ الْقَولَ فَيَتَّبعُونَ أَحْسَنَهُ ) * مدحٌ لَهُمْ بِأنَّهُم ، يُميِّزونَ بين الْحَسَنِ والأحْسَن والفَاضِلَ وَالأفْضَل
تفسير الآلوسي ج 23 ص 252
فخر رازي نيز چندين راهکار براي تشخيص مذهب صحيح ارائه داده است يکي اقامه دليل بر صحت با تحقيق است و ديگري دليل عقلي است وي مي نويسد:
قال الرازي المتوفی 606: أن الطريق إلى تصحيح المذاهب والأديان قسمان (أحدهما) إقامة الحجة والبنية على صحته على سبيل التحصيل ، وذلك أمر لا يمكن تحصيله إلا بالخوض في كل واحد من المسائل على التفصيل
( والثاني ) أنا قبل البحث عن الدلائل وتقريرها والشبهات وتزييفها نعرض تلك المذاهب وأضدادها على عقولنا ، فكل ما حكم أول العقل بأنه أفضل وأكمل كان أولى بالقبول .
تفسير الرازي  ج 26 ص 261.
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
 

4
کد مطلب: 6294 - عنوان: بررسي سندي روايت «عليٌ ولي كل مؤمن بعدي» از منظر اهل سنت
نام و نام خانوادگی: میهمان - تاریخ انتشار: ١٨:٥٧ - ٢٢ مهر ١٣٩٦
با سلام و خسته نباشید ببخشید در جایی دیدم ادعا کرده بودن ذهبی روایتی که فرمودید حاکم و ذهبی تاییدش کردن در میزان الاعتدال منکر دانسته و در جای دیگر در خود مستدرک ضعیف و چون ذهبی میزان الاعتدال را بعد تعلیقش بر مستدرک نوشته پس این روایت را منکر میدانسته این حرف چقدر صحت دارد تشکر :
أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ حَمْدَانَ الْقَطِيعِيُّ، بِبَغْدَادَ مِنْ أَصْلِ كِتَابِهِ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثنا يَحْيَى بْنُ حَمَّادٍ، ثنا أَبُو عَوَانَةَ، ثنا أَبُو بَلْجٍ، ثنا عَمْرُو بْنُ مَيْمُونٍ، قَالَ: إِنِّي لَجَالِسٌ عِنْدَ ابْنِ عَبَّاسٍ، إِذْ أَتَاهُ تِسْعَةُ رَهْطٍ، فَقَالُوا: يَا ابْنَ عَبَّاسٍ، إِمَّا أَنْ تَقُومَ مَعَنَا، وَإِمَّا أَنْ تَخْلُوَ بِنَا مِنْ بَيْنِ هَؤُلَاءِ، قَالَ: فَقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: بَلْ أَنَا أَقُومُ مَعَكُمْ

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
این روایت در کجای میزان الاعتدال آمده است لطفا آدرس بدهید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

5
کد مطلب: 11544 - عنوان: گوشه ای از جنایات وهابیت علیه کرد ها در عراق
نام و نام خانوادگی: سیدعلیرضا رضائی - تاریخ انتشار: ١٧:٠٤ - ٢٢ مهر ١٣٩٦
بسمه تعالي
سلام
لعنت خدابرآل سقوط ملعون خبيث
6
کد مطلب: 10266 - عنوان: جنایتی دیگر از یزید بن معاویه(باردار کردن زنان بی شوهر)
نام و نام خانوادگی: سیدعلیرضا رضائی - تاریخ انتشار: ١٦:٥٩ - ٢٢ مهر ١٣٩٦
خدالعنت كنديزيدملعون و بني اميه خبيث را
7
کد مطلب: 6233 - عنوان: لواط وهابي ها در اماكن تمرين واستراحتشان وحتي مساجدشان !!
نام و نام خانوادگی: سیدعلیرضا رضائی - تاریخ انتشار: ١٦:٥٤ - ٢٢ مهر ١٣٩٦
بسمه تعالي
سلام
واي برما واي برما بكجارسيده ايم اينقدرازخدابي خبري خدابدادمان برسه چرااين همه بدبختي خشك سالي جنگ غارت ازاين چيزهاست بايدتوبه كردبسوي خدارفت
8
کد مطلب: 6075 - عنوان: سند حديث شريف كساء
نام و نام خانوادگی: سارا - تاریخ انتشار: ١٤:٤١ - ٢٢ مهر ١٣٩٦
سلام
چقدر اين حديث غريب هستش...و چقدر بحث حول درست و غلط بودنش هستش در حالي كه همه چي حول اين موضوع مي چرخه:
هُمْ فاطِمَةُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَبَنُوها

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
حديث کساء از احاديث متواتر و مورد اتفاق و مشهور در نزد شيعه و اهل سنت مي‌باشد
علامه اميني در خصوص اين حديث گويد: حديث الكساء الصحيح المتواتر المتفق . الغدير - الشيخ الأميني - ج 2 ص 305
آغا بزرگ تهراني نيز گويد: حديث الكساء المشهور. الذريعة - آقا بزرگ الطهراني - ج 6 ص 378
علامه سيد جعفر مرتضي عاملي آن از متواترات داتسته است که نياز به بررسي سند ندارد وي گويد: إن حديث الكساء متواتر وليس مشهوراً فقط وهذا مما لا يخفى على أحد من العلماء, ولا معنى لأن يبحث في سند المتواتر أما المشهور فإن للبحث في سنده مجالاً
خلفيات كتاب مأساة الزهراء ج2/271
با اين وجود کسي در اصل اين روايت شک و ترديدي ندارد اشکالی نیز باشد هر چند به این  کیفیتی که امروزه شایع است اختلاف است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
 

9
کد مطلب: 11563 - عنوان: لزوم پاسخگوئی روشمند به شبهات (4)
نام و نام خانوادگی: امیر - تاریخ انتشار: ١١:٢٥ - ٢٢ مهر ١٣٩٦
با سلام صوت کلاس رو نمی ذارید؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در این خصوص از قسمت مدیریت سایت سوال کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

10
کد مطلب: 5171 - عنوان: قرآن كريم در چه زماني و توسط چه كسي جمع آوري شده است ؟
نام و نام خانوادگی: داود - تاریخ انتشار: ٠٩:٤٩ - ٢٢ مهر ١٣٩٦
بسیاربسیار مفید بود. الهی که نزد خداوند ماجور باشید، سپاسگزارم
11
کد مطلب: 5195 - عنوان: آن چه كه در كتاب در محضر لاهوتيان از شيخ جعفر مجتهدي نقل شده صحت دارد؟
نام و نام خانوادگی: منصور12345 - تاریخ انتشار: ١٧:٢٤ - ٢٠ مهر ١٣٩٦
دکتر مجاهدی - برادر استاد مجاهدی - در بازگشت از سفر حج ، خاطره ای بسیار آموزنده نقل کردند :
شبی در مسجدالحرام در مقابل شكاف دیوار كعبه(مستجار) نشسته بودم و با یادآوری عظمت وجودی حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و ستمی كه وهابیان در حق آن جانشین بلافصل پیامبر (صلی الله علیه و آله) روا می‌دارند و با پر كردن شكاف دیوار كعبه می‌خواهند یك واقعیت تاریخی را عالماً و عامداً منكر شوند، در حالت عجیبی به سر می‌بردم و برای مظلومیت امام متقیان می‌گریستم.

ناگهان در همان اثنا متوجه شدم كه آقای مجتهدی كنار من نشسته‌اند! تصور من این بود كه شخص دیگری را با ایشان اشتباه گرفته‌ام ولی هنگامی كه شروع به صحبت كردند و ماجرای آن امام مظلوم را از پیش از ولادت تا شهادت به تفصیل برای من بیان فرمودند به اشتباه خود پی بردم زیرا با لحن آن مرد خدا كاملاً آشنا بودم و صفای محضر ایشان را بارها تجربه كرده‌ و با تكیه كلام‌هايشان آشنایی داشتم.

حدود یك ساعت این خلوت ما به طول كشید و اشكباری‌های آقای مجتهدی و صفای خاطری را كه آن شب به من دست داده بود هرگز فراموش نمی‌كنم.

دکتر مجاهدی پس از مراجعت به قم هنگامی كه به خدمت آن مرد خدا شرفیاب می‌شود، از جناب مجتهدی می شنوند :

دكتر جان! حج شما را پذیرفتند و بر آن مهر قبول زدند، آن شب را به خاطر دارید؟ شب عجیبی بود! شبی كه مقابل مستجار نشسته بودید و بر مظلومیت آقا امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) اشك می‌ریختید! و ...

12
کد مطلب: 5195 - عنوان: آن چه كه در كتاب در محضر لاهوتيان از شيخ جعفر مجتهدي نقل شده صحت دارد؟
نام و نام خانوادگی: منصور 12345 - تاریخ انتشار: ١٧:٢١ - ٢٠ مهر ١٣٩٦
آقای خالقی موحد تعریف می‌كردند:
روزی به خدمت آقای مجتهدی رسیدم و به هنگام خداحافظی عرض كردم كه قصد دارم خدمت آیت الله بهاءالدینی (رحمت الله) شرفیاب شوم.

فرمودند:

از قول من به آقا بگویید كه چرا برای فرج آقا امام زمان (عج الله تعالی فرج الشریف) دعا نمی‌كنند؟!
وقتی كه خدمت آیت الله بهاءالدینی شرفیاب شدم و پیام آقای مجتهدی را با ایشان در میان گذاشتم، دقایقی به فكر فرو رفتند و بعد دست مبارك خود را بر چشم نهادند.

معمولاً در مسجد محل، نماز مغرب و عشا را به ایشان اقتدا می‌كردم و آن روز نیز این توفیق نصیبم شد. به هنگام قنوت شنیدم كه آقا دعای همیشگی خود را عوض كرده و به جای آن دعای فرج می‌خوانند! و تا پایان عمر نیز دعای قنوتشان دعای فرج بود:

اللهم كن لولیك الحجة بن الحسن صلواتك علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی كل ساعة، ولیاً و حافظاً و قائداً و ناصراً و دلیلاً و عیناً حتی تسكنه ارضك طوعاً و تمتعه فیها طویلا.
13
کد مطلب: 4910 - عنوان: حديث « هر كه بميرد و امام زمانش را نشناسد ، همانند مردن زمان جاهليت مرده است » از كيست ؟
نام و نام خانوادگی: محی - تاریخ انتشار: ١٥:٠١ - ٢٠ مهر ١٣٩٦
چگونه امام زمان خود را بشناسیم؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این خصوص به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

14
کد مطلب: 4988 - عنوان: با توجه به روايت « فمن ادعي المشاهدة ... فهو كذاب مفتر » ادعاهاي كساني كه مي گويند امام زمان را ديده اند ، چگونه قابل توجيه است ؟
نام و نام خانوادگی: محمد جواد - تاریخ انتشار: ١٢:٥٩ - ٢٠ مهر ١٣٩٦
سلام

راستش قانع نشدم
روایت مطلقه و مشخصه هر ادعایی رو کذب میدونه چ ادعای با شاهد چه بی شاهد چه ادعای به حق چه ناحق !
کلا گفته هر کسی ادعا کنه
حالا شما میگین ادعا خبر نیس یعنی چی ، خب وقتی ادعا کنه ، از رویت خبر داده ! ولو خبر کاذب باشه یا صادق !!
اصلا ادعا اعم از صدق یا کذبه .
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این خصوص به قسمت نظرات همین مقاله رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

15
کد مطلب: 5177 - عنوان: چرا بعضي از اهل سنت بر خلاف شيعيان خون ، مني و شراب را نجس نمي دانند؟
نام و نام خانوادگی: فرشته - تاریخ انتشار: ٢٠:١٨ - ١٩ مهر ١٣٩٦
سلام ،من می خواهم به شهر استانبول در ترکیه سفر کنم و مسلمان شیعه هستم،آیا می توانم غذاهای گوشتی آنها را استفاده کنم؟یعنی آیا از حیوانات حلال گوشت استفاده می کنند و آیا ذبح این حیوانات بصورت شرعی است؟
پاسخ:
با سلام
کاربرگرامی
در این خصوص از دفتر مرجع خود سوال کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
 

16
کد مطلب: 11185 - عنوان: مُحاضِراتٌ عقائِدِيَّة
نام و نام خانوادگی: امیر - تاریخ انتشار: ١١:٠٢ - ١٩ مهر ١٣٩٦
با سلام پی دی اف مشکل دارد
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
مشکل خاصی ندارد شاید برنامه پی دی اف شما مشکل دارد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

17
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: رابین - تاریخ انتشار: ٠٨:٥٦ - ١٩ مهر ١٣٩٦
با سلام بنظرم اینا بی احترامی به صحابه است و همه ما باید برای اینکه کافر نشویم به اسلاممان و حفظ حرمت صحابه نباید به انها توهین کنیم حضرت عمر و حضرت علی درجاتشان یک اندازه است در نزد خداوند پس ما چرا خودمان را گناه بار کنیم بخدا قسم باید جواب تک تک این توهین ها را به پیامبر و خدا بدهیم.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
توهین به هر کس چه صحابه و غیر صحابه جایز نیست اما طبق آیات روایات باید پذیرفت که ملاک ایمان و تقوا، صحابه بودن نیست. آنچه در قرآن به عنوان ملاک برتري معرفي شده است تقوي مي باشد نه اينکه هر کس اصحاب پيامبر (ص) شد او آدم خوبي است در قران  برخي از صحابه که در اطراف پيامبر بودند  منافق بودند و ايمان واقعي نداشتند و در ظاهر جزء اصحاب محسوب مي شدند:همچنانکه آمده است
و ممن حولکم من الأعراب منافقون و من اهل المدينة مردوا علي النفاق لا تعلمهم نحن نعلمهم سنعذبهم مرتين ثم يردون الي عذاب عظيم.توبه 101
و از (ميان) اعراب باديه‏نشين كه اطراف شما هستند، جمعى منافقند و از اهل مدينه (نيز)، گروهى سخت به نفاق پاى بندند. تو آنها را نمى‏شناسى، ولى ما آنها را مى شناسيم. بزودى آنها را دو بار مجازات مى‏كنيم (: مجازاتى با رسوايى در دنيا، و مجازاتى به هنگام مرگ) سپس بسوى مجازات بزرگى (در قيامت) فرستاده مى‏شوند
همچنين در آيات ديگر آمده است برخي از صحابه فاسق بودند:
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمين 
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر شخص فاسقى خبرى براى شما بياورد، درباره آن تحقيق كنيد، مبادا به گروهى از روى نادانى آسيب برسانيد و از كرده خود پشيمان شويد
مفسران اهل سنت گفته‌اند اين آيه درباره وليد بن عقبه نازل شده و او را به عنوان فاسق معرفي نموده است.
درتفسير مقاتل چنين آمده است:
 فأنزل الله تعالى في الوليد ثلاث آيات متواليات بفسقه وكذبه.
 خداوند سه آيه متوالي را درباره فسق وليد بن عقبه نازل نموده و او را به عنوان فاسق معرفي نموده است.
البلخي ، أبو الحسن مقاتل بن سليمان بن بشير الأزدي بالولاء (متوفا ى 150هـ) ، تفسير مقاتل بن سليمان ، ج 3 ص 260 ، ناشر : دار الكتب العلمية - لبنان/ بيروت - 1424هـ - 2003م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : أحمد فريد.
 ارتداد عده زيادي از صحابه از مسلمات تاريخ است که حتي در مهمترين و صحيح‌ترين منابع اهل سنت نقل شده است. حديث حوض يکي از احاديثي است که به صراحت ارتداد جمع کثيري از صحابه را ثابت کرده است
بخاري از ابوهريره نقل مي كند كه پيامبر اكرم (ص) مي‌فرمايد
6215 عَنْ أَبِي هُرَيرَةَ عَنْ النَّبِي صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ قَالَ بَينَا أَنَا قَائِمٌ إِذَا زُمْرَةٌ حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَينِي وَبَينِهِمْ فَقَالَ هَلُمَّ فَقُلْتُ أَينَ قَالَ إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ قُلْتُ وَمَا شَأْنُهُمْ قَالَ إِنَّهُمْ ارْتَدُّوا بَعْدَکَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ الْقَهْقَرَى ثُمَّ إِذَا زُمْرَةٌ حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَينِي وَبَيْنِهِمْ فَقَالَ هَلُمَّ قُلْتُ أَينَ قَالَ إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ قُلْتُ مَا شَأْنُهُمْ قَالَ إِنَّهُمْ ارْتَدُّوا بَعْدَکَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ الْقَهْقَرَى فَلَا أُرَاهُ يخْلُصُ مِنْهُمْ إِلَّا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ
پيامبر صل الله عليه واله  فرموند: من، فرداي قيامت در كنار حوض مي آيم و تعدادي از صحابه مي خواهند نزد من بيايند، ولي آنها را از طرف حوض بر مي گردانند به سوي ديگر. گفتم: اينها را کجا مي بريد؟ مي‌گويند:  : به خدا قسم! اينها را به سمت آتش جهنم مي بريم. عرضه مي کنم: مگر اينها چه کار کرده اند؟ خطاب مي آيد:اينها بعد از تو مرتد شدند و بدعت‌ها گذاشتند و به دوران جاهليت برگشتند. سپس گروه ديگري را اينگونه به سمت آتش مي برند.مي‌گويم: اينها را کجا مي بريد؟ مي‌گويند: به خدا قسم! اينها را به سمت آتش جهنم مي بريم. عرضه مي کنم: مگر اينها چه کار کرده اند؟ خطاب مي آيد:اينها بعد از تو مرتد شدند و بدعت‌ها گذاشتند و به دوران جاهليت برگشتند.، و از اينها هيچکس از آتش نجات پيدا نمي‌کند، مگر به اندازه هَمَل نعم.
البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاى256هـ)، صحيح البخاري، ج 5   ص 2407، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.
با اين وجود چگونه مي شود گفت اصحاب افضلترين هستند ؟؟!
در خصوص درجات که در آخر اشاره کردید به این آدرس رجوع کنید تا مشخص شود که نظر حضرت علی علیه السلام در خصوص خلفا چه بوده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

 

18
کد مطلب: 4699 - عنوان: اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٠ - ١٨ مهر ١٣٩٦
اهل تشیع و این فرقه دروغین شاه اسماعیل صفوی که شما حتی آداب وضو گرفتن رو درس بجا نمی آورید و نماز های تان را درست نمی خوانید و به عمری که اسلام رو آشکار کرد توهین می کنید شما فرقه دروغ ین شیعه اقلیت محسوب می شوید و همیشه برای حرفاتون چرت و پرت تحویل ملت میدن شما خدا رو فراموش کردین از بنده خدا علی و حسین و ...کمک می طلبید اهل سنت را کجا دیدید که یک بار بگوید یا محمد یا عمر...برای همه شما جوامع شیعه متاسفم شبکه کلمه رو تماشا کنید و قضاوت کنید.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
از پیرو و مرید کورکورانه شبکه کلمه بیش از این انتظار نیست! تاسف از بینندگان و حامیان این شبکه هست که چطور دروغ این افراد را باور می کنند حدااقل چند دقیقه وقت نمی گذارند تا ببیند اصلا مطالبی که آنها می گویند صحت دارد یا دروغ است تا گرفتار گمراهی و حیله این افراد نشوند!!
اگر یک مقدار وقت می گذاشتند می دیدید که مطالبی که  گفتید غیر واقعی است به عنوان نمونه به این آدرسها رجوع کنید
در خصوص وضوء به این آدرس رجوع کنید
در خصوص نماز نیز به این آدرسها مراجعه کنید
اما درباره آشکار شدن اسلام  توسط عمر نیز خوب است این مقاله را مطالعه کنید
اما در خصوص اینکه گفتید کجا اهل سنت یکبار یا محمد گفته اند خوب این نشان می دهد که اصلا شما از مبانی اهل سنت خبر ندارید!!
عبد الله بن عمر وقتي كه فلج شد و بر زمين نشست، شخصى به او گفت: محبوب‌ترين فرد در نزد خود را بخوان (تا به فريادت برسد). او نيز گفت: يا محمد! به فريادم برس. سپس ايستاد و به راهش ادامه داد . اين جريان در اين آدرس بطور مفصل ذكر شده است
ما نیز  از شما تقاضا داریم شما که شبکه کلمه را می بینید خوب است پاسخ آنها را نیز در شبکه ولایت ببینید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

19
کد مطلب: 11517 - عنوان: آیا زائر امام حسین علیه السلام امکان شفاعت گناهکاران را در روز قیامت دارد؟
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ١٩:٢٣ - ١٨ مهر ١٣٩٦
سلام در باب زندگینامه ربیع ابن خنیثم ( همان کسی که در جنگ صفین از امام علی اجازه گرفت به قزوین برود ) مختصری بر اساس منابع زندگی نامه او را میخواستم .
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
بسياري از علماء به تمرد و کوتاهی او در حمایت از اهل بیت اشاره کرده اند همچنانکه علامه مطهری در خصوص او گوید: مردى را داريم به نام ربيع بن خُثَيم، همين خواجه ربيع معروف كه قبرى منسوب به او در مشهد است..... همين آدم در دوران اميرالمؤمنين على عليه السلام جزء سپاهيان ايشان بوده است. يك روز آمد خدمت اميرالمؤمنين عرض كرد: «يا اميرَالْمُؤْمِنينَ! انّا شَكَكْنا فى هذَا الْقِتالِ». «انّا» را هم كه مى‏گويد معلوم مى‏شود كه او نماينده عده‏اى بوده است. يا اميرالمؤمنين! ما درباره اين جنگ شك و ترديد داريم، مى‏ترسيم اين جنگ جنگ شرعى نباشد. چرا؟ چون ما داريم با اهل قبله مى‏جنگيم، ما داريم با مردمى مى‏جنگيم كه آنها مثل ما شهادتين مى‏گويند، مثل ما نماز مى‏خوانند، مثل ما رو به قبله مى‏ايستند. و از طرفى شيعه اميرالمؤمنين بود، نمى‏خواست كناره گيرى كند.
گفت: يا اميرالمؤمنين! خواهش مى‏كنم به من كارى را واگذار كنيد كه در آن شك وجود نداشته باشد، من را به جايى و دنبال مأموريتى بفرست كه در آن شك نباشد «1». اميرالمؤمنين هم فرمود: بسيار خوب، اگر تو شك مى‏كنى پس من تو را به جاى ديگرى مى‏فرستم. نمى‏دانم خودش تقاضا كرد يا ابتدائاً حضرت او را به يكى از سرحدات فرستادند كه در آنجا هم باز سرباز بود. كار سربازى مى‏خواست انجام بدهد اما در سرحد كشور اسلامى كه اگر احياناً پاى جنگ و خونريزى به ميان آمد طرفش كفار يا بت پرستان يعنى غيرمسلمانها باشند. اين نمونه‏اى بود از زهّاد و عبّادى كه در آن زمان بودند.
اين زهد و عبادت چقدر ارزش دارد؟ اين، ارزش ندارد كه آدم در ركاب مردى مانند على باشد اما در راهى كه على دارد راهنمايى مى‏كند و در آنجايى كه على فرمان جهاد مى‏دهد، شك كند كه آيا اين درست است يا نادرست، و عمل به احتياط كند، بنا را بر احتياط بگذارد.
مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏23، ص: 501
در کتاب وقعه صفین نیز چنین آمده است
لَا نَنْزِلُ عَسْكَرَكُمْ وَ نُعَسْكِرُ عَلَى حِدَةٍ حَتَّى نَنْظُرَ فِي أَمْرِكُمْ وَ أَمْرِ أَهْلِ الشَّامِ فَمَنْ رَأَيْنَاهُ أَرَادَ مَا لَا يَحِلُّ لَهُ أَوْ بَدَا مِنْهُ بَغْيٌ كُنَّا عَلَيْهِ فَقَالَ عَلِيٌّ: «مَرْحَباً وَ أَهْلًا هَذَا هُوَ الْفِقْهُ فِي الدِّينِ وَ الْعِلْمُ بِالسُّنَّةِ مَنْ لَمْ يَرْضَ بِهَذَا فَهُوَ جَائِرٌ خَائِنٌ». وَ أَتَاهُ آخَرُونَ مِنْ أَصْحَابِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ فِيهِمْ رَبِيعُ بْنُ خُثَيْمٍ‏  وَ هُمْ يَوْمَئِذٍ أَرْبَعُمِائَةِ رَجُلٍ فَقَالُوا: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ إِنَّا شَكَكْنَا فِي هَذَا الْقِتَالِ عَلَى مَعْرِفَتِنَا بِفَضْلِكَ وَ لَا غَنَاءَ بِنَا وَ لَا بِكَ وَ لَا الْمُسْلِمِينَ عَمَّنْ يُقَاتِلُ الْعَدُوَّ فَوَلِّنَا بَعْضَ الثُّغُورِ نَكُونُ بِهِ‏ ثُمَّ نُقَاتِلُ عَنْ أَهْلِهِ فَوَجَّهَهُ عَلِيٌ‏ عَلَى ثَغْرِ الرَّيِّ فَكَانَ أَوَّلُ لِوَاءٍ عَقَدَهُ بِالْكُوفَةِ لِوَاءَ رَبِيعِ بْنِ خُثَيْمٍ.
وقعة صفين ؛ النص ؛ ص115
آیت الله خویی نیز می نویسد: او از دستور امام علی علیه السلام تخلف کرد و در خصوص ذکر کشته شدن امام حسین علیه السلام نیز اظهار پشیمانی کرد
أنه تخلف عن قتال علي عليه السلام
مع معاوية وشك في جواز ذلك . فاستر خصه سلام الله عليه لان تهايل الكفار فرخص عليه السلام له في ذلك ، بل عن الحلية أنه تجنب عن أن يذكر يزيد بسوء ! حينما بلغه قتل الحسين عليه السلام ! وقال : إلى الله إيابهم ، وعلى الله
معجم رجال الحديث 8/ 120
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
 

20
کد مطلب: 5212 - عنوان: چرا خداوند انسان را آفريد؟
نام و نام خانوادگی: م - تاریخ انتشار: ١٩:٠٨ - ١٨ مهر ١٣٩٦
خداوند انسان را آفریده تا به تکامل برسد... ولی بعضی ها نمیتوانند در این دنیا به تکامل برسند و در آن دنیا جهنمی می شود... تکلیف کسی که به تکامل نمی رسد چیست؟ پس چرا جهنم خلق شده در صورتی که هدف از آفرینش این بوده که انسان ها به تکامل برسند؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
هدف از رسیدن به کمال رسیدن با اختیار و اراده خود آدم مراد است نه اینکه به اجبار او به کمال برسد چون اگر قرار باشد شخصی به اجبار و بدون اختیار به کمال برسد این دیگر کمال نیست
در قسمت نظرات توضیحات کامل ذکر شده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات