2017 November 24 - جمعه 03 آذر 1396
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2800  »
1
کد مطلب: 2428 - عنوان: برخورد آيت الله وحيد خراساني با بي احترامي به خلفاء اهل سنت
نام و نام خانوادگی: عبدالزهرا - تاریخ انتشار: ١٢:٢٩ - ٠٢ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 5190
برادر جو گیر و بی بصیرت من! آقای وحید داشتن عبارت کتاب رو می خوندن! و در بحث علمی رعایت امانت در قرائت و کتابت الزامیه! نمی دونستی؟!
2
کد مطلب: 2428 - عنوان: برخورد آيت الله وحيد خراساني با بي احترامي به خلفاء اهل سنت
نام و نام خانوادگی: عبدالزهرا - تاریخ انتشار: ١٢:٢٥ - ٠٢ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 5193
لا اقل وزن شعرت اگه درست بود قابل جواب دادن بود ولی این شر و وری که گفتی...
3
کد مطلب: 11638 - عنوان: ده‌ها شهید و زخمی در پی انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین طوزخورماتو + فیلم و عکس
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٠٩:٠٥ - ٠٢ آذر ١٣٩٦
بسم الله الرحمن الرحیم
پس از شکستن کمر ناصبیهای داعش با آن همه پشتیبانی آمریکا و عربستان و اسرائیل از آنها ، جمع کردن پس مونده های اونها کار سختی نیست. به امید ظهور مقدس مولایمان حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه.
4
کد مطلب: 5102 - عنوان: آيا شهادت حضرت محسن (علیه السلام) با اين سخن پيامبر (صلی الله علیه و آله) كه خطاب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود: تو نخستين كس از اهل بيتم هستي كه به من ملحق مي شوي، در تعارض نيست ؟
نام و نام خانوادگی: روح الله رستمیان - تاریخ انتشار: ٢٣:٢٤ - ٠١ آذر ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 29068
با سلام
امیرالمومنین علیه السلام اتفاقا مقابله کرد حتی کمربند عمر را گرفت وبه زمین زد ومشتی نثارش کرد ودواغش را خون آورد و روی او نشست و تصمیم گرفت او را بکشد ولی وصیت پیامبر را یاد آور شد
امیرالمومنین علیه السلام هرگز یک گوشه ای ننشست بلکه کاملا درگیر شد
َوَثَبَ عَلِيٌّ ع فَأَخَذَ بِتَلَابِيبِهِ ثُمَّ نَتَرَهُ «59» فَصَرَعَهُ وَ وَجَأَ أَنْفَهُ وَ رَقَبَتَهُ وَ هَمَّ بِقَتْلِهِ فَذَكَرَ قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَا أَوْصَاهُ بِه‏
كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 586


5
کد مطلب: 4954 - عنوان: آيا علماي اهل سنّت كلمه «مولي» در حديث غدير را به معناي امام و خليفه معني كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٨:٠١ - ٠١ آذر ١٣٩٦
با سلام خدمت شما
رسول اکرم فرمودند : " من کنت مولاه فعلی مولاه " . می خواستم در مورد استعمال کلمه " مولا " در قرآن توضیح بفرمایید . طبق مطالعه اندکی که بنده داشته ام در قرآن ، خداوند مولای مومنان معرفی شده اما مومنان مولای خدا معرفی نشده اند ( در قرآن ، مومنان ولی خدا آمده است اما مومنان مولای خدا را بنده ندیده ام ) . می خواستم در مورد صحت گفته بنده توضیح بفرمایید . خیلی ممنون .
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
اگر در آیات قرآن دقت کنید خداوند،پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به عنوان ولی مردم ذکر شده است:إِنَّما وَلِيُّكُمُ‏ اللَّهُ‏ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا
کليني روايتي را چنین نقل مي‌کند:
 الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْهَاشِمِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- إِنَّما وَلِيُّكُمُ‏ اللَّهُ‏ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا  قَالَ إِنَّمَا يَعْنِي أَوْلَى بِكُمْ أَيْ أَحَقُّ بِكُمْ وَ بِأُمُورِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ وَ أَمْوَالِكُمُ‏ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا يَعْنِي عَلِيّاً وَ أَوْلَادَهُ الْأَئِمَّةَ ع إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ ثُمَّ وَصَفَهُمُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ‏ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُم‏
الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص288
در روايت ديگر نيز آمده است:
 بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عَبْدِ الْوَهَّابِ بْنِ بِشْرٍ عَنْ مُوسَى بْنِ قَادِمٍ عَنْ سُلَيْمَانَ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع‏ قَالَ‏سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ‏ وَ ما ظَلَمُونا وَ لكِنْ كانُوا أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ‏ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى أَعْظَمُ وَ أَعَزُّ وَ أَجَلُّ وَ أَمْنَعُ مِنْ أَنْ يُظْلَمَ وَ لَكِنَّهُ خَلَطَنَا بِنَفْسِهِ فَجَعَلَ ظُلْمَنَا ظُلْمَهُ وَ وَلَايَتَنَا وَلَايَتَهُ حَيْثُ يَقُولُ- إِنَّما وَلِيُّكُمُ‏ اللَّهُ‏ وَ رَسُولُهُ‏ وَ الَّذِينَ آمَنُوا يَعْنِي الْأَئِمَّةَ مِنَّا الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏1 ؛ ص145
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

6
کد مطلب: 11638 - عنوان: ده‌ها شهید و زخمی در پی انفجار تروریستی در منطقه شیعه نشین طوزخورماتو + فیلم و عکس
نام و نام خانوادگی: س - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٣ - ٣٠ آبان ١٣٩٦
لعنت الله علی قوم الظالمین
7
کد مطلب: 6286 - عنوان: بررسي اسناد زيارت عاشورا (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ١٤:١٧ - ٣٠ آبان ١٣٩٦
چیزی نبود که
8
کد مطلب: 8347 - عنوان: آيا عمر سند و قباله‌ي فدك را از دست حضرت زهرا (س) گرفت و پاره كرد؟
نام و نام خانوادگی: هادی - تاریخ انتشار: ٢١:٤٧ - ٢٩ آبان ١٣٩٦
باسلام خدمت همه عزیزان زحمت کش سایت حضرت ولے‌عصر عج خدمت همه اهل‌سنت عرض کنم درعوض ایراد گرفتن اگه بادید باز وبه دوراز تعصب کورکورانه کتابهای تاریخی خودتون رو بخونید میفهمید که فدک غصب شده و خداوند به وسیله فدک وخلافت امتحانشون کرد...فقط حیــــــــــدر امیـــــرالمـــــومنین است....
9
کد مطلب: 6301 - عنوان: اسناد هجوم به خانه وحي و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها
نام و نام خانوادگی: فاطمه - تاریخ انتشار: ١٨:٣٠ - ٢٩ آبان ١٣٩٦
سلام لطفا با سند بگویید که ایام هجوم به خانه ی وحی چند روز پس از شهادت پیامبر بوده؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
با دقت در گزارشات تاریخی می توان نتیجه گرفت که هجوم پس از شهادت پیامبر(ص) با فاصله نزديک یک ماه کمتر و يا بيشتر صورت گرفته است و آنچه مشهور است که هجوم اصلي به خانه حضرت علی(ع) با فاصله چند روزه از رحلت رسول اکرم(ص) اتفاق افتاده، صحیح نمی باشد.زيرا هجوم به خانه حضرت بارها بوده است که در مرحله اول و دوم مهاجمين برگردانده شدند و اصل اتفاقات در هجوم سوم بوده است که حضرت زهرا عليها السلام در اين هجوم مجروح شدند قرائني مانند رفتن حضرت بر در انصار و رفتن براي خطبه خواندن وتحرکات اجتماعی سیاسی حضرت نيز اين را تقويت مي‌کند که هجوم اصلي بعد از اين اتفاقات بوده است والا براي حضرت سخت است که با وضعيت سقط شدن فرزندش و مجروح شدنش بتواند بر سخنراني به مسجد برود و يا بر در خانه انصار برود لذا در هجوم اول درگیری صورت نگرفته تا منجر به شهادت محسن شود. بعضی با تصور اینکه در هجوم اول جریان آتش زدن درب خانه اتفاق افتاده شهادت محسن را چند روز پس از دنيا رفتن پیامبر(ص) دانسته اند.با این بيان ایام محسنیه که در اوایل ربیع الاول گرفته میشود با گزارشات تاریخی تطبیق ندارد.
جهت اطلاع بیشتر به این  مقاله رجوع کنید
http://tarikh.nashriyat.ir/node/611
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
 

10
کد مطلب: 5166 - عنوان: آيا آيه 54 سوره مائده « يايها الذِين امنوا من يرتد مِنكم ...» در مورد ابوبكر است ؟
نام و نام خانوادگی: عزيز يوسف زاده - تاریخ انتشار: ١١:٥٣ - ٢٩ آبان ١٣٩٦
خيلي عاليبود
فقط سوالي كه دارم علت اينكه پيامبر اكر م ص بعد از كشتار قبيله خالد را محاكمه نكردند چه بوده است.
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در این خصوص به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

11
کد مطلب: 5245 - عنوان: آيا لعن كردن خلفاء و اصحاب جايز است ؟
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ٠٨:٤٦ - ٢٨ آبان ١٣٩٦
سلام علیکم و رحمه الله
۱- محتوای مقاله پاسخی کامل و دقیق برای سوالی که در عنوان مقاله ذکر شد نمی باشد ! و عجیب بود که مقاله رو میخوندم و می گفتم اینا مقدمه است و شاید جلوتر به مبحث اصلی بپردازه ولی جواب قانع کننده و جامعی برای لعن ندیدم ! که البته بعید نیست که درک و فهم ما ناقص باشه .
۲- کلمه " مردان حکم " در مقاله اشتباه نوشته شده و باید به " مروان حکم "ویرایش بشه .
ولی تشکر از سایتتون واقعا عالیه که بدون ترس و واهمه از کسی یا چیزی به این مطالب می پردازید
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
جهت اطلاع بیشتر در خصوص این موضوع به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

12
کد مطلب: 6233 - عنوان: لواط وهابي ها در اماكن تمرين واستراحتشان وحتي مساجدشان !!
نام و نام خانوادگی: منتظرالمهدی - تاریخ انتشار: ٠٧:٣٠ - ٢٨ آبان ١٣٩٦
یدالله فوق ایدیهم.
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیت والنصر...
13
کد مطلب: 1441 - عنوان: ظهور احمد الحسن يماني از اينترنت
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٠٢:٠٤ - ٢٨ آبان ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 2942
تو دیگه راهی نداری جز اینکه تاس بندازی.مرد حسابی این حرفا چیه.هرروز میخواد یکی ادعا کنه.تو هرروز میخوای استخاره بگیری!!

14
کد مطلب: 9788 - عنوان: آيا امامان اهل سنت شاگردان امام صادق سلام الله عليه بوده اند؟
نام و نام خانوادگی: سپهر - تاریخ انتشار: ١٩:٤٨ - ٢٧ آبان ١٣٩٦
سلام علیکم
آیا این نظرکه امام حسین قبل از وقوع کربلا در هشتم ذیحجه قصدراه بسمت کوفه کردن درست است ؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
هر چه مشهور است که امام حسین علیه السلام حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرد. طواف و سعی انجام داد و از احرام بیرون آمد چون نمی توانست حج خود را تکمیل کند، ولی بعید است که حضرت به احرام حج محرم شده باشد، چون کسی که می خواهد اعمال حج را انجام دهد، روز هشتم یا روز نهم ذی الحجه محرم می شود و دلیلی برای محرم شدن زودتر از موعد مقرر وجود ندارد.
همچنانکه در روایات نیز آمده است حضرت عمره را انجام داده بود
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ سُئِلَ عَنْ رَجُلٍ خَرَجَ فِی أَشْهُرِ الْحَجِّ مُعْتَمِراً ثُمَّ رَجَعَ إِلَی بِلَادِهِ قَالَ لَا بَأْسَ وَ إِنْ حَجَّ فِی عَامِهِ ذَلِکَ وَ أَفْرَدَ الْحَجَّ فَلَیْسَ عَلَیْهِ دَمٌ فَإِنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع خَرَجَ قَبْلَ التَّرْوِیَةِ بِیَوْمٍ إِلَی الْعِرَاقِ وَ قَدْ کَانَ دَخَلَ مُعْتَمِراً
«از امام صادق (ع) نقل شده که امام حسین(ع) قبل از روز هشتم ذی الحجه از مکه خارج شد، در حالی که قبلا در ماه حج با احرام عمره، به قصد انجام عمره وارد مکه شده بود و عمره انجام داده بود. از این روایت بر نمی آید که حضرت حج خود را تبدیل به عمره کرده باشد».
الکافی ج 4 ص :536.
در روایت دیگر نیز امام صادق فرمود: قَدِ اعْتَمَرَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ ع فِی ذِی الْحِجَّةِ ثُمَّ رَاحَ یَوْمَ التَّرْوِیَةِ إِلَی الْعِرَاقِ وَ النَّاسُ یَرُوحُونَ إِلَی مِنًی وَ لَا بَأْسَ بِالْعُمْرَةِ فِی ذِی الْحِجَّةِ لِمَنْ لَا یُرِیدُ الْحَجَّ (5)
 امام حسین در ماه ذی الحجه عمره انجام داد. سپس در روز ترویه (هشتم) به سوی عراق حرکت کرد . کسی که نمی خواهد حج انجام دهد، می تواند عمره انجام دهد.
الکافی ج 4 ص :536.
بنابراین امام عمره خود را انجام داده بود و برای واجب احرامی نبسته بود که بگوییم حج خود را ناقص گذاشت
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

15
کد مطلب: 5212 - عنوان: چرا خداوند انسان را آفريد؟
نام و نام خانوادگی: زینب - تاریخ انتشار: ٠٣:٢٥ - ٢٧ آبان ١٣٩٦
دلایلتون برای هدف آفرینش انسان قانعم نمیکنه.خدا چه نیازی داره که یه سری موجودات بپرستنش؟ مگه نمیگین خدا از همه چیز بی نیازه؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در قسمت نظرات همین مقاله به صورت مفصل پاسخ داده شده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

16
کد مطلب: 6876 - عنوان: نقد کتاب «اصول المذهب الشيعة» - 3 جلد
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٥:١٤ - ٢٦ آبان ١٣٩٦
سلام لطفا پی دی اف خلاصه این سه جلد رو هم که در 400صفحه چاپ شده رو تویسایت قرار بدین .
خدا حفظتون که ممنون
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
خلاصه این کتاب فعلا موجود نیست
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

17
کد مطلب: 5243 - عنوان: آيا امام حسن(عليه السلام) مي دانست كه ظرف شير يا آب زهرآلود است؟
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٣:٠٩ - ٢٦ آبان ١٣٩٦
سلام .البته جواب دریت تری هم هست که کمی سنگینه واون اینکه در دانستن زمان شهادت باید گفت اهل بیت زمان رو میدونستن وروایات در این زمینه هست که صحیح السندند . اما وجود بدا برای خداوند که از معنقدات شیعه هست باعث میشه امام ع در این موارد خاص چون اعتقاد به بدا دارن یعنی اینکه ممکنه مشیت خداوند عوض بشه به عمل امام ع ارزش میده به عنوان مثال امام علی ع از وایعی که تا اخر عمرشریفشلن والبته تا قیامت واقع میشه مطلعن اما هنگام خوابیدن در رختخواب پیامبر ص میفرماین خوابیدم درحالی که نمیدانستم زنده میمانم
یعنی نمیدانستم برای خداوند بدا حاصل میشود یا نه والا با علم به اینکه چیزی نمیشه هر کسی میتونست بخوابه واین کرامتی نبود برای حضرتشون بارها رسول اکرم ص را با غذای مسموم ترور کردن ولب حضرت با نام خداوند شروع میکردن با علم به مسمومیت غذا
ودر روایت هم هست مهملن شخصب شدن ومیدانستن غذا مسمومه ودستور به گفتن بسم الله دادن چرا که تاثیر عوامل مادی با ازلده خداچند هست وچنانچه خداوند اراده نکنه سبب ومسبب مادی عمل نمیکنن یعنی قوانین طبیعی در حال اجرا هستن با اذن خداوند وجایی که خداوند اذن نده اثر نمیکنن مثل نسوزاندن اتش ایراهیم ع رو. لذا حضرت امیر ع هم با علم به اینکه وقتی تقدیر الهی بر شهادت باشه چیزی مانع مشیت خداوند نیست به نماز ایستادن وبعد از ضربت خوردن هم فرمودن چنانچه ماندمذخودم در مورد ابن ملجم تصمیم میجیرگ چون معتقد به بدا بودن
18
کد مطلب: 5171 - عنوان: قرآن كريم در چه زماني و توسط چه كسي جمع آوري شده است ؟
نام و نام خانوادگی: نسترن - تاریخ انتشار: ٠٩:٥٦ - ٢٦ آبان ١٣٩٦
باسلام
سوال بنده این است که قرآن اولیه دست کیست؟آیا وجودداردکه قرآن های دیگرازروی آن بنویسند؟
پاسخ:
باسلام
کاربرگرامی
این قرآنی که امروزه در دست ما هست، همان قرآنی است که بر پیامبر (ص) نازل شده است، می باشد ولی طبق ترتیب نزول نیست قرآنی که به ترتیب نزول نوشته شده است، قرآن حضرت علی (ع) است همچنانکه ابن حجر گويد:
وتقدم عن علي أنه جمع القرآن على ترتيب النزول عقب موت النبي صلى الله عليه وسلم
العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852 هـ)، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج 9   ص 52، تحقيق: محب الدين الخطيب، ناشر: دار المعرفة – بيروت
وي همچنين گويد:
إن مصحف على كان على ترتيب النزول أوله اقرأ ثم المدثر ثم ن والقلم ثم المزمل
 فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج 9   ص 42.
اما  قرآن حضرت علی (ع) که به ترتیب نزول و دارای شان نزول بوده است را خلفاء قبول نکردند لذا  این قرآن در دست امام مهدی (ع) بوده و هنگام ظهور آن را آشکار و  طبق آن بر مردم حکم خواهد کرد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

19
کد مطلب: 5887 - عنوان: زندگينامه امام حسين (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: سلام - تاریخ انتشار: ٠٧:٤٥ - ٢٥ آبان ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 73918
سلام، درسته که باید در مورد سیره امام حسین علیه السلام هم بدونیم ولی این عزاداری ها هم به تنهایی آثار با برکت عجیب و غیر قابل تصوری دارند.
20
کد مطلب: 4950 - عنوان: آيا جمله « اللّهم وال من والاه ... » در حديث غدير از نظر سندي صحيح است؟
نام و نام خانوادگی: امیر - تاریخ انتشار: ١٤:٠١ - ٢٤ آبان ١٣٩٦
با توجه به اینکه اگر ما واژه مولی را که مشتق از کلمه و ل است به معنی خلفه ترجمه کنیم همانا باید وازه والی که در ادامه حدیث است نیز به معنی خلیفه ترجمه کرد که در این صورت جمله معنی ای ندارد؟؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
اولا: شايعترين  معني مولا در بين اهل لغت، سرپرستي است .تفتازاني بعد از اينکه معاني مختلفي را براي مولي ذکر مي کند، گويد: وبالجملة استعمال المولى بمعنى المتولي والمالك للأمر والأولى بالتصرف شائع في كلام العرب منقول عن كثير من أئمة اللغة
شرح المقاصد في علم الكلام ، اسم المؤلف:  سعد الدين مسعود بن عمر بن عبد الله التفتازاني الوفاة: 791هـ ، دار النشر : دار المعارف النعمانية - باكستان - 1401هـ - 1981م ، الطبعة : الأولى ج 2   ص 290
ثانيا: اگر هم بگوييم مولي داراي معاني مختلفي است ولي با توجه صدر حديث غدير که پيامبر (ص)  براي سرپرستي خود به «آيه النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم» استدلال کردند لذا با اين روش سرپرستي حضرت علي عليه السلام را نيز ثابت کردند. خود علماي اهل سنت اين آيه را به اولي به تصرف و سرپرستي تفسير کرده اند
نسفي گويد:
النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم ( أى أحق بهم فى كل شيء من أمور الدين والدنيا وحكمه أنفذ عليهم من حكمها فعليهم ان يبذلوها دونه ويجعلوها فداءه أو هو أولى بهم
تفسير النسفي  ج 3   ص 297
قاري نيز گويد:
النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم  [ الأحزاب 8 ] أي أولى في كل شيء من أمور الدين والدنيا
مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح ، اسم المؤلف:  علي بن سلطان محمد القاري الوفاة: 1014هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - لبنان/ بيروت - 1422هـ - 2001م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : جمال عيتاني ج 6   ص 297
با اين همه قرينه مگر مي شود گفت مولي در حديث غدير به معني دوستي است ؟!!! آيا نبايد اول قرائن قبلي را ديد؟!!
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=3605
ثالثا: اگر مولي به معني دوست باشد ديگر تهنيت جايي ندارد چون اگر قبول کنيم به معني دوستي باشد در اين صورت اين به اين معني است که صحابه تا حال بينشان محبت و دوستي نبوده است و اين توهين به صحابه و حضرت علي است که تا حال بينشان محبتي نبوده آن هم در آخر عمر
با اين همه قرينه ديگر جا ندارد  که کسي بگويد چون جمله من والاه امده است پس مولي به معني دوستي است اگر پيامبر اين جمله را نيز گفته است بخاطر اين است خلافت حضرت بايد با جان و دل باشد و با محبت همراه باشد
بيهقي در شرح حديث گويد:
من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه والمراد به ولاء الإسلام ومودته وعلى المسلمين أن يوالي بعضهم بعضا ولا يعادي بعضهم بعضا وهو في معنى ما ثبت عن علي رضي الله عنه أنه قال والذي فلق الحبة وبرأ النسمة إنه لعهد النبي الأمي صلى الله عليه وسلم إلى أنه لا يحبني إلامؤمن ولا يبغضني إلا منافق
الاعتقاد والهداية إلى سبيل الرشاد على مذهب السلف وأصحاب الحديث ، ج 1   ص 354أحمد بن الحسين البيهقي الوفاة: 458 ، دار النشر : دار الآفاق الجديدة - بيروت - 1401 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : أحمد عصام الكاتب
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات